Fékek

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Ma volt a motor műszakin, eléggé tartottam a hátsó féktől, aztán lazán átment. Eleinte nem nagyon fogott, vagy ha mégis, akkor már alapból befogott. Végigcsiszoltam az egész fékpofapárost, és DrV tanácsára a sarkait lereszeltem. Pár km-ig nem működött a legjobban, de most már kezd bekopni, meg szorosabbra is húztam, és gond nélkül átment műszakin! Azóta a nyikorgást is abbahagyta szerencsére.
Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Thorwald »

gabsic írta: A Jawa 250 első fék még szimplex. Azt hiszem 350-esek a 634-től kezdve lettek duplex fékkel szerelve.
A többi dologban igazad van.
Igazad van, nekem 634-esem volt.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Thorwald írta: A Jawa esetében az első fék duplakulcsos, jobban fog mint az ugyanolyan átmérőjű szimplakulcsos dobfék. Ezt viszont össze kell hangolni a rudazattal, különben semmit sem ér. Sajna a fékerőmérő pad nem tudja szimulálni a fékezéskor az első kerékre jutó nagyobb terhelést a lassított tömeg miatt, ezért az életben sokkal hatásosabb a fék a vékony gumi ellenére, mint a fékpadon. Erre valami műteher kellene, amit ráakasztanak az első keréktengelyre - vagy mint írtad egy rendes vizsgáztató.
A Jawa 250 első fék még szimplex. Azt hiszem 350-esek a 634-től kezdve lettek duplex fékkel szerelve.
A többi dologban igazad van.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Thorwald »

gabsic írta: Tipikusan a régi motorok közel egyformára méretezett fékjeinél tapasztaljuk (dobos MZ-Jawa-Pannónia). Meg ugye jellemzően ezeken vannak virsligumik is...
A Jawa esetében az első fék duplakulcsos, jobban fog mint az ugyanolyan átmérőjű szimplakulcsos dobfék. Ezt viszont össze kell hangolni a rudazattal, különben semmit sem ér. Sajna a fékerőmérő pad nem tudja szimulálni a fékezéskor az első kerékre jutó nagyobb terhelést a lassított tömeg miatt, ezért az életben sokkal hatásosabb a fék a vékony gumi ellenére, mint a fékpadon. Erre valami műteher kellene, amit ráakasztanak az első keréktengelyre - vagy mint írtad egy rendes vizsgáztató.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: gabsic »

kupi írta:Igazatok lehet ezen a gumi dolgon én is elgondolkoztam.A hátsó az Mitas" 300 as és fél terep mintás az első az 275 és országúti így nyilván hamarabb meg is csúszik a fékpadon.Lehet itt van a kutya elásva?És nem is a fék a ludas(amit én tudok is).
Igen, ez valószínű...
Nos a Jawán elég gyenge fék van... De az már csak olyan kostrukció...
Múltkor vizsgáztattuk: a fékprogram szerint jó volt a fék, de a kökir nem fogadta el.
Vagy 5X megmértük, és mindig ez volt.
Elöl-hátul egyforma a gumim is, meg a fékdob-fékpofa is.
De elöl ugye kisebb a súly. Hamarabb meg is csúszott. Emiatt nem fogadta el a kökir.
Csak úgy kíváncsisából próbálgattuk, ha kétszer mértük az elsőt, akkor elfogadta.
Ha kétszer a hátsót, akkor szintúgy.
Ha ráállt a kolléga az első tengely kilógó végére így nem csúszott meg hamar, akkor már elfogadta rendesen mérve is (első-hátsó).
Úgyhogy szerintem ez lehetett ott is a gond...
Bár ez manapság meglehetősen ritkán előjövő probléma... Tipikusan a régi motorok közel egyformára méretezett fékjeinél tapasztaljuk (dobos MZ-Jawa-Pannónia). Meg ugye jellemzően ezeken vannak virsligumik is...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: kupi »

Igazatok lehet ezen a gumi dolgon én is elgondolkoztam.A hátsó az Mitas" 300 as és fél terep mintás az első az 275 és országúti így nyilván hamarabb meg is csúszik a fékpadon.Lehet itt van a kutya elásva?És nem is a fék a ludas(amit én tudok is).
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: gabsic »

etzzsolt írta:Sajna van határérték fékpadnál s ha az alá esik visszadobják a mocit vagy akár az autót is habár ez részben vizsgáztató kérdése is lehet hogy csak szól hogy állítsál rajta mert első utad lesz a halál!!!Nekem a hátsófékemnél volt a gond de 2 db 10 villás kulcs meg 5 perc s úgy fogott hogy tolni alig lehetett vissza a fékpadra!! :D Természetesen vizsga után visszaállítottam mielőtt elindúltam volna!! \:D/
Tehat...
Motorra egyseges hatarertek nincs. Autora van.
Motoron ha van ertekelheto (normalisan merheto) fekero akkor jo. A program csak az elso-hatso erteket nezi egymashoz. Problema akkor van ha elol nem lehet eleg fekerot merni mert megcsuszik a kerek. Ekkor a program nem tovabbitja a kokir fele.
Ekkor jon a raulunk az elso sarvedore tipusu megoldas (nem csuszik meg a gumi).

Amugy persze vizsgaallomas es vizsgaallomas kozt van kulonbseg, megyek kozt meg plane (soooot, meglepodnel hogy mekkora!)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
etzzsolt
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2011.01.17. 21:58
MZ-d típusa: etz251
Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: etzzsolt »

Sajna van határérték fékpadnál s ha az alá esik visszadobják a mocit vagy akár az autót is habár ez részben vizsgáztató kérdése is lehet hogy csak szól hogy állítsál rajta mert első utad lesz a halál!!!Nekem a hátsófékemnél volt a gond de 2 db 10 villás kulcs meg 5 perc s úgy fogott hogy tolni alig lehetett vissza a fékpadra!! :D Természetesen vizsga után visszaállítottam mielőtt elindúltam volna!! \:D/
A rock örök és halhatatlan!!
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: kupi »

Igazatok van a féklámpa az tiszta ügy de a fékhatást valami határértékhez hasonlította gondolom van valami átlag(tuti nem dobfékhez)és ahhoz képest gyenge.KB ez a 10.műszakim a kis TS el de már két éve is szóba hozták a gyenge fékeim"pedig előtte soha (igaz fékpad sem volt régen)azért is csináltam meg rendesen de úgy látszik ez is kevés mostanában.Mi lesz velünk ha még szigorúbbak lesznek?
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Perec »

Esés-borulás miatti főfékhengeröntvény törés miatt már használtam pár henger-dugó párost és szerintem nem olyan nagy para.
A karmantyút filléres téma (legalább 3at szoktam venni) és nekem még nem volt vele gond, mindig felkeményedett, legfeljebb az a kérdés, hogy hol, mert ahány összerakás, mindig máshol fog a kar. #-o Most pont kézreesik, féklámpakapcsolóval ütköztetem és nagyon finom jószág, nem kell nyújtózkodni érte és szinte rögtön fog.
Elvileg gumi érintkezik acéllal ill. alu-val, örök élet, néha gumialkatrészek cseréje, és nem árt, ha a főfékhenger nagyobb átmérőjű része és csúszófelülete tükrös és nincs éle, nehogy egye az alu-t, szimeringet. Ugyanígy jó lenne ha tükrös lenne az öntvény de ha más nem majd a karmantyú megdolgozza, csak használni kell :)
Persze ez a tömítőfelületek tükrössége az én hülyeségem, amúgy a kutya nem törődik vele (gyárban sem), inkább néha cserélnek szimeringet.
A karmantyút persze óvatosan kell felrakni, legalább kézmelegen és sikosítva, a helyét kipucolni és lehetőleg egy szemre tökéletes darabot :)
Szerintem az izzadás szokott lenni a legnagyobb probléma, de az nem érinti az üzembiztonságot, ha félévente-évente pótlod a folyadékot.
Ez a DOT5 jó tipp én nem tudom milyet használok, már leette az idő a flakonról a papírt, de még mindig van benne...
Tudom mindig új flakon kéne, meg 2évente csere...
Endre írta: Csupán abból indultam ki, hogy a karmantyúk elhasználódásán kívül valószínűleg gond lehet a henger-dugattyú páros kopása is ezeknél a cuccoknál. Vagy rosszul gondolom, és általában egy jó karmantyúval szépen muzsikál az ETZ főfékhengere? Ha ez így van, akkor én tényleg feleslegesen nagy fába vágnám a fejszém. Ekkor viszont nem értek valamit. Általában az a panasz az utángyári tömítésekre, hogy nem bírják a fékolajat. Akkor miért nem DOT5 folyadékkal használják??? Ez szilikon alapú, és nem eszi meg a gumit, s ezzel ez a gond megoldva. Egy szó mint száz:
Mi a tapasztalat? A karmantyú, a mozgó alkatrészek berágódása, vagy mindkettő a baj ennél a konstrukciónál?
Kép
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: gabsic »

kupi írta:Üdv mindenkinek.
Minap müszakiztam a TS em és a vizsgabiztos magyarázott az első fék miatt(gyári TS dobfék) mivel a fékpadon szerinte gyengén teljesített( teljesen jó a fékem)és az első féklámpa kapcsolót is kereste nagyon ilyenkor mi van?Szerencsére átment de ez a tortúra nem esett jól,gyári fékbetétek felcsiszolva....ilyen jó még talán új korában sem volt.valami ötlet mivel egy hónap múlva megy a barátom TS-se is és szerintem azt már tutira kirostálja.
Hozza hozzánk :D
Egyébként féklámpakapcsoló nyilván nem kell, fékhatásra vonatkozóan meg mivel nincsenek vonatkozó adatok, ezért nem mondhatja azt hogy gyenge. (Mihez képest - nincs gyári adat amihez viszonyítani tudna) Bár ha pl a hátsóhoz képest gyenge fékhatást produkál az eleje az gond lehet (program visszadobja)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: csoka »

a fékhatásba beleköthet,de mivel gyárilag nincs rajta első féklámpa kapcsoló,tipus módosításra nem kötelezhet.Ha erre hivatkozik a barátod,akkor mindennek gyári kiépítésűnek kell lennie!Akár egy felnyírt sárvédő,vagy egy plusz műszer/visszajelző is bukást eredményez.A régi autókban sem mindegyikben van hátsó biztonsági öv,pedig vizsga követelmény,hogy ahány személy szállítására alkalmas a személygépkocsi,annyi biztonsági övnek kell lennie.Pót féklámpa,távolsági fényszóró bekapcsolásakor kikapcsolódó első ködlámpa...lehetne még sorolni.Sajnos nálunk a szabályozás nem egyértelmű,ami ugye egyáltalán nem ad lehetőséget a korrupcióra =D>
Avatar
nagydivad
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: nagydivad »

az első féklámpa kapcsolót is kereste nagyon
Azt aztán keresheti... :mrgreen:
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: kupi »

Üdv mindenkinek.
Minap müszakiztam a TS em és a vizsgabiztos magyarázott az első fék miatt(gyári TS dobfék) mivel a fékpadon szerinte gyengén teljesített( teljesen jó a fékem)és az első féklámpa kapcsolót is kereste nagyon ilyenkor mi van?Szerencsére átment de ez a tortúra nem esett jól,gyári fékbetétek felcsiszolva....ilyen jó még talán új korában sem volt.valami ötlet mivel egy hónap múlva megy a barátom TS-se is és szerintem azt már tutira kirostálja.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Én az eddigi tapasztalataim alapján azt tudom mondani, ha jól összerakod az ETZ fékjét, bitang jó. A karmantyúknál csak az ócska utángyárival szokott baj lenni, ami vagy nem méretpontos, vagy nincs jól megcsinálva, így nem tömít kellőképpen. 10ből 1 ha használható (szívtam már vele, és most se tökéletes). Ez alatt a dugattyún lévő kis karmantyúra gondolok, nem a nagyra, amiben csúszkál.
Endre
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 74
Csatlakozott: 2011.08.15. 20:14
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Endre »

csoka írta:A biztonság sokkal fontosabb,mint az eredetiség.Egy 200Kg-os lendületben lévő tárgy elég nagy pusztítást tud csinálni.
Azt hiszem rosszul fogalmaztam. Nem az a feltett célom, hogy az eredetileg az én motoromra szerelt főfékhengert megmentsem. Már csak azért sem, mert éppen ma vettem egy másik bontottat. Cél, hogy gyári DDR főfékhengerrel menjen. Csupán abból indultam ki, hogy a karmantyúk elhasználódásán kívül valószínűleg gond lehet a henger-dugattyú páros kopása is ezeknél a cuccoknál. Vagy rosszul gondolom, és általában egy jó karmantyúval szépen muzsikál az ETZ főfékhengere? Ha ez így van, akkor én tényleg feleslegesen nagy fába vágnám a fejszém. Ekkor viszont nem értek valamit. Általában az a panasz az utángyári tömítésekre, hogy nem bírják a fékolajat. Akkor miért nem DOT5 folyadékkal használják??? Ez szilikon alapú, és nem eszi meg a gumit, s ezzel ez a gond megoldva. Egy szó mint száz:
Mi a tapasztalat? A karmantyú, a mozgó alkatrészek berágódása, vagy mindkettő a baj ennél a konstrukciónál?
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: csoka »

Én is a"ferdeszeműek"precizitásában hiszek!A fém fékcső is szuper,mert sokkal később öregedik el,mint a gumi,és nem rugózik,a fék a fékkaron jobban érezhető a fékhatása.Néhány éve volt egy Kawasaki-m,fém fékcsövet raktam előre,és néhány nap után elsőkeréken is tudtam vele gurulni(nem annyit,mint a"nagyok",de nekem ez is izgalom volt).Az utánam következő gazdája meg,egy hónap után meghalt rajta :cry: .A traktoros bácsi alkonyatkor vitte haza a több soros tárcsáját,ami átlógott a szembe sávba,természetesen se zászló,se fény visszaverő,se világítás a kilógórészen,de mivel volt érvényes útvonal engedélye...
Avatar
Pötyee
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 90
Csatlakozott: 2011.08.15. 18:59
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Hollandia
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Pötyee »

ha már ott tartanék hogy új főfékhenger, biztos hogy egy japán bontottat tennék fel, megfűszerezve fém fékcsővel, és egy 4 dugattyús nyereggel. Tudom nem eredeti, de azzal tuti meg lehetne állni.

Mondjuk érdekes módon a 250/1-esemen nagyon szépen fognak a dobfékek ferodo fékpofákkal.
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: csoka »

Nagyon jól hangzik a felújítási terved,de az ára nem fog tetszeni.Szerintem vegyél bontott MZ munkahengert(ha minden áron ragaszkodsz az MZ-hez),vagy egy bontott nyugati,vagy japán munkahengert.Már több MZ-s társunk átesett ezen,ők megosztják szívesen a tapasztalataikat veled.A biztonság sokkal fontosabb,mint az eredetiség.Egy 200Kg-os lendületben lévő tárgy elég nagy pusztítást tud csinálni.
Endre
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 74
Csatlakozott: 2011.08.15. 20:14
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Endre »

Nem olyan régen lettem boldog tulaja egy ETZ 250-nek, amit röviddel a megvétel után atomokra szedtem. Cél a teljesen gyári állapot elérése. Úgy gondolom, hogy egy ilyen mélységű felújítás során a hidraulikus fékre is kellene valami végérvényes (értsd: örökélet + 1 nap) megoldás. A gyári főfékhengeremen nem csak az a baj, hogy ereszt a karmantyú, hanem a henger falán is csúnya húzások, berágódások vannak. Nem mélyek, de jól láthatóak. Mindezeket a gondokat egyszerre kívánnám megoldani a következő módon:

A főfékhenger falát (talán 13-as átmérő :?: ) kb. 0,5mm-rel felfúratnám. Ide ujjmarót majd gépi dörzsárazást képzeltem, vagy egyszerűen csak köszörülést. A dugattyú csúszófelületeit (két váll a hengerben és a szimeringben futó nyomócsonk) kicsit leesztergálnám, majd ezután kapna egy galvanizált keménykróm réteget, amit a végén megköszörültetnék. Ezzel az egymáson mozgó részek tökéletesen regenerálhatók, ez egy profi technológia. A karmantyú problémát úgy lehetne megoldani, hogy vagy gyártatnék, vagy - ami ésszerűbb - olyan méretűre csinálnám a henger bővítését, hogy oda valamilyen más jármű jó minőségű, olcsón és korlátlanul elérhető karmantyúja legyen beszerelhető. Nagyon kíváncsi vagyok a véleményetekre. Esetleg valaki tud olyan típusról, aminek a karmantyúja méretben közel áll az ETZ-hez?

Tudom, hogy kissé meredeknek hangzik az eljárás. A pontos technológiát még ki kell találni, illetve fel kell térképezzem a lehetőségeket, s az anyagi vonzatát a dolognak. Legfőbb motivációm, hogy ne taiwani vagy magyar ETZ-m legyen, hanem DDR [-o<
Nos?
Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Thorwald »

gabsic írta: És? szét van rohadva a ház? szorul a bowden? Nem? akkor hagyd a bélbe. drótkefe, aztán olaj, utána szigszalag vagy zsugorcső rá és kész.

Nekem az OFF Jawa utángyártott hátsó fékbowdenje az első combosabb fékezésig tartott... :x
A gyári az gyári ha nem muszáj ne cseréld...
Szerencsére még működik és nem is akad. Akkor marad a rozsdátlanítás, olaj, zsugorcső triumvirátus. 8) Reméltem ez nem olyan nagy feladat utángyártani. A vaterán láttam bontott bowdeneket képről jónak tűntek, elviszem tarcsiba. :-"
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Thorwald írta:Üdv!

Az utángyártott fékbovdenek milyen minőségűek? Budapesten hol érdemes beszerezni? TS 125 hátsó fékbovdenére lenne szükségem, a műanyag védőburkolat sérült, alatta rozsdás a bovdenház.
És? szét van rohadva a ház? szorul a bowden? Nem? akkor hagyd a bélbe. drótkefe, aztán olaj, utána szigszalag vagy zsugorcső rá és kész.

Nekem az OFF Jawa utángyártott hátsó fékbowdenje az első combosabb fékezésig tartott... :x
A gyári az gyári ha nem muszáj ne cseréld...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Thorwald »

Üdv!

Az utángyártott fékbovdenek milyen minőségűek? Budapesten hol érdemes beszerezni? TS 125 hátsó fékbovdenére lenne szükségem, a műanyag védőburkolat sérült, alatta rozsdás a bovdenház.
Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Thorwald »

DrV írta:Üdv!

A hátsó fékben a kulcsot (ami a pofákat feszíti a dobban szét) ki kellett cserélnem, egy utángyártott van benne (moped91 kft). A fék most mintha betonból lenne, izomból kell lenyomni, fogni fog és blokkolni is tud, de eddig egyáltalán nem kellett ennyi erő. Másik kulcsnál ekkora fékerővel már rég blokkolt, most meg csak elkezd fogni :S Kezdhetek reszelni vagy csere másikra? Egyéb ötlet?
Szerintem a fékkulcs emelő íve túl meredek, ezért kell ennyire nyomni neki. Hasonlítsd össze a régivel, biztos jelentős különbség van köztük.
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

DrV írta:Üdv!

A hátsó fékben a kulcsot (ami a pofákat feszíti a dobban szét) ki kellett cserélnem, egy utángyártott van benne (moped91 kft). A fék most mintha betonból lenne, izomból kell lenyomni, fogni fog és blokkolni is tud, de eddig egyáltalán nem kellett ennyi erő. Másik kulcsnál ekkora fékerővel már rég blokkolt, most meg csak elkezd fogni :S Kezdhetek reszelni vagy csere másikra? Egyéb ötlet?
Fog a hátsó féked? :D Örülhetsz neki! Én nem tudom beállítani. Ha jobban behúzom, akkor befog, ha így hagyom, akkor izomból megtiporva éppen fölébred... :) Utángyártott cuccok (szerintem) sosem méretpontosak!
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: DrV »

Üdv!

A hátsó fékben a kulcsot (ami a pofákat feszíti a dobban szét) ki kellett cserélnem, egy utángyártott van benne (moped91 kft). A fék most mintha betonból lenne, izomból kell lenyomni, fogni fog és blokkolni is tud, de eddig egyáltalán nem kellett ennyi erő. Másik kulcsnál ekkora fékerővel már rég blokkolt, most meg csak elkezd fogni :S Kezdhetek reszelni vagy csere másikra? Egyéb ötlet?
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: csoka »

4,5mm az alsó méret,használtan kapsz a fórumon jó áron,jó állapotú tárcsát,de felesleges.Mi nem 200km/h sebességről fékezünk,és a Mátrából sem üresben gurulunk végig elsőfékezve.
Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: kr »

MZ-sek!

Elvittem szabályoztatni a féktárcsámat. 4.8-ról indult, 4.5 lett a vége. Alig akarták elvállalni, csávókám felvázolta
hogy fékezek egy nagyot szétrobban a tárcsa, halálnak halálával halok, de mindenesetre nem ott
csináltattam. Egy új tárcsához ha meg kicsit hozzárakok, kapok egy új motort.
Ezen a méreten használható még biztonságosan? (nincs szétfurkálva)

kr
Avatar
UEVMZ
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
MZ-d típusa: ETZ MZ 150
Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: UEVMZ »

Az első féknél az első húzásra szinte koppig beesett a fékkar,másodikra és a többire egyre keményedett.Bambi tanácsára kicseréltem a karmantyút,értelem szerűen jött a szimering is.Összerakás,fékolaj betöltés után majdnem a második húzásra jó is volt.Kicsit vártam,próbálgattam,most már merem is használni,mert az első húzás is ütközik,és nem a gázkarba \:D/
Tehát köszi a tanácsot,és a hibát inkább alul keretem volna.
Avatar
gergely993
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 24
Csatlakozott: 2011.05.14. 21:04
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: gergely993 »

csoka írta: .Ő vette el a nagymotoros szüzességemet,az élmények a sírig elkísérnek :wink:
Ezzel nem vagy egyedül :D
kipróbálom amit mondtál
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: csoka »

Vedd ki a fékbetéteket,és üresen rakd össze,ha surlódik,akkor egy kb.1-2mm vastag alátét kell a csapágy,és a fékbetéteket tartó konzol közé.Nekem az egyik dobos ETZ-m ilyen volt.Az ok:valami történt a fékkonzol közepével(ahol a tengelyt átdugod).Az alu úgy nézett ki,mint ha kalapálva lett volna.Az alátéttel teljesen jól működött,míg ellopták :( .Ő vette el a nagymotoros szüzességemet,az élmények a sírig elkísérnek :wink:
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: gabsic »

gergely993 írta:
csapágyak között van távtartó, ugye a villa és a kerék között is van az egyik oldalon ha jól tudom, a tengely vastagabb része anna számít, viszont amelyik oldalon a féket ki lehet szedni, ott nincs, esetleg ott nem stimmel valami?
Dobosnál fékoldalon nicns távtartó. Én arra gondolok, hogy vagy szarul lett felszabályozva, vagy pedig a fékpofa ér bele a dob belső falába. Esetleg tényleg rossz méretű távtartó a csapágyak közt de akkor nem a fék fogna be hanem a csapágyak szorulnak meg.
Ha a fék súrlódik, akkor húzd meg annyira a tengelyt hogy annyira súrlódjon hogy még tudod forgatni, ment egy pár száz métert így vele aztán szedd szét és látni fogod mi súrlódik. (De csak akkor ha nem a csapágy szorul hanem a fék, ezt hallani a hangján) Ja és összerakás előtt smirglivel húzd meg a pofákon a ferodolt hogy lásd mi hol súrlódik
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
gergely993
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 24
Csatlakozott: 2011.05.14. 21:04
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: gergely993 »

kiszsebi írta:
távtartó a két csapágy között. vagy a villa és a kerék között.
csapágyak között van távtartó, ugye a villa és a kerék között is van az egyik oldalon ha jól tudom, a tengely vastagabb része anna számít, viszont amelyik oldalon a féket ki lehet szedni, ott nincs, esetleg ott nem stimmel valami?
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

gergely993 írta:sziasztok!
Problémám van az első dobfékkel. Elvittem fékeshez, beszabályozták a fékdobot, megcsinálták a fékpofákat, így majdnemhogy patent lett az egész. Következővel van bajom: amikor kint van a motorból a kerék és a fék akkor simán elforog, sőt ha beszerelem még akkor is jó, viszont ha meghúzom az első tengely anyáját, akkor a teljes kör felében kb befog a fék. Nem tudom hol keressem a hibát, esetleg mi okozhatja?
távtartó a két csapágy között. vagy a villa és a kerék között.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
gergely993
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 24
Csatlakozott: 2011.05.14. 21:04
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: gergely993 »

sziasztok!
Problémám van az első dobfékkel. Elvittem fékeshez, beszabályozták a fékdobot, megcsinálták a fékpofákat, így majdnemhogy patent lett az egész. Következővel van bajom: amikor kint van a motorból a kerék és a fék akkor simán elforog, sőt ha beszerelem még akkor is jó, viszont ha meghúzom az első tengely anyáját, akkor a teljes kör felében kb befog a fék. Nem tudom hol keressem a hibát, esetleg mi okozhatja?
Avatar
UEVMZ
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
MZ-d típusa: ETZ MZ 150
Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: UEVMZ »

bambi írta:
Főfékhenger a hibás,átenged a karmantyúnál

Remek,köszi a választ,olaj kifelé nem jön.Pedig azt hogy utálom cserélni. :roll: Milyet érdemes beletenni(márka,szín,anyag,bolt) :-k
Sajnos pár éve volt hogy hetente cseréltem,mert az új is fosta az olajat,akármennyire próbáltam a legeslegeslegjobban beletenni :(
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: bambi »

UEVMZ írta:Az első fékem első húzásra beesik,a második keményebb,de rugalmas,harmadik meg beton.Hol a pékbe keressem a hibát?
Múltkro egy órán keresztül folyattam a fékfolyadékot,be a tartályba,alul meg jött ki csövön,majd ezt párszor megtéve a légtelenítőt elzártam,és próba.Valahol levegős lehet.Tartálynál nem folyik,nem szörcsög,fékcső száraz,meg lent is.Légtelenítőnél szívhat vissza levegőt ahogy nyitva van,és csak folyik ki az olaj? :roll:
Főfékhenger a hibás,átenged a karmantyúnál
Avatar
UEVMZ
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
MZ-d típusa: ETZ MZ 150
Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: UEVMZ »

Az első fékem első húzásra beesik,a második keményebb,de rugalmas,harmadik meg beton.Hol a pékbe keressem a hibát?
Múltkro egy órán keresztül folyattam a fékfolyadékot,be a tartályba,alul meg jött ki csövön,majd ezt párszor megtéve a légtelenítőt elzártam,és próba.Valahol levegős lehet.Tartálynál nem folyik,nem szörcsög,fékcső száraz,meg lent is.Légtelenítőnél szívhat vissza levegőt ahogy nyitva van,és csak folyik ki az olaj? :roll:
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

EBC-re motorradban kérdezz rá... hátha...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: z25z »

sziasztok!
jiucan markaju fekbetetet hasznal valaki? tapasztalat?
Unixban szerettem volna ferrodo-t venni, sajnos nincs es azt a valaszt kaptam, hogy bizonytalan lesz-e egyaltalan
vagy esetleg valakinek tipp hogy EBC-t fel lehet e lelni meg valahol?
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Hujber »

csdani írta:
Főfékdugattyún van egy tömítőgyűrű, azt kell kicserélni, az nekem a kis ETZ-n használt, reméljük neked sincs gallyra menve a főfékhenger!

Akkor már érdemes párban kicserélni a fékkarnál levő tömítéssel együtt. Reméljük a legjobbakat :)
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: csdani »

Hujber írta: Fogalmam sincs, nem az én motoromról van szó, még csak egyszer ültem a nyergébe. Nemsokára lesz alkalmam, majd megnézem jobban. Én is a levegőre tippelek.

Főfékdugattyún van egy tömítőgyűrű, azt kell kicserélni, az nekem a kis ETZ-n használt, reméljük neked sincs gallyra menve a főfékhenger!
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Seclusion írta:
Én arra tudok gondolni, hogy levegős a rendszered, vagy a karmantyúd kezd elmenni. A fék lent nem szorul?
(Mert ugyanezen tünetek mellett nekem picit szorul a fékem ~ nem megy vissza a helyére)
Fogalmam sincs, nem az én motoromról van szó, még csak egyszer ültem a nyergébe. Nemsokára lesz alkalmam, majd megnézem jobban. Én is a levegőre tippelek.
Piros MZ ETZ 250
UDX
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Hujber írta:Sziasztok!

Első féknél valahogy meglehet oldani azt a problémát, hogy ha lassan húzom, később kezd el fogni, viszont ha megrántom, elég hamar felkeményedik? Természetesen hidraulikus. Azt, hogy utángyártott-e, nem tudom.
Én arra tudok gondolni, hogy levegős a rendszered, vagy a karmantyúd kezd elmenni. A fék lent nem szorul?
(Mert ugyanezen tünetek mellett nekem picit szorul a fékem ~ nem megy vissza a helyére)
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Sziasztok!

Első féknél valahogy meglehet oldani azt a problémát, hogy ha lassan húzom, később kezd el fogni, viszont ha megrántom, elég hamar felkeményedik? Természetesen hidraulikus. Azt, hogy utángyártott-e, nem tudom.
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: kr »

Ok, köszi!
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Máté »

Sziasztok!

Hátsó kerékbe dobfékhez ki milyen fékbetétet használ? Valamire hasznáható (papaírnehezéken kívül) a mofában vagy huberben kapható fékbetét? Fog rendesen, esetleg nyikorog?
Köszi előre is

Máté
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Dénes »

"Fentinél" is a legkímélőbb a kompresszor. De ha nincs egy megfelelő fogóval is ki tudod ráncigálni. Persze csak óvatosan, és csak a legvégét szabad megfogni, ami nem megy már keresztül a tömítésen. Mert így a vége garantáltan deformálódni, karcosodni fog. De ha nem megy a tömítésig, akkor mindegy.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

kr írta:Nem - nem, én a fent. a fékkarnál lévő dugattyút nem tudom kiszedni.
A lentinél egy sokkal egyszerűbb módszert alkalmaztam: kivettem a fékbetéteket,
középre betettem egy villáskulcsot és töltöttem bele pici olajat, és a fékkarral kijárattam a dugattyúkat.
Onnan már kézzel is kijöttek
Felsőt csak ki kell csupálni ha emlékeim nemc salnak.
Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: kr »

Nem - nem, én a fent. a fékkarnál lévő dugattyút nem tudom kiszedni.
A lentinél egy sokkal egyszerűbb módszert alkalmaztam: kivettem a fékbetéteket,
középre betettem egy villáskulcsot és töltöttem bele pici olajat, és a fékkarral kijárattam a dugattyúkat.
Onnan már kézzel is kijöttek
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 52 vendég