Fékek

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

A dobfék első féknek pocsék,ha esztergáltatod és a legprecizebben csinálod akkor is.
Az Etz-met meghagytam dobfékesre mert eredetileg is az volt,de az első dolog lesz amin a télen változtatok,mert életveszélyes számomra.
A /1-en már annyira megszoktam a tárcsafék hatásosságát hogy utána ez a dobfék teljesen kiábránditott.
Pedig mindent megtettem hogy jó legyen.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
MrSummertime89
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 51
Csatlakozott: 2012.07.23. 21:51
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szombathely

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: MrSummertime89 »

z25z írta:A szétszedés-összerakás nem nagy művészet... nem árt rögtön faszára csinálni, nehogy meglepi érjen.
Köszönöm a válaszod, inkább csináltatom mintsem magam álljak neki. Legutóbb a műszakin már kevés volt az első fék, így nem fog átmenni.
Tudod olyan hogy húzod húzod semmi, aztán egyszer ráharap. Az lehet amit mondasz akkor, hogy nem egyenletesen fog.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: z25z »

A szétszedés-összerakás nem nagy művészet. Emlékeim szerint egy külső zéger gyűrű fogó kell hozzá. (össze fele nyomva szétfeszít) Kiveszed a dobot és meglátod. Leveszed a zégergyűrűket és elkezded a fékpofákat a tengelyeken felfele húzni miután jó félig lejött már át tudod billenteni a fékkulcs felett és akkor a rugót kiakasztva már simán lecsúszik. Visszafele meg felteszed a rugót a pofákra felteszed a tengelyre és és úgy ráfeszítve a fékkulcsra és tolod a helyére. Gyakorlatilag nem lehet elrontani.
A szívás inkább ott lesz, hogy a mostanság kapható pofák elég oválisak. Szóval 2 dolog lehetséges. Vagy eljátszol vele, hogy bekrétázod a fékpofát, beteszed a helyére és megnézed hol kopott le a kréta felület és ott csiszolás. Ezt addig amíg mindenhol egyforma nem lesz. Na én ezt nem csinálnám, hanem irány egy esztergályos és felszabályozni a betétet dobostól.
Mondjuk én nem szórakoztam egyik módszerrel sem, mert az első fékem tárcsás és a hátsót alig használom amúgy is, azzal meg úgy voltam, hogy majd bekopik. De nálad ha dobos az első azt nem árt rögtön faszára csinálni, nehogy meglepi érjen.
Avatar
MrSummertime89
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 51
Csatlakozott: 2012.07.23. 21:51
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szombathely

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: MrSummertime89 »

Sziasztok!

Garázsban első dobféket tervezem felújítani. Nagy munka ez? Menni fog egy alap szerszámkészlettel? Mik a buktatói?
Terveim szerint a fékpofákat cserélném ki, találok valahol egy rövid leírást erről?

Előre is köszönöm!!
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: csoka »

Azért olyan a féked,mert nem teljes felületén fog a ferodol.Be szokták csiszolni,ami elég útálatos munka.Nem egyforma a fékbetét íve,és a fékdobé.A fékbetétet teljes felületén dörzsöld be közönséges iskolai táblakrétával,rakd össze,fékezve forgasd a kereket egy teljes fordulatot,és utána szedd szét.Ahol lekopott a kréta,ott érintkezik fékezéskor a dobbal.Értelem szerűen,onnan kell csiszolnod,ahonnan lekopott a kréta.Használhatsz durva csiszolópapírt.Utána újra krétázni,összerakni,fékezve forgatni a kereket,és ismét megnézni,honnan kopott le a kréta.Akkor jó,ha a krétázás kétharmada,háromnegyede lekopik.Sokszor kell szét-összerakni,ezért szar munka.
Avatar
Kovi 125
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2012.08.14. 11:33
MZ-d típusa: Mz Ts 125
Tartózkodási hely: Pécs

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Kovi 125 »

Sziasztok!

Kis ETZ-m van és lecseréltem hátul a gyári fékpofákat és folyton nyikorog amikor fékezek. Valamiért olyan mintha folyamat fogna.
A fékpedált le kell nyomni tövig és akkor fékez, de mégis olyan mintha folyamatosan fogna. Ha tolom akkor is nyikorog és fog egy kicsit, pedig már majdnem teljesen a menet végén van az állító szárnyas anya. Lehet, hogy egyszerűen csak szarok az utángyártott fékpofák vagy még valamit állítanom kell?

Előre is köszönöm a segítséget!
liter6
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2015.06.30. 19:48
MZ-d típusa: ETZ 125; Dnepr K750

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: liter6 »

Köszi! :roll:
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 736
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: sell »

Igen.
liter6
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2015.06.30. 19:48
MZ-d típusa: ETZ 125; Dnepr K750

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: liter6 »

Ha jól értem, akkor a kiálló éle (ajka) van befelé a féknyeregben a dugattyú zárt vége felé?
Bocsi az értetlenkedésért! :oops:
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 736
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: sell »

A kiálló éle (ajka) néz a nyomás felé.
liter6
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2015.06.30. 19:48
MZ-d típusa: ETZ 125; Dnepr K750

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: liter6 »

Újabb kérdés. A féknyeregben lévő régi tömítőgyűrűk szemre téglaalap keresztmetszetűek, az újan vásároltak trapéz keresztmetszetűek - így a gyűrű egyik felének belső átmérője kisebb mint a másik. Hogyan kell beszerelni, melyik fele van kifele ill. befele?
Köszi!
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 736
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: sell »

:smt023
liter6
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2015.06.30. 19:48
MZ-d típusa: ETZ 125; Dnepr K750

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: liter6 »

Tegnap sikerült kinyomatnom a féknyerget is az előbb leírtak szerint, mindenkinek köszi a tanácsokat.
Avatar
Stephanus
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
MZ-d típusa: 251
Tartózkodási hely: Ócsa

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Stephanus »

Patrik írta:Én is kompresszorral szoktam kiszedni,ha így csinálod göngyölj rá egy rongyot és nem árt felvenni a kesztyűt,úgy rátartani a dugattyúra mert sokszor hirtelen indul meg,és elég nagyot tud szólni.
A rongy jelentőségét én is szeretném hangsúlyozni! Úgy tekergesd be, hogy fogja meg a dugattyút, mikor kirepül, és lehetőleg téged is védjen meg az esetlegesen szétfröccsenő fékfolyadéktól. Nem buli ha a szemed szád tele lesz vele. És ne legyen a kezed a dugattyú útjában. Valamint óvatosan, lassan kezdd el adagolni neki a nyomást!
KépKép
liter6
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2015.06.30. 19:48
MZ-d típusa: ETZ 125; Dnepr K750

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: liter6 »

Köszi a segítséget, tegnap sikerült a főfékhenger 15 perc ecetes-mosószeres vízben való főzés után tuskóhoz ütögetve minden barmolás nélkül szétszednem. Ma jön a féknyereg (főzés után kompresszor ....). Remélem sikerül. [-o<
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Én is kompresszorral szoktam kiszedni,ha így csinálod göngyölj rá egy rongyot és nem árt felvenni a kesztyűt,úgy rátartani a dugattyúra mert sokszor hirtelen indul meg,és elég nagyot tud szólni.
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 736
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: sell »

Szia, igen a forróvizes fűrdő segíthet, a főfékhenger nagyon be tud gyógyulni, azt már kettőt sikerült szétbontanom így, amiről már lemondtak. Meleg vízben áztatás pàr órát, aztán forróban majd egy puhafa kuglihoz csapkodva, nehezen de kiadta mindkettő a dugattyút, a munkahengerből a dugattyúkat hasonlóképpen csak azt kompresszorral nyomatva, amelyiket hamarabb kiadja, azt szorítós módszerrel rögzíteni kell , hogy a másik is meginduljon. (levegős nyomatásnál kellő körültekintéssel kell lenni, nem veszélytelen! )
liter6
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2015.06.30. 19:48
MZ-d típusa: ETZ 125; Dnepr K750

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: liter6 »

Sziasztok!
Következő a problémám: 18 év állás után be akarom üzemelni az ETZ 125-ösömet. Sajnos a főfékhenger illetve a féknyeregben lévő dugattyúk is beálltak. A csavarlazítós és féktisztítós áztatáson, valamint az óvatos kocogtatáson már túl vagyok, de sajna nem mozdul egyik dugattyú sem. Van valami spéci módszer a megmozdításukra? Gondoltam mosószeres vízben való főzésre, én szoktam így alu alkatrészeket tisztítani, de egyenlőre nem akarok nekiesni.

Köszi: Liter
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Sörtank írta:Hát most tanácstalan vagyok mert hiába csiszolom meg 100km után újra nekiáll nyikorogni :(
Merre laksz?Ha nem túl messze adok egy garnitúrát,azt próbáld meg.Ha jó,akkor a tiéd,ha nem tovább szenvedünk.OK.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Sörtank írta:Hát most tanácstalan vagyok mert hiába csiszolom meg 100km után újra nekiáll nyikorogni :(
Merre laksz?Ha nem túl messze adok egy garnitúrát,azt próbáld meg.Ha jó,akkor a tiéd,ha nem tovább szenvedünk.OK.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
Sörtank
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 64
Csatlakozott: 2008.05.31. 18:38
MZ-d típusa: ETZ

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Sörtank »

Hát most tanácstalan vagyok mert hiába csiszolom meg 100km után újra nekiáll nyikorogni :(
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Sörtank írta:Szia

Elvileg nem fogja a kereket. Menet közben megálltam vele párszor és nem volt meleg a dob. (persze addig elsővel fékeztem csak)
Jobban visszaengedni meg már nem tudom mert így is nagyon be kell a lábfejemet dönteni hogy tudjak vele fékezni egyáltalán.
Az nem lehet hogy ez a szar utángyártott fékbetét a szar? Ha vennék eredeti német minőségűt azzal is így járnék vajon?
Elvileg az is előfordulhat hogy nem megfelelő minőségű a ferodol.Múltkor láttam egy BMV.-t csúnyán visítani,pedig az
komoly jószág volt. :mrgreen:
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: csoka »

Nálam is ilyen zaj volt fékezéskor hátul.Az eredeti(kopott)"patkókat"elvittem egy ferodol felsütő mesterhez,és megkértem,hogy legyen nagyobb a ferodol,mint ami befér a dobba.Összeszerelve a fék alaplappal,és a kerékkel,elvittem egy esztergályos mesterhez,és megkértem,hogy esztergálja le olyan méretűre,amekkora a kopott dob...azóta elég ránézni a fékpedálra,és blokkol a kerék...Nem tud berezonálni a fékpofa,mert teljes felületén fog,és ezért nem is ad ki semmilyen hangot.
Avatar
Sörtank
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 64
Csatlakozott: 2008.05.31. 18:38
MZ-d típusa: ETZ

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Sörtank »

Szia

Elvileg nem fogja a kereket. Menet közben megálltam vele párszor és nem volt meleg a dob. (persze addig elsővel fékeztem csak)
Jobban visszaengedni meg már nem tudom mert így is nagyon be kell a lábfejemet dönteni hogy tudjak vele fékezni egyáltalán.
Az nem lehet hogy ez a szar utángyártott fékbetét a szar? Ha vennék eredeti német minőségűt azzal is így járnék vajon?
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

A fékbetét nem üvegesedet fel? Ha igen csiszolóvászonnal érdesítsd fel és berakás után nézd meg hogy nem fogja-e
a kereket ha meg pörgeted.Mert ha gyengén fogja a fékbetétet akkor felüvegesedik és attól is csikoroghat.
Egy kicsit engedj vissza a fékállító csavaron.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
Sörtank
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 64
Csatlakozott: 2008.05.31. 18:38
MZ-d típusa: ETZ

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Sörtank »

pnlaci írta:
Sörtank írta:
Csak fékezés közben.

Folyamatosan,vagy csak fékezés közben?
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Sörtank írta:Sziasztok

Segítséget szeretnék kérni.
Olyan problémám lenne 150 Etz-nél hogy a hátsó fék folyamatosan nyikorog. Már szedtem szét féktisztítóval szépen lepucoltam mindent új fékbetétet is kapott de kb 100 km után megint elkezdte. Dobot is néztem hibátlan.
Mit lehet ilyenkor tenni. Állandóan engem néznek de nem azért amiért szeretném hanem a nyikorgó idegesítő hangért :(
Amúgy a fékhatás pedig tökéletes.
Folyamatosan,vagy csak fékezés közben?
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
Sörtank
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 64
Csatlakozott: 2008.05.31. 18:38
MZ-d típusa: ETZ

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Sörtank »

Sziasztok

Segítséget szeretnék kérni.
Olyan problémám lenne 150 Etz-nél hogy a hátsó fék folyamatosan nyikorog. Már szedtem szét féktisztítóval szépen lepucoltam mindent új fékbetétet is kapott de kb 100 km után megint elkezdte. Dobot is néztem hibátlan.
Mit lehet ilyenkor tenni. Állandóan engem néznek de nem azért amiért szeretném hanem a nyikorgó idegesítő hangért :(
Amúgy a fékhatás pedig tökéletes.
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

sell írta:A csúszócső alján van egy hengeres mélyedés annak a közepén van a támcső rögzítő csavarja. Ezt csak akkor látod ha kiveszed az első kerék tengelyt ha ott szivárog akkor ott nem beleszáradt sár vagy por van hanem olajos.

Köszi!
Etz 150 87'
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 736
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: sell »

A csúszócső alján van egy hengeres mélyedés annak a közepén van a támcső rögzítő csavarja. Ezt csak akkor látod ha kiveszed az első kerék tengelyt ha ott szivárog akkor ott nem beleszáradt sár vagy por van hanem olajos.
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

sell írta:Csöpöghet a telószárból is a csúszócső alján , ahol a támcső rögzítve van ( 6-os anya a csúszócső alján középen), ott belülről kell lennie egy tömítő alátétnek. Ha a szimering ereszt az meg gondolom jól látnád a gumi porvédő harmonika alól.
Köszi! a porvédők rendben vannak. Az általad említett dolgot hogyan tudnám leellenőrizni?
Etz 150 87'
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 736
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: sell »

Csöpöghet a telószárból is a csúszócső alján , ahol a támcső rögzítve van ( 6-os anya a csúszócső alján középen), ott belülről kell lennie egy tömítő alátétnek. Ha a szimering ereszt az meg gondolom jól látnád a gumi porvédő harmonika alól.
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

Sziasztok!

Nem rég fedeztem fel, hogy minimálisan csöpög az első fékem (hidegen nem csepeg, csak miután motoroztam vele)

Yamaha főfékhenger van rajta, fém fékcsővel (ezek szárazok, tárcsa és körülötte is száraz és a fék is jól működik, olaj szint is tökéletes)
olyan mintha a villából csepegne, szerintetek?
Etz 150 87'
Avatar
Stephanus
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
MZ-d típusa: 251
Tartózkodási hely: Ócsa

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Stephanus »

szketo írta:Sziasztok!!

Mi a véleményetek erről??...http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=6877 Vett már valaki,érdekelne a tapasztalata..
Ez a tuti: http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=6804
KépKép
Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: szketo »

pnlaci írta:
szketo írta:Sziasztok!!

Mi a véleményetek erről??...http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=6877 Vett már valaki,érdekelne a tapasztalata..
Ilyet kaptam a motorommal alkatrésznek,mikor megvettem.Tavaly tavasszal raktam be,szerintem jó!
Puding próbája az evés,,,hát majd meglátjuk.....Köszike!!
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

szketo írta:Sziasztok!!

Mi a véleményetek erről??...http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=6877 Vett már valaki,érdekelne a tapasztalata..
Ilyet kaptam a motorommal alkatrésznek,mikor megvettem.Tavaly tavasszal raktam be,szerintem jó!
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: szketo »

Sziasztok!!

Mi a véleményetek erről??...http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=6877 Vett már valaki,érdekelne a tapasztalata..
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Figyelem!
Ha valakinek szüksége lenne fékfolyadékra(DOT-4)és erre jár,szívesen adok.Maradt vagy 3,5dl.
Vagy csörögjön rám! 06 30 275 0900.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: pempelli »

SRicsi írta:Sziasztok!


Befog az első tárcsafék azt hogy lehet állítani?
Szétszedéssel és jól kitakarít,de ha már szétszeded újítsd is fel szerintem ,mármint ha kívánja :)
SRicsi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 28
Csatlakozott: 2014.04.07. 19:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: SRicsi »

Sziasztok!


Befog az első tárcsafék azt hogy lehet állítani?
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 736
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: sell »

Köszi. Közben azért én is nyomoztam találtam is számomra érdekes infókat. Egy szervíz oldalán ahol a folyadékokról ír " A fékfolyadék tulajdonságai: kenési képesség, forráspont, vízzel való összeférhetőség, vegyi semlegesség, gumiduzzadás, egymással való keverhetőség." ... aha gondoltam alakul ez, amin megakadt a szemem: gumiduzzadás! Ok, már csak az érdekelt hogy bár igaz a gyártók vizsgálják ezt a tulajdonságot nyilvánosan hol lehet hozzáférni. Egy másik balkáni autós baráti kör oldalán ezt találtam: (a cikk írója: Rott Gábor 2006) fékfolyadékok-
1/ DOT3

Hagyományos fékfolyadékok, régebbi, kisebb teljesítményű dobfékekkel szerelt autókhoz.

Előnyei: o a DOT3-as fékfolyadékok olcsók és sok helyen kaphatók (benzinkutak, autóalkatrész boltok)

Hátrányai: o természetes gumiból készült alaktrészeket roncsolja. o rongálja a fényezést! o gyorsan megköti a vizet. Ha egyszer kinyitouuk egy DOT3-as fékfolyadékot, javasolt 1 héten belül felhasználni. o mivel megköti a vizet, elősegíti a fékalkatrészek korrózióját.

2/ DOT4

A DOT4-es fékfolyadékok használata javasolt "hagyományos", tárcsafékkel szerelt gépkocsikhoz, amennyiben a gyártó nem írja elő magasabb vagy más osztályba tartozó fékfolyadék használatát.

Előnyei: o a legtöbb benzinkútnál és alaktrészoltban kapható o kevésbé köti meg a vizet mint a DOT3-as o magasabb a forráspontja, mint a DOT3-as fékfolyadéknak

Hátrányai: o a DOT4-es fékfolyadék is károsítja a fényezést! o valamivel drágább mint a DOT3-as folyadék o mivel a DOT4-es fékfolyadék is megköti a vizet, így ez is elősegíti a fékrendszer korrózióját.

3/ DOT5

A DOT5-ös fékfolyadékokat szokták még szilikon alapú fékfolyadékoknak is nevezni.

Elönyei: o a DOT5-ös fékfolyadékok nem károsítják a fényezést o nem köti meg a vizet o nem károsítja a gumi alaktrászeket

Hátrányai: o a DOT5-ös fékfolyadékok nem keverhetők glikol alapú fékfolyadékkal (DOT3, 4, 5.1) A legegyszerűbb, ha a teljes hidraulikus rendszert 0-ról újraépítjük. (A korai DOT5-ös fékfolyadékok károsították a gumi alkatrészeket, mert nem volt megfelelő az összetételük. Ezt már javították.) o a DOT5 nem köti meg a nedvességet, a piszok és egyéb szennyeződések lokális problémát okozhatnak o fontos a korrekt légtelenítés (Megj: szerintem a többinél is az) o a DOT5 enyhén összenyomható, ez kissé puha fékpedált eredményezhet o jóval drágább mint a DOT4 és kevesebb helyen kapható

4/ DOT5.1

A DOT5.1 relatíve új fékfolyadék. A számozás alapján úgy tűnhet, hogy ez módosított DOT5-ös fékfolyadék, de nem. A DOT3 és 4 glikol alapúak a DOT5 nem glikol alapú. DOT4.1 -nek vagy DOT6 -nak talán szerencsésebb lenne nevezni, mert ez is glikol alapú mint a DOT3 és a DOT4. Náhény gyártó szuper DOT4-nek is nevezi.

Előnyei: o DOT5.1 magasabb forráspontja van mint a DOT3-as vagy 4-es fékfolyadékoknak szárazon és vizesen egyaránt. A száraz forráspontja (kb 275 °C) majdnem olyan magas mint a versenycélokra fejlesztett fékfolyadékoknak (kb 300 °C) és az 5.1 nedeves forráspontja (kb 175~200 °C)jóval magasabb mint a verseny fékfolyadékok nedves forráspontja (kb 145 °C). o Nem károsítja a gumi alkatrészeket

Hátrányai: o DOT5.1 folyadékok glikol alapúak és megkötik a vizet o DOT5.1 folyadékok a DOT3-hoz és 4-hez hasonlóan károsítják a fényezést o nehéz találni, csak nagyobb alkatrészboltokban kapható o drágább mint a Dot3, DOT4."
Igaz ez nem szentírás, de elég jól segít átlátni a folyadékok közti különbségeket, kiemelve amire elsősorban kíváncs voltam , a gumi alkatrészek károsítását.

Ui: semmiképpen nem volt célom, de remélem nem követtem el jogsértést amiért bemásoltam ide a cikket, ha véletlen igen légyszi töröljétek.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

A DOT5-nek más az összetétele, elvileg a DOT3-ra tervezett rendszerbe (pl. ETZ) tölthető DOT4
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: MrDok »

sell írta:Hy. Lehet hülyeséget kérdezek, a jelenlegi karmantyúk és egyéb gumi alkatrészek minősége ismeretében , azon filóztam lehet-e esetleg valami különbség az egyes fékfolyadékok között. Értem ez alatt a besorolásukat dot 3, 4, stb. Lehetséges hogy valamelyik agresszívaban lép reakcióba a gumi alkatrészekkel, esetleg van amelyik kevésbé? Tapasztalatokat is szivesen fogadnák, vagy esetleg egy kis kémia órát! ;-):-D
Nevet nem tudok írni, de jártam úgy fékfolyadékkal, hogy "beállt"! tőle a fékrendszer. Új bontatlan dobozos volt, az eladó szerint sokan használják, én meg gyorsan visszavittem, és cseréltettem mikor a motor fékrendszere elnehezült a csere után............
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 736
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: sell »

Hy. Lehet hülyeséget kérdezek, a jelenlegi karmantyúk és egyéb gumi alkatrészek minősége ismeretében , azon filóztam lehet-e esetleg valami különbség az egyes fékfolyadékok között. Értem ez alatt a besorolásukat dot 3, 4, stb. Lehetséges hogy valamelyik agresszívaban lép reakcióba a gumi alkatrészekkel, esetleg van amelyik kevésbé? Tapasztalatokat is szivesen fogadnák, vagy esetleg egy kis kémia órát! ;-):-D
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 736
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: sell »

Hali, ha van nyeregtartós villaszárad hozzávaló kerékkel, tengelyel , távtartókkal akkor igen.
csoringer
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2015.01.31. 20:36

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: csoringer »

Cső kutya márkatársak lehetne egy ámátőr kérdésem egy havernak van Etz-150-es vasa tárcsafékkel meg akar szabadulni a fékrendszerétől, szerintetek én ezt a etz-250-esemre rá tudnám faragni ? A választ köszönőm
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Szia!
Egy gyári bontott jó állapotúval jobban jársz. kb.:4000Ft
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: hell »

"alsó féknyereg" Van felső is? :D
Avatar
Vaspali
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2012.03.09. 17:50
MZ-d típusa: Mz ETZ 250
Tartózkodási hely: Sopron

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Vaspali »

A szezonra szügségem lenne komplett alsó féknyeregre. Látom lehet kapni 15 körül új, valami földön túli gyártmányúakat. Milyen minőségűek azok? Érdemes ilyet venni?
2 stroke force...
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

szia Zsaki ami a gépembe ami volt mikor megvettem az messze volt a szimeringtől eresztett is rendesen na vetem bele ujjat még rosszabb lett na akkor kértem bele szimeringet azóta jó a pici karmantyúból amit itt veszek Celldömölkön 5-ből csak 1 rossz ellentétbe a gyertyákkal de ez már 1 másik téma üdv. juragy
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 64 vendég