Fékek

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
hdani93
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 90
Csatlakozott: 2010.04.03. 11:31
MZ-d típusa: ETZ 150, ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: hdani93 »

hell írta:Az tuti, hogy csikorog utálom is miatta mint állat. Pedig azt mondták ez nem fog, igaz is ha megcsiszolja az ember utánna egy darabig csendes... :)
Legközelebb a sinter lesz tesztelésen(arra is azt mondják tuti nem csikorog).... :D
Satuféket húzva nem csikorog, csak az nem mindig előnyös. Mostanában egyre ritkábban... Másrészt már tettem volna ellene, rézpasztával megkentem a hátoldalát a betéteknek. Jó volt, zajtalanná vált... hazáig. (Késő este hazaérve inkább hátsó féket használva állok meg a ház előtt)
Kép
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

hell írta:A google legyen a barátod vagy itt a kereső mert volt róla szó nem kevés annó.

Jogos! de mondjuk ha a googleba beírnám hogy sinter, akkor kétlem hogy azt dobja ki, mint amiről itt szó van....! :D de majd itt akkor utána olvasok.....
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: hell »

A google legyen a barátod vagy itt a kereső mert volt róla szó nem kevés annó.
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

hell írta:Az tuti, hogy csikorog utálom is miatta mint állat. Pedig azt mondták ez nem fog, igaz is ha megcsiszolja az ember utánna egy darabig csendes... :)
Legközelebb a sinter lesz tesztelésen(arra is azt mondják tuti nem csikorog).... :D

Az sinter mi lenne?
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

KILL3R etz írta:Használni kell a féket, nem vasalgatni... :twisted: :roll:

Itt mire is gondolsz pontosan? :D Én néha szoktam olyan féktávokat venni, ha az nem használat akkor semmi se! :P
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Használni kell a féket, nem vasalgatni... :twisted: :roll:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: hell »

Az tuti, hogy csikorog utálom is miatta mint állat. Pedig azt mondták ez nem fog, igaz is ha megcsiszolja az ember utánna egy darabig csendes... :)
Legközelebb a sinter lesz tesztelésen(arra is azt mondják tuti nem csikorog).... :D
hdani93
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 90
Csatlakozott: 2010.04.03. 11:31
MZ-d típusa: ETZ 150, ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: hdani93 »

Veszy2107 írta:
kupi írta:Esetleg az után gyártott kiváló minőségű" fékbetét csodája.Sajnos ismerős láttam már ilyent :lehet kapni(főleg piacokon) suzukihoz és Dácsiához is olcsó betétet ami ezt produkálja(lehet papírból van)?Félelmetes egy biztos.

Hát igen az után gyártott cuccok a kedvenceim! :D Mondjuk én még nem cseréltem benne pofát kb 4000-5000km-et mentem vele mióta nálam van, de arról se tudok infót hogy az előző tulaj cserélt-e benne és ha igen akkor milyet..... :/
Én a télen akarok benne cserélni meg szabályoztatni a tárcsát, de nem tudom milyen pofát fogok kapni.... :/ Esetleg nincs valami tipp, ahol megbízható tárcsát lehet kapni? Vagy esetleg ferodoloztatás itt is megoldható mint a dobfék betéteknél?

Köszi még egyszer!

Heló!

Betétnek tudom ajánlani a Ferrodo FDB 108P-t. Azbeszthiánya van, csikorog, de fog rendesen.
Kép
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

kupi írta:Esetleg az után gyártott kiváló minőségű" fékbetét csodája.Sajnos ismerős láttam már ilyent :lehet kapni(főleg piacokon) suzukihoz és Dácsiához is olcsó betétet ami ezt produkálja(lehet papírból van)?Félelmetes egy biztos.

Hát igen az után gyártott cuccok a kedvenceim! :D Mondjuk én még nem cseréltem benne pofát kb 4000-5000km-et mentem vele mióta nálam van, de arról se tudok infót hogy az előző tulaj cserélt-e benne és ha igen akkor milyet..... :/
Én a télen akarok benne cserélni meg szabályoztatni a tárcsát, de nem tudom milyen pofát fogok kapni.... :/ Esetleg nincs valami tipp, ahol megbízható tárcsát lehet kapni? Vagy esetleg ferodoloztatás itt is megoldható mint a dobfék betéteknél?

Köszi még egyszer!
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: kupi »

Esetleg az után gyártott kiváló minőségű" fékbetét csodája.Sajnos ismerős láttam már ilyent :lehet kapni(főleg piacokon) suzukihoz és Dácsiához is olcsó betétet ami ezt produkálja(lehet papírból van)?Félelmetes egy biztos.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

Hello!

Szerintetek mi okozhatja azt, hogy kis ETZ-nél az első féknél szinte csak a féktárcsa középső része kopik, fényesedik?Gondolom a tárcsa teljes szélességét nem fedi le a pofa, esetleg ezért is vállasodhat ki a tárcsa, de nekem jóformán csak a tárcsa középső sávja fényesedik? (egyelőre még nincs válla a tárcsának) Kopott fékpofa okozhat ilyet?

Köszi a segítséget!!! ;)
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Dargo írta:Vélemény?
Még mindig azt mondom, hogy érdemes lenne az ebay-t, vagy a motorbontókat túrni.

A régi R és K BMW-ken, eredeti Brembo nyereg van, ami egy az egyben megegyezik az ETZ-vel.

Ettől lehet olcsóbban is találni, csak keresni kell.

http://www.ebay.com/itm/BMW-Motorcycle- ... 7500434%26
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: hell »

Ez brutális kis video! :twisted: :D
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Krepp »

A leírás szerint kb ilyen fékerő várható:
http://auto.indavideo.hu/video/Az_oszlop_3
0:27nél!
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Nyilván ezzel nem fog leműszakizni :mrgreen:
Nameg a gyári is Brembo licensz már.
amúgy én is ha lehet választani, a főfékhengert raknám fel. van ott az is :mrgreen:
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Szerintem a féknyereg az egyik legjobb alkatrész az MZ-n...
Egy rendes főfékhengerrel, fém fékcsővel, felköszörült, esetleg megfúrt/mart tárcsával bőven sok a fékerő ehhez a tömeghez, tapadáshoz....
És ezek olcsóbban ki is jönnek kb, és kisebb eséllyel kötnek bele műszakin. Sztem... :roll:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Dargo írta:ÜDV.

VETT MÁR VALAKI ILYEN CUCCOT? Vélemény?

http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_f ... 74387.html
Faszán hangzik nagyon ha nem valami "hamisítvány" jellegű dolog. Igazából csak a közbetét tűnik egyedinek, a többi a standard Brembo cucc.
Dargo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2011.07.11. 20:35
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Budapest XXI.

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Dargo »

ÜDV.

VETT MÁR VALAKI ILYEN CUCCOT? Vélemény?

http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_f ... 74387.html
Széles utat...


Üdv. Dárgo
MZsGabi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 54
Csatlakozott: 2012.08.05. 16:50
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: MZsGabi »

MrDok írta:
MZsGabi írta:http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_f ... 89395.html

Ez szerintetek meg felelne?
Biztosan, csak a fékcsővel kell variálnod, ennek (is) szemes a felfogatása, mint ahogy minden rendes főfékmunkahengernek.
Köszi a gyors választ ,akkor le is csapok rá.:)
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: MrDok »

MZsGabi írta:http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_f ... 89395.html

Ez szerintetek meg felelne?
Biztosan, csak a fékcsővel kell variálnod, ennek (is) szemes a felfogatása, mint ahogy minden rendes főfékmunkahengernek.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
MZsGabi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 54
Csatlakozott: 2012.08.05. 16:50
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: MZsGabi »

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Azt szeretném kérdezni mi lehet a gond a tárcsafékemmel?
Munkahengerek szépen könnyen mozognak mégis cicereg a fékem, mitől lehet ez?
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Kitisztítottam a féket meg megcsiszoltam még egy kicsit és egész jó lett már rendesen összeültek a teleszkópok meg elég jól fog bár kicsit olyan keményen kell húzni de remélem ettől még átmegy vizsgán,
(közbe ma megmakacsolta magát összevissza ment alapjáraton meg nem bírta a világítást :? lehet fél a vizsgától :roll: )
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Köszönöm a segítséget,Már le lett véve a fékulcs letisztítottam zsírral összerakva még egy plusz lemez és lett rá körbe hajlítva majd összehegesztve hogy jobban szétnyomja,Jobban megnéztem és azért látszik hogy nem 100%-ban fekszik föl tehát azért van olyan hely ahol nem fényes,nem érintkezik, lehet hogy még ezen kellene csiszolni.
A fék kulcs biztos hogy nem fordul át mert azért annyit nem kell húzni hogy nekiérjen,de ha megyek ki és nem felejtem el lemérem és megírom
mindenesetre többen mondtátok kimosom rendesen a fékdobot bár ki lett fújatva de egy próbát megér
köszi a segítséget majd leírom a fejleményeket :)
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Andrá$ írta:Hát olyan mintha nehéz leírni erősen de tompán fog hiába húzom jobban már nem lehet és nem is fog jobban :roll:
Kérdés: mennyit kell mozdítani a fékkulcs karján alaphelyzettől, hogy fékezni kezdjen?
Fent fékkarnál bovden kiakaszt, alul meghúz (hogy fent felüljön), alaphelyzet megmér (bovden külső az illeszkedési helyétől), fékezésig feszít megmér, a két mérés különbségét ide beírod.
Hiába fekszik fel teljes felületén a fékpofa, ha a fékkulcs már teljesen elfordult, és nem tudja tovább szétfeszíteni a pofákat.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Andrá$ írta:Hát olyan mintha nehéz leírni erősen de tompán fog hiába húzom jobban már nem lehet és nem is fog jobban :roll:
Ismerős érzés simsonon nekem is ez van húzom mint a hülye de a lassító hatás elmarad. Nem nagyon törődtem még vele szerintem is mosd ki alaposan aztán majd csak jólessz a vizsgán ott a padon kicsit más ám nincs akkora tömeg az elsőkeréken könnyebben betudja blokkoltattni.
Egyébként nekem mindig akkor fogott durván jól az elsőfékem mikor megmostam a mocit belement a víz kiszedte a port azt majdnem eltanyáltam vele az utca sarkon mikor egyújjal meghúztam.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Amit én csinálnék vele: bovdent leellenőrizném, olajoznám, és a fékkulcs tengelyét letisztítanám, friss zsírral összeraknám, betéteket, és fékdobot alaposan kitisztítanám féktisztítóval.
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Hát olyan mintha nehéz leírni erősen de tompán fog hiába húzom jobban már nem lehet és nem is fog jobban :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Ha gyengén fog, de egyenletesen, akkor át fog menni vizsgán. Jó alaposan mosd át féktisztítóval, és kész.
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Most akkor mi legyen csiszoljam vagy ne vagy hogy :roll: legalább lenne olyan hogy vizsgán átmegy aztán utána ráérnék tökéletesíteni
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Kézzel már nem csiszolnék bele a fékdobba pont vizsga előtt. Fékpadon elbukhat a motor, ha nem egyenletesen fog a fék. Max talán jól kimosnám féktisztító sprével a fékdobot, és a pofákat.
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Jólvan okés csak eddig nagyon nem mertem megcsiszolni a dobot nehogy gond legyen,hát annyira nem újak kb 1,5 évesek de már akkor is ilyesmi volt,honlap megpróbálom remélem megjavul :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Andrá$ írta:Sziasztok,
A héten kel a motort műszakira vinnem és hát az első fékemmel van egy kis gond :roll: bárhogy állítom nem az igazi behúzom ahogy csak tudom keményen fog a karnál úgy tűnik de a kereket nem tudja állóra fékezni csak szép lassan megállítja meg hát elég kemény nehéz húzni a fékkart hogy fogjon attól félek hogy egyszer csak elszakad a bovden ha mindig ilyen erővel húzom és így se fog vmi jól.fékpofák meg lett csiszolva meg becsiszolva is úgy tűnik majdnem az egész felületen érintkezik,új a bovden is, meg kicsit nyikorog ha teljesen erősen behúzom pont mielőt megáll kerék,Lehet hogy a fékdobot kéne finoman megcsiszolni? :roll: Nemtudom már nincs ötletem és mindjárt megy műszakira :roll: :?
Nyugodtan csiszold meg a dobot is, valami durvább smirglivel.
A pofák felfutó élét törd le a nyikorgás ellen.
Újak a pofák egyébként?
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Sziasztok,
A héten kel a motort műszakira vinnem és hát az első fékemmel van egy kis gond :roll: bárhogy állítom nem az igazi behúzom ahogy csak tudom keményen fog a karnál úgy tűnik de a kereket nem tudja állóra fékezni csak szép lassan megállítja meg hát elég kemény nehéz húzni a fékkart hogy fogjon attól félek hogy egyszer csak elszakad a bovden ha mindig ilyen erővel húzom és így se fog vmi jól.fékpofák meg lett csiszolva meg becsiszolva is úgy tűnik majdnem az egész felületen érintkezik,új a bovden is, meg kicsit nyikorog ha teljesen erősen behúzom pont mielőt megáll kerék,Lehet hogy a fékdobot kéne finoman megcsiszolni? :roll: Nemtudom már nincs ötletem és mindjárt megy műszakira :roll: :?
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: gabsic »

dkari írta:[
Pont ez volt a gondom hogy csak rikító szinekben van fékcső. De akkor erre egyszerű a megoldás.
Én is most társalgok a sráccal és láttam van nála "Brembo" féknyereg is. Valaki árult már ilyet Mz hez csak komplett szettbe úgy 35e ft körül. Nála 5900 a féknyereg de még nem írt vissza.
Kép
Ugyanő árult aszettben korábban a nyerget vaterán 30 körül. De most sem 5900 a nyereg (aannyirét ingyen lenne, tucatszámra venném én is), hanem 14000-ért. + 3000 a posta.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: dkari »

gabsic írta:
dkari írta:Gabsic!

Az új fékmunkahengert felraktad amit a vaterán vettél? Milyen jó tanácsokkal látott el Bambi a féknyereggel kapcsolatban?
Igen, felraktam!
Többé-kevésbé passzolt minden.
A felrakás során a következő gondok jöttek:
- a kézvédőt az új főfékhengerre nem tudtam úgy felrakni mint a gyárira, úgy csavart kellett esztergáltatnom hozzá. Most fent van, de elég bután néz ki, majd finomítanom kell rajta. De ez legyen a legkisebb gond.
- a alul a féknyeregném a fékcsőnél szivárgott az olaj (nincs megmunkálva a főfékhenger adott felülete, mivel gyárilag beül a kúp tömít), ezért oda is esztergáltatnom kellett egy közdarabot.
- a sárga bevonatos fémfékcső nagyon hülyén nézett ki a kék motoron. De végülis ez egy sima fémfékcső, csak rá van húzva egy műanyag bevonat. A bevonatot simán le tudtan húzni róla, úgyhogy most standard fémfékcső lett.
- ekkor mikor végre működött minden, a féknyereg kezdett el velem szórakozni, elkezdett szivárogni. Sebaj, van egy tartalék, átcseréltem. Az meg középen a felek között eresztett. Oké, levettem, O-gyűrű csere. Ekkor a dugattyúk szorultak, megjárattam őket, de akkor is nagyon fogott a fék. Szétszedtem az eredetit, megkarmantyúztam, meg O-gyűrűt cseréltem, ez most végre talán jó. Bambival az O-gyűrű méretéről (sehol nincs fent neten), meg pár szerelési fortélyról koznultáltam.

Még úton van E-bayről egy állítható fékkar, kicsit hosszabb is mint a gyári, majd az ha megjön, akkor a kézvédő felfogatását is finomítom és kész lesz ez a része a dolgoknak :)
Pont ez volt a gondom hogy csak rikító szinekben van fékcső. De akkor erre egyszerű a megoldás.
Én is most társalgok a sráccal és láttam van nála "Brembo" féknyereg is. Valaki árult már ilyet Mz hez csak komplett szettbe úgy 35e ft körül. Nála 5900 a féknyereg de még nem írt vissza.
Kép
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: gabsic »

dkari írta:Gabsic!

Az új fékmunkahengert felraktad amit a vaterán vettél? Milyen jó tanácsokkal látott el Bambi a féknyereggel kapcsolatban?
Igen, felraktam!
Többé-kevésbé passzolt minden.
A felrakás során a következő gondok jöttek:
- a kézvédőt az új főfékhengerre nem tudtam úgy felrakni mint a gyárira, úgy csavart kellett esztergáltatnom hozzá. Most fent van, de elég bután néz ki, majd finomítanom kell rajta. De ez legyen a legkisebb gond.
- a alul a féknyeregném a fékcsőnél szivárgott az olaj (nincs megmunkálva a főfékhenger adott felülete, mivel gyárilag beül a kúp tömít), ezért oda is esztergáltatnom kellett egy közdarabot.
- a sárga bevonatos fémfékcső nagyon hülyén nézett ki a kék motoron. De végülis ez egy sima fémfékcső, csak rá van húzva egy műanyag bevonat. A bevonatot simán le tudtan húzni róla, úgyhogy most standard fémfékcső lett.
- ekkor mikor végre működött minden, a féknyereg kezdett el velem szórakozni, elkezdett szivárogni. Sebaj, van egy tartalék, átcseréltem. Az meg középen a felek között eresztett. Oké, levettem, O-gyűrű csere. Ekkor a dugattyúk szorultak, megjárattam őket, de akkor is nagyon fogott a fék. Szétszedtem az eredetit, megkarmantyúztam, meg O-gyűrűt cseréltem, ez most végre talán jó. Bambival az O-gyűrű méretéről (sehol nincs fent neten), meg pár szerelési fortélyról koznultáltam.

Még úton van E-bayről egy állítható fékkar, kicsit hosszabb is mint a gyári, majd az ha megjön, akkor a kézvédő felfogatását is finomítom és kész lesz ez a része a dolgoknak :)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: dkari »

Gabsic!

Az új fékmunkahengert felraktad amit a vaterán vettél? Milyen jó tanácsokkal látott el Bambi a féknyereggel kapcsolatban?
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: gabsic »

MrDok írta:
gabsic írta:Valaki meg tudná nekem mondani a féknyereg 2 fele közé való O-gyűrű méretét?
(fél órája guglizok és nem találom :( )
Ennyi idő alatt simán szétszeded, és megméred........ :mrgreen:
Ja, végülis jogos, de a garázsom 10km-re van a csapágybolttól. Ha motorral megyek ki a garázshoz, akkor nincs más jármű amivel elmehetnék a boltba. szétszedett féknyereggel meg nem egészséges dolog motorozgatni :) Szóval bonyolult dolog ez... :-"
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: MrDok »

gabsic írta:Valaki meg tudná nekem mondani a féknyereg 2 fele közé való O-gyűrű méretét?
(fél órája guglizok és nem találom :( )
Ennyi idő alatt simán szétszeded, és megméred........ :mrgreen:
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: gabsic »

KILL3R etz írta:5x3 ha jól emlékszem. :-k
Köszi!
Közben beszéltem a Mesterrel (köszönöm mégegyszer a tanácsokat Bambi!!!), aztán vettem O-gyűrűt, szétszedtem-összeraktam a nyerget, és fasza lett!

Az egyik bontott nyergemben volt még fékbetét, megnéztem és GYÁRI! próbaképp azzal raktam össze. Hát, az utángyártott olcsó betét meg sem szólalhat mellette! A fék próbálgatása közben kétszer is megemeltem egy kicsit a motor hátulját :mrgreen: Szóval nagyon fasza a fék, de azért ezt az elsőkerekezés dolgot nem erőltetem inkább, nem akarok pofára esni (meg gondolom a villa, váz, stb sem örül annyira neki...) ](*,)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

5x3 ha jól emlékszem. :-k
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Valaki meg tudná nekem mondani a féknyereg 2 fele közé való O-gyűrű méretét?
(fél órája guglizok és nem találom :( )
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
K.Imi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 281
Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
MZ-d típusa: ETZ 251m
Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: K.Imi »

Üdv

Valaki leírná nekem a főfékhengerben lévő szimering méretét?

Előre is kösz a segítséget
MZ ETZ 251e '89
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Dargo írta:Köszönöm a segítséget, a tanácsaitok beváltak, elhallgatott a fék. Köszönöm....


Széles utat...
Arra azért számíts, hogy hosszabb ERŐS fékezések után kicsit ciripelhet egy ideig az olcsó betét. Meg nekem párás időben is szokott kicsit. (De csak akkor, mikor kezdek fékezni, vagy épphogycsak húzom a kart: tehát a betét már hozzáér a tárcsához, de még nem fekszik fel teljesen)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Dargo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2011.07.11. 20:35
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Budapest XXI.

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Dargo »

Köszönöm a segítséget, a tanácsaitok beváltak, elhallgatott a fék. Köszönöm....


Széles utat...
Széles utat...


Üdv. Dárgo
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Dargo írta:Le kell törni a betét éleit???? Hogyan,mennyire és mivel?
Hol kell bekennem a pasztával? Ott ahol a dugattyú nekinyomódik?
Vazz... Reszelővel 2 x 45 fokban letöröd a betét éleit.

Tükrös betét esetén smirglit ráteszel sík felületre, és meghúzkodod rajt a betétet.

Pasztát Killer leírta hogy mit-hova-hogyan
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Extremeblast
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Extremeblast »

Dargo írta:Üdv.

Egy kis segítséget szeretnék tőletek kérni. Új fékbetéteket raktam a a nyeregbe, de azóta folyamatosan nyöszörög, már az idegeimre megy. Nincs erre valami megoldás? Meg kell várnom amíg bekopik? Nem szeretném, mert idegesítően cirmog.


Előre is köszi a hozzászólásokat.

Széles utat....
Dörzspapírral csiszold ki a fékpofa felülelét egyenletesen és elmúlik. Nekem bevált.
Kép
Dargo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2011.07.11. 20:35
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Budapest XXI.

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Dargo »

Hát lehet, hogy tükrösre kopott, de mit tudok tenni ellene??? Tudsz rá megoldást?
Krepp írta:Nem kopott a betét tükrösre? akkor sír a szája ..
Széles utat...


Üdv. Dárgo
Dargo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2011.07.11. 20:35
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Budapest XXI.

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Dargo »

Le kell törni a betét éleit???? Hogyan,mennyire és mivel?
Hol kell bekennem a pasztával? Ott ahol a dugattyú nekinyomódik?
KILL3R etz írta:Betét élét letörted?
Ha még mindig nyikorog, akkor rézpaszta a betét mögé, meg az élére, ahol befekszik a féknyeregbe. De mindenhova csak lehelet vékonyan. =;
Széles utat...


Üdv. Dárgo
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot], Google [Bot] valamint 29 vendég