Fékek

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2012.11.25. 22:08

Dargo írta:ÜDV.

VETT MÁR VALAKI ILYEN CUCCOT? Vélemény?

http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_f ... 74387.html
Faszán hangzik nagyon ha nem valami "hamisítvány" jellegű dolog. Igazából csak a közbetét tűnik egyedinek, a többi a standard Brembo cucc.

Dargo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2011.07.11. 20:35
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Budapest XXI.

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Dargo » 2012.11.25. 16:27

ÜDV.

VETT MÁR VALAKI ILYEN CUCCOT? Vélemény?

http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_f ... 74387.html

MZsGabi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 54
Csatlakozott: 2012.08.05. 16:50
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: MZsGabi » 2012.10.20. 19:21

MrDok írta:
MZsGabi írta:http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_f ... 89395.html

Ez szerintetek meg felelne?
Biztosan, csak a fékcsővel kell variálnod, ennek (is) szemes a felfogatása, mint ahogy minden rendes főfékmunkahengernek.
Köszi a gyors választ ,akkor le is csapok rá.:)

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2312
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2012.10.20. 19:02

MZsGabi írta:http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_f ... 89395.html

Ez szerintetek meg felelne?
Biztosan, csak a fékcsővel kell variálnod, ennek (is) szemes a felfogatása, mint ahogy minden rendes főfékmunkahengernek.

MZsGabi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 54
Csatlakozott: 2012.08.05. 16:50
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: MZsGabi » 2012.10.20. 18:58


pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 941
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2012.04.30. 16:26

Azt szeretném kérdezni mi lehet a gond a tárcsafékemmel?
Munkahengerek szépen könnyen mozognak mégis cicereg a fékem, mitől lehet ez?

Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Andrá$ » 2012.04.24. 17:18

Kitisztítottam a féket meg megcsiszoltam még egy kicsit és egész jó lett már rendesen összeültek a teleszkópok meg elég jól fog bár kicsit olyan keményen kell húzni de remélem ettől még átmegy vizsgán,
(közbe ma megmakacsolta magát összevissza ment alapjáraton meg nem bírta a világítást :? lehet fél a vizsgától :roll: )

Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Andrá$ » 2012.04.23. 14:18

Köszönöm a segítséget,Már le lett véve a fékulcs letisztítottam zsírral összerakva még egy plusz lemez és lett rá körbe hajlítva majd összehegesztve hogy jobban szétnyomja,Jobban megnéztem és azért látszik hogy nem 100%-ban fekszik föl tehát azért van olyan hely ahol nem fényes,nem érintkezik, lehet hogy még ezen kellene csiszolni.
A fék kulcs biztos hogy nem fordul át mert azért annyit nem kell húzni hogy nekiérjen,de ha megyek ki és nem felejtem el lemérem és megírom
mindenesetre többen mondtátok kimosom rendesen a fékdobot bár ki lett fújatva de egy próbát megér
köszi a segítséget majd leírom a fejleményeket :)

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2312
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2012.04.22. 22:35

Andrá$ írta:Hát olyan mintha nehéz leírni erősen de tompán fog hiába húzom jobban már nem lehet és nem is fog jobban :roll:
Kérdés: mennyit kell mozdítani a fékkulcs karján alaphelyzettől, hogy fékezni kezdjen?
Fent fékkarnál bovden kiakaszt, alul meghúz (hogy fent felüljön), alaphelyzet megmér (bovden külső az illeszkedési helyétől), fékezésig feszít megmér, a két mérés különbségét ide beírod.
Hiába fekszik fel teljes felületén a fékpofa, ha a fékkulcs már teljesen elfordult, és nem tudja tovább szétfeszíteni a pofákat.

Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: nova001155 » 2012.04.22. 21:08

Andrá$ írta:Hát olyan mintha nehéz leírni erősen de tompán fog hiába húzom jobban már nem lehet és nem is fog jobban :roll:
Ismerős érzés simsonon nekem is ez van húzom mint a hülye de a lassító hatás elmarad. Nem nagyon törődtem még vele szerintem is mosd ki alaposan aztán majd csak jólessz a vizsgán ott a padon kicsit más ám nincs akkora tömeg az elsőkeréken könnyebben betudja blokkoltattni.
Egyébként nekem mindig akkor fogott durván jól az elsőfékem mikor megmostam a mocit belement a víz kiszedte a port azt majdnem eltanyáltam vele az utca sarkon mikor egyújjal meghúztam.

Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: gesszti » 2012.04.22. 20:58

Amit én csinálnék vele: bovdent leellenőrizném, olajoznám, és a fékkulcs tengelyét letisztítanám, friss zsírral összeraknám, betéteket, és fékdobot alaposan kitisztítanám féktisztítóval.

Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Andrá$ » 2012.04.22. 20:29

Hát olyan mintha nehéz leírni erősen de tompán fog hiába húzom jobban már nem lehet és nem is fog jobban :roll:

Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: gesszti » 2012.04.22. 20:17

Ha gyengén fog, de egyenletesen, akkor át fog menni vizsgán. Jó alaposan mosd át féktisztítóval, és kész.

Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Andrá$ » 2012.04.22. 20:06

Most akkor mi legyen csiszoljam vagy ne vagy hogy :roll: legalább lenne olyan hogy vizsgán átmegy aztán utána ráérnék tökéletesíteni

Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: gesszti » 2012.04.22. 20:00

Kézzel már nem csiszolnék bele a fékdobba pont vizsga előtt. Fékpadon elbukhat a motor, ha nem egyenletesen fog a fék. Max talán jól kimosnám féktisztító sprével a fékdobot, és a pofákat.

Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Andrá$ » 2012.04.22. 19:57

Jólvan okés csak eddig nagyon nem mertem megcsiszolni a dobot nehogy gond legyen,hát annyira nem újak kb 1,5 évesek de már akkor is ilyesmi volt,honlap megpróbálom remélem megjavul :roll:

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2012.04.22. 19:49

Andrá$ írta:Sziasztok,
A héten kel a motort műszakira vinnem és hát az első fékemmel van egy kis gond :roll: bárhogy állítom nem az igazi behúzom ahogy csak tudom keményen fog a karnál úgy tűnik de a kereket nem tudja állóra fékezni csak szép lassan megállítja meg hát elég kemény nehéz húzni a fékkart hogy fogjon attól félek hogy egyszer csak elszakad a bovden ha mindig ilyen erővel húzom és így se fog vmi jól.fékpofák meg lett csiszolva meg becsiszolva is úgy tűnik majdnem az egész felületen érintkezik,új a bovden is, meg kicsit nyikorog ha teljesen erősen behúzom pont mielőt megáll kerék,Lehet hogy a fékdobot kéne finoman megcsiszolni? :roll: Nemtudom már nincs ötletem és mindjárt megy műszakira :roll: :?
Nyugodtan csiszold meg a dobot is, valami durvább smirglivel.
A pofák felfutó élét törd le a nyikorgás ellen.
Újak a pofák egyébként?

Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Andrá$ » 2012.04.22. 19:15

Sziasztok,
A héten kel a motort műszakira vinnem és hát az első fékemmel van egy kis gond :roll: bárhogy állítom nem az igazi behúzom ahogy csak tudom keményen fog a karnál úgy tűnik de a kereket nem tudja állóra fékezni csak szép lassan megállítja meg hát elég kemény nehéz húzni a fékkart hogy fogjon attól félek hogy egyszer csak elszakad a bovden ha mindig ilyen erővel húzom és így se fog vmi jól.fékpofák meg lett csiszolva meg becsiszolva is úgy tűnik majdnem az egész felületen érintkezik,új a bovden is, meg kicsit nyikorog ha teljesen erősen behúzom pont mielőt megáll kerék,Lehet hogy a fékdobot kéne finoman megcsiszolni? :roll: Nemtudom már nincs ötletem és mindjárt megy műszakira :roll: :?

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2012.04.21. 10:18

dkari írta:[
Pont ez volt a gondom hogy csak rikító szinekben van fékcső. De akkor erre egyszerű a megoldás.
Én is most társalgok a sráccal és láttam van nála "Brembo" féknyereg is. Valaki árult már ilyet Mz hez csak komplett szettbe úgy 35e ft körül. Nála 5900 a féknyereg de még nem írt vissza.
Kép
Ugyanő árult aszettben korábban a nyerget vaterán 30 körül. De most sem 5900 a nyereg (aannyirét ingyen lenne, tucatszámra venném én is), hanem 14000-ért. + 3000 a posta.

Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: dkari » 2012.04.21. 07:07

gabsic írta:
dkari írta:Gabsic!

Az új fékmunkahengert felraktad amit a vaterán vettél? Milyen jó tanácsokkal látott el Bambi a féknyereggel kapcsolatban?
Igen, felraktam!
Többé-kevésbé passzolt minden.
A felrakás során a következő gondok jöttek:
- a kézvédőt az új főfékhengerre nem tudtam úgy felrakni mint a gyárira, úgy csavart kellett esztergáltatnom hozzá. Most fent van, de elég bután néz ki, majd finomítanom kell rajta. De ez legyen a legkisebb gond.
- a alul a féknyeregném a fékcsőnél szivárgott az olaj (nincs megmunkálva a főfékhenger adott felülete, mivel gyárilag beül a kúp tömít), ezért oda is esztergáltatnom kellett egy közdarabot.
- a sárga bevonatos fémfékcső nagyon hülyén nézett ki a kék motoron. De végülis ez egy sima fémfékcső, csak rá van húzva egy műanyag bevonat. A bevonatot simán le tudtan húzni róla, úgyhogy most standard fémfékcső lett.
- ekkor mikor végre működött minden, a féknyereg kezdett el velem szórakozni, elkezdett szivárogni. Sebaj, van egy tartalék, átcseréltem. Az meg középen a felek között eresztett. Oké, levettem, O-gyűrű csere. Ekkor a dugattyúk szorultak, megjárattam őket, de akkor is nagyon fogott a fék. Szétszedtem az eredetit, megkarmantyúztam, meg O-gyűrűt cseréltem, ez most végre talán jó. Bambival az O-gyűrű méretéről (sehol nincs fent neten), meg pár szerelési fortélyról koznultáltam.

Még úton van E-bayről egy állítható fékkar, kicsit hosszabb is mint a gyári, majd az ha megjön, akkor a kézvédő felfogatását is finomítom és kész lesz ez a része a dolgoknak :)
Pont ez volt a gondom hogy csak rikító szinekben van fékcső. De akkor erre egyszerű a megoldás.
Én is most társalgok a sráccal és láttam van nála "Brembo" féknyereg is. Valaki árult már ilyet Mz hez csak komplett szettbe úgy 35e ft körül. Nála 5900 a féknyereg de még nem írt vissza.
Kép

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2012.04.21. 06:22

dkari írta:Gabsic!

Az új fékmunkahengert felraktad amit a vaterán vettél? Milyen jó tanácsokkal látott el Bambi a féknyereggel kapcsolatban?
Igen, felraktam!
Többé-kevésbé passzolt minden.
A felrakás során a következő gondok jöttek:
- a kézvédőt az új főfékhengerre nem tudtam úgy felrakni mint a gyárira, úgy csavart kellett esztergáltatnom hozzá. Most fent van, de elég bután néz ki, majd finomítanom kell rajta. De ez legyen a legkisebb gond.
- a alul a féknyeregném a fékcsőnél szivárgott az olaj (nincs megmunkálva a főfékhenger adott felülete, mivel gyárilag beül a kúp tömít), ezért oda is esztergáltatnom kellett egy közdarabot.
- a sárga bevonatos fémfékcső nagyon hülyén nézett ki a kék motoron. De végülis ez egy sima fémfékcső, csak rá van húzva egy műanyag bevonat. A bevonatot simán le tudtan húzni róla, úgyhogy most standard fémfékcső lett.
- ekkor mikor végre működött minden, a féknyereg kezdett el velem szórakozni, elkezdett szivárogni. Sebaj, van egy tartalék, átcseréltem. Az meg középen a felek között eresztett. Oké, levettem, O-gyűrű csere. Ekkor a dugattyúk szorultak, megjárattam őket, de akkor is nagyon fogott a fék. Szétszedtem az eredetit, megkarmantyúztam, meg O-gyűrűt cseréltem, ez most végre talán jó. Bambival az O-gyűrű méretéről (sehol nincs fent neten), meg pár szerelési fortélyról koznultáltam.

Még úton van E-bayről egy állítható fékkar, kicsit hosszabb is mint a gyári, majd az ha megjön, akkor a kézvédő felfogatását is finomítom és kész lesz ez a része a dolgoknak :)

Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: dkari » 2012.04.20. 22:06

Gabsic!

Az új fékmunkahengert felraktad amit a vaterán vettél? Milyen jó tanácsokkal látott el Bambi a féknyereggel kapcsolatban?

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2012.04.19. 21:09

MrDok írta:
gabsic írta:Valaki meg tudná nekem mondani a féknyereg 2 fele közé való O-gyűrű méretét?
(fél órája guglizok és nem találom :( )
Ennyi idő alatt simán szétszeded, és megméred........ :mrgreen:
Ja, végülis jogos, de a garázsom 10km-re van a csapágybolttól. Ha motorral megyek ki a garázshoz, akkor nincs más jármű amivel elmehetnék a boltba. szétszedett féknyereggel meg nem egészséges dolog motorozgatni :) Szóval bonyolult dolog ez... :-"

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2312
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2012.04.19. 21:02

gabsic írta:Valaki meg tudná nekem mondani a féknyereg 2 fele közé való O-gyűrű méretét?
(fél órája guglizok és nem találom :( )
Ennyi idő alatt simán szétszeded, és megméred........ :mrgreen:

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2012.04.19. 21:01

KILL3R etz írta:5x3 ha jól emlékszem. :-k
Köszi!
Közben beszéltem a Mesterrel (köszönöm mégegyszer a tanácsokat Bambi!!!), aztán vettem O-gyűrűt, szétszedtem-összeraktam a nyerget, és fasza lett!

Az egyik bontott nyergemben volt még fékbetét, megnéztem és GYÁRI! próbaképp azzal raktam össze. Hát, az utángyártott olcsó betét meg sem szólalhat mellette! A fék próbálgatása közben kétszer is megemeltem egy kicsit a motor hátulját :mrgreen: Szóval nagyon fasza a fék, de azért ezt az elsőkerekezés dolgot nem erőltetem inkább, nem akarok pofára esni (meg gondolom a villa, váz, stb sem örül annyira neki...) ](*,)

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3833
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2012.04.19. 17:27

5x3 ha jól emlékszem. :-k

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2012.04.19. 06:46

Valaki meg tudná nekem mondani a féknyereg 2 fele közé való O-gyűrű méretét?
(fél órája guglizok és nem találom :( )

Avatar
K.Imi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 281
Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
MZ-d típusa: ETZ 251m
Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: K.Imi » 2012.04.18. 22:11

Üdv

Valaki leírná nekem a főfékhengerben lévő szimering méretét?

Előre is kösz a segítséget

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2012.04.08. 12:22

Dargo írta:Köszönöm a segítséget, a tanácsaitok beváltak, elhallgatott a fék. Köszönöm....


Széles utat...
Arra azért számíts, hogy hosszabb ERŐS fékezések után kicsit ciripelhet egy ideig az olcsó betét. Meg nekem párás időben is szokott kicsit. (De csak akkor, mikor kezdek fékezni, vagy épphogycsak húzom a kart: tehát a betét már hozzáér a tárcsához, de még nem fekszik fel teljesen)

Dargo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2011.07.11. 20:35
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Budapest XXI.

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Dargo » 2012.04.08. 12:01

Köszönöm a segítséget, a tanácsaitok beváltak, elhallgatott a fék. Köszönöm....


Széles utat...

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2012.04.08. 08:33

Dargo írta:Le kell törni a betét éleit???? Hogyan,mennyire és mivel?
Hol kell bekennem a pasztával? Ott ahol a dugattyú nekinyomódik?
Vazz... Reszelővel 2 x 45 fokban letöröd a betét éleit.

Tükrös betét esetén smirglit ráteszel sík felületre, és meghúzkodod rajt a betétet.

Pasztát Killer leírta hogy mit-hova-hogyan

Avatar
Extremeblast
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Extremeblast » 2012.04.07. 18:07

Dargo írta:Üdv.

Egy kis segítséget szeretnék tőletek kérni. Új fékbetéteket raktam a a nyeregbe, de azóta folyamatosan nyöszörög, már az idegeimre megy. Nincs erre valami megoldás? Meg kell várnom amíg bekopik? Nem szeretném, mert idegesítően cirmog.


Előre is köszi a hozzászólásokat.

Széles utat....
Dörzspapírral csiszold ki a fékpofa felülelét egyenletesen és elmúlik. Nekem bevált.

Dargo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2011.07.11. 20:35
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Budapest XXI.

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Dargo » 2012.04.07. 16:56

Hát lehet, hogy tükrösre kopott, de mit tudok tenni ellene??? Tudsz rá megoldást?
Krepp írta:Nem kopott a betét tükrösre? akkor sír a szája ..

Dargo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2011.07.11. 20:35
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Budapest XXI.

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Dargo » 2012.04.07. 16:55

Le kell törni a betét éleit???? Hogyan,mennyire és mivel?
Hol kell bekennem a pasztával? Ott ahol a dugattyú nekinyomódik?
KILL3R etz írta:Betét élét letörted?
Ha még mindig nyikorog, akkor rézpaszta a betét mögé, meg az élére, ahol befekszik a féknyeregbe. De mindenhova csak lehelet vékonyan. =;

Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Krepp » 2012.04.07. 16:09

Nem kopott a betét tükrösre? akkor sír a szája ..

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3833
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2012.04.07. 11:41

Betét élét letörted?
Ha még mindig nyikorog, akkor rézpaszta a betét mögé, meg az élére, ahol befekszik a féknyeregbe. De mindenhova csak lehelet vékonyan. =;

Dargo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2011.07.11. 20:35
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Budapest XXI.

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Dargo » 2012.04.07. 11:24

Üdv.

Egy kis segítséget szeretnék tőletek kérni. Új fékbetéteket raktam a a nyeregbe, de azóta folyamatosan nyöszörög, már az idegeimre megy. Nincs erre valami megoldás? Meg kell várnom amíg bekopik? Nem szeretném, mert idegesítően cirmog.


Előre is köszi a hozzászólásokat.

Széles utat....

Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: jura györgy » 2012.04.05. 20:40

sziasztok, szopat megint a féknyereg, folyik a fékfolyadék belőle,de 1x elfut a méreg aztán lesz dob fékes , természetesen most tetem bele az új karmantyúkat persze mi mást mint utángyártottat. üdv juragy

Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: seagateh » 2012.04.04. 21:15

Sziasztok. Segítséget szeretnék kérni az első tárcsafékkel kapcsolatban. Van kettő darab tárcsám az első ami rajta volt nem ütött szépen lehetett fele fékezni. leszedtem a tárcsát de nem úgy raktam vissza mint ahogy volt és üt ráraktam a másik tárcsát az is üt eléggé rendesen. Nincsen benne karc semmi elvileg nemkell szabályozni. Hatalmasat üt. mit lehet ilyenkor csinálni? megpróbálni beforgatni a helyes pozícióba?

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: bambi » 2012.04.03. 22:11

bomber93 írta:Az ETZ 251 hátsó külső fékkulcsos fékdobja. Belefér 250/1 TS be szóval a lengővillához és a közdarabhoz nem kell nyúlni(meg rem a dob átmérője is ugyanaz) ?
kompatibilis

bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: bomber93 » 2012.04.03. 22:10

Az ETZ 251 hátsó külső fékkulcsos fékdobja. Belefér 250/1 TS be szóval a lengővillához és a közdarabhoz nem kell nyúlni(meg rem a dob átmérője is ugyanaz) ?

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2012.04.02. 15:26

Na ne szórakozzatok max egy tízesért havonta lehet látni teljes első telókat tárcsás ETZkről. Én az enyémet 4000ért vettem. VAterát kell böngészni, és türelemmel várni.

Külön külön alkatrész meg jóval drágább mint egyben venni.

Logray
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2012.03.26. 16:54

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Logray » 2012.04.01. 13:12

kr írta:Logray:

Kell
-felni: kb 3-4000+ centírozás szintén 4000, tömlővédő kb 500
-féktárcsa: kb 2-3000+ felszabályoztatni 1500
-jobbos alsó telószár: 6000, mert vagy újat veszel, vagy csak párban bontják
-fékcső, az is van vagy 2500
-főfékmunkahenger: bontott, 5-10000, szimmering vagy karmantyú pár százas, bele fékolaj szintén
-fékmunkahenger: 3000-5000, rendes betét min 4000.

Szal kb 40000 Ft. És nem tudod levizsgáztatni, mert a TS dobfékes.
A motor amit linkeltél sem ér többet 40000 Ft-nál.
Inkább vegyél ETZ-t.

kr
Köszi szépen az infót akkor neki se állok.
csak egy a probléma egész Baranyában(se olyan 70kmes körzetében) nem találok egy árva eladó ETZ 125öst :(

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3833
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2012.03.31. 20:55

Utolsó 3-at tudok adni 6000Ft-ért. Tömítések nélkül.

Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: kr » 2012.03.31. 18:19

Logray:

Kell
-felni: kb 3-4000+ centírozás szintén 4000, tömlővédő kb 500
-féktárcsa: kb 2-3000+ felszabályoztatni 1500
-jobbos alsó telószár: 6000, mert vagy újat veszel, vagy csak párban bontják
-fékcső, az is van vagy 2500
-főfékmunkahenger: bontott, 5-10000, szimmering vagy karmantyú pár százas, bele fékolaj szintén
-fékmunkahenger: 3000-5000, rendes betét min 4000.

Szal kb 40000 Ft. És nem tudod levizsgáztatni, mert a TS dobfékes.
A motor amit linkeltél sem ér többet 40000 Ft-nál.
Inkább vegyél ETZ-t.

kr

Logray
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2012.03.26. 16:54

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Logray » 2012.03.30. 15:52

http://www.hasznaltauto.hu/motor/mz/mz_ts-5637702
Sziasztok!
Ezt a motort néztem, és eszembe jutott hogy mennyibe (pénz meg munka) kerülne ezt elöl tárcsássá alakítani?
köszi
szerk:(ja és tudom nem ebbe a topicba tartozik de csak ugy kb hány centi hosszu egy 1988-as 125ös?)

Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Troster » 2012.03.25. 13:23

Ha nagyon nem akarsz féktisztítót venni, akkor vegyél kúton etanolt, ugyanúgy zsírtalanít, tökéletes takarításra, de az sem kíméli hosszú távon a gumi alkatrészeket!

kanyarvadász
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2012.03.21. 20:34
MZ-d típusa: simson

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: kanyarvadász » 2012.03.25. 09:44

yofo írta:A nitrohigítóval vigyázz , mert oldja a műanyagot , és a gumit is . :smt017
Okés, akkor nemtudom, gázolaj esetleg?

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2148
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: hell » 2012.03.25. 01:27

nagyarpi írta:
hell írta:Az enyém kész lett sikeresen be volt ragadva elég szépem a belső dugatyúja (sokat segíetett a beragadáshoz a féktisztító szépen kiszárította ). Betét ki pumpálás majd kis fékolajjal beken és két csavarhúzólal izomból visszanyom. Majd ismét ez a manőver és már kész is lett. :D Pár évente ezt ismételni kell. Szegény tárcsa hajlot egy kissé, de megjavult a fék... :twisted:
A féktisztitó mit száritott ki! és mi-től? Üdv
Azt látni kellett volna így leirni azt nem lehet!

Avatar
yofo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.01.29. 20:54
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: yofo » 2012.03.24. 23:05

kanyarvadász írta:
hell írta:Az enyém kész lett sikeresen be volt ragadva elég szépem a belső dugatyúja (sokat segíetett a beragadáshoz a féktisztító szépen kiszárította ). Betét ki pumpálás majd kis fékolajjal beken és két csavarhúzólal izomból visszanyom. Majd ismét ez a manőver és már kész is lett. :D Pár évente ezt ismételni kell. Szegény tárcsa hajlot egy kissé, de megjavult a fék... :twisted:

Féktisztító helyett jó a nitrohigitó? Sajnos nincs féktisztítóm épp.. :(
A nitrohigítóval vigyázz , mert oldja a műanyagot , és a gumit is . :smt017

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 7 vendég