Fékek

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: DrV » 2011.10.02. 11:25

AZ új dugattyú mérete megegyezik az előzőével? A felszabályozás segíthet, de nem 100%os lesz az eredmény. Azért szorul kicsit, mert nem tudnak teljesen visszamenni a helyére a fékpofák.
Egyébként mennyire szorul a tárcsa? Sztem nem nagyon szorulhat, különben azt írnád, h nem a motor, akorhogy húzod neki. Azt a keveset meg sztem kibírja, hisz bőven van lendülete. A modern motoroknak is fog egy minimálisat a tárcsa. Ez be van tervezve sztem.
A szabályozással azt éred el, h a fék egyenletesen fogjon. A dugattyúknak több helye lesz mozogni, de idővel sztem újra kicsit befoghat.
Fékcsöved milyen? Nem szűkült be túlságosan? Nincs dugulás a rendszerben?Fékolaj mennyisége megfelelő? Egy eljes tisztítás nem árthat a télen, úgysincs sajnos túl sok jó idő motorozni, sztem ha az üzembiztonsága jó a fékednek használd így, majd télen megcsinálod.

Dargo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2011.07.11. 20:35
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Budapest XXI.

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Dargo » 2011.10.02. 11:05

DrV írta:A dugattyúk szorulnak, attól fog be. Szétszed, tisztít, de vigyázva, h ne sérüljön és jó lesz. A csavarral így jártál sztem.
Az etz fékje brembo liszensz alapján készült. korabeli brembo nyereg jó kéne, h legyen, de sztem az esztergályos olcsóbb.

Szétszedtem és nem volt a tisztaságával gond. Új dugatyút is kapott, ennek ellenére szorúl. Következő lépésem az lesz, hogy felszabályoztatom a tárcsát. De mi lesz akkor ha ez se oldja meg a problémát? lehet hogy a dugatyúból kell egy kicsit leesztergálni?Van valakinek ilyen jellegű tapasztalata????


SZéles utat...

DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: DrV » 2011.10.01. 22:57

A dugattyúk szorulnak, attól fog be. Szétszed, tisztít, de vigyázva, h ne sérüljön és jó lesz. A csavarral így jártál sztem.
Az etz fékje brembo liszensz alapján készült. korabeli brembo nyereg jó kéne, h legyen, de sztem az esztergályos olcsóbb.

Dargo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2011.07.11. 20:35
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Budapest XXI.

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Dargo » 2011.10.01. 13:58

Üdv.

Van egy kis gondom az első fékemmel, generálozás közben leszedtem a féknyerget és arra lettem figyelmes, hogy sokkal könnyebben tudom mozgatni a motort. Vagyis ha fenn van a nyereg és a betétek a helyükön akkor szorul a kerék. Ez elég kellemetlen fogyasztás terén és más téren is. Nektek is így működik vagy csak nekem? Hogyan lehet ezt orvosolni???
Ja és a légtelenítő csavart nem tudom eltávolítani,vennék egy teljesen új féknyerget persze ha elfogatható áron találok van valakinek infója arról, hogy melyik motor típus féknyergével lehetne helyettesíteni? Ha túl drága akkor marad az eredeti és egy esztergályoshoz fordulok.

Széles utat...

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2312
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2011.10.01. 01:09

Hujber írta:A hidraulikus főfékhenger eresztésére van valakinek ötlete? esetleg dugattyút esztergáltatni bele jó ötlet lenne? Megmarta az a k.csög fékolaj az új festést.
Persze, csere robogóéra a bontóból......

Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Hujber » 2011.09.30. 22:16

A hidraulikus főfékhenger eresztésére van valakinek ötlete? esetleg dugattyút esztergáltatni bele jó ötlet lenne? Megmarta az a k.csög fékolaj az új festést.

Vitya
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2011.09.27. 08:59
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Vitya » 2011.09.27. 09:51

A hátsóra gondoltam :) Meg hogy hol ez a jó esztergályos? (meg a jó esztergája)
Dobfekes? Az avatarodon ETZ250-et irsz, oke van meg par dobfekes pl. RR-ZOZY kollega, de ritka mint a feher hollo :lol:
Ha tarcsas vegkepp nem kell lebontani legszurohazig. Amugy nekem speciel nem kelltt szetfuzni a dobfekes JAWA-t, jo esztergalyos megoldja, de van itt sok szakember majd megmondjak a tutit :lol:

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: z25z » 2011.09.27. 09:44

Vitya írta:Sziasztok, írtok itt sokat a fék felszabályozásról, tudtok esetleg javasolni egy jó műhelyt, jó volna, ha nem kellene szétfűzni. Bp. és környéke érdekelne főleg.
Dobfekes? Az avatarodon ETZ250-et irsz, oke van meg par dobfekes pl. RR-ZOZY kollega, de ritka mint a feher hollo :lol:
Ha tarcsas vegkepp nem kell lebontani legszurohazig. Amugy nekem speciel nem kelltt szetfuzni a dobfekes JAWA-t, jo esztergalyos megoldja, de van itt sok szakember majd megmondjak a tutit :lol:

Vitya
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2011.09.27. 08:59
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Vitya » 2011.09.27. 09:02

Sziasztok, írtok itt sokat a fék felszabályozásról, tudtok esetleg javasolni egy jó műhelyt, jó volna, ha nem kellene szétfűzni. Bp. és környéke érdekelne főleg.

Avatar
UEVMZ
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
MZ-d típusa: ETZ MZ 150
Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: UEVMZ » 2011.09.26. 23:01

Ha még gyári,és úgy érzed,akkor rosszat nem teszel vele,hogy áttolják ellenőrzésképpen,még ha nem is húznak le róla.Ha üt,tojás,vagy hasonló,akkor meg ajánlott.
Dargo írta:Üdv

Az első fékemet generálozom, az lenne a kérdésem, hogy a tárcsát ilyenkor nem kell felszabályoztatni????

Széles utat

Dargo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2011.07.11. 20:35
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Budapest XXI.

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Dargo » 2011.09.25. 17:39

Üdv

Az első fékemet generálozom, az lenne a kérdésem, hogy a tárcsát ilyenkor nem kell felszabályoztatni????

Széles utat

Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor » 2011.09.25. 16:53

Nem akar valaki ilyesmit venni? Ha 3an megvennénk valakikkel, akkor az tök jó lenne... már ha az ár a három darabra vonatkozik.

matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: matt1989 » 2011.09.19. 14:03


matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: matt1989 » 2011.09.18. 07:46

Tegnap kipróbáltam egy K100RS BMW-t, de nem az a lényeg.

Ha valaki eredeti BREMBO féknyerget szeretne előre, akkor keressen BMW K100 hátsó féknyerget! 8)

Avatar
feketemz
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 172
Csatlakozott: 2010.06.23. 10:00
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: feketemz » 2011.09.14. 22:17

Amikor leszeded a tárcsát, jelöld meg és ugyan abba a pozícióba tedd vissza. Nehány oldallal arrébb az okosok írták.[/quote]

Köszi a tippet! Alkalmazni fogom. :)

DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: DrV » 2011.09.14. 20:44

feketemz írta:fene nincs szerencsém úgy néz ki a féktárcsám ferdült meg egy kicsit, de nem folyamatosan hanem egy félfordulat után kezd el fogni ami miatt nehezen forog a kerék...
Azért még is csak leszereltem a kereket meg a féket is megnézni hátha valami más is van a háttérben,de szerencsére más nem. Esztergályoshoz kell vinnem,hogy megoldódjon ez a fékproblémám...
Amikor leszeded a tárcsát, jelöld meg és ugyan abba a pozícióba tedd vissza. Nehány oldallal arrébb az okosok írták.

Avatar
feketemz
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 172
Csatlakozott: 2010.06.23. 10:00
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: feketemz » 2011.09.14. 20:24

fene nincs szerencsém úgy néz ki a féktárcsám ferdült meg egy kicsit, de nem folyamatosan hanem egy félfordulat után kezd el fogni ami miatt nehezen forog a kerék...
Azért még is csak leszereltem a kereket meg a féket is megnézni hátha valami más is van a háttérben,de szerencsére más nem. Esztergályoshoz kell vinnem,hogy megoldódjon ez a fékproblémám...

Avatar
feketemz
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 172
Csatlakozott: 2010.06.23. 10:00
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: feketemz » 2011.09.14. 07:30

csoka írta:Ha tárcsafékes vagy,akkor a dugattyúk nem mennek vissza.Oka,el van koszolódva a nyereg,szétszedni-tisztítani,vagy a fékcső van elöregedve,összeszűkülve,cserélni.
Köszi! akkor elősször megpróbálom tisztítani hàtha csak az....

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: csoka » 2011.09.13. 22:03

Ha tárcsafékes vagy,akkor a dugattyúk nem mennek vissza.Oka,el van koszolódva a nyereg,szétszedni-tisztítani,vagy a fékcső van elöregedve,összeszűkülve,cserélni.

Avatar
feketemz
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 172
Csatlakozott: 2010.06.23. 10:00
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: feketemz » 2011.09.13. 21:40

Sziasztok!
Lenne egy kis problémám... sztenderdre állítoma mocit és próbálom pörgetni az elsőmkereket ,de alig akar forogni....folyamatosan fog a fékem. Tudnátok nekem ebben segíteni? Megpróbálom egyedül szerelni. CSak kéne egy kis útmutató mit,hogy csinláljak..egy link is megfelel..

Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Thorwald » 2011.09.12. 15:27

DrV írta: Dobot felszabályoztatni? Nekem (tudtommal) imserősöm csiáltatta, pofák ferodoroztatása után azokat elvitte és azok lettek felszabályozva nem a kerákben a fékfelület (tudtommal azokat hívják dobnak...)
Én is a kerékben lévő agyat hívom fékdobnak.
A felszabályozáshoz tudni kell a dob aktuális átmérőjét, kopottságát. A felszabályozással azon kívül, hogy a dob ovalitását megszüntetik (nem biztos, hogy szükséges) a szerelt betétek átmérőjét a dobhoz igazítják pár tizedes hézaggal. Én vittem a kerekeket komplett (gumi nélkül), tengellyel együtt.

DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: DrV » 2011.09.12. 15:16

Thorwald írta: Érdemes lenne felszabályoztatni a dobot és újra ferodóztatni betéteket. Akkor újra a teljes felületén fognak a betétek.
Nemrég szabályoztattam fel a TS fékdobjait, fognak rendesen. :D

Dobot felszabályoztatni? Nekem (tudtommal) imserősöm csiáltatta, pofák ferodoroztatása után azokat elvitte és azok lettek felszabályozva nem a kerákben a fékfelület (tudtommal azokat hívják dobnak...)

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2011.09.12. 11:03

RR_ZOZY írta:Sok tárcsát, dobot szabályoztam régen, nekünk mindíg lapkás (többnyire forrasztott lapkás) késeink voltak e célra. Gyorsacélt erre soha nem használtam, meg semilyen öntvény munkához.

Átlagos 750-es vagy 1000-res egyetemes esztergán én sem tudom elképzelni hogy nem forog el az MZ tárcsája, egyes gépeken a gépágy elejét is ki lehet szedni.

Pl. az E1N magyar gép ha ismeritek....elég kicsi, szinte műszerész pad....azon lehet nem forog el de nem is szokták szétnyírni ilyen munkákkal.
Nálunk a keményfémlapkás kés az sajnos luxus.
Ami késeket a környékbeli ismerős maszek gépműhelyek leselejteznek, abból élünk.
Evvan....

Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1444
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY » 2011.09.12. 10:52

Sok tárcsát, dobot szabályoztam régen, nekünk mindíg lapkás (többnyire forrasztott lapkás) késeink voltak e célra. Gyorsacélt erre soha nem használtam, meg semilyen öntvény munkához.

Átlagos 750-es vagy 1000-res egyetemes esztergán én sem tudom elképzelni hogy nem forog el az MZ tárcsája, egyes gépeken a gépágy elejét is ki lehet szedni.

Pl. az E1N magyar gép ha ismeritek....elég kicsi, szinte műszerész pad....azon lehet nem forog el de nem is szokták szétnyírni ilyen munkákkal.

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2011.09.12. 10:07

jura györgy írta:sziasztok véleményt vagy tanácsot kérnék ,esztergályosom mondja nekem nem tudja esztergálni ETZ fékzárcsámat mrt nem fér be a gépjébe MEG EGYÉBKÉNT IS NEM IS LEHET MERT TÚL KEMÉNY ANYAG ,na most az a kérdésem : igaz ez? válaszokat köszönöm üdv. juragy
Milyen padba nem fér be? Nem olyan nagy...
Ez a kemény anyag meg a legnagyobb baromság amit eddig hallottam.
Sima gyorsacél késsel csináltam, úgy vitte mint kés a vajat...
Üzenem az esztergányosnak hogy jobb kifogást találjon ki...

Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Thorwald » 2011.09.11. 23:54

Andrá$ írta:Sziasztok,
Olyan problémám van hogy az első fékem nem a legjobb,egyszer kiszedtem a fékbetéteket akkor lehetett látni hogy nem teljes felületen fog talá 80-90% meg hogy nagyon "föl tükrösödött" megcsiszoltam de most megint ugyanolyan.Vkinek vmi ötlete.Lehet hogyha becsiszolnám az egészet jó lenne? :roll:
Érdemes lenne felszabályoztatni a dobot és újra ferodóztatni betéteket. Akkor újra a teljes felületén fognak a betétek.
Nemrég szabályoztattam fel a TS fékdobjait, fognak rendesen. :D

Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Seclusion » 2011.09.11. 21:00

Andrá$ írta:Sziasztok,
Olyan problémám van hogy az első fékem nem a legjobb,egyszer kiszedtem a fékbetéteket akkor lehetett látni hogy nem teljes felületen fog talá 80-90% meg hogy nagyon "föl tükrösödött" megcsiszoltam de most megint ugyanolyan.Vkinek vmi ötlete.Lehet hogyha becsiszolnám az egészet jó lenne? :roll:
Szia!

Olvasd el amit lentebb írtam!

Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Andrá$ » 2011.09.11. 20:20

Sziasztok,
Olyan problémám van hogy az első fékem nem a legjobb,egyszer kiszedtem a fékbetéteket akkor lehetett látni hogy nem teljes felületen fog talá 80-90% meg hogy nagyon "föl tükrösödött" megcsiszoltam de most megint ugyanolyan.Vkinek vmi ötlete.Lehet hogyha becsiszolnám az egészet jó lenne? :roll:

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2011.09.11. 20:15

Hát nekem a cégnél simán megcsinálta az esztergályos.Nincs abban semmi nehézség.
Abszolút nem okoz problémát az esztergakésnek.
Lassú fordulaton egy befogással mindkét oldalát megcsinálta.
Az az esztergályos elég béna lehet aki ezt nem tudja megoldani.

DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: DrV » 2011.09.11. 20:05

Javaslom a cnc gépet. Azokon sokkal keményebb lapkákat lehet használni, az reggelire eszi az anyagot tartalmazó munkadarabokat

matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: matt1989 » 2011.09.11. 19:53

Csak egy két helyen vállalják el, úgy hogy egyszerre megköszörülik mind a két oldalát a tárcsának.

Nekem sem vállalta el az esztergályos ezt a mutatványt, mert megpróbálta de az MZ tárcsában van anyag. :)

Avatar
nagydivad
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: nagydivad » 2011.09.11. 19:47

sziasztok véleményt vagy tanácsot kérnék ,esztergályosom mondja nekem nem tudja esztergálni ETZ fékzárcsámat mrt nem fér be a gépjébe MEG EGYÉBKÉNT IS NEM IS LEHET MERT TÚL KEMÉNY ANYAG ,na most az a kérdésem : igaz ez? válaszokat köszönöm üdv. juragy
Esélytelen, hogy az esztergakésnél keményebb legyen... :D Vidd el egy normális helyre.

Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor » 2011.09.11. 18:59

jura györgy írta:sziasztok véleményt vagy tanácsot kérnék ,esztergályosom mondja nekem nem tudja esztergálni ETZ fékzárcsámat mrt nem fér be a gépjébe MEG EGYÉBKÉNT IS NEM IS LEHET MERT TÚL KEMÉNY ANYAG ,na most az a kérdésem : igaz ez? válaszokat köszönöm üdv. juragy
szerintem esztergályostól függ, mert egy rendes műhelyben meg tudják precízen csinálni, sufniban meg úgy sem érdemes.

Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: jura györgy » 2011.09.11. 18:05

sziasztok véleményt vagy tanácsot kérnék ,esztergályosom mondja nekem nem tudja esztergálni ETZ fékzárcsámat mrt nem fér be a gépjébe MEG EGYÉBKÉNT IS NEM IS LEHET MERT TÚL KEMÉNY ANYAG ,na most az a kérdésem : igaz ez? válaszokat köszönöm üdv. juragy

Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Seclusion » 2011.09.09. 10:36

Ma volt a motor műszakin, eléggé tartottam a hátsó féktől, aztán lazán átment. Eleinte nem nagyon fogott, vagy ha mégis, akkor már alapból befogott. Végigcsiszoltam az egész fékpofapárost, és DrV tanácsára a sarkait lereszeltem. Pár km-ig nem működött a legjobban, de most már kezd bekopni, meg szorosabbra is húztam, és gond nélkül átment műszakin! Azóta a nyikorgást is abbahagyta szerencsére.

Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Thorwald » 2011.09.06. 13:34

gabsic írta: A Jawa 250 első fék még szimplex. Azt hiszem 350-esek a 634-től kezdve lettek duplex fékkel szerelve.
A többi dologban igazad van.
Igazad van, nekem 634-esem volt.

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2011.09.06. 12:14

Thorwald írta: A Jawa esetében az első fék duplakulcsos, jobban fog mint az ugyanolyan átmérőjű szimplakulcsos dobfék. Ezt viszont össze kell hangolni a rudazattal, különben semmit sem ér. Sajna a fékerőmérő pad nem tudja szimulálni a fékezéskor az első kerékre jutó nagyobb terhelést a lassított tömeg miatt, ezért az életben sokkal hatásosabb a fék a vékony gumi ellenére, mint a fékpadon. Erre valami műteher kellene, amit ráakasztanak az első keréktengelyre - vagy mint írtad egy rendes vizsgáztató.
A Jawa 250 első fék még szimplex. Azt hiszem 350-esek a 634-től kezdve lettek duplex fékkel szerelve.
A többi dologban igazad van.

Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Thorwald » 2011.09.06. 09:47

gabsic írta: Tipikusan a régi motorok közel egyformára méretezett fékjeinél tapasztaljuk (dobos MZ-Jawa-Pannónia). Meg ugye jellemzően ezeken vannak virsligumik is...
A Jawa esetében az első fék duplakulcsos, jobban fog mint az ugyanolyan átmérőjű szimplakulcsos dobfék. Ezt viszont össze kell hangolni a rudazattal, különben semmit sem ér. Sajna a fékerőmérő pad nem tudja szimulálni a fékezéskor az első kerékre jutó nagyobb terhelést a lassított tömeg miatt, ezért az életben sokkal hatásosabb a fék a vékony gumi ellenére, mint a fékpadon. Erre valami műteher kellene, amit ráakasztanak az első keréktengelyre - vagy mint írtad egy rendes vizsgáztató.

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2011.09.06. 06:19

kupi írta:Igazatok lehet ezen a gumi dolgon én is elgondolkoztam.A hátsó az Mitas" 300 as és fél terep mintás az első az 275 és országúti így nyilván hamarabb meg is csúszik a fékpadon.Lehet itt van a kutya elásva?És nem is a fék a ludas(amit én tudok is).
Igen, ez valószínű...
Nos a Jawán elég gyenge fék van... De az már csak olyan kostrukció...
Múltkor vizsgáztattuk: a fékprogram szerint jó volt a fék, de a kökir nem fogadta el.
Vagy 5X megmértük, és mindig ez volt.
Elöl-hátul egyforma a gumim is, meg a fékdob-fékpofa is.
De elöl ugye kisebb a súly. Hamarabb meg is csúszott. Emiatt nem fogadta el a kökir.
Csak úgy kíváncsisából próbálgattuk, ha kétszer mértük az elsőt, akkor elfogadta.
Ha kétszer a hátsót, akkor szintúgy.
Ha ráállt a kolléga az első tengely kilógó végére így nem csúszott meg hamar, akkor már elfogadta rendesen mérve is (első-hátsó).
Úgyhogy szerintem ez lehetett ott is a gond...
Bár ez manapság meglehetősen ritkán előjövő probléma... Tipikusan a régi motorok közel egyformára méretezett fékjeinél tapasztaljuk (dobos MZ-Jawa-Pannónia). Meg ugye jellemzően ezeken vannak virsligumik is...

Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 762
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ Ts125De luxe/150
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: kupi » 2011.09.05. 23:59

Igazatok lehet ezen a gumi dolgon én is elgondolkoztam.A hátsó az Mitas" 300 as és fél terep mintás az első az 275 és országúti így nyilván hamarabb meg is csúszik a fékpadon.Lehet itt van a kutya elásva?És nem is a fék a ludas(amit én tudok is).

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2011.09.05. 14:50

etzzsolt írta:Sajna van határérték fékpadnál s ha az alá esik visszadobják a mocit vagy akár az autót is habár ez részben vizsgáztató kérdése is lehet hogy csak szól hogy állítsál rajta mert első utad lesz a halál!!!Nekem a hátsófékemnél volt a gond de 2 db 10 villás kulcs meg 5 perc s úgy fogott hogy tolni alig lehetett vissza a fékpadra!! :D Természetesen vizsga után visszaállítottam mielőtt elindúltam volna!! \:D/
Tehat...
Motorra egyseges hatarertek nincs. Autora van.
Motoron ha van ertekelheto (normalisan merheto) fekero akkor jo. A program csak az elso-hatso erteket nezi egymashoz. Problema akkor van ha elol nem lehet eleg fekerot merni mert megcsuszik a kerek. Ekkor a program nem tovabbitja a kokir fele.
Ekkor jon a raulunk az elso sarvedore tipusu megoldas (nem csuszik meg a gumi).

Amugy persze vizsgaallomas es vizsgaallomas kozt van kulonbseg, megyek kozt meg plane (soooot, meglepodnel hogy mekkora!)

Avatar
etzzsolt
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2011.01.17. 21:58
MZ-d típusa: etz251
Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: etzzsolt » 2011.09.05. 09:29

Sajna van határérték fékpadnál s ha az alá esik visszadobják a mocit vagy akár az autót is habár ez részben vizsgáztató kérdése is lehet hogy csak szól hogy állítsál rajta mert első utad lesz a halál!!!Nekem a hátsófékemnél volt a gond de 2 db 10 villás kulcs meg 5 perc s úgy fogott hogy tolni alig lehetett vissza a fékpadra!! :D Természetesen vizsga után visszaállítottam mielőtt elindúltam volna!! \:D/

Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 762
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ Ts125De luxe/150
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: kupi » 2011.09.05. 09:14

Igazatok van a féklámpa az tiszta ügy de a fékhatást valami határértékhez hasonlította gondolom van valami átlag(tuti nem dobfékhez)és ahhoz képest gyenge.KB ez a 10.műszakim a kis TS el de már két éve is szóba hozták a gyenge fékeim"pedig előtte soha (igaz fékpad sem volt régen)azért is csináltam meg rendesen de úgy látszik ez is kevés mostanában.Mi lesz velünk ha még szigorúbbak lesznek?

Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Perec » 2011.09.05. 09:05

Esés-borulás miatti főfékhengeröntvény törés miatt már használtam pár henger-dugó párost és szerintem nem olyan nagy para.
A karmantyút filléres téma (legalább 3at szoktam venni) és nekem még nem volt vele gond, mindig felkeményedett, legfeljebb az a kérdés, hogy hol, mert ahány összerakás, mindig máshol fog a kar. #-o Most pont kézreesik, féklámpakapcsolóval ütköztetem és nagyon finom jószág, nem kell nyújtózkodni érte és szinte rögtön fog.
Elvileg gumi érintkezik acéllal ill. alu-val, örök élet, néha gumialkatrészek cseréje, és nem árt, ha a főfékhenger nagyobb átmérőjű része és csúszófelülete tükrös és nincs éle, nehogy egye az alu-t, szimeringet. Ugyanígy jó lenne ha tükrös lenne az öntvény de ha más nem majd a karmantyú megdolgozza, csak használni kell :)
Persze ez a tömítőfelületek tükrössége az én hülyeségem, amúgy a kutya nem törődik vele (gyárban sem), inkább néha cserélnek szimeringet.
A karmantyút persze óvatosan kell felrakni, legalább kézmelegen és sikosítva, a helyét kipucolni és lehetőleg egy szemre tökéletes darabot :)
Szerintem az izzadás szokott lenni a legnagyobb probléma, de az nem érinti az üzembiztonságot, ha félévente-évente pótlod a folyadékot.
Ez a DOT5 jó tipp én nem tudom milyet használok, már leette az idő a flakonról a papírt, de még mindig van benne...
Tudom mindig új flakon kéne, meg 2évente csere...
Endre írta: Csupán abból indultam ki, hogy a karmantyúk elhasználódásán kívül valószínűleg gond lehet a henger-dugattyú páros kopása is ezeknél a cuccoknál. Vagy rosszul gondolom, és általában egy jó karmantyúval szépen muzsikál az ETZ főfékhengere? Ha ez így van, akkor én tényleg feleslegesen nagy fába vágnám a fejszém. Ekkor viszont nem értek valamit. Általában az a panasz az utángyári tömítésekre, hogy nem bírják a fékolajat. Akkor miért nem DOT5 folyadékkal használják??? Ez szilikon alapú, és nem eszi meg a gumit, s ezzel ez a gond megoldva. Egy szó mint száz:
Mi a tapasztalat? A karmantyú, a mozgó alkatrészek berágódása, vagy mindkettő a baj ennél a konstrukciónál?

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2011.09.05. 06:46

kupi írta:Üdv mindenkinek.
Minap müszakiztam a TS em és a vizsgabiztos magyarázott az első fék miatt(gyári TS dobfék) mivel a fékpadon szerinte gyengén teljesített( teljesen jó a fékem)és az első féklámpa kapcsolót is kereste nagyon ilyenkor mi van?Szerencsére átment de ez a tortúra nem esett jól,gyári fékbetétek felcsiszolva....ilyen jó még talán új korában sem volt.valami ötlet mivel egy hónap múlva megy a barátom TS-se is és szerintem azt már tutira kirostálja.
Hozza hozzánk :D
Egyébként féklámpakapcsoló nyilván nem kell, fékhatásra vonatkozóan meg mivel nincsenek vonatkozó adatok, ezért nem mondhatja azt hogy gyenge. (Mihez képest - nincs gyári adat amihez viszonyítani tudna) Bár ha pl a hátsóhoz képest gyenge fékhatást produkál az eleje az gond lehet (program visszadobja)

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: csoka » 2011.09.04. 22:41

a fékhatásba beleköthet,de mivel gyárilag nincs rajta első féklámpa kapcsoló,tipus módosításra nem kötelezhet.Ha erre hivatkozik a barátod,akkor mindennek gyári kiépítésűnek kell lennie!Akár egy felnyírt sárvédő,vagy egy plusz műszer/visszajelző is bukást eredményez.A régi autókban sem mindegyikben van hátsó biztonsági öv,pedig vizsga követelmény,hogy ahány személy szállítására alkalmas a személygépkocsi,annyi biztonsági övnek kell lennie.Pót féklámpa,távolsági fényszóró bekapcsolásakor kikapcsolódó első ködlámpa...lehetne még sorolni.Sajnos nálunk a szabályozás nem egyértelmű,ami ugye egyáltalán nem ad lehetőséget a korrupcióra =D>

Avatar
nagydivad
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: nagydivad » 2011.09.04. 22:07

az első féklámpa kapcsolót is kereste nagyon
Azt aztán keresheti... :mrgreen:

Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 762
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ Ts125De luxe/150
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: kupi » 2011.09.04. 21:48

Üdv mindenkinek.
Minap müszakiztam a TS em és a vizsgabiztos magyarázott az első fék miatt(gyári TS dobfék) mivel a fékpadon szerinte gyengén teljesített( teljesen jó a fékem)és az első féklámpa kapcsolót is kereste nagyon ilyenkor mi van?Szerencsére átment de ez a tortúra nem esett jól,gyári fékbetétek felcsiszolva....ilyen jó még talán új korában sem volt.valami ötlet mivel egy hónap múlva megy a barátom TS-se is és szerintem azt már tutira kirostálja.

Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Seclusion » 2011.09.03. 23:04

Én az eddigi tapasztalataim alapján azt tudom mondani, ha jól összerakod az ETZ fékjét, bitang jó. A karmantyúknál csak az ócska utángyárival szokott baj lenni, ami vagy nem méretpontos, vagy nincs jól megcsinálva, így nem tömít kellőképpen. 10ből 1 ha használható (szívtam már vele, és most se tökéletes). Ez alatt a dugattyún lévő kis karmantyúra gondolok, nem a nagyra, amiben csúszkál.

Endre
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 74
Csatlakozott: 2011.08.15. 20:14
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Endre » 2011.09.03. 22:50

csoka írta:A biztonság sokkal fontosabb,mint az eredetiség.Egy 200Kg-os lendületben lévő tárgy elég nagy pusztítást tud csinálni.
Azt hiszem rosszul fogalmaztam. Nem az a feltett célom, hogy az eredetileg az én motoromra szerelt főfékhengert megmentsem. Már csak azért sem, mert éppen ma vettem egy másik bontottat. Cél, hogy gyári DDR főfékhengerrel menjen. Csupán abból indultam ki, hogy a karmantyúk elhasználódásán kívül valószínűleg gond lehet a henger-dugattyú páros kopása is ezeknél a cuccoknál. Vagy rosszul gondolom, és általában egy jó karmantyúval szépen muzsikál az ETZ főfékhengere? Ha ez így van, akkor én tényleg feleslegesen nagy fába vágnám a fejszém. Ekkor viszont nem értek valamit. Általában az a panasz az utángyári tömítésekre, hogy nem bírják a fékolajat. Akkor miért nem DOT5 folyadékkal használják??? Ez szilikon alapú, és nem eszi meg a gumit, s ezzel ez a gond megoldva. Egy szó mint száz:
Mi a tapasztalat? A karmantyú, a mozgó alkatrészek berágódása, vagy mindkettő a baj ennél a konstrukciónál?

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 12 vendég