Fékek

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: seagateh »

én is megkentem WD40el majd a régi fékpofák vissza és egy fogót nyitva húztam szét :)
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Dénes írta:Ha nincs nagyon összerohadva akkor kézzel. Vkit megkérsz hogy húzogassa a kart, amíg te a régi fékpofáknál fogva kicsit feszíted a cuccot. Így ha mozgában van, könnyebben vissza lehet toligálni.
Kiszeded a régi fékpofát, leszeded a porvédő gumit, pumpálsz párat a féken. A kilógó dugattyúkat megtisztítod ronggyal meg pl WD40-el, visszateszed a régi betétet és azt támasztva visszanyomod a dugattyúkat.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
punisher
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 196
Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Göd

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: punisher »

Köszönöm Dénes már csak + egy személyt kéne találni.
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Ha nincs nagyon összerohadva akkor kézzel. Vkit megkérsz hogy húzogassa a kart, amíg te a régi fékpofáknál fogva kicsit feszíted a cuccot. Így ha mozgában van, könnyebben vissza lehet toligálni.
Avatar
punisher
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 196
Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Göd

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: punisher »

Szervusztok!
Idióta kérdés de, a fékdugattyúkat hogyan tudnám visszanyomni anélkül hogy le és szét kellene szednem :oops: ? (Nem fér be az új fékpofa)
Avatar
gulyesz
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2009.04.13. 11:24
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Érsekcsanád

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: gulyesz »

Dot 3 és 4 ásványi olaj alapúak és poliglikolokat tartalmaznak. A dot3 inkább hidraulikus dobféknél alkalmazzák. A dot5 szilikon alapú és nem keverhető semelyikkel sem(-55 Celsius-fok-ig). A dot5.1 hasonló a 3,4-hez, de alacsonyabb a viszkozitása (ABS-hez fejlesztették ki).
A 3,4,5.1 folyadékok megkötik a levegő nedvességtartalmát, ezért forrásnál gőzzé válik ami összenyomható. (2 évente kell cserélni, függetlenül a használattól). A dot5 nem keveredik vízzel, hanem a nedvesség leül a rendszer legalsó pontjába, ez is nemkívánatos jelenség.
Tamás
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Máté »

m-tom írta:
KILL3R etz írta:Úgy tudom, hogy a nagyobb DOT szám magasabb forráspontot jelent.
Viszont a gumialkatrészeket lehet megeszi egy nem oda való olaj. Én inkább gyárit tennék bele.. :-" .
Hát nem könnyítettétek meg a döntésemet két ellentétes véleménnyel... :D
Igen, én is így tudom, hogy magasabb forráspontú. De hogy a tizen-huszonéves (azért gondolom már nem gyári) alkatrészekkel mit csinál a DOT 4....??? :roll:

Más kérdés: honnan érdemes tárcsafékbetétet beszerezni, milyen színű, szagú, állagú legyen.... tudjátok a szokásos kérdés.... MoFa?
Nekem évek óta dot 4-es van benne, nekem is Nyakas kolléga mondta hogy nyugodtan tegyek bele olyat. Ha szét akarja marni akkor a dot 3-as is szét fogja.
Fékbetétből nem ajánlom a mofás cuccokat vagy nagyon nyikorog vagy nem fog vagy mindkettő egyszerre de semmiképpen nem jó. Én felújítattam a fékbetétet és nagyon jó lett. Pár oldallal ezelőtt úgy február március tájákán leírtam a cég nevét és elérhetőségét, de most fejből meg nem mondom.
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: csikin »

Nyugodtan tehetsz bele DOT4-est nekem is ilyen van benne.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: m-tom »

KILL3R etz írta:Úgy tudom, hogy a nagyobb DOT szám magasabb forráspontot jelent.
Viszont a gumialkatrészeket lehet megeszi egy nem oda való olaj. Én inkább gyárit tennék bele.. :-" .
Hát nem könnyítettétek meg a döntésemet két ellentétes véleménnyel... :D
Igen, én is így tudom, hogy magasabb forráspontú. De hogy a tizen-huszonéves (azért gondolom már nem gyári) alkatrészekkel mit csinál a DOT 4....??? :roll:

Más kérdés: honnan érdemes tárcsafékbetétet beszerezni, milyen színű, szagú, állagú legyen.... tudjátok a szokásos kérdés.... MoFa?
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Úgy tudom, hogy a nagyobb DOT szám magasabb forráspontot jelent.
Viszont a gumialkatrészeket lehet megeszi egy nem oda való olaj. Én inkább gyárit tennék bele.. :-" .
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Máté »

m-tom írta:Sziasztok,

Nem tudom, hogy mikori a fékfolyadék a rendszerben, gondoltam lecserélem.
Mehet bele DOT 4-es gond nélkül vagy DOT 3-as kell neki?

Köszi,
Ahogy nőnek a számok úgy javul a minőség, tehát nyugodtan tedd bele.
Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: m-tom »

Sziasztok,

Nem tudom, hogy mikori a fékfolyadék a rendszerben, gondoltam lecserélem.
Mehet bele DOT 4-es gond nélkül vagy DOT 3-as kell neki?

Köszi,
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

És ti milyen sablon alapján furkáltátok ki? Feltételezem ennek is van egy optimális fúrásszám, átmérő, és az arra adott hely és hasonlók, vagy nem? Ha van, akkor ilyesmit hol találok? Bár először érdeklődésképpen nem a perfekt tárcsámat fúrom meg, hanem egy gagyibbal próbálkozom, azt hiszem... (Mert az optikai tényező, amire hivatkoztál igen meggyőző...:D)
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Perec »

A válasz egyszerű: a fék akkoriban úgy is ütőképes volt, és még ma is megállja a helyét. De úgy is mondhatnám: azért amiért a lánckerék és a főfékhenger tömítőfelületét sem köszörülték, vagy amiért nincs edzve a hengerpersely...

Amúgy a legfontosabbak kimaradtak: JÓL NÉZ KI és van hová csíptetni a tárcsazárat.

A rossz hír: nekem is sokáig nyikorgott a fékem, pedig már furkált tárcsával vettem.

Szóval nézd meg továbblendül-e legalább (fél-)1-2 fordulatot pörgetésre, ha nem akkor szorulása van: pucold ki, csiszold és zsírozd a pofák oldalát (meg mindenütt ahol nem árt egy kis korrózióvédelem pl. biztosítócsapok), hogy két ujjal lehessen mozgatni őket ki-be a nyeregben, ha még mindig szorul akkor a fékmunkahengert kell tisztítani, megjáratni. Természetesem olajszármazék a fék munkafelületeire nem kerülhet.
ambrusviktor írta:
young boys írta: Jobb lesz a hűtése...nem kenődik fel a ferrodol...nem keletkezik vízhártya esőben...nehezebben forr fel a fékolaj...stb...
Hmm és akkor gyárilag miért nem fúrták őket? Ha valóban ennyi pozitív előnye van, akkor lehet hogy érdemes lenne megpróbálkozni azzal is...
Kép
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

young boys írta:
ambrusviktor írta:Mennyire gyengül meg a tárcsa a lentebb írt lyuggatástól?
Semennyire...Csak ésszel kell csinálni...
Jobb lesz a hűtése...nem kenődik fel a ferrodol...nem keletkezik vízhártya esőben...nehezebben forr fel a fékolaj...stb...

Hmm és akkor gyárilag miért nem fúrták őket? Ha valóban ennyi pozitív előnye van, akkor lehet hogy érdemes lenne megpróbálkozni azzal is...
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: young boys »

ambrusviktor írta:Mennyire gyengül meg a tárcsa a lentebb írt lyuggatástól?
Semennyire...Csak ésszel kell csinálni...
Jobb lesz a hűtése...nem kenődik fel a ferrodol...nem keletkezik vízhártya esőben...nehezebben forr fel a fékolaj...stb...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Mennyire gyengül meg a tárcsa a lentebb írt lyuggatástól?
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: MrDok »

seagateh írta:sziasztok. fékkel lenne egy kis gondom. állandóan nyikorog a régi fékbetét azbesztes volt felhúztam fűrészlappal utána csendbenmaradt 1hétig kb utána megint elkezdte most vettem bele új fékbetéteket és ismételten elkezdett nyikorogni. nincsen nagy igánybevételne kitéve a fék nemtudom miért lehet esetleg valami javaslat? köszönöm előre is
Gondolom az első tárcsára gondolsz 8) !
A tárcsa lyuggatása megoldja.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: young boys »

seagateh írta:sziasztok. fékkel lenne egy kis gondom. állandóan nyikorog a régi fékbetét azbesztes volt felhúztam fűrészlappal utána csendbenmaradt 1hétig kb utána megint elkezdte most vettem bele új fékbetéteket és ismételten elkezdett nyikorogni. nincsen nagy igánybevételne kitéve a fék nemtudom miért lehet esetleg valami javaslat? köszönöm előre is
Első :?: Hátsó :?:
:?: :?: :?: :?: :?:
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: seagateh »

sziasztok. fékkel lenne egy kis gondom. állandóan nyikorog a régi fékbetét azbesztes volt felhúztam fűrészlappal utána csendbenmaradt 1hétig kb utána megint elkezdte most vettem bele új fékbetéteket és ismételten elkezdett nyikorogni. nincsen nagy igánybevételne kitéve a fék nemtudom miért lehet esetleg valami javaslat? köszönöm előre is
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Avatar
takzol
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 103
Csatlakozott: 2010.10.03. 08:43
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: takzol »

Köszönöm a hozzászólásokat, a segítséget!
Üdv: takzol
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

MrDok írta:
DrV írta: Én most cseréltem benn betétet, fogása minimális, csak hozzáér a tárcsához. Előtte nekem is volt, hogy befogodt, de annyira, hogy 80nál 3.ban mentem nyélgázon... A dugattyúkat takarítsd le, mert a kosztól nem tud visszamenni rendesen a helyére. Nekem kb 3 mm kellett visszamennie az új betétekkel. Megoldásom: szétszedtem a féknyerget, befogtam egy satuba és azzal visszanyomtam a helyére, a kosz meg lejött róla. Eredmény: japán motort használók dicsérik... :D Tökéletes lett.
Azért én először kifelé nyomnám a dugattyúkat, és tisztítás után tenném csak be. Ami anyag felgyűlik ott, az simán leamortizálja a karmantyút!
Hasonló problémám nekem is volt, kiszedtem a dugattyúkat, kitisztítottam, aztán persze miután visszatettem eresztette az olajat, mert a gumigyűrű nagyon elkopott már; az újakkal meg az a gond, hogy van néhány ami nagyon hamar tönkremegy; szóval ha nem muszáj, akkor szerintem nem kellene kiszedni, inkább csak kijjebb tolatni és lepucolgatni óvatosan kívülről aztán visszanyomni. valamint amikor 2.-jára volt ilyen gond,akkor az a főfékhenger szimeringje és elégtelen tömítése miatt volt, mert nem húzta vissza rendesen a dugattyút, ezt Bambi orvosolta.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: MrDok »

DrV írta:
takzol írta:Tisztelt MZ-fórumosok ! Segítségeteket kérem a fék állításával kapcsolatban. A tárcsafék nem old ki a kar kiengedésekor. A kereket megpörgetve, egy-két forgást végez a kerék, ha erősen forgatom meg. Ez menet közben látszólag nem befolyásolja a menetteljesítményt, nem is melegedik föl, de például a motor tolásánál érzem. Egy szerelő ismerős azt mondta, hogy ezek ilyenek. Egy kicsit mindig fognak. Ez így van? Véleményeteket szeretném kikérni. A fékfolyadék frissen cserélt benne.
Üdv: Takz
Én most cseréltem benn betétet, fogása minimális, csak hozzáér a tárcsához. Előtte nekem is volt, hogy befogodt, de annyira, hogy 80nál 3.ban mentem nyélgázon... A dugattyúkat takarítsd le, mert a kosztól nem tud visszamenni rendesen a helyére. Nekem kb 3 mm kellett visszamennie az új betétekkel. Megoldásom: szétszedtem a féknyerget, befogtam egy satuba és azzal visszanyomtam a helyére, a kosz meg lejött róla. Eredmény: japán motort használók dicsérik... :D Tökéletes lett.
Azért én először kifelé nyomnám a dugattyúkat, és tisztítás után tenném csak be. Ami anyag felgyűlik ott, az simán leamortizálja a karmantyút!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: DrV »

takzol írta:Tisztelt MZ-fórumosok ! Segítségeteket kérem a fék állításával kapcsolatban. A tárcsafék nem old ki a kar kiengedésekor. A kereket megpörgetve, egy-két forgást végez a kerék, ha erősen forgatom meg. Ez menet közben látszólag nem befolyásolja a menetteljesítményt, nem is melegedik föl, de például a motor tolásánál érzem. Egy szerelő ismerős azt mondta, hogy ezek ilyenek. Egy kicsit mindig fognak. Ez így van? Véleményeteket szeretném kikérni. A fékfolyadék frissen cserélt benne.
Üdv: Takz
Én most cseréltem benn betétet, fogása minimális, csak hozzáér a tárcsához. Előtte nekem is volt, hogy befogodt, de annyira, hogy 80nál 3.ban mentem nyélgázon... A dugattyúkat takarítsd le, mert a kosztól nem tud visszamenni rendesen a helyére. Nekem kb 3 mm kellett visszamennie az új betétekkel. Megoldásom: szétszedtem a féknyerget, befogtam egy satuba és azzal visszanyomtam a helyére, a kosz meg lejött róla. Eredmény: japán motort használók dicsérik... :D Tökéletes lett.
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Avatar
takzol
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 103
Csatlakozott: 2010.10.03. 08:43
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: takzol »

Tisztelt MZ-fórumosok ! Segítségeteket kérem a fék állításával kapcsolatban. A tárcsafék nem old ki a kar kiengedésekor. A kereket megpörgetve, egy-két forgást végez a kerék, ha erősen forgatom meg. Ez menet közben látszólag nem befolyásolja a menetteljesítményt, nem is melegedik föl, de például a motor tolásánál érzem. Egy szerelő ismerős azt mondta, hogy ezek ilyenek. Egy kicsit mindig fognak. Ez így van? Véleményeteket szeretném kikérni. A fékfolyadék frissen cserélt benne.
Üdv: Takz
Avatar
punisher
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 196
Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Göd

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: punisher »

Valakinek szűkült már be fékcsöve fél év alatt?
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Dénes írta:Ezt a felfekvési felületet hogy érted? Hogy nézted és hogy javítottad?
Arra a felületre gondolok amire a csavarokkal ráhúzod a féktárcsát. Az ütése szemmel nem látható, és szerintem a "pontos" megmunkálásból ered (a kiöntött agynak nem találták el a közepét a fúráskor, megmunkáláskor) de lehet használati torzulás is.
Javítás: természetesen szétfűzött állapotban eszetergával leszabályzás.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
punisher
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 196
Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Göd

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: punisher »

Az agyról nemrég távolítottam el a festéket és festettem újra, azon semmi felfekvési probléma nem volt (tárcsa ugyan ez)!
De üt!
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Ezt a felfekvési felületet hogy érted? Hogy nézted és hogy javítottad?
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: MrDok »

punisher írta:Ha valaki csinál egy ilyen mintát akkor én is kérnék belőle ha lehetséges! :mrgreen:
Egyébként valaki tud Dunakeszi vagy Göd közelében olyat aki vállal féktárcsa felszabályozást?
Üdv! A féktárcsa szabályzáshoz: csináltam a saját kerekem, és vettem egy tartalékot is. Mindkettőn volt kis ütése a tárcsának. Megnéztem az agyat, a felfekvési felület ütött, ezt javítva nem üt a tárcsa!
Vagyis nem biztos hogy a tárcsád üt, lehet hogy az agy..... más a helyzet ha lüktetést érzel a fékkaron fékezés közben. Az tárcsa gond.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
punisher
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 196
Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Göd

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: punisher »

Ha valaki csinál egy ilyen mintát akkor én is kérnék belőle ha lehetséges! :mrgreen:
Egyébként valaki tud Dunakeszi vagy Göd közelében olyat aki vállal féktárcsa felszabályozást?
Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Matee86 »

Akkor inkább valami sárközi mintát,az úgy is itt van a közelben! :P Egyébként maradok az egyszerű lukacsosnál, de persze marad egy gyárim is,nehogy szóljanak műszakin!Zsakinak köszönhetően már van 1-2 mintám,ha lesz egy kis időm megcsinálom! \:D/
Mert azért az Mz a király....!:)
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Matee86 írta:Sziasztok!
Nincs valakinek féktárcsa kilyuggatásához terve?Ha esetleg valakinek van olyan,amit mondjuk 1:1-be kinyomtatok papírra,majd az alapján megcsinálom a tárcsát, annak nagyon megköszönném! :wink:

Üdv: Máté
Milyen matyómintát akarsz bele faragni? Cifrát vagy valami egyszerűbbet?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Papszi írta:Nemsokára műszakis lesz az MZ-m! Az első tárcsafékembe kellene egy alkatrész, az az alkatrész amit a féknyeregbelehet becsavarni, az a csavar. Ebbe a csavarba jön egy balmenetes hollander felülről, majd azt követi a fékcső. Ha valaki tudna ilyen alkatrészt szerezni kérem jelezze privátba! Már kb fél éve próbálok ilyen csavart venni de sehol se találok :(
Ha nem találsz,akkor hagyd ki egyszerűen.A féknyeregbe csavard a fékcsövet.Sokunknak va így szerintem.Nekem legalábbis így van.Hátránya hogy a kormányról le kell szedni a fékmunkahengert és azt tekerve kell behajtani a féknyeregba a fékcsövet hogy ne tekeredjen meg.Amúgy sem baj ha ki van hagyva hisz 1 szivárgási hellyel kevesebb lesz.
Kép
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Papszi írta:Nemsokára műszakis lesz az MZ-m! Az első tárcsafékembe kellene egy alkatrész, az az alkatrész amit a féknyeregbelehet becsavarni, az a csavar. Ebbe a csavarba jön egy balmenetes hollander felülről, majd azt követi a fékcső. Ha valaki tudna ilyen alkatrészt szerezni kérem jelezze privátba! Már kb fél éve próbálok ilyen csavart venni de sehol se találok :(
Üdv! Ilyet valóban nehéz találni nemrég én is kerestem, és egy szegedi boltban találtam is 500ft ért. Ha jól emlékszem kettőt vettem, körbenézek, ha megtalálom szívesen elküldöm, de erre kicsi az esély. Egyébként ha a futármotorosboltban megkérdezed, lehet hogy ott is van, de ha esetleg járatos vagy szegeden, akkor ott fél éve még volt és hozni is tudtak.

Minden jót!
Sleek
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2010.11.02. 06:36
MZ-d típusa: ETZ -250

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Sleek »

punisher írta:Fék munkahenger karmantyú

Zsakfos-4db
KILL3R etz- 8-10db
Young boys 4 db
Yofo 6 db
Csikin 8-10db ha tényleg jóféle
Seclusion 4 db
petrvs 4db
punisher 4db 8)
Helló ha szabad én is beszállnék ha valóban jó minőségű és nem marad öntési pereme a guminak.
8db első körben.
Avatar
Papszi
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 439
Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
MZ-d típusa: Honda CBR600F
Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Papszi »

Nemsokára műszakis lesz az MZ-m! Az első tárcsafékembe kellene egy alkatrész, az az alkatrész amit a féknyeregbelehet becsavarni, az a csavar. Ebbe a csavarba jön egy balmenetes hollander felülről, majd azt követi a fékcső. Ha valaki tudna ilyen alkatrészt szerezni kérem jelezze privátba! Már kb fél éve próbálok ilyen csavart venni de sehol se találok :(
Üdv.: Papszi :smt079 :smt063
Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Matee86 »

Sziasztok!
Nincs valakinek féktárcsa kilyuggatásához terve?Ha esetleg valakinek van olyan,amit mondjuk 1:1-be kinyomtatok papírra,majd az alapján megcsinálom a tárcsát, annak nagyon megköszönném! :wink:

Üdv: Máté
Mert azért az Mz a király....!:)
Avatar
nagyarpi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 242
Csatlakozott: 2010.05.26. 20:10
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Mátraszentistván

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: nagyarpi »

KILL3R etz írta:Köszi!

Hát valószínű hogy igen. De ezt a gyártóra bízom inkább... :wink:
A pontos méretet neked kell megadni!!! a gyártó azt csinálja amit rendelsz.
Avatar
punisher
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 196
Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Göd

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: punisher »

Fék munkahenger karmantyú

Zsakfos-4db
KILL3R etz- 8-10db
Young boys 4 db
Yofo 6 db
Csikin 8-10db ha tényleg jóféle
Seclusion 4 db
petrvs 4db
punisher 4db 8)
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Köszi!

Hát valószínű hogy igen. De ezt a gyártóra bízom inkább... :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Na szóval!
A dugattyú átmérője 40 mm.
A féknyeregben lévő beszúrás átmérője 46 mm.
Viszont gondolom egy karmanytú akkor jó ha a belső átmérője a dugattyú átmérőjénél kisebb kicsivel.Vagy nem? :-k
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Köszi!

Megkérdem nemsokára, aztán jelentkezek.

Zsaki!

Addig lemérnéd a ház átmérőt? A szélessége talán mehet az utángyártott után. De egy kb értéket arról is mérhetnél, ha tudsz.

Köszi a nép nevében! :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
nagyarpi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 242
Csatlakozott: 2010.05.26. 20:10
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Mátraszentistván

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: nagyarpi »

KILL3R etz írta:Egy elérhetőséget, vagy cégnevet tudnál adni?
Szerintem ne siess mert a hétnek szinte vége de ha nagyon akarod:ARCUS95KFT 0637 300683 0637 500651
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Egy elérhetőséget, vagy cégnevet tudnál adni?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
nagyarpi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 242
Csatlakozott: 2010.05.26. 20:10
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Mátraszentistván

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: nagyarpi »

KILL3R etz írta:Sajnos ezt a választ kaptam:
"Tisztelt Nyári Péter!

Fék munkahengerhez sajnos nem tudunk tömítést adni. KERMI engedély köteles minden fék alkatrész forgalmazása.

Üdvözlettel:

Kránitz Renáta"

Nagyarpi!

Hol csináltattad? Milyen méretek alapján?
Most már csináljuk meg... :D
Gyöngyösi cégnél adtam le a rendelést.améretet egy utángyártott karm.vettük le.sajnos akkor még nekem sem volt szétszedve a féknyereg.amikor mondtam, hogy milyen célból kell kicsit húzta a száját a fickó,de meg lett oldva rövid idő alatt. a végeredmény:olajfolyás nincs,kemény fék,az egyik munkahenger picit nem húz vissza,ez szerintem adódhat mérési pontatlanságból mivel nem a féknyeregben lévő (horony,vájat)lett mérve. javasolnám a túrára hozni egy szétszedett féknyerget dugattyúval együtt és vagy ott megmérni v pedig azokat elvinni a megrendeléshez.ha esetleg valaki tud egy pontos méretet az is jó,vagy jobb ötlete javaslata van az még jobb.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Sajnos ezt a választ kaptam:
"Tisztelt Nyári Péter!

Fék munkahengerhez sajnos nem tudunk tömítést adni. KERMI engedély köteles minden fék alkatrész forgalmazása.

Üdvözlettel:

Kránitz Renáta"

Nagyarpi!

Hol csináltattad? Milyen méretek alapján?
Most már csináljuk meg... :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

KILL3R etz írta:Nos, ma küldtem nekik mailt. Csak közelítő méreteket adtam meg. Az utángyártott "karmantyú" alapján. Aki otthon le tud mérni egy dugattyú átmérőt, ház átmérőt, az sokat segítene. Ezért nem szeretném szétszedni a fékemet...

Az utángyártottból a következőre jutottam: 3,5 mm széles, 46mm D, 42mm d átmérőjű
50db-os szériára kérdeztem rá.
Most várunk... :D
Nos nekem van szétszedett féknyergem.A dugattyú átmérő az pontosan 40 mm.
Viszont a házban lévő beszúrás átmérőjét fogalmam sincs hogy tudnám potosan lemérni tolómérővel.Ha van valakinek ötlete ezügyben az irja le hogyan mérhető.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
nagyarpi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 242
Csatlakozott: 2010.05.26. 20:10
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Mátraszentistván

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: nagyarpi »

Kb 1hónapja csináltattam én is karmantyút a munkahengerre 4db-ot 700ft/db,teljesen másabb az anyag minősége mint az utángyártottnak.Biztosan olcsóbban megússzátok mert nagyobb a rendelési tétel.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Nos, ma küldtem nekik mailt. Csak közelítő méreteket adtam meg. Az utángyártott "karmantyú" alapján. Aki otthon le tud mérni egy dugattyú átmérőt, ház átmérőt, az sokat segítene. Ezért nem szeretném szétszedni a fékemet...

Az utángyártottból a következőre jutottam: 3,5 mm széles, 46mm D, 42mm d átmérőjű
50db-os szériára kérdeztem rá.
Most várunk... :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 50 vendég