Fékek

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2008.09.24. 22:02

ilyen hulladék drótzéger van ott eredetileg. én azt "normális" zégerre cseréltem. megfogod a végét a hengeres testû dugattyúnak vízpumpafogóval aztán kirántod. :P

Avatar
Picimokuska
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 43
Csatlakozott: 2008.04.22. 13:58
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Balatonalmádi

Hozzászólás Szerző: Picimokuska » 2008.09.24. 21:12

Zschopauer írta:
Picimokuska írta:Mi fõfékhengernél karmantyúkat cseréltünk, az szinte semmit nem ért, mert utángyártott volt persze, ugyan úgy folyatott. 10x20x7-es kétajkú szimeringet próbálj rátenni, nekem az bevált. Valami 50 ft-os alkatrész. 8)
Beszereztem ezt a fajta szimeringet, meg karmantyúkat is. Hogy kell kiszedni a fõfékhenger belsejébõl az alkatrészeket? Akárhogy húzom kifelé, nem jön! A szerelési kézikönyv szerint kompersszorral kell kifúvatni, de ez szerintem rossz vicc. :(

Van ott egy zégergyûrû, azt ki kell pattintani aztán egy lapos fejû fogóval óvatosan ki kell húzni a dugattyúval együtt. Ha jól emlékszem. Remélem sikerül!

Avatar
Zschopauer
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2008.03.26. 20:29
MZ-d típusa: Honda CBF 250
Tartózkodási hely: Szeged
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Zschopauer » 2008.09.24. 20:17

Picimokuska írta:Mi fõfékhengernél karmantyúkat cseréltünk, az szinte semmit nem ért, mert utángyártott volt persze, ugyan úgy folyatott. 10x20x7-es kétajkú szimeringet próbálj rátenni, nekem az bevált. Valami 50 ft-os alkatrész. 8)
Beszereztem ezt a fajta szimeringet, meg karmantyúkat is. Hogy kell kiszedni a fõfékhenger belsejébõl az alkatrészeket? Akárhogy húzom kifelé, nem jön! A szerelési kézikönyv szerint kompersszorral kell kifúvatni, de ez szerintem rossz vicc. :(

Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: fékcsõ tömítés

Hozzászólás Szerző: Stravkó » 2008.09.24. 20:11

Zschopauer írta:Sziasztok Fékguruk,

fut a nagy fékfelújítási projektem. Vettem egy új fõfékhengert kompletten (tehát ami a kormányon van). Nagyon szép, de a török munkásembör ellátta kézjegyével:

1.: a dugattyúnál levõ szimering mellett ereszti az olajat, használat közben. Folyik már végig a fékkaron.
2.: ahol a fékcsövet bele kell csavarni a menetbe fönt a fõfékhenger végénél, nos ott is a fékerõ növekedtével buggyan kifelé az olaj.


A fékcsõ végeinél kell valami tömítést alkalmazni? Mindkét végénél kell? A szerelési kkönyvben nem találtam ilyet, és az eredeti fölállásban se volt egyik végénél se semmilyen gumitömítés, csak úgy natúr be volt tekerve a menetbe, és fém a fémen tömített.

Szerintetek mit kell csinálni az 1-es problémával? Gondolom, karmantyú + szimmeringcsere.

Ha újan vetted,akkor selejtes! Vidd vissza oda,ahol vetted,gondolom nem volt olcsó! Cseréltesd ki.
A fékcsönél nekem sincs tömítés,nézd meg a tömítõ felületeket, nincs-e valamelyiken sérülés,más ötletem egyenlõre nincs.

Üdv:Stravkó


Köszi elõre is!

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.09.24. 09:19

A meghúzott csavarnak tömítenie kell,nekem sincs sehol semmiféle tömítés.

Avatar
Picimokuska
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 43
Csatlakozott: 2008.04.22. 13:58
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Balatonalmádi

Hozzászólás Szerző: Picimokuska » 2008.09.24. 08:30

Mi fõfékhengernél karmantyúkat cseréltünk, az szinte semmit nem ért, mert utángyártott volt persze, ugyan úgy folyatott. 10x20x7-es kétajkú szimeringet próbálj rátenni, nekem az bevált. Valami 50 ft-os alkatrész. 8)

Avatar
Zschopauer
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2008.03.26. 20:29
MZ-d típusa: Honda CBF 250
Tartózkodási hely: Szeged
Kapcsolat:

fékcsõ tömítés

Hozzászólás Szerző: Zschopauer » 2008.09.24. 00:19

Sziasztok Fékguruk,

fut a nagy fékfelújítási projektem. Vettem egy új fõfékhengert kompletten (tehát ami a kormányon van). Nagyon szép, de a török munkásembör ellátta kézjegyével:

1.: a dugattyúnál levõ szimering mellett ereszti az olajat, használat közben. Folyik már végig a fékkaron.
2.: ahol a fékcsövet bele kell csavarni a menetbe fönt a fõfékhenger végénél, nos ott is a fékerõ növekedtével buggyan kifelé az olaj.


A fékcsõ végeinél kell valami tömítést alkalmazni? Mindkét végénél kell? A szerelési kkönyvben nem találtam ilyet, és az eredeti fölállásban se volt egyik végénél se semmilyen gumitömítés, csak úgy natúr be volt tekerve a menetbe, és fém a fémen tömített.

Szerintetek mit kell csinálni az 1-es problémával? Gondolom, karmantyú + szimmeringcsere.


Köszi elõre is!

Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Hozzászólás Szerző: Stravkó » 2008.09.23. 23:26

bambi írta:
Stravkó írta: Csak ilyen képet tudtam róla csinálni,nem tudom ennyibõl fölismered-e?
Kép
genuine DDR :D
:D \:D/ :smt023 :smt026 :smt030 :smt031 :smt038 :smt040 :smt041 :smt045 :smt077
Király! Akkor most ezt tegyem a vitrinbe?

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2008.09.23. 23:02

Stravkó írta:
bambi írta:a hátuljárol van valami szám,meg egy elipszis kör benne.de ha tesze fel képet róla,megmondom
Csak ilyen képet tudtam róla csinálni,nem tudom ennyibõl fölismered-e?
Kép
genuine DDR :D

Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Hozzászólás Szerző: Stravkó » 2008.09.23. 19:57

bambi írta:
Stravkó írta:Kaptam ajándékba egy pár új fékbetétet,ami állítólag gyári.
Mirõl lehet fölismerni a gyári fékbetétet?
a hátuljárol van valami szám,meg egy elipszis kör benne.de ha tesze fel képet róla,megmondom
Csak ilyen képet tudtam róla csinálni,nem tudom ennyibõl fölismered-e?
Kép

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2008.09.20. 22:39

Stravkó írta:Kaptam ajándékba egy pár új fékbetétet,ami állítólag gyári.
Mirõl lehet fölismerni a gyári fékbetétet?
a hátuljárol van valami szám,meg egy elipszis kör benne.de ha tesze fel képet róla,megmondom

Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Hozzászólás Szerző: Stravkó » 2008.09.20. 18:50

Kaptam ajándékba egy pár új fékbetétet,ami állítólag gyári.
Mirõl lehet fölismerni a gyári fékbetétet?

Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate » 2008.09.19. 20:57

bambi írta:Kép
Nyami. :D

Avatar
MeXico
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2008.09.17. 11:36
Tartózkodási hely: bp

Hozzászólás Szerző: MeXico » 2008.09.19. 09:54

ok rendeben ako vmit ujitok :D Koszonom a segitseget

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2008.09.18. 22:55

Samu írta:Pusztítóferinek van feltéve Brembo fék kompletten a 251-re, képek a 2005-ös Bakony túránál vannak róla...
yofo írta: Bambi mesternél láttam tavasszal , brembo féknyerget etz-re felrakva , de volt egy kis átalakítás is a dologban . Fotó is volt róla a fórumban , de az még a régi honlapon volt , és itt már nincs fenn . Ha jól emlékszem még eladó is volt a szett , ha a mestert kérded , biztos van valami jó megoldása az ügyre .
Kép

Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1889
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 & 251
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu » 2008.09.18. 21:54

Pusztítóferinek van feltéve Brembo fék kompletten a 251-re, képek a 2005-ös Bakony túránál vannak róla...
yofo írta:
MeXico írta:Szoval nem letezik vmi mas feknyereg (nem MZ ) amit fel lehet rakni?
Bambi mesternél láttam tavasszal , brembo féknyerget etz-re felrakva , de volt egy kis átalakítás is a dologban . Fotó is volt róla a fórumban , de az még a régi honlapon volt , és itt már nincs fenn . Ha jól emlékszem még eladó is volt a szett , ha a mestert kérded , biztos van valami jó megoldása az ügyre .

Avatar
yofo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.01.29. 20:54
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Hozzászólás Szerző: yofo » 2008.09.18. 21:00

MeXico írta:Szoval nem letezik vmi mas feknyereg (nem MZ ) amit fel lehet rakni?
Bambi mesternél láttam tavasszal , brembo féknyerget etz-re felrakva , de volt egy kis átalakítás is a dologban . Fotó is volt róla a fórumban , de az még a régi honlapon volt , és itt már nincs fenn . Ha jól emlékszem még eladó is volt a szett , ha a mestert kérded , biztos van valami jó megoldása az ügyre .

Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Hozzászólás Szerző: Stravkó » 2008.09.18. 18:29

MeXico írta:Szoval nem letezik vmi mas feknyereg (nem MZ ) amit fel lehet rakni?
Mindent lehet,csak akarni kell! Szerintem motorbontóban kellene szétnézned,mondjuk úgy hogy van nálad egy mz féknyereg,és hasonlítgatni kell,hogy melyik passzol,vagy melyiket lehet kis "faragással" föltenni.
Ha találsz,jól jegyezd meg,hogy milyen motoré,egyrészt mert engem is érdekel,másrészt meg ha föl kell újítanod,akkor tudnod kell a pontos tipust,különben az életben nem találsz hozzá javító készletet! :D

Üdv: Stravkó

Avatar
MeXico
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2008.09.17. 11:36
Tartózkodási hely: bp

Hozzászólás Szerző: MeXico » 2008.09.18. 11:43

Szoval nem letezik vmi mas feknyereg (nem MZ ) amit fel lehet rakni?

Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Hozzászólás Szerző: Stravkó » 2008.09.17. 21:51

coco írta:nekem is van egy jo itthon es nincs mit csinaljak vele... oda is adnam csak hogy? :D
Õrizd! Mert,ha jó,akkor aranyat ér! :lol: Már nálunk is ritka,de inkább drága!

Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: coco » 2008.09.17. 21:40

nekem is van egy jo itthon es nincs mit csinaljak vele... oda is adnam csak hogy? :D

fores
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 511
Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
MZ-d típusa: ETZ,Honda
Tartózkodási hely: Alsózsolca

Hozzászólás Szerző: fores » 2008.09.17. 20:07

...énis rendeltem egy bontóbol...kisebb hibája volt..étolaj volt benne..nemis mûködött..de jött t250z és küldött egy jót.A jóistenke aranyozza meg:-)

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2008.09.17. 15:39

MeXico írta:pffff az a baj hogy mar tobbszor szetszedtem teljesen kipucoltam es osszeraktam uj dugatyuk kerultek bele uj karmantyukkal. A lelegtelinites is megvolt mar kb 50x-er mz konyv szerinti leiras alapjan. Karmantyu nem lehet szar a fofekhengerbe mer mukodo motorrol let atrakva. Sztem az egesz feknyereg lehet szar ugy ahogy van.
Sanos lehet rossz,hiába mûködö motorrol vetted le.

Avatar
MeXico
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2008.09.17. 11:36
Tartózkodási hely: bp

Hozzászólás Szerző: MeXico » 2008.09.17. 15:10

Nem tud esetleg vki ajanlani vmi alternativ feknyerget amit viszonylag kis faragassal fellehetne rakni (mitomen hyosung vagy akarmi..) vagyestleg komplett MZ nyerget hol tudnek venni? Mer Z. Jenõ utcaban azt montak "nincs nem is lesz", Huber es Tsa nál "detto" , Nagykeres ismeros is azt monta h nem szokott lenni.

Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti » 2008.09.17. 15:05

MeXico írta:pffff az a baj hogy mar tobbszor szetszedtem teljesen kipucoltam es osszeraktam uj dugatyuk kerultek bele uj karmantyukkal. A lelegtelinites is megvolt mar kb 50x-er mz konyv szerinti leiras alapjan. Karmantyu nem lehet szar a fofekhengerbe mer mukodo motorrol let atrakva. Sztem az egesz feknyereg lehet szar ugy ahogy van.
Ez a hirtelen húzom, akkor felkeménykedik, de ha lassan, akkor be lehet húzni teljesen nekem is ismerõs.. ugyanez volt nekem, de annyi volt, hogy karmantyúkat cseréltünk.. az utángyártott az ugyanannyit ér mint a tönkrement gyári.. nekem sikerült eredetit szerezni, amivel azóta is mûködik :roll:

Avatar
MeXico
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2008.09.17. 11:36
Tartózkodási hely: bp

Hozzászólás Szerző: MeXico » 2008.09.17. 14:44

pffff az a baj hogy mar tobbszor szetszedtem teljesen kipucoltam es osszeraktam uj dugatyuk kerultek bele uj karmantyukkal. A lelegtelinites is megvolt mar kb 50x-er mz konyv szerinti leiras alapjan. Karmantyu nem lehet szar a fofekhengerbe mer mukodo motorrol let atrakva. Sztem az egesz feknyereg lehet szar ugy ahogy van.

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.09.17. 13:31

A hirtelen húzod jó,lassan húzod semmi reakció a levegõsségre vagy a kopott föfékhengerre utal.
Az,hogy csak az egyik munkahenger mozog,valószínûleg a nem mozgó munkahenger beragadásától/bekoszolódásától van,szedd szét,pucold ki és össze,ez is erõsen rontja a fékhatást,a fele sem lesz a normálisnak,mert ahogy írtad,elnyomja a tárcsát ahelyett,hogy fékezné.

Avatar
MeXico
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2008.09.17. 11:36
Tartózkodási hely: bp

Hozzászólás Szerző: MeXico » 2008.09.17. 11:47

Sziasztok !
Teljesen uj tagvagyok. Es ha lehet mindjart egy kerdessel fordulnek hozzatok.
Az a helyzet hogy 1 honapja vettem egy MZ 251est. Amin az elso tarcsafek nagyon gyengen mukodik.
Az elozo tulaja szerint csak legteleniteni kell. Hat az nem jott be. Ugyhogy kicsereltem a gumikarmantyukat föhengerbe es a munkahengereknel (harom garniturat raktam mar bele) Ez sem segitett. Most vettem egy tipusidegen fofekhengert ra. Egy aprillia sr 50 rol van tokeletesen passzol csak a fekhatas 0 meg mindig. A jellenseg kezdettol fogva az hogy ha meghuzom a feket teljesen belehet huzni kormanyig (ha nagyon hirtelen huzom be akkor talan kemenyedik picit) es a kerektol tavolabbi munkahenger mozog csak (es elnyomja a fektarcsat) de ha pl lefogom fogoval a kerektol tavolabbi munkahengert akkor gyonyoruen mozog a masik. Szoval szeretnek tanacsot kerni hogy mivel probalkozzak meg? Elore is koszonom

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.09.15. 09:39

Úgy lehet legjobban észrevenni az egyik munkahenger beragadását,hogy nem fog jól a féked :D
Legalábbis nekem ebbõl tûnt fel.
A megoldás a szétszedés,kitakarítás és átjáratás,én egy széles gumiszerelõvasat használtam a visszanyomáshoz,mert a saját súlyommal.
A fékfolyadék folyása a kopott vagy rossz irányba berakott karmantyúktól lehet,nekem azért szivárgott,mert rojtos volt a karmantyúk széle.

Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: kosian » 2008.09.13. 22:28

Picimokuska írta:Úgy, hogy tele volt fémforgáccsal... :?
Én az enyémbõl kiszedtem a dugattyúkat, tökéletesen letisztítottam minden porcikáját kívül beül az egész féknyeregnek, plusz a dugattyúkat is. Új gyûrûket raktam a fészekbe és így szereltem össze. Elvileg minden forgács kizárva.

Avatar
Picimokuska
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 43
Csatlakozott: 2008.04.22. 13:58
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Balatonalmádi

Hozzászólás Szerző: Picimokuska » 2008.09.13. 21:22

kosian írta:Nem dobom el, megvan, csak ki kellett belõle szedni egy-két dolgot a másikhoz. Viszont az elõzõ hozzászólás felvetett bennem egy kérdést. Mitõl lehet, hogy az egyik dugattyú megragad, illetve hogy lehet észrevenni? Én csak úgy tudtam összerakni a féknyerget, hogy a dugattyúkat satuval nyomtam be a helyükre (persze elõtte egy icipici zsír és fékfolyadék...). Viszont mikor teszteltem és már mûködött a fék, mind a kettõ mozgott és szorította a betéteket.

Úgy, hogy tele volt fémforgáccsal... :?

Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: kosian » 2008.09.13. 19:09

gregorio írta:Én telójavítás után jártam úgy, hogy kivettem a fékbetéteket, hogy kicsit letisztítsam õket. Aztán kicsit kipumpáltam a dugattyúkat, majd visszanyomtam. Az elsõ, amit észre vettem, hogy a kerék felõli dugattyú, az nem sokat mozog, ha többször behúzom a fékkart, míg a külsõ oldali jó pár centit kijön. Ez normális???
Aztán amikor visszanyomtam, amennyire lehetett, és visszatettem a betéteket, nem tudtam a helyére tenni, mert a betétek között nincs elég hézag, hogy a tárcsa közéférjen. De hiába próbálom, nem tudom még visszább tolni a dugattyúkat. A perem az egy vonalban van a gumigyûrû peremével.
Szerintetek mi a gond???

Köszönöm elõre is!
Jópár centit kijön? Az egész dugattyú van kb. 2 centi... Én is ezért folyamodtam a satuhoz, mert nem tudtam annyira benyomni, hogy fel tudjam szerelni. Szép óvatosan befogtam úgy, hogy egyenletesen felfeküdjön a dugattyúra és finoman tekertem. Így pont egyenletesen nyomtam és be is ment a helyére. Összeszerelés után mûködik is rendesen és egyelõre az olajat sem látom, hogy bárhol eresztené. Remélem nem is fogja...

gregorio
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2008.03.17. 19:26

Hozzászólás Szerző: gregorio » 2008.09.13. 14:32

Én telójavítás után jártam úgy, hogy kivettem a fékbetéteket, hogy kicsit letisztítsam õket. Aztán kicsit kipumpáltam a dugattyúkat, majd visszanyomtam. Az elsõ, amit észre vettem, hogy a kerék felõli dugattyú, az nem sokat mozog, ha többször behúzom a fékkart, míg a külsõ oldali jó pár centit kijön. Ez normális???
Aztán amikor visszanyomtam, amennyire lehetett, és visszatettem a betéteket, nem tudtam a helyére tenni, mert a betétek között nincs elég hézag, hogy a tárcsa közéférjen. De hiába próbálom, nem tudom még visszább tolni a dugattyúkat. A perem az egy vonalban van a gumigyûrû peremével.
Szerintetek mi a gond???

Köszönöm elõre is!

Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: kosian » 2008.09.13. 08:52

z25z írta:satuval????? uhhh a kolhoz :P vagy a szovhoz? :twisted: finoman, mint a szuz p.nat es bemegy minden a helyere :twisted: :twisted:
Mihez? szovhoz, kolhoz? mi ez? Satuval szépen középen befogtam és finoman tekertem rá. Be is csusszant a helyére és mûködik is.

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2008.09.12. 22:57

satuval????? uhhh a kolhoz :P vagy a szovhoz? :twisted: finoman, mint a szuz p.nat es bemegy minden a helyere :twisted: :twisted:

Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: kosian » 2008.09.12. 21:56

Nem dobom el, megvan, csak ki kellett belõle szedni egy-két dolgot a másikhoz. Viszont az elõzõ hozzászólás felvetett bennem egy kérdést. Mitõl lehet, hogy az egyik dugattyú megragad, illetve hogy lehet észrevenni? Én csak úgy tudtam összerakni a féknyerget, hogy a dugattyúkat satuval nyomtam be a helyükre (persze elõtte egy icipici zsír és fékfolyadék...). Viszont mikor teszteltem és már mûködött a fék, mind a kettõ mozgott és szorította a betéteket.

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2008.09.12. 21:29

kosian írta:
coco írta: Szia. En most raktam ossze a motrom. Komplett szet volt szedve. Elvittem az elso kereket centraltatni es ahogy feszesebbek lettek a kullok kezdtek erni a feknyeregnek a belso csavarajait. Az is kattogott nekem ott de rendesen. 2 nap kelett mig eszre vettem hogy mi a baj aztan neki a koszorunek a ket csavart es most minden oke. Lehet ha nem ez a baj nalad de azert nezd meg. :D
Nem ez volt a baj, nekem a fékbeétek rendetlenkedtek. De bárcsak hagytam volna a francba... Szétszedtem az egész féknyerget, hogy mindent átnézzek rajta. Mikor már összeraktam és felerõsítettem a villára, csak annyi volt hátra, hogy becsavarjam a fékcsövet. Na az szépen kiette a hozzá tartozó menetet a féknyeregbõl (fogalmam sincs, hogy miért, vagy hogyan :S), így aztán féknyereg kuka :( :( .
Találtam egy bontottat, csak elég ocsmányul nézett már ki, mert évek óta állt. Megvettem 4000-ért, rendberaktam, kicseréltem a dugattyúk gyûrûit, összeraktam, lefestettem és a végén összeszereltem, féket légtelenítettem. Mostmár legalább nem kattog és nem is nyiszorog, de egy bõ fél napos program volt és 5000 Ft-ot húzott ki a zsebembõl. Annyi van még vele, gondolom mivel újak és vastagok még a fékbetétek, hogy hozzáérnek a féktárcsához és ha állóhelyzetben megforgatom a kereket akkor max 1 fordulatot forog, utána megáll. Ebbõl ha tolom, vagy menet közben semmit sem érezni, csak álló helyzetben. Remélem ez bekopik, vagy beáll...
ne dobd el! helicoil technology @ bambi "bácsi" :wink:

Avatar
Picimokuska
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 43
Csatlakozott: 2008.04.22. 13:58
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Balatonalmádi

Hozzászólás Szerző: Picimokuska » 2008.09.12. 19:41

Csütörtökön volt mûszakin a motorom... nem keveset szenvedtünk a fékkel. Elõször fõfékhengernél karmantyúkat cseréltünk - persze utángyártottra... Jobban dõlt belõle az olaj, mint elõtte. :? Utána Soma megcsinálta egy 10x20x7-es kétajkú szimeringgel, azóta nem folyat ott. Mikor feltettük akkor a fékcsõ alján szivárgott az olaj. Párom tesója meg haverja egy délutánt szívtak vele, mikor jó lett, természetesen el kezdett engedni a légtelenítõ csavarnál, amiben menet szinte nem is volt! Szerdára elkészült, esztergályos tett bele egy másik fészket és menetet. Reméltük, hogy jó lesz, és csodák csodája, sehol nem eresztett. Feltettük a helyére, és az egyik fékdugattyú megszorult. És ekkor párommal -aki szinte a megõrülés határán volt - bementünk a Kutihoz elkérni az egész elsõ fékrendszerét, aki szivesen oda is adta. (egy fekete macska lett volna az ajándék. Talán szerencsehozónak? :D ) Enélkül is meglett a mûszaki szerencsére, igaz elsõ féklámpa nélkül. :P

Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: kosian » 2008.09.12. 17:19

coco írta: Szia. En most raktam ossze a motrom. Komplett szet volt szedve. Elvittem az elso kereket centraltatni es ahogy feszesebbek lettek a kullok kezdtek erni a feknyeregnek a belso csavarajait. Az is kattogott nekem ott de rendesen. 2 nap kelett mig eszre vettem hogy mi a baj aztan neki a koszorunek a ket csavart es most minden oke. Lehet ha nem ez a baj nalad de azert nezd meg. :D
Nem ez volt a baj, nekem a fékbeétek rendetlenkedtek. De bárcsak hagytam volna a francba... Szétszedtem az egész féknyerget, hogy mindent átnézzek rajta. Mikor már összeraktam és felerõsítettem a villára, csak annyi volt hátra, hogy becsavarjam a fékcsövet. Na az szépen kiette a hozzá tartozó menetet a féknyeregbõl (fogalmam sincs, hogy miért, vagy hogyan :S), így aztán féknyereg kuka :( :( .
Találtam egy bontottat, csak elég ocsmányul nézett már ki, mert évek óta állt. Megvettem 4000-ért, rendberaktam, kicseréltem a dugattyúk gyûrûit, összeraktam, lefestettem és a végén összeszereltem, féket légtelenítettem. Mostmár legalább nem kattog és nem is nyiszorog, de egy bõ fél napos program volt és 5000 Ft-ot húzott ki a zsebembõl. Annyi van még vele, gondolom mivel újak és vastagok még a fékbetétek, hogy hozzáérnek a féktárcsához és ha állóhelyzetben megforgatom a kereket akkor max 1 fordulatot forog, utána megáll. Ebbõl ha tolom, vagy menet közben semmit sem érezni, csak álló helyzetben. Remélem ez bekopik, vagy beáll...

Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: coco » 2008.09.12. 16:08

kosian írta:
zsakfos írta:Sziasztok! Tárcsaféknél normális jelenség az hogyha leveszem a tartály kupakját és kiveszem a harmonikagumit,majd ráhuzok a fékkarra akkor felfelé spriccel az olaj?
Én is jártam már így, csak engem telibe spriccelt... :lol:


De ha már a féknél tartunk, mitõl van az, hogy ilyen kis furcsa kattogás hallatszik az elsõ fékbõl mikor tolom a motort? Lentrõl a keréktõl jön, de tuti nem a kerék, mert azt már kiszedtem és megnéztem. Mindenképp a fékbõl jön, de amúgy semmi baja a féknek. Kicsit nyiszorog, de rendesen fog, olaj is van benne elég és nem is levegõs...
Szia. En most raktam ossze a motrom. Komplett szet volt szedve. Elvittem az elso kereket centraltatni es ahogy feszesebbek lettek a kullok kezdtek erni a feknyeregnek a belso csavarajait. Az is kattogott nekem ott de rendesen. 2 nap kelett mig eszre vettem hogy mi a baj aztan neki a koszorunek a ket csavart es most minden oke. Lehet ha nem ez a baj nalad de azert nezd meg. :D

Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: kosian » 2008.09.12. 11:36

bambi írta:
kosian írta:Ha csak simán behúzom és kiengedem a féket akkor nincs, de ha tolom a motort, akkor kattogás hallatszik. És mostanában már menet közben is szoktam néha hallani amikor lassulok lefelé, csökken a fordulat és a halkuló motorzajtól már más hangokat is lehet hallani, akkor szoktam még felfigyelni ilyen kattogás szerû hangra ami nekem úgy tûnik, hogy elõlrõl jön, de nem vagyok biztos benne, hogy ugyanaz a kettõ...
LEHET,HOGY CSAK A BETÉTEK ZÖRÖGNEK A NYEREGBEN.

Én is erre gondoltam, de most vettem két új fékbetétet és kicserélem, hátha jobb lesz.

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2008.09.12. 07:23

kosian írta:Ha csak simán behúzom és kiengedem a féket akkor nincs, de ha tolom a motort, akkor kattogás hallatszik. És mostanában már menet közben is szoktam néha hallani amikor lassulok lefelé, csökken a fordulat és a halkuló motorzajtól már más hangokat is lehet hallani, akkor szoktam még felfigyelni ilyen kattogás szerû hangra ami nekem úgy tûnik, hogy elõlrõl jön, de nem vagyok biztos benne, hogy ugyanaz a kettõ...
LEHET,HOGY CSAK A BETÉTEK ZÖRÖGNEK A NYEREGBEN.

Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: kosian » 2008.09.11. 19:53

Ha csak simán behúzom és kiengedem a féket akkor nincs, de ha tolom a motort, akkor kattogás hallatszik. És mostanában már menet közben is szoktam néha hallani amikor lassulok lefelé, csökken a fordulat és a halkuló motorzajtól már más hangokat is lehet hallani, akkor szoktam még felfigyelni ilyen kattogás szerû hangra ami nekem úgy tûnik, hogy elõlrõl jön, de nem vagyok biztos benne, hogy ugyanaz a kettõ...

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2008.09.11. 12:46

kosian írta:
zsakfos írta:Sziasztok! Tárcsaféknél normális jelenség az hogyha leveszem a tartály kupakját és kiveszem a harmonikagumit,majd ráhuzok a fékkarra akkor felfelé spriccel az olaj?
Én is jártam már így, csak engem telibe spriccelt... :lol:


De ha már a féknél tartunk, mitõl van az, hogy ilyen kis furcsa kattogás hallatszik az elsõ fékbõl mikor tolom a motort? Lentrõl a keréktõl jön, de tuti nem a kerék, mert azt már kiszedtem és megnéztem. Mindenképp a fékbõl jön, de amúgy semmi baja a féknek. Kicsit nyiszorog, de rendesen fog, olaj is van benne elég és nem is levegõs...
ha állóhelyzetben meghúzod akkor is van hang?

Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: kosian » 2008.09.11. 09:28

zsakfos írta:Sziasztok! Tárcsaféknél normális jelenség az hogyha leveszem a tartály kupakját és kiveszem a harmonikagumit,majd ráhuzok a fékkarra akkor felfelé spriccel az olaj?
Én is jártam már így, csak engem telibe spriccelt... :lol:


De ha már a féknél tartunk, mitõl van az, hogy ilyen kis furcsa kattogás hallatszik az elsõ fékbõl mikor tolom a motort? Lentrõl a keréktõl jön, de tuti nem a kerék, mert azt már kiszedtem és megnéztem. Mindenképp a fékbõl jön, de amúgy semmi baja a féknek. Kicsit nyiszorog, de rendesen fog, olaj is van benne elég és nem is levegõs...

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2008.09.10. 22:56

zsakfos írta:Sziasztok! Tárcsaféknél normális jelenség az hogyha leveszem a tartály kupakját és kiveszem a harmonikagumit,majd ráhuzok a fékkarra akkor felfelé spriccel az olaj?
igen normális

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2008.09.10. 22:49

Sziasztok! Tárcsaféknél normális jelenség az hogyha leveszem a tartály kupakját és kiveszem a harmonikagumit,majd ráhuzok a fékkarra akkor felfelé spriccel az olaj?

Jumper
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 80
Csatlakozott: 2008.07.23. 14:05
Tartózkodási hely: Vaskút

Hozzászólás Szerző: Jumper » 2008.09.03. 20:43

Sziasztok!
Megtörtént a dolog, kicseréltem a fékkart. Elsõre amikor megcsináltam szorult egy kicsit, de másodjára egy kis gépzsír csodát tett, reszelgetni nem kellett.
Frankón mûködik!
Köszi a segítséget!
Sziasztok!

Avatar
yofo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.01.29. 20:54
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Hozzászólás Szerző: yofo » 2008.09.03. 17:06

Jumper írta:Sziasztok!

Most vettem egy 250-es ETZ-t, úgyhogy még nagyon kezdõ vagyok benne. légyszi nézzétek el nekem ha olyat kérdezek, ami egyértelmû vagy marhaság.
Szóval az elõzõ tulaj hevert vele egyet, és az elsõ fékkart megkoptatta egy kicst. Jól mûködik, csak nekem nem tetszik, hogy a kar végén a "golyó" az nem kerek, hanem félig le van kopva. Lényegtelen. Amúgy tárcsafékes a moci. Szóval vettem egy fékkart, csak nem mertem még leszedni. Mire kell odafigyelni, amikor kicserélem. Kiszedem azt az egy stiftet vagy csavart ami tartja, és már ki is jön, vagy tartja más is. Esetleg szét tud ott ugrani valami?
Köszi!
Sziasztok!
Ne lepõdj meg azon ha az új fékkar nem passzol teljesen a helyére , nekem kellett egy kicsit reszelgetnei belõle ,mire jó lett .

Jumper
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 80
Csatlakozott: 2008.07.23. 14:05
Tartózkodási hely: Vaskút

Hozzászólás Szerző: Jumper » 2008.09.03. 16:10

Köszönöm

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 11 vendég