Fékek

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Sass Pál
Bácsi
Bácsi
Hozzászólások: 423
Csatlakozott: 2015.06.22. 22:54
MZ-d típusa: TS 250/1

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Sass Pál »

aronpfabian írta:
Fülemüle írta:Érdeklődni szeretnék, hogy Ts-re ha tárcsaféket teszek nem lesz gond műszakin?
De. Főleg ha már készült hivatalos fénykép (eredetvizsga, korábbi műszaki) a motorról. De ha jól tudom, TS-en akkor sem lehet, ha még nem történt ilyen (dobos ETZ 250-nél mivel van gyárilag tárcsás, ez volt a "trükk" az átépítésre)
Hondusnak, és Zsakinak is tárcsás a TS-e. Valahogy le lettek vizsgáztatva!
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1044
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Fülemüle írta:Érdeklődni szeretnék, hogy Ts-re ha tárcsaféket teszek nem lesz gond műszakin?
De. Főleg ha már készült hivatalos fénykép (eredetvizsga, korábbi műszaki) a motorról. De ha jól tudom, TS-en akkor sem lehet, ha még nem történt ilyen (dobos ETZ 250-nél mivel van gyárilag tárcsás, ez volt a "trükk" az átépítésre)
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2350
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: z25z »

Fülemüle írta:Érdeklődni szeretnék, hogy Ts-re ha tárcsaféket teszek nem lesz gond műszakin?
de valószínűleg gond lesz, mert átalakításnak minősül ráadásul a fékért nagyon harapnak. De a legjobban akkor jársz ha elmész előtte arra a vizsgabázisra ahol műszakiztatni szeretnéd és megérdeklődöd ez még nem kerül pénzbe a többi meg hááát ahogy meg tudtok egyezni.....
Fülemüle
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2017.06.29. 20:03
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Fülemüle »

Érdeklődni szeretnék, hogy Ts-re ha tárcsaféket teszek nem lesz gond műszakin?
Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 217
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Athem »

Gondolom kisiparit sikerült venned. Én olajállót rendeltem le szándékosan. De az is kezd 1 év után megint ragadni. Ezért negyed évente jól át mozgatom.
Avatar
Szebik András
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
Tartózkodási hely: Lébény

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Szebik András »

Egy kis tapasztalat, amit meg szeretnék veletek osztani:
Az elmúlt pár hétben bűvöltem kicsit a motorom. Észrevettem, hogy közbe nem akaródzik menni, aztán a múlt héten egy nagyobb kerülőnél már csak csühögtem vele. Az első fék poénkodott velem, kicsit befogott. Korábban is tudtam, hogy picit fog, de nem foglalkoztam vele, mert épphogy csak hozzáért a fékpofa a tárcához és tulajdonképpen csak hangja volt. Na ez elmúlt, már rendesen fogott is. Gondoltam, megveszem a féknyereghez a szükséges alkatrészeket és kicserélek minden. :roll:
Eljött a nagy nap, nekiláttam. Hát a munkahenger alig mozgott, inkább rendesen szorult. Ki is nyomattam mindkettőt. Hát alóla rendesen jó dzsuvás lötty jött ki. Meg is örültem neki, hogy csak az olajat kell lecserélni, meg a dugattyút szépen lepucolni és jó lesz, a karmantyú cserét megúsztam. Így is lett. Összeraktam. Kicsit erőlködni kellett a dugattyúval, hogy visszamenjen, de ettem előtte elég kirántotthúst, szóval megoldottam. Aztán jött a puszi, és a letakarított dugattyú még jobban szorult. Szóval buktam. :evil: ](*,) Még egyszer szétszed, karmantyú kiszed, az újat vissza. Féltem, hogy nem lesz jó, meg a kiszedésnél megsértem a peremet, és ereszt de nem volt más lehetőségem. Szóval megint elkezdtem összerakni. A dugattyú az új karmantyúba majdnem beleesett, persze megfelelő sikosítással. Porvédő, csavar stift, miegymás vissza és jöhet a próba, Felöntöttem olajjal légtelenítettem és láss csodát, ha behúzom fog, ha meg elengedem, akkor nem fog, és 3 fékezés utná ugyanúgy gyorsul a motor mint az első előtt :D
Szóval egy kis félelem és egy kicsivel több lustaság miatt kétszer szereltem le a féket, de a végeredmény nagyon jó lett. Egyedül az nem tiszta az egészben, hogy az elvileg fékolajálló karmantyú miért dagad meg a fékolajtól.
Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 217
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Athem »

Nem a fékkulccsal van gond véletlen? Fékpofa csere, esetleg a dobot felszabályoztatni?
Alapból a hátsó dobot ahhoz tudnám hasonlítani, mint egy kopottas hátsó biciklifékhez aminek a pofája is kopott és ugye nem tudsz vele farolni sem( minden esetben), de megállni sem (mindig ha gyorsan kell). Én a 120kg-mal és barátnőmmel nehezen áll meg hátsó fékkel a motorom, ami nem is csoda, ezt a jelenséget is Fizikának hívják. Amiért így reagál a motor. Ezért érdemes az elsővel is fékezni. Hiszen, 1 fékkel fékezni már alapból sem jó döntés, együttesen kell használni, de erre a kressz jobban kitér.Szóval Ha az első sor alapján már eljártál és még így sem kielégítő a fékhatásod, az-az a műszakin se menne át akkor mindenképp szerelőt javasolnék a probléma elhárításához.
bigudemeter
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2014.05.30. 15:58
MZ-d típusa: ,z etz 250e

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: bigudemeter »

Sziasztok, valaki tudna segíteni, az etz 250-esnek a hátsó keréknek a féke nem nagyon fog, es mikor megnyomom a lábféket eléggé kemeny és nehezen lehet nyomni és menetközben ha csak azzal fékezek szinte nem is fékezi le a motort, és ha sztenderre rakom a motort és pörgetem a hátsó kereket és fékeezek utána, akkor jól lefékezi a kereket...
Avatar
amatőr
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 384
Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
MZ-d típusa: ETZ 250 Tour
Tartózkodási hely: Balatonszárszó

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: amatőr »

kiszsebi írta:
B.Jozsef írta:Sziasztok!
Fékpofákat szándékoztam cserélni az etz-ben. A futárról rendeltem a következő terméket: http://futarmotorosbolt.hu/termek//mz-t ... eg----6877

A problémám az, hogy ugyan szépen belemegy a dobba, össze is tudom rakni, de ha meghúzom a tengelyt megszorul a kerék, kézzel csak nehezen mozdítható. Ha engedek a tengelyen egy fordulatot kifelé már teljesen jó.
Szerintetek merjem hézagolni egy plusz alátéttel? Mi lehet a megoldás?
A kerékagyban lévő csapágy távtartó roskadt meg, azért szorul, ha meghúzod a tengelyt.
A hibajelenség elég egyértelműnek tűnik(távtartó),de mivel pofacsere után jött elő,az sem kizárt,hogy az új alkatrész szorul, pl. a széle a dobban,esetleg "vállas" már a dob,vagy csak simán be kellene csiszolni a pofát(ami egyébként is ajánlott!). Ha így szorulósan megjáratod kicsit bakon,szétszedés után látszani fog ,hogy a pofa okozza-e.
Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: szketo »

Hézagolás, segít. Én is jártam már így.Kihézagoltam, meghúztam a tengely,és semmi gond azóta,könnyedén forog a kerék. \:D/
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2660
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

B.Jozsef írta:Sziasztok!
Fékpofákat szándékoztam cserélni az etz-ben. A futárról rendeltem a következő terméket: http://futarmotorosbolt.hu/termek//mz-t ... eg----6877

A problémám az, hogy ugyan szépen belemegy a dobba, össze is tudom rakni, de ha meghúzom a tengelyt megszorul a kerék, kézzel csak nehezen mozdítható. Ha engedek a tengelyen egy fordulatot kifelé már teljesen jó.
Szerintetek merjem hézagolni egy plusz alátéttel? Mi lehet a megoldás?
A kerékagyban lévő csapágy távtartó roskadt meg, azért szorul, ha meghúzod a tengelyt.
B.Jozsef
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2017.06.17. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: B.Jozsef »

Sziasztok!
Fékpofákat szándékoztam cserélni az etz-ben. A futárról rendeltem a következő terméket: http://futarmotorosbolt.hu/termek//mz-t ... eg----6877

A problémám az, hogy ugyan szépen belemegy a dobba, össze is tudom rakni, de ha meghúzom a tengelyt megszorul a kerék, kézzel csak nehezen mozdítható. Ha engedek a tengelyen egy fordulatot kifelé már teljesen jó.
Szerintetek merjem hézagolni egy plusz alátéttel? Mi lehet a megoldás?
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3007
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

Ramm írta:Sziasztok!
Évek óta küzdök azzal a problémával, hogy a főfékhenger engedi az olajat.
A régebbi típusú henger alakú tartállyal szerelt verzió van fent.
Próbálta már valaki az újabb, téglatest alakút? Mik a tapasztalatok? Érdemes lecserélni kompletten?
Köszi, Ramm
Ne az mz-kez kínált utángyártottat vedd meg, hanem keress inkább egy jó állapotú japán vagy olasz motorról bontottat.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1044
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Ramm írta:Sziasztok!
Évek óta küzdök azzal a problémával, hogy a főfékhenger engedi az olajat.
A régebbi típusú henger alakú tartállyal szerelt verzió van fent.
Próbálta már valaki az újabb, téglatest alakút? Mik a tapasztalatok? Érdemes lecserélni kompletten?
Köszi, Ramm
Egyértelműen érdemes, ~10.000 Ft és egy jó ideig elfelejtheted a főfékhenger-problémákat.
A régi hengereshez nincs normális alkatrész és az öntvényét is elég költséges felújíttatni (sőt túl nagymértékű kopásnál nem is javítható már mert átszakad...)
Avatar
Ramm
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2012.08.28. 18:27
MZ-d típusa: ETZ-250

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Ramm »

Sziasztok!
Évek óta küzdök azzal a problémával, hogy a főfékhenger engedi az olajat.
A régebbi típusú henger alakú tartállyal szerelt verzió van fent.
Próbálta már valaki az újabb, téglatest alakút? Mik a tapasztalatok? Érdemes lecserélni kompletten?
Köszi, Ramm
Hatalmas
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2017.03.17. 18:31
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Hatalmas »

Egy olyan problémába ütköztem, hogy a 250-nek a fékpedáltól a fékdobhoz menő alkatrészeit nem tudom, hogyan is kellene felszerelni. Próbáltam neten nézni képeet, könyvből kibogarászni, de nem igen sikerült. Tudna valaki 4-5 képeet feltenni a bal oldaláró a motornak, pontosan mi honnan-hova, hova milyen részek kellenek?
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1044
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

MMMNNN írta:Sziasztok.

MZ szerelőt keresek!!! Az első fékdobban vmi tönkrement egy 73-as 250 Trophyban..
Az oldalon nem találtam sem hírdetést, sem ajánlást.

Segítségeteket előre is köszönöm.

M. Nándi
"Bambi" nevű felhasználóval érdemes felvenni a kapcsolatot. Ő Pesten szerel.
MMMNNN
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2017.04.27. 11:30
MZ-d típusa: MZ Trophy 250

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: MMMNNN »

Sziasztok.

MZ szerelőt keresek!!! Az első fékdobban vmi tönkrement egy 73-as 250 Trophyban..
Az oldalon nem találtam sem hírdetést, sem ajánlást.

Segítségeteket előre is köszönöm.

M. Nándi
Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 173
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Tony91 »

z25z írta:Inkább a "nem kell vele foglalkozni" kategória lesz. Személy szerint olyat még nem láttam, ami egyáltalán nem ér hozzá. Sőt egy kis súrlódástól sem kell megijedni, ameddig nem olyan mértékű, hogy akár csak langyosodjon is egy hosszabb út után akkor nem érdemes bolygatni. Nekem volt EBC-m, szerettem, nagyon jó volt a vizes fékhatása. Újabban ferodo-t használok (platinum és szinter) , de ha nem lehetne kapni ezeket akkor csak EBC-ben gondolkoznék.
Kösz! Sejtettem, hogy ez is ETZ betegség lehet :) . Csak vannak olyan napok, amikor egyáltalán nem ér hozzá, van mikor éppen csak hozzáér
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3838
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Lassan fél éve ott vigyorog a polcon az EBC betét, most börzén sikerült lőni egy gyári új féknyerget, a héten felpróbálom mit mutat. :roll:
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2350
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: z25z »

Inkább a "nem kell vele foglalkozni" kategória lesz. Személy szerint olyat még nem láttam, ami egyáltalán nem ér hozzá. Sőt egy kis súrlódástól sem kell megijedni, ameddig nem olyan mértékű, hogy akár csak langyosodjon is egy hosszabb út után akkor nem érdemes bolygatni. Nekem volt EBC-m, szerettem, nagyon jó volt a vizes fékhatása. Újabban ferodo-t használok (platinum és szinter) , de ha nem lehetne kapni ezeket akkor csak EBC-ben gondolkoznék.
Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 173
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Tony91 »

Sziasztok!
A motor egy ETZ 251-es
Mitől lehet az, hogy az első kereket forgatva néha picit hozzáér a betét a tárcsához, néha pedig nem? Van mikor semmi kontakt, van mikor hozzáér olyan módon, mintha lenne pici hullám a tárcsában, de szinte nem is fogja. Vagy nem foglalkozzak vele, ez ilyen és kész?
Valamint EBC fékbetétekkel van-e valakinek tapasztalata tárcsafékhez?
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2350
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: z25z »

Hát kb. ennyi elég, hogy cseréld :mrgreen: :twisted: Egyszer olyat olvastam, hogy a gumit 4-5 évente illik.....De nézd meg alaposan, ha egy kis repedést is látsz rajta valahol akkor azonnal.
Imi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2015.03.30. 16:03

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Imi »

Sziasztok!

Mi alapján lehet megállapítani, hogy egy gumi fékcső csereérett-e már, ha nem tudom a korát?

Köszönettel: Imi
Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 217
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Athem »

Ferodort vettem fél éve, de az is kopik rendesen... Jobban, mint a tw-i, de sokkal jobb fékhatás is.
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 662
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: sell »

Sziasztok, Brenta fékbetéteket használ(t) már valaki? Esetleg van valakinek tapasztalata vele? Előre is köszi.
Cerebellumm
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2013.09.07. 20:09
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 250
Tartózkodási hely: Enying

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Cerebellumm »

Köszi szépen. Valahogy megpróbálom "összemókolni" a műszaki vizsgát bírja ki. Aztán majd kitalálok valamit.


fordítva a magasabb rész van az olaj fele, de itt van elkanolva az utángyártott kisipari g...ci, mert gyárilag négyzet a keresztmetszet és helyére téve jön ki a helyes profil. Orbitális szopásoknak nézhetsz sajnos elébe, de ha nagyon szerencséd van előferdülhet hogy használható lesz.[/quote]
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2350
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: z25z »

Cerebellumm írta:Sziasztok!

A féknyeregben lévő karmantyúkat szeretném cserélni. Az új karmantyúnak nem négyszög a keresztmetszete. Mellékelek egy rajzot, a kérdésem, így helyes a beszerelés? Köszi szépen.


Kép
fordítva a magasabb rész van az olaj fele, de itt van elkanolva az utángyártott kisipari g...ci, mert gyárilag négyzet a keresztmetszet és helyére téve jön ki a helyes profil. Orbitális szopásoknak nézhetsz sajnos elébe, de ha nagyon szerencséd van előferdülhet hogy használható lesz.
Cerebellumm
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2013.09.07. 20:09
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 250
Tartózkodási hely: Enying

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Cerebellumm »

Sziasztok!

A féknyeregben lévő karmantyúkat szeretném cserélni. Az új karmantyúnak nem négyszög a keresztmetszete. Mellékelek egy rajzot, a kérdésem, így helyes a beszerelés? Köszi szépen.


Kép
Avatar
amatőr
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 384
Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
MZ-d típusa: ETZ 250 Tour
Tartózkodási hely: Balatonszárszó

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: amatőr »

z25z írta:
Lóri írta:Sziasztok!

Ha műszaki vizsgával kapcsolatos kérdésetek van, szóljatok, szivesen segítek, mert műszaki vizsgabiztos vagyok. Abban is dolgozom!

Üdv
Nekem lenne egy észrevételem/kérdésem. Miért nem lehet a motoron "sport" kormány, simán árulják a boltokban, van mellé csatolva műbizonylat, ennek ellenére vizsgán bukta...
Rossz helyre hordod ,Zoli! :)
Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1665
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: bluerider »

Há me nem szép! 8) \:D/
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2350
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: z25z »

Lóri írta:Sziasztok!

Ha műszaki vizsgával kapcsolatos kérdésetek van, szóljatok, szivesen segítek, mert műszaki vizsgabiztos vagyok. Abban is dolgozom!

Üdv
Nekem lenne egy észrevételem/kérdésem. Miért nem lehet a motoron "sport" kormány, simán árulják a boltokban, van mellé csatolva műbizonylat, ennek ellenére vizsgán bukta...
Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Lóri »

Sziasztok!

Ha műszaki vizsgával kapcsolatos kérdésetek van, szóljatok, szivesen segítek, mert műszaki vizsgabiztos vagyok. Abban is dolgozom!

Üdv
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

igaz ez az úr hangulat ember de mindig rosz szerencse ott dolgozik a barátom ő viszi fékpadra a multkor még a világitást sem nézték mondja barátom hogy Gyuri hiszünk neked hogy jó de a fénykép az kell nekik üdv. juragy
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok, igaz régen volt még a CEZETES időben majdnem meghuztak a müszakin mert azt mondta az úr hogy ez MASZEK váz mert az apósának volt ilyen motorja és annak dupla bölcső váza volt mondom igen a Jáwa tipusnak az van de ez CEZET ennek nem dupla kár hogy nem vittem neki a gyári könyvet de ráhagytam had legyen tévedésbe a multkor meg kérdeztem kifurkált féktárcsával at engedie az etz-émet müszakin, azt mondta hogy NEM üdv. juragy
Avatar
Stephanus
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
MZ-d típusa: 251
Tartózkodási hely: Ócsa

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Stephanus »

zsakfos írta:A Tamásnak van igaza.
Ha maszekhoz viszed tuti nem fog belekötni a fúrt féktárcsába,mert elmegy a híre,azta kutya nem viszi oda.
Persze azért ez nem jelenti azt hogy szar fékekkel meg kirívó hibákkal is átengedi,de a fúrt féktárcsa biztos nem fog bukást eredményezni.
Én is ezt gondoltam, de egyik kollégámat tavaly nyáron Egerben elhajtották egy maszek vizsgahelyről, mert nem volt fent a Dominátora kipufogóján valami hővédő lemez, aminek állítólag a dizájnon kívül semmi jelentősége nincs. Vannak nagy különbségek.
A személyes tapasztalataim a maszek helyekkel szerencsére nekem is egészen kellemesek. :)
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

A Tamásnak van igaza.
Ha maszekhoz viszed tuti nem fog belekötni a fúrt féktárcsába,mert elmegy a híre,azta kutya nem viszi oda.
Persze azért ez nem jelenti azt hogy szar fékekkel meg kirívó hibákkal is átengedi,de a fúrt féktárcsa biztos nem fog bukást eredményezni.
Avatar
moyos
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 334
Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
Tartózkodási hely: Martonvásár

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: moyos »

aronpfabian írta: Hivatalosan nem engedhet át mert nincs műbizonylatod az így átalakított gyári féktárcsára. Más kérdés, nézi-e egyátalán, ha látja, tudja-e hogy ebbe beleköthet, és ha tudja, akkor bele akar-e kötni.
Itt eléggé sok a ha. Egy szösszenet a tavalyi műszakimról:
A vizsgabiztos nem engedte át a 43 éves kistrophyt, mert "kell rajta lennie indexnek". Megkérdeztem, hogy ezt ő honnan veszi? Mert ha visszanézi az előző műszakikon készült fotóit, akkor látni fogja, hogy egy alkalommal sem volt rajta index. A válasz az volt, hogy "akármennyi motorról néztem képet a NETen, mindegyiken volt index".
A kérdésemre, hogy azok hány köbösek voltak, nem tudott válaszolni. Arra a kérdésre sem, hogy mi a különbség az MZ és az MZ de Lux között. Ő eldöntötte, hogy kell rá index, és így nem engedi műszakira.
Kénytelen voltam fölszerelni az indexet - mondjuk volt padlásolva egy gyári kormányvégindex szett, és egy LEDesített is. Ellenben gyárira kellett visszaalakítanom a gázszektort, amihez kerítenem kellett egy bowdent - ennek hiányában raktam rá korábban egy jawa gázszektort. Tökmindegy! Lényeg, hogy ráraktam az indexet, a gyári reléjével, és a 6V 18W szofita izzókkal - ha süt a nap pont semmit nem lehet látni belőle. Leműszakizott a motor, azután átraktam a Sub-ee leírása alapján készített elektronikát a LEDezett indexxel. Ez látható is, és mivel rajta az index, a büdös életbe többet nem leszek hajlandó rajta integetni!

Tanulság: nagyban függ a vizsga eredménye attól, hogy a vizsgabiztos volt-e aznap nővel; van-e rajta sapka stb.
Avatar
amatőr
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 384
Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
MZ-d típusa: ETZ 250 Tour
Tartózkodási hely: Balatonszárszó

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: amatőr »

A maszekok lasszóval fogják a vizsgázni vágyókat. Minden szir-szarral nem húznak meg,mert akkor nem megy oda többet a kuntsaft. Az is igaz,hogy 2-3 szor annyit kér,mint az nkh.
Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 217
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Athem »

Amíg nálunk helyileg azt keresték a műszakin az MZ-men, hogy hol az abs az első féknél, meg miért nincs... Addig fel sem merül bennem foglalkoznak-e azzal, hogy fúrt vagy sem 4.5 mm-nel vastagabb a tárcsa széle vagy sem... egyeznek-e a számok vagy sem... Aztán lehet azóta másképp gondolják...
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1044
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Pappszii írta:Műszakiztató cégnél voltam bent, azt mondták, hogy nem megy át a vizsgán. De akkor lehet, hogy csak ők nem engedik át? Bár azt kérlem... Holnap rákérdek még pár cégnél. De köszi! Ha mégis engedik, akkor én is teszek rá pár lyukat.
Hivatalosan nem engedhet át mert nincs műbizonylatod az így átalakított gyári féktárcsára. Más kérdés, nézi-e egyátalán, ha látja, tudja-e hogy ebbe beleköthet, és ha tudja, akkor bele akar-e kötni.
Pappszii
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2016.09.27. 19:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 Deluxe

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Pappszii »

Műszakiztató cégnél voltam bent, azt mondták, hogy nem megy át a vizsgán. De akkor lehet, hogy csak ők nem engedik át? Bár azt kérlem... Holnap rákérdek még pár cégnél. De köszi! Ha mégis engedik, akkor én is teszek rá pár lyukat.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3838
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Gyakorlatilag amióta Mz-zek, fúrt-mart tárcsával járok, jópár műszakin túl vagyok... :roll:

Amúgy esőben jobb valamivel mint a teli tárcsa, de inkább csak dizájn... :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Pappszii
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2016.09.27. 19:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 Deluxe

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Pappszii »

Friss, hiteles informácó: fúrott tárcsa műszaki vesztéssel jár. Szóval maximum kókányolt hegyi gépnél lenne érdemes megcsinálni. #-o =D>
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: zudori »

Pappszii írta:Ahoj! Az első tárcsafékre (250 etz) fúrt-e már valaki lyukakat? Vagy használ-e esetleg valaki olyan tárcsaféket ami lyukakkal van ellátva? Érdemes-e megcsinálni vagy fölösleges időpazarlás lenne.

Én biztosan nem foglalkoznék vele!
Pappszii
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2016.09.27. 19:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 Deluxe

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Pappszii »

Ahoj! Az első tárcsafékre (250 etz) fúrt-e már valaki lyukakat? Vagy használ-e esetleg valaki olyan tárcsaféket ami lyukakkal van ellátva? Érdemes-e megcsinálni vagy fölösleges időpazarlás lenne.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1044
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Az a "tajvani szar" szerintem inkább magyar (valami H betűs szöveg van az öntvényben ugye?). Kritikán aluli a kidolgozása, a Simsonhoz való rendszeresen kettétörik(!!!). Életveszélyes.

Börzén egy bácsi árult felújított gyári fékpofákat 1000 Ft/db körüli áron, vettem is egy garnitúrát.
Illetve itt sem drága a felújítás http://www.ronakft.hu/kezdhu.html
Utóbbi tavasszal megy a Simsonba, meglátjuk ;)
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2350
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: z25z »

sell írta:Hali, ezért mennyi királyi forintot kellett legombolni? Már ránézésre sem keveset. ;-) Véleményedet (tapasztalatod) oszd majd meg velünk.
Háááát az ár nem titkos de inkább nem ijesztgetem a nagyközönséget. Utángyártottból (twn) jópár garnitúrát kifutott volna, a motoralkatresz24-en gyárinak hirdetettből kb. 1,5-et. Ez utóbbi esetében felmertül a gyanú, hogy tényleg eredeti gyári-e. Lehet, hogy csak annak van hirdetve valójában felújított (eredeti pofára újra ragasztott) darab, azonban meglepően jó. Ezt már próbáltam: Igaz, hogy többszöröse a tajvaninak, de megkrétázva és bepróbálva nem látszott, hogy után kellene csiszolni. De forgatva a kereket és a féket az anyával szorítva azért érződött, hogy van egy kis egyenetlensége. Viszont olyan minimális, hogy egy kb. 30 km-es városi kanyar után utánállítottam és azóta köszöni jól van. És nagyon brutális fékhatása van az előző tajvanihoz képest. (mint írtam az több ezer km után sem feküdt fel végig).
Csak, hogy hiteles legyen a dolog képek a tajvani szarról:


Kép

Kép

Kép
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 662
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: sell »

Hali, ezért mennyi királyi forintot kellett legombolni? Már ránézésre sem keveset. ;-) Véleményedet (tapasztalatod) oszd majd meg velünk.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2350
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: z25z »

Na ilyen sem volt még a motoromban, de első ránézésre nagyon jónak tűnik, minőségi benyomást kelt :-)
Kép

Az utángyártott még több, mint 5000 km elteltével sem kopott be teljesen: a két széle érintetlen a közepe kopott. Biztos tökéletesen eltalálták az ívet.... :evil:
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 44 vendég