Fékek

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
ETZmanus
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 50
Csatlakozott: 2012.10.15. 17:58
MZ-d típusa: ETZ 250 (volt)
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: ETZmanus »

KILL3R etz írta: Hm, akkor rosszul emlékeztem, de ezek szerint van egy zsír új tárcsám, 5.2mm-el... :lol:
Nagyon vigyázz rá, mert ilyen méretű tárcsából nem sok lehet :)
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

ETZmanus írta:
KILL3R etz írta:4mm-ig biztonsággal (gyári határérték 4.5mm) le lehet menni, gyárilag 5.5mm, a 20-25 éves, 100-150e km-t futott motorokon még mindig 5mm körül van a tárcsa vastagsága jellemzően. Szerintem ez elég jó arány. :)
A pontosság kedvéért :D
A gyári névleges "új" méret: 5mm
Itt találtam:
féktárcsa adatok
Hm, akkor rosszul emlékeztem, de ezek szerint van egy zsír új tárcsám, 5.2mm-el... :lol:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
ETZmanus
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 50
Csatlakozott: 2012.10.15. 17:58
MZ-d típusa: ETZ 250 (volt)
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: ETZmanus »

csoka írta:Fesd selyem fényű fekete színűre(a tárcsán a konzolt is),új küllőkkel nagyot fog mutatni.
Bár talán nem a fék topikban kellene kérdeznem, de milyen spray kiszerelésű selyemfényű fekete festéket ajánlanátok a féktárcsa és a kerékagy festéséhez?
Kompresszor nincs, ilyen kis felületet nem akarok festőhöz vinni, ezért gondoltam spray-re.
Sajna a webshoppokban is előszeretettel keverik a selyemfényű és a matt jelzőket, pedig nagyon nem egy a kettő...
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: csoka »

Fesd selyem fényű fekete színűre(a tárcsán a konzolt is),új küllőkkel nagyot fog mutatni.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: MrDok »

A maszkolást rögtön még nyers festéknél le kell húzni.
A sajátomat nem maszkoltam, inkább utólag csiszoltam le a festéket a fékfelületről.
Az agy és a tárcsa között én nem fssteném.
:wink:
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
ETZmanus
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 50
Csatlakozott: 2012.10.15. 17:58
MZ-d típusa: ETZ 250 (volt)
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: ETZmanus »

pnlaci írta:
hell írta:4,2mm járok a tárcsa kopásban és semmi gondom nem volt eddig. Hamarosan kellene egy másikat venni csak nem igazán találok olyat ami még közel lenne az 5mm-hez...
Nekem is ez a bajom,sőt ami jó lenne az szarabb mint az enyém.
Akkor lehet nekem szerencsém volt, mert amit most vettem, az 4,9mm és 2000Ft volt (én legalább is így számoltam, mert együtt vettem 4 dolgot 10.000Ft-ért: vágatlan hátsó sárvédő lámpa-index-rendszámtartóval +1 pár szép állapotú, de felújítandó gyári hátsó teleszkóp hibátlan felületű rugókkal + tárcsás agy + féktárcsa).
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

hell írta:4,2mm járok a tárcsa kopásban és semmi gondom nem volt eddig. Hamarosan kellene egy másikat venni csak nem igazán találok olyat ami még közel lenne az 5mm-hez...
Nekem is ez a bajom,sőt ami jó lenne az szarabb mint az enyém.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

ETZmanus írta:
KILL3R etz írta:4mm-ig biztonsággal (gyári határérték 4.5mm) le lehet menni, gyárilag 5.5mm, a 20-25 éves, 100-150e km-t futott motorokon még mindig 5mm körül van a tárcsa vastagsága jellemzően. Szerintem ez elég jó arány. :)
A pontosság kedvéért :D
A gyári névleges "új" méret: 5mm
Itt találtam:
féktárcsa adatok
Jól írod,és a minimum:4,5mm.De ez rá is van írva.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: hell »

4,2mm járok a tárcsa kopásban és semmi gondom nem volt eddig. Hamarosan kellene egy másikat venni csak nem igazán találok olyat ami még közel lenne az 5mm-hez...
Avatar
ETZmanus
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 50
Csatlakozott: 2012.10.15. 17:58
MZ-d típusa: ETZ 250 (volt)
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: ETZmanus »

KILL3R etz írta:4mm-ig biztonsággal (gyári határérték 4.5mm) le lehet menni, gyárilag 5.5mm, a 20-25 éves, 100-150e km-t futott motorokon még mindig 5mm körül van a tárcsa vastagsága jellemzően. Szerintem ez elég jó arány. :)
A pontosság kedvéért :D
A gyári névleges "új" méret: 5mm
Itt találtam:
féktárcsa adatok
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

csoka írta:Azzal egyetértek,hogy a fék nagyon fontos,és elég veszélyes berendezés,de szerintem túl dramatizáljátok ezt a témát...Ha csíkos,le kell homokszóratni,ha üt ki kell cserélni.Felesleges idő pocsékolás foglalkozni "javítással",amíg ennyi használt alkatrész van a piacon.Egy 50-60 éves motor ritkaság restaurálása esetén más lenne a helyzet...
Azért ez egy kicsit durva!Tudod mennyibe kerül egy új tárcsa?60 ezer!Hát a :-" cseréli ki! Inkább szabályoztatom!Míg egy kib aszot kocsiba tíz ropi körül kapsz egy újjat. Ja amúgy a müszakin azt mondták üt a tárcsám cseréljem ki,azóta is azzal járok és kilóhúsznál is prímán jó. Bontott tárcsát néztem egy párat,szarabbnál szarabbakat találtam öt-tíz körül.Na neeee!
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: csoka »

Azzal egyetértek,hogy a fék nagyon fontos,és elég veszélyes berendezés,de szerintem túl dramatizáljátok ezt a témát...Ha csíkos,le kell homokszóratni,ha üt ki kell cserélni.Felesleges idő pocsékolás foglalkozni "javítással",amíg ennyi használt alkatrész van a piacon.Egy 50-60 éves motor ritkaság restaurálása esetén más lenne a helyzet...
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Patrik »

A mérnökök nem felújításra tervezik a fékeket hanem cserére,az autók tárcsáját sem szabályoztatjuk szívesen egyszer a legtöbb kibírná,de nincs értelme. Máskérdés az,hogy motorokon talán még a lehetőségét is kiakarják zárni a szabályzásnak,ki az a marha aki egy 100-150 lovas motornál megkockáztat egy rosszul sikerült szabályzást,de nem kell akkora gép sem 100-nál is hatalmasat lehet esni.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Patrik írta:Nem véknyabb az átlagnál én nem erről beszéltem,a motorok tárcsája vékony általánosságba véve,és ez rejt némi kockázatot magában.
Hát ezt a mérnökökkel kéne megvitatni akik így tervezik. Amúgy láttad már az újabb MZ tárcsát?Hát az fele sincs a réginek!
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Nem véknyabb az átlagnál én nem erről beszéltem,a motorok tárcsája vékony általánosságba véve,és ez rejt némi kockázatot magában.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

4mm-ig biztonsággal (gyári határérték 4.5mm) le lehet menni, gyárilag 5.5mm, a 20-25 éves, 100-150e km-t futott motorokon még mindig 5mm körül van a tárcsa vastagsága jellemzően. Szerintem ez elég jó arány. :)
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

KILL3R etz írta:Ti milyen tárcsáról beszélgettek? Mert az MZ tárcsa sok minden, csak nem vékony, és a határértéke is elég nagyvonalú...
Hát abban igazad van hogy nem vékony,de a határ értéke az igen csekély!
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Athem írta:Leszedtem az első kereket. FAG csapágyak vannak benne. Bele tettem az új tengelyt(nem kotyog, és minimális a játéka), de viszont megpörgettem a kereket úgy mintha a villába lenne a tengelyen a kerék (össze rakva) és ahogy fordul egy kört mintha ütne egy adott ponton, de mindig csak ott. Ez akkor csapágy ugye? Ne haragudjatok nagyon ismerkedem még, lehet vannak hülye kérdéseim. Sajnos nincs sok ember akihez fordulhatnék, ha gondom van.
Ha a felni üt mindig ugyan ott,akkor centírozás lesz belőle.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Ti milyen tárcsáról beszélgettek? Mert az MZ tárcsa sok minden, csak nem vékony, és a határértéke is elég nagyvonalú...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 218
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Athem »

Leszedtem az első kereket. FAG csapágyak vannak benne. Bele tettem az új tengelyt(nem kotyog, és minimális a játéka), de viszont megpörgettem a kereket úgy mintha a villába lenne a tengelyen a kerék (össze rakva) és ahogy fordul egy kört mintha ütne egy adott ponton, de mindig csak ott. Ez akkor csapágy ugye? Ne haragudjatok nagyon ismerkedem még, lehet vannak hülye kérdéseim. Sajnos nincs sok ember akihez fordulhatnék, ha gondom van.
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Patrik írta:Tárcsa szabályzással csak óvatosan,jós esztergályos és jó eszterga kell hozzá,baromi vékony ezért a hőtöl és a fordulattól képes belobbanni a tárcsa és csak akkor fog még furcsa dolgokat produkálni a fék.
Az se semmi,de ráadásul mikronba mérhető az a vastagság amit le lehet venni belőle!
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Tárcsa szabályzással csak óvatosan,jós esztergályos és jó eszterga kell hozzá,baromi vékony ezért a hőtöl és a fordulattól képes belobbanni a tárcsa és csak akkor fog még furcsa dolgokat produkálni a fék.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Szia Athem.Nem tudom hogy felétek merre van motoros bolt,de futár sem.Én Kistarcsán vettem a motoros boltban fékalkatrészt,szerintem futár szolgálattal kapják ők is az alkatrészeket.Csak pontosan kell tudnod hogy mit akarsz.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 218
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Athem »

aronpfabian írta:
Igen, csere, és ez biztosan rázza is rendesen.
Amíg viszont a kerék maga (felnivel, gumival) nem 99.999% központos, mindenképpen szitálni fog nagyobb sebességen, úgyhogy az egészet át kell nézni és kijavítani.

Rendben közben, kerestem alkatrészt (csapágyak, tengely) és szakembert a felnire és a tárcsára ha nem muszáj nem vennék újat, használtat meg nem merek.

Köszönöm mindenkinek!
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Athem írta:
aronpfabian írta:Deformált lehet a tárcsa, ha nem mindenhol fog. A felni ütésének ehhez nem lehet köze.
Ha a tárcsa jó de a kerékagy üt ekkorát, akkor a tengely hajlott vagy a csapágy döglött

Hajlott a tengely láthatóan, akkor ugye csere...
Egyébként 30km/h felett ráz a kormány ezt is magyarázza nem?
Igen, csere, és ez biztosan rázza is rendesen.
Amíg viszont a kerék maga (felnivel, gumival) nem 99.999% központos, mindenképpen szitálni fog nagyobb sebességen, úgyhogy az egészet át kell nézni és kijavítani.
Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 218
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Athem »

aronpfabian írta:Deformált lehet a tárcsa, ha nem mindenhol fog. A felni ütésének ehhez nem lehet köze.
Ha a tárcsa jó de a kerékagy üt ekkorát, akkor a tengely hajlott vagy a csapágy döglött

Hajlott a tengely láthatóan, akkor ugye csere...
Egyébként 30km/h felett ráz a kormány ezt is magyarázza nem?
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Deformált lehet a tárcsa, ha nem mindenhol fog. A felni ütésének ehhez nem lehet köze.
Ha a tárcsa jó de a kerékagy üt ekkorát, akkor a tengely hajlott vagy a csapágy döglött
Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 218
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Athem »

Srácok köszönöm! Meg próbálok összegezve válaszolni.

aronpfabian: Kiengedett fékkarral is fog jobban mint kéne, érezhetően nehezen jár a kerék. Vásárlás előtt mentem pár ETZ 250-es motorral és nem volt olyan gond hogy jobban fogott a fék, azokat könnyen lehetett tolni is. De ennél sajna fog. Fékezésnél meg jobban. Elvileg nem szorulnak, mert könnyen járnak a féknyeregben a dugattyúk.

Patrik:Ahogy a kereket forgatom az ütést követően van egy pici rész ahol szinte normálisan forog a kerék majd újra befog egészen az ütés utáni pontig ez kb. egy negyed fordulat keréken mérve.

z25z: Ugyanakkora erővel fog a fék kiengedett állapotban mindig, amikor fékezek akkor teljesen jó.


pnlaci: Tudnál nekem segíteni hol kezdjem a keresést fékmunkahenger alkatrész terén?
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

aronpfabian írta:
Athem írta:Sziasztok!

Kérdésem lenne hozzátok első fékkel kapcsolatban.
Nem régiben vásároltam egy etz 250 deluxe motort, és jobban fog az első fék (féktárcsás) mint kellene. Igaz van az első kerékben egy kicsi nyolcas és picit tojás is. De viszont ami az én problémám, hogy jobban fog a fék mint kellene.Elvileg legalábbis úgy gondolom hogy ha középső sztenderre rakom a motort akkor minimális erő kifejtéssel kellene tudnom a kereket elforgatni. No már most nagyobb erővel kell megmozgatni. Próbáltam egy tiszta fékrendszer átmosást fékfolyadékkal (pöppet koszos volt mint kiderült), de nem hozta meg a kívánt eredményt, mert fél óra szenvedés után lett kemény a fék és nem lett sokkal jobb bár a kerék, de most picit könnyebben forog. Sajnos már nem az eredeti főfékhenger van rajta hanem ez:
http://www.mofaker.hu/termek/Fofekhenge ... TZ__301380
Ezt az előző tulaj tette rá, mert az előzővel sok gondja volt állítólag. Nekem van elfekvőbe egy régi, de felújító szettet nem találok hozzá... Lehet még találni valahol, vagy szimering boltba menjek?
Valami tanácsotok van esetleg? A Fék nyereggel elvileg minden rendben rendesen kidolgozza a dugattyúkat.
Előre is köszönöm!
A főfékhenger-cserét ne sajnáld, kereskedelmi forgalomban nem kapható a gyárihoz használható alkatrész.
Jól értem hogy elengedett fékkarral is befog a fék? Biztosan rendben van a féknyereg, nem szorulnak a dugattyúk?
Dehogynem! Tavaly én is felújitottam az enyémet fillérekből.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: z25z »

Athem írta:

ha középső sztenderre rakom a motort akkor minimális erő kifejtéssel kellene tudnom a kereket elforgatni. No már most nagyobb erővel kell megmozgatni.


Igen fog a fék, de minimálisan. Picit nehezen jár a dugattyú újak a gumik a féknyeregben. Esetleg wd40 vagy hülyeség?

Na most nagyobb erővel, vagy minimálisan? Hol így hol úgy? A wd40-nel nem fújkálunk féket. A porvédő guminak meg nincs erre hatása. Ha átmostad akkor előfordulhat hogy jól ki lettek pumpálva a dugattyúk és ilyenkor kicsit foghat. Járj vele, majd kopik és akkor megfelelő lesz a dugattyú ki-be mozgása, de ne vasald meg, inkább menj egy jó 10-20 km-es kanyart sokszori fékezéssel.
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Szia.
Féket féktisztítóval tisztítunk.
Szedd szét a nyerget,tisztítsd meg a dugattyúkat,nagyon finom vízpapírral húzd át.A főfékhengerhez nem hiszem,hogy köze van.
Az viszont,hogy befog a fék kézzel forgatva a kereket azt simán okozhatja,hogy üt a kerék.
Az,hogy nem lehet főfékhengerhez jó cuccot kapni nem teljesen igaz,amit a futármotorosboltból rendeltem jó volt,rendes szimeringet küldtek ahelyett a gumi szar helyett amit általában adnak,nem mostanában csináltam,de azóta sem folyik.
Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 218
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Athem »

aronpfabian írta:
Athem írta:Sziasztok!

Kérdésem lenne hozzátok első fékkel kapcsolatban.
Nem régiben vásároltam egy etz 250 deluxe motort, és jobban fog az első fék (féktárcsás) mint kellene. Igaz van az első kerékben egy kicsi nyolcas és picit tojás is. De viszont ami az én problémám, hogy jobban fog a fék mint kellene.Elvileg legalábbis úgy gondolom hogy ha középső sztenderre rakom a motort akkor minimális erő kifejtéssel kellene tudnom a kereket elforgatni. No már most nagyobb erővel kell megmozgatni. Próbáltam egy tiszta fékrendszer átmosást fékfolyadékkal (pöppet koszos volt mint kiderült), de nem hozta meg a kívánt eredményt, mert fél óra szenvedés után lett kemény a fék és nem lett sokkal jobb bár a kerék, de most picit könnyebben forog. Sajnos már nem az eredeti főfékhenger van rajta hanem ez:
http://www.mofaker.hu/termek/Fofekhenge ... TZ__301380
Ezt az előző tulaj tette rá, mert az előzővel sok gondja volt állítólag. Nekem van elfekvőbe egy régi, de felújító szettet nem találok hozzá... Lehet még találni valahol, vagy szimering boltba menjek?
Valami tanácsotok van esetleg? A Fék nyereggel elvileg minden rendben rendesen kidolgozza a dugattyúkat.
Előre is köszönöm!
A főfékhenger-cserét ne sajnáld, kereskedelmi forgalomban nem kapható a gyárihoz használható alkatrész.
Jól értem hogy elengedett fékkarral is befog a fék? Biztosan rendben van a féknyereg, nem szorulnak a dugattyúk?

Igen fog a fék, de minimálisan. Picit nehezen jár a dugattyú újak a gumik a féknyeregben. Esetleg wd40 vagy hülyeség?
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Athem írta:Sziasztok!

Kérdésem lenne hozzátok első fékkel kapcsolatban.
Nem régiben vásároltam egy etz 250 deluxe motort, és jobban fog az első fék (féktárcsás) mint kellene. Igaz van az első kerékben egy kicsi nyolcas és picit tojás is. De viszont ami az én problémám, hogy jobban fog a fék mint kellene.Elvileg legalábbis úgy gondolom hogy ha középső sztenderre rakom a motort akkor minimális erő kifejtéssel kellene tudnom a kereket elforgatni. No már most nagyobb erővel kell megmozgatni. Próbáltam egy tiszta fékrendszer átmosást fékfolyadékkal (pöppet koszos volt mint kiderült), de nem hozta meg a kívánt eredményt, mert fél óra szenvedés után lett kemény a fék és nem lett sokkal jobb bár a kerék, de most picit könnyebben forog. Sajnos már nem az eredeti főfékhenger van rajta hanem ez:
http://www.mofaker.hu/termek/Fofekhenge ... TZ__301380
Ezt az előző tulaj tette rá, mert az előzővel sok gondja volt állítólag. Nekem van elfekvőbe egy régi, de felújító szettet nem találok hozzá... Lehet még találni valahol, vagy szimering boltba menjek?
Valami tanácsotok van esetleg? A Fék nyereggel elvileg minden rendben rendesen kidolgozza a dugattyúkat.
Előre is köszönöm!
A főfékhenger-cserét ne sajnáld, kereskedelmi forgalomban nem kapható a gyárihoz használható alkatrész.
Jól értem hogy elengedett fékkarral is befog a fék? Biztosan rendben van a féknyereg, nem szorulnak a dugattyúk?
Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 218
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Athem »

Sziasztok!

Kérdésem lenne hozzátok első fékkel kapcsolatban.
Nem régiben vásároltam egy etz 250 deluxe motort, és jobban fog az első fék (féktárcsás) mint kellene. Igaz van az első kerékben egy kicsi nyolcas és picit tojás is. De viszont ami az én problémám, hogy jobban fog a fék mint kellene.Elvileg legalábbis úgy gondolom hogy ha középső sztenderre rakom a motort akkor minimális erő kifejtéssel kellene tudnom a kereket elforgatni. No már most nagyobb erővel kell megmozgatni. Próbáltam egy tiszta fékrendszer átmosást fékfolyadékkal (pöppet koszos volt mint kiderült), de nem hozta meg a kívánt eredményt, mert fél óra szenvedés után lett kemény a fék és nem lett sokkal jobb bár a kerék, de most picit könnyebben forog. Sajnos már nem az eredeti főfékhenger van rajta hanem ez:
http://www.mofaker.hu/termek/Fofekhenge ... TZ__301380
Ezt az előző tulaj tette rá, mert az előzővel sok gondja volt állítólag. Nekem van elfekvőbe egy régi, de felújító szettet nem találok hozzá... Lehet még találni valahol, vagy szimering boltba menjek?
Valami tanácsotok van esetleg? A Fék nyereggel elvileg minden rendben rendesen kidolgozza a dugattyúkat.
Előre is köszönöm!
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
csaki.tibi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2014.07.20. 13:57
MZ-d típusa: etz 125
Tartózkodási hely: MAjs

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: csaki.tibi »

engem is érdekelne h menyiért fúrnád ki..és érdekelne még első villa merevitő ha valaki tudd oylat az is érdekelne!!
liter6
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2015.06.30. 19:48
MZ-d típusa: ETZ 125; Dnepr K750

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: liter6 »

Stephanus írta:
liter6 írta:Köszi az ötleteket. A beállítások jók, majd próbálom a vasalást.
Esetleg smirglivel a fékbetétet és a dobot megcsiszolni? :mrgreen: Bár gondolom pár fékezés után eltűnik az érdesség.

Üdv: Liter
A dobot csak akkor csiszold meg, ha mindenképp szeretnél az elkövetkezendő években egy sikító, dudáló fékkel együtt közlekedni!

Köszi mindenkinek a segítséget! Megcsiszoltam csak a betéteket, most király lett! =D>
Avatar
Stephanus
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
MZ-d típusa: 251
Tartózkodási hely: Ócsa

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Stephanus »

liter6 írta:Köszi az ötleteket. A beállítások jók, majd próbálom a vasalást.
Esetleg smirglivel a fékbetétet és a dobot megcsiszolni? :mrgreen: Bár gondolom pár fékezés után eltűnik az érdesség.

Üdv: Liter
A dobot csak akkor csiszold meg, ha mindenképp szeretnél az elkövetkezendő években egy sikító, dudáló fékkel együtt közlekedni!
KépKép
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: csoka »

Ne az érdesség miatt csiszold meg,hanem a megégett ferrodol réteget távolítsd el csiszolással.
liter6
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2015.06.30. 19:48
MZ-d típusa: ETZ 125; Dnepr K750

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: liter6 »

Köszi az ötleteket. A beállítások jók, majd próbálom a vasalást.
Esetleg smirglivel a fékbetétet és a dobot megcsiszolni? :mrgreen: Bár gondolom pár fékezés után eltűnik az érdesség.

Üdv: Liter
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

liter6 írta:Etz 125-ösm van, 18 évig nem használtam. Elég gyengének éreztem a hátsó féket, szétszedtem, de szemre semmi hiányosságot nem találtam. A fékbetéteken a ferodo kb. 1,5-2 mm vastag, olajnak-zsírnak nyoma sincs, a dob is ok. Kipucoltam, összeraktam. Van valami ötletetek, mivel lehetne javítani a fék hatásfokán? Esetleg másik betétek stb.

Köszi!
Ha a beállítások jók, vasald meg egy kicsit ! Egyesben közepes fordulaton nyomni kell a féket és meglátod 10 - 20 méter után folyamatosan javulni fog. ( gáz és fék együtt )
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Szia liter6. Ha a fékpálcán betekered a csavart,akkor se változik semmi?Ha nem akkor próbáld meg a fékdobon lévő fékkart egy ricnivel hátrébb állítani.Ha ez sem segít akkor írd meg.Elvileg a betét vastagsága nem indokolja a cserét, a 2mm optimálisnak tűnik.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
liter6
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2015.06.30. 19:48
MZ-d típusa: ETZ 125; Dnepr K750

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: liter6 »

Etz 125-ösm van, 18 évig nem használtam. Elég gyengének éreztem a hátsó féket, szétszedtem, de szemre semmi hiányosságot nem találtam. A fékbetéteken a ferodo kb. 1,5-2 mm vastag, olajnak-zsírnak nyoma sincs, a dob is ok. Kipucoltam, összeraktam. Van valami ötletetek, mivel lehetne javítani a fék hatásfokán? Esetleg másik betétek stb.

Köszi!
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 736
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: sell »

A fékednél valószínűleg, ha a rúdtömítésnél nem szív be levegőt, a kis karmantyú nem megfelelő mérete okozzhatja, nemrégen én is hasonlóképpen jártam, ha hirtelen húzol rá akkor sincs ellenállás? E
Esetleg a dugattyú előtt a rugónál nincs levegő, (balra fordított kormánynál kocogtatva a kormányt általában ki lehet onnan csalogatni a levegőt).
targa6269
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2015.08.20. 14:41
MZ-d típusa: Etz250

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: targa6269 »

A rendszert újra szétszedtem. A karmantyú a helyén a két furat (kicsi és nagy) tiszta. Cső tiszta, alúl a fékszett zárt és tiszta. A jelenség pont ugyan az mint előtte. Nem keményedik. A cső nem tágulhat annyit ha öreg???

Másik dolog: a motort az karbinál régebben kireszelték. 6 év után most előszedtem. Karbi takaítás után és egyébként előtte is az alsó fordulat tartományban alig pörög. Kb: 3000 után megy jól. A gyujtás felöli szimeringet cseréltem. Tű a 4. En van. Gyári fúvókakészlet. Levegő csavar 9 fordulatra kitekerve, bár mindegy hol van a jelenség ugyan az. Bibi mi lehet? Köszönöm!!!
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: csoka »

Az ilyen finom,pontos illesztésű gumialkatrészek összeszereléséhez mindíg használjatok iparivazelint.200-300Ft egy tubus,soha nem jár le a szavatossága,és nagyon megkönnyíti a szerelést,a becsípődésekről,és a kifordulásokról nem is beszélve.
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Erről jut eszembe,a múltkor újítottam fel egy főfékhengert,a Futár Motoros Bolt-tól rendel hozzá a cuccot,és a karmantyú is jó volt,valamint rendes szimeringet küldtek nem azt a szar gumit amit a legtöbb helyen kapni hozzá.Kellemes meglepetés volt. Pirospont nekik érte.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: z25z »

Esetleg a karmantyú a főfékhengerben levő dugattyúra nem került fel véletlen fordítva? Mert akkor nem tud olajat tolni a fékcsőbe.
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: zudori »

Valami akkor nem jó, javaslom szedd szét megint, mert néha előfordul, hogy összerakáskor kicsit félre megy, becsíp egy darabot a gumiból,stb.
targa6269
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2015.08.20. 14:41
MZ-d típusa: Etz250

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: targa6269 »

Sziasztok!
ETZ250 ről van szó. Felújítottuk a föfékhengert, kitakarítottuk a csövet. Felújítottuk a munkahengert (full uj tömítés). Kezdjük a légtelenítés. Levegő kiszívási módszer... Majd pumpa-pumpa-pumpa behúzás, csap nyitás és zárás, kar felengedés. Sokszor csináltuk de hiába. Nem keményszik!!! Milyen okok ismertek? Köszönöm a választ előre is!
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 736
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: sell »

Ahogy láttam a képeid, még rá is szerettem volna kérdezni, miért maradt dobfékes, de elkönyveltem magamban biztos így tetszett eredeti állapotában. Az enyém is ezért lett átalakítva, a mai közlekedési szokások miatt valóban hatalmas körültekintést igényel dobfékes 250-essel közlekedni.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 50 vendég