Fékek

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 304
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Patrik » 2014.06.28. 22:39

Szia!
Én a helyedben megjavítanám a gyárit,az a tuti! A Brembo kanyi kínai nem sok jót nézek ki belőle.
Persze nem vagyok a helyedben. Ha rám hallgatsz azt csinálsz amit akarsz! :D

Avatar
xxgabikaxx
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 108
Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: xxgabikaxx » 2014.06.28. 14:52

Sziasztok!

Etz 125-ön nem jó a fékem.Műszakin úgy rugdosták át.Vettem használtan egy féknyerget mert azzal van a baj mindig,de az is rossz volt.Kinéztem egyet interneten.Ezzel kacspolatban tud valaki észrevételt mondani? Van valakinek tapasztalata erről a féknyeregről?

http://e-motorparts.addel.hu/39021-uj-t ... 0-24131twn

vagy inkább vegyek egy iylet? Ez komolyabb?:

http://www.streetfighter-fejidom.com/mz ... ktusko.htm

Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1665
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: bluerider » 2014.06.15. 13:30

Ami most van az is jól fog, azzal nincs baj csak a hangjával! :( Majd ma kipróbálom!

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2149
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: hell » 2014.06.15. 00:02

Miklós_88 írta:Blue, el kell keserítselek, vinnyogni fog.
Én is ilyet használok már egy éve, és pici fékezéskor illetve megállás előtt mindig érdekes hangokat ad ki magából.
A fékpor nem tud rendesen eltávolodni a betétről. Ha kicsit elpucolom, akkor egy napig csendben van, de újrakezdi.
Annyi vigasztal csak, hogy legalább jól fog.
Tökéletesen leírtad milyen. Nálam is ugyan ez...

Avatar
Miklós_88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 330
Csatlakozott: 2012.07.09. 20:44
MZ-d típusa: ETZ 250 (300) Deluxe
Tartózkodási hely: Iváncsa

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Miklós_88 » 2014.06.14. 22:39

Blue, el kell keserítselek, vinnyogni fog.
Én is ilyet használok már egy éve, és pici fékezéskor illetve megállás előtt mindig érdekes hangokat ad ki magából.
A fékpor nem tud rendesen eltávolodni a betétről. Ha kicsit elpucolom, akkor egy napig csendben van, de újrakezdi.
Annyi vigasztal csak, hogy legalább jól fog.

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2149
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: hell » 2014.06.14. 18:53

Az enyémben ilyen van. Néha rájön és akkor keni szépen a hangokat....

Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1665
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: bluerider » 2014.06.14. 15:48

Kép

Remélem ez a betét nem fog vinnyogni! 8)

Avatar
nagydivad
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: nagydivad » 2014.06.09. 23:15

koko01 írta:Szevasztok
Nekem olyan problémám van hogy
etz 150 első féklámpa kapcsoló problémám:Fordítva működik mint kellene
Jó volt,működött,de egyik napról a másikra érintetlenül világított,behúzva elaludt az féklámpa
Féklámpa Kapcsolónál rámértem és 12v mértem(én azt hittem hogy test- vagy pozitiv megszakításos a kapcsoló)
Nem lett bántva a vezetékelés,biztosítékok nem mennek ki.
Mi lehet a probléma?
Elromlott a féklámpa kapcsoló, az utángyártottaknál gyakori. Bár azt semmi nem magyarázza, hogy fordítva működik. Az lenne a természetes, hogy folyamatosan ég a féklámpa akármit csinálsz (ha rossz). Csavard ki a helyéről és nézd meg mi van vele.

koko01
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2014.06.09. 20:02
MZ-d típusa: etz 150

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: koko01 » 2014.06.09. 20:12

Szevasztok
Nekem olyan problémám van hogy
etz 150 első féklámpa kapcsoló problémám:Fordítva működik mint kellene
Jó volt,működött,de egyik napról a másikra érintetlenül világított,behúzva elaludt az féklámpa
Féklámpa Kapcsolónál rámértem és 12v mértem(én azt hittem hogy test- vagy pozitiv megszakításos a kapcsoló)
Nem lett bántva a vezetékelés,biztosítékok nem mennek ki.
Mi lehet a probléma?

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2014.04.29. 09:28

djtoma írta:Sziasztok.Azt szeretném kérdezni hogy MZ TS 125-ösnél az első kerékben lévő fék visszajelző hogy van megcsinálva?Vagyis hogyha fékezek az első fékkel akkor világít a fék lámpa.Na ezt szeretném megkérdezni hogy milyen rendszerrel van megcsinálva az első fékbe.Mert nekem egy kis lemez van és ha behúzom az első féket akkor hozzá ér a másik lemezhez és zárja az áramkört és kivillan a fék lámba.De nekem az egyik kis lemez mindig elhajol és vagy folyamatosan világít a féklámpa vagy egyáltalán nem.Na erről a szerkezetről kérnék képet ha tudtok hogy mégis így néz-e ki?Vagy hogy milyen való oda?
Gyárilag a kisTS-nek nincs első féklámpa kapcsolója. Ami neked van az házi barkács lehet, valószínű befaragtak egy hátsó fékből származó kapcsolót.

djtoma
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2011.08.10. 14:41
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: djtoma » 2014.04.29. 08:20

Sziasztok.Azt szeretném kérdezni hogy MZ TS 125-ösnél az első kerékben lévő fék visszajelző hogy van megcsinálva?Vagyis hogyha fékezek az első fékkel akkor világít a fék lámpa.Na ezt szeretném megkérdezni hogy milyen rendszerrel van megcsinálva az első fékbe.Mert nekem egy kis lemez van és ha behúzom az első féket akkor hozzá ér a másik lemezhez és zárja az áramkört és kivillan a fék lámba.De nekem az egyik kis lemez mindig elhajol és vagy folyamatosan világít a féklámpa vagy egyáltalán nem.Na erről a szerkezetről kérnék képet ha tudtok hogy mégis így néz-e ki?Vagy hogy milyen való oda?

Avatar
gulyesz
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2009.04.13. 11:24
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Érsekcsanád

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: gulyesz » 2014.04.23. 04:57

kiszsebi írta:
gulyesz írta:Sziasztok!

Egy kérdéssel fordulok hozzátok. Cseréltem a féknyeregben tömítőgyűrűt és az új tömítés tapintásra kicsit vállasnak tűnik szóval nem teljesen négyzet a keresztmetszete. A kérdésem, hogy ennek van jelentősége, hogy a peremmel befele vagy kifelé kell rakni, a régi sajnos el volt öregedve és azon nem látszott már semmi mert darabokban volt egy két éves pihenő után.

A válaszokat előre is köszönöm.
Igen, van!

Ha a nagyobb keresztmetszetűt rakod kifelé, akkor az olaj szépen ki tud folyni. Ellenben ha a kúposság kifelé nő, akkor az olaj nekifeszíti a dugónak és a hengernek a tömítést, ráadásul a karmantyú rugalmassága és alakja miatt a fék elengedése után segít visszahúzni a dugót.

Remélem, ebből érthető, hogyan kell beszerelned.
Köszi Zsebi!

Nekem is ez volt a gondolatmenetem!

Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2635
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2014.04.22. 20:35

gulyesz írta:Sziasztok!

Egy kérdéssel fordulok hozzátok. Cseréltem a féknyeregben tömítőgyűrűt és az új tömítés tapintásra kicsit vállasnak tűnik szóval nem teljesen négyzet a keresztmetszete. A kérdésem, hogy ennek van jelentősége, hogy a peremmel befele vagy kifelé kell rakni, a régi sajnos el volt öregedve és azon nem látszott már semmi mert darabokban volt egy két éves pihenő után.

A válaszokat előre is köszönöm.
Igen, van!

Ha a nagyobb keresztmetszetűt rakod kifelé, akkor az olaj szépen ki tud folyni. Ellenben ha a kúposság kifelé nő, akkor az olaj nekifeszíti a dugónak és a hengernek a tömítést, ráadásul a karmantyú rugalmassága és alakja miatt a fék elengedése után segít visszahúzni a dugót.

Remélem, ebből érthető, hogyan kell beszerelned.

Avatar
gulyesz
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2009.04.13. 11:24
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Érsekcsanád

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: gulyesz » 2014.04.22. 19:40

Sziasztok!

Egy kérdéssel fordulok hozzátok. Cseréltem a féknyeregben tömítőgyűrűt és az új tömítés tapintásra kicsit vállasnak tűnik szóval nem teljesen négyzet a keresztmetszete. A kérdésem, hogy ennek van jelentősége, hogy a peremmel befele vagy kifelé kell rakni, a régi sajnos el volt öregedve és azon nem látszott már semmi mert darabokban volt egy két éves pihenő után.

A válaszokat előre is köszönöm.

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 941
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2014.04.19. 21:58

MrDok írta:
pempelli írta: valami ilyesmi van,megpróbálok igazítani rajta.
Megoldottam ,frankó
Gondolom nem akarod közzé tenni a hibát, és a megoldását sem............
Boldog nyuszit a tányérra! :mrgreen:[/quote]
Az volt hogy nem volt derékszögben a menet a felső résszel ,reszelővel igazítottam rajta majd csiszolópapírrap így szép sima felület lett és már tökéletesen zárt az alu alátét.

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2313
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2014.04.19. 20:04

pempelli írta: valami ilyesmi van,megpróbálok igazítani rajta.
Megoldottam ,frankó[/quote]
Gondolom nem akarod közzé tenni a hibát, és a megoldását sem............
Boldog nyuszit a tányérra! :mrgreen:

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 941
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2014.04.19. 16:13

Ebben az esetben lehet hogy a német precizitás ferdén fúrta a menetet a furatba, és nem egyenletes a tömítendő felület..............[/quote]
valami ilyesmi van,megpróbálok igazítani rajta.[/quote]

Megoldottam ,frankó

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 941
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2014.04.19. 08:03

MrDok írta:
pempelli írta:fékcső és a munkahenger közé milyen tömítést használtok?alu alátétet tettem volna de egy helyen mindig szivárog.
Ebben az esetben lehet hogy a német precizitás ferdén fúrta a menetet a furatba, és nem egyenletes a tömítendő felület..............
valami ilyesmi van,megpróbálok igazítani rajta.

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2313
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2014.04.17. 22:25

pempelli írta:fékcső és a munkahenger közé milyen tömítést használtok?alu alátétet tettem volna de egy helyen mindig szivárog.
Ebben az esetben lehet hogy a német precizitás ferdén fúrta a menetet a furatba, és nem egyenletes a tömítendő felület..............

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 941
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2014.04.17. 16:38

tiger1342 írta:
pempelli írta:fékcső és a munkahenger közé milyen tömítést használtok?alu alátétet tettem volna de egy helyen mindig szivárog.
Én főfékhengernél alut, és bevált. :)
Munkahengernél semmit. :)

Kép Kép
Nekem olyan lent is mint neked a főfékhengernél ,és mindig szivárog.

Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: tiger1342 » 2014.04.17. 16:20

pempelli írta:fékcső és a munkahenger közé milyen tömítést használtok?alu alátétet tettem volna de egy helyen mindig szivárog.
Én főfékhengernél alut, és bevált. :)
Munkahengernél semmit. :)

Kép Kép

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 941
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2014.04.17. 16:18

fékcső és a munkahenger közé milyen tömítést használtok?alu alátétet tettem volna de egy helyen mindig szivárog.

VS461
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: VS461 » 2014.04.17. 15:24

bluerider írta:Jé egy falubeli! :P Kevesen vagyunk szolnokiak! :smt023
Kevés ETZ-t látok erre, jaja:(

Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1665
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: bluerider » 2014.04.16. 23:23

Jé egy falubeli! :P Kevesen vagyunk szolnokiak! :smt023

VS461
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Szolnok

Fékek

Hozzászólás Szerző: VS461 » 2014.04.16. 22:14

Köszi mindenkinek! Igazából hirtelen mellbe vágott a 6-7x árkülönbség. Majd meglátom szezon végén, egyelőre nincs gond.

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2149
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: hell » 2014.04.16. 13:03

Nekem is ferrodo van. Sima hagyományos(organikus) és néha hajlamos nyikorogni. Mikor fékezek akkor is hangja van. :D De működik szépen. :D

Avatar
Stephanus
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
MZ-d típusa: 251
Tartózkodási hely: Ócsa

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Stephanus » 2014.04.16. 08:53

VS461 írta:Sziasztok!

Az létezik, hogy egy motoros webshopban (pl. Mofaker) 1000 forint körül van ETZ első és hátsó fékbetét/pofa (gyárinak mondott), egy autóalkatrész-webshopban meg 6-8 ezer körül (a Ferodo márkájú)? Úgy értem, ér annyival többet az utóbbi?
Nekem EBC van. Az is kb Ferodo árban van. De soha többet 1000Ft-os betét!!!!!!! Nem lehet összehasonlítani.
A normális minőségű sokkal jobban harap, esőben is fog, és nem ég üvegesre rögtön, ahogy rágondolok egy hegyi szerpentinre.

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2014.04.16. 07:48

VS461 írta:Sziasztok!

Az létezik, hogy egy motoros webshopban (pl. Mofaker) 1000 forint körül van ETZ első és hátsó fékbetét/pofa (gyárinak mondott), egy autóalkatrész-webshopban meg 6-8 ezer körül (a Ferodo márkájú)? Úgy értem, ér annyival többet az utóbbi?
Hát, kinek mi mennyit ér... Jobb a Ferodo az kétségtelen.

Főleg sportosabb használatnál jön kia a különbség, ha tatásan tötyögsz, akkor max a nyikorgás lesz az olcsóbb hátránya. (Persze Ferodo-ból is van több féle, gondolom most a sima organikusról beszélünk).

Van akinek megér annyit a Ferodo, döntsd el, hogy használod a motort, és mennyit ér neked.
(Nekem Ferodo van :D )

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 941
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2014.04.16. 05:19

Dreamer írta:
pempelli írta: Szárazon próbáltam,full tiszta,még fékolajat vennem kell.
A tömítés alatt is tiszta?
Igen.

VS461
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: VS461 » 2014.04.15. 21:58

Sziasztok!

Az létezik, hogy egy motoros webshopban (pl. Mofaker) 1000 forint körül van ETZ első és hátsó fékbetét/pofa (gyárinak mondott), egy autóalkatrész-webshopban meg 6-8 ezer körül (a Ferodo márkájú)? Úgy értem, ér annyival többet az utóbbi?

Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Dreamer » 2014.04.15. 20:38

pempelli írta: Szárazon próbáltam,full tiszta,még fékolajat vennem kell.
A tömítés alatt is tiszta?

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 941
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2014.04.15. 20:28

Dreamer írta:
pempelli írta:Fékdugattyút hogy rakjátok a helyére?elég passzentos,fékolajjal megkenitek?
dot hányast használtok ?vagy mindegy?
A munkahengerben lévő dugattyút könnyedén vissza kell tudni nyomni a hengerbe (fékolajjal bekenve), ha nem akkor valami szennyeződés van benne.

Dot 3 és felette bármi jó.
Szárazon próbáltam,full tiszta,még fékolajat vennem kell.

Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Dreamer » 2014.04.15. 20:13

pempelli írta:Fékdugattyút hogy rakjátok a helyére?elég passzentos,fékolajjal megkenitek?
dot hányast használtok ?vagy mindegy?
A munkahengerben lévő dugattyút könnyedén vissza kell tudni nyomni a hengerbe (fékolajjal bekenve), ha nem akkor valami szennyeződés van benne.

Dot 3 és felette bármi jó.

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 941
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2014.04.15. 19:12

Fékdugattyút hogy rakjátok a helyére?elég passzentos,fékolajjal megkenitek?
dot hányast használtok ?vagy mindegy?

Avatar
yofo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.01.29. 20:54
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: yofo » 2014.04.14. 21:21

Csabuss írta:Sziasztok!
Ma a hátsóféket ferodoloztattam fel és mikor visszaraktam a tengelyt és rendesen meghúztam akkor valamiért szorul a kerék de annyira hogy egy kézzel nehéz hajtani ennek mi lehet az oka vastag rajta a ferodol "3,7mm"?
Ha nem jó a távtartó gyűrű hossza a két csapágy között , az is okozhat ilyen jelenséget .

Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Dreamer » 2014.04.13. 21:47

Mar lehet keso, de oda nem szimering kell...

Csabuss
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2014.03.08. 22:06
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Csabuss » 2014.04.13. 18:21

Sziasztok!
Ma a hátsóféket ferodoloztattam fel és mikor visszaraktam a tengelyt és rendesen meghúztam akkor valamiért szorul a kerék de annyira hogy egy kézzel nehéz hajtani ennek mi lehet az oka vastag rajta a ferodol "3,7mm"?

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 941
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2014.04.12. 19:57

Első fék felújító készletet hol lehet kapni?amibe benne van minden.
A fékmunkahenger dugattyún a két karmantyú az egyforma?

Avatar
Laczkó
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 91
Csatlakozott: 2009.12.11. 18:47
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Sárvár

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Laczkó » 2014.03.29. 22:15

KILL3R etz írta:
Laczkó írta:
Nem ér hozzá megnéztem, az rendben van!

Vedd ki a betéteket, és tedd fel a nyerget. Nézd meg, hogy nincs-e túl közel a nyereg egyik oldala a tárcsához.
Kivettem a betéteket, és a fékenyerget is leszereltem a dugattyúk peremét megcsiszoltam, a fékbetétek elejét hátulját szintén, most fasza, nem forrósodik úgy pörög esehiszem..:D

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2149
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: hell » 2014.03.26. 07:57

Nem egy rossz megoldás ez amit a öreg csinált nekem. Sokat mentem földúton és ott kapta az ívet rendesen, de pár éve már teszi a dolgát. Ha ez aszfalton megy akkor sokkal többet lefutna az tuti. :D

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3833
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2014.03.26. 01:45

Laczkó írta:
Nem ér hozzá megnéztem, az rendben van!

Vedd ki a betéteket, és tedd fel a nyerget. Nézd meg, hogy nincs-e túl közel a nyereg egyik oldala a tárcsához.

Avatar
Laczkó
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 91
Csatlakozott: 2009.12.11. 18:47
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Sárvár

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Laczkó » 2014.03.25. 23:39

KILL3R etz írta:
Laczkó írta:
Féknyerget leszedtem szépen fut nélküle, féknyereggel viszont hiába lazítottam fel a tengelyanyát akkor is szorult a kerék..://

Féknyereg alsó csavarja nem ér hozzá a tárcsához?
Nem ér hozzá megnéztem, az rendben van!

Avatar
Laczkó
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 91
Csatlakozott: 2009.12.11. 18:47
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Sárvár

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Laczkó » 2014.03.25. 23:38

Miklós_88 írta:
Féknyerget leszedtem szépen fut nélküle, féknyereggel viszont hiába lazítottam fel a tengelyanyát akkor is szorult a kerék..://[/quote]


Kezdjük a legegyszerűbbel: Milyen vastag a féktárcsád? Valamint milyen vastag a fékbetéted?

Tavaly jártam úgy, hogy az elkopott fékbetétek miatt annyira kijött a dugattyú a helyéről, hogy befeszült, és nem tudott visszamenni a helyére. Szemre még bőven volt rajta kopóréteg, de az alsó méretes tárcsához már kevés volt.
Vettem egy szett új betétet, és a hiba elmúlt.[/quote]

A fékdugattyúk teljesen visszanyomott állapotba voltak amikor visszatettem a féknyerget, de már akkor szorult.. még majdnem újak a betétek 1 szezont ment csak.. azért furcsállom, hogy foghat be ez az egész ha a dugattyúk alapba vannak.. :-k

Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: m-tom » 2014.03.25. 21:50

TóthMartin írta:

Akkor már kezdem kapisgálni hogy miért nem akar jó lenni a fékem.
Nekem nincs benne csak 1 rugó a vasród azon 1 karmantyú és a nagy karmantyú ennyi.
De ahogy elnézem ezen kívül más is kell :S
Na, akkor még egyszer:

1 db karmantyú van a vasrúdon, ami nem más, mint a dugattyú....

Ezen kívül 1 db rugó van és 1 szimering a dugattyú végén, ill.1 db biztosító gyűrű...... ennyi!

TóthMartin
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2014.02.07. 16:51
MZ-d típusa: Simson

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: TóthMartin » 2014.03.25. 21:09

m-tom írta:
TóthMartin írta:
Itt 2-őt mutat a képen nézd csak meg :D
Igen, és mit írnak alatta...???? =D> :lol:

Egyébként meg nem baj, ha többet veszel, én sem darabra szoktam, lévén 20,-Ft-os alkatrész, a minősége meg elég ingadozó.....

Akkor már kezdem kapisgálni hogy miért nem akar jó lenni a fékem.
Nekem nincs benne csak 1 rugó a vasród azon 1 karmantyú és a nagy karmantyú ennyi.
De ahogy elnézem ezen kívül más is kell :S

Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: m-tom » 2014.03.25. 20:56

TóthMartin írta:
Itt 2-őt mutat a képen nézd csak meg :D
Igen, és mit írnak alatta...???? =D> :lol:

Egyébként meg nem baj, ha többet veszel, én sem darabra szoktam, lévén 20,-Ft-os alkatrész, a minősége meg elég ingadozó.....

TóthMartin
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2014.02.07. 16:51
MZ-d típusa: Simson

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: TóthMartin » 2014.03.25. 18:27

m-tom írta:
TóthMartin írta:A főfékmunkahengerbe 2 kiskarmantyú kell? Mert láttam egy robbantott rajzot ott kettőt mutatott.
A főfékmunkahengerbe összesen 3 kell. :mrgreen:

A főfékhengerbe 1, a munkahenger(ek)be 2.

1 db karmanytú kell, erre voltál kíváncsi......

http://hu.wikibooks.org/wiki/Motor_szer ... 9krendszer

Itt 2-őt mutat a képen nézd csak meg :D

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2149
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: hell » 2014.03.25. 18:16

m-tom írta:
hell írta:Át lehet tárcsára szerelni! Szerintem jobb a tárcsa! Tárcsa, féknyereg, fékcső, főfékhenger meg talán kerék. + ha valami van a többiek még irják... :D
Teló alsószár is.....
Ja igen az sem egy hátrány! :twisted: :D

Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: m-tom » 2014.03.25. 16:57

TóthMartin írta:A főfékmunkahengerbe 2 kiskarmantyú kell? Mert láttam egy robbantott rajzot ott kettőt mutatott.
A főfékmunkahengerbe összesen 3 kell. :mrgreen:

A főfékhengerbe 1, a munkahenger(ek)be 2.

1 db karmanytú kell, erre voltál kíváncsi......

TóthMartin
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2014.02.07. 16:51
MZ-d típusa: Simson

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: TóthMartin » 2014.03.25. 16:35

A főfékmunkahengerbe 2 kiskarmantyú kell? Mert láttam egy robbantott rajzot ott kettőt mutatott.

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 17 vendég