Fékek

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Dreamer » 2014.01.31. 21:44

Most járok a fékek felülvizsgálatánál, és sokat olvastam arról, hogy baj van a kisipari tömítésekkel a főfékhengernél.

Ezért boltit nem is vettem, hanem elballagtam a legközelebbi tömítéstechnikai boltba, ahol egyébként gyártással is foglalkoznak.
Leadtam a mérteket, és gyártattam karmantyút is meg azt a tömítést amit általában szimeringgel szokták helyettesíteni.
Az üzletben az mondták (nem először voltam már ott), hogy ők nem javasolják a szimeringet. Adnak nagyon szívesen, de nem fogok vele hosszú távon célt érni. Egyébként szaknyelven úgy hívják ezt, hogy rúdtömítés.

EPDM nevű anyagból csinálták meg mind két tömítést (biztosan fékolajálló).
(EPDM [-40 °C , +120 °C] víz, gőz, levegő, glikol alapú fék- és hidraulikai folyadék, ásványi savak (H2SO4))
Relatíve drága mulatság, mert 500 Ft/db kb, de ha azt tekintjük, hogy fék alkatrészről van szó, azt gondolom így semmi sem drága!

Így néznek ki:
Kép
Kép
Közöttük van egy kakuktojás is :)!

Amit tudok mondani, hogy a karmantyúnak jó széles az "ajka", pici játékkal (és sok szilikonzsirral) megy be a helyére. Nagyon jól "fog".

Azért nem adok meg több adatot, mert még nincs összerakva, és nincs tapasztalat.
Amennyiben valakit érdekel még tapasztalatok nélkül is, akkor püben elérhető vagyok.

nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: nyakas » 2014.01.10. 19:27

Lóri írta:Üdv!

Szerintetek lehet még kapni Mz ES-hez féklámpakapcsolót? Olyan becsavarós-féle, pontosan nem tudom...

Az első fékbe szeretném beépíteni... Vagy esetleg valaki más alternatívát?

Köszi


Lóri
igen van még :D

Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Lóri » 2014.01.10. 15:05

Üdv!

Szerintetek lehet még kapni Mz ES-hez féklámpakapcsolót? Olyan becsavarós-féle, pontosan nem tudom...

Az első fékbe szeretném beépíteni... Vagy esetleg valaki más alternatívát?

Köszi


Lóri

Avatar
yofo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.01.29. 20:54
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: yofo » 2014.01.09. 20:53

A két ritkább furatú 8mm-re lett tervezve , a harmadik meg 5mm-es furatú .
Volt még néhány verzió ,de valahol lapul a rajz :)
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára yofo 2014.10.27. 21:44-kor.

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2740
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2014.01.09. 20:20

A furatok átmérője ahogy megyünk a terveken lefele; 8, 6, és 4 mm . Ha jól emlékszem, Yofo?

Szerintem a nyolcas furattal fúrt tárcsa a leg dögösebb. :mrgreen: :smt023

Avatar
yofo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.01.29. 20:54
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: yofo » 2014.01.05. 23:34

Néhány verziót megrajzoltam régebben . Ha van lehetőséged A/3 méretben nyomtatni , akkor átküldhetem a rajzokat . DWG formátumban vannak a rajzok .


Kép
Kép
Kép

Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: dkari » 2014.01.05. 22:36

MrDok írta:
dkari írta:Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni olyan ügyben hogy nem tud e valaki sablont a féktárcsa kifúrásához?
Kinyomtatható változat érdekelne amin keresztül be lehetne jelölni a furatok helyét.

Előre is köszönöm!
Körző az általános iskolás éveidből...........
:smt023

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2313
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2014.01.05. 22:22

dkari írta:Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni olyan ügyben hogy nem tud e valaki sablont a féktárcsa kifúrásához?
Kinyomtatható változat érdekelne amin keresztül be lehetne jelölni a furatok helyét.

Előre is köszönöm!
Körző az általános iskolás éveidből...........

Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: dkari » 2014.01.05. 21:22

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni olyan ügyben hogy nem tud e valaki sablont a féktárcsa kifúrásához?
Kinyomtatható változat érdekelne amin keresztül be lehetne jelölni a furatok helyét.

Előre is köszönöm!

Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: tiger1342 » 2013.11.19. 21:38

Dreamer írta:
tiger1342 írta:Nakérem: fék megjavítva! Karmantyúk áztak 1 napot, méretük nem változott, így nyugodt szívvel szereltem be. Új porvédők és új fékcső, meg a gyári csavarodásgátló is felkerült a gépre. Remélem egy darabig nem kell hozzányúlni. :)

Kép Kép Kép Kép
Látom, hogy fém fékcső játszik? Milyen motor főfékhengere ez? Illetve a háttérben csak nem egy Skoda áll? :D
Csá! Igen, fém fékcső, a főfékhengert nem tudom, milyen motoré, utángyártott, vaterás cucc. Igen, egy Fabia van a háttérben, szomszéd bácsié. :)

Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Dreamer » 2013.11.19. 10:38

tiger1342 írta:Nakérem: fék megjavítva! Karmantyúk áztak 1 napot, méretük nem változott, így nyugodt szívvel szereltem be. Új porvédők és új fékcső, meg a gyári csavarodásgátló is felkerült a gépre. Remélem egy darabig nem kell hozzányúlni. :)

Kép Kép Kép Kép
Látom, hogy fém fékcső játszik? Milyen motor főfékhengere ez? Illetve a háttérben csak nem egy Skoda áll? :D

Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: tiger1342 » 2013.11.18. 22:53

Nakérem: fék megjavítva! Karmantyúk áztak 1 napot, méretük nem változott, így nyugodt szívvel szereltem be. Új porvédők és új fékcső, meg a gyári csavarodásgátló is felkerült a gépre. Remélem egy darabig nem kell hozzányúlni. :)

Kép Kép Kép Kép

Avatar
Hejja_Petya
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2013.03.26. 08:53
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Hejja_Petya » 2013.11.05. 12:53

tiger1342 írta: Igen, az oké, de ha már előttem valaki kipróbálta, akkor jó lenne tudni, melyik az, amelyik biztosan jó! :)
Veszek holnap a futárban 2 db-ot, és bedobom fékolajba egy napra. Remélem jók lesznek...

Ha mész a Futárba, légy szíves szólj neki, hogy neten az ügyfélszolgálati címre írtam neki bukósisak ügyben. Ha lenne szíves, válaszoljon rá.

Köszi.

Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: tiger1342 » 2013.11.05. 11:27

allllli írta:
tiger1342 írta:Urak! Szétkaptam a féknyergemet, mert fogyott a fékolaj, legutóbbi túrán pedig már csöppent is.
Elsőre csak annyi látszott, hogy az egyik porvédő nincs a helyén, reméltem csak tisztítani kell. Mindent szétszedtem, de a porvédő miatt nem csepeghetne...
Szóval arra jutottam, hogy a karmantyú lehet a bűnös, jól gondolom, hogy ennek nem kellene ennyire tágabbnak lennie, mint a dugattyú?
Kép
Olvastam, hogy az utángyári karmanytúból sok a szar, ami nem bírja a fékolajat, stb. Melyik az, amelyik biztosan jó?
Köszönöm.

Nekem azt mondták itt annó, hogy ki lehet fogni közülük jókat. Ezt úgy tudom megállapítani, hogy fékolajba dobom őket és amelyik nem dagad meg, az a jó. Vagy veszel kettőt. amit a boltban alaposan megnézel, hogy nem-e hibás, nem görbe stb. Bedobod olajba h megdagadjon. Szilikon sprayvel beleerőlteted dugattyústól a helyére, kiveszed, majd ahol sorját csinált, azt a felesleget levágod, így méretre van szabva. Ha jól értettem. Lehet hülyeséget írok vagy valamit összecseréltem, inkább olvass vissza. Tavasszal volt.
Igen, az oké, de ha már előttem valaki kipróbálta, akkor jó lenne tudni, melyik az, amelyik biztosan jó! :)
Veszek holnap a futárban 2 db-ot, és bedobom fékolajba egy napra. Remélem jók lesznek...

Avatar
pdav87
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2013.02.28. 22:16
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: pdav87 » 2013.11.04. 23:00

Sziasztok!

Van egy olyan problémám, hogy mz ts 125 ös motoron az első dobfék durván blokkol, ha nyirkos párás esős idő van, és
szinte kizárólag a hátsó féket tudom használni, nem tudom, hogy csak én tapasztaltam e ezt ennél a típusnál. 4 éve vettem, kb 11-12 ezer km-t megyek évente, elhatároztam hogy most télen mindent megjavítok a motoron.

Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: allllli » 2013.11.04. 12:25

tiger1342 írta:Urak! Szétkaptam a féknyergemet, mert fogyott a fékolaj, legutóbbi túrán pedig már csöppent is.
Elsőre csak annyi látszott, hogy az egyik porvédő nincs a helyén, reméltem csak tisztítani kell. Mindent szétszedtem, de a porvédő miatt nem csepeghetne...
Szóval arra jutottam, hogy a karmantyú lehet a bűnös, jól gondolom, hogy ennek nem kellene ennyire tágabbnak lennie, mint a dugattyú?
Kép
Olvastam, hogy az utángyári karmanytúból sok a szar, ami nem bírja a fékolajat, stb. Melyik az, amelyik biztosan jó?
Köszönöm.

Nekem azt mondták itt annó, hogy ki lehet fogni közülük jókat. Ezt úgy tudom megállapítani, hogy fékolajba dobom őket és amelyik nem dagad meg, az a jó. Vagy veszel kettőt. amit a boltban alaposan megnézel, hogy nem-e hibás, nem görbe stb. Bedobod olajba h megdagadjon. Szilikon sprayvel beleerőlteted dugattyústól a helyére, kiveszed, majd ahol sorját csinált, azt a felesleget levágod, így méretre van szabva. Ha jól értettem. Lehet hülyeséget írok vagy valamit összecseréltem, inkább olvass vissza. Tavasszal volt.

Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: tiger1342 » 2013.11.03. 22:42

Urak! Szétkaptam a féknyergemet, mert fogyott a fékolaj, legutóbbi túrán pedig már csöppent is.
Elsőre csak annyi látszott, hogy az egyik porvédő nincs a helyén, reméltem csak tisztítani kell. Mindent szétszedtem, de a porvédő miatt nem csepeghetne...
Szóval arra jutottam, hogy a karmantyú lehet a bűnös, jól gondolom, hogy ennek nem kellene ennyire tágabbnak lennie, mint a dugattyú?
Kép
Olvastam, hogy az utángyári karmanytúból sok a szar, ami nem bírja a fékolajat, stb. Melyik az, amelyik biztosan jó?
Köszönöm.

Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: tiger1342 » 2013.11.03. 22:35

Veszy2107 írta: A jobb fékbetét az valós probléma lehet, mert ez egy bolti "szar" ETZ-re való szar... :/ Olajos is lehet mert csinálgattam a főfékhengert.....
De itt a legnagyobb problémám, hogy ha koppra húzom, akkor az nem határozott, hanem kicsit olyan mintha teniszlabdát szorongatnék.... és nem kemény a fékkar a ha satura húzom.... de akkor se keményedik fel, ha pumpálom, szóval nem a levegő a fő probléma, innen jött a fékcső porblem....
Ha nem ereszt, akkor fékcső lesz a gond...

Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 » 2013.10.03. 11:35

sunbim írta:Fékbetét csere jobbra! Enyhén olajos is lehet a tárcsa, úgy hogy nem látod de csökkenti a fék erőt.
Lehet minimális levegő a féknyeregben is , pumpálásra nem biztos hogy megszűnik.

A jobb fékbetét az valós probléma lehet, mert ez egy bolti "szar" ETZ-re való szar... :/ Olajos is lehet mert csinálgattam a főfékhengert.....
De itt a legnagyobb problémám, hogy ha koppra húzom, akkor az nem határozott, hanem kicsit olyan mintha teniszlabdát szorongatnék.... és nem kemény a fékkar a ha satura húzom.... de akkor se keményedik fel, ha pumpálom, szóval nem a levegő a fő probléma, innen jött a fékcső porblem....

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2740
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2013.10.02. 18:53

Fékbetét csere jobbra! Enyhén olajos is lehet a tárcsa, úgy hogy nem látod de csökkenti a fék erőt.
Lehet minimális levegő a féknyeregben is , pumpálásra nem biztos hogy megszűnik.

Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 » 2013.10.02. 08:09

KILL3R etz írta:Hja, értem...

Szarabb gumit kell feltenni előre, akkor meg fog csúszni... :lol:

Fasza! Lehet az lesz! :lol:

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3833
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2013.10.01. 10:40

Hja, értem...

Szarabb gumit kell feltenni előre, akkor meg fog csúszni... :lol:

Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 » 2013.10.01. 08:54

KILL3R etz írta:Gumi fékcsővel nem nagyon lesz teljesen határozott...

Ha zavar, akkor kell egy fém... :wink:
És ez a jelenség akkor a fékcső miatt van? Nem lehet, hogy a karmantyúk nem tökéletesek?

Amúgy próbáltam az egyik haver TZ-jét, neki satu kemény a féke, gumi csővel. A lényeg hogy kétszer próbáltam vészfékezni és mind a kétszer megcsúszott az első kereke száraz betonon.... Az enyémmel így ha vészfékezek, hallani, hogy keményen dolgozik a gumi, de mégse csúszik meg a kerék és ettől függetlenül elég határozottan megáll... Mintha ABS lenne benne! :D Kérdés, hogy lehet jobb a fék, ha satu de könnyen megcsúszik (bár elvileg ez egy normális fék :D ) vagy olyan mint az enyém, hogy szerintem nem fog rosszul, mert ingen csak kapaszkodnom kell a kormányba, de ha megtépem még nem blokkolja le az első kereket...
Majd megmondom a havernak, hogy csináljunk egy féktesztet 50km/h-ról, hogy kinek mennyi a fékútja! :D Mondjuk én hiszek az enyémben, mert nem csúsztatja meg a kereket mégis markolhatom erősen, neki meg figyelnie kell a határra... :D

Hát elég érdekes!

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3833
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2013.09.28. 14:51

Gumi fékcsővel nem nagyon lesz teljesen határozott...

Ha zavar, akkor kell egy fém... :wink:

Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 » 2013.09.28. 12:59

Helló all!

Mitől lehet az, hogy a fékem jól fog, jól adagolható, de nem olyan határozottan kemény, nem olyan kopp mikor behúzom! A havernak olyan amikor behúzom, hogy satu kemény a kar és határozottan megáll a kar... Nekem meg olyan mintha kb egy teniszlabdát szorongatnék... nem keményedik fel jobban pumpálásra sem, szóval nem hinném hogy levegős lenne, nem is lehet behúzni a kormányig, szóval nem engedi el az olajat, de nem olyan határozott vége mikor satura húzom...!

Ez lehet, hogy a nem gyári (2008-as dátum van a fékcsövön) fékcső miatt van és az tágul ahogy satuzom azért nem olyan határozottan kopogós a fék vagy esetleg nem az igazi valamelyik karmantyú?

Szerintetek, van tippetek?

Köszi!

Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 » 2013.09.25. 20:39

Stephanus írta:Sziasztok!
Július elején vettem EBC kevlár-aramid fékbetéteket az első fékembe. Azóta van bennük kb 4500km. Ma kíváncsiságból megnéztem, hogy milyen állapotban vannak, és döbbenten tapasztaltam, hogy ronggyá vannak kopva. Jó 3,5mm hiányzik belőlük. Középen a bevágásnak már nyoma sincs.
OK, hogy tempós városi használatban vannak, de nem túlzás ez? Van valakinek tapasztalata ezekkel a betétekkel?
Gondban vagyok, mert nagyon jó velük fékezgetni, de nem akarok 3 havonta betétet cserélgetni. Filózok rajta, hogy kipróbáljam-e a szinter-metált, hátha jobban bírja. Azt próbálta már valaki? Tapasztalat?

Helló!

Én nem ismerem ezeket az EBC-s betéteket, de itt épp emlegetik őket, lehet olvashatsz valami okosat! ;)

http://www.motorinfo.hu/sporthirek/muhe ... ek_tolunk/

Avatar
Stephanus
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
MZ-d típusa: 251
Tartózkodási hely: Ócsa

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Stephanus » 2013.09.21. 13:21

Sziasztok!
Július elején vettem EBC kevlár-aramid fékbetéteket az első fékembe. Azóta van bennük kb 4500km. Ma kíváncsiságból megnéztem, hogy milyen állapotban vannak, és döbbenten tapasztaltam, hogy ronggyá vannak kopva. Jó 3,5mm hiányzik belőlük. Középen a bevágásnak már nyoma sincs.
OK, hogy tempós városi használatban vannak, de nem túlzás ez? Van valakinek tapasztalata ezekkel a betétekkel?
Gondban vagyok, mert nagyon jó velük fékezgetni, de nem akarok 3 havonta betétet cserélgetni. Filózok rajta, hogy kipróbáljam-e a szinter-metált, hátha jobban bírja. Azt próbálta már valaki? Tapasztalat?

Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 » 2013.09.18. 13:31

Helló!

Nem tudna nekem ajánlani valaki egy oldalt, ahol lehet minőségi karmantyút venni a főfékhengerre?

Az utángyártott boltiról mi a véleményetek, használható lehet esetleg normális is vagy egy marék sz@rt nem ér?

Köszönöm az infókat! ;)

Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: dkari » 2013.09.11. 18:40


Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 » 2013.09.09. 11:27

occsike87 írta:
Hát én ebben sehol nem látok két rúgót!!! :/ Délután viszem is heves panaszkodás mellett! :evil: Pedig kiemeltem, hogy dupla ajkú, az eladó pedig meg is erősítette, hogy ez az.. Amúgy mindegyik bírja a fékfolyadékot vagy arra is van valami specifikus?
Köszi az infókat![/quote]

Én is jártam már úgy h direkt duplaajkút rendeltem, aztán amikor megjött 1 hét múlva akkor sima egyajkú volt és állította h 2 ajkú, de végülis lesz.rtam. Most is az van még a főfékhengerben de még nem csöpög szerencsére.[/quote]


Csak akkor jó lenne tudnunk, hogy melyik árát fizettetik ki velünk! :/ Ez a kis szar 500Ft volt....

Avatar
occsike87
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 73
Csatlakozott: 2012.12.13. 16:31
MZ-d típusa: Mz etz 125
Tartózkodási hely: Dunaújváros

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: occsike87 » 2013.09.09. 11:02

[/quote]

Hát én ebben sehol nem látok két rúgót!!! :/ Délután viszem is heves panaszkodás mellett! :evil: Pedig kiemeltem, hogy dupla ajkú, az eladó pedig meg is erősítette, hogy ez az.. Amúgy mindegyik bírja a fékfolyadékot vagy arra is van valami specifikus?
Köszi az infókat![/quote]

Én is jártam már úgy h direkt duplaajkút rendeltem, aztán amikor megjött 1 hét múlva akkor sima egyajkú volt és állította h 2 ajkú, de végülis lesz.rtam. Most is az van még a főfékhengerben de még nem csöpög szerencsére.

Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 » 2013.09.09. 10:30

tiger1342 írta:
Veszy2107 írta:Kép

Kép

Kép

Helló!

Elég gyenge minőségű képek, de szerintetek ez dupla ajkú szimering vagy sima....? A boltos szerint dupla, de a szerelőm szerint sima szimering.... :/
Háj! Képről nekem is sima egy ajkúnak tűnik, de porvédős.
Onnan ismered fel a dupla ajkút, hogy 2 rugó fut körben a szoknya alatt a belsejében. (Mindkét ajaknak saját rugója van.)
Hát én ebben sehol nem látok két rúgót!!! :/ Délután viszem is heves panaszkodás mellett! :evil: Pedig kiemeltem, hogy dupla ajkú, az eladó pedig meg is erősítette, hogy ez az.. Amúgy mindegyik bírja a fékfolyadékot vagy arra is van valami specifikus?

Köszi az infókat!

Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: tiger1342 » 2013.09.09. 08:38

Veszy2107 írta:Kép

Kép

Kép

Helló!

Elég gyenge minőségű képek, de szerintetek ez dupla ajkú szimering vagy sima....? A boltos szerint dupla, de a szerelőm szerint sima szimering.... :/
Háj! Képről nekem is sima egy ajkúnak tűnik, de porvédős.
Onnan ismered fel a dupla ajkút, hogy 2 rugó fut körben a szoknya alatt a belsejében. (Mindkét ajaknak saját rugója van.)

Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 » 2013.09.09. 07:19

Kép

Kép

Kép

Helló!

Elég gyenge minőségű képek, de szerintetek ez dupla ajkú szimering vagy sima....? A boltos szerint dupla, de a szerelőm szerint sima szimering.... :/

Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: m-tom » 2013.09.08. 14:34

kobraCode írta:

Szia!

A Karmantyú mérete: 10*20*7

Ez a szimeringé, nem a karmantyúé, de azt sajnos én sem tudom.....

Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: kobraCode » 2013.09.07. 19:55

hell írta:Szerintem 9mm vastag egy fékbetét újonan. Nekem legalábbis amik voltak akörül voltak mind...
Köszi! Akkor nem is kopott sokat a betétem.

Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: kobraCode » 2013.09.07. 19:54

Veszy2107 írta: Értem, köszi! Na majd akkor még futok egy kört a mociboltban! ;)

Szia!

A Karmantyú mérete: 10*20*7

Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 » 2013.09.06. 12:59

KILL3R etz írta:Lehet kapni 5-600Ft-ért is már, az jó minőségű szerintem. Pár hosszú távú tapasztalat azzal sincs. :roll:

Értem, köszi! Na majd akkor még futok egy kört a mociboltban! ;)

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3833
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2013.09.06. 12:53

Lehet kapni 5-600Ft-ért is már, az jó minőségű szerintem. Pár hosszú távú tapasztalat azzal sincs. :roll:

Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 » 2013.09.06. 12:14

Ha úgy kéred a boltban, hogy ETZ főfékhengerbe kell karmantyú, akkor adnak és kész, nincs 100 méret. Mondjuk nem lesz olyan, mint a gyári, de ezt már sokan leírták előttem.
A feltételről pedig rajzoltam egy nagyon profi rajzot ( :mrgreen: :mrgreen: ) amiből megérthető miért és hogyan kell feltenni.
Kép
Azért kell így állnia, mert az olaj oldaláról jön a nyomás, ami ki akar szökni a karmantyú széle és a henger fala között, azonban nem tud, mert minél jobban nyomja a karmantyút annak a széle annál jobban "beleszorul" a hengerbe a kialakítása miatt, így nem enged át. Ha fordítva tennéd bele, akkor szerintem látható, hogy mi lenne a gond. Már kis nyomás hatására is a karmantyú széle behajlik és átengedi az olajat.[/quote]



Szia! Köszi az infókat!
Annyi a problémám, hogy nem motoros boltban akarom megvenni, hanem csapágyakat és szimeringeket forgalmazó boltban, és ott nem biztos hogy tudják mi kell az ETZ-be! :/ Ha egyáltalán van náluk....
ezért kellenének az adatai, hogy szétszedés előtt meglegyen az új....

Köszi![/quote]

Na beszéltem a bolttal, mondta, hogy nekik nincs, de ha viszem az adatokat akkor legyártják valami spéci anyagból.... :/ Hát lehet a bolti 80Ft-ostól jobb lenne, csak a méreteket kéne tudni! :D vagy meg veszek egyet a boltba ami alapján legyártatom velük! :D

Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 » 2013.09.06. 12:10

nagydivad írta:
Veszy2107 írta:Halihó!

Meg tudnátok mondani, hogy ETZ-n a főfékehengeren a karmantyúnak mik az adatai? Vagy esetleg, hogy le van-e írva valahol?
Ja és a karmantyút hogy kell feltenni, mi merre néz?
Köszi előre is!
Ha úgy kéred a boltban, hogy ETZ főfékhengerbe kell karmantyú, akkor adnak és kész, nincs 100 méret. Mondjuk nem lesz olyan, mint a gyári, de ezt már sokan leírták előttem.
A feltételről pedig rajzoltam egy nagyon profi rajzot ( :mrgreen: :mrgreen: ) amiből megérthető miért és hogyan kell feltenni.
Kép
Azért kell így állnia, mert az olaj oldaláról jön a nyomás, ami ki akar szökni a karmantyú széle és a henger fala között, azonban nem tud, mert minél jobban nyomja a karmantyút annak a széle annál jobban "beleszorul" a hengerbe a kialakítása miatt, így nem enged át. Ha fordítva tennéd bele, akkor szerintem látható, hogy mi lenne a gond. Már kis nyomás hatására is a karmantyú széle behajlik és átengedi az olajat.


Szia! Köszi az infókat!
Annyi a problémám, hogy nem motoros boltban akarom megvenni, hanem csapágyakat és szimeringeket forgalmazó boltban, és ott nem biztos hogy tudják mi kell az ETZ-be! :/ Ha egyáltalán van náluk....
ezért kellenének az adatai, hogy szétszedés előtt meglegyen az új....

Köszi!

Avatar
nagydivad
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: nagydivad » 2013.09.06. 08:49

Veszy2107 írta:Halihó!

Meg tudnátok mondani, hogy ETZ-n a főfékehengeren a karmantyúnak mik az adatai? Vagy esetleg, hogy le van-e írva valahol?
Ja és a karmantyút hogy kell feltenni, mi merre néz?
Köszi előre is!
Ha úgy kéred a boltban, hogy ETZ főfékhengerbe kell karmantyú, akkor adnak és kész, nincs 100 méret. Mondjuk nem lesz olyan, mint a gyári, de ezt már sokan leírták előttem.
A feltételről pedig rajzoltam egy nagyon profi rajzot ( :mrgreen: :mrgreen: ) amiből megérthető miért és hogyan kell feltenni.
Kép
Azért kell így állnia, mert az olaj oldaláról jön a nyomás, ami ki akar szökni a karmantyú széle és a henger fala között, azonban nem tud, mert minél jobban nyomja a karmantyút annak a széle annál jobban "beleszorul" a hengerbe a kialakítása miatt, így nem enged át. Ha fordítva tennéd bele, akkor szerintem látható, hogy mi lenne a gond. Már kis nyomás hatására is a karmantyú széle behajlik és átengedi az olajat.

Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 » 2013.09.06. 08:14

Halihó!

Meg tudnátok mondani, hogy ETZ-n a főfékehengeren a karmantyúnak mik az adatai? Vagy esetleg, hogy le van-e írva valahol?
Ja és a karmantyút hogy kell feltenni, mi merre néz?
Köszi előre is!

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2149
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: hell » 2013.09.05. 23:42

Szerintem 9mm vastag egy fékbetét újonan. Nekem legalábbis amik voltak akörül voltak mind...

Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: kobraCode » 2013.09.05. 21:34

Köszi! A jelenleg kopott betétem akkor vastagabb, 8,4 mm mindennel együtt. Azt hiszem akkor a nyerget kell majd szétbombázni.

Avatar
Miklós_88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 330
Csatlakozott: 2012.07.09. 20:44
MZ-d típusa: ETZ 250 (300) Deluxe
Tartózkodási hely: Iváncsa

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Miklós_88 » 2013.09.04. 22:30

Én most vettem tárcsafék-betéteket előre, az mindennel együtt 7 mm vastag volt.

Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: kobraCode » 2013.09.04. 21:16

Köszi!
A gond az hogy a féknyereg kopottabb betéttel már nem úgy dolgozik ahogy kellene. S ezért érdekelt volna hogy milyen vastag egy új betét. Mert vagy betétet veszek vagy a féknyereggel kell kezdenem valamit.

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2149
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: hell » 2013.09.03. 23:18

Nekem 4,2 és semmi gond. 4mm dobos ha jól emlékszem annó kitárgyaltuk...
5mm atom állapot. :D Fékpofa meg akkor kopott ha már nincs csak majdnem a vas. :D Ameddig ki van fizetve addig kell használni. :twisted:

Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 » 2013.09.03. 21:01

kobraCode írta:Sziasztok,

tárcsaféknél mi a minimum vastagság amikor már csere érett? Jelenleg 5 mm-nél járok.
Illetve a fékpofák mikor kopottak?
Egy új fékpofa milyen vastag? A fém résszel együtt érdekelne, nem csak a feodor.

Köszi előre is a válaszokat.
5mm-nél még bőven használható!
4.4 - 4.5-ig tán még használható! A fékpofáról nincs adatom...

Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: kobraCode » 2013.09.03. 20:11

Sziasztok,

tárcsaféknél mi a minimum vastagság amikor már csere érett? Jelenleg 5 mm-nél járok.
Illetve a fékpofák mikor kopottak?
Egy új fékpofa milyen vastag? A fém résszel együtt érdekelne, nem csak a feodor.

Köszi előre is a válaszokat.

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 14 vendég