Fékek

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

Gabor001 írta:Egyelőre nem találtam azt a részt, ahol ezt tárgyaltátok, majd még keresem... Amúgy az hogy tudott ilyen problémát okozni? Fizikailag akadályozta vagy beengedte a port? Köszi!


Szia. Nekem korábban hasonló problémám volt és a "Fékmunkahenger porvédő gumi" becses nevűvel volt problémám. Ennek a cseréje után már jó lett, de érdemes lenne visszakeresned itt az akkori hozzászólásokat ehhez a problémámhoz. Üdv Gábor
[/quote]

Véleményem szerint beengedte a koszt. Ha a féknyereg fékdugattyú rendben van, akkor a karmantyú csere megoldja a problémádat, de én cseréltem a dugattyút is. Érdemes, mert így lett teljesen jó. Remélem tudtam segíteni.[/quote]


Szia! Köszi az infókat! Úgy gondolom, hogy hasznosak... ;) Első körben délután megpróbálom szétszedés nélkül bejáratni és megtisztítani őket, aztán ha nem nyert, akkor marad a darabokra szedés és tüzetes vizsgálat... Az a baj, hogy eddig jó működött, csak a betéteket akartam cserélni... :/
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
Gabor001
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2012.06.24. 21:03
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Dorog

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Gabor001 »

"Egyelőre nem találtam azt a részt, ahol ezt tárgyaltátok, majd még keresem... Amúgy az hogy tudott ilyen problémát okozni? Fizikailag akadályozta vagy beengedte a port? Köszi!


Szia. Nekem korábban hasonló problémám volt és a "Fékmunkahenger porvédő gumi" becses nevűvel volt problémám. Ennek a cseréje után már jó lett, de érdemes lenne visszakeresned itt az akkori hozzászólásokat ehhez a problémámhoz. Üdv Gábor"



Véleményem szerint beengedte a koszt. Ha a féknyereg fékdugattyú rendben van, akkor a karmantyú csere megoldja a problémádat, de én cseréltem a dugattyút is. Érdemes, mert így lett teljesen jó. Remélem tudtam segíteni.
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

Gabor001 írta:
Veszy2107 írta:Sziasztok!
Biztos nem én találkoztam elsőnek ezzel a problémával, így akinek volt már hasonló gondja vagy tudja a megoldást az kérem írjon! ;)

Tegnap 250-es ETZ-n cseréltem első féknél fékbetéteket... Ugye az új betétekkel nem ment fel a tárcsára a nyereg, így már mm-t vissza kellett nyomni a dugattyúkon. Nem a legfinomabb módszerrel törtnént.... :D Most az lenne a problémám, hogy a fék jól fog, viszont a dugattyú szerintem nem húzódik vissza rendesen, mert elég erőteljesen befog a fék! Légtelenítés megvolt, helyzet nem javult...
Gondolom, valahogy a dugattyút be kéne járatni vagy megtisztítani? Megoldható ez úgy hogy ne kelljen a nyerget darabokra szedni? Ha esetleg kicsit bejáratom, kipumpálom a dugattyút megfújkálom teszek egy kis fékfolyadékot a szélére aztán visszanyomom és megint ki... és így tovább, akkor van rá esély hogy járni fog utána a dugó vagy inkább kapjam szét az egészet?

A másik gondom, hogy tegnap mikor csavartam le a fékfolyadék tartály tetején, nem a tető csavarodott le, hanem az egész tartály maradt a kezembe... :/ Visszacsavartam látható hiba nem maradt, max kis légtelenítés kell, de ezen kívül lehet emiatt valami hiba? A tartály menetét szokták szigetelni vagy jó eséllyel nem fog szivárogni a tartály aljánál?

A válaszokat előre is köszönöm! ;)
Egyelőre nem találtam azt a részt, ahol ezt tárgyaltátok, majd még keresem... Amúgy az hogy tudott ilyen problémát okozni? Fizikailag akadályozta vagy beengedte a port? Köszi!


Szia. Nekem korábban hasonló problémám volt és a "Fékmunkahenger porvédő gumi" becses nevűvel volt problémám. Ennek a cseréje után már jó lett, de érdemes lenne visszakeresned itt az akkori hozzászólásokat ehhez a problémámhoz. Üdv Gábor
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
Gabor001
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2012.06.24. 21:03
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Dorog

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Gabor001 »

Veszy2107 írta:Sziasztok!
Biztos nem én találkoztam elsőnek ezzel a problémával, így akinek volt már hasonló gondja vagy tudja a megoldást az kérem írjon! ;)

Tegnap 250-es ETZ-n cseréltem első féknél fékbetéteket... Ugye az új betétekkel nem ment fel a tárcsára a nyereg, így már mm-t vissza kellett nyomni a dugattyúkon. Nem a legfinomabb módszerrel törtnént.... :D Most az lenne a problémám, hogy a fék jól fog, viszont a dugattyú szerintem nem húzódik vissza rendesen, mert elég erőteljesen befog a fék! Légtelenítés megvolt, helyzet nem javult...
Gondolom, valahogy a dugattyút be kéne járatni vagy megtisztítani? Megoldható ez úgy hogy ne kelljen a nyerget darabokra szedni? Ha esetleg kicsit bejáratom, kipumpálom a dugattyút megfújkálom teszek egy kis fékfolyadékot a szélére aztán visszanyomom és megint ki... és így tovább, akkor van rá esély hogy járni fog utána a dugó vagy inkább kapjam szét az egészet?

A másik gondom, hogy tegnap mikor csavartam le a fékfolyadék tartály tetején, nem a tető csavarodott le, hanem az egész tartály maradt a kezembe... :/ Visszacsavartam látható hiba nem maradt, max kis légtelenítés kell, de ezen kívül lehet emiatt valami hiba? A tartály menetét szokták szigetelni vagy jó eséllyel nem fog szivárogni a tartály aljánál?

A válaszokat előre is köszönöm! ;)

Szia. Nekem korábban hasonló problémám volt és a "Fékmunkahenger porvédő gumi" becses nevűvel volt problémám. Ennek a cseréje után már jó lett, de érdemes lenne visszakeresned itt az akkori hozzászólásokat ehhez a problémámhoz. Üdv Gábor
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

Sziasztok!
Biztos nem én találkoztam elsőnek ezzel a problémával, így akinek volt már hasonló gondja vagy tudja a megoldást az kérem írjon! ;)

Tegnap 250-es ETZ-n cseréltem első féknél fékbetéteket... Ugye az új betétekkel nem ment fel a tárcsára a nyereg, így már mm-t vissza kellett nyomni a dugattyúkon. Nem a legfinomabb módszerrel törtnént.... :D Most az lenne a problémám, hogy a fék jól fog, viszont a dugattyú szerintem nem húzódik vissza rendesen, mert elég erőteljesen befog a fék! Légtelenítés megvolt, helyzet nem javult...
Gondolom, valahogy a dugattyút be kéne járatni vagy megtisztítani? Megoldható ez úgy hogy ne kelljen a nyerget darabokra szedni? Ha esetleg kicsit bejáratom, kipumpálom a dugattyút megfújkálom teszek egy kis fékfolyadékot a szélére aztán visszanyomom és megint ki... és így tovább, akkor van rá esély hogy járni fog utána a dugó vagy inkább kapjam szét az egészet?

A másik gondom, hogy tegnap mikor csavartam le a fékfolyadék tartály tetején, nem a tető csavarodott le, hanem az egész tartály maradt a kezembe... :/ Visszacsavartam látható hiba nem maradt, max kis légtelenítés kell, de ezen kívül lehet emiatt valami hiba? A tartály menetét szokták szigetelni vagy jó eséllyel nem fog szivárogni a tartály aljánál?

A válaszokat előre is köszönöm! ;)
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Hátsó fékpofák

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

K.Imi írta:
Fék alaplapra felszerelve mindent minimális nyitást adsz a betéteknek a fékkulccsal, és le esztergálod a dob átmérőjére. De legjobb lenne dobot szabályozni és hozzá a betéteket. :)
:smt045
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
K.Imi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 281
Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
MZ-d típusa: ETZ 251m
Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen

Re: Hátsó fékpofák

Hozzászólás Szerző: K.Imi »

Joco_etz250 írta:Sziasztok!
Mi a teendő akkor, ha az újonnan vásárolt fékpofákon túl nagy a ferodol réteg és nem fér bele a dobba? Feltétezem esztergáltatni kellene, de nem tudom pontosan mennyinek kellene rajta maradnia, hogy ne szoruljon, de fékezni is tudjak.
Fék alaplapra felszerelve mindent minimális nyitást adsz a betéteknek a fékkulccsal, és le esztergálod a dob átmérőjére. De legjobb lenne dobot szabályozni és hozzá a betéteket. :)
MZ ETZ 251e '89
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Hátsó fékpofák

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Joco_etz250 írta:Sziasztok!
Mi a teendő akkor, ha az újonnan vásárolt fékpofákon túl nagy a ferodol réteg és nem fér bele a dobba? Feltétezem esztergáltatni kellene, de nem tudom pontosan mennyinek kellene rajta maradnia, hogy ne szoruljon, de fékezni is tudjak.

Reszelj le a fékkulccsal találkozó felületekből.
Piros MZ ETZ 250
UDX
Joco_etz250
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2013.06.02. 19:57
MZ-d típusa: ETZ 250

Hátsó fékpofák

Hozzászólás Szerző: Joco_etz250 »

Sziasztok!
Mi a teendő akkor, ha az újonnan vásárolt fékpofákon túl nagy a ferodol réteg és nem fér bele a dobba? Feltétezem esztergáltatni kellene, de nem tudom pontosan mennyinek kellene rajta maradnia, hogy ne szoruljon, de fékezni is tudjak.
Isti67
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2012.07.14. 11:40
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Isti67 »

bambi írta:
Isti67 írta:Szépnapot!!
A 9 es számmal jelzett tárcsa mérete mekkora??? Tudná ezt valaki??
Kép
Ez egy brembo főfékhenger .Az első szériás motorokra szerelték ezeket a gyáriban németben nincs ilyen alátét.
Köszi a választ!!
Ezek szerint ami itt van nálam ETZ azon brembo főfékhenger van. Ebben volt de amikor szét szedtem akkor le esett a satupad mellé és azóta nem találom #-o #-o Igazából a vastagsága érdekelne..
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: bambi »

Isti67 írta:Szépnapot!!
A 9 es számmal jelzett tárcsa mérete mekkora??? Tudná ezt valaki??
Kép
Ez egy brembo főfékhenger .Az első szériás motorokra szerelték ezeket a gyáriban németben nincs ilyen alátét.
Isti67
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2012.07.14. 11:40
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Isti67 »

Szépnapot!!
A 9 es számmal jelzett tárcsa mérete mekkora??? Tudná ezt valaki??
Kép
atesz155
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Nagykőrös

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: atesz155 »

Perec írta:Ha nem a durván elkopott a fékkar, hanem az utángyári főfékhenger az oka akkor az olyan.
Műszakin sem mondtak rá semmit. Én ráállítottam a féklámpakapcsolóval (ami nem működik) és így könnyű elérni és alig kell húzni, hogy fogjon, na meg nem kopik-((szivárog)) annyira.
Nagyon kényelmes, finom szerkezet lett!

atesz155 írta:Ha a fékkar az útjának kb 50-60%-ánál keményedik fel, az még rendben van? Fogni fog rendesen.
nagydivad írta: "akkor biztos nem fog folyni soha többet"

Azért ne túlozzunk ! :) Ajánlott a porvédő ajkas szimering.
Hát, mondjuk ami igaz, az igaz, lassan érett egy fékbetét cserére :)
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Perec »

Ha nem a durván elkopott a fékkar, hanem az utángyári főfékhenger az oka akkor az olyan.
Műszakin sem mondtak rá semmit. Én ráállítottam a féklámpakapcsolóval (ami nem működik) és így könnyű elérni és alig kell húzni, hogy fogjon, na meg nem kopik-((szivárog)) annyira.
Nagyon kényelmes, finom szerkezet lett!

atesz155 írta:Ha a fékkar az útjának kb 50-60%-ánál keményedik fel, az még rendben van? Fogni fog rendesen.
nagydivad írta: "akkor biztos nem fog folyni soha többet"

Azért ne túlozzunk ! :) Ajánlott a porvédő ajkas szimering.
Kép
atesz155
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Nagykőrös

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: atesz155 »

Ha a fékkar az útjának kb 50-60%-ánál keményedik fel, az még rendben van? Fogni fog rendesen.
Avatar
Target
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Tata

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Target »

Köszönöm, a nap folyamán meg is nézem.
Avatar
nagydivad
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: nagydivad »

Target írta:Sziasztok!
Tudja valaki, hogy a főfékhenger szerelhető-e?
Magát a dugattyút ki lehet szedni?
Igen! A fékkart leszerelve hozzáférsz egy kis seeger gyűrű funkciót betöltő acéldróthoz, ami a szimeringet biztosítja. Egy kis vájatba ül bele. Azt kiszeded onnan és erősen húzva a dugattyú végét (amit alapesetben a fékkar nyom) kijön a helyéről szimeringestül az egész. Összerakáskor javaslok a gyári szimering helyére egy normálisat tenni, akkor biztos nem fog folyni soha többet (ha folyt eddig, ha nem). :)
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: hell »

Target írta:Sziasztok!
Tudja valaki, hogy a főfékhenger szerelhető-e?
Magát a dugattyút ki lehet szedni?
Igen!
Avatar
Target
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Tata

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Target »

Sziasztok!
Tudja valaki, hogy a főfékhenger szerelhető-e?
Magát a dugattyút ki lehet szedni?
Avatar
falatka
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2012.05.04. 10:04
MZ-d típusa: MZ ETZ 251

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: falatka »

gabsic írta:
falatka írta: Hat gyari fotokat nezegetek de altalaban sotet a hatter vagy nem lehet kivenni mezen is van eredetileg vezetve ugy altalaban midnen kabel/bowden/spiral a kormanyrol :|
Igen, össze volt fogatva! Egyébként simán lejött a lámpa mellett, és az alsó kománykifli alatt ment le a blokkhoz. Ha nincs összefogva a kuplunggal, akkor nagyon csapkolódik menet közben a széltől, szóval mindenképp fogasd össze.
Szia Gabsic de reg nem lattalak :)

Ma ha haza erek lefotozom nektek, szerintem az en fordulatmero spiralom hosszu az lesz a gond.

Falatka
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: gabsic »

falatka írta: Hat gyari fotokat nezegetek de altalaban sotet a hatter vagy nem lehet kivenni mezen is van eredetileg vezetve ugy altalaban midnen kabel/bowden/spiral a kormanyrol :|
Igen, össze volt fogatva! Egyébként simán lejött a lámpa mellett, és az alsó kománykifli alatt ment le a blokkhoz. Ha nincs összefogva a kuplunggal, akkor nagyon csapkolódik menet közben a széltől, szóval mindenképp fogasd össze.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
falatka
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2012.05.04. 10:04
MZ-d típusa: MZ ETZ 251

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: falatka »

tiger1342 írta:
falatka írta: A masik kerdesem a fordulat meghajto spiral. Nekem ugy tunik hogy hosszu mert belelog a elso sarvedombe. Nem szeretnem hogy lekarcolja az uj festest. Ugy tudom a merete 920mm. Ahogy neztem a neten a 150s MZnek pedig 850mm. Szerintetek erdemes lecserelni rovidebre? Lehet hogy nalam van a problema hogy rosszul van elvezetve ez a spiral. Nem csinalnatok nekem fotot hogy lassam hogy is kell elvezetni a kormanyrol a bovdeneket meg a spiralokat?
Fordulat spirált én gyorskötözővel összefogattam a kuplung bovdennel, úgy már nem éri a sárvédőt. (Gyárilag is össze volt fogatva a peregyen, nem tudom ETZ-n hogy volt.
Nézegess gyári fotókat! :)
Hat gyari fotokat nezegetek de altalaban sotet a hatter vagy nem lehet kivenni mezen is van eredetileg vezetve ugy altalaban midnen kabel/bowden/spiral a kormanyrol :|
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

falatka írta: A masik kerdesem a fordulat meghajto spiral. Nekem ugy tunik hogy hosszu mert belelog a elso sarvedombe. Nem szeretnem hogy lekarcolja az uj festest. Ugy tudom a merete 920mm. Ahogy neztem a neten a 150s MZnek pedig 850mm. Szerintetek erdemes lecserelni rovidebre? Lehet hogy nalam van a problema hogy rosszul van elvezetve ez a spiral. Nem csinalnatok nekem fotot hogy lassam hogy is kell elvezetni a kormanyrol a bovdeneket meg a spiralokat?
Fordulat spirált én gyorskötözővel összefogattam a kuplung bovdennel, úgy már nem éri a sárvédőt. (Gyárilag is össze volt fogatva a peregyen, nem tudom ETZ-n hogy volt.
Nézegess gyári fotókat! :)
TS powa!
Kép
Avatar
falatka
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2012.05.04. 10:04
MZ-d típusa: MZ ETZ 251

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: falatka »

Veszy2107 írta:
falatka írta:Sziasztok,

a tarcsafek problemam reszben megoldodott. Mikor lefestettem az elso villakat akkor az a resz is festeket kapott ahova a feknyerget kell felcsavarozni. Ez okozta azt hogy a belso fekbetet fojamatosan nyeste a fektarcsat. Igy mar a nyeses sokkal kisebb viszont ugy nezem egy reszen ut maga a fektarcsa. Szeritnetek erdemes a fektarcsa esztergaltalnom?

A masik kerdesem a fordulat meghajto spiral. Nekem ugy tunik hogy hosszu mert belelog a elso sarvedombe. Nem szeretnem hogy lekarcolja az uj festest. Ugy tudom a merete 920mm. Ahogy neztem a neten a 150s MZnek pedig 850mm. Szerintetek erdemes lecserelni rovidebre? Lehet hogy nalam van a problema hogy rosszul van elvezetve ez a spiral. Nem csinalnatok nekem fotot hogy lassam hogy is kell elvezetni a kormanyrol a bovdeneket meg a spiralokat?

A harmadik dolog a hatso fekem. Na az mukodik viszont futyul/sipol mikor fekezek. Szerintetek mi lenne a megoldas? A fekpofakat szinten ujra cserelve.

Koszonettel,

Falatka
Féktárcsát én is szeretnék szabályoztatni, de Borsodban még nem találtam senkit aki elvállalná.... Ha fékezés közben érezni hogy pumpál a fékkar, ahogy üt a tárcsa akkor szerintem érdeme gondolkodni a szabályzáson, ha csak alig érezhető a fékkaron és nem is súrol be menet közben, bakon az elsőkerék szépen forog, akkor nem biztos hogy érdemes vele vesződni, SZERINTEM!

A hátsóféked gondolom dobfékes... Ha újak a pofák akkor nézd meg, hogy a pofán a ferodol vége levan-e csiszolva, azaz a betéten a maga a kopó réteg két vége ne legyen merőleges a betét fém részére, hanem csiszold meg egy kicsit átmenetes legyen.
Kép

A zöld vonal mentén kell megcsiszolni... Nekem mindig így mondták, amikor új betétet tettem bele....

Ha mégse így van, akkor úgy is reagálnak rá! :D
Üdv!
Hat nekem a fekkar nem pumpal nem erezni semmit. Nagyon joll fog, sot tulsagosan is :).
Az elso kerek szepen forog mig nem erinti azt a pontot/feluletet ott hallani a surlodast :(

A hatsofekem dobos igen majd megnezem, koszi a tippet :wink:

Falatka
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

falatka írta:Sziasztok,

a tarcsafek problemam reszben megoldodott. Mikor lefestettem az elso villakat akkor az a resz is festeket kapott ahova a feknyerget kell felcsavarozni. Ez okozta azt hogy a belso fekbetet fojamatosan nyeste a fektarcsat. Igy mar a nyeses sokkal kisebb viszont ugy nezem egy reszen ut maga a fektarcsa. Szeritnetek erdemes a fektarcsa esztergaltalnom?

A masik kerdesem a fordulat meghajto spiral. Nekem ugy tunik hogy hosszu mert belelog a elso sarvedombe. Nem szeretnem hogy lekarcolja az uj festest. Ugy tudom a merete 920mm. Ahogy neztem a neten a 150s MZnek pedig 850mm. Szerintetek erdemes lecserelni rovidebre? Lehet hogy nalam van a problema hogy rosszul van elvezetve ez a spiral. Nem csinalnatok nekem fotot hogy lassam hogy is kell elvezetni a kormanyrol a bovdeneket meg a spiralokat?

A harmadik dolog a hatso fekem. Na az mukodik viszont futyul/sipol mikor fekezek. Szerintnetek mi lenne a megoldas? A fekpofakat szinten ujra cserelve.

Koszonettel,

Falatka
Féktárcsát én is szeretnék szabályoztatni, de Borsodban még nem találtam senkit aki elvállalná.... Ha fékezés közben érezni hogy pumpál a fékkar, ahogy üt a tárcsa akkor szerintem érdeme gondolkodni a szabályzáson, ha csak alig érezhető a fékkaron és nem is súrol be menet közben, bakon az elsőkerék szépen forog, akkor nem biztos hogy érdemes vele vesződni, SZERINTEM!

A hátsóféked gondolom dobfékes... Ha újak a pofák akkor nézd meg, hogy a pofán a ferodol vége levan-e csiszolva, azaz a betéten a maga a kopó réteg két vége ne legyen merőleges a betét fém részére, hanem csiszold meg egy kicsit átmenetes legyen.
Kép

A zöld vonal mentén kell megcsiszolni... Nekem mindig így mondták, amikor új betétet tettem bele....

Ha mégse így van, akkor úgy is reagálnak rá! :D
Üdv!
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
falatka
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2012.05.04. 10:04
MZ-d típusa: MZ ETZ 251

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: falatka »

Sziasztok,

a tarcsafek problemam reszben megoldodott. Mikor lefestettem az elso villakat akkor az a resz is festeket kapott ahova a feknyerget kell felcsavarozni. Ez okozta azt hogy a belso fekbetet fojamatosan nyeste a fektarcsat. Igy mar a nyeses sokkal kisebb viszont ugy nezem egy reszen ut maga a fektarcsa. Szeritnetek erdemes a fektarcsa esztergaltalnom?

A masik kerdesem a fordulat meghajto spiral. Nekem ugy tunik hogy hosszu mert belelog a elso sarvedombe. Nem szeretnem hogy lekarcolja az uj festest. Ugy tudom a merete 920mm. Ahogy neztem a neten a 150s MZnek pedig 850mm. Szerintetek erdemes lecserelni rovidebre? Lehet hogy nalam van a problema hogy rosszul van elvezetve ez a spiral. Nem csinalnatok nekem fotot hogy lassam hogy is kell elvezetni a kormanyrol a bovdeneket meg a spiralokat?

A harmadik dolog a hatso fekem. Na az mukodik viszont futyul/sipol mikor fekezek. Szerintetek mi lenne a megoldas? A fekpofakat szinten ujra cserelve.

Koszonettel,

Falatka
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára falatka 2013.05.15. 12:01-kor.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: hell »

Már nem aktuális megoldódott...
Avatar
falatka
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2012.05.04. 10:04
MZ-d típusa: MZ ETZ 251

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: falatka »

MrDok írta:
falatka írta:Sziasztok,

Már nem tudom kihez forduljak a tarcsafek problémámmal + km meghajto bowden.
Az a helyzet hogy vasaroltam egy uj utangyartott fofekhengert kpl.: http://webmotors.hu/FOFEKHENGER_KPL
Mukodni mukodik is de nem tetszik ahogy a tarcsat fojamatosan nyesik a fektarcsa betetek. Mar voltam vele ket szerelonel es azt allitjak hogy ez normalis. Mar atolvastam a WIKI MZ oldalt de nem talaltam semmi hibat ami megjelenne az en fekeimnel (nem szivarog a fek fojadek, a gumik jo minosegiek es a fek is jol fog). De mikor megteszek kb 50-100 km utanna a elso fek tarcsa annyira forro hogy meg sem lehet erinteni es szinte pattog a feknyereg.

+
Km es Fordulat meghajto bowdennel kapcsolatba az lenne a kerdesem eredetileg hogy vannak vezetve ezek. Valahogy ugy tunek nalam hogy tul hosszuak es felek hogy bekapja oket az elso sarvedom.Gyakran az elso lampa ele is keverednek. Esetleg ha kerhetnem keszitenetek kozeli fotokat a ti bowdeneitektol?

Kozsonom a tanacsokat !
Falatka
A féked biztosan nem jó, ha a leírt tünteket produkálja. Épp hogy csak érinteni szabad a betéteknek a tárcsát, de nem súrlódhatnak állandóan, a keréknek könnyen kell forognia. A melegedés természetes dolog, de a mértéke nem mindeggy!
"Km es Fordulat meghajto bowdennel " na ilyent nem fogsz kapni, spirálnak nevezik. A neved alatt lévő képen tökéletesen van elvezetve mindkét spirál, úgy jó.
Koszi az infot. Meg kezdo vagyok igy hat bakizok, bocsi :)
Esetleg Gyor kornyeken nem tudtotok ajanlani jo szerviszt ahol ertenek is az MZkhez?

Udvozlettel!

Falatka
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: MrDok »

falatka írta:Sziasztok,

Már nem tudom kihez forduljak a tarcsafek problémámmal + km meghajto bowden.
Az a helyzet hogy vasaroltam egy uj utangyartott fofekhengert kpl.: http://webmotors.hu/FOFEKHENGER_KPL
Mukodni mukodik is de nem tetszik ahogy a tarcsat fojamatosan nyesik a fektarcsa betetek. Mar voltam vele ket szerelonel es azt allitjak hogy ez normalis. Mar atolvastam a WIKI MZ oldalt de nem talaltam semmi hibat ami megjelenne az en fekeimnel (nem szivarog a fek fojadek, a gumik jo minosegiek es a fek is jol fog). De mikor megteszek kb 50-100 km utanna a elso fek tarcsa annyira forro hogy meg sem lehet erinteni es szinte pattog a feknyereg.

+
Km es Fordulat meghajto bowdennel kapcsolatba az lenne a kerdesem eredetileg hogy vannak vezetve ezek. Valahogy ugy tunek nalam hogy tul hosszuak es felek hogy bekapja oket az elso sarvedom.Gyakran az elso lampa ele is keverednek. Esetleg ha kerhetnem keszitenetek kozeli fotokat a ti bowdeneitektol?

Kozsonom a tanacsokat !
Falatka
A féked biztosan nem jó, ha a leírt tünteket produkálja. Épp hogy csak érinteni szabad a betéteknek a tárcsát, de nem súrlódhatnak állandóan, a keréknek könnyen kell forognia. A melegedés természetes dolog, de a mértéke nem mindeggy!
"Km es Fordulat meghajto bowdennel " na ilyent nem fogsz kapni, spirálnak nevezik. A neved alatt lévő képen tökéletesen van elvezetve mindkét spirál, úgy jó.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
falatka
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2012.05.04. 10:04
MZ-d típusa: MZ ETZ 251

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: falatka »

Sziasztok,

Már nem tudom kihez forduljak a tarcsafek problémámmal + km meghajto bowden.
Az a helyzet hogy vasaroltam egy uj utangyartott fofekhengert kpl.: http://webmotors.hu/FOFEKHENGER_KPL
Mukodni mukodik is de nem tetszik ahogy a tarcsat fojamatosan nyesik a fektarcsa betetek. Mar voltam vele ket szerelonel es azt allitjak hogy ez normalis. Mar atolvastam a WIKI MZ oldalt de nem talaltam semmi hibat ami megjelenne az en fekeimnel (nem szivarog a fek fojadek, a gumik jo minosegiek es a fek is jol fog). De mikor megteszek kb 50-100 km utanna a elso fek tarcsa annyira forro hogy meg sem lehet erinteni es szinte pattog a feknyereg.

+
Km es Fordulat meghajto bowdennel kapcsolatba az lenne a kerdesem eredetileg hogy vannak vezetve ezek. Valahogy ugy tunek nalam hogy tul hosszuak es felek hogy bekapja oket az elso sarvedom.Gyakran az elso lampa ele is keverednek. Esetleg ha kerhetnem keszitenetek kozeli fotokat a ti bowdeneitektol?

Kozsonom a tanacsokat !
Falatka
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: bambi »

hell írta:Érdeklődnék az utángyártott fékdugattyúk mennyire használhatóak(méretpontosak-e és egyebek érdekelnének)? Vagy szigorúan tilos megvenni őket? Ha valaki mostanában vett volna megoszthatná velem a tapasztalatait.
Őrolla lenne szó:

http://webmotors.hu/FEKNYEREG_DUGATTYU_E
Használhatóak
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: hell »

Érdeklődnék az utángyártott fékdugattyúk mennyire használhatóak(méretpontosak-e és egyebek érdekelnének)? Vagy szigorúan tilos megvenni őket? Ha valaki mostanában vett volna megoszthatná velem a tapasztalatait.
Őrolla lenne szó:

http://webmotors.hu/FEKNYEREG_DUGATTYU_E
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: dkari »

xxgabikaxx írta:
dkari írta: Korábban ebben a boltban is vállaltak újra ferrodolozást. De mivel az olcsó utángányolt majdnem olcsóbb mint a ferrodolozás és azonnal elérhető már nem vállalják. Ezekért a dolgokért sajnos mi is hibásak vagyunk, mert bár tudjuk hogy szar még is megvesszük a szemetet, abban bízva hogy pont ez nem lesz szar.
Mint bő húsz éve mikor mindenki daciat vett mert bár a világ egyik legnagyobb szemete volt ezt lehetett azonnal megkapni. Ezekből is volt 1% jó.
A pályaudvarnál lévő boltról beszélek.Sokáig volt a vasműszakinál is a budapesti úton,na azt a boltot nagyon szerettem.Ott minden megkaptam,ráadásul jó minőségben.Kár,hogy bezárt,így kénytelen vagyok csak netről rendelni cuccokat.

Én is arról beszélek. Hát ja a robogószalon az bezárt. Bár az utóbbi időben ott sem volt szinte semmi. Legalább is kis Ts-hez.
Avatar
xxgabikaxx
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 108
Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: xxgabikaxx »

dkari írta: Korábban ebben a boltban is vállaltak újra ferrodolozást. De mivel az olcsó utángányolt majdnem olcsóbb mint a ferrodolozás és azonnal elérhető már nem vállalják. Ezekért a dolgokért sajnos mi is hibásak vagyunk, mert bár tudjuk hogy szar még is megvesszük a szemetet, abban bízva hogy pont ez nem lesz szar.
Mint bő húsz éve mikor mindenki daciat vett mert bár a világ egyik legnagyobb szemete volt ezt lehetett azonnal megkapni. Ezekből is volt 1% jó.
A pályaudvarnál lévő boltról beszélek.Sokáig volt a vasműszakinál is a budapesti úton,na azt a boltot nagyon szerettem.Ott minden megkaptam,ráadásul jó minőségben.Kár,hogy bezárt,így kénytelen vagyok csak netről rendelni cuccokat.
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: dkari »

xxgabikaxx írta:Sziasztok!

Bár lehet,hogy a "Meg ne vedd!" topikba kéne írni de fékes téma.

Fateromnak említettem,hogy a hátsó fék a kis ETZ-men nem nagyon fog. Mondogatta,hogy vegyek betétet,de én lusta voltam.Ezért elment és sutyiba vett egyet tudtom nélkül. Mondom,ha már megvette akkor tegyük fel.(Hozzáteszem,hogy itt Veszprémben csak egy ilyen motorosbolt van ahol MZ cuccokat lehet kapni,és hát nem a legjobb minőség.)

Összeraktam a féket,megcsiszolgattam.Elkezdtem próbálgatni.egy darabig semmi probléma nem volt. Na mondom akkor lépjünk rá rendesen,satuzzunk egyet. Rálépek és egy pattanást hallok.

Szétszedtem és ezt láttam: http://kepfeltoltes.hu/130428/DSC_0315_ ... es.hu_.jpg

Na mondom,akkor vissza a régi. Megcsiszoltam a dobot,megcsiszoltam a régi betétet.Lefújtam fékápoló sprével,összeraktam és simán tudtam satuzgatni.

Egyszerűen hihetetlen,hogy mennyire bóvli utángyártott xarokat képesek eladni manapság.
Korábban ebben a boltban is vállaltak újra ferrodolozást. De mivel az olcsó utángányolt majdnem olcsóbb mint a ferrodolozás és azonnal elérhető már nem vállalják. Ezekért a dolgokért sajnos mi is hibásak vagyunk, mert bár tudjuk hogy szar még is megvesszük a szemetet, abban bízva hogy pont ez nem lesz szar.
Mint bő húsz éve mikor mindenki daciat vett mert bár a világ egyik legnagyobb szemete volt ezt lehetett azonnal megkapni. Ezekből is volt 1% jó.
Avatar
moyos
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 342
Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
Tartózkodási hely: Martonvásár

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: moyos »

kupi írta: Sajnos ismerős és nem csak MZ körökbe de aki babetázik annak is nagyon ismerős a jelenség.Tavaly csak 3 garnitúra fékbetétet dobtam ki babettákbol törés miatt,de már idén is találkoztam ilyennel(természetesen új után gányolt" volt mind szép fényes). MZ be is láttam törést de ami nekem van az törni nem törik de nem is fog pedig alig egy éves.Lehet keresek egy használt de jó állapotút eredeti DDR be még ha 20-30 éves akkor is különb és biztonságosabb.
Babis berkekben ismert egy szaki, aki újraferodolozza a gyári pofákat. Majdcsak minden börzén kint van az öregúr. (Azért írom a börzéket, mert azt hiszem, hogy Sümeg a headqarter.)
Ha valakinek szükséges, elő tudom keríteni az e-mail címét.
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: kupi »

[quote="xxgabikaxx"]Sziasztok!

Bár lehet,hogy a "Meg ne vedd!" topikba kéne írni de fékes téma.

Fateromnak említettem,hogy a hátsó fék a kis ETZ-men nem nagyon fog. Mondogatta,hogy vegyek betétet,de én lusta voltam.Ezért elment és sutyiba vett egyet tudtom nélkül. Mondom,ha már megvette akkor tegyük fel.(Hozzáteszem,hogy itt Veszprémben csak egy ilyen motorosbolt van ahol MZ cuccokat lehet kapni,és hát nem a legjobb minőség.)

Összeraktam a féket,megcsiszolgattam.Elkezdtem próbálgatni.egy darabig semmi probléma nem volt. Na mondom akkor lépjünk rá rendesen,satuzzunk egyet. Rálépek és egy pattanást hallok.

Szétszedtem és ezt láttam: [url]http://kepfeltoltes.hu/130428/DSC_0""""""""




Sajnos ismerős és nem csak MZ körökbe de aki babetázik annak is nagyon ismerős a jelenség.Tavaly csak 3 garnitúra fékbetétet dobtam ki babettákbol törés miatt,de már idén is találkoztam ilyennel(természetesen új után gányolt" volt mind szép fényes). MZ be is láttam törést de ami nekem van az törni nem törik de nem is fog pedig alig egy éves.Lehet keresek egy használt de jó állapotút eredeti DDR be még ha 20-30 éves akkor is különb és biztonságosabb.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
daranyi68

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

[quote="xxgabikaxx"]Sziasztok!

Bár lehet,hogy a "Meg ne vedd!" topikba kéne írni de fékes téma.

Fateromnak említettem,hogy a hátsó fék a kis ETZ-men nem nagyon fog. Mondogatta,hogy vegyek betétet,de én lusta voltam.Ezért elment és sutyiba vett egyet tudtom nélkül. Mondom,ha már megvette akkor tegyük fel.(Hozzáteszem,hogy itt Veszprémben csak egy ilyen motorosbolt van ahol MZ cuccokat lehet kapni,és hát nem a legjobb minőség.)

Összeraktam a féket,megcsiszolgattam.Elkezdtem próbálgatni.egy darabig semmi probléma nem volt. Na mondom akkor lépjünk rá rendesen,satuzzunk egyet. Rálépek és egy pattanást hallok.

Szétszedtem és ezt láttam: [url]http://kepfeltoltes.hu/130428/DSC_0315_ ... es.hu_.jpg[/url]

Na mondom,akkor vissza a régi. Megcsiszoltam a dobot,megcsiszoltam a régi betétet.Lefújtam fékápoló sprével,összeraktam és simán tudtam satuzgatni.

Egyszerűen hihetetlen,hogy mennyire bóvli utángyártott xarokat képesek eladni manapság.[/quote]

Szörnyű!!
http://www.robogomagazin.hu/portal/webs ... ist_num=10
Én tőlük rendeltem német minőség kategóriából és eddig nem csalódtam benne!
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

MrDok írta: Na ez az az alkatrész amivel visszamész a boltba, a pultra dobod, és elmondod hogy meghalt a motoros aki használta...........
Ezt azért simán vinném a fogyasztóvédelemhez/ fűhöz / fához, míg fel nem akasztják a gyártóját!
Sajnos nehéz lenne megtalálni.Made in Taiwan.
Amúgy tényleg rohadjon meg a gyártója. :smt067
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
xxgabikaxx
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 108
Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: xxgabikaxx »

MrDok írta: Na ez az az alkatrész amivel visszamész a boltba, a pultra dobod, és elmondod hogy meghalt a motoros aki használta...........
Ezt azért simán vinném a fogyasztóvédelemhez/ fűhöz / fához, míg fel nem akasztják a gyártóját!
Igen!Én is ebbe gondoltam bele,hogy ha véletlenül kibírja a tesztelést,kimegyek az utakra és 90-nél eltörik... blokkol a kerék aztán perec... Vagy csak simán városban piros lámpánál 2. vagy 3.-ként állok/állnék meg és összezúzom egy komolyabb autó hátulját. Nagyon kell ezekkel a hulladékokkal vigyázni!
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: MrDok »

xxgabikaxx írta:Sziasztok!

Bár lehet,hogy a "Meg ne vedd!" topikba kéne írni de fékes téma.

Fateromnak említettem,hogy a hátsó fék a kis ETZ-men nem nagyon fog. Mondogatta,hogy vegyek betétet,de én lusta voltam.Ezért elment és sutyiba vett egyet tudtom nélkül. Mondom,ha már megvette akkor tegyük fel.(Hozzáteszem,hogy itt Veszprémben csak egy ilyen motorosbolt van ahol MZ cuccokat lehet kapni,és hát nem a legjobb minőség.)

Összeraktam a féket,megcsiszolgattam.Elkezdtem próbálgatni.egy darabig semmi probléma nem volt. Na mondom akkor lépjünk rá rendesen,satuzzunk egyet. Rálépek és egy pattanást hallok.

Szétszedtem és ezt láttam: http://kepfeltoltes.hu/130428/DSC_0315_ ... es.hu_.jpg

Na mondom,akkor vissza a régi. Megcsiszoltam a dobot,megcsiszoltam a régi betétet.Lefújtam fékápoló sprével,összeraktam és simán tudtam satuzgatni.

Egyszerűen hihetetlen,hogy mennyire bóvli utángyártott xarokat képesek eladni manapság.
Na ez az az alkatrész amivel visszamész a boltba, a pultra dobod, és elmondod hogy meghalt a motoros aki használta...........
Ezt azért simán vinném a fogyasztóvédelemhez/ fűhöz / fához, míg fel nem akasztják a gyártóját!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
xxgabikaxx
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 108
Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: xxgabikaxx »

Sziasztok!

Bár lehet,hogy a "Meg ne vedd!" topikba kéne írni de fékes téma.

Fateromnak említettem,hogy a hátsó fék a kis ETZ-men nem nagyon fog. Mondogatta,hogy vegyek betétet,de én lusta voltam.Ezért elment és sutyiba vett egyet tudtom nélkül. Mondom,ha már megvette akkor tegyük fel.(Hozzáteszem,hogy itt Veszprémben csak egy ilyen motorosbolt van ahol MZ cuccokat lehet kapni,és hát nem a legjobb minőség.)

Összeraktam a féket,megcsiszolgattam.Elkezdtem próbálgatni.egy darabig semmi probléma nem volt. Na mondom akkor lépjünk rá rendesen,satuzzunk egyet. Rálépek és egy pattanást hallok.

Szétszedtem és ezt láttam: http://kepfeltoltes.hu/130428/DSC_0315_ ... es.hu_.jpg

Na mondom,akkor vissza a régi. Megcsiszoltam a dobot,megcsiszoltam a régi betétet.Lefújtam fékápoló sprével,összeraktam és simán tudtam satuzgatni.

Egyszerűen hihetetlen,hogy mennyire bóvli utángyártott xarokat képesek eladni manapság.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Lóri írta:Ha munkabetegséged van, menjél orvoshoz, vagy ülj le egy sarokba és várd meg, amíg elmúlik! Vigyázz magadra, nehogy megártson! Üdv :D
:smt023 Leülök egy sarokba inkább, az orvosig elmenni sok munka......... :wink:
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Lóri »

Ha munkabetegséged van, menjél orvoshoz, vagy ülj le egy sarokba és várd meg, amíg elmúlik! Vigyázz magadra, nehogy megártson! Üdv :D
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: MrDok »

sunbim írta:"MrDok"
és a főfékmunkahenger is bejátszhat.

Ne szívasd a népet Doki. Olyan alkatrész nincs is. De tudom hogy tudod. :wink: :lol:
Jóvannaaaa. Már munkabetegségem van, el sem tudom képzelni a dolgokat munka nélkül. :wink:
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: hell »

Pfff mintha a szellemet hallanám ez a modor ez a hozzáállás. Gyanus vagy mostmár.... :D
Neked nem hiszek és el sem olvasom mostmár a hozzászólásaidat... :twisted: :D
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: sunbim »

"MrDok"
és a főfékmunkahenger is bejátszhat.

Ne szívasd a népet Doki. Olyan alkatrész nincs is. De tudom hogy tudod. :wink: :lol:
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: MrDok »

hell írta: Ebben az esetben nem csodára kell várni! Meg kell javítani!
Lehet kosz a dugattyúk mellett, lehet fékcső szűkülés, és a főfékmunkahenger is bejátszhat).
Ok főnök ezt vártam tőled köszönöm szépen a tanácsot! Mindenből veszek újat... (vagyis valami mocskot mert már jó nem nagyon van). Ez itt a megoldás valóban... :D[/quote]
A fékcsővel nekem nincs rossz tapasztalatom, jók amit kapni lehet (gumis), féknyerget lehet kifogni jó áron bontottat, ha nem barmolták szét jó lehet. :wink:
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: hell »

MrDok írta:
hell írta:Tökéletesen mozognak mégegyszer nekifutottam majd kerültem vele egyet. Fogja de már nem annyira.
Fékolajjal cseppentettem és járattam meg többször is. A főfékhengerem Bambi mester féle Hyosung azzal nem hinném baj van nem olyan régi. Sztenderen nem nagyon kell forgatni a kereket mert folyamatosan beleér. Szétszedni már nem merem mert van baj nem kevés. :) Légtelenítő csavar menet oda, a nyereg felfogató csavar alsó menet szintén(utolsó meghúzásuk volt szinte) és még lehetne sorolni. A gumialkatrészekről nem is beszélek 10 éve marékszámra próbáltuk őket annyi szar volt most már bele se merek gondolni mi lehet a helyzet.
Az nem lehet a tárcsa szar benne? Volt már szabályozva most 4,2mm. Bár eddig baj nem volt vele(igaz ez már nem jelent semmit). Holnapig pihen hátha átjárja az olaj (és az erő) jobban és majd elválik javul-e a helyzete. Voltak már csodák az évek alatt bár mostanában ritkulnak... :D
Ebben az esetben nem csodára kell várni! Meg kell javítani!
Lehet kosz a dugattyúk mellett, lehet fékcső szűkülés, és a főfékmunkahenger is bejátszhat).
Ok főnök ezt vártam tőled köszönöm szépen a tanácsot! Mindenből veszek újat... (vagyis valami mocskot mert már jó nem nagyon van). Ez itt a megoldás valóban... :D
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: MrDok »

hell írta:Tökéletesen mozognak mégegyszer nekifutottam majd kerültem vele egyet. Fogja de már nem annyira.
Fékolajjal cseppentettem és járattam meg többször is. A főfékhengerem Bambi mester féle Hyosung azzal nem hinném baj van nem olyan régi. Sztenderen nem nagyon kell forgatni a kereket mert folyamatosan beleér. Szétszedni már nem merem mert van baj nem kevés. :) Légtelenítő csavar menet oda, a nyereg felfogató csavar alsó menet szintén(utolsó meghúzásuk volt szinte) és még lehetne sorolni. A gumialkatrészekről nem is beszélek 10 éve marékszámra próbáltuk őket annyi szar volt most már bele se merek gondolni mi lehet a helyzet.
Az nem lehet a tárcsa szar benne? Volt már szabályozva most 4,2mm. Bár eddig baj nem volt vele(igaz ez már nem jelent semmit). Holnapig pihen hátha átjárja az olaj (és az erő) jobban és majd elválik javul-e a helyzete. Voltak már csodák az évek alatt bár mostanában ritkulnak... :D
Ebben az esetben nem csodára kell várni! Meg kell javítani!
Lehet kosz a dugattyúk mellett, lehet fékcső szűkülés, és a főfékmunkahenger is bejátszhat).
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 44 vendég