Fékek

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 158
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.11.04. 10:06

Nem találtam elérhető távolságban olyan helyet, ahol a kerék szétszerelése nélkül tudtak volna fékdobot szabályozni. Ezért kigondoltam egy módszert, amivel több mint jó eredménnyel sikerült megszüntetnem az ovalitást és megfelelő érdességű lett a felület. Azonban kérek mindenkit, hogy aki nem érti az elvét, az hozzá sem kezdjen, mert több kárt fog okozni, mint azt álmában gondolná!
Mz fédob szabályozás.jpg

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 154
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2018.11.03. 18:09

csoka írta:
2018.11.03. 16:36
Tony91 a sárvédődön Müller Szabi féle stabilizátor van?Azért kérdezem,mert nekem is van,de még nem raktam fel,és nem tudom a sárvédőn kell-e alakítani,vagy egyszerüen ráhúzom a sárvédőre felülről
,és a felfogató csavart átvezetem a sárvédő felfogatáson,és a stabilizátoron?
Igen, a Szabolcs-féle merevítő van. Nem kell semmit sem alakítani, csak ráteszed és csókolom :)
WP_20160729_10_40_10_Pro.jpg

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 423
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: csoka » 2018.11.03. 16:36

Tony91 a sárvédődön Müller Szabi féle stabilizátor van?Azért kérdezem,mert nekem is van,de még nem raktam fel,és nem tudom a sárvédőn kell-e alakítani,vagy egyszerüen ráhúzom a sárvédőre felülről
,és a felfogató csavart átvezetem a sárvédő felfogatáson,és a stabilizátoron?

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 158
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.11.02. 19:46

Tony91 írta:
2018.11.02. 12:21
Zorka írta:
2018.10.10. 16:33


Én komplett kereket vettem. És bevallom őszintén, nem hasonlítottam össze a kettőt. Úgyhogy nem tudnék csak saccolni a belső távtartó ügyében. :-k
Nem 1mm-rel, hanem 1mm-re kellett a porvédő belső távtartórészét csökkenteni.
De itt is igaz a régi mondás; kétszer mérj, egyszer vágj.
No, nekem az eredeti (két oldalsó) távtartókkal passzolt teljesen, szépen középen fut a tárcsa a nyergegben. A két csapágy közti távtartóból kell hosszabb, ezt hétvégén kimérjük, hogy mekkora, és esztergáltatok

WP_20181102_10_55_55_Pro.jpg
A tárcsa felőli oldal nekem is teljesen rendben volt. A balos távtartóval volt a galiba. Nem feküdt be a kerékagyban a helyére, mint a jobbos. A porvédő részének a helyére kerülése miatt kellett leátmérőzni, illetve a csapágy felőli oldalából leszedni. Ha jól emlékszem 5mm-t. Ebben az állapotban, már nagyon kiállt a keréktengely menetes része a tárcsa felől. A jobbosnak hosszabb a külső távtartórésze. mint a balosnak, kb 1cm-rel. Tehát a porvédő a bal oldalon került nálam 5mm-rel jobbra, a tengely 5mm-rel balra. Így került minden a helyére. Most nálam is annyi menet látszik, mint a te felvételeden. És a balos porvédő is szépen fekszik az agyban.

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 154
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2018.11.02. 12:21

Zorka írta:
2018.10.10. 16:33
Tony91 írta:
2018.10.10. 14:53


A csapágyak közti távtartó stimmelt? Vagy azt kellett 1 mm-rel csökkenteni?
Én komplett kereket vettem. És bevallom őszintén, nem hasonlítottam össze a kettőt. Úgyhogy nem tudnék csak saccolni a belső távtartó ügyében. :-k
Nem 1mm-rel, hanem 1mm-re kellett a porvédő belső távtartórészét csökkenteni.
De itt is igaz a régi mondás; kétszer mérj, egyszer vágj.
No, nekem az eredeti (két oldalsó) távtartókkal passzolt teljesen, szépen középen fut a tárcsa a nyergegben. A két csapágy közti távtartóból kell hosszabb, ezt hétvégén kimérjük, hogy mekkora, és esztergáltatok
WP_20181102_10_55_55_Pro.jpg

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 154
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2018.10.14. 09:57

Zorka írta:
2018.10.14. 09:11
Tony91 írta:
2018.10.14. 08:48



Küllőből a 177 mm-es Kanuni küllő kellett, jól tévedek?
Nem tudom, mert egy komplett új kereket vettem szőröstől, bőröstől.
Ezt: https://www.ost2rad.de/MZ-Ersatzteile/R ... 1-301.html
Jaa, akkor tárgytalan a kérdés :D
No, a lényeg, hogy a Kanuni agy átmérője kisebb, mint a DDR-es agyé, így hosszabb küllő kell bele, és szerintem a 177 mm-es küllő lesz az, amit lehet itthon kapni "Kanuni küllő 177 mm" elnevezéssel (ha jól néztem utána, a gyári 18-as első kerék küllője 163 mm-es)

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 158
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.10.14. 09:11

Tony91 írta:
2018.10.14. 08:48
Zorka írta:
2018.10.10. 18:45


Köszönöm! Dob az mindegyiken és szerintem jobb is mint a régi fajta. :D

Küllőből a 177 mm-es Kanuni küllő kellett, jól tévedek?
Nem tudom, mert egy komplett új kereket vettem szőröstől, bőröstől.
Ezt: https://www.ost2rad.de/MZ-Ersatzteile/R ... 1-301.html

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 154
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2018.10.14. 08:48

Zorka írta:
2018.10.10. 18:45
Tony91 írta:
2018.10.10. 18:40


Köszönöm! :)
Szép jószág, ez a tárcsa szerintem dob rajta :)
Köszönöm! Dob az mindegyiken és szerintem jobb is mint a régi fajta. :D

Küllőből a 177 mm-es Kanuni küllő kellett, jól tévedek?

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 158
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.10.10. 18:45

Tony91 írta:
2018.10.10. 18:40
Zorka írta:
2018.10.10. 18:12


0.jpg
Köszönöm! :)
Szép jószág, ez a tárcsa szerintem dob rajta :)
Köszönöm! Dob az mindegyiken és szerintem jobb is mint a régi fajta. :D

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 154
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2018.10.10. 18:40

Zorka írta:
2018.10.10. 18:12
Tony91 írta:
2018.10.10. 17:09


Képet tudnál ide feltenni, hogy látszódjon a féktárcsád?
0.jpg
Köszönöm! :)
Szép jószág, ez a tárcsa szerintem dob rajta :)

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 158
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.10.10. 18:12

Tony91 írta:
2018.10.10. 17:09
Zorka írta:
2018.10.10. 16:36


Nem. Az enyémben komplett ETZ villa van. Ugyanis ez eredetileg krómvillás volt. (Nem /1)
Képet tudnál ide feltenni, hogy látszódjon a féktárcsád?
0.jpg

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 158
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.10.10. 18:01

Tony91 írta:
2018.10.10. 17:09
Zorka írta:
2018.10.10. 16:36


Nem. Az enyémben komplett ETZ villa van. Ugyanis ez eredetileg krómvillás volt. (Nem /1)
Képet tudnál ide feltenni, hogy látszódjon a féktárcsád?
Mindjárt... :wink:

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 154
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2018.10.10. 17:09

Zorka írta:
2018.10.10. 16:36
aronpfabian írta:
2018.10.10. 14:57
A TS villaszár-távolsága is kisebb. Az eredeti ETZ méretekhez képest kellett levenni belőle (minden tárcsás átalakításnál felmerül) vagy a már TS-re alakított alkatrészeket kellett mégtovább alakítani?
Nem. Az enyémben komplett ETZ villa van. Ugyanis ez eredetileg krómvillás volt. (Nem /1)
Képet tudnál ide feltenni, hogy látszódjon a féktárcsád?

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 158
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.10.10. 16:36

aronpfabian írta:
2018.10.10. 14:57
A TS villaszár-távolsága is kisebb. Az eredeti ETZ méretekhez képest kellett levenni belőle (minden tárcsás átalakításnál felmerül) vagy a már TS-re alakított alkatrészeket kellett mégtovább alakítani?
Nem. Az enyémben komplett ETZ villa van. Ugyanis ez eredetileg krómvillás volt. (Nem /1)

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 158
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.10.10. 16:33

Tony91 írta:
2018.10.10. 14:53
Zorka írta:
2018.10.09. 19:01


A bal oldali távtartóra azért figyelj oda, mert nekem jobb oldalira kellett cserélnem. A porvédő részét le kellett átmérőzni, a belső távtartóját meg 1mm-re csökkenteni. (A gyári távtartó belsejében egy acél betét van a torzulások ellen.)
A csapágyak közti távtartó stimmelt? Vagy azt kellett 1 mm-rel csökkenteni?
Én komplett kereket vettem. És bevallom őszintén, nem hasonlítottam össze a kettőt. Úgyhogy nem tudnék csak saccolni a belső távtartó ügyében. :-k
Nem 1mm-rel, hanem 1mm-re kellett a porvédő belső távtartórészét csökkenteni.
De itt is igaz a régi mondás; kétszer mérj, egyszer vágj.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Zorka 2018.10.10. 16:42-kor.

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 983
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.10.10. 14:57

A TS villaszár-távolsága is kisebb. Az eredeti ETZ méretekhez képest kellett levenni belőle (minden tárcsás átalakításnál felmerül) vagy a már TS-re alakított alkatrészeket kellett mégtovább alakítani?

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 154
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2018.10.10. 14:53

Zorka írta:
2018.10.09. 19:01
Tony91 írta:
2018.10.09. 13:59
No kérem, Törökországból megjött az újabb fajta tárcsafékrendszer, amit a németek kezdtek el az 500-as Rotax-os MZ-n használni, majd a török folytatta

WP_20181009_13_15_46_Pro.jpg

WP_20181009_13_16_26_Pro.jpg
A bal oldali távtartóra azért figyelj oda, mert nekem jobb oldalira kellett cserélnem. A porvédő részét le kellett átmérőzni, a belső távtartóját meg 1mm-re csökkenteni. (A gyári távtartó belsejében egy acél betét van a torzulások ellen.)
A csapágyak közti távtartó stimmelt? Vagy azt kellett 1 mm-rel csökkenteni?

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 158
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.10.09. 19:01

Tony91 írta:
2018.10.09. 13:59
No kérem, Törökországból megjött az újabb fajta tárcsafékrendszer, amit a németek kezdtek el az 500-as Rotax-os MZ-n használni, majd a török folytatta

WP_20181009_13_15_46_Pro.jpg

WP_20181009_13_16_26_Pro.jpg
A bal oldali távtartóra azért figyelj oda, mert nekem jobb oldalira kellett cserélnem. A porvédő részét le kellett átmérőzni, a belső távtartóját meg 1mm-re csökkenteni. (A gyári távtartó belsejében egy acél betét van a torzulások ellen.)

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 154
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2018.10.09. 13:59

No kérem, Törökországból megjött az újabb fajta tárcsafékrendszer, amit a németek kezdtek el az 500-as Rotax-os MZ-n használni, majd a török folytatta
WP_20181009_13_15_46_Pro.jpg
WP_20181009_13_16_26_Pro.jpg

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 154
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2018.08.28. 19:20

A nyereg ma megjött Olaszországból, azt már fel is dobtam a 251-esre. Fém fékcső és új főfékhenger következő héten
WP_20180828_17_37_06_Pro.jpg
WP_20180828_17_37_24_Pro.jpg

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3813
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2018.08.15. 14:26

EPDM gumiból, vagy vitonból gyártass hozzá, én még az O-ring Kft-től se kaptam. Miklóson, a sárgaház környékén egy kis utcában van egy csapágy (SKF) bolt, velük csináltattam anno. De már nekem is elfogyott...

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2629
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2018.08.15. 13:12

Köszi sràcok a segitséget! A karmantyú bent van. Ugy néz ki jò lesz . Köszi Zé!
Most a két fél közötti gyürünél ereszt. A gyürü beszerzés alatt . De tartok töle olyan ,,jò" minöségü lesz mint az összes gumi alkatrész amit a fékhez àrulnak.

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3813
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2018.08.15. 12:24

Van egy rakat karmantyúm, azok elvileg méretpontosak, ha kell, adok szívesen. :wink:

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2340
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: z25z » 2018.08.12. 11:36

sunbim! ez ügyben van egy ötletem, rám tudsz csörögni?

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2629
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2018.08.12. 10:48

Émmeg' nekiálltam a nyergemet újítani mert elkezdett dőlni belőle az olaj.
Vettem "nagyszerű,, minőségű tömítő gumigyűrűt a nyereg és a dugattyú közé... annyira de annyira nem takarékoskodtak az anyaggal hogy többet tettek bele, ennek köszönhetően nem megy bele a dugattyú még szilikonzsírral sem!!

Egyszóval egy rakat fos!!

Nem is értem miért gondoltam hogy megfelelő minőségűt kapok a boltban. A csapágyboltos Dél Antinál megpróbálom, hátha tart valami belevaló, jó minőségű cuccot.

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2135
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: hell » 2018.08.12. 09:43

Miről beszélsz? Teljesen nem ment el az eszem kiadjak egy vagyont azért...! :D :D

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 154
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2018.08.12. 09:11

hell írta:
2018.08.11. 23:27
Honnan tudod nem kell hozzá nyúlni 30 évig? :D :D
Neked csak savanyú a szőlő, mert Simson-os haveroddal nemtudod megboltolni a Brembo nyerget :P :D

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2135
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: hell » 2018.08.11. 23:27

Honnan tudod nem kell hozzá nyúlni 30 évig? :D :D

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 154
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2018.08.10. 16:22

sunbim írta:
2018.08.10. 16:09
És most ez fent is van a helyén és jól működik?
Hol? Mennyiért vetted?

Enyém, a gyári is mostanában kezdett el folyni ismét.
Nincs még fent, de Müller Szabinak és Neszveda Gyurinak is ilyen féknyerge van az ETZ-n. Olaszországból vettem, postával 177 Euro. Tudom, most sokan köpködnek, hogy rohadt drága, viszont ehhez minimum 30 évig nem kell hozzányúlni, jól dolgozik, és megszabadít a folyamatos szopástól. Elegem lett már, a motorral meg évente 13 ezer km-t megyek, kell a normális fék. Augusztus 21 után fog megérkezni, mert pont a következő héten vannak szabadságon az olaszok. Ha megjön és felrakom, írni fogok ide és az FB csoportba is róla

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2629
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2018.08.10. 16:09

És most ez fent is van a helyén és jól működik?
Hol? Mennyiért vetted?

Enyém, a gyári is mostanában kezdett el folyni ismét.

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 154
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2018.08.10. 15:45

No meguntam, hogy a féknyereggel állandó sz*pás van, vettem egy Brembo P08-ast, ez már a biztosan passzoló nyereg. Kompletten küldik, fékbetétekkel együtt.
A féknyergemet márciusban szedtem szét, raktam össze új dugattyúval és karmantyúval, de megint szorul az egyik dugattyú.... És ez mindig fenálló jelenség...
Írtam a forgalmazónak levelet, lekértem a méreteket, ez a jó nyereg
P08_2.jpg
P08_1.jpg

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 154
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2018.07.02. 08:57

sunbim írta:
2018.06.20. 07:35
Megvan az EBC FA018 betét. Kiváncsi vagyok hogy teljesít.
Csepelen vettem meg.
Az ebc webáruházban rendeltem , másnap felhívtak hogy látják h szigetszentmiklósi vagyok ha van kedvem motorozzak el érte, megspórolom a postaköltaéget.
Plusz kaptam egy ebc nyakmelegító kendőt mert a cég tulajt is Király Lászlónak hívják. :-)
Szépen és jól fog, viszont egy szűk szezon alatt kb 1 mm-esre koptattam :D
Most tavasszal az EBC FA018HH betétet vettem, meglátjuk, hogy ez mit produkál. A Tátrában eddig remekül teljesített
WP_20180408_14_27_33_Pro.jpg
WP_20180419_19_04_31_Pro.jpg

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2629
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2018.06.20. 07:35

Megvan az EBC FA018 betét. Kiváncsi vagyok hogy teljesít.
Csepelen vettem meg.
Az ebc webáruházban rendeltem , másnap felhívtak hogy látják h szigetszentmiklósi vagyok ha van kedvem motorozzak el érte, megspórolom a postaköltaéget.
Plusz kaptam egy ebc nyakmelegító kendőt mert a cég tulajt is Király Lászlónak hívják. :-)

Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Lóri » 2018.05.07. 12:33

Köszönöm!

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 158
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.05.07. 12:32

Lóri írta:
2018.05.07. 12:17
Üdv Kollégák!

Kérdésem az lenne, hogy honnan tudok új fékdobot venni? Az első is, és a hátsó is már méretén túl van...

Ezért arra gondoltam, hogy vennék dobot, és átfűzetném. De sehol sem találok dobokat.

Mz ES 125/1 a gép, 150 mm átmérő első dobbal, a hátsó dob megegyezik a Ts-ével.

Köszönöm a segítséget!
Szia!
Első dob (eredeti): https://www.gabors-mz-laden.de/index.ph ... 09/8208/c/_/_/?_
Hátsó dobot csak kerékkel együtt találtam náluk (eredeti): https://www.gabors-mz-laden.de/index.ph ... 10/8212/c/_/_/?_
/lehet nyelvet váltani a honlapjukon fent a zászlókkal/
Üdv: Zorka

Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Lóri » 2018.05.07. 12:17

Üdv Kollégák!

Kérdésem az lenne, hogy honnan tudok új fékdobot venni? Az első is, és a hátsó is már méretén túl van...

Ezért arra gondoltam, hogy vennék dobot, és átfűzetném. De sehol sem találok dobokat.

Mz ES 125/1 a gép, 150 mm átmérő első dobbal, a hátsó dob megegyezik a Ts-ével.

Köszönöm a segítséget!

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 154
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2018.04.28. 15:38

No, a P08-as nem passzol 1:1-ben a MZ-re (legalábbis az, amit én vettem, másik lehet, mert volt belőle 3 generáció, a nyeregből, ha jól tudom)... Nincs egyvonalban a tárcsával a nyereg...
A leggyorsabb megoldás az lenne, ha a 2 felfogatófülből maratnék el, de nem akarom elgyengíteni azt a részt.
Jelenleg kintebb áll az egész Brembo nyereg, befele kéne vinni
De szerintem majd felesben maratok el a nyeregből és a felfogatófülekből is, akkor egyik sincs elgyengítve annyira, hogy baj legyen

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 154
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2018.04.27. 19:07

csoka írta:
2018.04.27. 18:36
Nagyon horror volt az ára?...ezen legalább normális légtelenítő van... :D
20.000 Ft volt az 1 pár. Külföldről 20 ezer 1 db...

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 423
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: csoka » 2018.04.27. 18:36

Nagyon horror volt az ára?...ezen legalább normális légtelenítő van... :D

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 154
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2018.04.26. 10:58

No, meglett egy bakancslistás dolog is a 251-esre :)
WP_20180426_10_52_54_Pro[1].jpg
WP_20180426_10_53_41_Pro[1].jpg

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 983
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.04.02. 14:14

140*30 az hibás adat, a Ferodo oldalán találkoztam vele én is. A kisebb pofa (125 hátsó) 150mm névleges méret.

MZA az tajvani, a magyarnál biztos jobb, de én gyári pofát ragasztatnék újra vagy valami márkásat vennék inkább.

Az MZ-Bnél (motoralk.24nél) tavaly volt még új gyári pofa is, a nagyobbat ETZ 250, a kisebbet ETZ 150 alatt kell keresni.

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 155
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.04.02. 13:14

sell írta:
2018.04.01. 04:31
A dobátmérő névlegesen, a kicsiknél ahogy írtad, a nagyoknál 160mm elöl és hátul is, a pofaszélesség pedig ~30mm.
Helló!

Köszi! Igen, az lemaradt, hogy a kis TS-re gondoltam! :oops:
Azért kérdeztem, mert nézegettem FERODO és EBC betéteket, és ott 140*30-nak volt megadva a hátsóbetét az első viszont 160*30-nak.

Ilyet vett már valaki? Vélemény?
https://futarmotorosbolt.hu/termek//mz- ... eg----6877

Avatar
Hlaci
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 589
Csatlakozott: 2009.07.09. 12:07
MZ-d típusa: MZ TS 250

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Hlaci » 2018.04.01. 15:41

motrosmano írta:
2018.03.31. 18:18
Hali!

TS első dobfékje rendetlenkedik és sajnos hamarosan műszakis is lesz.
Azt csinálja, hogy vagy nagyon fog, van épphogy és nyikorog is. Van hogy jól fog aztán megcsúszik. Tologattam a motort és közben figyeltem meg ezeket.
Kicsit meg csiszoltam a dobot és a betéteket egy pár fékezésig jó is volt, de csak mókus pisi volt az erdő tűzre...
A fékdobot mikor kell szabályoztatni? És meddig lehet?
Van nekem jó pár gyári fék betétem ami kopott, hol ill. kivel tudom őket felújíttatni?
Amit eddig vissza olvastam a témában az eltántorított az új fékbetétektől.
Az jó lenne, ha tudnátok ajánlani egy szakit aki megcsinálná nekem a féket!
Távolság nem akadály, lényeg jó legyen a fék!
Vagy segítene valaki hozzáértő így a fórumon keresztül és megpróbálom én megcsinálni!
A válaszokat előre is köszönöm!
Üdv.: Sipos Jani

Ui.: Jól saccolom a fékdob átmérőket: első ~160mm, hátsó ~150mm?
Szia. Hívj fel , tudok segíteni fék ügyben. 20/ 9438-746 üdv Hlaci

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 423
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: csoka » 2018.04.01. 13:10

Ferodol felsütőt kell keresned,és a kerékkel együtt vidd oda a féket.Ő olyan méretű,és vastagságú ferodolt süt rá,ami teljes felületén fog.

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 613
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: sell » 2018.04.01. 04:31

A dobátmérő névlegesen, a kicsiknél ahogy írtad, a nagyoknál 160mm elöl és hátul is, a pofaszélesség pedig ~30mm.

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 613
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: sell » 2018.04.01. 04:22

Szia, a dobokat, elsősoron a hosszanti bemaródások miatt szabályozzák, ha úgymond hullámos a felülete. De szerintem az egykulcsos fék legnagyobb nyűgje mégiscsak a betétek ívei, ha megcsiszoltad a betétek felületét, pár vasalós kör után kerék le és máris látható a betét felületén hogy mekkora felületen fekszik fel, nem meglepő, sok esetben szinte csak körömnyi felület ahol a dob falával érintkezik. Szabályzás is úgy volna az igazi, ha felragasztanák plusszos betétanyaggal a pofákat is, és azt az új dobátmérőhöz szabályoznák.

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 155
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.03.31. 18:18

Hali!

TS első dobfékje rendetlenkedik és sajnos hamarosan műszakis is lesz.
Azt csinálja, hogy vagy nagyon fog, van épphogy és nyikorog is. Van hogy jól fog aztán megcsúszik. Tologattam a motort és közben figyeltem meg ezeket.
Kicsit meg csiszoltam a dobot és a betéteket egy pár fékezésig jó is volt, de csak mókus pisi volt az erdő tűzre...
A fékdobot mikor kell szabályoztatni? És meddig lehet?
Van nekem jó pár gyári fék betétem ami kopott, hol ill. kivel tudom őket felújíttatni?
Amit eddig vissza olvastam a témában az eltántorított az új fékbetétektől.
Az jó lenne, ha tudnátok ajánlani egy szakit aki megcsinálná nekem a féket!
Távolság nem akadály, lényeg jó legyen a fék!
Vagy segítene valaki hozzáértő így a fórumon keresztül és megpróbálom én megcsinálni!
A válaszokat előre is köszönöm!
Üdv.: Sipos Jani

Ui.: Jól saccolom a fékdob átmérőket: első ~160mm, hátsó ~150mm?

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 154
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2018.03.15. 20:41

Jaa, hogy arra gondoltál? Az már régóta megvolt, csak megkérdeztem, mert furcsa volt, hogy egyszer éppencsak hozzáér, csak annyira, hogy hallani lehessen, máskor meg akadály nélkül futott a tárcsa

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 158
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.03.15. 18:27

Tony91 írta:
2018.03.15. 16:22
Zorka írta:
2018.03.15. 13:38


Szia! Szuszogni szokott. Szörcsögnie nem szabad. Látom, hogy nem túl régen javítottad a féknyerget. Így arra tudok gondolni, hogy a "főfékhengerben" valamelyik gumi alkatrész a végét járja és néha megakad a dugattyú. Vagy a cső felé menő lyukban van valami darabka. Egy felújítókészlet és egy pumpa sokat segíthet. Szerintem.
A féknyereghez utoljára 2010-ben volt hozzányúlva, nemtudom mi számít nemrégnek :)
Én erre gondoltam: Szerző: Tony91 » 2017.07.05. 13:03
(Kicsivel lejjebb van.)

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 154
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2018.03.15. 16:22

Zorka írta:
2018.03.15. 13:38
Tony91 írta:
2018.03.15. 12:47
Ma jöttem hazafele, kicseréltem a Honda trafót egy másikra, letesteltem, a gyújtás rendben van, úgy néz ki. Viszont az első (tárcsa)fékem befog időnként, fékezés után mintha nem húzná vissza a dugattyúkat. Meg kell állnom és pumpálgatni, egyszer csak felenged
Mi a fenétől lehet ez?
A főfékhengernél, a dugattyúnál a fékkar húzogatásakor enyhe szörcsögő hangot hallok
Szia! Szuszogni szokott. Szörcsögnie nem szabad. Látom, hogy nem túl régen javítottad a féknyerget. Így arra tudok gondolni, hogy a "főfékhengerben" valamelyik gumi alkatrész a végét járja és néha megakad a dugattyú. Vagy a cső felé menő lyukban van valami darabka. Egy felújítókészlet és egy pumpa sokat segíthet. Szerintem.
A féknyereghez utoljára 2010-ben volt hozzányúlva, nemtudom mi számít nemrégnek :)

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég