Futómű

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2008.01.12. 11:35

minoor írta:
opi írta:hali azt szeretném kérdezni hogy ts mz 125be belelehet-e rakni az etz125 kompplett elejét?
Tudtommal igen de azt hiszem hogy mûszakin szólnak érte. (nem vagyok benne bizos)
Egy az egybe nem megy bele.elõször is a ts nek melyik szára van,a 32-es vagy a 35-ös?ha 35-ös akkor be tudodtenni de alul a távolság még mindg nem lesz jó és a kerékagyból ahol atárcsda feltámaszkodik onnan 10 mm le kell esztergálni,ha jól emlékszem.de ha megmérsz egy etz és eygy ts egymásközti távolságot,akkor pontosan kiderül mennyit kell leesztergálni

Avatar
minoor
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 58
Csatlakozott: 2008.01.07. 23:00
MZ-d típusa: Mz ETZ 125 Standard
Tartózkodási hely: Szentistván - Igrici

Hozzászólás Szerző: minoor » 2008.01.12. 10:53

opi írta:hali azt szeretném kérdezni hogy ts mz 125be belelehet-e rakni az etz125 kompplett elejét?
Tudtommal igen de azt hiszem hogy mûszakin szólnak érte. (nem vagyok benne bizos)

opi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 49
Csatlakozott: 2008.01.04. 14:14
Tartózkodási hely: Hidvégardó

Hozzászólás Szerző: opi » 2008.01.11. 18:46

hali azt szeretném kérdezni hogy ts mz 125be belelehet-e rakni az etz125 kompplett elejét?

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.01.11. 09:55

OK,köszönöm!

A nagygéphez még egyébként is jó,ha gyüjtögetek,csak kiváncsi voltam,hátha.

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2008.01.10. 23:03

tigris írta:Mester,utána tudtál nézni a hátsó telóknak?
Ja,van valami jókis nekemvaló gép most nálatok? (bocs,OFF)
sajnos most nincs neked való motor,
a telókat elfelejtettem,de holnap megérdeklõdõm

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.01.10. 10:21

Mester,utána tudtál nézni a hátsó telóknak?
Ja,van valami jókis nekemvaló gép most nálatok? (bocs,OFF)

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2344
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2008.01.09. 23:57

Igen, nekem is a Csatariek altal gyartott kullo van, a mestertol :D kaptam a cimet, es kozvetve vettem fel a kapcsolatot vele. Megjegyzem - nagyon korrektek- amugy ha jol emlekszem az alfold turan ossze is futottunk vele?

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2008.01.09. 22:38

Samu írta:Nekem a MESTER vagyis Bambi csináltatta, kérdezd meg õt hátha tud neked is szerezni.
minoor írta:Köszia az infót! de még azt szeretném megkérdezni hogy mien méretû küllõt kell hozzá csináltatni, és hogy hol lehetséges ez?
Így van Csatáriék készítik

Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1889
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 & 251
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu » 2008.01.09. 22:23

Nekem a MESTER vagyis Bambi csináltatta, kérdezd meg õt hátha tud neked is szerezni.
minoor írta:Köszia az infót! de még azt szeretném megkérdezni hogy mien méretû küllõt kell hozzá csináltatni, és hogy hol lehetséges ez?

Balázs

Hozzászólás Szerző: Balázs » 2008.01.09. 19:05

minoor írta:Köszia az infót! de még azt szeretném megkérdezni hogy mien méretû küllõt kell hozzá csináltatni, és hogy hol lehetséges ez?
Hívd fel azt az Urat: Csatári Sándor 06-30-402-58-63 Cím: Békés, Vésztõi út 1/1 ir.:5630 Küllõ-gyártás, anyákkal, galvánnal jó minõségben két kerékre kb 12 eHuf

Avatar
minoor
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 58
Csatlakozott: 2008.01.07. 23:00
MZ-d típusa: Mz ETZ 125 Standard
Tartózkodási hely: Szentistván - Igrici

Hozzászólás Szerző: minoor » 2008.01.09. 17:18

Köszia az infót! de még azt szeretném megkérdezni hogy mien méretû küllõt kell hozzá csináltatni, és hogy hol lehetséges ez?

Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1889
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 & 251
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu » 2008.01.08. 19:13

Nekem is 16os van elöl, ez egy kis ETZ felni + gyártatott küllõk. Aztán elvittem Ceglédre befûzetni, és kész :)
minoor írta:Sziasztok!

Segítség! 16'-os kereket szeretnék elõre. Hogy oldható ez meg?? milyen küllõvel? stb.

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2008.01.08. 14:08

tigris írta:
bambi írta:tajvani talán a leg megfelelõbb.
És az hol s mennyiért szerezhetõ be?
holnap utána járok

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.01.08. 14:05

bambi írta:
tigris írta:Sziasztok!

Meglehetõsen viseltes és hat éve száraz hátsó telóim helyett szeretnék újakat venni,h idén végre dönthessek egy tisztességeset ( :twisted: ),tanácsot kérnék,mit,hol,mennyiért?

üdv
tajvani talán a leg megfelelõbb.
És az hol s mennyiért szerezhetõ be?

opi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 49
Csatlakozott: 2008.01.04. 14:14
Tartózkodási hely: Hidvégardó

Hozzászólás Szerző: opi » 2008.01.08. 10:55

az általatok megadott mennyiséggel király az elsõ és hátsó futómû és tényleg nem lehet 60nál többet bele tenni mert már 50nél is kemény a hátsó köszönöm a segítségetek

Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

:(

Hozzászólás Szerző: motormanner » 2008.01.08. 07:45

A *csába!
Egy világ omlott össze bennem...
:(

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2344
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2008.01.08. 02:08

megvan, no ime amit anno irtam errol:
Ezt a tortenetet mar irtam itt, ha jol emlekszem, de leirom meg egyszer osszegezve, hatha masokat is erdekel, egy ilyen atalakitas korulmenyessege es anyagi vonzata.

Szoval nekem is baromira tetszett a 16" os felni es szerettem volna egyet, hosszu eveken keresztul kerestem, de nem talaltam eladot, akkor meg az internetet nem igazan hasznaltam ilyen online alkatreszkutatasra. Az eredeti gyari szepen kicentrirozott kerekemet egyben akartam hagyni, mivel a muszaki vizsgan a gyaritol eltero meretut nem fogadjak el ezert az eredetit kell majd visszatennem. (miota gyakrabban forumozok, par embertol lattam, hogy nekik atment ugy is, de ahova en szoktam vinni ott tuti nem engednek at) Igy biztos ami biztos alapon jobb ha van egy tartalek eredeti komplett: gumival tarcsaval stb, szoval tokkal-vonoval  ). Ha kell akkor csak siman egy kerekcsere minden ujabb atalakitas nelkul.
Azt hittem nagyon egyszeru lesz a dolog, szerzek egy hatso kereket, szetfuzetem, veszek egy elso kerekagyat, azt be a helyere es happy… de nem igy tortent, eloszor kaptam egy felnit (kesobb kiderult, hogy javithatatlanul deformalt, igy ujat kell venni), majd vettem bontasbol egy kerekagyat, es itt jott a: HIDEGZUHANY!!!!! : nem stimmel a kullomeret, a hatso dob es az elso kerekagy atmeroje nem ugyanaz!!! Igy ugyanahoz a felnimerethez (16”) nem lesz jo a 16-os kerek kulloje…valahonnan venni kell. Ekkor meg nem aggodtam, gondoltam majd a 18”-ashoz valo kullokbol levagok, rakatok ra menetet es csokkolom. Amde: felhomalyositottak rola, hogy az a menet nem menetmetszovel keszult, hanem ugynevezett mangorolt menet, vagyis nem az anyagbol metszik ki a menetet, hanem egy gep szettolja, ugy kell elkepzelni, hogy a menet vastagabb, mint maga a kullo. Meg mindig nem aggodtam, gondoltam elmegyek boltba majd veszek. Es itt jott a masodik hidegzuhany, miszerint ilyen meretu kullo, ami nekem kellene nincs! Van ugyan hasonlo hosszusagu (2-5 mm elteressel) de az mas motorhoz valo, ami meg nem baj, de nem egyenes vegu hanem hajlitott, avagy van ilyen meret de sokkal vekonyabb…szoval ezt bebuktam. Nem maradt mas hatra, mint legyartatni. Vegul is bambi mester segitett rajtam, adva egy kullogyartonak a cimet, akivel aztan sikerult felvenni a kapcsolatot. Innen mar kezdtem latni az alagut veget…
Nekialltam, hogy osszegyujtom a szukseges alkatreszeket, ime a lista, ahogy en hozzajutottam:

-kerekagy (1000 ft bontasbol)
-fektarcsa 4000 ft
-2 db csapagy ( FAG 2100 ft/db)
-tavtarto ( 4 sor a kocsmaban az esztergalyosnak 800 ft)
-36 db kullo (ajandek apamtol csak tippelek ~5000 ft)
-etz 150 es hatso alufelni!!! (erre kiterek kesobb 6400 ft)
-kulso gumi (heidenau 90/80-16" 7200 ft )
-belso tajvani (1400 ft)
-gumiszalag a rafra (140 ft)
-gumis felteszi ra (300 ft)

osszesen: 30 440!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! HUF

Szoval ha belegondolsz kurvara huzos a dolog, persze vehetsz 16" os felnit bontasbol, hasznalhatod a regi kerekcsapagyaidat, kerekagyat, ha szetbontod, de akkor vizsgara mar csak kolcsonkerekkel tudsz menni.
Es itt jon a lenyeg, miota megcsinaltam ezt a mutatvanyt legalabb 4 elado atfuzott kereket lattam a neten hirdetni max 10 000-es aron!!!

Nos a 16-os hatso felni mellett pedig azert dontottem, mert vastag gumit lehetne tenni a 18 as felnire is, de annak keskeny a rafja, de megvaltozik a tulajdonsaga az osszeszoritott peremek miatt, kidudorodik rajta, kuszik a gumi, es esetleg meg szarabb tapadast ersz el vele, mint vekony gumival. a 16" os hatsot befuzve egy 90/80 as gumival, ahol 90 a szelesseg/80 a peremmagassag, nagyon szepen felfekszik, jol kitapad rajta es sportos kulsot ad, valamint a 90-es szelesseg meg nem uberbrutal . Technikailag beferne 110 is az elso villak koze, de az mar sztem enyhen szolva is f@szsag.
Tapasztalatom, nagyon jo tapadas, sportos kulso, kicsit lejjebb kerul a motor eleje, azert a sulypont erezhetoen nem valtozik, de ha megszokja a dolgozo, nagyon stabil kanyarodas.

Utolso konzekvencia: 2004 szeptember elsejen kezdtem bele, befejezes 2005 aprilisa (hom(e)z tura elott 1 nappal)
Elhuzodas oka: kullo gyartatasa, a gyartonak nem eri meg 36 db-ert atallitani a gepet, esetleg osszevarja, mig tobb megrendeles nem erkezik.
Ekkora mennyisegu anyagi befektetes csak aprankent volt megvalosithato szamomra.

Szoval gondold meg fuzetsz-e megtartva a regit vagy bujod a netet hasznalt elado ilyet keresve olcso penzert

ui.: kullorol meg annyit, hogy tenyleg megprobaltam tobb megyet, szamtalan boltot, alkatreszborzeket, bontasra varo motorokat, ebben a meretben nem talaltam, tenyleg csak gyartatni lehetett, a keresesre 3,5 honap ment el

nahh udv!

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2344
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2008.01.08. 02:06

oksi kersem a hozzaszolast, eleg olvasmanyos, ha megtalalom berakom

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2008.01.08. 00:52

minoor írta:Sziasztok!

Segítség! 16'-os kereket szeretnék elõre. Hogy oldható ez meg?? milyen küllõvel? stb.
zizi majd megmondja,hisz neki is 16 van

Avatar
minoor
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 58
Csatlakozott: 2008.01.07. 23:00
MZ-d típusa: Mz ETZ 125 Standard
Tartózkodási hely: Szentistván - Igrici

Hozzászólás Szerző: minoor » 2008.01.07. 23:04

Sziasztok!

Segítség! 16'-os kereket szeretnék elõre. Hogy oldható ez meg?? milyen küllõvel? stb.

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2008.01.07. 23:02

tigris írta:Sziasztok!

Meglehetõsen viseltes és hat éve száraz hátsó telóim helyett szeretnék újakat venni,h idén végre dönthessek egy tisztességeset ( :twisted: ),tanácsot kérnék,mit,hol,mennyiért?

üdv
tajvani talán a leg megfelelõbb.

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.01.07. 17:44

Sziasztok!

Meglehetõsen viseltes és hat éve száraz hátsó telóim helyett szeretnék újakat venni,h idén végre dönthessek egy tisztességeset ( :twisted: ),tanácsot kérnék,mit,hol,mennyiért?

üdv

opi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 49
Csatlakozott: 2008.01.04. 14:14
Tartózkodási hely: Hidvégardó

Hozzászólás Szerző: opi » 2008.01.07. 11:54

bambi írta:
bakimate írta:Szia!

Elsõ villa: 230 cm3 száranként.
Hátsó teló: 70 cm3 darabonként.

A vezetékköteges e-mail-em megkaptad?
a hátso egy kicsit sok lesz,rosszul írják egy két irodalomba ,amúgy 49 ccm a helyes,de fel lehet menni max 60 -ra is
köszönöm bambi örök hála
:roll:

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2008.01.06. 23:09

bakimate írta:Szia!

Elsõ villa: 230 cm3 száranként.
Hátsó teló: 70 cm3 darabonként.

A vezetékköteges e-mail-em megkaptad?
opi írta:hali tudja valaki mennyi a gyári oilmennyiség az elsõ, és hátsó mz ts 125ös telóba
a hátso egy kicsit sok lesz,rosszul írják egy két irodalomba ,amúgy 49 ccm a helyes,de fel lehet menni max 60 -ra is

opi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 49
Csatlakozott: 2008.01.04. 14:14
Tartózkodási hely: Hidvégardó

Hozzászólás Szerző: opi » 2008.01.06. 20:46

ok bocs nem fordul elõ többet türelmedet köszönöm :oops:

Avatar
moderator
a cenzúra ura
a cenzúra ura
Hozzászólások: 76
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:24
Tartózkodási hely: Mindig a hátad mögött!

Hozzászólás Szerző: moderator » 2008.01.06. 20:36

Már kértelek titeket, hogy ne kavarjuk össze a témákat! A vezetékköteg inkább köthetõ az elektronikához, mint a futómûhöz!
Most még másolgattam, legközelebb jön az "OFFTOPIC TAG" rang egy idõre :twisted:

Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate » 2008.01.05. 14:23

Szia!

Elsõ villa: 230 cm3 száranként.
Hátsó teló: 70 cm3 darabonként.

A vezetékköteges e-mail-em megkaptad?
opi írta:hali tudja valaki mennyi a gyári oilmennyiség az elsõ, és hátsó mz ts 125ös telóba

opi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 49
Csatlakozott: 2008.01.04. 14:14
Tartózkodási hely: Hidvégardó

Hozzászólás Szerző: opi » 2008.01.05. 12:44

hali tudja valaki mennyi a gyári oilmennyiség az elsõ, és hátsó mz ts 125ös telóba

Avatar
Gshp
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 158
Csatlakozott: 2007.08.01. 21:48
Tartózkodási hely: Hódmezõvásárhely

...

Hozzászólás Szerző: Gshp » 2008.01.02. 11:31

Gyári bakelitet vennék ETZ 150 - re + ami ugyanott a bakelit alatt van a kilóméteróra meghalytó tengely olyan is érdekelne ! Aki tud írjon . :roll:

Balázs

Hozzászólás Szerző: Balázs » 2007.12.29. 11:28

Heh lassan kezdhetek beinvesztálni egy vadásúj 600as FZR-re komolyan :D hízlalom is a malacot :-)

Boldog, balesetmentes újévet!

Balázs

Hozzászólás Szerző: Balázs » 2007.12.27. 20:08

Lehet hogy most újat mondtál :D ez midjárt más színben veti fel a világot :D , ilyen nagyon lassan kalimpál az a baja, sõt az is lehet hogy csak állítani kéne rajta (legalábbis a 350es Czn lehetett.... tényleg nem kell vkinek alkatrésznek eladóba???? 8) )....na majd megreparálom.....Köszönöm :-)
B.

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2007.12.26. 23:38

Balázs írta:Sziasztok!

A nyáron vettem egy 250/1-es szépséget esztétikailag lerongyolódva egy cseppet. A télen szeretném felhúzni mind esztétikailag mind egy nagy-karbantartás-ügyileg, most szemezgetem hogy a MOFAKERnél miket tudok összeszedni. Szeretném megkérdezni hogy: a lánc (a hátsó kerékhez) megegyezik-e az ETZ-vel azon 1/2*5/16*130-as van ha jól látom. Na és abból melyiket érdemes megvenni? a Németet, vagy a Slovensko Favorit v. Slovensko Arany Favoritot?

Még valami, arról mit tudtok hogy a /1-eseken rendszeresen gallyra megy a 3. sebesség? Olvastam egy régi cikkben hogy az ki szokott purcanni. Nekem meg olyan ha beteszem 3.ba akkor 3000 1/min-ig rángat a motor de valami éktelenül nem lehet vele menni szinte. Ha vki tudja hogy ez a "tönkremenetel" miben nyilvánul meg az írjon plz és ki lehet-e cserélni ETZ fogaskerékre (mert van egy döglött ETZ blokkom amiben jó a váltómû).
Köszönöm a türelmet! Zsíros mancsot és benzingõzös levegõt!
A lánc az ugyan az a tipus,de csak 126 szemes.Az arany favorit a legjobb,valószínû,hogy rossz a a váltód,de az etz-vel megegyezik

Balázs

Hozzászólás Szerző: Balázs » 2007.12.26. 13:23

Sziasztok!

A nyáron vettem egy 250/1-es szépséget esztétikailag lerongyolódva egy cseppet. A télen szeretném felhúzni mind esztétikailag mind egy nagy-karbantartás-ügyileg, most szemezgetem hogy a MOFAKERnél miket tudok összeszedni. Szeretném megkérdezni hogy: a lánc (a hátsó kerékhez) megegyezik-e az ETZ-vel azon 1/2*5/16*130-as van ha jól látom. Na és abból melyiket érdemes megvenni? a Németet, vagy a Slovensko Favorit v. Slovensko Arany Favoritot?

Még valami, arról mit tudtok hogy a /1-eseken rendszeresen gallyra megy a 3. sebesség? Olvastam egy régi cikkben hogy az ki szokott purcanni. Nekem meg olyan ha beteszem 3.ba akkor 3000 1/min-ig rángat a motor de valami éktelenül nem lehet vele menni szinte. Ha vki tudja hogy ez a "tönkremenetel" miben nyilvánul meg az írjon plz és ki lehet-e cserélni ETZ fogaskerékre (mert van egy döglött ETZ blokkom amiben jó a váltómû).
Köszönöm a türelmet! Zsíros mancsot és benzingõzös levegõt!

Avatar
Gshp
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 158
Csatlakozott: 2007.08.01. 21:48
Tartózkodási hely: Hódmezõvásárhely

hali

Hozzászólás Szerző: Gshp » 2007.12.26. 02:28

Nagyon , Nagyon megköszönném ha valakinek lenne elfetkvõbe gyári 125-150 es ETZ - re való lácvédõ bakelitje . már 2 féle utángyártottat vettem és egyik sem volt jó :roll: :roll: :roll: :cry:

Várom a válaszokat !

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2344
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2007.12.13. 12:25

Valtozik az attetel, kicsit nyomatekosabb, porgosebb lesz, de kisebb lesz a vegsebessseg. Valamint lejebb kerul a hatulja kicsit magasabban lesz az eleje hatrebb kerul kicsit a sulypont.

fores
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 510
Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
MZ-d típusa: ETZ,Honda
Tartózkodási hely: Alsózsolca

Hozzászólás Szerző: fores » 2007.12.13. 11:51

szakemberek,mi és mennyire módosul az MZ-n,ha a hátsó 18-as kereket 16-osra cserélem?Menetteljesitmény ,ilyesmi merre változik?

skeke
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2007.07.17. 23:45
Tartózkodási hely: Kóka

Hozzászólás Szerző: skeke » 2007.12.08. 09:10

Köszönöm

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2344
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2007.12.07. 20:56

skeke írta:Sziasztok!
Megtudná mondani valaki az elsõ telóba való olaj tipusát?
MOL lokesgatlo olaj 5W vagy szelesebb spektrumu olaj 3-4-szeres aron 5-15W

skeke
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2007.07.17. 23:45
Tartózkodási hely: Kóka

Hozzászólás Szerző: skeke » 2007.12.07. 14:55

Sziasztok!
Megtudná mondani valaki az elsõ telóba való olaj tipusát?

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.11.10. 10:13

Sziasztok!

Lenne egy olyan problémám, hogy sziszeg a bal elsõ telóm.Az most azért lehet, mert túl kevés, vagy mert túlsok olaj van benne?A tudni való még róla, hogy dupla szimeringes.

Üdv!

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2007.11.07. 23:17

Tamás írta:Hy! Minél jobban kikeményíted az elsõ telót annál magasabb lesz az eleje. Elvész a rugóút, mivel egyre nagyobb erõ kell a mûködéshez. Eljutsz oda, mintha egy merevvázas gépen pattognál. Próbálj a kerék centrírozással és a lengéscsillapítással játszani! Esetleg ha lejjebb ereszted az elejét, több súj lesz elöl, nem pattog a kerék hanem követi az utat! Próbáld ki mennyivel más teletankkal és csak néhány literrel! T
Szerintem is ez jobb megoldás:-)

Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: Tamás » 2007.11.07. 13:20

Hy! Minél jobban kikeményíted az elsõ telót annál magasabb lesz az eleje. Elvész a rugóút, mivel egyre nagyobb erõ kell a mûködéshez. Eljutsz oda, mintha egy merevvázas gépen pattognál. Próbálj a kerék centrírozással és a lengéscsillapítással játszani! Esetleg ha lejjebb ereszted az elejét, több súj lesz elöl, nem pattog a kerék hanem követi az utat! Próbáld ki mennyivel más teletankkal és csak néhány literrel! T

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.11.04. 19:52

Fire660 írta:
mzgergõ írta:Sziasztok!

Sokan panaszkodnak, hogy nagy sebességnél(130km/h)rángat a motor, nagyon pattog a teló.Egy olyan elvetemült ötletet találtam ki, hogy az elsõ teló rugóját félbevágni, és közé egy valamilyen toldat be lenne rakva.Ezáltal erõsebb-nek kéne lennie a telóknak.Ez segíthet a "nagy sebesség" okozta problémáin?

Nem feltétlenül elvetemült. Dettó ugyanaz a módszer mint a simsonnál. A simson.hu-n lehet is találni egy cikket "teleszkóptuning" címmel. Na persze az MZkre ez nem érvényes csak az elv. Ott a simson rugót félbe kell vágni, egy slavia légpuska rugóját kell középre betekerni mindkét rugófélbe. Picit emelt rajta de csak minimálisan, és valamivel stabilabb is lett a gép. Na persze itt másik rugót lehetne használni mert ugye más a méret, de szerintem ennél is megoldható. Nekem is sok bajom van a teleszkóppal elöl. Most éppen olajgondban vagyok. Hol túl kemény hol összekoppan.
Én végülis nem épp másik rugóra gondoltam, hanem egy lépcsõstengelyre, aminek kétvége olyan átmérõjû, amilyen a rugó belsõ átmérõje, a lépcsõcstengely közepe meg olyan átmérõjû, amilyen a rugó.

Fire660
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:49
Tartózkodási hely: Bátaszék

Hozzászólás Szerző: Fire660 » 2007.11.04. 19:35

mzgergõ írta:Sziasztok!

Sokan panaszkodnak, hogy nagy sebességnél(130km/h)rángat a motor, nagyon pattog a teló.Egy olyan elvetemült ötletet találtam ki, hogy az elsõ teló rugóját félbevágni, és közé egy valamilyen toldat be lenne rakva.Ezáltal erõsebb-nek kéne lennie a telóknak.Ez segíthet a "nagy sebesség" okozta problémáin?

Nem feltétlenül elvetemült. Dettó ugyanaz a módszer mint a simsonnál. A simson.hu-n lehet is találni egy cikket "teleszkóptuning" címmel. Na persze az MZkre ez nem érvényes csak az elv. Ott a simson rugót félbe kell vágni, egy slavia légpuska rugóját kell középre betekerni mindkét rugófélbe. Picit emelt rajta de csak minimálisan, és valamivel stabilabb is lett a gép. Na persze itt másik rugót lehetne használni mert ugye más a méret, de szerintem ennél is megoldható. Nekem is sok bajom van a teleszkóppal elöl. Most éppen olajgondban vagyok. Hol túl kemény hol összekoppan.

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.11.04. 14:24

Sziasztok!

Sokan panaszkodnak, hogy nagy sebességnél(130km/h)rángat a motor, nagyon pattog a teló.Egy olyan elvetemült ötletet találtam ki, hogy az elsõ teló rugóját félbevágni, és közé egy valamilyen toldat be lenne rakva.Ezáltal erõsebb-nek kéne lennie a telóknak.Ez segíthet a "nagy sebesség" okozta problémáin?

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2007.10.27. 23:04

bakimate írta:Sziasztok!
Kinél és mennyiért lehet kapni olyan villamerevítõt, mint ami pl. a Gyurma gépén van?
bambinál 3000 ft

Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate » 2007.10.27. 20:26

Sziasztok!
Kinél és mennyiért lehet kapni olyan villamerevítõt, mint ami pl. a Gyurma gépén van?

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2007.10.26. 21:19

Fire660 írta:Helló!
Én most kezdtem neki a futõmû rendberakásának. Az elsõ már készül (szimering + olajcsere). Azt szeretném kérdezni hogy van-e értelme egy ETZt lejjebb ültetni. Ugyan nem tudom mennyivel mert eddig csak simsonokon csináltuk azon meg a kis súly miatt nem nagyon volt értelme. De ez a "dög" :D mégiscsak másfél mázsa és ahogy próbálgattam hát.. Nekem 120 fölött nem tûnt egy életbiztosításnak. Eléggé hintázott + elõzéskor mikor sávot váltottam nagyon ingatag volt. Ha nem is ültetni de legalább be lehet keményíteni valahogy a telókat? (hátul is)
Nem kell leültettni,a hintázás szerintem más problémából ered.

Fire660
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:49
Tartózkodási hely: Bátaszék

Hozzászólás Szerző: Fire660 » 2007.10.26. 20:10

Helló!
Én most kezdtem neki a futõmû rendberakásának. Az elsõ már készül (szimering + olajcsere). Azt szeretném kérdezni hogy van-e értelme egy ETZt lejjebb ültetni. Ugyan nem tudom mennyivel mert eddig csak simsonokon csináltuk azon meg a kis súly miatt nem nagyon volt értelme. De ez a "dög" :D mégiscsak másfél mázsa és ahogy próbálgattam hát.. Nekem 120 fölött nem tûnt egy életbiztosításnak. Eléggé hintázott + elõzéskor mikor sávot váltottam nagyon ingatag volt. Ha nem is ültetni de legalább be lehet keményíteni valahogy a telókat? (hátul is)

Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

Szitál?

Hozzászólás Szerző: TZrider250 » 2007.10.26. 16:35

Ja! És nekem úgy tûnik, hogy a gyári felnik eléggé elnagyoltan voltak összehegesztve (vagy micsinálva). A põre felni is a tengelyen elhúzza magát, kb a szeleptõl az ötödik küllõnél van a legnehezebb pontja. Bárhogy forgattam is az új abroncsot rajta, ez nem javult, de mégis megszûnt a szitálás elöl. Talán rosszul volt felszerelve nekem is a gumi, de biztonságosabb az újakkal motorozni. És még nem is szitál azóta.

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot], Google [Bot] valamint 6 vendég