Futómű

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2008.04.23. 23:35

Papszi írta:Múlt héten motorral(ETZ250) mentem vissza akoliba(60 km) És amikor egy kézzel fogtam a kormányt nagyon dúrva módon elkezdett szitálni a kormány (féltem hogy kitépi a kezembõl), eddig még ennyire nem csinálta!Ennek oka lehet: "Ezt sok minden okozhatja, kopott hátsó-, elsõ kerékcsapágy, kormánycsapágy, rosszul beállított futómû, teleszkópcsillapítási hiba, kicentírozatlan, deformált kerék"...Ezeket hogy ellenõrizhetem??(a villa nem lóg nem kotyog,ja és a kerék is jól ki van centírozva)végül is felsoroltad a lehetõségeket.de én a gumival kezdeném,hogy milyen az állapota.
még a kormány csapágy is lehet,még ha jónak is tûnik.de a lengõvilla csavarokat is ellenõrizd,vagyis próbálj ráhúzni.






______________
Üdv.: Papszi

Avatar
Papszi
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 439
Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
MZ-d típusa: Honda CBR600F
Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár

Hozzászólás Szerző: Papszi » 2008.04.23. 18:43

Múlt héten motorral(ETZ250) mentem vissza akoliba(60 km) És amikor egy kézzel fogtam a kormányt nagyon dúrva módon elkezdett szitálni a kormány (féltem hogy kitépi a kezembõl), eddig még ennyire nem csinálta!Ennek oka lehet: "Ezt sok minden okozhatja, kopott hátsó-, elsõ kerékcsapágy, kormánycsapágy, rosszul beállított futómû, teleszkópcsillapítási hiba, kicentírozatlan, deformált kerék"...Ezeket hogy ellenõrizhetem??(a villa nem lóg nem kotyog,ja és a kerék is jól ki van centírozva)






______________
Üdv.: Papszi

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2008.04.11. 16:16

Apol77 írta:
z25z írta: ha jol szamolom a 4.10 es meg 110-es sincs kb 105 osnek felel meg :smt017
Akkor mégis melyik méret a legvastagabb, ami belefér? :)
Vagy amivel a legjobb a menettulajdonsága? :)
Javítson ki valaki, de szerintetek miért pont akkorát ír elõ a gyár amekkorát? Pl. gondolj arra is, ha le kell menned az aszfaltról (elkerülsz egy csattanást) és az útpadka olyan saras, hogy egy jó centi vastagon rárakódik a sár a hátsó kerék oldalára... viccesen fog kinézni utána a láncvédõ gumi, ha a helyén marad... :roll: Személyes tapasztalat, nekem elõírt méretû van hátul, de volt már rajta sárlerakódás a gumi oldaláról. Én a helyedben nem feszíteném a húrt, max egyel nagyobb méretût tennék hátra.

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2008.04.11. 09:33

bambi írta:
gabsic írta:Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni. Adott egy TS 125. Õsszel volt vele egy kis esésem és most raktam rendbe utána. Az elgörbült elsõ sárvédõ helyett vettem mofaker-nél utángyártott ETZ sárvédõt, de ez valahogy nagyon nem okés :( Vett már valaki ilyet? Ez ennyire rossz utánazat, vagy miért állhat ilyen bután? (kb 4 centire van a keréktõl, ronda nagy hézag :? )
Egyelõre nem bántom, mert jövõ héten megy mûszakira, de ma pöppet kiakadtam mikor beraktam a kereket és ilyen röhejesen nézett ki.
Ha valaki már vett ilyet, ne tartsa magában a dolgot pls.
Köszi
Üdv
ronda utánzat
Szia!
Azt, hogy ronda azt észrevettem, kb 3 Hõsök részt megnéztem közben, míg normális lekerekítéseket reszeltem rá, meg a peremezéseket utánigazítottam fogóval meg kalapáccsal. De hogy ennyire mérethibás valami, azt álmomban sem gondoltam volna.
Valszeg mûszakira elmegy ezzel, aztán majd ügyezek rá eredeti TS vagy TZ sárvédõt. (Esetleg ennek meg nekiesek flexel és csinálok belõle valami dögös kis rövid sárvédõt :D :D )
Amúgy köszi a segítséget!
Üdv

Avatar
Gyurm@
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 465
Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
MZ-d típusa: ETZ 300
Tartózkodási hely: Budakalász

Hozzászólás Szerző: Gyurm@ » 2008.04.11. 06:05

Drága Clubtársaim az úrban!
A Mofától légyszives csak gumit tessék vásárolni mert az jó más esetekben pedig a Kelo motorhoz fordulhattok bizalommal rendesek olcsóak és esetleg alternatívákat is tudnak ilyen esetekre vagy beszerzik a szükséges dolgokat tehát értenek hozzá.
www.kelomotor.hu
tigris írta:Na tudjátok vettem az utángyártott hátsó gátlókat...
Ebben a szarban felül is van kis acél persely,amit ki kellett ütni,mert a vázon felül van a 20as csonk,amire a szilentnek rá kell menni.Erre azt mondta a Mofakeres fazon,persze nem amikor megvettem ezt a szart,hanem amikor odatelefonáltam nekik,hogy nem jó,hogy ki lehet fúrni,alapból a gumi 15ös belsõ átmérõjû...
Kifúrtuk 19,5 körülire köszörült maróval,aminek az lett az eredménye,hogy szana széjjel szakadt a gumi,mert a középig befelé kúpos a felsõ szem,és a legszûkebb átmérõ (miért is ne) alig tágabb 20 mm-nél...
Úgyhogy ki lesz tágítva a felsõ szem 22-re és esztergálok bele bronzperselyt,aztán a fasza spiáter vagy szétreped alattam kanyarban vagy igen.

Konklúzió:
A Mofaker bekaphatja a faszomat,hogy már csak akkor jut eszükbe szólni,hogy nem lehet használni a szarjukat,amikor már megvettem.

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2008.04.11. 00:25

gabsic írta:Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni. Adott egy TS 125. Õsszel volt vele egy kis esésem és most raktam rendbe utána. Az elgörbült elsõ sárvédõ helyett vettem mofaker-nél utángyártott ETZ sárvédõt, de ez valahogy nagyon nem okés :( Vett már valaki ilyet? Ez ennyire rossz utánazat, vagy miért állhat ilyen bután? (kb 4 centire van a keréktõl, ronda nagy hézag :? )
Egyelõre nem bántom, mert jövõ héten megy mûszakira, de ma pöppet kiakadtam mikor beraktam a kereket és ilyen röhejesen nézett ki.
Ha valaki már vett ilyet, ne tartsa magában a dolgot pls.
Köszi
Üdv
ronda utánzat

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2008.04.10. 22:25

Szia!
Hát, hogy szélesebb-e, nekem nem tûnt fel.
De hamar lementem a garázsba fefényképezni h mirõl is beszélek:
http://kepfeltoltes.hu/view/080410/1126 ... es.hu_.jpg
közelebbrõl:
http://kepfeltoltes.hu/view/080410/6599 ... es.hu_.jpg

Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate » 2008.04.10. 21:48

Szia! Szerintem az ETZ sárvédõ szélesebb, mint a TS-é. Hogy a magassága más-e, azt sajnos nem tudom.

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2008.04.10. 21:41

Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni. Adott egy TS 125. Õsszel volt vele egy kis esésem és most raktam rendbe utána. Az elgörbült elsõ sárvédõ helyett vettem mofaker-nél utángyártott ETZ sárvédõt, de ez valahogy nagyon nem okés :( Vett már valaki ilyet? Ez ennyire rossz utánazat, vagy miért állhat ilyen bután? (kb 4 centire van a keréktõl, ronda nagy hézag :? )
Egyelõre nem bántom, mert jövõ héten megy mûszakira, de ma pöppet kiakadtam mikor beraktam a kereket és ilyen röhejesen nézett ki.
Ha valaki már vett ilyet, ne tartsa magában a dolgot pls.
Köszi
Üdv

Apol77

Hozzászólás Szerző: Apol77 » 2008.04.10. 21:07


Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3814
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2008.04.10. 20:50

A nagykõrösi másik oldalán a mofához viszonyítva (majdnem szemben). Ott van a szervízúton egy gyalogátkelõ híd lába környékén. Nagy rohadt citromsárga ház de kint is van a logojuk. Én is oda járok.

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2008.04.10. 20:33

Apol77 írta:
tigris írta:Na tudjátok vettem az utángyártott hátsó gátlókat...
Ebben a szarban felül is van kis acél persely,amit ki kellett ütni,mert a vázon felül van a 20as csonk,amire a szilentnek rá kell menni.Erre azt mondta a Mofakeres fazon,persze nem amikor megvettem ezt a szart,hanem amikor odatelefonáltam nekik,hogy nem jó,hogy ki lehet fúrni,alapból a gumi 15ös belsõ átmérõjû...
Kifúrtuk 19,5 körülire köszörült maróval,aminek az lett az eredménye,hogy szana széjjel szakadt a gumi,mert a középig befelé kúpos a felsõ szem,és a legszûkebb átmérõ (miért is ne) alig tágabb 20 mm-nél...
Úgyhogy ki lesz tágítva a felsõ szem 22-re és esztergálok bele bronzperselyt,aztán a fasza spiáter vagy szétreped alattam kanyarban vagy igen.

Konklúzió:
A Mofaker bekaphatja a faszomat,hogy már csak akkor jut eszükbe szólni,hogy nem lehet használni a szarjukat,amikor már megvettem.
Mofáról nincsen nekem sem jó véleményem.
A Huberbe járok, sokkal korrektebbek, normálisak a vevõvel.
A Huber hol van helyileg? Neten van róla vmi? Bocs, de az agyam kapitulált mára, úgyhogy nincs már energym gülüzni(googlezni) :roll:

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3814
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2008.04.10. 19:14

Hi tigris!

Az én etz-men egy honda gátló van hátul pont ezért amit te is írtál... ráadásul olcsóbb is volt. Egy az egyben rámegy és sztem teljesen korrekt a rugózása meg az úttartása is.Ha gondolod megpróbálom kideríteni meik típusról van...

Apol77

Hozzászólás Szerző: Apol77 » 2008.04.10. 17:09

tigris írta:Na tudjátok vettem az utángyártott hátsó gátlókat...
Ebben a szarban felül is van kis acél persely,amit ki kellett ütni,mert a vázon felül van a 20as csonk,amire a szilentnek rá kell menni.Erre azt mondta a Mofakeres fazon,persze nem amikor megvettem ezt a szart,hanem amikor odatelefonáltam nekik,hogy nem jó,hogy ki lehet fúrni,alapból a gumi 15ös belsõ átmérõjû...
Kifúrtuk 19,5 körülire köszörült maróval,aminek az lett az eredménye,hogy szana széjjel szakadt a gumi,mert a középig befelé kúpos a felsõ szem,és a legszûkebb átmérõ (miért is ne) alig tágabb 20 mm-nél...
Úgyhogy ki lesz tágítva a felsõ szem 22-re és esztergálok bele bronzperselyt,aztán a fasza spiáter vagy szétreped alattam kanyarban vagy igen.

Konklúzió:
A Mofaker bekaphatja a faszomat,hogy már csak akkor jut eszükbe szólni,hogy nem lehet használni a szarjukat,amikor már megvettem.
Mofáról nincsen nekem sem jó véleményem.
A Huberbe járok, sokkal korrektebbek, normálisak a vevõvel.

Apol77

Hozzászólás Szerző: Apol77 » 2008.04.10. 17:07

z25z írta:
ghostrider írta: Nekem 4.10-es Heidi van hátul, az még a'szem nincs 120-as de elég közel van a láncvédõ gumihoz :?

Üdv. Ghost
ha jol szamolom a 4.10 es meg 110-es sincs kb 105 osnek felel meg :smt017
Akkor mégis melyik méret a legvastagabb, ami belefér? :)
Vagy amivel a legjobb a menettulajdonsága? :)

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.04.10. 13:33

Na tudjátok vettem az utángyártott hátsó gátlókat...
Ebben a szarban felül is van kis acél persely,amit ki kellett ütni,mert a vázon felül van a 20as csonk,amire a szilentnek rá kell menni.Erre azt mondta a Mofakeres fazon,persze nem amikor megvettem ezt a szart,hanem amikor odatelefonáltam nekik,hogy nem jó,hogy ki lehet fúrni,alapból a gumi 15ös belsõ átmérõjû...
Kifúrtuk 19,5 körülire köszörült maróval,aminek az lett az eredménye,hogy szana széjjel szakadt a gumi,mert a középig befelé kúpos a felsõ szem,és a legszûkebb átmérõ (miért is ne) alig tágabb 20 mm-nél...
Úgyhogy ki lesz tágítva a felsõ szem 22-re és esztergálok bele bronzperselyt,aztán a fasza spiáter vagy szétreped alattam kanyarban vagy igen.

Konklúzió:
A Mofaker bekaphatja a faszomat,hogy már csak akkor jut eszükbe szólni,hogy nem lehet használni a szarjukat,amikor már megvettem.

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2341
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2008.04.10. 10:27

ghostrider írta: Nekem 4.10-es Heidi van hátul, az még a'szem nincs 120-as de elég közel van a láncvédõ gumihoz :?

Üdv. Ghost
ha jol szamolom a 4.10 es meg 110-es sincs kb 105 osnek felel meg :smt017

ghostrider

Hozzászólás Szerző: ghostrider » 2008.04.09. 20:42

Apol77 írta:Sziasztok!
Az lenne a kérdésem hogy 250-es ETZ-re felmegy-e a 120/80-18-as gumi?
Vagy mi a max méret ami még elfér? Most 110/80-18-as van fent, de van még egy kis hely.
Elõre is köszi a válaszokat.
Nekem 4.10-es Heidi van hátul, az még a'szem nincs 120-as de elég közel van a láncvédõ gumihoz :?

Üdv. Ghost

Apol77

Hozzászólás Szerző: Apol77 » 2008.04.09. 20:28

Sziasztok!
Az lenne a kérdésem hogy 250-es ETZ-re felmegy-e a 120/80-18-as gumi?
Vagy mi a max méret ami még elfér? Most 110/80-18-as van fent, de van még egy kis hely.
Elõre is köszi a válaszokat.

Avatar
Papszi
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 439
Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
MZ-d típusa: Honda CBR600F
Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár

Hozzászólás Szerző: Papszi » 2008.04.02. 17:52

Jó rendben. A fékes fórumba utánanézek mit lehet cvsinálni az eresztésnek, mert a szivárgás pontos helye nem látszik.(lehet fékcsõ is)

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2341
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: GUMI

Hozzászólás Szerző: z25z » 2008.04.02. 00:06

Matee86 írta:Sziasztok!Kérdésem lenne,hogy ha a 250es ETZre vastagabb gumit teszek rá,mint a gyári(pl:heidenau 110/80x18),akkor ez mennyiben ront a menetteljesítményen,mennyit vesz el a motor erejébõl esetlegesen?Milyen elõnyei és hátrányai vannak?Csak azért kérdezem,mert pont most akarok rendelni hozzá hátsó gumit,és elötte biztos akarok lenni benne,hogy nem fogom megbánni as döntésem!Válaszokat elõre is köszi!

Üdv:Matee
jo valasztas, annak a guminak jok a menettulajdonsagai, inkabb nyersz vele...

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2341
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2008.04.02. 00:03

conus írta:
Papszi írta:Az elsõ teleszkópszárat mivel lenne érdemes lefesteni, hogy ne marja le az olaj(fék, teleszkóp)
Van ilyen vékony bevonatú mûanyag réteg amivel a kapcsoló ház is le van kezelve(a markolat melletire gondolok)
Arról tudok valamit?
_____________
Üdv.: Papszi
Nekem a teleszkópolaj nem marja le a teleszkópszáron levõ gyári festést, viszont a fékolaj igen :( Gondolom benzinálló festékkel+alapozóval lett lefújva a gyárban. Talán a szintézerezés ami kibírja a fékolajat... :roll:
leginkabb arra kene rafekudni, hogy ne folyjon belole az olaj es akkor "barmilyen" festek megallja a helyet...sztem nem az a megoldas, ha folyik a lokesgatlo/fekolaj, hogy stabil festeket teszek ra, hanem megcsinalnam, hogy ne eresszen....

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2008.04.01. 23:09

Papszi írta:Az elsõ teleszkópszárat mivel lenne érdemes lefesteni, hogy ne marja le az olaj(fék, teleszkóp)
Van ilyen vékony bevonatú mûanyag réteg amivel a kapcsoló ház is le van kezelve(a markolat melletire gondolok)
Arról tudok valamit?
_____________
Üdv.: Papszi
Nekem a teleszkópolaj nem marja le a teleszkópszáron levõ gyári festést, viszont a fékolaj igen :( Gondolom benzinálló festékkel+alapozóval lett lefújva a gyárban. Talán a szintézerezés ami kibírja a fékolajat... :roll:

Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

GUMI

Hozzászólás Szerző: Matee86 » 2008.04.01. 13:39

Sziasztok!Kérdésem lenne,hogy ha a 250es ETZre vastagabb gumit teszek rá,mint a gyári(pl:heidenau 110/80x18),akkor ez mennyiben ront a menetteljesítményen,mennyit vesz el a motor erejébõl esetlegesen?Milyen elõnyei és hátrányai vannak?Csak azért kérdezem,mert pont most akarok rendelni hozzá hátsó gumit,és elötte biztos akarok lenni benne,hogy nem fogom megbánni as döntésem!Válaszokat elõre is köszi!

Üdv:Matee

Avatar
Papszi
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 439
Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
MZ-d típusa: Honda CBR600F
Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár

Hozzászólás Szerző: Papszi » 2008.03.31. 21:33

Az elsõ teleszkópszárat mivel lenne érdemes lefesteni, hogy ne marja le az olaj(fék, teleszkóp)
Van ilyen vékony bevonatú mûanyag réteg amivel a kapcsoló ház is le van kezelve(a markolat melletire gondolok)
Arról tudok valamit?





_______________
Üdv.: Papszi

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2850
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2008.03.27. 21:10

Na meglestem a mol.hu-t és ezt találtam:
Kép

http://www.mol.hu/hu/vallalati_ugyfelek ... ulikaolaj/

Ami nekünk kell, az a Kinematikai viszkozitás 40°C-on. Ez a mi esetünkben 10,1 [mm2/s] vagy [cSt], a NagyKönyv (Szerelési kézikönyv) ajánlása: 8...11 cSt 50°C-on, ami ugye PONT JÓ! (szerintem ami 40 fokon 10, az 50-en olyan 9 körül lehet)

Akkor ezek szerint a 10-es hidraulikaolaj kell a telóba... 8)

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2341
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2008.03.27. 20:34

Gexxx írta:Vettem olajat a telóba a mol-nál, de csak ilyet kaptam: MOL Hydro HME 10
Ezek a teljesítményszintek vannak rajta: IsO 11158 HM, ISO-L-FD, ISO-L-HM, DIN 51524-2(HLP)

Jó lesz ez valamire? Legalább begyújtani? :lol:

arra biztos, mondjuk oldalast ne sussel benne :twisted: 10-es szam jeloli a viszkozitast, az sztem jo lesz altalaban 5-15 w ig szokas normal esetben

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2850
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2008.03.27. 20:20

Vettem olajat a telóba a mol-nál, de csak ilyet kaptam: MOL Hydro HME 10
Ezek a teljesítményszintek vannak rajta: ISO 11158 HM, ISO-L-FD, ISO-L-HM, DIN 51524-2(HLP)

Jó lesz ez valamire? Legalább begyújtani? :lol:
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Gexxx 2008.03.27. 20:36-kor.

ghostrider

Re: gumi

Hozzászólás Szerző: ghostrider » 2008.03.26. 18:18

Matee86 írta:Hello!
Gumit akarok venni a 250 es ETZmre,és tanácsotokat kérném,melyik márka lenne jó,kinek melyik gumi jön be,kb mennibe van, és hogy mekkorát rakjak rá(18as van elöl hátul)!?Láttam,hogy már volt errõl szó,de hátha tud vki mondani vmi okosságot még!Azon is gondolkodtam,hogy a gyárinál vastagabbat rakok fel hátulra!Szerintetek jó ötlet?elõre is köszi.....
Nekem hátul 4.10-es heidi van fenn, még pont elfér és jól mûködik a 3.00-ás elsõ kaucsukkal.

Üdv. Ghost

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2850
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2008.03.26. 15:17

Szia

Ajánlott gumi hátulra (ETZ 250)
Heidenau 350x18 62P K36 TT [info] (ha szélesebbet akarsz, akkor Heidenau 110/80x18 60S K36 TT [info])

Ajánlott gumi elõre (ETZ 250)
Heidenau 300X18 47S K65 TT [info]

Segítség a jelölések értelmezéséhez: [info]
Beszerzési lehetõség: Mofaker [info] (Clubtagoknak 10% kedvezmény)

Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

gumi

Hozzászólás Szerző: Matee86 » 2008.03.26. 14:18

Hello!
Gumit akarok venni a 250 es ETZmre,és tanácsotokat kérném,melyik márka lenne jó,kinek melyik gumi jön be,kb mennibe van, és hogy mekkorát rakjak rá(18as van elöl hátul)!?Láttam,hogy már volt errõl szó,de hátha tud vki mondani vmi okosságot még!Azon is gondolkodtam,hogy a gyárinál vastagabbat rakok fel hátulra!Szerintetek jó ötlet?elõre is köszi.....

gregorio
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2008.03.17. 19:26

Hozzászólás Szerző: gregorio » 2008.03.22. 23:56

Oké!!
Nagyon szépen köszönöm a segítséget!!! :)

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2008.03.22. 19:01

gregorio írta:
bluerider írta:Nagyon nem normális!
Andrei írta:nyilván már nincs benne olaj, ettõl megy össze koppanásig, elég balesetveszélyes amúgy...
És egy szimeringcsere megoldaná a problémát szerintetek???
dehogy oldaná meg! :evil: ha kicseréled a szimeringet keletkezik benne olaj? :o a szimering azért van ott, hogy a felfröccsenõ olajat megfogja, a csillapítást a rugók + olaj végzi. a cikkekben találsz segédletet hogyan szedd szét szakszerûen a teleszkópokat, a wiki-ben meg le vagyon írva hogy Teleszkóp:

"hagyományos MOL- os hidraulikaolaj

Tapasztalt/ajánlott márkák:

Mol lökésgátló olaj 15W"
Azt viszont meg nem tudom neked mondani h pontosan mennyit kell bele tölteni, de a 250es ETZ szerelési kézikönyvében fel van tüntetve "Feltöltendõ mennyiségek" címszó alatt.

Tehát: teleszkóp szétszed, benzinnel kívül-belül letisztít, alkatrészeket megvizsgál, ha kell akkor alkatrészcsere, majd szimering + olaj feltöltés. 8)

gregorio
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2008.03.17. 19:26

Hozzászólás Szerző: gregorio » 2008.03.22. 18:37

bluerider írta:Nagyon nem normális!
Andrei írta:nyilván már nincs benne olaj, ettõl megy össze koppanásig, elég balesetveszélyes amúgy...
És egy szimeringcsere megoldaná a problémát szerintetek???

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2008.03.22. 17:00

Olvasd el Gexxx cikkét a gumikról! Gumit pedig a mofaker oldalán nézz Heidenau-t vagy én még ezt próbálnám meg ha nem tetszenek a heidenau mintázatai: Kenda abroncs: Kép 8)
de kb 2x annyiba kerül mint a heidenau.
Egyébként a 250-es müzüre elölre nem 90x90x18-as való? :roll:

Avatar
Papszi
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 439
Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
MZ-d típusa: Honda CBR600F
Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár

Hozzászólás Szerző: Papszi » 2008.03.22. 16:06

Sziasztok!

Elöl 16" 90/90es gumi van a motoromon.De sehol se találok hozzá ilyen gumit.(lenta képen) A méret lényeg lenne és a mintázata valami túrás jó lenne.Most ez a gumi van fent:(ehhez hasonló mintázatú kellene)
Kép

(bocs, hogy ide írtam de gumis rovat nincs)

Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Andrei » 2008.03.21. 23:21

nyilván már nincs benne olaj, ettõl megy össze koppanásig, elég balesetveszélyes amúgy...

Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1645
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Hozzászólás Szerző: bluerider » 2008.03.21. 22:52

Nagyon nem normális!

gregorio
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2008.03.17. 19:26

Hozzászólás Szerző: gregorio » 2008.03.21. 22:30

Sziasztok.

Az a kérdésem, hogy normális dolog-e, ha erõs fékezésnél (kis sebességnél is) az elsõ telók ütközésig nyomódnak és erõset koppannak???
Ezen kívül a jobb oldaliból eléggé csöpög az olaj.

Köszi!

Egyébként ETZ-250-rõl van szó.

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2850
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2008.03.20. 19:34

Ahha... szóval akkor kell 2 db 6302-es, egy 6204-es és egy 6005-ös akkor ezek szerint...

Köszi! :lol:

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2850
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2008.03.20. 19:33

Jó, fáradt vagyok, rájöttem, hogy hülyeséget írtam, mikor jöttem haza. De a fékdobban (ahol a tengely átmegy) kell lennie csapágynak...

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2341
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2008.03.20. 19:27

Gexxx írta:Valaki tudja pontosan, hogy a hátsó kerékbe milyen csapágyak kellenek? Az ok, hogy a lánckerékbe egy 6204-es és egy 6005-ös kell, de van asszem a fékpofában is, meg gondolom a fékdobban is...

6302-es. Fekpofaban csapagy????? fekdobban? haat vegul is igen a dob az amibe belemegy mindket oldalrol 1-1.

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2850
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2008.03.20. 16:57

Valaki tudja pontosan, hogy a hátsó kerékbe milyen csapágyak kellenek? Az ok, hogy a lánckerékbe egy 6204-es és egy 6005-ös kell, de van asszem a fékpofában is, meg gondolom a fékdobban is...

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2850
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2008.03.18. 13:42

Akkor most 110/90x18 vagy 3.50x18?????

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.03.16. 16:27

Na igen,csak ez a szar,amit vettem,nem egészen úgy bontható,ahogy a gyári,majd ezt ki kell még ötölnöm,hogy oldom meg,valahogy a gyárinak a felsõ részét kéne adaptálni az újhoz.Ha megnézed a képet,ezen a felsõ szem burkolata egybenvan a zárómûanyaggal.Jövõ 7végére +van a program :)

Kösz az infót!

Avatar
minoor
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 58
Csatlakozott: 2008.01.07. 23:00
MZ-d típusa: Mz ETZ 125 Standard
Tartózkodási hely: Szentistván - Igrici

Hozzászólás Szerző: minoor » 2008.03.16. 10:34

tigris! A tönk a vázadon valószinû hogy gyári mert ahány 125etz volt nálam javítani mindegyiken volt, és az enyémen is van.
próbáld meg áttenni a régi telóidról a felsõ szemeket.(elvileg menetes) :roll:

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2008.03.15. 19:42

tigris!

nemértem a problémád... hogy állhat ferdén? :shock: meg miaza tönk a vázon? :roll:

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.03.15. 16:09

Basszus!Ezen a vackon a felsõ szem is olyan kis átmérõjû,mint az alsó,de felül nekem egy vastagabb és kb 3 cm hosszú tönk van!!!
Most fölraktam úgy,h ferde,de nem igazán frankó.Gyárilag van egy ilyen vastagabb tönk a vázon?Lesz vmi baja,ha így hagyom?
Nagyon fura volt az SV-rõl visszaülni,majdnem oldalra dõltem az elsõ kanyarban :D
De magyon jó volt végre az MZ-t döntögetni!Bár már az SV-t is kezdem borítgatni :)

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2008.03.14. 17:25

tigris írta::oops:

Az nem fasza???
Csak ez az 1 pár volt a boltban...
az annyira nem mint a tajvani.

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.03.14. 14:04

:oops:

Az nem fasza???
Csak ez az 1 pár volt a boltban...

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot], kubi01 valamint 3 vendég