Futómű

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Sziasztok jól tudom hogy a 150 TS-nek: az első szimering mérete: 35X47X7 -es? a hátsó pedig 10X19X7-es? :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Kitartás!
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2012.03.01. 13:56

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Kitartás! »

Üdv!
ETZ-re 71-es dugattyubol a magyar vagy a cseh utángyártott a jobb?
Avatar
K.Imi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 281
Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
MZ-d típusa: ETZ 251m
Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: K.Imi »

nem értem a hegesztéssel miért lenne gond, gyárilag fele ennyi nem volt a hegesztés, szerintem jó lesz de figyelek rá minden képp ugyan ugy mint minden másra a motoron
MZ ETZ 251e '89
Avatar
csonkesz
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2012.03.21. 18:18
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Erdőtelek

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: csonkesz »

Nekem a kiemeléssel pusztán a megjelenésen való javítás a célom, jobban tetszik a motor, ha föntebb van a hátulja. Én tettem a közép sztender alá stafnit, kicsavaroztam a telókat és ahogy nézegettem, az 50mm-t még bőven elbírja. Láttam már 60mm kiemelést is, az viszont már csak akkor egészséges, ha ráül a pilóta, viszont akkor sehová sem ér hozzá a lánc. A hegesztésről meg annyit, hogy ha megfelelő minőségű varratot készítenek, akkor többet bír, mint maga az anyag.
"Barátaim, nehéz időket élünk, okosnak lenni néha félünk. Csak egy út van, az egyenes és te megtalálod, hogy ha keresed. Mindhalálig sebesség."
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Alfa »

És a hegesztés mint teherviselő elem mennyire tuti hogy kibírja éveken keresztül? :?
Avatar
K.Imi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 281
Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
MZ-d típusa: ETZ 251m
Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: K.Imi »

250-es ETZ-re ma egy ilyet alkottam "kiemelésként":

Kép

levágtam a gumi szilent tartóról (nem tudom mi a rendes neve) az anyát, vettem 18as hatszög anyagot le esztergáltam méretre, fúrtam bele M10-es menetet, majd összehegesztés, kis csiszolgatás és mehet galvanizálásra :)
MZ ETZ 251e '89
Avatar
K.Imi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 281
Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
MZ-d típusa: ETZ 251m
Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: K.Imi »

125ös ETZ-nél én 35 mm-es kiemelés fölé nem nagyon mennék
1. a láncvédő gumit megfogja enni a lánc
2. ha nagy a kiemelés akkor belefográgni a lánc a villába

én anno a 150-esemre 40 mm-t akartam emelni, megcsináltam és a fent leírtakat láttam összerakás után vagyis h ez fog következni előbb vagy utóbb, 30 mm lett az új furat távolsága az eredeti hátsóhoz képest, 5ös lemezből csináltam vagy nagyobból nem nagyon emlékszem már
Kép

Kép
MZ ETZ 251e '89
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Amúgy mit vársz a kiemeléstől? Mi a célod vele? :-k
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
csonkesz
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2012.03.21. 18:18
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Erdőtelek

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: csonkesz »

Troster, szívesen fogadnám, nekem nem szúrja a szemem. Sok motoron olyat is láttam, hogy csak 2 furatos laposvasból volt csinálva, 1 csavarral a lengőkarba, 1-el meg a telóba. Meg azt hiszem meg volt csípetve hegesztővel, na arra már én is azt mondom, hogy balesetveszélyes. Viszont ha már 2 helyen van rögzítve a lengőkarba, az már ad némi megnyugvást elfordulás ellen. Én egyébként olyan 50-55mm furattávolságra gondoltam, megtudnád adni esetleg annak a furattávolságát? De valószínűleg megfelelő lesz a számomra. Ha valóban megválnál tőle, írok pm-et és megbeszéljük a részleteket.
"Barátaim, nehéz időket élünk, okosnak lenni néha félünk. Csak egy út van, az egyenes és te megtalálod, hogy ha keresed. Mindhalálig sebesség."
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Troster »

Én bontottam egy cross mz-t, azon rajta van az emelés, ha gondolod elküldöm Neked, külön ne bajlódj, bár szerintem rendkívül balesetveszélyes, és nem is esztétikus.Legalább is ez nem az, de egy próbát megér.
Ha igazán jól akarod megcsinálni én ezt ajánlom Neked:
http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... 0&Itemid=7
=D> :smt023
Avatar
csonkesz
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2012.03.21. 18:18
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Erdőtelek

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: csonkesz »

Sziasztok!

Először a tuning rovatba akartam írni ezt a hsz-t, de mégis csak futóműről van szó. 125-ös ETZ-ről van szó, a hátsó részt szeretném kiemelni, én a 3 furatos laposvas mellett döntöttem. Láttam már pár kivitelezési módot, nekem ez tetszett meg legjobban és ezt tudom legegyszerűbben kivitelezni. A kérdésem arra irányulna, hogy hányas lemezből készüljön ez a közbetét. Egyrészt nem akarok indokolatlanul vastagot, mivel annál jobban "terpeszt" a teló, másrészről találtam itthol 3-as lemezt, de abból egyenlőre nem mertem megcsinálni, nekem vékonykának tűnik a dologhoz. Ha valaki már vitt véghez hasonló dolgot, és van tapasztalata, kérem ossza meg velem.
"Barátaim, nehéz időket élünk, okosnak lenni néha félünk. Csak egy út van, az egyenes és te megtalálod, hogy ha keresed. Mindhalálig sebesség."
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: bambi »

Nem biztos,hogy a kanyarvadászok örülnének a rövid rugóútnak
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: bambi »

kupi írta:
revlimit írta:Sziasztok!
A hétvégén hosszú idő után elővettem a 251-es ETZ-t. Amíg csak MZ-vel jártam nem vettem észre, de most hogy előtte megkergettem a VFR-t is már érzem és értem amikor az okosok azt mondják hogy nincs súly az ETZ-k elején. Az lenne a kérdésem azokhoz akik használnak villamerevítőt, hogy a merevítő funkcióján kívül mennyire van érezhető hatása a másik témában? Tehát hogy van-e érezhető javulás egy villamerevítő súlyától, a könnyű elejével az MZ-nek?
Üdv: LG[/quot]e
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: kupi »

revlimit írta:Sziasztok!
A hétvégén hosszú idő után elővettem a 251-es ETZ-t. Amíg csak MZ-vel jártam nem vettem észre, de most hogy előtte megkergettem a VFR-t is már érzem és értem amikor az okosok azt mondják hogy nincs súly az ETZ-k elején. Az lenne a kérdésem azokhoz akik használnak villamerevítőt, hogy a merevítő funkcióján kívül mennyire van érezhető hatása a másik témában? Tehát hogy van-e érezhető javulás egy villamerevítő súlyától, a könnyű elejével az MZ-nek?
Üdv: LG
Szia mi anno a 90 es évek elején az első rugókat cseréltük rövidebbre(kb 30mm) akkor lejjebb került a súly pont és így érezhetőbben stabilabb kanyarba.Bár a rugózása így rosszabb de kompromisszumok és igények....ha valaki kanyarvadász annak megéri én nem biztos,hogy bele piszkálnák de ha van fölös rugód és kedved próbáld ki.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Protip: kicsit rádőlve a kormányra kanyarodj, ne csak oldalra mozogva. Rengeteget javít nekem.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: gabsic »

revlimit írta:Sziasztok!
A hétvégén hosszú idő után elővettem a 251-es ETZ-t. Amíg csak MZ-vel jártam nem vettem észre, de most hogy előtte megkergettem a VFR-t is már érzem és értem amikor az okosok azt mondják hogy nincs súly az ETZ-k elején. Az lenne a kérdésem azokhoz akik használnak villamerevítőt, hogy a merevítő funkcióján kívül mennyire van érezhető hatása a másik témában? Tehát hogy van-e érezhető javulás egy villamerevítő súlyától, a könnyű elejével az MZ-nek?
Üdv: LG
Hát, én a sokák által használt U alakra hajtott 5ös anyagból készült villamerevítőt használom, a súlya kb 0,2-0,3 kg, ezt nem fogod érezni súlyként. De az öntvény, rudakkal összekötött cucc is max 1kg, szóval ilyen hatása annak sem lesz.
De kanyarban, meg fékezéskor vannak érezhető előnyei.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Nincs, ráadásul az még rugózatlan tömeg is, szóval ne csinálj ólomból merevítőt. :)
Inkább tankold tele a motort, vagy előre tégy 16-os kereket. (251-nél nem is néz ki hülyén)
Vagy ülj előrébb ha adott pillanatban "veszélyesnek" érzed a könnyű elejét.
Avatar
revlimit
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 141
Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
MZ-d típusa: TS 150 75'
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: revlimit »

Sziasztok!
A hétvégén hosszú idő után elővettem a 251-es ETZ-t. Amíg csak MZ-vel jártam nem vettem észre, de most hogy előtte megkergettem a VFR-t is már érzem és értem amikor az okosok azt mondják hogy nincs súly az ETZ-k elején. Az lenne a kérdésem azokhoz akik használnak villamerevítőt, hogy a merevítő funkcióján kívül mennyire van érezhető hatása a másik témában? Tehát hogy van-e érezhető javulás egy villamerevítő súlyától, a könnyű elejével az MZ-nek?
Üdv: LG
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Tartuffo írta:Na jól kezdem a fórumozást.
Most nézem, Gabsic megválaszolta a második kérdésemet, vagyis meg kell tépni kajakból az anyát.
Jól meg kell húzni, csak arra vigyázz, hogy ne szakítsd meg! :)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Tartuffo
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2012.03.21. 22:11
MZ-d típusa: Etz 150
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Tartuffo »

Na jól kezdem a fórumozást.
Most nézem, Gabsic megválaszolta a második kérdésemet, vagyis meg kell tépni kajakból az anyát.
Tartuffo
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2012.03.21. 22:11
MZ-d típusa: Etz 150
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Tartuffo »

Legmélyebb tiszteletem minden MZ tulajdonosnak, s használónak!
Fél éve tulajdonosa vagyok egy etz 150-esnek. 23 éves, 25000 km. van benne. Horgászáshoz vettem, mert a schwalbe nehezen vitte terepen a csekélyke 100 kg-omat. :) Mivel a blokktartók görbesége miatt a blokk ferdén állt, ezért a lánc is kellőképpen belazult. Gondoltam kicserélem a vasakat.Mivel a lengővilla szilentjei is kopottnak tűnnek, vettem azokat is. S most jön a kérdésem. A boltos adott garnitúrában egy 44 mm. hosszút, meg egy 54 mm-eset. Néztem a szerelési útmutatót, s ott is ezeket a méreteket írta. Csakhogy nekem mind a két oldalon 44-es van. Boltos esküszik, hogy egyiknek hosszúnak kell lenni. Én nem hiszek neki, s gondoltam leszúrom esztergán a + 10 mm-t. Kérdezném, jó-e így, vagy spekuláljak miért egyforma mind a két oldal. Még egy kérdés. Összeszerelésnél a lengővilla tengelyén az anyát mennyire húzzam meg, mert nekem nem mond semmit a szerelési útmutató 60 kg-os nyomatéka. Bocs, hogy elsőre ennyit írtam. :oops:
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: gabsic »

K.Imi írta: MrDok: a szilent kis csövének nem szabadna mozognia mert a lengővilla tengely a vázhoz szórítja, vagy rosszul tudom?
Jól tudod.
Csak ha nincs rendesen megtépve az anya a lengővillatengelyen, akkor el tud forogni a cső.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
K.Imi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 281
Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
MZ-d típusa: ETZ 251m
Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: K.Imi »

Nekem nem volt bajom a gyári szilettel (se repedés, semmi hiba nem volt a gumi részen) csak nem tudtam, hogy épen ki tudom-e szedni és vissza is tudom e tenni, ezért vettem utángyártottat.

Egyébként ezzel a szilenttel kipróbáltam meg vételkor és szét szedés előtt is ezt a "taposós" dolgot és semmi holt játék nem volt, szerintem összerakás után sem fog változni a dolog.

MrDok: a szilent kis csövének nem szabadna mozognia mert a lengővilla tengely a vázhoz szórítja, vagy rosszul tudom?
MZ ETZ 251e '89
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok »

csoka írta:Az ETZ egyik gyenge pontja a lengővilla oldal irányú lógása!Két embert is ismerek,akit 100Km/h fölött földhöz vágott.Az egyik egy teherautó mögött ment,és a csapkodó menetszél rángatta meg.A másik egy kanyar útegyenetlensége miatt esett,ő szarul járt.Gerinc törés,újra meg kellett tanulnia járni.
Szerintem vegyél új szilenteket a villába.Amikor a kerekein áll a motorod,a lengővilla tengely végét nyomd meg erősen talpal,és látod mennyit mozdul a hátsó kerék,az elsőhöz képest.
Ez egy szép hsz! Láttam már két motorost menet közben, akinek gázadásra jobbra húzódott az egész hátsó futómű!
Mindkettőnek szóltam, egyik sem számolt be úttartási problémákról, de mindkét motoron rendesen kotyogott a hátsó lengővilla. A 2. -nak még lengéscsillapítása sem volt rendes..... Ők még élnek.
Szóval ha hibátlan a szilent nem kell bántani, jobb mint az utángyári, de oda kell figyelni a motorra és nem lesz baj.
inkább a cső szokott elkopni a szilentben, mert a gumi helyett az dolgozik.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: csoka »

Az ETZ egyik gyenge pontja a lengővilla oldal irányú lógása!Két embert is ismerek,akit 100Km/h fölött földhöz vágott.Az egyik egy teherautó mögött ment,és a csapkodó menetszél rángatta meg.A másik egy kanyar útegyenetlensége miatt esett,ő szarul járt.Gerinc törés,újra meg kellett tanulnia járni.
Szerintem vegyél új szilenteket a villába.Amikor a kerekein áll a motorod,a lengővilla tengely végét nyomd meg erősen talpal,és látod mennyit mozdul a hátsó kerék,az elsőhöz képest.
Avatar
K.Imi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 281
Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
MZ-d típusa: ETZ 251m
Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: K.Imi »

Köszöntem az instrukciókat!
Tegnap át gondoltam a dolgot hogy is kellene az ujra festett lengővillába szilentet tenni.
Végül az lett hogy a gyári szilentet tettem vissza (teljesen épen maradt kiszedés után, mintha új lenne), csak befujtam a szilent helyét a villában szilikonnal és egy menetes szár, 2 anya, 2 nagy méretű alátét segítségével vissza "húztam" a helyére a két szilentet (kb 15 perc volt az egész).
MZ ETZ 251e '89
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Kúpgörgős csapágy száma, a kormánycsapágy méretében: 32006 :wink:
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
István79
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 73
Csatlakozott: 2012.02.07. 19:01
MZ-d típusa: MZ TS 150
Tartózkodási hely: Tata

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: István79 »

K.Imi írta:Üdv, az lenne a kérdésem, hogy valaki cserélt e már lengővilla szilentet? vagy valaki tud-e ilyen ügyben segíteni, hogy s mint tudnám ezt meg oldani?
Válaszokat előre is köszöntem
Én úgy csináltam,összeszerelésnél,hogy: rezsón kis edénybe fel forrósítottam napraforgó olajat,belemártottam a lengővillát 2-3 percre, kivettem az előhűtött szilentet a mélyhűtőből és kézzel (kesztyűvel) a helyére tudtam tolni. (azért napraforgó olaj és nem motorolaj,mert az étolaj egy idő után magától lebomlik,míg a motorolaj nem)
bébé
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: bébé »

K.Imi írta:Üdv, az lenne a kérdésem, hogy valaki cserélt e már lengővilla szilentet? vagy valaki tud-e ilyen ügyben segíteni, hogy s mint tudnám ezt meg oldani?
Válaszokat előre is köszöntem

Hali!

Szilentet jól bezsirozni, satuba a lengõvilla és a szilent is, és addig tekered össze a sutut még a halyére nem megy a szilent.
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
Avatar
K.Imi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 281
Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
MZ-d típusa: ETZ 251m
Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: K.Imi »

Üdv, az lenne a kérdésem, hogy valaki cserélt e már lengővilla szilentet? vagy valaki tud-e ilyen ügyben segíteni, hogy s mint tudnám ezt meg oldani?
Válaszokat előre is köszöntem
MZ ETZ 251e '89
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Nandor írta:Meggondoltam magam és ma mégis felhívtam, de sajnos tegnap eladták valakinek. :(
A jó cuccok hamar gazdára találnak.
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Meggondoltam magam és ma mégis felhívtam, de sajnos tegnap eladták valakinek. :(
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Köszönöm, de már sajnos megvettem az új felnit meg egy új Mitas gumit.
Bár ha valaki 18-as felnit és gumit akar venni akkor nekem van mindkettőből új. :D
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Nandor írta:Ismer valaki olyan szakembert Komárom-Esztergom megyében aki vállal kerék átfűzést?
Üt az első felnim ezért vettem egy új krómozottat, de eddig nem sikerült találnom a környéken senkit aki bevállalná a cserét.

Hátha ez érdekel:http://www.jofogas.hu/komarom_esztergom ... 713109.htm
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Troster »

Wide Road írta:Sziasztok!

A testvérem nemrég vett egy MZ 1000 SF-et. Sajnos a vásárlásnál nem derült ki, csak utólag, hogy a hátsó felni heggesztve volt, de rosszul és ezért a kerék lassan ereszt.
Elvitte egy felni javítóhoz, de nem ajánlják az újabb heggesztést, mert a későbbiekre nézve veszélyes lehet, ezért kénytelen egy hátsó felnit venni.
Tudnátok ajánlani olyan helyeket, esetleg személyt, ahonnan/akitől be lehetne szerezni egy felnit?
Körbenéztem az interneten, de magyar és angol nyelven nem jártam sikerrel, a német szöveg meg nagyon nehezen megy.

Minden segítséget szívesen fogadok és előre is köszönöm szépen!
Mi a felni méret? A hátsó tárcsának a lyukleosztása a lényeg és a tengely átmérőjének hossza, és átmérője.Bontott Honda cbr felni nagyon sok más tipusra jó!Elég olcsón lehet már kapni.Mz-t keresni szerintem mint tűt a szénakazalban.Amúgy próbáld meg más felnijavítónál is, én személyautó felnit csináltattam meg úgy, hogy az 5 küllőből 3 ki volt szakadva!Tökéletes lett javítás után.
Wide Road
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2012.03.01. 13:25
MZ-d típusa: MZ 1000 SF

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Wide Road »

Sziasztok!

A testvérem nemrég vett egy MZ 1000 SF-et. Sajnos a vásárlásnál nem derült ki, csak utólag, hogy a hátsó felni heggesztve volt, de rosszul és ezért a kerék lassan ereszt.
Elvitte egy felni javítóhoz, de nem ajánlják az újabb heggesztést, mert a későbbiekre nézve veszélyes lehet, ezért kénytelen egy hátsó felnit venni.
Tudnátok ajánlani olyan helyeket, esetleg személyt, ahonnan/akitől be lehetne szerezni egy felnit?
Körbenéztem az interneten, de magyar és angol nyelven nem jártam sikerrel, a német szöveg meg nagyon nehezen megy.

Minden segítséget szívesen fogadok és előre is köszönöm szépen!
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Ismer valaki olyan szakembert Komárom-Esztergom megyében aki vállal kerék átfűzést?
Üt az első felnim ezért vettem egy új krómozottat, de eddig nem sikerült találnom a környéken senkit aki bevállalná a cserét.
beci58
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2010.05.29. 19:18
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: beci58 »

Alfa írta:A TS és ETZ sorozatok közül melyiknek a hátsó kereke kompatibilis az ETZ 250 el?
Sziasztok nekem az ETZ250 be 16-os ETZ125 hátsó kerék van berakva fékkel lánckerékkel és km kihajtással együtt, mivel a250 villa szélesebb
hézagoló alátét van berakva és a 250 tengelye, első lánckereket 20 fogast raktam így a sebesség is maradt.
úgy indult , hogy csak kipróbálom de benne hagytam mert jobb lett az útfekvése át kellene fűzni a 250 agyat 16os krómoztt felnibe mert az első kerekem is krómozott.
Üdv Béci
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: gabsic »

István79 írta:TS 125/150 hátsó kereke 18as 3.00x18 de ,hogy jó hozzá vagy nem,azt nemtudom.
Igen, a kis es/ts 18-as kerekeken gurul, de 160 helyett 150 a fékdob átmérője, és más a lánckeréknél a menesztőgumi kialakítása, így nem kompatibilis.
(a 18-as hátsókerekes dolgot a nagy mz-kre értettem)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
István79
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 73
Csatlakozott: 2012.02.07. 19:01
MZ-d típusa: MZ TS 150
Tartózkodási hely: Tata

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: István79 »

TS 125/150 hátsó kereke 18as 3.00x18 de ,hogy jó hozzá vagy nem,azt nemtudom.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) :lol: :lol:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Alfa írta:A TS és ETZ sorozatok közül melyiknek a hátsó kereke kompatibilis az ETZ 250 el?
Bambinál a pont :)

A többinek 16-os a hátsókereke. Szerencsére csak a 250-es ETZ-nél csináltak ilyen hülyeséget, hogy 18-ast raktak be, de rájöttek hogy baromságot csináltak, így a 251-esnél újra 16-os lett :mrgreen: (Bocs, de ezt nem tudtam kihagyni)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: bambi »

Alfa írta:A TS és ETZ sorozatok közül melyiknek a hátsó kereke kompatibilis az ETZ 250 el?
az ETZ 250 :D
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Alfa »

A TS és ETZ sorozatok közül melyiknek a hátsó kereke kompatibilis az ETZ 250 el?
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok »

csoka írta:A békési küllőkovácsoló embertől vett már valaki küllőt?Azért érdeklődök,mert egy éve vettem boltban egy garnitúra küllőt első kerékhez,és szoba hőmérsékleten tárolva megmattúlt!Alaposabban szemügyre vettem,ez egy olyan silány minőségű utángyártott szar,hogy még a felülete is kráteres,és szerintem nem kadmiumozták,hanem csak horganyozva lett.Emlékeim szerint,8 000Ft volt!Ez felháborító,mert ha a szobában,mindenféle környezeti behatás nélkül ilyen lett,akkor mi lett volna az üzemszerű használat alatt.
Amire kíváncsi vagyok,a békési ember küllői milyen bevonattal készülnek,meddig maradnak fényesek?
Ajánlom figyelmedbe nyakast! Nagyon jó küllőket kaptam tőle, kiváló krómozással. Keresd bátran!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: csoka »

A békési küllőkovácsoló embertől vett már valaki küllőt?Azért érdeklődök,mert egy éve vettem boltban egy garnitúra küllőt első kerékhez,és szoba hőmérsékleten tárolva megmattúlt!Alaposabban szemügyre vettem,ez egy olyan silány minőségű utángyártott szar,hogy még a felülete is kráteres,és szerintem nem kadmiumozták,hanem csak horganyozva lett.Emlékeim szerint,8 000Ft volt!Ez felháborító,mert ha a szobában,mindenféle környezeti behatás nélkül ilyen lett,akkor mi lett volna az üzemszerű használat alatt.
Amire kíváncsi vagyok,a békési ember küllői milyen bevonattal készülnek,meddig maradnak fényesek?
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Avatar
Boge
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 663
Csatlakozott: 2010.03.20. 21:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Becsehely

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Boge »

Köszöntem. Így fogok cselekedni.
"nem letudni akarom az utat, hanem gyönyörködni benne"
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: bambi »

KILL3R etz írta:Le kell vágni a hosszából, és használható...

Legalábbis én így tudom... :-k
Jól figyeltél:-)
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Le kell vágni a hosszából, és használható...

Legalábbis én így tudom... :-k
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 43 vendég