Futómű

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell »

Megkerestem, de sajna nem vmi szép, újkorában is valami lehellet vékony króm volt rajta, nem tükrös, olyan félig mattos, szivató körül le is van már dörzsölődve, és a szivató felfogató csavarját átmenősre csinálták( teljesen át van fúrva) szerintem nem ez lessz a tiéd.
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: csoka »

Meg tudja mondani valaki,hogy hány miliméter széles az ETZ vázban,a lengőkar tengely átvezetőcső?
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pempelli »

sell írta:Szerintem akkor a nagy ts-en is ez lehetett a magas, a kb 19cm esből van egy , ha érdekel megkeresem holnap ( ez nagy ts-en volt.)
Megköszönném ha csinálnál egy képet róla,ha rozsdás akkor nem érdekel sajnos,az van itthon is :)
és van rajta egy furat ,a szívatónak a helye
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell »

Szerintem akkor a nagy ts-en is ez lehetett a magas, a kb 19cm esből van egy , ha érdekel megkeresem holnap ( ez nagy ts-en volt.)
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pempelli »

sell írta:
pempelli írta:Valakinek nincs 125-ös TS kormánya eladó?a magas fajta
Abból melyik a magas? A kb 19cm magas, vagy a kb 12cm? (Nemtudom milyen volt a kicsin)
erre gondoltam
Kép
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

sell írta:
pempelli írta:Valakinek nincs 125-ös TS kormánya eladó?a magas fajta
Abból melyik a magas? A kb 19cm magas, vagy a kb 12cm? (Nemtudom milyen volt a kicsin)
Magas - kecskeszarv
Alacsony - szinte egyenes, csak a markolatoknál van megtörve
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell »

pempelli írta:Valakinek nincs 125-ös TS kormánya eladó?a magas fajta
Abból melyik a magas? A kb 19cm magas, vagy a kb 12cm? (Nemtudom milyen volt a kicsin)
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Valakinek nincs 125-ös TS kormánya eladó?a magas fajta
ggabor1028
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2015.04.04. 22:15
MZ-d típusa: TS250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: ggabor1028 »

Sziasztok!

Valaki meg tudná nekem mondani a tárcsás első kerék bal és jobb oldali távtartójának a főbb méreteit?
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Hátsó teló hibája okozhatja a szitálást,ha nem csillapít rendesen? ](*,)
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Párhuzamos a két kerék.Meg néztem egy kétméteres ölesléccel (aluléc,fulegyenes!)
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok »

pnlaci írta: Elvileg középen áll a kerék,vagy nem?
Elvileg, az egy dolog, a gyakorlat sokszor más......
Léc, zsinór a kiindulási alap, aztán a villa.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

MrDok írta:
pnlaci írta:Heló Tóni!
Meg nézem amit írtál,viszont a pláne az hogy egyenesben érzem hogy remeg a kormány.Ha lazán tartom beszitál!!!
A hátsó kereket milliméterre belőttem a lengővillához.Elvileg az egyenes futása jó.
Avval tisztába vagyok hogy a könnyű eleje miatt szeret libegni,de ez túlzás.
Nem a villához állítunk kereket!!!!!
Ezt akkor teheted meg, ha pontosan tudod hogy melyik oldalon mennyi a távolság ha egyeneses áll a hátsó kerék.
Elvileg középen áll a kerék,vagy nem?
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok »

pnlaci írta:Heló Tóni!
Meg nézem amit írtál,viszont a pláne az hogy egyenesben érzem hogy remeg a kormány.Ha lazán tartom beszitál!!!
A hátsó kereket milliméterre belőttem a lengővillához.Elvileg az egyenes futása jó.
Avval tisztába vagyok hogy a könnyű eleje miatt szeret libegni,de ez túlzás.
Nem a villához állítunk kereket!!!!!
Ezt akkor teheted meg, ha pontosan tudod hogy melyik oldalon mennyi a távolság ha egyeneses áll a hátsó kerék.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Tri-Ton írta:
pnlaci írta:Köszi ezt meg nézem és orvosolom ha az a gondja.Majd pü.ben meg írom a hétvégén,hogy mi van. :)
OK ! Most itthon vagyok és a két gépet a két csemetém foglalja. ( 23 és 19 évesek ) Én meg a szünetben egy kicsit hozzáférek.
Háát érdekes a dolog. Szemre tényleg úgy tünik mintha görbe lenne,de agyon mértem és egyenesnek látszik. ](*,)
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell »

:smt023 Köszi szépen.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

sell írta:Hali, szeretném kérdezni, a hátsó kerékcsapágyak közti távtartónak mi a pontos mérete (etz 250), nem találtam erre vonatkozóan infót. Tudná valaki azt nagyon megköszönném.
22x2x52,3
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell »

Hali, szeretném kérdezni, a hátsó kerékcsapágyak közti távtartónak mi a pontos mérete (etz 250), nem találtam erre vonatkozóan infót. Tudná valaki azt nagyon megköszönném.
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

pnlaci írta:Köszi ezt meg nézem és orvosolom ha az a gondja.Majd pü.ben meg írom a hétvégén,hogy mi van. :)
OK ! Most itthon vagyok és a két gépet a két csemetém foglalja. ( 23 és 19 évesek ) Én meg a szünetben egy kicsit hozzáférek.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Köszi ezt meg nézem és orvosolom ha az a gondja.Majd pü.ben meg írom a hétvégén,hogy mi van. :)
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Tri-Ton írta:
pnlaci írta:OK.Viszont írtad hogy egyszerüen orvosolható.És hogyan? :-k
Mindjárt írom, de előtte egy kis nosztalgia. A 80-as évek végén a pár hónapos ETZ-t úgy meg fektettem 70 - 80-as tempónál, amit a P21-el simán 110-el vittem, hogy cserélni kellett az elejét. ( teleszkópok görbültek, kerék a motor alatt ) Viszont mégis cseréltem mert a P21 két karburátorával örvénylett a tank, míg az ETZ-t bírtam az akkori fizetésemmel.
Egy pár vicces bukásom nekem is volt,sőt tavaly márciusi hajnali fagyban piros lámpa.Motor feküdt mint állat. :mrgreen:
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

pnlaci írta:OK.Viszont írtad hogy egyszerüen orvosolható.És hogyan? :-k
Ha a láncfeszítőnél van a gond és nem egy irányba megy a két kerék, ez gondolom egyszerű és nem kell magyarázni. Viszont az "A" betű alakú sok oldal sztender miatti lengővilla csavarodás egy kis elhatározást és legalább két embert igényel. Egy-két ember stabilan tartja a fixen sztenderre felállított motort, a gazdája pedig egy 1,5-2,0 méteres pajszerral ( A lengőkar közé szúrva ) vissza fordítja a lengőkart a helyére. Kissé durva, de hatásos, hisz az elcsavarodás is hasonlóan történt, csak nem volt ekkora visszhangja.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

pnlaci írta:OK.Viszont írtad hogy egyszerüen orvosolható.És hogyan? :-k
Mindjárt írom, de előtte egy kis nosztalgia. A 80-as évek végén a pár hónapos ETZ-t úgy meg fektettem 70 - 80-as tempónál, amit a P21-el simán 110-el vittem, hogy cserélni kellett az elejét. ( teleszkópok görbültek, kerék a motor alatt ) Viszont mégis cseréltem mert a P21 két karburátorával örvénylett a tank, míg az ETZ-t bírtam az akkori fizetésemmel.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

OK.Viszont írtad hogy egyszerüen orvosolható.És hogyan? :-k
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

pnlaci írta:Heló Tóni!
Meg nézem amit írtál,viszont a pláne az hogy egyenesben érzem hogy remeg a kormány.Ha lazán tartom beszitál!!!
A hátsó kereket milliméterre belőttem a lengővillához.Elvileg az egyenes futása jó.
Avval tisztába vagyok hogy a könnyű eleje miatt szeret libegni,de ez túlzás.
Szia Laci!
Azért amiket írtam, javaslom, hogy nézd meg, mert nekem is volt ilyen imbolygásom.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Heló Tóni!
Meg nézem amit írtál,viszont a pláne az hogy egyenesben érzem hogy remeg a kormány.Ha lazán tartom beszitál!!!
A hátsó kereket milliméterre belőttem a lengővillához.Elvileg az egyenes futása jó.
Avval tisztába vagyok hogy a könnyű eleje miatt szeret libegni,de ez túlzás.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

pnlaci írta:A kormányom könnyedén jár,nem kotyog.Az első teló nem kotyog.A kerekek sem.
Nézz rá távolról a kerekekre. Egy nyomon jár ? Előfordulhat, hogy a láncfeszítésnél kissé keresztben áll a hátsókerék. Sőt a folyamatosan oldalsztenderen álló motor lengővillája is csavarodhat, ekkor szemből nézve A alakú a két kerék állása. Így egyik irányú kanyarban stabil, a másikban beszitál. Bármelyik egyszerűen orvosolható.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

A kormányom könnyedén jár,nem kotyog.Az első teló nem kotyog.A kerekek sem.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Attól nem lehet,hogy a lengővilla tengelyén lévő záró anya alól mintha hiányozna egy alátét? :-k
Kellene lenni,nem?
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: z25z »

vagy egy jo kormanygatlo csodakra kepes :-"
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok »

pnlaci írta:SOS!
Ha tud valaki segíteni meg köszönném! :-k
Nem tudok rájönni mitől szitál a mocim.Már új gumikat is kapott,ki egyensúlyoztam,az első telók fel lettek újítva.
Valamiért enyhén szitál!
Az MZ ilyen, úgy gondolom a kormánycsapágy megoldás a hibás.
Frissen összerakva általában nehezebben jár a kormány, akkor nem jelentkezik ez a tünet, de ahogy igazodik a rendszer, máris kezdi. Persze lengővilla, kerékcsapágyak nem kotyognak, kerekek centírozva súlyozva, első teló nem kotyog.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Küllők nem lazák,a szilenteket hogy tudom megnézni? És melyik?
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: csoka »

Lengővilla tengely,szilentek,laza küllők?
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Igen .Azt is le viziteltem.
Sőt ,mint a kocsiknál meg mozgattam a kerekeket kétoldalt lefogva, nem mozog!
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: z25z »

elso kerek csapagy, hatso kerek csapagy, kormanycsapagy rendben?
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

SOS!
Ha tud valaki segíteni meg köszönném! :-k
Nem tudok rájönni mitől szitál a mocim.Már új gumikat is kapott,ki egyensúlyoztam,az első telók fel lettek újítva.
Valamiért enyhén szitál!
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Avatar
Slarin
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2011.08.18. 19:27
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Slarin »

Sajnos nem jutottam előbbre! Egy lengéscsillapítót össze tudtam rakni 3 db-ból. Kettőnél az előbb leírt dolgok jelentkeznek.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Slarin írta:Köszönöm az ötleteket! A teló rendben van az én véleményem szerint. Olajból már több variációt is próbáltam. A végeredmény sajnos mindig túl kemény. Az alsó lapos 14-es kulcsnyílású anyával valamit lehet állítani is ha jól tudom?
Lehet ott lesz a probléma, mivel azt letekertem utána pedig teljesen visszahúztam.
Azzal elméletben a csillapítás keménységét lehet állítani, az eredeti állása a szár végén van. Viszont ha nálad már a rugó is alig bírja kinyomni a lengéscsillapítót, ott már azért más gond lesz.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
Slarin
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2011.08.18. 19:27
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Slarin »

Úgy gondoltam, hogy addig húztam amíg tudtam. Csak nem tudom, hogy a másik lengéscsillapítón is ugyanúgy áll az anya, mert az jóval könnyebben széthúzható. Holnap mindenképp megnézem őket.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Elvileg koppra nem tudod visszatekerni, mert az anya előbb felütközik minthogy a rugó összeüljön teljesen.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Slarin
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2011.08.18. 19:27
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Slarin »

Köszönöm az ötleteket! A teló rendben van az én véleményem szerint. Olajból már több variációt is próbáltam. A végeredmény sajnos mindig túl kemény. Az alsó lapos 14-es kulcsnyílású anyával valamit lehet állítani is ha jól tudom?
Lehet ott lesz a probléma, mivel azt letekertem utána pedig teljesen visszahúztam.
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Ha tele töltöd,elvileg összerakásnál kinyomja a felesleget.
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: csoka »

Slarin írta:Sziasztok!
A hátsó lengéscsillapítókat újítom fel, de probléma merült fel az egyik csillapítónál. Kicseréltem benne a szimeringet feltöltöttem olajjal, ahogy a nagykönyvben megvan írva, összenyomni könnyedén lehet, de széthúzni nagyon nehezen. Összeraktam a rugóval, de a rugóerő is elég lassan tudja felnyomni. A csillapító nem szörcsög nem folyat, 2.5W-s olajjal lett szerelve. Van valakinek valami ötlete, hogy mitől ilyen nehéz széthúzni?
Köszi!
Szerintem túl sok olajat töltöttél bele.Én is hasonló cipőben járok.Teljesen tele töltöttem,mert semmilyen leírást nem találtam,a mennyiségről.Most olyan rohadt kemény,hogy aszfalton is megfájdul a derekam 20 Km után...Ötletem sincs hogyan oldjam mag a problémámat.Pl.: injekciós fecskendővel kiszívok azonos mennyiséget mind kettőből,mondjuk 1-2centilitert...utána próba.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Belső cső alsó szelepe nem volt megszorulva? Vagy a krómszár végén lévő dugattyú van rosszul összerakva.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Slarin
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2011.08.18. 19:27
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Slarin »

Sziasztok!
A hátsó lengéscsillapítókat újítom fel, de probléma merült fel az egyik csillapítónál. Kicseréltem benne a szimeringet feltöltöttem olajjal, ahogy a nagykönyvben megvan írva, összenyomni könnyedén lehet, de széthúzni nagyon nehezen. Összeraktam a rugóval, de a rugóerő is elég lassan tudja felnyomni. A csillapító nem szörcsög nem folyat, 2.5W-s olajjal lett szerelve. Van valakinek valami ötlete, hogy mitől ilyen nehéz széthúzni?
Köszi!
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

z25z írta:zsaki! a feketevel jelzett 28 mm-t nem ertem...... :roll: az nem 70?
Basszus nem tudom miért írtam 28-at.
Oda 55-öt akartam.De látom megoldottad :)
55 vagy 60 nem lényeg.Elfér mindkettő esetben.Mondjuk a leirásban viszont jól írtam.5,5cm
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: z25z »

Na jelentem kesz vagyok :-) Felhivtam az asztalos komamat, hogy valami kurva kemeny fa kell nekem 38*40*70-es. Volt neki, tenyleg kemeny fa lehetett mert fustolt ahogy vagta a furesszel. Meg nekem is dolt belole a fust mikor furtam bele a lyukakat. A 40 mm magassag viszont sok volt, nagyon konyen atbillent a motor. 37 lett a vege, valamint a 70 is hosszu, mert nem lehet lyukra tolni a labratot, szoval nalam a tokeletes meret: 38*37*60 igy tokeletes. Megegyszer koszonom a tanacsokat!
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: z25z »

zsaki! a feketevel jelzett 28 mm-t nem ertem...... :roll: az nem 70?
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Egy tanács a fa kockához.Ha meg van a méret utána itassátok be motor olajjal becsületesen mert az első vizes út után
szét fog csattanni.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 63 vendég