Futómű

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Extremeblast
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Extremeblast »

szediati írta:És egy sima 15w-40 es motorolaj nem jó bele?
Nagyon is jó, én is azt tettem bele, sokkal stabilabbnak érzem a motort.
Kép
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pempelli »

szediati írta:És egy sima 15w-40 es motorolaj nem jó bele?
Én sima hidraulika olajat használok semmi gond vele.
szediati
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 58
Csatlakozott: 2013.02.26. 17:16
MZ-d típusa: etz250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: szediati »

És egy sima 15w-40 es motorolaj nem jó bele?
Avatar
K.Imi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 281
Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
MZ-d típusa: ETZ 251m
Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: K.Imi »

MZ ETZ 251e '89
hdani93
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 90
Csatlakozott: 2010.04.03. 11:31
MZ-d típusa: ETZ 150, ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: hdani93 »

szediati írta:Sziasztok. Sajnos kifordult a jobb első teleszkóp szimmeringem a helyéről és a hengertől a cipőmig televert mindent olajjal. Tegnap fullra pakolva 2 személlyel hullámvasút szerű úton mentünk :D A kérdésem, hogy ki milyen olajat használ a telóba? Azt tudom, hogy száranként olyan 2,3-2,5dl olaj kell. Köszi

Heló!

10w lengéscsillapító olaj. A gyártó nem olyan lényeges.
Kép
szediati
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 58
Csatlakozott: 2013.02.26. 17:16
MZ-d típusa: etz250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: szediati »

Sziasztok. Sajnos kifordult a jobb első teleszkóp szimmeringem a helyéről és a hengertől a cipőmig televert mindent olajjal. Tegnap fullra pakolva 2 személlyel hullámvasút szerű úton mentünk :D A kérdésem, hogy ki milyen olajat használ a telóba? Azt tudom, hogy száranként olyan 2,3-2,5dl olaj kell. Köszi
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pempelli »

tiger1342 írta:
pempelli írta: Azon vagyok,most fellazítottam kicsit megyek vele engedjen ahol kell aztán meghúzom hátha segít.
Én lemérném pontosan a villaszárak közti távot az alsó kiflinél, és milliméterre beállítanám a merevítőn is.
Más kérdés, hogy lehet biztosan belőni a 2 szárat, hogy picit se csavarodjon. Én úgy szoktam, hogy picit meglazított csavarokkal lepróbálom mindkét végállást, megjelölöm filccel a villaszáron és megpróbálom középre belőni.
Tehát első lépés a 2 szár párhuzamba állítása, utána a merevítő, utána a kerék.
Sajnos az alsó szárak is szeretnek kikopni, és akkor hiába merevíted, kotyogós marad...
Sok sikert!
Már így érzem pedig csak fenn van,jóval stabilabb az eleje,most lelazítottam picit hagy mozogjon oda ahol neki jó aztán meghúzom.
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

pempelli írta: Azon vagyok,most fellazítottam kicsit megyek vele engedjen ahol kell aztán meghúzom hátha segít.
Én lemérném pontosan a villaszárak közti távot az alsó kiflinél, és milliméterre beállítanám a merevítőn is.
Más kérdés, hogy lehet biztosan belőni a 2 szárat, hogy picit se csavarodjon. Én úgy szoktam, hogy picit meglazított csavarokkal lepróbálom mindkét végállást, megjelölöm filccel a villaszáron és megpróbálom középre belőni.
Tehát első lépés a 2 szár párhuzamba állítása, utána a merevítő, utána a kerék.
Sajnos az alsó szárak is szeretnek kikopni, és akkor hiába merevíted, kotyogós marad...
Sok sikert!
TS powa!
Kép
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pempelli »

MrDok írta:
pempelli írta:Srácok van ez a villamerevítő ami a képen látszik,hogy tudom ezt beállítani rendesen,ötletek kellenének mert alapon összehúztam ahogy felraktam és fogja az első telót fékezésnél lenn marad aztán egyszer csak felugrik.
Gondolom úgy hogy ne feszüljön. :wink:
Azon vagyok,most fellazítottam kicsit megyek vele engedjen ahol kell aztán meghúzom hátha segít.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok »

pempelli írta:Srácok van ez a villamerevítő ami a képen látszik,hogy tudom ezt beállítani rendesen,ötletek kellenének mert alapon összehúztam ahogy felraktam és fogja az első telót fékezésnél lenn marad aztán egyszer csak felugrik.
Gondolom úgy hogy ne feszüljön. :wink:
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: dkari »

pempelli írta:Srácok van ez a villamerevítő ami a képen látszik,hogy tudom ezt beállítani rendesen,ötletek kellenének mert alapon összehúztam ahogy felraktam és fogja az első telót fékezésnél lenn marad aztán egyszer csak felugrik.
Kép

Azt nem tudom de nagyon szép a motor :smt023
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Srácok van ez a villamerevítő ami a képen látszik,hogy tudom ezt beállítani rendesen,ötletek kellenének mert alapon összehúztam ahogy felraktam és fogja az első telót fékezésnél lenn marad aztán egyszer csak felugrik.
Kép
daranyi68

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

sr80 írta:Köszönöm a segítséget. Még annyit szeretnék kérdezni hogy ugyan úgy kell felújítani az első telót TS 150nél mint a TS 250/1-t? Utóbbin már egyszer csináltam és jó lett.
Nincs mit és szerintem igen!
Avatar
sr80
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2012.05.20. 21:09
MZ-d típusa: Mz TS 250/1

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sr80 »

Köszönöm a segítséget. Még annyit szeretnék kérdezni hogy ugyan úgy kell felújítani az első telót TS 150nél mint a TS 250/1-t? Utóbbin már egyszer csináltam és jó lett.
daranyi68

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

sr80 írta:Sziasztok. Azt szeretném kérdezni hogy MZ Ts 150 elsőteleszkópnak a menyi a szimering mérete? Előre is köszönöm a válaszokat.
Szia! 35x47x7
Avatar
sr80
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2012.05.20. 21:09
MZ-d típusa: Mz TS 250/1

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sr80 »

Sziasztok. Azt szeretném kérdezni hogy MZ Ts 150 elsőteleszkópnak a menyi a szimering mérete? Előre is köszönöm a válaszokat.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: hell »

Látom érted az kis figurafejet a végén. Mindegy nem érdekes... :lol:
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Tönkrement a csapágyad a távtartócső belső átmérője miatt (19 helyett 20mm) ? :lol: :lol:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Majdnem egy 1/2 colos cső jó oda kb :)
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: hell »

Ja ja nekem is mindegy volt 2 csapágyam bánta annó! De megtanultam mekkora kell az tény. :twisted:
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Az igazából mind1. :) Tengelynél kicsit legyen nagyobb, aztán kész.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: hell »

A d az nem 20 véletlenül? Én legalábbis úgy tudtam régen volt erről szó.... :)
piki24
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2007.07.18. 21:24
MZ-d típusa: Etz 150
Tartózkodási hely: Kaposvár
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: piki24 »

torokb írta:
pempelli írta:ETZ 250 hátsó kerékből hogy szeditek ki a csapágyat?ha az egyik kijönne az már jó lenne.
Sziasztok!

Én most kaptam szét az enyémet: hőlégfúvóval simán ment. Türelmesen kell ütögetni kifelé, kerékagyöntvényre vigyázni :)

Más: távtartó csövecske hossza mennyi kell legyen? Amit benne találtam (új kerék) az fix hogy nemfekszik fel mindkét csapágyra, 51mm hosszú.
-hátsokerék csapágyai között lévö távtarto_52,3mm
( d:19mm D:22mm Hossz:52.3mm)
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pempelli »

torokb írta:
pempelli írta:ETZ 250 hátsó kerékből hogy szeditek ki a csapágyat?ha az egyik kijönne az már jó lenne.
Sziasztok!

Én most kaptam szét az enyémet: hőlégfúvóval simán ment. Türelmesen kell ütögetni kifelé, kerékagyöntvényre vigyázni :)

Más: távtartó csövecske hossza mennyi kell legyen? Amit benne találtam (új kerék) az fix hogy nemfekszik fel mindkét csapágyra, 51mm hosszú.
Belül a csapágy fészkek távolságát meg tudod mérni.
torokb
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2008.05.03. 15:54
Tartózkodási hely: Péteri

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: torokb »

pempelli írta:ETZ 250 hátsó kerékből hogy szeditek ki a csapágyat?ha az egyik kijönne az már jó lenne.
Sziasztok!

Én most kaptam szét az enyémet: hőlégfúvóval simán ment. Türelmesen kell ütögetni kifelé, kerékagyöntvényre vigyázni :)

Más: távtartó csövecske hossza mennyi kell legyen? Amit benne találtam (új kerék) az fix hogy nemfekszik fel mindkét csapágyra, 51mm hosszú.
Avatar
K.Imi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 281
Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
MZ-d típusa: ETZ 251m
Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: K.Imi »

sexi22 írta:Az jó nekem kellene egy!
Írtam privátot!
MZ ETZ 251e '89
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pempelli »

KILL3R etz írta:Felrakod rezsóra, amíg melegszik keresel egy vékony dornit, félretolod kicsit a távtartócsövet, és kikocogtatod a szemben lévő csapágyat. :wink:
Valami ilyesmire gondoltam,megpróbáljuk:)
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Felrakod rezsóra, amíg melegszik keresel egy vékony dornit, félretolod kicsit a távtartócsövet, és kikocogtatod a szemben lévő csapágyat. :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pempelli »

ETZ 250 hátsó kerékből hogy szeditek ki a csapágyat?ha az egyik kijönne az már jó lenne.
sexi22
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2013.04.16. 21:22
MZ-d típusa: etz125

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sexi22 »

Az jó nekem kellene egy!
Avatar
K.Imi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 281
Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
MZ-d típusa: ETZ 251m
Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: K.Imi »

szokott lenni bambinak is, de nekem is van pár darab még :lol:
MZ ETZ 251e '89
sexi22
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2013.04.16. 21:22
MZ-d típusa: etz125

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sexi22 »

Köszönöm a válaszokat.
olyan villamerevítőt hol tudok beszerezni?
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok »

sexi22 írta:Sziasztok.
Egy olyan kérdésem lenne hogy miért rángat, szitál a motor eleje menet közben.
Esetleg valaki valami orvoslást tud erre a hibára?
Főleg kerekek centírozatlansága okozza, de beleszólhat a váz is (lötyögő csapágyak/ hátsó villa/telók kopása stb).
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Troster »

sexi22 írta:Sziasztok.
Egy olyan kérdésem lenne hogy miért rángat, szitál a motor eleje menet közben.
Esetleg valaki valami orvoslást tud erre a hibára?
Jó kompresszió van a motorban, nagyon erős, és emeli az elejét :D
viccet félretéve az alábbi hozzászólásokba benne vannak a lehetőségek...
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

sexi22 írta:Sziasztok.
Egy olyan kérdésem lenne hogy miért rángat, szitál a motor eleje menet közben.
Esetleg valaki valami orvoslást tud erre a hibára?
Ezt te irtad a barkács topicban"Sérült a váz és elvan csavarodva egy kicsit,"

Ha ez ugyanaz a motorkerékpár mint amiről itt kérdezel,akkor meg is van a válasz nem gondolod? :-" #-o
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: hell »

Vagy a gumi maga szar....
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: allllli »

sexi22 írta:Sziasztok.
Egy olyan kérdésem lenne hogy miért rángat, szitál a motor eleje menet közben.
Esetleg valaki valami orvoslást tud erre a hibára?
A kerék centírozatlan (8-as van benne vagy valamelyik részen többletsúly van)
Maga a teleszkóp csetlik-csatlik, erre való a villamerevítő.
sexi22
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2013.04.16. 21:22
MZ-d típusa: etz125

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sexi22 »

Sziasztok.
Egy olyan kérdésem lenne hogy miért rángat, szitál a motor eleje menet közben.
Esetleg valaki valami orvoslást tud erre a hibára?
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Troster »

Kölce írta:Oksa értem de nem fog megtekeredni az első teló vagy valami mert ez brutálul megvan szorulva banyek én már nem mertem tekerni de komolyan arra gondoltam crovával kéne leszedett kormány mellett megpróbál megtekerni.
Egyszer bontáskor minden mindegy alapon vágó nagykalapáccsal indítottam meg a szárnak és a belső menetnek sem lett semmi baja.Csavart meg lehet hozzá kapni....Persze ez már a lesarkított paraszt szakizás :D
Kölce
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2013.03.17. 09:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hobol Szigetvár Hirics

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Kölce »

Oksa értem de nem fog megtekeredni az első teló vagy valami mert ez brutálul megvan szorulva banyek én már nem mertem tekerni de komolyan arra gondoltam crovával kéne leszedett kormány mellett megpróbál megtekerni.
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Nincsen benne semmi trükk. :) Valami hosszú csővel told meg a kulcsot, nagyobb erőkarral próbáld tekerni. Esetleg kis kocogtatás.
De majd az okosabbak javítanak, ha hülyeség. :)
Kölce
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2013.03.17. 09:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hobol Szigetvár Hirics

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Kölce »

Hát sziasztok, szeretném kérdezni hogy az ETZ 251 -esem első telójának akartam a felső két csavarját kitekerni telószerelés céljából. Nem akar megindulni a felső csavar: :shock: mi lehet az oka? Segítség nem balmenetes véletlenül?:S
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok »

pempelli írta: Köszi.
Mutató forgatás: átemeled a határoló pöckön, megnézed hova áll be. Ezt az állást módosítod + vagy - irányba, úgy hogy a mutatót leemeled a tengelyről és kicsit odébb rakod vissza.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pempelli »

MrDok írta:
pempelli írta: Ezt a beállítást hogy gondolod?
Órabontás, mutató elforgatása a tengelyen (persze előtte pontos eszközzel eltérés értékét meg kell állapítani), esetleg az ellenrugó piszkálása, de azt nem javaslom, nagyon vékony.
Köszi.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok »

pempelli írta: Ezt a beállítást hogy gondolod?
Órabontás, mutató elforgatása a tengelyen (persze előtte pontos eszközzel eltérés értékét meg kell állapítani), esetleg az ellenrugó piszkálása, de azt nem javaslom, nagyon vékony.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pempelli »

MrDok írta:
pempelli írta:Srácok általában az ETZ-k kilométerórája rosszul mér ez miért lehet a meghajtás kopásából vagy az óra hibája?csak hogy merre keresgéljek.
A kerék kerület nem azonos a különféle gumikkal/ eltérő légnyomással. Az órákat valami átlagra állítják, így nem adhat pontos értéket.
Viszont be lehet állítani pontosra (gumicserénél jó eséllyel újra..........).
Ezt a beállítást hogy gondolod?
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: kupi »

pempelli írta:Srácok általában az ETZ-k kilométerórája rosszul mér ez miért lehet a meghajtás kopásából vagy az óra hibája?csak hogy merre keresgéljek.
Saját tapasztalatom szerint a gumi ha cserélve van már az is változtat,a meghajtás(óra)ha a gyári nem változhat mert ha kopik is ugyan az a fogszám marad.Az óra már más tészta az kophat gyengülhet a mágnese bepiszkolódik rozsda...Én ahogy láttam már új korukba is nagy volt a szórásuk +-5-15km/ó és a mért km be is voltak eltérések +-1-5km.De ez igaz a személyautókra is.Így kell szeretni ha meg sokat csal akkor érdemes boncolgatni miért is.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok »

pempelli írta:Srácok általában az ETZ-k kilométerórája rosszul mér ez miért lehet a meghajtás kopásából vagy az óra hibája?csak hogy merre keresgéljek.
A kerék kerület nem azonos a különféle gumikkal/ eltérő légnyomással. Az órákat valami átlagra állítják, így nem adhat pontos értéket.
Viszont be lehet állítani pontosra (gumicserénél jó eséllyel újra..........).
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Srácok általában az ETZ-k kilométerórája rosszul mér ez miért lehet a meghajtás kopásából vagy az óra hibája?csak hogy merre keresgéljek.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok »

uli írta:Sziasztok!
Valaki meg tudná mondani, hogy ETZ 250 első telójába mekkora átmérőjű pogácsát esztergáljak, hogy kicsit előfeszítsem a rugót? Sajnos a motor otthon van és nem tudom megmérni. Köszi szépen!
Ha nagyon ül a teló elfér a 20mm, ha csak kicsit szeretnél keményíteni 10mm. 3/4-es cső megfelelő alapanyag, épp befér.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 35 vendég