Futómű

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: hell »

Ha kicsit előbb olvasom akkor megmérem neked. Ma délután raktam össze éppen. Egy fotót készítettem róla, de a méretet nem tudom nekem pár példány után lett kitapasztalva melyikkel a jó de ezek lehet másnak már nem megfelelőek.

Ezt a képen lőttem nem valami jó minőség nem gondoltam valakinek még kellhet. :) Viszonyítási alapnak jó talán. :twisted: :D

Kép
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Troster »

uli írta:Sziasztok!
Valaki meg tudná mondani, hogy ETZ 250 első telójába mekkora átmérőjű pogácsát esztergáljak, hogy kicsit előfeszítsem a rugót? Sajnos a motor otthon van és nem tudom megmérni. Köszi szépen!
Én simán két nagy anyával oldottam meg, arra ügyeltem, hogy ne billenjen el a csőben, egy éve semmi gond vele.Persze ez házi paraszt megoldás, a precíz az esztergálás. :smt023
Avatar
uli
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 36
Csatlakozott: 2012.07.05. 21:36
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: uli »

Sziasztok!
Valaki meg tudná mondani, hogy ETZ 250 első telójába mekkora átmérőjű pogácsát esztergáljak, hogy kicsit előfeszítsem a rugót? Sajnos a motor otthon van és nem tudom megmérni. Köszi szépen!
-----------
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

Nahát, mibe botlottam:

Kép

Kép

Forrás: http://www.manualedereparatie.info/hu/d ... aynes.html

Remélem ez választ ad mindenki kérdésére.
Érdekes, hogy más mennyiség van kis és nagy ETZ esetén.
TS powa!
Kép
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: hell »

Jól látod a dolgokat(gondolatolvasó félisten :twisted: :D na jó ez csak poén akart lenni vagy olyasmi)! Nincs tovább OFF priveben folyt köv....
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: kupi »

Hell
Köszönöm a bizalmat de sajnos nem vagyok sem fél sem isten"én egyszerűen arra akartam rámutatni,hogy sokan sokszor(én is)beleesünk abba a hibába hogy túl komplikáljuk a dolgokat.Tapasztalataim szerint két fajta ember van ezen a téren:van a precíz aki mindent 100% ba szeretne teljesíteni és van a beleszarok"(jó értelembe persze)akinek mindegy menjen a moci és kész!(Ő élvezi a motorozást és nem agyal menetközbe semmin). Nem tudom melyik a jó a két nézetet ötvözni kellene sajnos nekem sem sikerült még.
Ezek a motorok szerencsére egyszerű szerkezetek(mai és műszaki szemmel nézve)ezért nem válogatósak 1-2,2dl olaj mindegy szinte és ez igaz a hajtómű olajra és a 2T re is(itt a fajtára gondoltam nem a menyiségre) kinek ez kinek az és mindegyiknek megy.
Sajnos sokszor látok olyan hozzá nem értő tulaj motorját is aki azt sem tudja van olaj a teleszkópba nem is érdekli boldogan járja az utakat esetleg ha megengedem neki a próbát az én MZ-m el akkor van rosszul miért is olyan stabil az enyém?
Még egyszer a lényeg:kell a precizitás valamilyen szinten de nem kell túlzásokba sem esni, ha jó a moci motorozni kell és élvezni minden percét és nem azon agyalni mi nem tökéletes rajta.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: hell »

Akkor ő gondolatolvasó (félisten) vagy csak emlékezett rá nekem van olyan is a benne. :twisted: :D Említettem annó már, mert utánna többen érdeklődtek felőle. Méretei stb végett. Annó Gyurmának(meg sokmindenkinek) is volt ilyen említette egyszer, de nem volt ismeretlen módszer az a lényeg csak előtte itt nem volt szó erről nagyon.
De ott a szerekesztés fül utólag már nem szerekesztem. Valahogy ő ráérzett a lényegre az a fő( biztos összefutott már hasonlóval vagy valami mindegy is a lényeg a lényeg...). Vagy bár lehet az is megoldás, hogy ha törlöm és akkor nincs baj és mindenki érti vagy a moderátor töli a kis szöszenetet sokból nem tart és akkor mindenki érteni fogja tutira. :D Vannak apró célravezető módszerek a tökéletes korrekcióra...
Neked meg köszönöm az infót és sokak nevében akár az hasznos infó itt a futómű részben talán. Egy próbát megért és kiderül( az még nem tart sokból). Így, hogy már tudom mennyi az annyi. Józan paraszti eszem nem adta ki a megfelelő adatokat és eljárást sajnos. :D Azt a könyvet meg elővakarom valahol még megvan. Jópár ETZ dolgot(adatot) leír a többsége TS azért. Soha nem mentem bele hogy a 2 fajtában mik az azonosak és mik nem. Ha szerelő lénnék esetleg tudnám...

Előkerült viszem is magammal mint a szent bibliát mostmár. Hátha megbocsátatnak bűneim... :D

Kép
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

hell írta:Igen a kupi javaslata a helytálló. A pogácsa miatt még mindíg. Alap esetben meg a másik talán ha a rugó is rendben van. Ez így helyesebb megfogalmazás....
Azon az oldalon a táblázatban melyik is felel meg amúgy a ETZ 250-l? ETS, TS? Vagy én nézek rosz könyvet esetleg? :D

Nem értelek.

Te kérdezted.Idézet:

"Esetleg valaki tudja mennyi olaj marad a telóban ha csak egy csővel leszivom a tetejéről? Nem akartam nagyon szétszedni (harmónika csere), csak leengedtem a szárat rugó ki és úgy de csak valami jó 1 deci jött ki a kettőből. Nem tudom mennyit kellene utánna önteni csak azért kérdezem? "

Szó sem volt itt még pogácsáról.

Kupi szerint próbálkozz,ami természetesen nem rossz ötlet,csak te nem ezt kérdezted.Sőt ezt irtad:
"Tesztelgetni meg nem akarok arra nem lenne idegzetem."

Most akkor mit is akarsz?Nem értem.
Vagy én olvasom rosszul?.

Amúgy az Etz 250 szerintem megegyezik a TS250/1 telójával.Szóval száranként kell 230 cm3,ami 280 mm-nek felel meg.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: hell »

Igen a kupi javaslata a helytálló. A pogácsa miatt még mindíg. Alap esetben meg a másik talán ha a rugó is rendben van. Ez így helyesebb megfogalmazás....
Azon az oldalon a táblázatban melyik is felel meg amúgy a ETZ 250-l? ETS, TS? Vagy én nézek rosz könyvet esetleg? :D
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

zsakfos írta:
hell írta:
Hmmm ezt akkor hadjuk látom még mindíg nem érted egészen a szituációt. Mindegy is nem érdekes...
Kupi érti. Ahogy mondja sok választás nincs... :D
Pedig Tiger jól mondja.
Pld az Mz hogyan tovább könyv 142-ik oldalán megadják mennyi mm-nek kell lenni a telószárban az olajnak kirugózott állapotban.
Ezt egy kellő hosszúságú valamivel(pld drót) leméred és már tudod is hogy kevés vagy elég vagy sok benne az előirthoz képest.
Akkor mégis jól emlékszem! :)
Régen volt, mikor utoljára a telókhoz nyúltam (kormánycsapágy-cserekor), de úgy emlékszem így lőttem be a szintet...
Kép
Kép
Kis érdekesség: ennyi a különbség az ETZ és peregy villanyak között:
Kép
TS powa!
Kép
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

hell írta:
Hmmm ezt akkor hadjuk látom még mindíg nem érted egészen a szituációt. Mindegy is nem érdekes...
Kupi érti. Ahogy mondja sok választás nincs... :D
Pedig Tiger jól mondja.
Pld az Mz hogyan tovább könyv 142-ik oldalán megadják mennyi mm-nek kell lenni a telószárban az olajnak kirugózott állapotban.
Ezt egy kellő hosszúságú valamivel(pld drót) leméred és már tudod is hogy kevés vagy elég vagy sok benne az előirthoz képest.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: hell »

tiger1342 írta:
hell írta: Hát én nem tudom mindjárt megnézem a dolgot mit ír, de bele nem látok az tuti. :)
Hát nem is kell belelátni, beledugsz egy pálcát és leméred. :)
Hmmm ezt akkor hadjuk látom még mindíg nem érted egészen a szituációt. Mindegy is nem érdekes...
Kupi érti. Ahogy mondja sok választás nincs... :D
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

hell írta: Hát én nem tudom mindjárt megnézem a dolgot mit ír, de bele nem látok az tuti. :)
Hát nem is kell belelátni, beledugsz egy pálcát és leméred. :)
TS powa!
Kép
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: hell »

tiger1342 írta:
hell írta:Nem figyeled az eseményeket. Azt mindenki tudja, hogy üresen mennyi kell, de itt más a tényálás...
Emlékeim szerint szerelési könyvben olyan is van, hogy mekkora a folyadékoszlop magassága. Na azzal már lehet mit kezdeni. Sajnos most nincs kéznél...
Hát én nem tudom mindjárt megnézem a dolgot mit ír, de bele nem látok az tuti. :)
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

hell írta:Nem figyeled az eseményeket. Azt mindenki tudja, hogy üresen mennyi kell, de itt más a tényálás...
Emlékeim szerint szerelési könyvben olyan is van, hogy mekkora a folyadékoszlop magassága. Na azzal már lehet mit kezdeni. Sajnos most nincs kéznél...
TS powa!
Kép
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: hell »

Nem figyeled az eseményeket. Azt mindenki tudja, hogy üresen mennyi kell, de itt más a tényálás...
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

hell írta:Azt hittem ezzel a módszerrel jól ki lehet szedni belőle, de nem egészen. Nekem a rugó előtt van egy kis tuskó így a rugózással gond nem volt így kevesebbel is beérte csak az a kevesebb is a fene tudja mennyi. :D Na mindegy akkor marad az erő vezesse kezem jól megszokott módszer és lesz amennyi lesz benne. :twisted: :D
Emlékeim szerint 230 ml kell száranként.
TS powa!
Kép
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: hell »

Azt hittem ezzel a módszerrel jól ki lehet szedni belőle, de nem egészen. Nekem a rugó előtt van egy kis tuskó így a rugózással gond nem volt így kevesebbel is beérte csak az a kevesebb is a fene tudja mennyi. :D Na mindegy akkor marad az erő vezesse kezem jól megszokott módszer és lesz amennyi lesz benne. :twisted: :D
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: kupi »

hell írta:Esetleg valaki tudja mennyi olaj marad a telóban ha csak egy csővel leszivom a tetejéről? Nem akartam nagyon szétszedni (harmónika csere), csak leengedtem a szárat rugó ki és úgy de csak valami jó 1 deci jött ki a kettőből. Nem tudom mennyit kellene utánna önteni csak azért kérdezem? Tesztelgetni meg nem akarok arra nem lenne idegzetem (szétszed önt egy kicsi ha sok meg levenni belőle na ezt annyira nem...).
A Progrip harmónika nagyon jól néz ki rajta az viszont tuti. Az hogy mennyire birja meg majd elválik...
Szia ha eddig jó volt a csillapításod öntsél 1dl vissza ha gyenge volt akkor 1,5dl biztosan elég lesz,én így csinálnám.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: hell »

Esetleg valaki tudja mennyi olaj marad a telóban ha csak egy csővel leszivom a tetejéről? Nem akartam nagyon szétszedni (harmónika csere), csak leengedtem a szárat rugó ki és úgy de csak valami jó 1 deci jött ki a kettőből. Nem tudom mennyit kellene utánna önteni csak azért kérdezem? Tesztelgetni meg nem akarok arra nem lenne idegzetem (szétszed önt egy kicsi ha sok meg levenni belőle na ezt annyira nem...).
A Progrip harmónika nagyon jól néz ki rajta az viszont tuti. Az hogy mennyire birja meg majd elválik...
bébé
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: bébé »

Older írta:Eseteleg valaki szórakozott már első tárcsafékes 18" kerék 16"-ra fűzésével \:D/ ?Ha igen, és meg tudná nekem mondani mekkora küllőre lesz szükségem , megköszönném! :-"
Szia!

Keresd meg Boge márkatársat, ő ilyent használ, biztosan segít neked!

Üdv.:
bébé
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
Older
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2013.02.26. 14:51
MZ-d típusa: ETZ 250 ES 250/2
Tartózkodási hely: Kisapostag

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Older »

Szia!! Köszönöm, és remélem találkozunk a túrán :lol:
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Older írta:Eseteleg valaki szórakozott már első tárcsafékes 18" kerék 16"-ra fűzésével \:D/ ?Ha igen, és meg tudná nekem mondani mekkora küllőre lesz szükségem , megköszönném! :-"
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=4045
Ez szerint 137mm.
Amúgy üdv a fórumon! És remélem a túrázók közt is!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Older
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2013.02.26. 14:51
MZ-d típusa: ETZ 250 ES 250/2
Tartózkodási hely: Kisapostag

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Older »

Eseteleg valaki szórakozott már első tárcsafékes 18" kerék 16"-ra fűzésével \:D/ ?Ha igen, és meg tudná nekem mondani mekkora küllőre lesz szükségem , megköszönném! :-"
Older
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2013.02.26. 14:51
MZ-d típusa: ETZ 250 ES 250/2
Tartózkodási hely: Kisapostag

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Older »

Eredeti DDR leírás az annoból: 230cm3 keverék olaj (száranként) ami lehet:
-225cm3 lengéscsillapító olaj 5 cm3 MoS2 suspen. olaj
-115 cm3 lengéscsillapító olaj és 115 cm3 motor olaj MZ 22-es
mi ezeket próbáltuk 20 évvel ezelőtt, ha kopott volt a gyűrű az első telóban akkor a 115/115 cm3-est választottuk, vagy még akkor ha kemény utakra (terepre) mentünk.
Ha teljes felújításon esett át az eleje, akkor a hígabb 125/5 cm3 keverék is elég volt :lol:
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3066
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Az autó lengéscsillapítók sokkal nagyob terhet és rugóerőt csillapítanak. Ezért nem látod a hasonlóságot.

Én szerelés közben az olaj betöltése után szoktam tesztelni (teleszkóp még nincs becsúsztatva a helyére, a villa hídba), mikor még nincs benne a rugó és a felső záró csavar, hogy kézzel meghúzkodom, nyomogatom.
Összeszerelés után már csak vizsgáló padon, vagy menetpróbával.
A szimeringcsere helyességét az idő fogja eldönteni.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: z25z »

a szimmering nem befolyasolja a csillapitast, az csak azert kell, hogy ne jojjon ki az olaj, emlekeim szerint a tamcsovon a lyukacskak meg az a muanyag gyuru felelos a csillapitasert
Avatar
Cat
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 312
Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Tiszakécske

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Cat »

Üdv
Az első teleszkópjaim szeretném szimmeringezni uj olajat rakni bele.
Vettem szimmeringet olajat(teleszkóp olaj)
És egy másik telószárral kezdtem elsőként, biztos ami biztos.
A szocimotoros oldalon leírtak szerint jártam el
http://www.szocimotoros.hu/hu/szerviz/24
összeraktam, és kézzel próbálgattam, összenyom majd figyelni hogy jön ki...
Auto telonál látható mien lassan jön ki...
Ennél nem tapasztaltam semmi ilyet...

Hogy lehet megállapítani hogy sikeres volt-e a szimmeringezés uj olajjal való feltöltés?

Köszi...
Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

Figyelem, képposzt következik! Vettem a peregybe ETZ lengővillát, amit már átalakítottak, hogy magasabban legyen a teló bekötési pont.
Markáns a különbség a kettő között:

Kép
TS powa!
Kép
Avatar
Vaspali
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2012.03.09. 17:50
MZ-d típusa: Mz ETZ 250
Tartózkodási hely: Sopron

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Vaspali »

Az első kerekem nem egyenletesen fut, kanyarokban szitál... orvosolni kéne a problémát, viszont nem mindent lehet javítani.

http://motoshop.startuzlet.hu/termek/mz ... roncs.html

Ezek milyen minőségűek? gondolom ezek nem eredeti mz ráfok...
2 stroke force...
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3066
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Emmes TZ-t? A BMWnél bevált az M tuning! ...Akár még jó is lehet. :wink: Befulladunk a gumifüsttől mikor Killer elrajtol! :mrgreen: ...az egész futómű füstöl majd. De befejeztem a csevegést. Nehogy "irgumburgundi,, legyen. :smt030 :-D
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

MTZ-t! Az jól veszi a terepet :mrgreen:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok »

KILL3R etz írta:Kép


:roll:
Mit csinálsz belőle? MZ-T?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3066
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sunbim »

ÚúPetya! A trágyalé réteg alatt ilyen szarul néz ki? :smt040 ...nnajó, ez genya poén volt! VÁáázz polír??? Khírrálly!! =D> :mrgreen:
Ne legyen túl szép mer' akkor nem mersz menni offroadon. :D ...csak jönni. :lol:

Fasza lesz a "bőr vedlős,,! Most lesz belőle pillangó? :mrgreen:

A lényeg, gratulálni szeretnék, hogy belevágtál! :smt023
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Hjaja... Meg kicsi szépítgetés. Vázelemeket újrafényezem, polír, stb... Már rossz volt ránézni... :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
kobra
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 955
Csatlakozott: 2007.11.27. 19:47
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Reading (UK), Dunakeszi (HUN)

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: kobra »

Kábelközeg csere? :)
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Kép


:roll:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok »

horhaus írta:Doki közénk tolakodott sunbim!
A belső cső gyárilag a gumiban van, együtt nyomtam be a helyére. Amíg kint volt jónak és pontosnak tűnt. Olyan mint amikor valaki egy számmal kisebb fürdőruhát vesz fel, ami nem fér el bent a széleken kitüremkedik. Teszek fel képet róla. Mármint a lengővilláról [-X
Kép
Amúgy az bevett szokás hogy a gumi hiányzó részét egy darab pvc csővel pótolják? ](*,) Ezt szedtem ki belőle:
Kép
legalább színben passzolt.
ŐŐŐŐŐ, közöttem nincs.......... :mrgreen:
Ezt faraghatod nyugodtan. Az ETZ-ben egy darab szilentgumi (a rövidebbik oldalé) volt nekem mellette egy műanyag gyűrű, mint a blokktartóknál, úgyhogy ezek szerint normális dolog ez a megoldás.......
Amúgy mérd össze, a váz+alátétek szélessége kisebb legyen mint a lengővillában a szilentek csövének köze. Másképp nehezen rakod össze. Aztán majd a tengely összehúzza.
sunbim írta:Hehe. Bocs. :wink:

Látom készülünk a szezonra.
Na jó ha már ennyire belemerültetek, én is megmutatom mi maradt ki a blokkból az idén.............
Mindjárt teszek képet.
Szerk: a blokk topicba.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3066
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Hehe. Bocs. :wink:

Látom készülünk a szezonra.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: horhaus »

Doki közénk tolakodott sunbim!
A belső cső gyárilag a gumiban van, együtt nyomtam be a helyére. Amíg kint volt jónak és pontosnak tűnt. Olyan mint amikor valaki egy számmal kisebb fürdőruhát vesz fel, ami nem fér el bent a széleken kitüremkedik. Teszek fel képet róla. Mármint a lengővilláról [-X
Kép
Amúgy az bevett szokás hogy a gumi hiányzó részét egy darab pvc csővel pótolják? ](*,) Ezt szedtem ki belőle:
Kép
legalább színben passzolt.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3066
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Meghasadt! ... a gumiharmonika az első telón. :-k

Kép
Kép
Hamár szédszedtem, kicseréltem benne a szimeringeket,mert elég erőssen szivárgott. Ilyenről:
Kép
Ilyenre:
Kép
És olajat is cseréltem. Automata váltóolaj került bele. Ugyan az ami volt .
"Túristásnak,, ideális sűrűségű olaj. Stabilabb vele az MZ felcuccolva is.
Sikerült beszereznem egy gumiharmonikát, ez nem silány kínai cucc, hanem Turkey! 8) Meglátjuk hogy muzsikál. Sehogy, nincs rajta kibefúvó lyuk. Bele kellett gyártanom.
Kép
Éés kész :
Kép

Holnap gurulok egyet, próba képp.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok »

horhaus írta:Sziasztok

Lengővillában cseréltem gumiperselyt ami most mind két irányba kilóg kb 5mm-t a villacsőből. A belső cső jó helyen van csak a gumi dudorodik ki belőle. Szerintem ez összerakásnál útban lessz. Le kell vágni szintbe? Vagy be kell valahogy tuszkolni?

üdv
Ami kilóg az bentről hiányzik!
Addig kell játszani vele, míg a belső cső behúzásakor a helyére kerül a gumi. Ne vágd le, igazítsd!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: horhaus »

Sziasztok

Lengővillában cseréltem gumiperselyt ami most mind két irányba kilóg kb 5mm-t a villacsőből. A belső cső jó helyen van csak a gumi dudorodik ki belőle. Szerintem ez összerakásnál útban lessz. Le kell vágni szintbe? Vagy be kell valahogy tuszkolni?

üdv
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pempelli »

piki24 írta:
pempelli írta:250-ETZ hány kiló lehet?nem tudja valaki?csak a kerék gumival.
Ha a két kerék sulya érdekel,gumival együtt kb.15kg
Köszi
piki24
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2007.07.18. 21:24
MZ-d típusa: Etz 150
Tartózkodási hely: Kaposvár
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: piki24 »

pempelli írta:250-ETZ hány kiló lehet?nem tudja valaki?csak a kerék gumival.
Ha a két kerék sulya érdekel,gumival együtt kb.15kg
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pempelli »

250-ETZ hány kiló lehet?nem tudja valaki?csak a kerék gumival.
Avatar
Vaspali
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2012.03.09. 17:50
MZ-d típusa: Mz ETZ 250
Tartózkodási hely: Sopron

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Vaspali »

Köszönöm!

Akkor lehet őket cserélgetni... csak a rugó maradjon.
2 stroke force...
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Thomas_Hun írta:Az első teleszkópok 125v150 és a 250-eseké méretileg teljesen különböznek?
Teljesen egyformák külsőre, de ahogy Bambi írja a rugók különböznek (gondolom a súlykülönbségek miatt)
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
Vaspali
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2012.03.09. 17:50
MZ-d típusa: Mz ETZ 250
Tartózkodási hely: Sopron

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Vaspali »

Az első teleszkópok 125v150 és a 250-eseké méretileg teljesen különböznek?
2 stroke force...
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: bambi »

K.Imi írta:ETZ-hez első teleszkópokba kapható rugók közt van különbség?

pl.: 125-ösé és külön 250-esé vagy ezek egyformák?

Választ előre is kösz!! :)
Nem egyformák
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 72 vendég