Futómű

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Boge
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 663
Csatlakozott: 2010.03.20. 21:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Becsehely

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Boge »

Tehát akkor nem cserélhető?
"nem letudni akarom az utat, hanem gyönyörködni benne"
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Elvileg az átmérő ugyanaz, csak hosszabb...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Boge
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 663
Csatlakozott: 2010.03.20. 21:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Becsehely

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Boge »

Sziasztok!

Kérdés a következő: az MZ Trophy első lengéscsillapítójában ugyan olyan méretre a belső cső mint az ETZ hátsó telójának belső csöve?
"nem letudni akarom az utat, hanem gyönyörködni benne"
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Boge írta:Mindkét telóban 26 mm-es fém pogácsák vannak.
Akkor az erősebbikből kapd ki és nézd meg vékonyabbal hátha jobb lesz.
Avatar
Boge
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 663
Csatlakozott: 2010.03.20. 21:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Becsehely

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Boge »

Mindkét telóban 26 mm-es fém pogácsák vannak.
"nem letudni akarom az utat, hanem gyönyörködni benne"
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Boge írta:Könnyen járnak csak a jobb oldali rugóerőre erősebb. Új rúgó és olaj ( megfelelő, egyforma szint) van bent.
Esetleg elő tudod feszíteni a gyengébb rugót: 3/4 -es csőszelettel a felső zárócsavar berakása előtt. Kb 2 cm-ig lehet elmenni, az felett igen körülményes a csavart belekapatni a telószárba. Persze fáradt rugónál könnyebben megy.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
Boge
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 663
Csatlakozott: 2010.03.20. 21:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Becsehely

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Boge »

Könnyen járnak csak a jobb oldali rugóerőre erősebb. Új rúgó és olaj ( megfelelő, egyforma szint) van bent.
"nem letudni akarom az utat, hanem gyönyörködni benne"
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Boge írta:Hali!

Mi van akkor ha az egyik leső lengéscsillapító keményebb mint a másik?

Teendő?
Hogy érted? Csillapításra, vagy rugóerőre? Könnyen járnak a szárak?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
Boge
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 663
Csatlakozott: 2010.03.20. 21:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Becsehely

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Boge »

Hali!

Mi van akkor ha az egyik leső lengéscsillapító keményebb mint a másik?

Teendő?
"nem letudni akarom az utat, hanem gyönyörködni benne"
Avatar
nero
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 24
Csatlakozott: 2011.10.19. 20:17
MZ-d típusa: ETZ 250 DeLuxe
Tartózkodási hely: Szombathely

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: nero »

Köszi a segítséget, az első variáció lesz a jó, mert ez egy szeleptárcsa rugó, a másik a végütköző rugó. A szerelési kézikönyvben a kúpos rugó sajna nem is szerepel, az MZ hogyan tovább még nincs meg, de azt is átolvasgatom összerakás előtt. Köszi: Németh Róbert




gabsic írta:
nero írta:Sziasztok! Az első teleszkópba cserélek olajat, és az összerakásnál olyan gondom van, hogy az a kúpos kis rugó nem tudom hova való? Légyszi segítsen valaki. A teleszkóp szerelési oldalon (http://www.szocimotoros.hu/hu/szerviz/24" onclick="window.open(this.href);return false;) az egyik képen is ott van a kis rugó, de lent van a földön nem látni hova is kell visszarakni. Szeleptárcsa rugónak hívják, lehet kapni is. Köszi a segítséget előre is!

http://mikroker.hu/webbolt/kat/mz/korma ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Kép
Ránézésből így képen nehéz megmondani. Vagy a krómszár (vezetőcső) aljában helyezkedik el, feladata az acél szeleptárcsát és a lyukacsos műanyag tárcsát egymáshoz szorítani, biztosítva ezzel, hogy az olaj csak egy irányba tudjon áramolni (nyitáskor a rugó ellenében nyit). Ez esetben kb 3 centi átmérőjű a rugó.

Ha csak kb 1.5 centi átmérőjű, akkor pedig a támcsövön alul lévő alátét alatt helyezkedik el, gyakorlatilag felütés-csillapító funkcióval bírna az alátéttel együtt. Átmérő alapján gondolom el tudod dönteni melyik az.

Javaslom az ETZ javítókönyvet, vagy az MZ-Hogyan tovább? olvasgatását összerakás előtt!
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: gabsic »

nero írta:Sziasztok! Az első teleszkópba cserélek olajat, és az összerakásnál olyan gondom van, hogy az a kúpos kis rugó nem tudom hova való? Légyszi segítsen valaki. A teleszkóp szerelési oldalon (http://www.szocimotoros.hu/hu/szerviz/24" onclick="window.open(this.href);return false;) az egyik képen is ott van a kis rugó, de lent van a földön nem látni hova is kell visszarakni. Szeleptárcsa rugónak hívják, lehet kapni is. Köszi a segítséget előre is!

http://mikroker.hu/webbolt/kat/mz/korma ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Kép
Ránézésből így képen nehéz megmondani. Vagy a krómszár (vezetőcső) aljában helyezkedik el, feladata az acél szeleptárcsát és a lyukacsos műanyag tárcsát egymáshoz szorítani, biztosítva ezzel, hogy az olaj csak egy irányba tudjon áramolni (nyitáskor a rugó ellenében nyit). Ez esetben kb 3 centi átmérőjű a rugó.

Ha csak kb 1.5 centi átmérőjű, akkor pedig a támcsövön alul lévő alátét alatt helyezkedik el, gyakorlatilag felütés-csillapító funkcióval bírna az alátéttel együtt. Átmérő alapján gondolom el tudod dönteni melyik az.

Javaslom az ETZ javítókönyvet, vagy az MZ-Hogyan tovább? olvasgatását összerakás előtt!
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
nero
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 24
Csatlakozott: 2011.10.19. 20:17
MZ-d típusa: ETZ 250 DeLuxe
Tartózkodási hely: Szombathely

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: nero »

Sziasztok! Az első teleszkópba cserélek olajat, és az összerakásnál olyan gondom van, hogy az a kúpos kis rugó nem tudom hova való? Légyszi segítsen valaki. A teleszkóp szerelési oldalon (http://www.szocimotoros.hu/hu/szerviz/24" onclick="window.open(this.href);return false;) az egyik képen is ott van a kis rugó, de lent van a földön nem látni hova is kell visszarakni. Szeleptárcsa rugónak hívják, lehet kapni is. Köszi a segítséget előre is!

http://mikroker.hu/webbolt/kat/mz/korma ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Kép
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

bela700 írta: A 4 sebis ts villái vékonyabbak úgyhogy annál csak a villakiflikkel együtt lehet cserélni.Viszont ki kell cserélni a kifli tengelyt is mert a hosszuk nem egyforma az etz-vel.Jó barkácsolást.
Az illető aztmondta hogy 5 sebis az ővé. szerencsére.
Avatar
bela700
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 93
Csatlakozott: 2010.02.15. 22:38
MZ-d típusa: TS250/1

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: bela700 »

nova001155 írta:Valaki megtudja mondani ts-etz eleje csereszabados? 250-es Ts re kellene faragni tárcsaféket.
A 4 sebis ts villái vékonyabbak úgyhogy annál csak a villakiflikkel együtt lehet cserélni.Viszont ki kell cserélni a kifli tengelyt is mert a hosszuk nem egyforma az etz-vel.Jó barkácsolást.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

z25z írta:Kép

tess, kepi illusztracio, most lottem az elobb telefonnal, ez elvileg TS villa
Akkor nem sok érdemi különbség van a kettő között :D
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok »

bomber93 írta:Üdv fontos kérdés! Mz-hátsó kerekes km kihajtás mikben különbözik egyes típusokban? Ts 125-250 és ETZ 125-250. Tudtommal a km óra ugyanaz spirál is csak hosszban tér el szóval valami a hátsó kihajtásnál van variálva? ami meghatározza, hogy 16" os vag 18" os kerékhez van. A km óra kihajtások(az mire csatlakozik a spirál) ami a láncvédőbe van csereszabatosak? Eltérők? egyes típusoknál?
Láncvédő dobozból hány féle volt?
A Fő kérdés: 16 Colos 250/1 es Ts kerékhez 16" os ETZ 125/150 km kihajtása jó lesz? Működni fog?
Mz Ts 125 ös láncvédő doboz jó lesz 250/1 Ts hátsó kerékhez(250/1 es hátsó lengővilla+ lánckerék mellé?

Sry h ide is beírom de hajtásrendszerbe nincs akkora élet :D és tényleg fontos lenne mert várja az eladó a válaszom:)
Elvileg a lánckeréken nagyobb a meghajtó fogaskoszorú, a spirál fogaskereke meg kisebb. A bakelitek talán egyformák, TS-Ts. Ennyi.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

Üdv fontos kérdés! Mz-hátsó kerekes km kihajtás mikben különbözik egyes típusokban? Ts 125-250 és ETZ 125-250. Tudtommal a km óra ugyanaz spirál is csak hosszban tér el szóval valami a hátsó kihajtásnál van variálva? ami meghatározza, hogy 16" os vag 18" os kerékhez van. A km óra kihajtások(az mire csatlakozik a spirál) ami a láncvédőbe van csereszabatosak? Eltérők? egyes típusoknál?
Láncvédő dobozból hány féle volt?
A Fő kérdés: 16 Colos 250/1 es Ts kerékhez 16" os ETZ 125/150 km kihajtása jó lesz? Működni fog?
Mz Ts 125 ös láncvédő doboz jó lesz 250/1 Ts hátsó kerékhez(250/1 es hátsó lengővilla+ lánckerék mellé?

Sry h ide is beírom de hajtásrendszerbe nincs akkora élet :D és tényleg fontos lenne mert várja az eladó a válaszom:)
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: z25z »

Kép

tess, kepi illusztracio, most lottem az elobb telefonnal, ez elvileg TS villa
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

z25z írta:Igy van, enyem is olyan, sot ha jol emlekszem zsakie is. :D
Akkor ez remek hír :D. Ha már másnak is bevállt a dolog.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

gulyesz írta:Szia Robi!

Szerintem csereszabatos. Állítólag az én etz-ben is az van, azoknak nincs végig krómozva a villa a zárócsavarnál mert takarta a lámpatartó. De majd a hozzáértők pontosan megmondják. Bevált a hátsó doboz?
Köszönöm a segítséget egyik ismerősöm lehet hozzám hozza mekbötykölni a mociját és opcionálisan kérte hogy kerüljön bele etz teleszkóp a tárcsafék miatt ugye .
A doboz nagyon fasza már fel is pattintottam a mocira jól áll neki :D de még élesben nem próbáltam várat a szezonra :( pihen a szekrény tetején addig is :D .
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: z25z »

Igy van, enyem is olyan, sot ha jol emlekszem zsakie is. :D
Avatar
gulyesz
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2009.04.13. 11:24
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Érsekcsanád

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: gulyesz »

Szia Robi!

Szerintem csereszabatos. Állítólag az én etz-ben is az van, azoknak nincs végig krómozva a villa a zárócsavarnál mert takarta a lámpatartó. De majd a hozzáértők pontosan megmondják. Bevált a hátsó doboz?
Tamás
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Valaki megtudja mondani ts-etz eleje csereszabados? 250-es Ts re kellene faragni tárcsaféket.
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

DrV írta:
pempelli írta:Ilyen villa merevítőt nem tud valaki? ezen a mocin látni:http://www.youtube.com/watch?v=97qTN05B ... re=related
Egy maróssal tudsz ilyet csináltatni. Mérd le a két villaszár távolságát, azok átmérőjét vegyél egy kellő keménységű fémet és kb ennyi.

A videón látható motorból valaki nem tud eladót?? :o
Hasonló van a vaterán:
http://auto-motor.vatera.hu/motor_robog ... 63131.html" onclick="window.open(this.href);return false;
POD RACER
Szinter, pipa!!!
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: DrV »

pempelli írta:Ilyen villa merevítőt nem tud valaki? ezen a mocin látni:http://www.youtube.com/watch?v=97qTN05B ... re=related
Egy maróssal tudsz ilyet csináltatni. Mérd le a két villaszár távolságát, azok átmérőjét vegyél egy kellő keménységű fémet és kb ennyi.

A videón látható motorból valaki nem tud eladót?? :o
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Ilyen villa merevítőt nem tud valaki? ezen a mocin látni:http://www.youtube.com/watch?v=97qTN05B ... re=related
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: festékes »

Mivel nem voltam biztos benne,hogy nem valami maszekolt cucc,kicsit leharcolt,ezért kérdeztem volna,de már utánajártam,úgyhogy kérdésem törölve :)
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: festékes »

Sziasztok!

Valaki megtudná mondani a ts 250/1 hátsó tengely csavarjának a pontos hosszát?
Előre is köszi!
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

Miben különbözik egy Ts 150 láncvédő bakelitje a Ts 250/1 vagy az ETZ250 től? Főképpen a km óra meghajtás része érdekelne. Mivel az egyiken 18 a másikon 16 colos kerék van így gondolom a km meghajtás hátul variálva lett? Az a kérdés, hogy hogyan a láncvédő burkolatban tengelyen lévő csigán vagy a lánckerék en lévő tányért fogszámain változtattak vagy mindkettőt esetleg lehet - e házasítani a kettőt?
Mert nekem 250es Ts kerékhez agyhoz és lánckerékhez lenne egy 150 es gyári láncvédőburkolatom.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Ellenfélnek nem adok... Báár... Most hog 251-es vázad lesz... Ennyi előny belefér... :roll: :twisted:

Megpróbálok még szerezni.... :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1930
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Samu »

Meghát engem is érdekelne egy villamerevítő!
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sunbim »

KILL3R etz írta:Akkor el is fogyott a cucc. Igyekszem legyártatni. Ha megvan szólok mindenkinek.

pempelli!

http://postimage.org/image/ra95szl0/

Ez alapján lesz gyártva.
Kill. Szólj nekem is, ha beleférek a létszámba. :wink: Van már körülbelüli ár már?

Üdv.: Sunbim
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok »

KILL3R etz írta:Üdv!

Etz 250-hez akarok távtartó perselyt esztergáltatni. Ezekre a méretekre jutottam:

Az első kerékbe: 18x22x60.8
hátsó: 18x22x50.3

Jó lesz így? :roll:
Ha ezt mérted biztosan.... :D Szerintem nyugodtan kerekítsd a tizedeket felfelé 61, 50.5 vagy 51 mm, állítólag tömörödik az anyag idővel.... (nekem gyárilag 2 mm-el volt rövidebb a hátsó mint kellett volna..... "kicsit" szorult a kerék...).
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Üdv!

Etz 250-hez akarok távtartó perselyt esztergáltatni. Ezekre a méretekre jutottam:

Az első kerékbe: 18x22x60.8
hátsó: 18x22x50.3

Jó lesz így? :roll:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Piros MZ ETZ 250
UDX
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Hujber írta:Lehet, hogy nem emlékszem jól, de a villamerevítő terveit valaki már felrakta azt hiszem, de nem találom... Nem tudja valaki feltölteni még egyszer?
Parancsolj:http://kepfeltoltes.hu/111231/Mz_tel_me ... es.hu_.jpg
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Lehet, hogy nem emlékszem jól, de a villamerevítő terveit valaki már felrakta azt hiszem, de nem találom... Nem tudja valaki feltölteni még egyszer?
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Troster »

Én egy időben raktam bele 10w-40-es motorolajat a gyári mennyiséget, nekem azzal határozottan jobb lett, bár nekem nagy az önsúlyom, és ha elfáradok a tehetetlenségi erő rám és az első villára is jobban hat :D
Aki két személyezik, vagy üti a mázsát annak ajánlom!
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Köszi a segítséget. Én teló olajat rakok bele, bár most nagyon jól harap a dobfékem, a "bólintás" sohsem volt akkora mintha tárcsám lenne, erre nem nagyon érzékeny.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Hujber írta:És ha már itt vagyok, megkérdezem, ti milyen olajat raktok a teleszkópba? A wikiben olvastam 15w-set ajánl az író, de az eladó szerint ez túl sűrű. Ti milyet ajánlatok? 20%ban könnyű terepen is használom, ha ez befolyásol valamit.
Emlékeim szerint nekem is 15w van benne, bár hangsúlyozom, én váltóolajat öntöttem bele. Ehhez még járt egy villamerevítő, és ezzel a rázós utakon stabilabbnak tűnik, viszont sokkal jobban észreveszed az út egyenlőtlenségeit.
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Hujber »

RR_ZOZY írta:Üdvözlet!

Első telóban szimeringeket cserélnék. Ide is jó a főtengelyhez ajánlott VITON?

Szimeringek rugóin rövidítsek vagy hagyjam úgy ahogy vannak?
Ismereteim szerint a vitonos azért kell a blokkba, mert az jobban viseli a hőhatásokat, mint a többi. Na most a telóban erre nincs szükség. Teleszkópnál szerintem az a lényeg, hogy dupla ajkas legyen, mint már MrDok is mondta, esetleg annyival egészíteném ki, amit egy öreg szerelő tanácsolt nekem: a két ajak közé jó kenni egy kis szilikonzsírt, így a teleszkóp krómozása kevésbé kopik.


És ha már itt vagyok, megkérdezem, ti milyen olajat raktok a teleszkópba? A wikiben olvastam 15w-set ajánl az író, de az eladó szerint ez túl sűrű. Ti milyet ajánlatok? 20%ban könnyű terepen is használom, ha ez befolyásol valamit.
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok »

RR_ZOZY írta:Üdvözlet!

Első telóban szimeringeket cserélnék. Ide is jó a főtengelyhez ajánlott VITON?

Szimeringek rugóin rövidítsek vagy hagyjam úgy ahogy vannak?
Ajánlott a dupla ajkas (szerintem nem kell viton, de talán Bambit kérdezzük meg), én kapásból ki szoktam venni a rugóból 3-4 mm-t, az a biztos.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Üdvözlet!

Első telóban szimeringeket cserélnék. Ide is jó a főtengelyhez ajánlott VITON?

Szimeringek rugóin rövidítsek vagy hagyjam úgy ahogy vannak?
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Troster »

Ok!akkor inkább ha már meglesz rendezzük valahogy.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Majd ha meglesz szólok. Még semmi se biztos.

De ha gondolod küldd, vagy küldjétek. Csak lehet hogy sörözésre pl már meglesz, vagy pilis túrára vagy ilyesmi. És akkor ott egyszerűbb.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Troster »

Címet akkor küldjünk ha meg lesz a szajré? 8) :lol:
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Akkor el is fogyott a cucc. Igyekszem legyártatni. Ha megvan szólok mindenkinek.

pempelli!

http://postimage.org/image/ra95szl0/

Ez alapján lesz gyártva.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Troster »

Én mindenképp vevő lennék rá! stipi-stopi..ha lehet :D
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pempelli »

KILL3R etz írta:Ha jól veszem ki Frici mondanivalóját akkor még egy kiadó... :D
Engem is érdekelne 1 ,hogy néz ki?merre találom a rajzot?
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Krepp »

Csak poénból írtam..
egy kell csak mert egy már így is van tarcsiba 8-[
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 51 vendég