Futómű

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1444
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY » 2011.08.09. 09:55

Mindíg van 1 pont ahol szorosabb a lánc, én legalábbis még nem találkoztam olyannal ahol egyenletes volt a láncfeszesség (ettől még lehet ilyen). Úgy ahogy írták, legfeszesebb pont szerint beállítod, 'sz jóvan.

Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor » 2011.08.05. 15:09

csoka írta:Ha a föld egyenlítőjére fektetsz egy kötelet(ami ugye kb.40000Km),és ebbe bele toldasz 1métert(ami elenyészően kevés)a kötél el fog emelkedni a földtől!A kerület számítások kör esetén nagyon tudnak változni,még ilyen kis(néhány tizedes)értékek esetén is.
Tényleg, erre nem is gondoltam, pedig ezt mi is tanultuk anno; köszönöm szépen :) Ettől persze nem lesz jobb a motor de így elfogadom akkor a másságát :D

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: csoka » 2011.08.05. 14:32

Ha a föld egyenlítőjére fektetsz egy kötelet(ami ugye kb.40000Km),és ebbe bele toldasz 1métert(ami elenyészően kevés)a kötél el fog emelkedni a földtől!A kerület számítások kör esetén nagyon tudnak változni,még ilyen kis(néhány tizedes)értékek esetén is.

Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor » 2011.08.05. 11:01

Dénes írta:Ez még mindig attól van, hogy tojás van a lánckerékben Hiába cseréled, szarok!
Nagyobb a lánc igénybevétele (hamarabb kopik, nyúlik), talán a csapágyakat is megviseli, de el lehet menni vele, lásd mindenki motorját. :D Szerintem már csak 1-2 embernek van gyári lánckereke, a többiek (én is) ilyen tojásos istenf*szával hajtja az Mz-t.
Ez van, megoldás: a legszorulósabb pont alapján állítsd a feszességet. Magyarán szólva hagyd lazábbra a láncot.
Hmm...egy max néhány mmes lánckerékdifferencia ekkora eltérést okozna a két szélső érték között? Erre eddig még soha nem figyeltem fel... mindemellett a k*va anyját, de attól még tényleg érdekes... :)
Köszi

Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2737
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Dénes » 2011.08.05. 10:58

Ez még mindig attól van, hogy tojás van a lánckerékben Hiába cseréled, szarok!
Nagyobb a lánc igénybevétele (hamarabb kopik, nyúlik), talán a csapágyakat is megviseli, de el lehet menni vele, lásd mindenki motorját. :D Szerintem már csak 1-2 embernek van gyári lánckereke, a többiek (én is) ilyen tojásos istenf*szával hajtja az Mz-t.
Ez van, megoldás: a legszorulósabb pont alapján állítsd a feszességet. Magyarán szólva hagyd lazábbra a láncot.

Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor » 2011.08.05. 10:54

Üdv!
No lánc és lánckerék cserélve lett, most érzésre minden jól működik, szóval köszönöm a segítségeket!
Viszont sajnos az a problémám még mindig konstans, hogy ha forgatom a kereket és nézem a láncot, akkor hol lazább, hol feszesebb. Ez körülbelül egy 10mmes differenciát okoz a láncfeszességben a két szélsőérték között. Így a legfeszesebbnél kb másfél centit tudom feltolni a láncot (a védő nélkül) a leglazábbnál pedig kb egy centiméterrel többet. Sajnos nem tudom, hogy ezt mi okozhatja, valamint hogy jelent-e bárminemű problémát a motornak. Erről mi a véleményetek?
Köszönöm!

DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: DrV » 2011.08.04. 19:42

2 tizedes pontossággal simán dolgozik. Egyedüli hunyó az gépkezelő, aki tolómérővel állítja be az átmérőt, a tolómérő meg tud szórni, attól függően, h mennyire van rányomva a munkadarabra.

Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor » 2011.08.04. 18:48

Remélem ez is jó lesz, holnap ha nincs nagy zuhéj akkor kapjátok az infokat, a segítségekért pedig hálás köszönet!

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3833
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2011.08.04. 18:29

3 tizedes CNC? :lol: Az eléggé odalehet...

1-2 század méretszórás fölött már komoly gond van a géppel, vagy a szerszámmal...

Egyébként amit én vettem lánckereket, azt még táblalemezből préselték, és úgy öntötték rá az alut... :?

Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1444
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY » 2011.08.04. 16:00

Bocs hogy beleugatok de egy szerszámgép pontossága bőven nem attól függ hogy cnc vagy analóg.

Nekem is utángyártott az első-hátsó lánckerekem. DID lánccal már 16ezer km óta bírja és minden rendben van vele még.

DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: DrV » 2011.08.04. 15:55

ambrusviktor írta:Futárban azt mondta a fickó, hogy a mostani hátsó lánckerekek már pontosak, nem tojások és nem ütnek... hát... ezt annyira azért nem hiszem el, szerintetek lehetséges?
igen, mert sztem cnc gépekkel csinálják. 3 tizedes pontosságot tudnak ezek a gépek...

Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor » 2011.08.04. 15:37

Futárban azt mondta a fickó, hogy a mostani hátsó lánckerekek már pontosak, nem tojások és nem ütnek... hát... ezt annyira azért nem hiszem el, szerintetek lehetséges?

Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2737
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Dénes » 2011.08.04. 13:37

Az haggyán, még a komplett motor között sincs különbség! (251-251). :twisted:
Amugy a különbség nem ebből adódhat, hanem egész egyszerűen lehetett erősebbet (talán oldalashoz?) és gyengébbet is vásárolni.
Minden MZ hátsó rugót (ETZ, TS, ETS, ES) be lehet tenni szerintem.

De ezekben nem vagyok biztos. :)

Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Máté » 2011.08.04. 13:22

sziasztok!

251-es és 251-es hátsó rugója között mi a különbség? Van egyáltalán? 251-es rugójának a helyére be lehet tenni egy 250-es rugóját?
köszi előre is

Avatar
etzzsolt
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2011.01.17. 21:58
MZ-d típusa: etz251
Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: etzzsolt » 2011.08.03. 12:25

Én már vásásroltam a két-keréktől ETZ hátsórugót s eddig megvagyok vele eelégedve cirka 1 éve hogy fent van s semmi baj vele!!Moped 91-től meg láncott s lánckereket is és semmi baj vele igaz a láncból kikeletett vennem 2 szemett mert nagy volt a 251-es ETZ-hez de jó nem rágott eddig bele a lánc a lánckerékbe s szépen összekopta!!

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: csoka » 2011.08.03. 10:37

Nézz körül a webmotors.hu oldalon.

Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor » 2011.08.02. 20:23

Máté írta: Ez nem új infó. Csak azt nem tudom milyenek ők.
Tőlük vettem pl a lentebbi lánckereket úgy egy éve. De szerintem nem szarabb mint a többi, bár ezekben a rugókban én nem bíznék... inkább vennék egy másik használt telót és a kettőből összeraknék... De ha esetleg mopednél akarsz vásárolni és annak értéke 10e ft felett van, akkor tudsz vásárolni nagyker áron (mert csak afelett lehet rendelni). De szerintem ilyesmiből nem biztos h megéri újat venni... ha egy kurva fogaskereket nem tudnak pontosan legyártani akkor nem biztos hogy rugóerősséget és hasonlókat számolgatnak...

Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Máté » 2011.08.02. 20:07

ambrusviktor írta: a moped91 árúi
Ez nem új infó. Csak azt nem tudom milyenek ők.

Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor » 2011.08.02. 19:55

KILL3R etz írta:Az határozza meg a láncszemek szélességét, és egymástól való távolságát. Vagy nagyon keresztbe állt valami, vagy a lánc nem illett a lánckerékre...
Hát a láncom az aranyfavorit volt, de amugy ezt a lánckereket úgy vettem, hogy 250eshez... és egyébként az a néhány letöredezett fogból látszik, hogy nem stimmelt, vagy máshogy? :D (amugy akkor mi a búbánaért csak 3-4van leélve és a többi miért jó? )

Egyébként nem lehet hogy azért gyilkolódik, mert a két villa közé kerülő oldaltámasz és a kerék fékoldali deklije ki van kopva és ha nincs meghúzva akkor simán lötyögnek bent? Korábban már akartam is kérdezni, hogy vajh tegyek-e be egy + alátétet?
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára ambrusviktor 2011.08.02. 21:28-kor.

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3833
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2011.08.02. 19:52

Az határozza meg a láncszemek szélességét, és egymástól való távolságát. Vagy nagyon keresztbe állt valami, vagy a lánc nem illett a lánckerékre...

Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor » 2011.08.02. 19:50

KILL3R etz írta::shock:

Na ilyet se láttam még... 428-as lánc volt rajta :?:

Amúgy szerintem nem gáz... De valami ott nagyon nem stimmelt...
428 az mit jelent? :D és mi nem stimmelt? :D:D
Szóval lecseréljem?

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3833
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2011.08.02. 19:48

:shock:

Na ilyet se láttam még... 428-as lánc volt rajta :?:

Amúgy szerintem nem gáz... De valami ott nagyon nem stimmelt...

Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor » 2011.08.02. 19:47

Máté írta:Van valakinek tapasztalata az alábbi rugóval: http://www.ket-kerek.hu/webshop/webshop ... ist_num=10
Esetleg a boltot ismeritek?
a moped91 árúi

Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Máté » 2011.08.02. 19:46

Van valakinek tapasztalata az alábbi rugóval: http://www.ket-kerek.hu/webshop/webshop ... ist_num=10
Esetleg a boltot ismeritek?

Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Máté » 2011.08.02. 18:57

Sziasztok!

251-es és 250-es hátsó rugóstagjában a rugó mennyiben tér el egymástól? Valaki már vett pl a huberben kapható rugót?
köszi

Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor » 2011.08.02. 16:08

No, most megnéztem, kiszedtem rendesen a lánckereket is meg a láncot is, érdekelne róla a véleményetek; mindkettő kuka? Mert a lánckeréknél néhány fog eléggé be van törve, gondolom a bekopástól, de nem tudom, hogy miért lett ilyen :S ellenben viszont a fogak még szép vastagok és minden egyéb alapján jónak tűnnek. Mik a vélemények?


Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Hujber » 2011.07.31. 21:39

Sziasztok!

Az első kerekem azóta nyekken egyet 1 egész fordulat után, mióta egy kocsi nekitolatott, úgy, hogy oldalról húzta neki az első kerekét az autó az enyémnek. nem kapott nagyot. Nem a fék adja a hangot, az biztos. Lehet hogy a csapágy nyekkent meg az akció alatt?

Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Atilla » 2011.07.29. 15:34

Én egy ilyen több napon át tartó orbitális szopás alkalmával egyszer annyira felhúztam magam, hogy minden mindegy alapon lángvágóval kiolvasztottam a szilenteket, majd oldalra eltolva levágtam flex-vel az egész hátsó villát róla. A szilentek fém közepe is úgy rá volt rohadva, hogy azokat is le kellett köszörülni a tengelyről.
Ekkor minden lejött a helyéről!
Csak a váz maradt előttem a belerohadt tengellyel. Amit csavarlazító, melegítés és kalapács segítségével tudtam csak kiszedni. Kapott mindenből újat, és azóta is jó.
Nagy szopás tud lenni, bár van olyan motor is, amin meg szinte kézzel kitolod a helyéről.

Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1444
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY » 2011.07.28. 23:38

Nem kotyog, de a jobbos blokktartó perselye és a gumibetét erősen lötyög, ezeket akartam cserélni, megvannak már az újak.

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2312
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2011.07.28. 23:23

RR_ZOZY írta:Hali!

Nos a mai nap után döntés született: marad a lengővilla tengely a helyén! Ott rohad meg ha rajtam múlik de nem vergődök vele tovább.

Az anyával, krovával nagy karon kihuzatás nem működik, időben abbahagytam mert a menetet előbb letépem mielőtt egyáltalán megindul a tengely.

A szilent fordul a tengelyen (természetesen)....bloktartók szintén fordulnak a tengelyen.televágtam csavarlazítóval amiben egyébként is több napig ázott....akkor mi a f_szomtól nem megy semmit? Hátsókerék kiszedve, hátsó rugóstagok (alsó felfüggesztésnél) szintén, tehát teljesen tehermentesítve. Lehet az hogy kivállasodott a tengely?
Samu, hidraulikus prés a választási lehetőség.... De ha nem kotyog a lengővillád rajta, akkor talán tényleg hagyd..... legalább tudod hogy ez az egy alkatrész nem esik ki alólad, bármi történik! :mrgreen:

Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1444
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY » 2011.07.28. 22:57

Hali!

Nos a mai nap után döntés született: marad a lengővilla tengely a helyén! Ott rohad meg ha rajtam múlik de nem vergődök vele tovább.

Az anyával, krovával nagy karon kihuzatás nem működik, időben abbahagytam mert a menetet előbb letépem mielőtt egyáltalán megindul a tengely.

A szilent fordul a tengelyen (természetesen)....bloktartók szintén fordulnak a tengelyen.televágtam csavarlazítóval amiben egyébként is több napig ázott....akkor mi a f_szomtól nem megy semmit? Hátsókerék kiszedve, hátsó rugóstagok (alsó felfüggesztésnél) szintén, tehát teljesen tehermentesítve. Lehet az hogy kivállasodott a tengely?

Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Seclusion » 2011.07.28. 19:39

Nem csak a belseje számít, hisz a külső felület csúszik a szimeringben. Előbb-utóbb azon a részen nem fog tetszeni neki, ráadásul a "gödrön" át olajveszteség is lehet. Szóval lehet használni, de kérdés, hogy meddig, és mennyire érdemes.

Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor » 2011.07.28. 17:42

Üdv!
Az a kérdésem lenne, hogy az alább látható teleszkóp külső ítélet alapján mennyire használható? Mert olyan kis sérülések vannak rajta az olajba futó részénél, ami majd a képen külön fényképezve is látszik; ebből több helyen több van belőle. Tudom, hogy a belseje is számít, de most tényleg az érdekelne hogy a külseje alapján használható-e?
Köszönöm!


Kép

Kép

Kép

Kép

Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2737
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Dénes » 2011.07.25. 22:44

Tengely? Asszem nálam már a menetirány is megfordult. :D
(én is ezzel kinlódok)

Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1444
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY » 2011.07.25. 21:32

Kösz Zsaki, ez nem rossz ötlet, cégnél van CÖPEKES krova, jó hosszú hajtóvassal együtt, csak tudjam végre sztenderre tenni, aztán indul a móka.

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2011.07.24. 22:29

RR_ZOZY írta:Na azt hiszem el kell hívjam a lengővillatengely kiszedéséhez Mucsi Zolit.... :)
Zozy!

Nem tudom próbáltad-e már ezt.
Bal oldalon leszeded a kontra anyát és az alatta lévő anyát.
Jobb oldali anyára ráteszel egy cöpekes crovát,aztán egy jó 1,5 méteres csővel meghosszabbitva próbálod RÁHÚZNI.Valaminek engedni kell.Ha már megforog a tengely a lengővillában és a vázban,akkor már talán kiütni is könnyebb lesz.Előtte csavarlazitót fújj neki sokat!
Legalábbis én tutira megpróbálnám ezt,mondom úgy hogy nekem simán kijött,amikor pár éve csináltam.Pedig aztán előtte vagy 15 évet állt a gép és mégsem rohadt be.Igaz száraz zárt helyen volt végig.

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3833
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2011.07.24. 20:25

Majd kifejeli a helyéről....

Csak vigyázz nehogy vízéren próbálkozzatok... :lol: :lol: :mrgreen: :mrgreen:

Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1444
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY » 2011.07.24. 20:21

Na azt hiszem el kell hívjam a lengővillatengely kiszedéséhez Mucsi Zolit.... :)

Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1444
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY » 2011.07.19. 21:10

Azért a "bojtárévek" már elmúlottak, és már rég mííveltem a szakmát, de nem esek kétségbe.

Üdv: egy lengővillatengelykiütőbojtár. :)

(nekem minden szót aláhúz, tehát amit írtam azok nem létező szavak :)

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3833
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2011.07.19. 19:22

Egy esztergályosbojtárnak nem okozhat gondot... :wink: :-" :D

(Az a röhej, hogy nem húzta alá pirossal... Szóval igenis létezik a szó! )

Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1444
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY » 2011.07.19. 19:18

Nossss, a berohadt lengővillák réme nálam is lesújtott.....de nem adom fel, esetleg kifúrom a helyéről :-)

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: bambi » 2011.07.19. 07:51

Így van ahogy írod Kapitány! A szilentek belső csöve viszont előszeretettel rohad rá a tengelyre.
Hát az előfordul,ha 25 év alatt egyszer sem szervizelték.Akkor nincs mit csodálkozni ha berohad.

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2312
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2011.07.18. 21:43

zsakfos írta: Amúgy ha meg felvetődött a lengővilla szerelés,én is kérdeznék valamit mindenkitől.
A lengővilla az a szilenteken fordul és nem a tengely körül ugye???
Magyarul a gumiperselyek engednek annyit amennyit megkíván a dolog.Vagy rosszul értelmezem a dolgot?Hiszen ha meghúzzuk a csavart a tengely végén,akkor összeszorÍtjuk a vázat a szilentek belső csövét és a tengelyt. Vagy nem? Vagy de? :-k
Így van ahogy írod Kapitány! A szilentek belső csöve viszont előszeretettel rohad rá a tengelyre. :mrgreen:

Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Seclusion » 2011.07.18. 16:12

zsakfos írta:Pedig azok odavalók a lengővilla és a váz közé,nem a csavarok alá.Finoman ütögesd be kalapáccsal a helyére.
Rendben, köszi a megerősítést! :)

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2011.07.18. 07:53

Zsaki: így van, nálam legalábbis egészen biztosan :mrgreen:

Aztán ki tudja mi a gyári... de az enyém is rugózik, olyan nagy hiba már nem lehet :mrgreen:

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2011.07.18. 07:23

Seclusion írta:Sziasztok!

Elég vicces helyzetben vagyok, kiszedtem a lengővillatengelyt, mivel erősített blokktartókat szereltem be. Igen ám, de hosszú idő telt el azóta, hogy én azt kiszedtem, és van 2 db alkatrész, aminek a helyére nem emlékszek. Nem mintha olyan sok lenne ott :D
Szóval van 2 alátét, vagy inkább hézagoló karika, amik nem tudom, hogy a blokktartó, és a lengővilla közé mennek, avagy a tengely végén ülő csavarok alátétjei. Robbantott ábrák szerint az előbbi, viszont nem igazán tudom őket a helyükre csúsztatni. Van valakinek valami ötlete?
Pedig azok odavalók a lengővilla és a váz közé,nem a csavarok alá.Finoman ütögesd be kalapáccsal a helyére.

Amúgy ha meg felvetődött a lengővilla szerelés,én is kérdeznék valamit mindenkitől.
A lengővilla az a szilenteken fordul és nem a tengely körül ugye???
Magyarul a gumiperselyek engednek annyit amennyit megkiván a dolog.Vagy rosszul értelmezem a dolgot?Hiszen ha meghúzzuk a csavart a tengely végén,akkor összeszoritjuk a vázat a szilentek belső csövét és a tengelyt.Vagy nem?Vagy de? :-k

Avatar
bela700
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 93
Csatlakozott: 2010.02.15. 22:38
MZ-d típusa: TS250/1

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: bela700 » 2011.07.17. 22:28

ambrusviktor írta:Üdv!
Kaptam egy csomó MZ-s holmit és volt köztük egy érdekes darab: az alábbi

Kép

elvileg ez egy teleszkóphoz gyártatott hosszabbító holmi, és a fickó azt magyarázta akitől kaptam, hogy ettől sokkal jobb a rugózása, de ezt nehezen hiszem, mert a rugóút és a rugóhossz nem nő, csak egy picit a légtérfogat.
Szerintetek van ennek értelme? Betegyem, vagy hagyjam a fenébe?
Ettől csak magasabb lesz az eleje a motornak.És valószínűleg pont elég ahhoz,hogy ne álljon meg a középsztenderen a motor.Hacsak nem azt is megmagasítod.

Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Seclusion » 2011.07.17. 21:05

Sziasztok!

Elég vicces helyzetben vagyok, kiszedtem a lengővillatengelyt, mivel erősített blokktartókat szereltem be. Igen ám, de hosszú idő telt el azóta, hogy én azt kiszedtem, és van 2 db alkatrész, aminek a helyére nem emlékszek. Nem mintha olyan sok lenne ott :D
Szóval van 2 alátét, vagy inkább hézagoló karika, amik nem tudom, hogy a blokktartó, és a lengővilla közé mennek, avagy a tengely végén ülő csavarok alátétjei. Robbantott ábrák szerint az előbbi, viszont nem igazán tudom őket a helyükre csúsztatni. Van valakinek valami ötlete?

Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor » 2011.07.16. 18:03

Üdv!
Kaptam egy csomó MZ-s holmit és volt köztük egy érdekes darab: az alábbi

Kép

elvileg ez egy teleszkóphoz gyártatott hosszabbító holmi, és a fickó azt magyarázta akitől kaptam, hogy ettől sokkal jobb a rugózása, de ezt nehezen hiszem, mert a rugóút és a rugóhossz nem nő, csak egy picit a légtérfogat.
Szerintetek van ennek értelme? Betegyem, vagy hagyjam a fenébe?

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2312
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2011.07.10. 22:50

Dénes írta:Félbetörött a blokktartóm. Hogy az anyámban szedjem ki a lengővilla tengelyét?
Jöhetnek az ötletek! :D

Az anyák levétele megtörtént...tovább? :)

- bár leginkább eltolom a legközelebbi szerelőhöz, azt kínlódjon, ez a dolga - ;)
A lengővilla tengelyét az anyák levétele után simán kitolod valamelyik oldalra(jobb ugye), ha kicsit régebben szerelted, lehet kell egy nagykalapács, valami alkalmas közdarabbal :wink: , vagy egy hidraulikus prés.... Esetleg felex :mrgreen: sima ügy.

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 15 vendég