Futómű

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Félbetörött a blokktartóm. Hogy az anyámban szedjem ki a lengővilla tengelyét?
Jöhetnek az ötletek! :D

Az anyák levétele megtörtént...tovább? :)

- bár leginkább eltolom a legközelebbi szerelőhöz, azt kínlódjon, ez a dolga - ;)
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: DrV »

bomber93 írta: Egy másik kérdés van egy jó állapotú hátsó teleszkópom alig használd de mivel sokat állt így leette a krómot a rozsda újrakrómoztatni nicns pénz másikat nem szeretnék venni szóval milyen festék az amit ha ráfújok nem az lesz az első dolga hogy azokon a szép magyar közutakon 100km után ledobja a festéket?
Sztem sima fémre való fém festék megteszi. Króm hatású festékeket felejtsd el, az le fog pattogzani.

(Jótanácsként írom: legközelebb az adott kérdésed az adott témába tedd fel, pláne ha hosszú. Ha csak átfutottam volna akkor nem veszem észre a lényegi kérdésed, ami ide vonatkozik ;)
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: DrV »

MrDok írta: Hézagoló alátétek?
Folyamatban. A biztonság kedvéért majd esztergán csinálom. Így jobb lesz sztem.
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

Üdv ! Nekem egyszer nagybátyám azt mondta hogy az mz ts 125-ös nek néha szokott valami gebasz lenni a gyújtásával pontosabban valami töltésgondok a kérdésem az lenne, hogy mi ez a hibajelenség és mivel szokás orvosolni továbbá az hogy érdemes-e a babetta tiris gyújtását rátenni a megbízhatóság érdekében vagy ha sikerül orvosolni a töltésproblémát azonkívül jó gyújtása van a ts 125 ösöknek? Azért kérdem mert ősszel el szeretnék indulni egy nagyobb túrára rokonékhoz akik 240 km-re laknak innen kb és nem szeretném ha ott hagyna. Esetleg van lehetőség átalakítani 12 voltosra a rendszert vagy megérné-e ? Miket kell ehhez változtatni? Egy másik kérdés van egy jó állapotú hátsó teleszkópom alig használd de mivel sokat állt így leette a krómot a rozsda újrakrómoztatni nicns pénz másikat nem szeretnék venni szóval milyen festék az amit ha ráfújok nem az lesz az első dolga hogy azokon a szép magyar közutakon 100km után ledobja a festéket?
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok »

DrV írta:
Remélem látható a lényeg: a sárvédő tetején a kis feket műanyag korongra fekszik fel. A hajtogatásnál a fülek hajtogatásával tudsz játszani: S betűsre hajlítod egy kicsit, akkor lejjebb megy a sárvédő. A merevítőm anyaga csak 4es vastag és a lyukakat én fúrtam rá!! Ezt ne felejtsd.
Kép


Sok sikert, ha kell még vmi írj, max vaasárnap válaszolok rá.
Hézagoló alátétek?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1681
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: bluerider »

Köszi látok mindent! :P
A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára!
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: DrV »

bluerider írta:Igen megnézném, köszi előre is! 8)
Remélem látható a lényeg: a sárvédő tetején a kis feket műanyag korongra fekszik fel. A hajtogatásnál a fülek hajtogatásával tudsz játszani: S betűsre hajlítod egy kicsit, akkor lejjebb megy a sárvédő. A merevítőm anyaga csak 4es vastag és a lyukakat én fúrtam rá!! Ezt ne felejtsd.
Kép


Sok sikert, ha kell még vmi írj, max vaasárnap válaszolok rá.
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1681
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: bluerider »

Igen megnézném, köszi előre is! 8)
A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára!
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: DrV »

bluerider írta:A villamerevítő mellett, hogy fogattátok fel a sárvédőt? Szívesen megnéznék róla képet ha tud valaki megköszönném! 8)
Én pont most tettem fel az enyémet: a sávédő füleit kicsit hajtogattam, és befért a merevítő alá. Igaz, nekem még az előző szériából jutott csak, az is Bambié volt és nem volt rajta lyuk.

Egyébként a cucc hibátlan , sőt még a villám is finomabban mozog, jobban elnyeli az ú tegyenletlenségeket.
Kicsit később, ha nem felejtem el csinálhatok képet, vagy max vasárnap. Ha kell kép, írj.
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Elég 2 csavar is középre.

Én felhegesztettem az anyákat a belső oldalára, így könnyű le fel szerelni ha bennvan a kerék.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: gabsic »

bluerider írta:A villamerevítő mellett, hogy fogattátok fel a sárvédőt? Szívesen megnéznék róla képet ha tud valaki megköszönném! 8)
Sárvédőről a gyári füleket levágod flexxel, és fúrsz 4 lyukat a villamerevítőre is, ill a sárvédőre is, 6os csavarokkal felfogatod és kész. =D>

Kép
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1681
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: bluerider »

A villamerevítő mellett, hogy fogattátok fel a sárvédőt? Szívesen megnéznék róla képet ha tud valaki megköszönném! 8)
A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára!
Avatar
bela700
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 93
Csatlakozott: 2010.02.15. 22:38
MZ-d típusa: TS250/1

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: bela700 »

dudi írta:sziasztok. az lenne a kérdésem hogy a hátsó kereket hogyan állitjátok be hogy párhuzamos legyen. láncot cseréltem de félek hogy nem rendesen fut. előre is köszi.
A lengővilla tengelytől mérőszalaggal mindkét oldalon megméred a hátsókerék tengely közepét és egyformára állítod.
dudi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2011.05.29. 07:22
MZ-d típusa: etz 250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: dudi »

sziasztok. az lenne a kérdésem hogy a hátsó kereket hogyan állitjátok be hogy párhuzamos legyen. láncot cseréltem de félek hogy nem rendesen fut. előre is köszi.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Atilla írta:
Nem kell az esztergályossal bajlódni, középen ki kell vágni belőle 5-10 cm-t flexel és utána összehegeszteni! Halálosan jó gép lesz belőle! :smt043
:smt023 , ez már jobban tetszik!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Atilla »

MrDok írta: Telószár rövidebbre esztergálása? #-o :-k ](*,) [-X
Nem kell az esztergályossal bajlódni, középen ki kell vágni belőle 5-10 cm-t flexel és utána összehegeszteni! Halálosan jó gép lesz belőle! :smt043
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok »

csoka írta:
Ha rövidítesz a rugón,akkor rövidíts a telószár felsőrészén is annyit.Egy ügyes esztergályos kell hozzá.Túlzásokba ne ess(max 1-3cm),mert le fog érni a lábtartód,a kanyarokba.Elég nagyot lehet esni,utána "aszfalt ekcémás" lesz a bőröd,meg a motorod festése is ;-) .
Telószár rövidebbre esztergálása? #-o :-k ](*,) [-X
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Totocs
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2010.07.05. 17:38
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Totocs »

Oké. Köszönöm.
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: csoka »

Totocs írta:Sziszatok.
Ki kell cserélnem a teleszkóprugókat(ETZ 125), mennyi-és milyen olajat kéne beletölteni?
Ahogy hallottam és tapasztalom is elég instabil a motor eleje mert könnyű és viszonlyag magas is, ezen nem lehetne egy kicsit javítani azzal, hogy 1-2cm-t levágnék a rugókból?
Vagy akkor már a megrövidült rugóút miatt lekoppanna?
Ha rövidítesz a rugón,akkor rövidíts a telószár felsőrészén is annyit.Egy ügyes esztergályos kell hozzá.Túlzásokba ne ess(max 1-3cm),mert le fog érni a lábtartód,a kanyarokba.Elég nagyot lehet esni,utána "aszfalt ekcémás" lesz a bőröd,meg a motorod festése is ;-) .
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Totocs írta:Sziszatok.
Ki kell cserélnem a teleszkóprugókat(ETZ 125), mennyi-és milyen olajat kéne beletölteni?
Ahogy hallottam és tapasztalom is elég instabil a motor eleje mert könnyű és viszonlyag magas is, ezen nem lehetne egy kicsit javítani azzal, hogy 1-2cm-t levágnék a rugókból?
Vagy akkor már a megrövidült rugóút miatt lekoppanna?
...teleszkópolaj kell bele, és a kézikönyvben benne van, hogy mennyi. A rugót inkább malacolni kellene, hogy keményebb legyen. Gyári értéknél szerintem ne vedd rövidebbre.
Totocs
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2010.07.05. 17:38
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Totocs »

Sziszatok.
Ki kell cserélnem a teleszkóprugókat(ETZ 125), mennyi-és milyen olajat kéne beletölteni?
Ahogy hallottam és tapasztalom is elég instabil a motor eleje mert könnyű és viszonlyag magas is, ezen nem lehetne egy kicsit javítani azzal, hogy 1-2cm-t levágnék a rugókból?
Vagy akkor már a megrövidült rugóút miatt lekoppanna?
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

gabsic írta: 21/48
Köszi!
Akkor lényegében az én /1-em 20/47-es áttétele az ugyanolyan kerékmérettel adott fordulaton lassabb.Gondolom az eltérő lóerők száma miatt lehet a 251-re ezt az áttételt tenni.A /1 blokk nem bírná a fordulatot leadni.
Viszont egy Etz blokkal már elbírná ezt az áttételt. :-k
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: gabsic »

zsakfos írta:Valaki megtudná mondani az Etz 251 lánckerekeinek a fogszámát?
Természetesen a gyári értékek érdekelnének.
Köszi előre is.
21/48
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Lacika100
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2011.06.19. 15:56
MZ-d típusa: Mz 125

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Lacika100 »

bela700 írta:Egyébként mi a probléma a gyári telókkal és fékkel?Nekem a /1-ben 1989 óta van egy 86-os ETZ eleje beszerelve és még mindig semmi baja.1x volt teló szimering csere,1x gumi fékcső csere+ fékolaj,de ez is kb 10 éve volt,ezeken kívül minden gyári bennük.A hátsó telóm még gyári állapotú,nem volt piszkálva.Igaz én elég nyugodt tempóban használom a motort.Szerintem ha tisztességesen felújítod őket akkor nagyon sokáig bírják.
Szia!

Az a bajom vele, hogy minden évben tönkre megy, ha olvastad amit írtam én sokat használom földutakon is és ez nyírja az amúgy sem túl komoly terhelhetőségű telót. Minden évben de 2 évente biztos, hogy újra kell szimeringezni, igaz elméletileg 2-3 évente úgyis olajat kell frissíteni a teleszkópokban. A fékkel meg az a bajom, hogy azt viszont évente szét kell szedni, mert a javító készlet egy nagy rakás sz....r. Vagy alul vagy felül kezd el folyni, de ha már az egyik folyik akkor csak szétszedem a másikat is kitakarítom és felújítom.

Ráadásul nem vagyok tisztában azzal sem, hogy milyen alkatrészeket érdemes venni, mert van sok fajta, de nincs tapasztalatom pl főfékhengerek terén, hogy a drágább a jobb vagy pedig az olcsó is tudja ugyanazt.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Valaki megtudná mondani az Etz 251 lánckerekeinek a fogszámát?
Természetesen a gyári értékek érdekelnének.
Köszi előre is.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
bela700
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 93
Csatlakozott: 2010.02.15. 22:38
MZ-d típusa: TS250/1

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: bela700 »

Egyébként mi a probléma a gyári telókkal és fékkel?Nekem a /1-ben 1989 óta van egy 86-os ETZ eleje beszerelve és még mindig semmi baja.1x volt teló szimering csere,1x gumi fékcső csere+ fékolaj,de ez is kb 10 éve volt,ezeken kívül minden gyári bennük.A hátsó telóm még gyári állapotú,nem volt piszkálva.Igaz én elég nyugodt tempóban használom a motort.Szerintem ha tisztességesen felújítod őket akkor nagyon sokáig bírják.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Lacika100 írta:Sziasztok!

Szeretnék érdeklődni, hogy van e valakinek motorátalakításban tapasztalata. Csak elméletben felvetődött bennem a kérdés, hogy az Etz gyári első villája (talán a hátsó is) és első fékrendszere cserélhető e más típusú motor alkatrészeinek a felhasználásával. Még meg van a régi mocim és gondolkoztam rajta, hogyha ezeket a hibákat eltudnám hárítani más motorok alkatrészeivel akkor lehet, hogy újra elő venném a gépet. Viszonylag sokat használnám földúton, mert kis szaladgálós motornak kellene, de azért természetesen használnám kövesúton is. Nem igazán akarok másik motort venni, mert szeretem ennek a motornak a nyugodtságát és a külseje is tetszett már mióta a jogsit megszereztem anno. :)
Nem tudom mennyibe kerülne a motort átalakítani illetve ezek után a műszakin hogyan tudnám átvinni, ezért is érdeklődöm itt. Nem mondom, hogy a pénz nem számít, de először ötleteket szeretnék kapni, hátha van valakinek egy jó és kivitelezhető...

Gondolkodtam új gyári alkatrészeken is, de félek, hogy nem érnek semmit, nem bízom annyira az utángyártott dolgokban. Ha esetleg van valakinek tapasztalata akkor ebben is szívesen várom a hozzászólásokat. A féket igazság szerint csak azért cserélném, mert állandóan folyik valószínűleg a tartály is enged már illetve a feljavítás után 1 évvel újra ereszt a főfékmunkahenger is, és már unom.
Nézegettem alkatrészeket is, de nem tudom mennyivel jobb a drágább alkatrész: http://etbike.com/index.php?productID=2674 - 13500
http://etbike.com/index.php?productID=2676 -21900 (grimeca) ez most ennyivel jobb. Igazából azért félek az ilyen alkatrészektől, mert gondolom ennek ellenére a minőségük nem jobb mint régen, illetve ha javítani kell gondolom ugyanaz hozzá a javítókészlet.
Megoldható. A kérdés, hogy csak a főfékhengert vagy a munkahengert is cserélni akarod? Többnyire csak a főfékhengert szokták, ha jól tudom, de nemrég láttam itt a fórumon egy képet (talán a barkácsolásnál, de fene se tudja) ahol egy munkahengert is áttettek.
Ha a munkahenger szépen ki van pucolva, és nem ereszt és jól járnak a dugók, akkor szerintem azt felesleges cserélni. Azt szerintem szépen meg tudod csinálni, ha nem bírsz vele, akkor vidd el Bambihoz ha elvállalja, és akkor biztos jó lesz, és még mindig sokkal olcsóbb mint egy másik. A főfékhenger pedig én szintén Bambival csináltattam és 13000volt egy használt, de teljesen jó Grimeca főfékhenger és egy fém fékcső. Ezzel a kombinációval pedig nekem most tökéletesen működik a fékem. Egyébként amiket mutattál képeket, azokat többnyire szidni szokták.
Lacika100
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2011.06.19. 15:56
MZ-d típusa: Mz 125

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Lacika100 »

Sziasztok!

Szeretnék érdeklődni, hogy van e valakinek motorátalakításban tapasztalata. Csak elméletben felvetődött bennem a kérdés, hogy az Etz gyári első villája (talán a hátsó is) és első fékrendszere cserélhető e más típusú motor alkatrészeinek a felhasználásával. Még meg van a régi mocim és gondolkoztam rajta, hogyha ezeket a hibákat eltudnám hárítani más motorok alkatrészeivel akkor lehet, hogy újra elő venném a gépet. Viszonylag sokat használnám földúton, mert kis szaladgálós motornak kellene, de azért természetesen használnám kövesúton is. Nem igazán akarok másik motort venni, mert szeretem ennek a motornak a nyugodtságát és a külseje is tetszett már mióta a jogsit megszereztem anno. :)
Nem tudom mennyibe kerülne a motort átalakítani illetve ezek után a műszakin hogyan tudnám átvinni, ezért is érdeklődöm itt. Nem mondom, hogy a pénz nem számít, de először ötleteket szeretnék kapni, hátha van valakinek egy jó és kivitelezhető...

Gondolkodtam új gyári alkatrészeken is, de félek, hogy nem érnek semmit, nem bízom annyira az utángyártott dolgokban. Ha esetleg van valakinek tapasztalata akkor ebben is szívesen várom a hozzászólásokat. A féket igazság szerint csak azért cserélném, mert állandóan folyik valószínűleg a tartály is enged már illetve a feljavítás után 1 évvel újra ereszt a főfékmunkahenger is, és már unom.
Nézegettem alkatrészeket is, de nem tudom mennyivel jobb a drágább alkatrész: http://etbike.com/index.php?productID=2674 - 13500
http://etbike.com/index.php?productID=2676 -21900 (grimeca) ez most ennyivel jobb. Igazából azért félek az ilyen alkatrészektől, mert gondolom ennek ellenére a minőségük nem jobb mint régen, illetve ha javítani kell gondolom ugyanaz hozzá a javítókészlet.

Illetve nem vagyok tisztában, hogy az újonnan kapható teleszkópok minőségeben esetleg különbözhetnek e a régitől.
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: festékes »

Nekem Apu lazította meg egyszer bár motorja sosem volt,viszont 110 éve géplakatos :D
Kalapáccsal finoman ráütött a tetejére,majd próbálta kulccsal lazítani,aztán ismét kalapács kicsit erősebben,mindez egy vasas ember ügyességével,5 perc múlva sikerült a művelet és semmi sem sérült,kivéve a kezem még előtte,mikor rágyúrtam izomból,a kulcs meg leugrott a csavarról :D
smate
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 136
Csatlakozott: 2010.07.06. 21:47
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: smate »

aha, kössz, az a baj hogy olyan nagy kulcsom sincs max csőkulcsal tudnám lenyitni, de ha az lecsúszik lefarigcsálja a csavart,
felmelegítettem, folyt alóla vmi fekete folyadék, megvárom amég kihűl
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: gabsic »

smate írta:Helló, TS 125 első villáját hogy lehet kivenni mert próbáltamén lecsavarni a felső kormánykiflin lévő csavart de meg se moccant, egyáltalán órajárással ellentésen jön le ?
Mert meg van tépve mint állat. Rosszabb eseben bele is van ragasztva a zárócsavar (nekem a TZ-nél bele ragasztotta az előző nagytudású tulaj :( Még méteres csövet dugva a kulcsra sem indult meg, úgyhogy meg kellett melegíteni az egész villafejet 150 fok körülre hogy engedjen a ragasztó)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
smate
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 136
Csatlakozott: 2010.07.06. 21:47
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: smate »

Helló, TS 125 első villáját hogy lehet kivenni mert próbáltamén lecsavarni a felső kormánykiflin lévő csavart de meg se moccant, egyáltalán órajárással ellentésen jön le ?
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

rolymoto9 írta:Hali

Olyat szeretnék kérdezni, hogy 125-ös ETZ hátsó agyban a sztender felöl lévő csapágy,ha az újjam beledugom nagyobb rántásra kijön a házból.Mivel tudnám berakni normálisan mondjuk ha nincs csapágyragasztóm,gondolok itt ház valamilyen módon lévő felütésére vagy valami, minden ötletet meghallgatok.Segítséget előre is köszi
Szerintem is a pontozás elég barbár megoldás főként a jó minőségű csapágy elég kemény ahhoz hogy ne tudjad rendesen megpontozni! Megteszi egy jó minőségű 2 komponensű ragasztó.
rolymoto9
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2010.08.17. 13:08
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: rolymoto9 »

Köszönöm szépen mindenkinek!!
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Alfa »

rolymoto9 írta:Hali

Olyat szeretnék kérdezni, hogy 125-ös ETZ hátsó agyban a sztender felöl lévő csapágy,ha az újjam beledugom nagyobb rántásra kijön a házból.Mivel tudnám berakni normálisan mondjuk ha nincs csapágyragasztóm,gondolok itt ház valamilyen módon lévő felütésére vagy valami, minden ötletet meghallgatok.Segítséget előre is köszi
Én 2 éve epoxyval ragasztottam be, azóta bombabiztos :twisted: Előnye, hogy hő hatására elbomlik, így melegítéssel (gázláng) ki lehet szedni, de a fékezések hője még bőven nem bántja.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Seclusion írta:Fel szokták pontozni. Bent van a csapágy a helyén, és a csapágyház peremét pontozóval oda ütöd picikét, alig pár tizednyit, az benntartja a a csapágyat. Kiütésnél természetesen a pontozáskor oda ütött fémrész tönkremegy, így máshol kell újra pontozni.
Valóban, ez az átkosban bevett módszer volt, hiszen akkoriban a jó csapágyragasztók a "tervgazdálkodásnak" köszönhetően beszerezhetetlenek voltak. Mostanság meg 1-2 ezer Ft körül kiváló minőségű (erre a célra) ragasztót lehet kapni.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

rolymoto9 írta:Hali

Olyat szeretnék kérdezni, hogy 125-ös ETZ hátsó agyban a sztender felöl lévő csapágy,ha az újjam beledugom nagyobb rántásra kijön a házból.Mivel tudnám berakni normálisan mondjuk ha nincs csapágyragasztóm,gondolok itt ház valamilyen módon lévő felütésére vagy valami, minden ötletet meghallgatok.Segítséget előre is köszi
Fel szokták pontozni. Bent van a csapágy a helyén, és a csapágyház peremét pontozóval oda ütöd picikét, alig pár tizednyit, az benntartja a a csapágyat. Kiütésnél természetesen a pontozáskor oda ütött fémrész tönkremegy, így máshol kell újra pontozni.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

rolymoto9 írta:Hali

Olyat szeretnék kérdezni, hogy 125-ös ETZ hátsó agyban a sztender felöl lévő csapágy,ha az újjam beledugom nagyobb rántásra kijön a házból.Mivel tudnám berakni normálisan mondjuk ha nincs csapágyragasztóm,gondolok itt ház valamilyen módon lévő felütésére vagy valami, minden ötletet meghallgatok.Segítséget előre is köszi
Hmmm ez a probléma van nálam is... én mindennemű kétkomponensű fémragasztó híve vagyok, bár lehet hogy nem örökéletű és nem a legjobb megoldás, de hirtelen nem jutott más eszembe...
rolymoto9
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2010.08.17. 13:08
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: rolymoto9 »

Hali

Olyat szeretnék kérdezni, hogy 125-ös ETZ hátsó agyban a sztender felöl lévő csapágy,ha az újjam beledugom nagyobb rántásra kijön a házból.Mivel tudnám berakni normálisan mondjuk ha nincs csapágyragasztóm,gondolok itt ház valamilyen módon lévő felütésére vagy valami, minden ötletet meghallgatok.Segítséget előre is köszi
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

Teknőc írta:Halihó!



Más téma:- ami idevág- a kis etz hátsó telója jó a kis ts-be?
:-k 8-[

Teknőc
Jó.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Teknőc írta:Halihó!

Nos, kinek is van ETS 250-ese?
Nem csak Bambinak van…


Teknőc
"A klubtúrákon is csak a Mesterét látjuk,senki másnak nincs."

Értelmezd a mondatot.Nem azt irtam hogy senkinek nincs az országban Bambin kivűl,hanem hogy a klubtúrákon csak Bambinak van.
Offnak vége részemről.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Teknőc
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 354
Csatlakozott: 2009.07.14. 07:36
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Teknőc »

Halihó!

Nos, kinek is van ETS 250-ese?
Nem csak Bambinak van…
Például:
Acidrain, itt Szegeden, Szomszédban.
Veterán körben is mozog.
Full gyári állapotban..
Dcsaby, aki ismerőse, és még kb. 10 embernek van, aki regisztrált.
Aztán még van egy jó pár embernek még az országban, kb.5 emberkének.
Hát szóval tényleg ritka a Púpos.
:-k 8-[ :roll: :wink: :-#

Más téma:- ami idevág- a kis etz hátsó telója jó a kis ts-be?
:-k 8-[

Teknőc
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

kiszsebi írta:
és az ETS hol maradt :?:

:-"
Jogos,de inkább a ma mindenki által jobban ismerteket soroltam ide.Az ETS meglehetősen ritkán látott gép.A klubtúrákon is csak a Mesterét látjuk,senki másnak nincs.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

zsakfos írta: Te csak Etz-ben tudsz gondolkodni? :D :D :D
Az ES250 vagy a TS250 vagy a TS250/1 az akkor nem 250-es? :-"
és az ETS hol maradt :?:

:-"
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

ambrusviktor írta:
Akkor bocs... de legalább annyit tudsz, hogy nem 250esé a könyv szerint.
Te csak Etz-ben tudsz gondolkodni? :D :D :D
Az ES250 vagy a TS250 vagy a TS250/1 az akkor nem 250-es? :-"
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

zsakfos írta:
Na jó jó.De melyik szervizkönyv?Gyanitom az Etz 250 szervizkönyve :D
De én elsősorban a Trophysok válaszára várok hogy igazolják a gyanúmat hogy ez Es 250 Trophyra való.
Akkor bocs... de legalább annyit tudsz, hogy nem 250esé a könyv szerint.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

ambrusviktor írta:
A szervízkönyv 250esre ezt mondja: "görgős lánc által 12,7x7,75x8,51mm, 130görgő szólóüzemhez"
Na jó jó.De melyik szervizkönyv?Gyanitom az Etz 250 szervizkönyve :D
De én elsősorban a Trophysok válaszára várok hogy igazolják a gyanúmat hogy ez Es 250 Trophyra való.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

zsakfos írta:Szert tettem egy ilyen vadonatúj láncra.
Zsírpapirban ahogy illik :D
Elméletileg gyári lánc.
A bajság a méretével van.
Az én /1-emre nem jó.Szeretném megtudni melyik MZ-re jó.
Valaki tollal ráirta hogy MZ 250.
Talán nagy Trophy?
Aki tudja irja meg légyszi.
A mérete:1x12,9x7,75x118.

Kép
A szervízkönyv 250esre ezt mondja: "görgős lánc által 12,7x7,75x8,51mm, 130görgő szólóüzemhez"
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Szert tettem egy ilyen vadonatúj láncra.
Zsírpapirban ahogy illik :D
Elméletileg gyári lánc.
A bajság a méretével van.
Az én /1-emre nem jó.Szeretném megtudni melyik MZ-re jó.
Valaki tollal ráirta hogy MZ 250.
Talán nagy Trophy?
Aki tudja irja meg légyszi.
A mérete:1x12,9x7,75x118.

Kép
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

DrV írta:Nyugisan 4.2 de ha sietek akkor 4.5 Midkét esetben élvezettel motorozok 90 környékén. 80nál talán lemenne4 vagy alá is.
Akkor Te vagy az én emberem :) copyzlak ha megengeded és felteszem azt a 18asat :)
Köszönöm!
Megjegyzem korábbi méréseknél az az 5l nagyon megijesztett...
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 51 vendég