Futómű

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: DrV »

MrDok írta:
DrV írta:Üdv!

Nekiláttam az ETZm hátsó lengéscsillapító felújításának. Mindkettőt szét is szedtem, de az egyik (a sokkal rosszabbik) talán már menthetetlen: tömítése nincs, teli volt rozsdával és sárral, az összes tömítése cserés. Ami aggasztó az a rozsda. A szétszedés előtt a becsúszó szárnak volt egy kis kotyogása, de nem görbe, inkább kopás a tömítéseknél. Rozsdát nem vettem még észre a száron, ellenben a felső duggatyú, ami a zárócsavar alatt van az már rozsdás illetve a belső cső és a külső csőnek a belseje. A szocimotoros cikk alapján vettem két szimeringet, de a javítási kézikönyvben lévő radiális tömítőgyűrű is sztem cserés, illetve a a fenti dugattyú közepén lévő szimering is. Ezekhez hogy lehet hozzáférni? Vagy inkább jobb lenne 2 csillapítót vennem? A rugó, állítókar stb hibátlan állapotú. Lehetőleg menteném, de ha 1 hónap múlva megint kijön az olaj akkor inkább veszek kompletten vagy alkatrészt.
Amit te felső dugattyúnak írsz az a szimmeringház. Felül van rajta egy "lemezkupak, ha azt leszeded alatta már a szimmering van. simán kifordítod csavarhúzóval. Mondjuk a szimmeringházat nehéz megfogni rendesen, az ugye alu ötvözet, és nem kéne sérüljön.
Rozsda: csak a belső cső belseje legyen jó, a többi nem gond, nem szól bele a működésbe.
Legközelebb azért ne várj vele eddig.
Most szedtem szét először...

Matt1989 írt egy cikket a csillapító szereléséről, amiben teflon szalaggal tömítette a szimeringházat. Ez mennyire jó ötlet/tartós? Leginkább a szerző saját tapasztalata érdekelne, de természetesen bárki válaszának örülni fogok. Ha minden jól megy jövőhéten már vígan motorozhatok:D Hamarosan irány Szlovénia, jó gumikkal, futóművel:D
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok »

DrV írta:Üdv!

Nekiláttam az ETZm hátsó lengéscsillapító felújításának. Mindkettőt szét is szedtem, de az egyik (a sokkal rosszabbik) talán már menthetetlen: tömítése nincs, teli volt rozsdával és sárral, az összes tömítése cserés. Ami aggasztó az a rozsda. A szétszedés előtt a becsúszó szárnak volt egy kis kotyogása, de nem görbe, inkább kopás a tömítéseknél. Rozsdát nem vettem még észre a száron, ellenben a felső duggatyú, ami a zárócsavar alatt van az már rozsdás illetve a belső cső és a külső csőnek a belseje. A szocimotoros cikk alapján vettem két szimeringet, de a javítási kézikönyvben lévő radiális tömítőgyűrű is sztem cserés, illetve a a fenti dugattyú közepén lévő szimering is. Ezekhez hogy lehet hozzáférni? Vagy inkább jobb lenne 2 csillapítót vennem? A rugó, állítókar stb hibátlan állapotú. Lehetőleg menteném, de ha 1 hónap múlva megint kijön az olaj akkor inkább veszek kompletten vagy alkatrészt.
Amit te felső dugattyúnak írsz az a szimmeringház. Felül van rajta egy "lemezkupak, ha azt leszeded alatta már a szimmering van. simán kifordítod csavarhúzóval. Mondjuk a szimmeringházat nehéz megfogni rendesen, az ugye alu ötvözet, és nem kéne sérüljön.
Rozsda: csak a belső cső belseje legyen jó, a többi nem gond, nem szól bele a működésbe.
Legközelebb azért ne várj vele eddig.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok »

piedone írta:Sziasztok ! tudtok mondani olyan céget vagy szakit aki lengéscsilapító müszeres beálításával foglalkozik, ugyanis az elsö kettő nem egyszere dolgozik. előre is köszönöm az infókat
Mz telót müszerrel? Max. kiröhögnek...... ha találsz műszeres céget.
Bambi mester.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
piedone
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2011.03.19. 22:23
MZ-d típusa: es 125
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: piedone »

Sziasztok ! tudtok mondani olyan céget vagy szakit aki lengéscsilapító müszeres beálításával foglalkozik, ugyanis az elsö kettő nem egyszere dolgozik. előre is köszönöm az infókat
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: DrV »

Üdv!

Nekiláttam az ETZm hátsó lengéscsillapító felújításának. Mindkettőt szét is szedtem, de az egyik (a sokkal rosszabbik) talán már menthetetlen: tömítése nincs, teli volt rozsdával és sárral, az összes tömítése cserés. Ami aggasztó az a rozsda. A szétszedés előtt a becsúszó szárnak volt egy kis kotyogása, de nem görbe, inkább kopás a tömítéseknél. Rozsdát nem vettem még észre a száron, ellenben a felső duggatyú, ami a zárócsavar alatt van az már rozsdás illetve a belső cső és a külső csőnek a belseje. A szocimotoros cikk alapján vettem két szimeringet, de a javítási kézikönyvben lévő radiális tömítőgyűrű is sztem cserés, illetve a a fenti dugattyú közepén lévő szimering is. Ezekhez hogy lehet hozzáférni? Vagy inkább jobb lenne 2 csillapítót vennem? A rugó, állítókar stb hibátlan állapotú. Lehetőleg menteném, de ha 1 hónap múlva megint kijön az olaj akkor inkább veszek kompletten vagy alkatrészt.
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Avatar
frensis
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: frensis »

redocstomi írta:Hali!
250-s ETZ hátsó rugóstagba milyen viszkozitású olaj való?
2,5w
Üdv.: Feri

Feel My MZ Power !!
Avatar
redocstomi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 42
Csatlakozott: 2008.06.12. 13:46
Tartózkodási hely: Körmend

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: redocstomi »

Hali!
250-s ETZ hátsó rugóstagba milyen viszkozitású olaj való?
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: gabsic »

nyakas írta: 24,3 mm a festékvastagsággal együtt :D
KÖSZÖNÖM!!!!!!!!!!!!!!! Újabb sörrel jövök! :smt023
Csak zárójelben jegyzem meg hogy az utángyártott csoda belső átmérője 22,4mm, külső átmérője pedig 28mm (a blokktartóvas belső átmérője 30mm)
Nah megyek is esztergáltatni...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: nyakas »

gabsic írta:
nyakas írta: milyen motorvázról beszélsz :-k tipus :?:
Háááát, olyasmire gondolok ami terméskővel is bontható ;)
A 251-esemben áll nagyon ferdén a blokk, ezért kell blokktartókat meg gumikat (is) cserélnem.
Szóval 251, de gondolom sima 250es ETZ-nél is ugyanilyen átmérőjű...
24,3 mm a festékvastagsággal együtt :D
A viz szalad, a kő marad!
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: gabsic »

nyakas írta: milyen motorvázról beszélsz :-k tipus :?:
Háááát, olyasmire gondolok ami terméskővel is bontható ;)
A 251-esemben áll nagyon ferdén a blokk, ezért kell blokktartókat meg gumikat (is) cserélnem.
Szóval 251, de gondolom sima 250es ETZ-nél is ugyanilyen átmérőjű...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: nyakas »

gabsic írta:Nagy kérdésem volna...
Rendeltem ma egy csomó alkatrészt, de hát...őőőő... bár ne tettem volna...
Na szóval... vettem "távtartó persely"-t is a blokktartó vasakhoz... na ez a méretpontos utángyártott alkatrész...
Úgyhogy holnap esztergáltatni akarok olyat amit használni is lehet... de ehhez kellene tudnom a vázon annak a csőnek a külső átmérőjét amibe a lengővillatengely megy bele. ha normálisan akarom megfogalmazni akkor a lengővilla-tengely-persely külső átmérője kellene... amire ugye rámegy a blokktartóvas gumiperselye, és ez az ominózus műanyag persely.
Ha valakinek van kéznél bontott váza akkor LÉCCILÉCCILÉCCI mérje meg nekem az átmérőt.
milyen motorvázról beszélsz :-k tipus :?:
A viz szalad, a kő marad!
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Nagy kérdésem volna...
Rendeltem ma egy csomó alkatrészt, de hát...őőőő... bár ne tettem volna...
Na szóval... vettem "távtartó persely"-t is a blokktartó vasakhoz... na ez a méretpontos utángyártott alkatrész...
Úgyhogy holnap esztergáltatni akarok olyat amit használni is lehet... de ehhez kellene tudnom a vázon annak a csőnek a külső átmérőjét amibe a lengővillatengely megy bele. ha normálisan akarom megfogalmazni akkor a lengővilla-tengely-persely külső átmérője kellene... amire ugye rámegy a blokktartóvas gumiperselye, és ez az ominózus műanyag persely.
Ha valakinek van kéznél bontott váza akkor LÉCCILÉCCILÉCCI mérje meg nekem az átmérőt.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Pontosan így jártam, hagyhattam Pécsett a motort ismerősömnél még 2 éve. Majdnem a kerék is kiesett. Azóta inkább minden túra előtt ellenőrzöm, és a kerékcsavarok csak nagyon módjával vannak meghúzva, azóta hibátlan.
Avatar
Devil
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 348
Csatlakozott: 2007.07.16. 20:36
Tartózkodási hely: Kecskemet

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Devil »

MrDok írta:
Devil írta:sajnos rossz szokás, hogy a kerék tengelyeken a csavarokat mindenki annyira megtépi amennyire csak tudja, na ez nem túl egészséges, mert a távtartó ilyenkor szokott megroppanni. Erre érdemes szerintem nagyon odafigyelni, mert ilyen miatt a csapágyak könnyedén széthullanak és ugye ez egy túrán nem valami szerencsés dolog :)
Hm... Egy méretre esztergált vascsőről beszélünk? :-k :shock:
leegyszerűsítve igen, ha kellően meghúzzák a csavart, könnyen előfordul, hogy ez a vascső deformálódik és "zsugorodik"
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Ezer köszi! Holnap meg is próbálom.

Nem feszegettem meg, mert egyedül a szimering környékén nyúlkáltam, mondom hátha tudok a szimeringen akkora kárt okozni, hogy fel levegősödjön a rendszer, és kijöjjön. De csak módjával csináltam.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Seclusion írta:
MrDok írta:Azért szorul mert a tömítés a lemezkupak és a szimmeringház között teszi a dolgát. Ha a lemezkupakot fellazítod az is meglazul, és könnyen kijön.
A lemezkupak ezen a képen a legfelső alkatrész?

http://szocimotoros.hu/cikkek/teshotelo/9.jpg
Igen, az külön lejön.(rosszul írtam, ezen van a tömítés, de a lényeg ugyanaz. nem feszegetted szét egy kicsit a felsö szélét?) Az tartja bent a szimmeringet, és a tömítést védi (meg még egy alátét is van rajta). Ha leszedted, ott a szimmering.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

MrDok írta:Azért szorul mert a tömítés a lemezkupak és a szimmeringház között teszi a dolgát. Ha a lemezkupakot fellazítod az is meglazul, és könnyen kijön.
A lemezkupak ezen a képen a legfelső alkatrész?

http://szocimotoros.hu/cikkek/teshotelo/9.jpg
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Seclusion írta:Sziasztok!

Nem olvastam végig a fórumot, de leszek bátor, és felteszem a kérdést :D
A hátsó teleszkóp szimeringjét szeretném kicserélni. Már le is szedtem majdnem mindent (előtte egy alkatrész teleszkópot szétkaptam), de a dugattyút nem bírom kihúzni. Látszik rajta, hogy amikor tépem teljes erőmből és a 75 kilómból, kiemelkedik kb 4mm-ert, de nem jön ki. Gondoltam rá, hogy rákötöm a Fordra, de végső soron nem merészkedtem erre :D (majd két kocsi közé fogjuk :D)
Tudtok mondani valami ötletet, mivel kínozzam még meg?
A másik pedig, hogy abból az alkatrészből, amiben a szimering van, abból hogy tudom kiszedni úgy, hogy ne sérüljön meg?
Köszi!

Szilárd
Nem kell autó, egy hegyes végű kúpos fogó jó hozzá (félkör alakú az egyik pofa keresztmetszete), vagy csavarhúzó (menetre vigyázni!). Óvatosan feszegetve, váltott oldalon megmozgatod a lemezkupakot (a domború fele a fogónak nem roncsolja a menetet),így szépen ki lehet szedni. Számíts hígan folyó rettenetesen koszos bűzös olajra! Ne borítsd magadra.
Azért szorul mert a tömítés a lemezkupak és a szimmeringház között teszi a dolgát. Ha a lemezkupakot fellazítod az is meglazul, és könnyen kijön.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Sziasztok!

Nem olvastam végig a fórumot, de leszek bátor, és felteszem a kérdést :D
A hátsó teleszkóp szimeringjét szeretném kicserélni. Már le is szedtem majdnem mindent (előtte egy alkatrész teleszkópot szétkaptam), de a dugattyút nem bírom kihúzni. Látszik rajta, hogy amikor tépem teljes erőmből és a 75 kilómból, kiemelkedik kb 4mm-ert, de nem jön ki. Gondoltam rá, hogy rákötöm a Fordra, de végső soron nem merészkedtem erre :D (majd két kocsi közé fogjuk :D)
Tudtok mondani valami ötletet, mivel kínozzam még meg?
A másik pedig, hogy abból az alkatrészből, amiben a szimering van, abból hogy tudom kiszedni úgy, hogy ne sérüljön meg?
Köszi!

Szilárd
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Devil írta:sajnos rossz szokás, hogy a kerék tengelyeken a csavarokat mindenki annyira megtépi amennyire csak tudja, na ez nem túl egészséges, mert a távtartó ilyenkor szokott megroppanni. Erre érdemes szerintem nagyon odafigyelni, mert ilyen miatt a csapágyak könnyedén széthullanak és ugye ez egy túrán nem valami szerencsés dolog :)
Hm... Egy méretre esztergált vascsőről beszélünk? :-k :shock:
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Krepp »

Dénes írta:Ferodoba az a jó, hogy nem érzékeny a melegedésre, de amugy számottevően nem fog jobban mint egy mezei. Viszont egy nagy szerpentin harmadik lejtős kanyarjában jó szolgálatot tehet. ;)
3 izmosabb fékezés után a hagyományos (800 ft-os) megszűnik létezni.
Pontossan, a 800as (nekem 1200volt) szerpentinen 1 nap után nyikorgott
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Avatar
Devil
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 348
Csatlakozott: 2007.07.16. 20:36
Tartózkodási hely: Kecskemet

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Devil »

sajnos rossz szokás, hogy a kerék tengelyeken a csavarokat mindenki annyira megtépi amennyire csak tudja, na ez nem túl egészséges, mert a távtartó ilyenkor szokott megroppanni. Erre érdemes szerintem nagyon odafigyelni, mert ilyen miatt a csapágyak könnyedén széthullanak és ugye ez egy túrán nem valami szerencsés dolog :)
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok »

matt1989 írta:Üdv!

Kis segítség kellene!

Szorul az első kerekem.

Eddig is szorult, de ma szétszedtem kicserélni a fékbetétet, és akkor azt is megcsinálnám.

A helyzet a következő. Visszarakom a tengelyt a távtartókat, ha kicsit is meghúzom a tengely végén lévő csavart már szorul a kerék.
Van 2 pár távtartóm cserélgettem őket, a tengelyt is de a probléma továbbra is fennáll.

Lehet, hogy a távtartót kellene cserélni, vagy mi lehet a gond?

A csapágyak nem szorulnak, azt néztem.
A megoldás egyszerű: rövid a távtartó. Mielőtt kiszeded a csapágyakat nézd meg mennyit lötyög köztük a távtartó, és olyan vastag hézagolást (vastagabb lehet, vékonyabb nem) tegyél a távtartó mellé (pl egy alátét).
Az én hátsó kerekem is ilyen volt, elég sokáig bírták benne a csapágyak az oldalirányú terhelést......
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Ferodoba az a jó, hogy nem érzékeny a melegedésre, de amugy számottevően nem fog jobban mint egy mezei. Viszont egy nagy szerpentin harmadik lejtős kanyarjában jó szolgálatot tehet. ;)
3 izmosabb fékezés után a hagyományos (800 ft-os) megszűnik létezni.
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Na végeztem.

A csapágyakat kicseréltem koyora, továbbá két belső távtartót megcseréltem, de a probléma nem múlt el, ha meghúztam kicsit is már szorult.

Raktam fel, önzáró anyát és csak finoman húztam meg így egész jó, csak ki ne essen a kerék...

A féktárcsát és a betéteket is kicseréltem, valamint az első teleszkópokba raktam 3cm-es pogácsákat, hogy keményebb legyen az eleje, mert a kipufogókönyök belevert a sárvédőbe.

Tapasztalat:
Sokkal jobban vezethető a motor és nagyobb lett az ülésmagasság. A kormány már csak éppenhogy szitál.
A ferodo betétnek még be kell kopni, de sokkal egyenletesebben fog mint a 800 ft-os és nem is nyikorog...
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Lehet tényleg a belső távtartó a hibás, mert van egy rossz felnim azt felraktam és tökéletesen működik meghúzva is.

Ebben pedig még ha meg sem húzom, csak bedugom a tengelyt a helyére már kezd szorulni...

Úgyhogy csapágyat cserélek és a belső távtartót is kicserélem.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

matt1989 írta:Üdv!

Kis segítség kellene!

Szorul az első kerekem.

Eddig is szorult, de ma szétszedtem kicserélni a fékbetétet, és akkor azt is megcsinálnám.

A helyzet a következő. Visszarakom a tengelyt a távtartókat, ha kicsit is meghúzom a tengely végén lévő csavart már szorul a kerék.
Van 2 pár távtartóm cserélgettem őket, a tengelyt is de a probléma továbbra is fennáll.

Lehet, hogy a távtartót kellene cserélni, vagy mi lehet a gond?

A csapágyak nem szorulnak, azt néztem.
Ez 250
Tárcsafékes kerék távtartó mérete:18x22x60.8
Dobfékes kerék távtartó méret:22x2x37,2
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Magában a kerékagyban, a két csapágy közötti távtartó lehet a hibás. Egyébként nekem is szorul. Nem szoktam bikából meghúzni...
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Üdv!

Kis segítség kellene!

Szorul az első kerekem.

Eddig is szorult, de ma szétszedtem kicserélni a fékbetétet, és akkor azt is megcsinálnám.

A helyzet a következő. Visszarakom a tengelyt a távtartókat, ha kicsit is meghúzom a tengely végén lévő csavart már szorul a kerék.
Van 2 pár távtartóm cserélgettem őket, a tengelyt is de a probléma továbbra is fennáll.

Lehet, hogy a távtartót kellene cserélni, vagy mi lehet a gond?

A csapágyak nem szorulnak, azt néztem.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Tárcsafékes kerékbe 163 mm, dobfékes kerekek 148 mm, 16 coloshoz 122 mm.
frensis írta:Üdv !

Nagy ETZ kerekeiben milyen hosszú küllők vannak ?
Neten annyi fajtát találtam, hogy elbizonytalanodtam.
Hátsó telóba lehet kapni új szilentet valahol ?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

frensis írta:Üdv !
Hátsó telóba lehet kapni új szilentet valahol ?
csak erre tudok válaszolni: nekem cserével együtt 5000 Ft-ba került...
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
frensis
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: frensis »

Üdv !

Nagy ETZ kerekeiben milyen hosszú küllők vannak ?
Neten annyi fajtát találtam, hogy elbizonytalanodtam.
Hátsó telóba lehet kapni új szilentet valahol ?
Üdv.: Feri

Feel My MZ Power !!
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok »

POINTER írta:
Köszi a tippet, a jedi erő meg egy méteres vasrúd segített. :D
Pointer
Egészségedre! Ugye nem volt nehéz..... :lol:
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
POINTER
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 61
Csatlakozott: 2010.02.18. 13:25
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: POINTER »

Menni fog meglátod,csak a kereket ved ki előtte:-)[/quote]

Köszi a tippet, a jedi erő meg egy méteres vasrúd segített. :D
Pointer
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: bambi »

POINTER írta:Szia!
Amilyen anyagból csinálták az MZ lengővillákat, simán kiegyenesítheted, semmi baja nem lesz.
Így van egy keresztbe tett vasrúddal két ember gond nélkül tudja egyengetni.A 250-est már sokkal nehezebb.[/quote]

Köszi, megpróbálom háta sikerül. Esetleg van valakinek eladója? Ha nem sikerülne a mentalista visszahajlítás... :) Majd rászámolok 3, 2, 1, mukodj! :D :D
Pointer[/quote]
Menni fog meglátod,csak a kereket ved ki előtte:-)
Avatar
POINTER
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 61
Csatlakozott: 2010.02.18. 13:25
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: POINTER »

Szia!
Amilyen anyagból csinálták az MZ lengővillákat, simán kiegyenesítheted, semmi baja nem lesz.[/quote]Így van egy keresztbe tett vasrúddal két ember gond nélkül tudja egyengetni.A 250-est már sokkal nehezebb.[/quote]

Köszi, megpróbálom háta sikerül. Esetleg van valakinek eladója? Ha nem sikerülne a mentalista visszahajlítás... :) Majd rászámolok 3, 2, 1, mukodj! :D :D
Pointer
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: bambi »

MrDok írta:
POINTER írta:Sziasztok!
Kérdezném, hogy az Etz 251-es lengővillája helyettesíthető más mz típus lengővillájával.
Az enyém el van görbülve egy kicsit, de pont 251-es lengővillát nem találok sehol, az új ára meg horror.
Üdv!
Pointer
Szia!
Amilyen anyagból csinálták az MZ lengővillákat, simán kiegyenesítheted, semmi baja nem lesz.
Így van egy keresztbe tett vasrúddal két ember gond nélkül tudja egyengetni.A 250-est már sokkal nehezebb.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok »

POINTER írta:Sziasztok!
Kérdezném, hogy az Etz 251-es lengővillája helyettesíthető más mz típus lengővillájával.
Az enyém el van görbülve egy kicsit, de pont 251-es lengővillát nem találok sehol, az új ára meg horror.
Üdv!
Pointer
Szia!
Amilyen anyagból csinálták az MZ lengővillákat, simán kiegyenesítheted, semmi baja nem lesz.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: csikin »

Elvileg a 251-é megegyezik a ts 250/1-el. De nem biztos. Össze kell nézni.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
POINTER
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 61
Csatlakozott: 2010.02.18. 13:25
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: POINTER »

Sziasztok!
Kérdezném, hogy az Etz 251-es lengővillája helyettesíthető más mz típus lengővillájával.
Az enyém el van görbülve egy kicsit, de pont 251-es lengővillát nem találok sehol, az új ára meg horror.
Üdv!
Pointer
Sleek
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2010.11.02. 06:36
MZ-d típusa: ETZ -250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Sleek »

Alfa írta:Ha a csillapítás szára (a dugattyúrúd) is rozsdás, annak nem ér semmit a szimeringcsere...

Ami jó, az a cseh, ami körmöskulccsal állítható. Én a másikat vettem (szebb volt... azt hittem a minőség kb ua... lol), a rugója nagyon puha, és jóval hosszabb is mint a gyári (kiemelNÉ a motor hátát, ha nem ütne fel 1 személlyel is). A taiwani viszont összepárosítható a gyári rugóval, csak mivel hosszabb, kell egy közbetét, amit a rugó és a teló teteje közé teszel be. Ez egy gyűrű, a megfelelő helyeken peremekkel. Így összerakva eddig még jó, de ha nincs kéznél esztergagép és alapanyag, szívás tud lenni.
Köszönöm szépen. :smt023 :smt041
Eszterga megoldott dolog mert az van a melóhelyen.
Saját magam veszem kézbe az esztergát mert aki szaki esztergál ő lakatos de nem ért az esztergához.Szóval egy barbár.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Ha a csillapítás szára (a dugattyúrúd) is rozsdás, annak nem ér semmit a szimeringcsere...

Ami jó, az a cseh, ami körmöskulccsal állítható. Én a másikat vettem (szebb volt... azt hittem a minőség kb ua... lol), a rugója nagyon puha, és jóval hosszabb is mint a gyári (kiemelNÉ a motor hátát, ha nem ütne fel 1 személlyel is). A taiwani viszont összepárosítható a gyári rugóval, csak mivel hosszabb, kell egy közbetét, amit a rugó és a teló teteje közé teszel be. Ez egy gyűrű, a megfelelő helyeken peremekkel. Így összerakva eddig még jó, de ha nincs kéznél esztergagép és alapanyag, szívás tud lenni.
Avatar
punisher
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 196
Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Göd

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: punisher »

A rugót csiszold le és fújd le feketére vagy szerezz be használtan nomeg cserélj szimmeringet. Ez a legolcsóbb szerintem :roll: .
Sleek
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2010.11.02. 06:36
MZ-d típusa: ETZ -250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Sleek »

Sziasztok Szakik.
Tanácsot szeretnék kérni hátha ti tudtok segíteni ebben :)
Lenne egy etz 250 a hátsó teleszkópok nagyon ronda állapotban vannak már.
Rozsdásak is meg folyatnak is.
Milyent érdemes bele venni cseh vagy Tw?
Sajnos németre nincs annyi pénzem mint amennyibe kerül 15-19ezer ft/db
Segítségeteket köszönöm.
\:D/
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Elvileg nem kell meglazítani semmit, van a markolaton egy furat, csak oda kell fordítani és előbukkan a csavar.

Dénes, sajnos nem tudok este menni, úgyhogy valamikor máskor kell megoldani a kormányszorító cserét. :(
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Meglazítod a féket, meg a gázkart, eltolod a kormánycsövön balra. Alattuk előbukkan a zárókupakot rögzítő csavar. Azt kitekered aztán jónapot. Ja nem....nem jónapot hanem kitekered és kihúzod a dugót. :D (hú de vicces vagyok korán reggel) :twisted:
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: young boys »

Atilla írta:
Dénes írta:
Kép

Szerintem semmilyen tapasztalható hatása nincs, ahhoz nagyobb tömegűnek kéne lennie. (mondjuk enyém nagyobb), vagy ha van is hatása elhanyagolható.
Én egy gumidugót fűztem fel a csavar szárára, a végére egy olyan "önszoruló alátétes anyát" (nemtom mi a neve) tettem, így ha tekerem a csavart az összehúzza a gumit és befeszül.

Egyébként nemtudom, milyen módszerrel kell feltenni, mert semmit nem adtak hozzá csak a 2 fémdarabot.

erről már volt szó. a kormányvég súlynak semmi köze a kormány lengéshez. A cső saját rezonanciáját hangolják el vele olyan rezonanciára, amit a motor nem ad a használt fordulatszám tartományban. Így nem zizeg a cső a kezedben, nem zsibbadsz el, kevésbé fárasztó.
Ha már itt tartunk hogy lehet kivenni a kormány végéből a dugót roncsolás mentesen?
Szivató kart cserélnék és nem birom levenni a markolatot a kormányvég dugó miatt...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Hát igen, a tények ezt mutatják. :D
Azért lehet rábízom bambira a centrírt meg a lengőkar szilentezését tavasszal. :roll:

Hozd holnap a szorítót, viszem én is a karbid. 8)
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Atilla »

petrvs írta:"Fogadjunk, hogy kéne egy ilyen már nagyon! "

Kipróbálnám kíváncsiságból, de szükségem (kopp-kopp) nincsen rá 8)

------

Kormányvégsúly-kép, amit ígértem:

Kép
Ja, ez hozzászólás Dénesnek szólt, mert nálam van egy ilyen komplett szorító, amit neki ígértem.
Mert ő ezt előnyösebbnek látja, mint a futómű javítást... :twisted:
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Dénes írta:
Alfa írta:A kormányvégsúlyról viszont te írhatnál :mrgreen: Hol vetted, univerzálist vettél-e, hogyan illeszkedik bele a gázmarkolatba, kellett e rajta valamit faragni? Ja és a hatás milyen? :D

Kép

Szerintem semmilyen tapasztalható hatása nincs, ahhoz nagyobb tömegűnek kéne lennie. (mondjuk enyém nagyobb), vagy ha van is hatása elhanyagolható.
Én egy gumidugót fűztem fel a csavar szárára, a végére egy olyan "önszoruló alátétes anyát" (nemtom mi a neve) tettem, így ha tekerem a csavart az összehúzza a gumit és befeszül.

Egyébként nemtudom, milyen módszerrel kell feltenni, mert semmit nem adtak hozzá csak a 2 fémdarabot.

erről már volt szó. a kormányvég súlynak semmi köze a kormány lengéshez. A cső saját rezonanciáját hangolják el vele olyan rezonanciára, amit a motor nem ad a használt fordulatszám tartományban. Így nem zizeg a cső a kezedben, nem zsibbadsz el, kevésbé fárasztó.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 37 vendég