Futómű

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
frensis
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: frensis »

A 32-es illetve a 35-ös első telónak mekkora a belső átmérője ?
Csinálok hétfőn pogácsát különböző méretben, kipróbálom mit változtat a gépen.
Üdv.: Feri

Feel My MZ Power !!
Avatar
frensis
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: frensis »

Alfa írta:Ez a hidraulika karmantyús dolog hogy működik? Ez a "hivatalos" neve amin boltban lehet kérni? Épp telófelújítás a következő napirendi pont (izzad már rendesen a szimmering a baromi szoros porlehúzón keresztül is, inkább most megcsinálom mint nyáron...), és ha ez megbízhatóbb plusz gázos is lehet a teló vele, kipróbálnám. A zárócsavarokba a szelepet probléma nélkül beleteszem.

Kell valami más átalakítás? vagy a karmantyúból úgyanúgy lehet kapni 35x47x7est, és csak simán berakom, felfújom, és hagyszóljon? Most olvastam vissza, nem lehet kapni... akkro inkább marad még egy etapra a szimmering, 2 dbot csináltatni szerintem húzós árban van :S
Dénes írta:
Szerintem semmilyen tapasztalható hatása nincs, ahhoz nagyobb tömegűnek kéne lennie. (mondjuk enyém nagyobb), vagy ha van is hatása elhanyagolható.
Én egy gumidugót fűztem fel a csavar szárára, a végére egy olyan "önszoruló alátétes anyát" (nemtom mi a neve) tettem, így ha tekerem a csavart az összehúzza a gumit és befeszül.

Egyébként nemtudom, milyen módszerrel kell feltenni, mert semmit nem adtak hozzá csak a 2 fémdarabot.
Na megnézem majd, sose láttam még ilyen anyát (vagy nem ezen a néven :D)

Én Kalocsán a Kalocsapágy kereskedésben csináltattam, 1 hét alatt kész van, 400 FT/db.
Kíváncsi leszek milyen lesz.
Üdv.: Feri

Feel My MZ Power !!
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Ez a hidraulika karmantyús dolog hogy működik? Ez a "hivatalos" neve amin boltban lehet kérni? Épp telófelújítás a következő napirendi pont (izzad már rendesen a szimmering a baromi szoros porlehúzón keresztül is, inkább most megcsinálom mint nyáron...), és ha ez megbízhatóbb plusz gázos is lehet a teló vele, kipróbálnám. A zárócsavarokba a szelepet probléma nélkül beleteszem.

Kell valami más átalakítás? vagy a karmantyúból úgyanúgy lehet kapni 35x47x7est, és csak simán berakom, felfújom, és hagyszóljon? Most olvastam vissza, nem lehet kapni... akkro inkább marad még egy etapra a szimmering, 2 dbot csináltatni szerintem húzós árban van :S
Dénes írta:
Szerintem semmilyen tapasztalható hatása nincs, ahhoz nagyobb tömegűnek kéne lennie. (mondjuk enyém nagyobb), vagy ha van is hatása elhanyagolható.
Én egy gumidugót fűztem fel a csavar szárára, a végére egy olyan "önszoruló alátétes anyát" (nemtom mi a neve) tettem, így ha tekerem a csavart az összehúzza a gumit és befeszül.

Egyébként nemtudom, milyen módszerrel kell feltenni, mert semmit nem adtak hozzá csak a 2 fémdarabot.
Na megnézem majd, sose láttam még ilyen anyát (vagy nem ezen a néven :D)
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Köszi!

Akkor marad a próba-szerencse. Majd beszámolok róla! :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
MP1
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MP1 »

KILL3R etz!

Nagyon rég volt, - bő negyed évszázaddal ezelőtt - de ha jól emlékszem, kb.0,5 környékére fújtuk. Progresszívabb volt a rugózás, ami terepen sokat számított, de hogy ez aszfalton jobb-e, nem tudom. :-k
(Még megvan a gép, a blokkját pár éve még használtam egy másik nyalókában, a többi része meg egy sufniban senyved.)

Üdv: P.
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Alfa írta:A kormányvégsúlyról viszont te írhatnál :mrgreen: Hol vetted, univerzálist vettél-e, hogyan illeszkedik bele a gázmarkolatba, kellett e rajta valamit faragni? Ja és a hatás milyen? :D

Kép

Szerintem semmilyen tapasztalható hatása nincs, ahhoz nagyobb tömegűnek kéne lennie. (mondjuk enyém nagyobb), vagy ha van is hatása elhanyagolható.
Én egy gumidugót fűztem fel a csavar szárára, a végére egy olyan "önszoruló alátétes anyát" (nemtom mi a neve) tettem, így ha tekerem a csavart az összehúzza a gumit és befeszül.

Egyébként nemtudom, milyen módszerrel kell feltenni, mert semmit nem adtak hozzá csak a 2 fémdarabot.
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Dénes »

petrvs írta:Köszi, Dénes!

Jéé, őskori kormánylengéscsillapító =D>
bekapcsolható robotpilóta funkcióval :D
Ejj, ezek a régi öregek miket ki nem találtak!
Amúgy Apám Pancsiján volt ilyen tekerentyű, de gyárilag -gondolom- nem ezt a célt szolgálta... vagy igen?

Mégegyszer: köszönöm!
Nm. Miért tud más célt szolgálni? :)
De ez nem lengéscsillapító valójában, az egy másik szerkezet. Ez szorító.
Avatar
petrvs
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 160
Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
Tartózkodási hely: Monor

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: petrvs »

"Fogadjunk, hogy kéne egy ilyen már nagyon! "

Kipróbálnám kíváncsiságból, de szükségem (kopp-kopp) nincsen rá 8)

------

Kormányvégsúly-kép, amit ígértem:

Kép
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
Avatar
petrvs
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 160
Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
Tartózkodási hely: Monor

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: petrvs »

Köszi, Dénes!

Jéé, őskori kormánylengéscsillapító =D>
bekapcsolható robotpilóta funkcióval :D
Ejj, ezek a régi öregek miket ki nem találtak!
Amúgy Apám Pancsiján volt ilyen tekerentyű, de gyárilag -gondolom- nem ezt a célt szolgálta... vagy igen?

Mégegyszer: köszönöm!
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Dénes írta:Kép

Kép
Fogadjunk, hogy kéne egy ilyen már nagyon! :twisted:
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Kép

Kép

Ott az a hosszú, tárcsás tekerentyűs cucc.
Tekerentyűt forgatod, az összehúzza a dörzstárcsákat, így megszorul a kormány.
Ezt menetközben lehet állítgatni, az útviszonyoktól függően. (pl. lassú haladásnál, kis giroszkópikus erők miatt (kerék) nehezebben egyensúlyozik a szerkezet, ha szorul a kormány.)

Oldalkocsiknál szokták felrakni, hogy ne ráncigálja a kormányt.
Avatar
petrvs
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 160
Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
Tartózkodási hely: Monor

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: petrvs »

Hát, az én kormányvégsúlyaim a motoron voltak mikor megvettem, sztem valami egyedi darab lehet. Gőzöm sincs, milyen volna nélkülük, nem próbáltam. 8)
Ha hazaértem, majd készítek fotót.
Kész súlyokat én a Homasitánál emlékszem, hogy láttam, több színben is volt belőlük.
Íme: http://www.homasita.hu/index.php?modul= ... Kormányvég


:arrow:
MI AZ A KORMÁNYSZORÍTÓÓÓÓ? :roll:
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Alfa »

A kormányvégsúlyról viszont te írhatnál :mrgreen: Hol vetted, univerzálist vettél-e, hogyan illeszkedik bele a gázmarkolatba, kellett e rajta valamit faragni? Ja és a hatás milyen? :D
Avatar
petrvs
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 160
Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
Tartózkodási hely: Monor

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: petrvs »

petrvs írta:Sziasztok,

kormányvégsúlyom van, kormánylengéscsillapítót láttam már, villamerevítőt maga a Mester tett a gépre,
de -lentebb olvastam róla- szóval mi az a kormányszorító pontosan? :oops:
a motoroskesztyű? :mrgreen:
ellenzéki riportműsor? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ne hagyjatok a tudatlanság mocsarában fetrengeni! [-o<

Azonkívül, ha válaszol valaki, azt meg tudom köszönni, és akkor már nemsokára "biciklis" leszek :lol:
Fárasztó ez a roller :mrgreen:

Köszi
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Szerintem eléggé összeül a gép mikor leveszem a stenderről meg ha fékezek akkor is elég nagyot tud néha bólintani de felütni még egyszer sem ütőt fel mikor feltettem az új fékrendszert előre akkor teszteltem mekkorát tud fékezni az elsővel nem szándékosan mivel későn vettem észre a fekvőrendőrt 90 ről 20-30 ra elég záros távolság alatt fékeztem hogy még a gumi is megnyikkant. Akkor nem ütött fel azóta volt szimering meg villaolaj is cserélve benne szerintem simán elviszi a 2cm es pogácsát is.
Később ha lesz egy kis időm akkor mofekeresekhez elugrok és megnézem azt a rugót amit adnak 500 ft /db asszem nem nagy péz. Addig is előfeszítem azt meglátjuk mi lesz.
Amit Alfa te mondasz az se rossz össze lehet hasonlítani az újat meg a régit.
Köszönöm a válaszokat.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok »

nova001155 írta: 1 Ez a rugó előfeszítés engem is érdekelne mik az ajánlott méretek? 2 Csak a tetejét le kell csavarni belerakni a pogácsát visszahúzni és minden fasza? Nekem is nagyon leül az eleje fékezéskor meg még jobban egy kicsit zavar. 3 Műszakin átmegy vele vagy arra ki kell szedni? 4 Fent áll az a veszély hogy a rugó összetörjön a nagyobb feszítés miatt? Na ennyi kérdést :s remélem tudtok rá válaszolni.
Szia!
1.;Ajánlott méret: mennyire érzed, látod összeültnek a rugót? 1-2.5 cm lazán befér, ez felett már szenvedni kell a z anya visszakapatásakor. Legegyszerűbb ha kitekered az anyát, megméred mennyivel van beljebb a rugó a cső végétől (mennyire ült össze), és az anya méretét levonva kiszámolod mekkora pogácsa kell mondjuk 2cm előfeszítéshez. (vagy csináltatsz 3/4-es csőből 2 db 2 cm-s darabot, beteszed, és kipróbálod hogy jó-e....)
2.;Igen.
3.;Műszakin nem látszik semmi sem ebből, csak az hogy a saját súlyától nem ül a motor eleje. Átmegy.
4.;Nem, csak mint a normál kifáradás miatti törés. Túl nagy előfeszítést nem tudsz csinálni, mert nem tudod összerakni a telót, mert a rugót az anyával kell visszanyomni, és ha túl nagy a betét ez nem fog sikerülni.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Kisipariban nemtom, de szerintem jó az. Egy rugót csak nem rontanak el... Ha van személyes lehetőséged teszteld: fentről a 3. meneten vezess át egy rudat (ennél fogva fogod 2 kézzel), az aljára meg egy 20-30 kilós testet, az már elég. A tetejüket egy magasságba helyezve amelyik jobban megnyúlik a terhelés hatására, az puhább.

Vagy szerintem csináltatni is lehetne. A pogácsa dolognak csak úgy van értelme h a kisebb rugóúthoz keményebb rugót társítunk, így a teljes terhelésen lesz kb a teljes összenyomódás. A rugó adatai megvannak a kézikönyvben minden típusra, úgy mint menetemelkedés, huzalvastagság, átmérő, rugóállandó.

nameg ha valakinek van gatya telója (mondjuk 45 fok hajlás a krómszárban :D), abból is el lehet kérni párban.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Alfa írta:Műszakin senki se veszi észre, a rugó nem fog eltörni max annyira össze lesz nyomva h nem rugóként fog üzemelni (rugóút csökken), a pogácsát ahogy mondod, de ez nem segít azon ha a gyári rugó kilágyult vagy elfáradt, sőt ront a helyzeten mert ugyanaz a fos rugó kisebb úton dolgozhat, még hamarabb fel fog ütni.
Lehet hogy akkor bekel szereznem másik rugókat kisipari dolgokban mennyire lehet megbízni? Gondolok itt a mofakeresre. Vagy használtat de az meg lehet ugyan olyan rossz mint ami van.
Van egy esztergályos ismerősöm Ő ingyen pézé megcsinálná nekem a pogácsákat csak egy méret kellene átmérő meg az ajánlott vastagság gondolom valakinek a vastagabb jött be valakinek a vékonyabb. Lövésem sincs arról hogy hol kellene elkezdeni.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Műszakin senki se veszi észre, a rugó nem fog eltörni max annyira össze lesz nyomva h nem rugóként fog üzemelni (rugóút csökken), a pogácsát ahogy mondod, de ez nem segít azon ha a gyári rugó kilágyult vagy elfáradt, sőt ront a helyzeten mert ugyanaz a fos rugó kisebb úton dolgozhat, még hamarabb fel fog ütni.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Szerintem is a csapágyboltos dolgok jobbak valamivel én is olyat raktam bele.
Ez a rugó előfeszítés engem is érdekelne mik az ajánlott méretek? Csak a tetejét le kell csavarni belerakni a pogácsát visszahúzni és minden fasza? Nekem is nagyon leül az eleje fékezéskor meg még jobban egy kicsit zavar. Műszakin átmegy vele vagy arra ki kell szedni? Fent áll az a veszély hogy a rugó összetörjön a nagyobb feszítés miatt? Na ennyi kérdést :s remélem tudtok rá válaszolni.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Csapágyboltos márkás szimmeringet, a mérete a szerelési kézikönyvben megvan.
cstamas16
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2010.10.17. 19:04
MZ-d típusa: Simson,mz

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: cstamas16 »

http://mofaker.hu/?termek_id=935490
Ilyet érdemesebb Etz első teleszkópba rakni vagy sima szimeringet(huber).

Köszönöm.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Köszönöm a válaszokat!

MP1!

Milyen nyomáson használtad, és mik a tapasztalataid vele? Érdemes foglalkozni vele egyáltalán? :-k
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
MP1
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MP1 »

Frensis!

A hidraulika karmantyú nagyon jó, régen az én endúrómban is az volt, százszor többet ér mint a szimmering.
DE!
Csak hidraulikás cégnél lehet(ne) beszerezni, de a 35-ös telóhoz nincs is pont olyan méret, (a 32-es szárét nem tudom) jó pénzért viszont csinálnak (régen nekem is egy gumis cimborám csinálta).
DE!
Hidraulika karmantyúval is csak akkor az igazi, ha túlnyomás alatt van - vagyis kicsit fel van pumpálva!
DE! Ez KILL3R etz-nek is szól!
A régi -vékonyszárú, krómozott alsórészű- TS telót nyugodtan föl szabad fújni, de a 35-ös alu alsórészű még fölfújás nélkül is szeret szétugrani egy elsőkerék emelés közben, hát még fölfújva, 8-[ -és akkor lesz a nagy pofáraesés!

KILL3R etz!

Pont így volt az enyém is megcsinálva, - csak hosszú -teherautó szeleppel, és rézzel beforrasztva.

Üdv: P.
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: nyakas »

KILL3R etz írta:Üdv!

ETZ első teleszkóp szimmering méreteire lennék kiváncsi, illetve, hogy mit érdemes ilyenkor cserélni? Gondolom itt is van O-gyűrű annak a méretét se tudom. :? Vagy valaki tud esetleg cikket elsőteló felújításról? A szocimotoroson kívül... #-o

Szeretném emellett sportosabbá tenni az elejét. Kevésbé üljön össze stb... Pogácsa az egyértelmű, csak kevés...Arra gondoltam, hogy mint a gázos lengéscsillapítóknál, nyomás alá lehetne helyezni a szárakat. (0.2-0.3 bar környékére gondolok) És ezzel a szelepet kevésbé áteresztővé tenni. Megvalósításként meg a villazáró csavarokba menetet vágni, és egy gumibelső szelepét belecsavarni...Így könnedén módosítható lenne az "előfeszítés". Kérdés mit szólna ehhez a szimmering... :-k
Mi a véleményetek róla? :roll:

Előre is köszi a segítséget! :wink:
35x47x7
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Üdv!

ETZ első teleszkóp szimmering méreteire lennék kiváncsi, illetve, hogy mit érdemes ilyenkor cserélni? Gondolom itt is van O-gyűrű annak a méretét se tudom. :? Vagy valaki tud esetleg cikket elsőteló felújításról? A szocimotoroson kívül... #-o

Szeretném emellett sportosabbá tenni az elejét. Kevésbé üljön össze stb... Pogácsa az egyértelmű, csak kevés...Arra gondoltam, hogy mint a gázos lengéscsillapítóknál, nyomás alá lehetne helyezni a szárakat. (0.2-0.3 bar környékére gondolok) És ezzel a szelepet kevésbé áteresztővé tenni. Megvalósításként meg a villazáró csavarokba menetet vágni, és egy gumibelső szelepét belecsavarni...Így könnedén módosítható lenne az "előfeszítés". Kérdés mit szólna ehhez a szimmering... :-k
Mi a véleményetek róla? :roll:

Előre is köszi a segítséget! :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok »

conus írta:doki!

neked van ilyen kiegészítő bölcső a gépeden? :)
Pssszt! Még hadititok, készül. Ha megvan lesz róla kép is.
Misi, Teszek képet ha elkészült, de addig is itt egy példa:http://imaginex.eu/rtw/engineering/index.html
Kép A multkor bővebb leírást is találtam, leszedték.....
DrV, Ha jól értem az első villa csillapítása most jó neked, a rugókeménység nem elég. Csere, vagy előfeszítés.
Tengelytáv rövidítés: 251-es, vagy 150-es hátsó lengővillájának beszerelése, 16"-os kerékkel, ez néhány centit jelent, de a motor hátulja alacsonyabb lesz, ami kihat a villaszögre, és az áttétel is változik: erősebb, de lassabb lesz.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

frensis írta:Üdv emberek !

Olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy hidraulika karmantyút szeretnék rakni a teleszkópokba.

Engedi a TS egy kicsit az olajat a teleszkópból.


Valaki tudna nekem segíteni, hogy hol lehet kapni, vagy ha esetleg valaki ad fel nekem utánvéttel 2 db-ot 32x45x7-es méretben azt megköszönöm.



Azért is fordultam a társasághoz, mivel mikor bementem a csapágyboltba csak forgatták a szemüket meg néztek rám, hogy miket beszélek.

:-)
Első teleszkópba? Duplaajkas szimmering. Bárhol kapható :D Na jó, a pékségben nem...
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
frensis
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: frensis »

Üdv emberek !

Olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy hidraulika karmantyút szeretnék rakni a teleszkópokba.

Engedi a TS egy kicsit az olajat a teleszkópból.


Valaki tudna nekem segíteni, hogy hol lehet kapni, vagy ha esetleg valaki ad fel nekem utánvéttel 2 db-ot 32x45x7-es méretben azt megköszönöm.



Azért is fordultam a társasághoz, mivel mikor bementem a csapágyboltba csak forgatták a szemüket meg néztek rám, hogy miket beszélek.

:-)
Üdv.: Feri

Feel My MZ Power !!
Avatar
petrvs
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 160
Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
Tartózkodási hely: Monor

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: petrvs »

Sziasztok,

kormányvégsúlyom van, kormánylengéscsillapítót láttam már, villamerevítőt maga a Mester tett a gépre,
de -lentebb olvastam róla- szóval mi az a kormányszorító pontosan? :oops:
a motoroskesztyű? :mrgreen:
ellenzéki riportműsor? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ne hagyjatok a tudatlanság mocsarában fetrengeni! [-o<

Köszi
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára petrvs 2011.01.09. 09:31-kor.
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: DrV »

MrDok írta: Üdv! Mit szeretnél javítani? Keménység, felütés, csillapítás, stabilitás, mi a fő gond...
Röviden ennyi.
Na, lássuk miből élünk.
Az első futóművem hibátlan, gyári, olaj, egyenessége, stb rendben van.
Hátulja is elfogadható, de az egyik rugóstagból mint már írtam, kifojt az olaj.
A kiemeléssel a motor futóművének a szögén szeretnék változtatni, számomra előnyös lenne. Kisebb tengelytáv, jobb súlyeloszlás
Az első villa egy kissé sportosabb használatkor kevésnek éreztem. S kanyar: nyélgáz, kanyar előtt satu, majd vártam, h kirugózza magát, visszajöjjjön a villa és kezdhessek kanyarodni, utánna megint padló. Amíg visszajött az kb 1 mp volt. Ez egy szűk kanyar volt, a hungaroringen ilyen bajom nem volt :lol:
Régebben volt az elejében sűrűbb olaj, de azzal az út már túl göröngyös volt. Előfeszítéssel még nem probálkoztam.
A kiegészítő bölcsővázon már én is gondolkodtam, de még nincs kész teljesen az ötlet. Kicsit nehéz motor nélkül tervezni, mert Pesten van, én meg vidéken, jó messze... :(
Az igazi tervez az, hogy café racer legyen belőle. Kapna idomokat, sportkormányt és könnyített kuplungot. A blokk jó egészségnek örvend, kár lenne érte.
Az idomokkal kapcsolatban megyek az optikai fórumba, aki ebben tud segíteni, kérem oda írjon.

Valaki megtudná mondani az etz első villa méretét? A két kormánykifli közötti külső átmérő kellene.
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
misi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 79
Csatlakozott: 2008.09.12. 12:46
MZ-d típusa: etz 250
Tartózkodási hely: nyárlörinc

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: misi »

DrV írta:
Üdv!

Mivel úgy érzem, hogy nagy ETZm futómű határait elértem, gondoltam javítanék rajta. Legjobb lenne a súlyelosztást javítani, de ez túúúl bonyolult lenne.
Kérdésem az lenne, hogy a motor első villáját hogyan lehetne javítani (pl villamerevítő, rugócsere, előfeszítés növelése) és mivel járna.
Ha a hátulját kiemelem 3cmrel az a gyakorlatban mivel járna (első villaszög nő, tengelytáv elvileg kicsit csökken), akinek van tapasztalata/ötlete az érdekelne.
A hátsó gumim új, elsőt szezon előt forom cserélni és min2 gyári méretű, Heidenau.

Üdv! Mit szeretnél javítani? Keménység, felütés, csillapítás, stabilitás, mi a fő gond?
A hátulját Alfa leírta.
Az elejét alapos tisztítás után előírt mennyiségű olajjal feltöltve teszteld, és az alapján döntsd el a tendőket: csillapítást az olaj sűrűségével tudod állítani, erősebb rugót egy kis közdarabbal (3/4"-os csőből 2-3cm a rugó tetejére), vagy cserével tudsz elérni.
Hasznos lehet a már említett első villa merevítő.
Érdemes megnézni a lengővilla és a kormány csapágyazását is, hogy kotyognak-e.
Ezeken felül vázmerevítés lehet a további lépés, amit pl.:egy blokk alatt futó kiegészítő bölcsővel tudsz megoldani (műszaki miatt csavarozható rögzítéssel, hogy leszerelhető legyen).
Röviden ennyi.
Engem érdekelne a váz merevités tudnál képet feltenni rola hogyan nézki.
Köszi Misi
Hozzászólás jelentése
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: conus »

doki!

neked van ilyen kiegészítő bölcső a gépeden? :)
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok »

DrV írta:Üdv!

Mivel úgy érzem, hogy nagy ETZm futómű határait elértem, gondoltam javítanék rajta. Legjobb lenne a súlyelosztást javítani, de ez túúúl bonyolult lenne.
Kérdésem az lenne, hogy a motor első villáját hogyan lehetne javítani (pl villamerevítő, rugócsere, előfeszítés növelése) és mivel járna.
Ha a hátulját kiemelem 3cmrel az a gyakorlatban mivel járna (első villaszög nő, tengelytáv elvileg kicsit csökken), akinek van tapasztalata/ötlete az érdekelne.
A hátsó gumim új, elsőt szezon előt forom cserélni és min2 gyári méretű, Heidenau.
Üdv! Mit szeretnél javítani? Keménység, felütés, csillapítás, stabilitás, mi a fő gond?
A hátulját Alfa leírta.
Az elejét alapos tisztítás után előírt mennyiségű olajjal feltöltve teszteld, és az alapján döntsd el a tendőket: csillapítást az olaj sűrűségével tudod állítani, erősebb rugót egy kis közdarabbal (3/4"-os csőből 2-3cm a rugó tetejére), vagy cserével tudsz elérni.
Hasznos lehet a már említett első villa merevítő.
Érdemes megnézni a lengővilla és a kormány csapágyazását is, hogy kotyognak-e.
Ezeken felül vázmerevítés lehet a további lépés, amit pl.:egy blokk alatt futó kiegészítő bölcsővel tudsz megoldani (műszaki miatt csavarozható rögzítéssel, hogy leszerelhető legyen).
Röviden ennyi.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: conus »

DrV írta:Üdv!

Mivel úgy érzem, hogy nagyETZm futómű határait elértem, gondoltam javítanék rajta. Legjobb lenne a súlyelosztást javítani, de ez túúúl bonyolult lenne.
Kérdésem az lenne, hogy a motor első villáját hogyan lehetne javítani (pl villamerevítő, rugócsere, előfeszítés növelése) és mivel járna.
Ha a hátulját kiemelem 3cmrel az a gyakorlatban mivel járna (első villaszög nő, tengelytáv elvileg kicsit csökken), akinek van tapasztalata/ötlete az érdekelne.
A hátsó gumim új, elsőt szezon előt forom cserélni és min2 gyári méretű, Heidenau.

egyáltalán van olaj az első futóműben? csak azért kérdezem, mert amikor megvettem a vasam, iszonyatosan pattogott az eleje. mikor szétszedtem kb fél-fél dl koszos olaj volt benne. több volt benne a kosz mint az olaj. :)
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Engem nem zavar hogy remeg a kormány, nem kell elengedni. Ha 1 kéz egyik ujjával támasztom, már nem remeg. Ezért tudom ezt be az utánfutás csökkenésének.
DrV írta:
Alfa írta:Az elsőgumim vadiúj Heidenau (4000 km kb), nyomását minden 2-3 napban induláskor ellenőrzöm a 800 méterre levő benzinkúton, a gyári 1,5 bar.
Akkor szerintem a 2cm elég lesz.
A motor hátulja néha felüt. Az egyik villaszárban nincsen olaj, felújítandó. Ha rendesen lesz benne olaj, akkor is felüt szerény 62 kg alatt vagy adjak neki kb fél centis előfeszítést, miután megjavítottam?
Első villba tett már valaki másik erejú rugót?
Azon ha felüt, nem fog segíteni az emelés, az csak az üléspozíciót változtatja, a rugóutat meg inkább csökkenti, ahogy Dénes is mondta. Csak abban tévedett, hogy a rugó ereje épphogy a menetszám növekedésével csökken (a rugóállandó). Ennek egyszerűen az az oka, hogy az emelkedés szöge függvényében változik a rugó terhelése (sok menet=kis szögű emelkedés). A szög sin-a miatt, amivel osztani kell a képletben ha a terhelést (feszültséget) meg akarjuk határozni, kis szög esetén 0-hoz közelít, tehát egyre csökken, és ezzel osztani kell, ami az adott terhelést növeli. A deformáció pedig a terheléssel arányos.

Magyarul kifejezve egy 10 menetes, 30 centi magas rugó keményebb, mint egy 15 menetes, 30 centi magas, ha az anyaga és a rugóacél átmérője stb ugyanaz.
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Dénes »

DrV írta:
Alfa írta:Az elsőgumim vadiúj Heidenau (4000 km kb), nyomását minden 2-3 napban induláskor ellenőrzöm a 800 méterre levő benzinkúton, a gyári 1,5 bar.
Akkor szerintem a 2cm elég lesz.
A motor hátulja néha felüt. Az egyik villaszárban nincsen olaj, felújítandó. Ha rendesen lesz benne olaj, akkor is felüt szerény 62 kg alatt vagy adjak neki kb fél centis előfeszítést, miután megjavítottam?
Első villba tett már valaki másik erejú rugót?
Első villába előfeszítő pogácsát szokás tenni. Csökken a rugóút (elviekben, gyakorlatban nem mert ugyis leült).
Hátul valószínüleg már el van gyengülve a rugó, ha 62 kiló alatt felüt. Ha kész lesz a javítás, próbáld meg egy erősebb rugóval (több menetből áll). (bontásból pl)
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Most eszembe jutott a történet, mikor Bán Levi motorja egész télen rohadt kinn a tető alatt, első MZ kupa versenyen pedig csak berugta és ment.
Még előző évben, nyáron nézte meg utoljára a nyomást. :D
És nem pecázni indult a motorral. :twisted:

Azért én is meg szoktam nyomogatni hetente, hogy mi a helyzet. Bár menetközben is érezni, ha lapos, vagy kemény.

Remegés:

Szerezzetek kormányszorítót, az a tutiság! Más (csepel, danuvia) gyártmányt is fele lehet tenni egy kis reszeléssel. Nekem minden gondomat megoldotta.
De mivel le lettem szólva, hogy nem ez a megoldás, tavasszal azért lesz egy kis futómű javítás.
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: DrV »

Alfa írta:Az elsőgumim vadiúj Heidenau (4000 km kb), nyomását minden 2-3 napban induláskor ellenőrzöm a 800 méterre levő benzinkúton, a gyári 1,5 bar.
Akkor szerintem a 2cm elég lesz.
A motor hátulja néha felüt. Az egyik villaszárban nincsen olaj, felújítandó. Ha rendesen lesz benne olaj, akkor is felüt szerény 62 kg alatt vagy adjak neki kb fél centis előfeszítést, miután megjavítottam?
Első villba tett már valaki másik erejú rugót?
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Az elsőgumim vadiúj Heidenau (4000 km kb), nyomását minden 2-3 napban induláskor ellenőrzöm a 800 méterre levő benzinkúton, a gyári 1,5 bar.
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: DrV »

Alfa írta:Az elsőtelót villamerevítővel... Utánfutás csökken, idegesebb lesz a motor eleje, ha elengedem, remeg is a kormány, főleg alacsony sebességen. Eddig nem tette :( . Viszont szerintem így kényelmesebb az ülés (alacsonyaknak nem ajánlott, én 183 al éppcsak leérek róla ha 2 személyen van), keményebb a motor hátulja, picit több tömeg esik az elejére. Az utángyártott lengéscsillapító csillapítási útja nagyobb, így a keményebb gyári rugóval jóval kevésbé hajlamos hátul a felütésre.
Az első gumid milyen állapotú? Nyomása? Nekem is remegett, pedig minden gyári, kiv. az első gumit, mert az 3.00 volt és alacsony nyomású, mögöttem utasal.
Magasság szerintem nem lesz nagy probléma, túlélem. Nem állni kel amotorral, hanem menni:P:)
Lehet, hogy 2 ceni is elég lesz?:S
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Az elsőtelót villamerevítővel szokták módosítani, elég sokaknak van ilyen a klubból. Ez azzal jár hogy ahogy láttam át kell dolgozni a sárvédőt, különben nem fér oda (azokkal a fülekkel szokták megoldani, amik a sárvédőt is tartják). A hatása pedig elég jó :mrgreen: , azt csinálja amit ilyenre kellett volna gyártani: merevebb, kevésbé nyeklő-nyakló első villát.

A hátsó gátló kiemelése 3 centivel: nekem szerintem épp ennyivel van, vagy talán többel picit. De nem hobbiból, az utángyártott csillapítást a gyári rugóval csak így lehet párosítani. Utánfutás csökken, idegesebb lesz a motor eleje, ha elengedem, remeg is a kormány, főleg alacsony sebességen. Eddig nem tette :( . Viszont szerintem így kényelmesebb az ülés (alacsonyaknak nem ajánlott, én 183 al éppcsak leérek róla ha 2 személyen van), keményebb a motor hátulja, picit több tömeg esik az elejére. Az utángyártott lengéscsillapító csillapítási útja nagyobb, így a keményebb gyári rugóval jóval kevésbé hajlamos hátul a felütésre.
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: DrV »

Üdv!

Mivel úgy érzem, hogy nagyETZm futómű határait elértem, gondoltam javítanék rajta. Legjobb lenne a súlyelosztást javítani, de ez túúúl bonyolult lenne.
Kérdésem az lenne, hogy a motor első villáját hogyan lehetne javítani (pl villamerevítő, rugócsere, előfeszítés növelése) és mivel járna.
Ha a hátulját kiemelem 3cmrel az a gyakorlatban mivel járna (első villaszög nő, tengelytáv elvileg kicsit csökken), akinek van tapasztalata/ötlete az érdekelne.
A hátsó gumim új, elsőt szezon előt forom cserélni és min2 gyári méretű, Heidenau.
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Avatar
AtoZz
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 44
Csatlakozott: 2010.11.03. 01:27
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Szerbia/ Szabadka/ Bácskossuthfalva

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: AtoZz »

bluerider írta:Nekem mikor /1-gyem volt 110/80-16 gumi volt rajta! 8)
na ezt akartam hallani :D

conus azt már régen leszedtem, de amúgy kössz!

üdw
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: bambi »

Friggyes Mester írta:Bambi neked melyik gumi volt az ami nem működött?(Albánia eleje)
3.50x16 K33
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Krepp »

Bambi neked melyik gumi volt az ami nem működött?(Albánia eleje)
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: bambi »

bluerider írta:Nekem mikor /1-gyem volt 110/80-16 gumi volt rajta! 8)
Szerintem is ez egy jó méret :wink:
Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1681
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: bluerider »

Nekem mikor /1-gyem volt 110/80-16 gumi volt rajta! 8)
A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára!
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: conus »

itt van a gumi mérettáblázat tessék elolvasni:
http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... e/gumi.pdf

benne van pl. az h a 3.50x16 -os guminak mi a peres megfelelője. :x
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
AtoZz
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 44
Csatlakozott: 2010.11.03. 01:27
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Szerbia/ Szabadka/ Bácskossuthfalva

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: AtoZz »

jelenleg valami "virsli" van hátul, és azt szeretném lecserélni, nem akarok túl széleset, de keskenyet se, valami középutat szeretnék, ja meg félslicket...
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 47 vendég