Futómű

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
revlimit
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 141
Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
MZ-d típusa: TS 150 75'
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: revlimit »

Seri19 írta:Még vmi, hogy a 251es etz-nek gyárilag hogy van felrakva a hátsó telója? mármint a rögzítési pontok milyenek és hol vannak pontosan. vki tudna képet is mutatni rólla esetleg?
A matrica ne tévesszen meg, ez az én 251esem.
Kép
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

Még vmi, hogy a 251es etz-nek gyárilag hogy van felrakva a hátsó telója? mármint a rögzítési pontok milyenek és hol vannak pontosan. vki tudna képet is mutatni rólla esetleg?
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: csikin »

Most elszomorítok mindenkit, ugyanis egyik etz váz sem ugyanaz(kivéve 125/150) :D A 251 egy hibrid váz :D sajnos. 27mm-el hosszabb mint a kicsik és nemtudommennyivel rövidebb mint a 250. Kinézetre a kicsikéhez hasonlít (segédváz ugyanaz), de a gerinc hosszabb + a blokk alatti rész/lábtartó más picit. Sajnos most adtak el nekem 251 vázként egy kicsiét, alig tudtam meggyőzni őket, hogy nem az, pedig papírjai is voltak, lehet anno a boltban nézték el.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

A 251 es váz az a etz150-nel egyezik meg csak a 251 esé egy két helyen meg van erősítve. Hogy a lengővillát is a 150-es ből származtatták-e át azt már nem tudom.
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

A 251-es lengővillája rövidebb,mint a 250-esé!!! (a váz sem ugyanaz!) :)
POD RACER
Szinter, pipa!!!
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: affaire »

Seri19 írta:
affaire írta: Lehet egyengetni de nem érdemes és azért nem mert sose lesz tökéletes új állja a helyét...

Akkor még annyit hogy a 250 etz hátsó villa és a 251es között van külömbség?
Etz vagy ts?
Ts az rövidebb az etz nél de én beleraktam azt etz villát a ts be kicsit jobb...
Ha sima etz 250 és 251 re gondolsz azt nem tudom de szerintem a váz az ugyanaz...
Remélem tudtam segíteni.
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

affaire írta:
Seri19 írta:Ha el van görbülve a hátsó villa akkor az csere? vagy lehet vele csinálni vmit? Mert nem a standernél van felfelé görbülve hanem a jobb oldalon ,vagy a bal oldalon lefelé.
Lehet egyengetni de nem érdemes és azért nem mert sose lesz tökéletes új állja a helyét...

Akkor még annyit hogy a 250 etz hátsó villa és a 251es között van külömbség?
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: affaire »

Seri19 írta:Ha el van görbülve a hátsó villa akkor az csere? vagy lehet vele csinálni vmit? Mert nem a standernél van felfelé görbülve hanem a jobb oldalon ,vagy a bal oldalon lefelé.
Lehet egyengetni de nem érdemes és azért nem mert sose lesz tökéletes új állja a helyét...
Kawabiker
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 45
Csatlakozott: 2008.06.01. 14:35
MZ-d típusa: sok
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Kawabiker »

http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/ ... &id=472086


alakul a verda!
16" felni és új gumi bent.
Következő lépés a teleszkóp rendberakása lesz.
Aki meg lefikázza,hogy rozsdás csavarok,stb üzenem,hogy isten se 1nap teremtette a világot!
Nem kis pénz és idő rendbe rakni egy öreg mocit!
Mz es125/1 '74
MZ ts250/1 '80
Porsche 924i '76
Kawasaki zx7r '98 (SBK Edition villahidas)
tibagabor
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2010.06.18. 21:21
MZ-d típusa: etz250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: tibagabor »

Keresek sérülésmentes,18-as felnit . Lehetőleg Esztergomhoz közel! Esetleg javít valaki felnit?
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

Ha el van görbülve a hátsó villa akkor az csere? vagy lehet vele csinálni vmit? Mert nem a standernél van felfelé görbülve hanem a jobb oldalon ,vagy a bal oldalon lefelé.
Avatar
punisher
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 196
Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Göd

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: punisher »

De igen. Bocsánat! :oops: :oops: :oops:
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

affaire írta:A szerelési kézikönyv 67. oldalról néztem ott 2 gyürüt ir.
De amugy igazad van csak ez a kép akkor elég szar...
nemtom látsz e valamit rajta...
OFF:
affaire olvassa a kézikönyvet, dícséretes!!! Sajnos nem minden tökéletes.
Egyébként ez nem inkább a fékek topikba kéne?
bocsi... most jutott eszembe, nem én vagyok a moderátor :D
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: affaire »

punisher írta:A két gyűrűt a szerelési képekből nézted? Mert nem kell csak 1. A másikat hova paszíroztad fel?

Kép

A képen is jól látszik hogy csak 1 kell (5-ös)!
A szerelési kézikönyv 67. oldalról néztem ott 2 gyürüt ir.
De amugy igazad van csak ez a kép akkor elég szar...
Kép
nemtom látsz e valamit rajta...
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Avatar
punisher
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 196
Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Göd

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: punisher »

Gyurmooo írta:Az enyémben még gyári van (folyik is mostmár... :evil: ), de vagy rendes teleszkópba valót (35x47x valamennyi), vagy 35x47x5-ből fogok duplán tenni a helyükre.
Egyébként nemrég volt itt épp erről szó, kb. 3 napja... :idea:
Megtaláltam köszi!!! :oops: :mrgreen:
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Az enyémben még gyári van (folyik is mostmár... :evil: ), de vagy rendes teleszkópba valót (35x47x valamennyi), vagy 35x47x5-ből fogok duplán tenni a helyükre.
Egyébként nemrég volt itt épp erről szó, kb. 3 napja... :idea:
Avatar
punisher
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 196
Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Göd

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: punisher »

Gyurmooo írta:
punisher írta:Valaki megtudná nekem mondani hogy mekkora szimering kell az első teleszkópba???

35x47x7-es, de 10-es is lehet. Vagy duplán, 2x5-ös. :twisted:
Melyiket ajánlod közülük?
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

punisher írta:Valaki megtudná nekem mondani hogy mekkora szimering kell az első teleszkópba???

35x47x7-es, de 10-es is lehet. Vagy duplán, 2x5-ös. :twisted:
Avatar
punisher
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 196
Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Göd

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: punisher »

Valaki megtudná nekem mondani hogy mekkora szimering kell az első teleszkópba???
Avatar
punisher
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 196
Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Göd

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: punisher »

A két gyűrűt a szerelési képekből nézted? Mert nem kell csak 1. A másikat hova paszíroztad fel?

Kép

A képen is jól látszik hogy csak 1 kell (5-ös)!
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: affaire »

punisher írta:
affaire írta:etz tárcsaféknél a fékkarnál ugye 2 gumigyürű kell a fékdugattyúba?
Mert összeraktam 2övel és nem hogy tolná az anyagot hanem szívja...
valami nem jó.
Valami ötlet?
Kell egy szimering és egy O gyűrű aminek a lépcsős fele befelé van fordítva.
Igen az a gumigyürü amelyik a szimering elött van ugy van benne 2 es igy nem müködik.
a ket gyürü az egyforma...
Avatar
punisher
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 196
Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Göd

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: punisher »

affaire írta:etz tárcsaféknél a fékkarnál ugye 2 gumigyürű kell a fékdugattyúba?
Mert összeraktam 2övel és nem hogy tolná az anyagot hanem szívja...
valami nem jó.
Valami ötlet?
Kell egy szimering és egy O gyűrű aminek a lépcsős fele befelé van fordítva.
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: affaire »

etz tárcsaféknél a fékkarnál ugye 2 gumigyürű kell a fékdugattyúba?
Mert összeraktam 2övel és nem hogy tolná az anyagot hanem szívja...
valami nem jó.
Valami ötlet?
Avatar
punisher
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 196
Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Göd

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: punisher »

Kawabiker:

Ma viszont hozott a postás egy 90/90-16 Pirelli MT75 -t:)
Szóval épülget a kicsike:)[/quote]

Milyen rendes postásod van ingyen hozhatna nekem is!!! :mrgreen:

Mellékesen valaki megtudná nekem mondani hogy mekkora szimering kell az első teleszkópba??? :mrgreen: :-k
Kawabiker
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 45
Csatlakozott: 2008.06.01. 14:35
MZ-d típusa: sok
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Kawabiker »

Papszi írta:A görbeség kimutatásához, nem feltétlenül kell esztergagép. Én befogtam a satuba a teleszkóp alsó részét és forgattam benne a szárat, és lehetett látni szemmel is hogy mennyit üt (forgatva!). De persze esztergagépen egy mérőórával közel mikron pontosságig ki lehet mutatni, hogy mennyire ferde :)
Mérő órám van,igaz esztergapad nincs de prizma amin megtámasztom igen.Havernál meg melóhelyen van esztergapad is:)
Csak még nem szedtem szét,hogy pontosan mik szorulnak javításra.

Ma viszont hozott a postás egy 90/90-16 Pirelli MT75 -t:)
Szóval épülget a kicsike:)
Mz es125/1 '74
MZ ts250/1 '80
Porsche 924i '76
Kawasaki zx7r '98 (SBK Edition villahidas)
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Papszi!

Szerintem a nagylánckereked van kikopva. Esetleg a láncról hiányoznak a görgők...
Vedd ki a kereket, meg tudod mindkettőt nézni.

Nekem ettől volt ilyen problémám, de ezzel borotválkozni lehetett már :evil:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: kr »

Kawabiker!

Én a hubermotor.hu-ról rendeltem krómszárakat, és maximálisan meg vagyok velük elégedve. Tán 7k volt darabja, török utángyártott. Nekem az a tapasztalatom, hogy inkább ezek a krómozott szárak kopnak, ill hajlanak. Nekem anno az is segített, ha a problémás száron fordítottam 90°-ot, így nem lógott annyira, nem billent meg a perselyben. Persze ha nincs elferdülve, különben szorulni fog. Amúgy ha rendes teleszkóp(!!!!!) szimmering van benne, és nincs szarrá kopva, nem folyik egyáltalán. Adtam a rugóknak másfél centi előfeszítést, egy picit sűrűbb olajat, és olyan a futómű, de olyan...
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Csapágy, lánc?
Avatar
Papszi
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 439
Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
MZ-d típusa: Honda CBR600F
Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Papszi »

Mikor tolom a motorom (pl.: ki a garázsból) akkor lehet hallani ilyen kattogó hangokat (kb olyan a hang mikor egy küllőtisztítós kerékpár tolnék). Néztem a küllőimet, ki volt lazulva kb 7-8 db. Meg is húztam az összeset, már egyik se laza, de továbbra is megvan ez a hülye hang. Most azon gondolkozok, hogy a küllők kattognak-e így vagy a hátsó teleszkóprugóm? :roll: Legutóbb át lett állítva kétszemélyes módra akkor nagyon kattogott a hátsó teleszkóp, most visszaállítottam és annyira nem hallatszik ez a kattogó hang #-o Nálatok is jelentkezik ez a probléma?
Üdv.: Papszi :smt079 :smt063
Avatar
Papszi
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 439
Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
MZ-d típusa: Honda CBR600F
Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Papszi »

A görbeség kimutatásához, nem feltétlenül kell esztergagép. Én befogtam a satuba a teleszkóp alsó részét és forgattam benne a szárat, és lehetett látni szemmel is hogy mennyit üt (forgatva!). De persze esztergagépen egy mérőórával közel mikron pontosságig ki lehet mutatni, hogy mennyire ferde :)
Üdv.: Papszi :smt079 :smt063
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Csomó helyen találhatsz jó krómszárat, pl Bambinál most van egy vadiúj 14k/pár (ha jól tudom), de személyes megnézéssel bármelyiket bevállalhatod, kell egy tolómérő (mikrométer, ha van), meg a szemed. A görbeséggel nehéz inkább megbirkózni, ahhoz mérőóra és esztergagép kell.

De erről is kérdezd meg bambit, pénteken azt mondta ha akkor a görbeség benne hogy szemmel nem látszik, azt még ki tudja egyenesíttetni.
Kawabiker
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 45
Csatlakozott: 2008.06.01. 14:35
MZ-d típusa: sok
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Kawabiker »

Gyurmooo írta:Ez egy okos megoldás, de a teleszkóp alu szárába, ha elkopott, kellene valami "okosítás"... :-k
Hibátlan új aluszár nem beszerezhető?
Mert nem olcsó móka de ha van hely perselyezhető,mivel a típust nem ismerem ilyen mértékben így nem tudok érdemlegeset mondani de volt már japán gépemen teló alsó alu szár perselyezve!
Kérdezz rá bambinál ő biztos tudja milyen a falvastagság.
Mz es125/1 '74
MZ ts250/1 '80
Porsche 924i '76
Kawasaki zx7r '98 (SBK Edition villahidas)
Kawabiker
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 45
Csatlakozott: 2008.06.01. 14:35
MZ-d típusa: sok
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Kawabiker »

Jó minőségű krómszár kapható valahol?
Egyre inkább érzem többe lesz ez a ts mint egy Kawa kr1 vagy yama rd350:)
Na de két dolog azért marad :)
1. nem széria gépem lesz
2. fiatal koromat idézi az MZ feeling :)
Mz es125/1 '74
MZ ts250/1 '80
Porsche 924i '76
Kawasaki zx7r '98 (SBK Edition villahidas)
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Alfa »

De persze nem ezért ömlik belőle az olaj :D

A krómfelület hibái és a szimmeringek szar minősége az oka. Nameg persze a kopás. Jó minőségű szimmeringgel és telószárral nem fog belőle jönni semmi. Enyémből se jön semmi már 2 éve.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: conus »

Kawabiker írta:A legtöbb etz -n ömlik az olaj az első teleszkópokból.
Valaki körbe járta már a probléma okát?
Megoldás született rá?
Krómszár görbül illetve kopik?
Vagy a teleszkóp ház kopik ki és nincs rendes megvezetése a szárnak?(Ha az utóbbi áll fent van hely bele esztergálni a házba és egy vezetőt bele perselyezni?Ilyen már volt japán motoromon és bevált)


Érdekelne a megoldás,mert enyémből is folyik és még nem volt időm a probléma okát megkeresni.Félek nem lesz elég csak egy szimering csere.
E témában várom a tapasztalatokat:)
belül a támcső kopik el és a lyuggatott műanyag tárcsa. mind2 cserélhető :-" :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
tibagabor
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2010.06.18. 21:21
MZ-d típusa: etz250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: tibagabor »

Köszönöm a javaslatokat acél felni ügyben .Használt felnit már néztem kettőt is ,ütöttek voltak. Ha összeadom a telefonszámlát és a benzinköltséget ill a használt alu felni árát és polírozását majdnem kijön új acél felni.,nem beszélve az időről és bosszankodásról . Ha tud valaki tuti jó nem ütött alu felnit nekem az is megfelel . Esztergomhoz közel.
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Ez egy okos megoldás, de a teleszkóp alu szárába, ha elkopott, kellene valami "okosítás"... :-k
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Igen, a duplaszimmering a nyerő, mármint hogy 2 db, és száranként. :) Bambi egyszer megcsinálta, azóta nem folyik semmi.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: hell »

Nekem pár éve betelt a pohár ezzel a jelenséggel és csináltattam a régi szimering helyére egy persely szerűséget (tettem fel képet róla annó) amibe 2db bupla ajkú szimering belefér és zéger gyűrű zár le. Azóta semmi gondom vele nem löki ki a szimeringet nem engedi az olajat. Nekem is el vannak kopva és talán görbék is, de ezzel sikerült megoldani a problémát!
Avatar
Papszi
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 439
Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
MZ-d típusa: Honda CBR600F
Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Papszi »

Én kb 2 éve kicseréltem a szimeringet a teleszkópban, de nem lett jobb a helyzet. Teljesen szétszedtem a teleszkópot, kitakarítottam benzinnel, kiszárítottam, tettem bele új szimeringet és mikor összeraktam 2 napig nem eresztette az olajat a teleszkópból de utána újra folyt az olaj. A teleszkópjaim nem egyenesek már, kicsit el vannak ferdülve (22év alatt gondolom ez normális). Szerintem a nem túl jó minőségű szimering és a ferde teleszkóp miatt szivárog az olaj. Ja és hosszirányú karcok vannak a teleszkópomon, pedig teleszkópvédő gumi is van rajta :roll:
Üdv.: Papszi :smt079 :smt063
Kawabiker
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 45
Csatlakozott: 2008.06.01. 14:35
MZ-d típusa: sok
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Kawabiker »

A legtöbb etz -n ömlik az olaj az első teleszkópokból.
Valaki körbe járta már a probléma okát?
Megoldás született rá?
Krómszár görbül illetve kopik?
Vagy a teleszkóp ház kopik ki és nincs rendes megvezetése a szárnak?(Ha az utóbbi áll fent van hely bele esztergálni a házba és egy vezetőt bele perselyezni?Ilyen már volt japán motoromon és bevált)


Érdekelne a megoldás,mert enyémből is folyik és még nem volt időm a probléma okát megkeresni.Félek nem lesz elég csak egy szimering csere.
E témában várom a tapasztalatokat:)
Mz es125/1 '74
MZ ts250/1 '80
Porsche 924i '76
Kawasaki zx7r '98 (SBK Edition villahidas)
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: gabsic »

csikin írta:
tibagabor írta:Sziasztok ! Segítséget szeretnék kérni felni ügyben ! Krómozott felni közül melyiket érdemes megvenni? van valakinek tapasztalata.?
Az MZ-ken gyárilag alu ráf van, miért akarsz krómozott vasat? Szerintem polírozással nagyon szép lesz :) Jawa vagy Pancsi ráf biztosan passzol azok is 36küllősek, de szerintem az MZ szebb alakú és alu.
/OFF
Erről jut eszembe tuningőrült szaktársam aki tuningshow után áradozva beszélt valamelyik széttuningolt 5-ös BMW-ről:
-...és az még mind semmi, mert 18 colos alufelni volt rajta!
Erre én: -És abban mi a nagy szám? Húsz éve már az MZ-men is az volt!
Na akkor meg tudott volna ölni egy pillantással :D
/ON
Acél felninek MZ-n serintem maximum rendszeresen rossz (föld) úton közlekedve van értelme, mivel az jobban bírja mint az alu, lásd katonai MZ.
De mivel alapvetően csak az első kerék szokta jobban zokon venni, egy pár új felni + küllő árából szerintem kapni legalább 10 használt MZ kereket, az a 10 db meg tutira tovább bírja akármilyen úton is mint a krómos.
Ha meg nem ez a baj az alufelnivel, haenm hogy matt, akkor rongykorongot elő és kész is :)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: csikin »

tibagabor írta:Sziasztok ! Segítséget szeretnék kérni felni ügyben ! Krómozott felni közül melyiket érdemes megvenni? van valakinek tapasztalata.?
Az MZ-ken gyárilag alu ráf van, miért akarsz krómozott vasat? Szerintem polírozással nagyon szép lesz :) Jawa vagy Pancsi ráf biztosan passzol azok is 36küllősek, de szerintem az MZ szebb alakú és alu.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
tibagabor
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2010.06.18. 21:21
MZ-d típusa: etz250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: tibagabor »

Sziasztok ! Segítséget szeretnék kérni felni ügyben ! Krómozott felni közül melyiket érdemes megvenni? van valakinek tapasztalata.?
Avatar
bela700
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 93
Csatlakozott: 2010.02.15. 22:38
MZ-d típusa: TS250/1

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: bela700 »

Én ezt úgy oldottam meg,hogy a sztender kereszt csövére ahol a vázzal érintkezik felállított állapotban,oda ráhegesztettem egy 12-es köracél darabot.Így nem tud annyira előre billenni,egyenesebben áll a motor alatt,ezáltal nő a hossza és magasabban tartja a motort.Ez nem is nagyon látszik és elég egyszerű megoldás.Igaz ehhez leszereltem a sztendert,úgy hegesztettem rá.Utána megfújtam egy kis fekete festékkel és mehetett is vissza.Nekem elég régóta így működik.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Bambi mondta tegnap, hogy van ugye az U vas, ami a lábtartót tartja. Abban gyárilag volt egy betét, amire felült a középsztender, így magasabbra tette a motort. Ha az a cucc onnan kikopott/kirohadt/kivették, akkor az rossz 2 okból: merevítette az U vasat, ami anélkül nem túl jó, és a lábtartót sem lehet normálisan meghúzni miatta. Ezért azt az U alakot be kell zárni (hogy O legyen :D) egy tetszőleges vastagságú laposvas odahegesztésével. Így magasabb is lesz (a lemez magasságával) és a funkcióját is be tudja már tölteni. 8)
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Én is így gondoltam. Lehet hülyén magyaráztam... :roll:
Sorry :oops:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok »

z25z írta:hirtelen nem talaltam jobb topicot, a kerdesem az lenne, hogy mitol van az, hogy kozepsztenderen mindket kerek eri a talajt, es mit lehet ezellen tenni?
ugy hogy 16"-os kerek van a motoromban elol nincs vesz, de juli 6-an viszem muszakira es vissza kell tennem a 18"-ast azzal mar baj van
ha nincs valami javitasi modszer csak kozepsztender csere, esetleg elfekvoben valakinek?
Üdv! Van erre egy ötletem: a középsztender alján mindkét csövön kicsit gyengécske lemezekből hajtották a "hurkokat".
Ha megpakolt motorra még rá is ülsz középállványon, simán deformálódik. Megoldása: leakasztod a középállványt, és a lemezrészt a satuba fogva simán tudod alakítani, hogy a sztender hosszabb legyen. Arra figyelj hogy mindkét száron egyformán csináld, mert különben ferdén fog állni a motor.
Szerintem 1 centit simán lehet így "nyújtani" a sztenderen -ha nem többet- ami már elég lehet.
Kép
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: hell »

Nekem is ilyen 18-s kerékkel! A hegesztés csodákra lesz képek! :twisted:
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 46 vendég