Futómű

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
tams9
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 68
Csatlakozott: 2008.05.15. 09:45
Tartózkodási hely: Mezõkövesd

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: tams9 »

Alfa írta:Ne is mondd, múltkor (egyetlen egyszer) 6 órát baszakodtam vele, kiszúrtam a belsőt vagy 3 helyen, aztán elvittem a szomszédba a gumishoz és 5 perc volt :twisted:

Hiába, ha senki sem ismeri a családban a téma fogásait, úgy baromi nehéz... és akkor én az mz-ről is kb annyit tudtam h 2 kereke van és gurul :roll: A gumikról most se tudok többet, de defektspré a barátom ](*,)
üdv
Ha már szóba került a defektspray, meg tudnátok mondani, hogy mennyire használható tömlős gumival? mi a tapasztalat? Úgy tudom tömlőshöz kevésbé hatékony. igaz ez?
Ha érdemes venni akkor milyen a jó?
köszi
Kawabiker
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 45
Csatlakozott: 2008.06.01. 14:35
MZ-d típusa: sok
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Kawabiker »

Alfa írta:Ne is mondd, múltkor (egyetlen egyszer) 6 órát baszakodtam vele, kiszúrtam a belsőt vagy 3 helyen, aztán elvittem a szomszédba a gumishoz és 5 perc volt :twisted:

Hiába, ha senki sem ismeri a családban a téma fogásait, úgy baromi nehéz... és akkor én az mz-ről is kb annyit tudtam h 2 kereke van és gurul :roll: A gumikról most se tudok többet, de defektspré a barátom ](*,)
Életem első gumis munkahelyén mikor nemvolt meló kötelező volt gyakorolnom rossz felniken-gumikon :)
Motorgumi kézzel még gyerekjáték na de egy rozsdás összerohadt karikás teherautó gumi szétszedése :)

Lényeg sok picit fogj ezért célszerű több szerelővas meg nem kell hosszú vas csak apró sok fogás meg nem kell mélyen alátolni, tömlőnek helyén kell lenni,stb.
Mz es125/1 '74
MZ ts250/1 '80
Porsche 924i '76
Kawasaki zx7r '98 (SBK Edition villahidas)
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Ne is mondd, múltkor (egyetlen egyszer) 6 órát baszakodtam vele, kiszúrtam a belsőt vagy 3 helyen, aztán elvittem a szomszédba a gumishoz és 5 perc volt :twisted:

Hiába, ha senki sem ismeri a családban a téma fogásait, úgy baromi nehéz... és akkor én az mz-ről is kb annyit tudtam h 2 kereke van és gurul :roll: A gumikról most se tudok többet, de defektspré a barátom ](*,)
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: csikin »

Alfa: Neked órákig tart egy gumicsere? :twisted:
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Én mindenképp a gumiszervizt javaslom, csak találni kell egy jót. Az a szenvedés ami ott megy órákig mire kézzel kicseréli a földi halandó a gumit, simán kiváltható arra az 1500 forintra amit tőlem az első + hátsó gumi kicseréléséért kértek.

A súlyokban igazad van, nagyon szépen meg lehet csinálni statikus centírral (múlt héten csináltam pont).
Kawabiker
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 45
Csatlakozott: 2008.06.01. 14:35
MZ-d típusa: sok
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Kawabiker »

arovado írta:Hát én centíroztatni szeretnék csak nem tudtam még eldönteni, hogy gumishoz, vagy motorszerelőhöz menjek-e inkább... bár esélyesebb a motorszerelő :D
Köszi a segítséget, akkor így számolok!
Ha csak gumicsere után a centir kell azt te magad is megoldhatod.
Gumistól kis bóravalóért kérsz súlyokat!
Szerintem motorokhoz bőven elég a statikus centír(én még a nagymocim is így szoktam).
Saját keréktengely,saját kerékcsapágy feltéve valami kettő bakra és a legnehezebb rész kerül alulra.Szigszalaggal súly rögzít és próba 5gramonként.
Amikor megvan a jó érték akkor rendesen tisztított felületre felrakod.
Értelem szerűen a súlly mindig felülre kell,mert alul van több.

Gumicseréhez meg nem kell gumishoz vinni elég 3db rövid gumis szerelővas(mz gyári vagy hasonló alakú kapható szerszámboltokban illetve piacokon szerszámárusoknál kb. 1500-2500ft/db árakon).

sok sikert,remélem tudtam segíteni.
Mz es125/1 '74
MZ ts250/1 '80
Porsche 924i '76
Kawasaki zx7r '98 (SBK Edition villahidas)
Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: arovado »

Nah kipróbáltam, így már nem feszül, teljesen jól működik a dolog... szóval az alátét a megoldás :D
Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: arovado »

Előzőleg is után gyártott volt nekem és nekem sem volt vele gond, de mint kiderült azért, mert aki összetette anno fordítva tette bele a távtartót...
Szóval szerintem ez az alátétes megoldás jó lesz...
Most megyek vizsgázni radiokémiából, aztán ha visszajöttem ki is próbálom, aztán leírom hogy működik-e...
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Nekem nem volt semmi gondol az utángyártottal, de szorul a kerék akkor is ha a távtartó nem méretpontos!

TEhát hiába van benne, ha lötyög, pont ugyanúgy beszorul a csapágy :P
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

No ez f@sz@... :evil:
Utángyártott lánckereket készülök feltenni. ](*,)
Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: arovado »

A láncborítás nem, de a lánckerék igen. A Mester szerint az alábbi a gond: mivel a lánckerék után gyártott, ezért persze a méretei nem pontosak, így a fém távtartó megszorítja, és nem engedi forogni. Megoldás: alátéttel kihézagolni.
Holnap lesz időm, kipróbálom, ahogy néztem 99% hogy működni fog :D
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Nem utángyártott véletlenül a láncborítás? :-k
Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: arovado »

Am a gond csak az, hogy benne van... a szervízkönyv szerint tettem össze :S
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Nandor »

arovado írta:Üdv! Egy olyan kérdéssel állok elő ismét, hogy: 250es ETZn hátulról jobb oldalon a keréknél a hátsó fogaskerék csavarját ha meghúzom rendesen, nem forog a kerék, ha gyengébben húzom meg akkor noha forog, de a csavar elég lazán van ott... mit csináljak? rugós alátétet teszek oda az vajh jó megoldás?
Nekem ezt akkor csinálta amikor egy összeszerelés alkalmával elfelejtettem belerakni a távtartó alátétet.
Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: arovado »

Üdv! Egy olyan kérdéssel állok elő ismét, hogy: 250es ETZn hátulról jobb oldalon a keréknél a hátsó fogaskerék csavarját ha meghúzom rendesen, nem forog a kerék, ha gyengébben húzom meg akkor noha forog, de a csavar elég lazán van ott... mit csináljak? rugós alátétet teszek oda az vajh jó megoldás?
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Nem igazán így van sztem. A csillapítás úgy működik hogy az ellenálláserő a dugattyú sebességével arányos. Tehát ha nagy ütést kap, kemény, ha kicsit, akkor puha.

Ez az, amit conus is leírt. Ha húznád kifele hirtelen, beleszakad az ujjad, de egy pár dekás súlyt ráakasztva (sőt saját súlyától is, fejjel lefele) magától kijön.

Tehát a rugó azért felel elsősorban, hogy a teló ne maradjon lent, hanem "visszarugózzon", de azt is csillapítja ugye a dugattyú,így az se rugózás, csak visszatérés :D Pont ez a felfüggesztés lényege, nem kezdesz el rugózni vagy hintázni. Lemegy (az ütés erősségével fordítottan arányos mértékbene. Így nagy kátyún se koppan fel, a kis úthibákat viszont lágyan csillapítja), visszajön, kész.
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Nandor írta: Hát elvileg a rugónak volna a dolga megakadályozni a felütést nem a lengés csillapítónak, de azért megnézem. Bár ha jól emlékszem valamilyen speciális szerszámmal kell szétszedni a csillapítót.
És a teleszkóp tengelyen lévő gumi pogácsának.
Bár ha már az is "dolgozik", akkor felütött... :mrgreen:
Nem feltétlenül kell hozzá spec. kulcs, ez esetben. Elég hozzá egy 3 mm-es lekerekített hegyű dorni, ha rongy közé befogod satuba az alsó szemet, sérülés nélkül óvatosan kocogtatva lassan ki tudod nyitni. Nem szabad túl nagyot ütni, nehogy az alsó szem törjön. :!:
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: conus »

nem fontos szétszedni ahhoz h megtudd van-e benne olaj. elég ha leveszed róla a rugót, és benyomod a tengelyt ütközésig és megpróbálod kihúzni. ha majdnem leszakad az ujjad akkor az olaj rendben van :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Nandor »

conus írta: van még egyáltalán olaj azokban a teleszkópokban? nekem akkor ütöttek amikor az egyikből kifolyt az olaj, a másik meg levegős volt :-({|= :mrgreen:
Hát elvileg a rugónak volna a dolga megakadályozni a felütést nem a lengés csillapítónak, de azért megnézem. Bár ha jól emlékszem valamilyen speciális szerszámmal kell szétszedni a csillapítót.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: conus »

Nandor írta:Van egy olyan problémám hogy két személlyel csomagokkal egy-egy úthibánál irtózatosan felütnek a hátsó lengés csillapítók. Nem tudom hogy ez a rugó fáradása miatt van vagy csak ennyit bír és kész, mindenesetre valami megoldást jó lenne rá találni.
Esetleg van olyan japán típus aminek a lengéscsillapítói kisebb átalakítással felrakható az MZ-re?
van még egyáltalán olaj azokban a teleszkópokban? nekem akkor ütöttek amikor az egyikből kifolyt az olaj, a másik meg levegős volt :-({|= :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: arovado »

MrDok írta:
arovado írta:Üdv!
Nem tudjátok, van valaki Tatabánya vagy Szeged környékén aki foglalkozik a motor kerekének centírozásával? Mennyibe kerül egy ilyen művelet?
Köszi!
Én Én Én!!!!!!!
Még határon belül (tehát közel) Tolna megye közepén szoktam csinálni ilyent (8-as, tojás, padkázás nyomának eltávolítása).
Minden viszonylagos! :mrgreen:
Hú hát az elég messze van :) legalábbis tőlem... itt szegeden meg 2500 egy centírozás :S
Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: arovado »

Hmm értem. Nekem is most 5 fokozatú van fent, de én kb 6000ft-ért vettem darabját ezért nem tudom hogy mennyire hosszú életű, ráadásul Bambi is azt mondta, hogy ő lecserélné... szóval azért kérdezek még időben körbe.
Amúgy gondom nekem azzal sincs, jól rugózik, csak nem tudom meddig fog élni...
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Perec »

Nekem körömkulcsos állítású van asszem cseh-nek árulták. A szilentje volt túl szoros, meg hézagolni is kellett volna, mert szétcsesztük a gumit. Gondja nincs 3év és 12000 alatt, nem szivárog, picit oxidos, mert kint alszik. Az első telóm kemény hangolású, így a leggyengébb állásban is megbokrosodik rossz úton. Teljes megengedett terhelésen már komfortos, de még úgy sem üt fel, ezért nem tudtam csak 1-et kihasználni a 6 fokozatból...
Kép
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Nekem a kis-mz-n van olyan kömöskulcsos féle. Elvileg honda teló.... Szóval korrekt darab. Valóban feszesebb a 250-es telójánál, ami gyári. És még lenne ugye 4 keményebb fokozat...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok »

arovado írta:Üdv!
Nem tudjátok, van valaki Tatabánya vagy Szeged környékén aki foglalkozik a motor kerekének centírozásával? Mennyibe kerül egy ilyen művelet?
Köszi!
Én Én Én!!!!!!!
Még határon belül (tehát közel) Tolna megye közepén szoktam csinálni ilyent (8-as, tojás, padkázás nyomának eltávolítása).
Minden viszonylagos! :mrgreen:
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Hát nem igazán tudom mire gondolsz, ha a szilentre akkor igen, érdemes, és utána a saját csavarjával felhúzatni, semmiképp nem javaslom az egyéb megoldásokat 8) Tök simán felmegy, méretpontosak a csatlakozó szemek, és a szilentek amiket lehet kapni is jók.

Érdemes néha ellenőrizni nem lazult-e le, nekem múltkor is laza volt az alsó csavar. Bár gondolom ez általános jelenség :D

Viszont még javaslom azt a verziót, ami 5 fokozatú és körmöskulccsal állítható, 4kelemen (is) árulja, ott a futár mellett. Nem próbáltam, de úgy fogásra egész masszív, és normális az állító része. Annak krómos a rugója. A viselkedését nem ismerem, annyira szar nem lehet.
Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: arovado »

Hmm egész szimpatikusan néz ki... az lenne még a kérdésem, hogy amikor megvetted/feltetted előtte megzsíroztad, vagy jó volt, ahogy volt?
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Alfa »

http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=1700

Hasonlóan néz ki, csak a rugó és a porvédő fekete, a teteje és az állító meg króm.

Gyenge pontja az 1-2 személyre állítás, rendesen darálja magát amikor az ember állítja és nem túl határozott. De mivel 1 személyen is olyan kemény mint a 250 es 2-n (a gyárit se használtam sose 1 személyen, olyan volt mint egy fotel és bólogatott összevissza...), igazából nem gond.
Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: arovado »

Üdv Alfa! fel tudnál tenni egy képet ezekről a telókról? Mert engem érdekelne, hogy hogy néz ki pontosan.
Köszi!
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Én nem sajnáltam a pénzt utángyártottra, a minősége magáért beszél (nem néz ki valami jól... amolyan baltával faragott :D, mondjuk nekem full takarásban van, szóval mind1), de még sosem ütött fel, ellentétben a gyárival. 1 személyen is feszesebb valamivel, ami nem feltétlen hátrány, mert a felütés az egész gépet sokkal jobban megviseli, bár a segget nem kíméli, az tény :D

2 év után még nem folyik sehol, festék /króm nem jött le, olyan mintha új lenne. A motor szépen rugózik, tehát nem azért nem üt fel mert teljesen merev :D Amúgy 7990 ft/db volt akkor.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: hell »

Enyém is felüt ha nagy terhelést kap!
Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: arovado »

Üdv!
Hát megnéztem itt szegeden 2500ért centíroznak :S

Az előzőhöz hozzászólva: én már sokat mentem úgy de nem nagyon szoktam ilyet tapasztalni...
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Van egy olyan problémám hogy két személlyel csomagokkal egy-egy úthibánál irtózatosan felütnek a hátsó lengés csillapítók. Nem tudom hogy ez a rugó fáradása miatt van vagy csak ennyit bír és kész, mindenesetre valami megoldást jó lenne rá találni.
Esetleg van olyan japán típus aminek a lengéscsillapítói kisebb átalakítással felrakható az MZ-re?
Avatar
Geritoo
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2010.03.18. 08:56
MZ-d típusa: TS 250 '73
Tartózkodási hely: Gödöllő

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Geritoo »

Köszönöm a gyors választ! Hívtam is őket és van is nekik raktáron. Elvileg szlovák gyártmány, hát sokkal inkább mint a taiwani...
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Tavaly nyáron vettem Huber motornál, és még mindig jó, a mérete tökéletes volt.
Avatar
Geritoo
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2010.03.18. 08:56
MZ-d típusa: TS 250 '73
Tartózkodási hely: Gödöllő

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Geritoo »

Sziasztok,

Tud valaki olyan boltot, ahol jó minőségű 121 mm-es küllőt és hozzá való anyát lehet kapni?
A jó minőség alatt azt értem, hogy méretpontos és nem fog lepattogni a króm fél év múlva.
Ha esetleg vett valalki mostanság, akkor érdekelne vélemánye.
Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: arovado »

Hát én centíroztatni szeretnék csak nem tudtam még eldönteni, hogy gumishoz, vagy motorszerelőhöz menjek-e inkább... bár esélyesebb a motorszerelő :D
Köszi a segítséget, akkor így számolok!
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: gabsic »

arovado írta:Üdv!
Nem tudjátok, van valaki Tatabánya vagy Szeged környékén aki foglalkozik a motor kerekének centírozásával? Mennyibe kerül egy ilyen művelet?
Köszi!
Nyolcast akarsz kiszedetni? Vagy csak kicentíroztatni súlyok felrakásával hogy ne üssön?
Én tapolcán kerestem olyat aki kiszedné a 8ast, de nem találtam. Hát elkezdtem húzkodni én a küllőket... Nos... Rosszabb nem lett mint volt.
Aztán mivel úgyis ki volt véve a kerék, bevittem az első gumishoz aki kiegyensúlyozta, felragasztós súlyokkal. 2500 pénz volt, ku..adrága, mint kiderült az a legdrágább gumis a környéken. Általában csak a centírozás 1500 körül van motorra, ha nem ők szedik ki a kereket (legalábbis mifelénk).
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: arovado »

Üdv!
Nem tudjátok, van valaki Tatabánya vagy Szeged környékén aki foglalkozik a motor kerekének centírozásával? Mennyibe kerül egy ilyen művelet?
Köszi!
tlosz
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2009.12.09. 18:29
MZ-d típusa: Ts 150

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: tlosz »

matt1989 írta:Tlosz!

Ez talán segít valamelyest:
http://szocimotoros.hu/hu/szerviz/24
Koszi.Megyek es kiprobalom.
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Tlosz!

Ez talán segít valamelyest:
http://szocimotoros.hu/hu/szerviz/24
tlosz
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2009.12.09. 18:29
MZ-d típusa: Ts 150

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: tlosz »

Sziasztok

Kép
(ts 150)
Kép

Szivárog az olaj a fenti képen látható llengéscsillapító-ból.Segitsetek hogy tudom kiszedni a szivárgásért felelös tömitést.
Koszi
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára tlosz 2010.05.05. 13:44-kor.
MP1
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MP1 »

Szia!

Ahogy CSIKIN írja, bele kell tenni a zárt 6006-os csapágyat, abba nem megy bele a kosz, nyugodtan mehetsz vele esőben, vagy akár még nagynyomásúval is moshatod a mocit.
A kúpgörgősbe -egyébként létezik (majdnem) ugyanez a méret (32006), ami kicsit szélesebb, (17 mm) mint az eredeti golyós- igen könnyen belemegy a kosz, mert nincs porvédője. Ráadásul még rendesen át is kellene alakítani az egészet, bőven lenne megoldandó probléma -távtartó, kormánynyaktengely!!
Még lehetne beletenni "egysoros ferdehatásvonalú" golyóst (7006), de az eredeti bőven jó, egyszerű - és nagyszerű!!!

Üdv: P.
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: csikin »

Beleteszitek a két belevaló 6006-os zárt csapágyat, és az örök élet + 1 nap. Nem kell oda semmilyen kúpgörgős bonyolítás.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

csikin írta:Csak ha kúpgörgős, akkor állítható csapágyhézag kell neki, nem csak összerakod és kész.
és az anya rögzítését (pl. szárnyas anya, kontra anya...)
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára kiszsebi 2010.05.04. 14:45-kor.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

És ezt nem lehet a felső anyával állítani? :-k
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: csikin »

Csak ha kúpgörgős, akkor állítható csapágyhézag kell neki, nem csak összerakod és kész.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Úgy tudom, csak annyi alakítás kell, hogy a távtartó beférjen, de a pontos típust nem tudom.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Gyurmooo írta:Ja, tényleg kúpgörgős... :mrgreen:
Úgy tudom, hogy precízebb és hosszabb élettartamú lesz.
Az biztos hogy tovább tart... Főleg ha úgy csináljátok mint mi :D
Egyik ismerősnek Jawánál lett kúpgörgősre megcsinálva... Valami autónak a kerékcsapágya volt amiből készült. Na az aztán örök :D De ott sok mindent kellett marni, esztergálni, elég melós volt, viszont annál muszáj volt, mert jawánál még a hagyományos kormánycsapágy van (mint a biciklinél) és a háza ki volt neki verődve a vázban.
MZ azért ennél már azért kifinomultabb az egysoros mélyhornyú golyóscsapággyal, előnye hogy állítást sem igényel. Nem tudom etz-nél mekkora meló lenne az átalakítás, de én nem fognék neki...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Ja, tényleg kúpgörgős... :mrgreen:
Úgy tudom, hogy precízebb és hosszabb élettartamú lesz.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 56 vendég