Futómű

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Gyurmooo írta:Ha már kormánycsapágy... :!:
Ki tudja, hogy az eredeti golyós helyére milyen számú tűgörgős csapágy illik? Esetleg ha rövidíteni kell a távtartóból, az sem probléma.
Tűgörgő?
Tűgörgős csapágy radiális előket vesz fel, axiálist nem. Na mármost kormánycsapágy igencsak ki van téve axiális erőknek... Ezt hogy gondoltad? Nem inkább kúpgörgősre gondoltál? De annak is mi volna az értelme?
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára gabsic 2010.05.03. 22:37-kor.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Ha már kormánycsapágy... :!:
Ki tudja, hogy az eredeti golyós helyére milyen számú tűgörgős csapágy illik? Esetleg ha rövidíteni kell a távtartóból, az sem probléma.
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: kupi »

tams9 írta:hello!
Elég furcsa dolgot tapasztalok a 251-esemen.
Ha 90 ről kuplung be gurulok, bizonyos tartományokban elkezd pattogni a motor eleje. Először azt gondoltanm, hogy hát biztosan a motor főtengelye nincs kiegyensúlyozva, de nem mert álló motorral lejtőn lefelé gurulva is csinálja. Nem folyamatosan, hanem inkább periódikusan, erősödig , majd gyengül és így tovább.
A kerékbe nincs ütés, a féktárcsa most lett felszabályozva (rendesen fut), rugót feszítettem, más olajat öntöttem bele, de semmi változás. Hol érdemes a hiba forrását tovább keresni, van ötlete valakinek?
üdv
Probáld megnézni a kormánycsapágyakat nekem annó a Simsonom játszota ezt és a kormánycsapágy csere és beálitás azon megoldota a problémát.Esetleg ésdemes a kerekek egyenes futását is megvizsgálni hátha???.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Tamás »

Út?
tams9
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 68
Csatlakozott: 2008.05.15. 09:45
Tartózkodási hely: Mezõkövesd

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: tams9 »

hello!
Elég furcsa dolgot tapasztalok a 251-esemen.
Ha 90 ről kuplung be gurulok, bizonyos tartományokban elkezd pattogni a motor eleje. Először azt gondoltanm, hogy hát biztosan a motor főtengelye nincs kiegyensúlyozva, de nem mert álló motorral lejtőn lefelé gurulva is csinálja. Nem folyamatosan, hanem inkább periódikusan, erősödig , majd gyengül és így tovább.
A kerékbe nincs ütés, a féktárcsa most lett felszabályozva (rendesen fut), rugót feszítettem, más olajat öntöttem bele, de semmi változás. Hol érdemes a hiba forrását tovább keresni, van ötlete valakinek?
üdv
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: gabsic »

jarumasz írta:A 250/1 es, és az ETZ első kereke, illetve felnie ugyan az??? Mármint a küllők ugyan annyian vannak? ?)
Úgy tudom hogy egyforma.
Jól láttam hogy /1-re keresel első kereket?
Gondolom akkor etz kereket szereztél és azt szednéd szét?
Csak mert nekem van jó állaptú TS kerekem (ami nem üt), jó állapotú etz kerékre szívesen elcserélem :)
Ha érdekel a részleteket pü-ben...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
jarumasz
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 264
Csatlakozott: 2009.03.27. 17:44
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Győr LÁZI

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: jarumasz »

A 250/1 es, és az ETZ első kereke, illetve felnie ugyan az??? Mármint a küllők ugyan annyian vannak? ?)
Ne dudálj!!!! Küzdj!! :)
Avatar
kisbocsi
matekzokni
matekzokni
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2008.03.13. 12:28
Tartózkodási hely: Nagykanizsa

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: kisbocsi »

Üdv!

Az én első kerekem kész lett, de nem lett jó, sajnos eléggé üt, és tojás, így újra kell próbálkoznunk... Kurva bosszantó
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Hát lehet hogy az lesz mert a csapágyboltban nem tudtak adni ilyen méretűt.
Most ideiglenesen egy szimeringel helyettesítettem de az sem akar benne megállni mert a furata befelé szűkül.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Nandor írta:Nem tudja valaki, hogy hol lehet venni ts-re első kerék agy porvédőt?
Sajnos az eredeti elkopott és elmozdul a helyéről szabadon hagyva a csapágyat.
Kerék agy porvédő? a csapágynál lévő gumiizére gondolsz?
Szerintem az alapból is elég laza volt, legalábbis nekem. Zsírral szoktam beragasztani, sosem ment szennyeződés a csapágyhoz.
Aztán ütött a kerekem, szereztem másik kereket, abba már zárt csapágyat raktam, nem kellett ez a porvédő. Szerintem ez a legcélravezetőbb dolog. Hiszen ha kapsz is ilyen porvédőt valahol, az egy kerékcsapágy árát valószínűleg alulról súrolni fogja. Akkor pedig szvsz inkább már a csapágyat kellene választani :mrgreen:
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Nem tudja valaki, hogy hol lehet venni ts-re első kerék agy porvédőt?
Sajnos az eredeti elkopott és elmozdul a helyéről szabadon hagyva a csapágyat.
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Üdv!
Kicsit bonyolult a dolog. A lényege, hogy mindegyik küllő azonos mértékben legyen meghúzva, és ne legyen tojás és 8-as a felniba. Nyolcasnál ha pl "balra" mozdul ki a kerék, akkor lazítassz a "balos" küllőn és az ellenkező irányban álló "jobbos" küllőn feszítessz. Közben csak annyira terheljed a felni azon ívét, hogy nehogy tojás alakuljon ki.
Szerintem próbáld meg és ha jól figyelsz rá fogsz jönni, hogy melyik küllő meghúzása mit eredményez. Egyszerre kicsiket húzz, közben lazíts is, és mindegyik azonosan feszes legyen. Ezt hangra, a küllő kopogtatásával is lehet hallani, mindegyiket azonos hangra kell beállítani. :) Ha a felni egy íven nagyon kileng, akkor ne csak egy küllőn állíts, hanem csokorban 3-4-en "kicsit-közepesen-nagyon-közepesen-kicsit". Tojásnál pedig, ahol van a pukli, ott lazíts azon az íven az összes küllőn. Ha egy íven nagyon meghúzód a küllőket akkor "szögletes lesz". vagyis 2 pukli lesz benne, így a 2 pukli között lazíts..remélem érted.- :)
A lényeg h próbáld ki, aztán rájössz. Én is magamnak csinálgattam az átfűzést, eljátszottam vele szépen. :) Kiegyensúlyozás meg megint más történet.

A hülyeséget beszélés jogát fenntartom, én így csináltam, lehet rosszul, vagyis azt nem lehet mer jó lett. :)
Kázmér
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 45
Csatlakozott: 2007.07.18. 13:34
MZ-d típusa: ETZ-150, CB 500
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Kázmér »

Sziasztok!

Valakinek van egy jó leírása vagy el tudja magyarázni, hogy hogyan kell egy Etz kereket küllőzni?

Egy haveromnak a gépére új felni és új küllők lesznek eszkábálva és egyikőnk se nagyon járatos ebben, de egy igazi Mz-s mindent megtanul :P

Illetve hallottam olyat, hogy küllőzés után 500-1000 km-rrel érdemes átnézni és újrahúzni, ha meglazult valahol. Erről mi a véleményetek?
Az Mz egy életstílus. Aki nem próbálta ki azért, aki meg ismeri azért pattanjon egy Ndk kétkerekû volánja mögé :)
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: csikin »

Vatera:) Jókor jóra kattintani. Énis tanulás helyett vadászok:)
De ez megint egy másik változat, nekem a 251-en másféle van, de hasonlít.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: gabsic »

csikin írta::D Legújabb szerzeményem:

Kép

Kép

Masszívnak néz ki:)
Ha nem vagyok indiszkrét, hol tudtál szerezni?
Én is ilyet keresek pár hónapja....
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: csikin »

:D Legújabb szerzeményem:

Kép

Kép

Masszívnak néz ki:)
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
kisbocsi
matekzokni
matekzokni
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2008.03.13. 12:28
Tartózkodási hely: Nagykanizsa

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: kisbocsi »

Nos, úgy néz ki, lesz kis ts hátsókerekem, így azt fogom átalakíttatni Máté mesterrel első kerékké.

Köszi a Tippet Bambi
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

A tárcsafék az meg mi? :-" :D

A Mágusnak pedig köszönöm a tanácsot :)
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

revlimit írta:
bambi írta: Keressetek TS 125-ös hátsókereket,az egy kicsit szélesebb(1.85) de erősebb is az anyaga, hátul nehezebben huplisodik ezáltal könnyebb olyat találni ami jó állapotu.Erre a felnire jobban fekszik a 300-as gumi radásul.(bambinak is az van) :)
És arra hogy passzol a tárcsafék??
Az tárcsafékes kerékagy marad,át kell fűzni!
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
revlimit
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 141
Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
MZ-d típusa: TS 150 75'
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: revlimit »

bambi írta:
RR_ZOZY írta:Szintén első felni kéne nekem is, mégpedig alumínium, mert az enyém is elment sz.rni :(
Keressetek TS 125-ös hátsókereket,az egy kicsit szélesebb(1.85) de erősebb is az anyaga, hátul nehezebben huplisodik ezáltal könnyebb olyat találni ami jó állapotu.Erre a felnire jobban fekszik a 300-as gumi radásul.(bambinak is az van) :)
És arra hogy passzol a tárcsafék??
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: bambi »

RR_ZOZY írta:Szintén első felni kéne nekem is, mégpedig alumínium, mert az enyém is elment sz.rni :(
Keressetek TS 125-ös hátsókereket,az egy kicsit szélesebb(1.85) de erősebb is az anyaga, hátul nehezebben huplisodik ezáltal könnyebb olyat találni ami jó állapotu.Erre a felnire jobban fekszik a 300-as gumi radásul.(bambinak is az van) :)
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Szintén első felni kéne nekem is, mégpedig alumínium, mert az enyém is elment sz.rni :(
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
kisbocsi
matekzokni
matekzokni
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2008.03.13. 12:28
Tartózkodási hely: Nagykanizsa

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: kisbocsi »

Üdv!

Skacok, úgy néz ki, az első kerekem kuka, így kellene nagyon gyorsan egy első kerék, vagyis felni, akinek van, az kérem dobjon egy PÜ-et, vagy 06-30-928-59-76

Köszi előre is.
Avatar
punisher
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 196
Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Göd

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: punisher »

Hát a guminak van egy furcsa szokása és rugalmas :mrgreen: . Én is nehezen operáltam fel :twisted: de egy laposfejű csavarhúzó közrejátszott!
Avatar
gulyesz
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2009.04.13. 11:24
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Érsekcsanád

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: gulyesz »

Sziasztok!

Vettem az etz-re teleszkóp porlehúzó gumit. A baj csak az, hogy amit adtak annak az átmérője 30mm és én a villán 35 körül mértem. Valaki rakott fel már ilyet, mert addig nem akarom szétszedi, amíg ki nem derül, hogy jó e.

Tamás
Tamás
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: conus »

igen, de w-s skála emelkedése nem lineáris :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Máté »

sziasztok!

a shownál láttam most repsol HORQ. 15W/30 teleszkópolajat 1200 ft-ért. Conus Te is ezt ajánlottad ugye? minél nagyobb a w-s érték elvileg annál sűrűbb tehát jobb lesz a csillapítása ugye?
köszi előre is.

Máté
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: nyakas »

en ATF et hasznalok a tz be :mrgreen:
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Máté »

Köszi a rendes választ. ezt néztem mol honalpján http://www.mol.hu/hu/vallalati_ugyfelek ... ulikaolaj/ remélem jó lesz majd bele. amit pár éve tettem bele annyira híg hogy alig csillapít és nagy fékezéskkor nagyon nagyot bólint a gép.
még egyszer köszi
Máté
matt1989 írta:Nekem sima MOL hidraulika olaj van benne, teljesen megfelel a célnak szerintem.
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Nekem sima MOL hidraulika olaj van benne, teljesen megfelel a célnak szerintem.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: conus »

repsol horquillas 15w-30. :twisted: :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Máté »

sziasztok!

egy olyan kérdésem lenne hogy milyen vizskositású olajat ajánlotok első teleszkópba? esetleg boltot is tudnátok mondani hol lehet kapni? mol kúton láttam teleszkópolajat asszem 15w volt. van valakinek tapasztalata róla?
köszi előre is

Máté
balintmz
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 80
Csatlakozott: 2009.12.12. 21:19
MZ-d típusa: etz 251

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: balintmz »

Néztem de nem lüttyenik a kormány elöre hátra mikor meghuzom az elsöféket és megnyomom a motrot. Szerintem az jo.
Néztem a kereket is. Nincs benne tojás sem :D

arra gondoltam hogy a motor rázza egy fodulattartományban. Hát lehet vele kisérleteznem....
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

Esetleg kormánycsapágy?
POD RACER
Szinter, pipa!!!
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: nyakas »

balintmz írta:sziasztok.
Lenne egy jó kérdésem. a 251es etz-m egy bizonyos fordulaton (2000-3500) rázza az elejét lefelé. nagyobb gáznál vagy magasabb fordulaton nem tapasztaltam.
A teleszkopokban uj olaj, uj szimering, uj kerék, uj gumival, uj kerékcsapágyak.

Az elözö kerékben nemhogy 8sa de a kinai abc is megvolt :D ezért lett cserélve. Ja és ha elengedem a kormányt akkor nem táncol hanem egyenesen fut.
Az uj kerékben lenne tojás? de akkor miért hagyja el?

Hát ha valakinek van épkézláb ötlete azt szivesen várom.


Köszi, Bálint
valoszinu tojas van benne es csak egy bizonyos fordulaton jelentkezik de az uj gumi is lehet hibas :!: :!:
A viz szalad, a kő marad!
balintmz
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 80
Csatlakozott: 2009.12.12. 21:19
MZ-d típusa: etz 251

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: balintmz »

sziasztok.
Lenne egy jó kérdésem. a 251es etz-m egy bizonyos fordulaton (2000-3500) rázza az elejét lefelé. nagyobb gáznál vagy magasabb fordulaton nem tapasztaltam.
A teleszkopokban uj olaj, uj szimering, uj kerék, uj gumival, uj kerékcsapágyak.

Az elözö kerékben nemhogy 8sa de a kinai abc is megvolt :D ezért lett cserélve. Ja és ha elengedem a kormányt akkor nem táncol hanem egyenesen fut.
Az uj kerékben lenne tojás? de akkor miért hagyja el?

Hát ha valakinek van épkézláb ötlete azt szivesen várom.


Köszi, Bálint
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: conus »

szimering vagy csapágyboltban. kemény 50 Ft/db vót annó amikor én vettem. ezt pl. hiányoltam a cikkedből is, h azt a huszonakárhányéves elérett gumigyűrűt szerintem érdemes cserélni :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Nem :oops:

szimeringboltban vagy hol lehet venni?
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: conus »

az elérett gumit kicserélted 25x3-as O gyűrűre? :P :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

matt!

Szerintem ragaszd be valamilyen pasztával. Perselyezni nem hiszem hogy lehetne... :?
Kérdés mennyire agresszív az olaj... :?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Hali!


Tavaly felújítottam a hátsó teleszkópokat, de elkezdett engedni mind2 és nem a szimeringnél hanem a szimeringház szélénél.

Valaki tud erre a problémára valami megoldást?
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: bambi »

Forrest írta:Ha az első teló becsúszószára görbe -1mm-t üt-, akkor azt hogy lehet javítani?
lehet
Avatar
Forrest
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 186
Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
MZ-d típusa: RD 350
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Forrest »

Ha az első teló becsúszószára görbe -1mm-t üt-, akkor azt hogy lehet javítani?
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: gabsic »

conus írta:figyu!

nekem is be volt ragasztva pálmatex-el. még jóhogy kéznél volt apám aki ráb.szott 2-t a csavar fejére majd egy mozdulattal megindította :P :twisted:
ha villaszárakkal tartasz ellent, nem fognak elhajolni? :-" :mrgreen:
Jah ütni én is próbáltam már az elején de nem akart engedni! Fogalmam nincs milyen ragaccsal volt bekenve, valami sárga trutyi, de durván megfogta! ÉN a sima szilikonos tömítővel szoktam bekenni a csavart ts-en de az nem ragasztja így be a menetet.
Az elején én sem szoktam még annál sem, de a jobb oldalinál szokott szivárogni némi olaj, aztán utána már tömítettem én is :D

Megtámasztás: ezért vettem le a lámpát, hogy a két kifli közt tudjam keresztben átdugni a pejszert. Így nem volt nagy az erőkar, szerintem nem lett baja. Más lehetőségem amúgy sem volt, mivel a vázra hegesztett kormányütköző ettől biztos letörött volna. [-(
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Gyári ajánlás is tömítőpasztát ír oda, sosem értettem, én nem használtam, de sok év alatt jól odarohadhat :D
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: conus »

figyu!

nekem is be volt ragasztva pálmatex-el. még jóhogy kéznél volt apám aki ráb.szott 2-t a csavar fejére majd egy mozdulattal megindította :P :twisted:
ha villaszárakkal tartasz ellent, nem fognak elhajolni? :-" :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Ma szoptam rendesen...
Felújítottam a féknyerget, utána pdig neki akartam állni megszimeringezni az első villát.
Na itt jött a szopós része a dolognak... 4-5 órám ment rá mire ki tudtam csavarni a felső zárócsavarokat.
Az előző tulaj tömítőanyag helyett szerintem palmatex-el kente meg mikor összerakta vagy nem tudom... Valami ragasztó volt az tuti. Csillagkulcs nem szedte ki. Rádugtam egy csövet a kormányra és a csillagkulcsra akkor sem indult meg. Kormány lebont, levegőkulcs elő: 5 perc rotyogtatás után sem bírt vele a levegőkulcs sem. Ekkor anyázás... Utána lámpafej lebont, teherautópejszer + rá méteres cső be a villaszárak közé, krovafej+merevszár+méteres cső az anyára és húúúúztuk ketten... Semmi eredmény. Ekkor mit volt mit tenni elkezdtem melegíteni a csavart, mikor már füstölt rajta a ragacs akkor újra nekifeküdtünk a méteres csövekkel és megindult.
Konklúzió: a jó anyját annak aki ragasztót rak ilyen helyre!!!! (Bár mit csodálkozok, a törött üléslemez is pillanatragasztóval volt "javítva")
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Varga1488
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 132
Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
MZ-d típusa: ETZ-250
Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Varga1488 »

Köszönöm! További szép estét!
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

A rúgókat tedd át a tiédből,amúgy teljesen kompatibilis! :smt023
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
Varga1488
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 132
Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
MZ-d típusa: ETZ-250
Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Varga1488 »

nyakas írta:elso telok a fekkel egyutt beszerelheto a 250 es be
és semmi átépitést nem igényel? Köszönöm a válaszod!
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 50 vendég