Futómű

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Sai
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2009.08.02. 12:33
MZ-d típusa: etz 125

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Sai »

matt1989 írta:Igen, a 125-ösnek kicsit nagy lenne :)
Csak elmenne vele :twisted: -a kisTsben is 18as van :D
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

A 120/90-16 is jól kitölti a sárvédőt. :twisted:
Hogy emelted ki a hátulját?
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Igen, a 125-ösnek kicsit nagy lenne :)

A 250-es hátsó villája van benne a 18-as kerekével. Nálunk szerintem 300 km-nél többet nem futott 16"-os kerékkel azt sem én vezetettem, hanem bátyám.

Egyébként a látvány miatt van benne, mert kitölti azt a nagy sárvédőt, de meg is vagyok vele elégedve.
Sai
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2009.08.02. 12:33
MZ-d típusa: etz 125

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Sai »

matt1989 írta:És ahogy Bambi mondta kiemeltem a hátulját a motornak így nem ér a sárvédőbe a 18"-os kerék.
Neked a blokkcsere miatt van 18as benne, vagy csak mert jobb?
(jobb egyáltalán?)
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Vettem ma az SKF boltban az első és hátsó teleszkópba szimeringet 1600 volt a 4 db.
A hátsó teleszkópban le is cseréltem az olajjal együtt.
És ahogy Bambi mondta kiemeltem a hátulját a motornak így nem ér a sárvédőbe a 18"-os kerék.
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Szimmeringet a szimmering boltból.
Normális teleszkópszimmeringet tudok, 1840 forint/darab áron.
Kép
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Conus!

Most néztem a futár motoros bolt honlapján ezt találtam ETZ első telóhoz:


http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... 18go1edee6

Az ebben lévő szimering szerintetek jó?
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: conus »

matt1989 írta:Voltam Bambinál és mire hazaértem mind2 első teleszkópból el kezdett ereszteni a szimeringnél az olaj :)

Olvastam, h milyen kell bele, csak az a kérdésem, hogy könnyen ki lehet itthon cserélni, és érdemes a teleszkópban lévő rúgót is kicserélni?
nem azt kell kicserélni hanem a lyuggatott műanyag tárcsát. futár motorosboltban lehet kapni. :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Alfa »

matt1989 írta:Voltam Bambinál és mire hazaértem mind2 első teleszkópból el kezdett ereszteni a szimeringnél az olaj :)

Olvastam, h milyen kell bele, csak az a kérdésem, hogy könnyen ki lehet itthon cserélni, és érdemes a teleszkópban lévő rúgót is kicserélni?
Cserélni könnyű, de egy alapos takarítás esetleg újrafestés eltarthat egy ideig :D
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: z25z »

konnyu, semmi bonyolultsag nincs benne. rugot??? azt minek akarod cserelni? teljesen felesleges
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Voltam Bambinál és mire hazaértem mind2 első teleszkópból el kezdett ereszteni a szimeringnél az olaj :)

Olvastam, h milyen kell bele, csak az a kérdésem, hogy könnyen ki lehet itthon cserélni, és érdemes a teleszkópban lévő rúgót is kicserélni?
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Rozsdamentes acél küllőket, amik jók ETZ-hez, hol lehet kapni? :-k
nfefe
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: nfefe »

Hello!

Készülget a Trophy szép lassan, de egy kis gond van.
A jobb első telóval valami nem stimmel. Valakinek van esetleg rajza a belső felépítéséről? Vagy ötletek, honnét tudok újat, esetleg alkatrészeket beszerezni hozzá?
Avatar
jecsy
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2009.09.01. 21:27
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Budapest, Salgótarján

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: jecsy »

Hali!
Vettem egy új első kereket fűzve új aggyal új küllőkkel, de volt benne 1 centi tojás, és 8as is volt benne szépen.
Ezért kért 1500 öt, A hátsó kerekemet meg szétfűzte, a küllők meneteit ki kellett tisztítani, plusz kellett pár új küllő és anya, a szétfűzés, összefűzés + centír 4500. Összesen 6000 ft ot fizettem.
Szerintem teljesen reális.
Avatar
kisbocsi
matekzokni
matekzokni
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2008.03.13. 12:28
Tartózkodási hely: Nagykanizsa

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: kisbocsi »

És mennyiért csinálta meg?
Avatar
jecsy
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2009.09.01. 21:27
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Budapest, Salgótarján

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: jecsy »

Hali!

Ha valaki centíroztatni szeretne, akkor tudom ajánlani a péceli öreget, most hoztam el tőle a motorom felnijeit, és nagyon jók lettek. Még fel is tette megmutatni, hogy nincs-e benne ütés. Jó árat is kért. :o
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: csikin »

Gyárilag előírt használathoz, gyári értékek, ez így van.
De ha te nem arra és úgy akarod használni, akkor csak a képzelet szab határt 8)
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Tamás »

Bocs, de melyik MZ-t szerelték azzal gyárilag?
Mert a gyári mérnök biztos nem értett hozzá....
T
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: csikin »

Előre hátra 17es az igazi :)
Kár hogy nagyon drága megcsinálni :(
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

Megszokás kérdése,meg nagyon sok múlik a gumin!!! Amúgy nekem is jobban fekszik a 18-as!
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
Papszi
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 439
Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
MZ-d típusa: Honda CBR600F
Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Papszi »

A 16"-os kerék 250-es ETZbe XAR!!! :D Kimondottan kuka!! Ne tegyétek be előre mert egy áááá... meghülyül tőle a motor szabály szerűen.. Ma volt egy defektem 18"os kerékkel. Apa hozott pótkereket ami 16"-os (150es ETZ hátsó kereke átfűzve, általában a 250-es ETZ-kbe így módosítják) na és kicseréltük ott az út mellett, de olyan gané volt vezetni a motort...Imbolygott jobbra-balra kanyarba féltem hogy hogy fog sikerülni a kanyar bevétele...Mikor megvettem a motort akkor 16"os volt benne, de most éreztem a különbséget...Egy mellékúton mentem kb20-al elengedtem a kormányt és dőlt volna el a motor, annyira gömbölyű a gumi felülete.. Inkább a 18"as pneumat gumis kerék mint ez :D
Üdv.: Papszi :smt079 :smt063
misi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 79
Csatlakozott: 2008.09.12. 12:46
MZ-d típusa: etz 250
Tartózkodási hely: nyárlörinc

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: misi »

sziasztok!
valaki tud kecskeméten hol javitanak motor elso kereket mert tojás vanbenne,
ésnagyon üt.
udv:misi
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Nandor »

kisbocsi írta:És sikerült valóban megmenteni? Mi volt a baja?
Gumid is odavolt?
Annyira ütött már, hogy ha lassan mentem akkor elég erősen kellett fognom a kormányt nehogy kirántsa a kezemből. Azt hogy mitől jön létere ilyen hiba nem tudom de lehet, hogy kilazulnak a küllők mert ez nekem kb. két hét alatt jött ki.
Elvittem a Rajkaihoz ahol azt mondták nem biztos, hogy sikerül kihúzatni mert nem fogják bírni a küllők, vetettek is velem párat tartalékba hátha bekövetkezik a törés.
Egy óra múlva felhívtak, hogy kész van és egy küllő sem törött el, azóta is minden rendben van vele.

Ja igen a gumival nem volt semmi baj.
Avatar
kisbocsi
matekzokni
matekzokni
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2008.03.13. 12:28
Tartózkodási hely: Nagykanizsa

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: kisbocsi »

És sikerült valóban megmenteni? Mi volt a baja?
Gumid is odavolt?
Nandor írta:
kisbocsi írta:Üdv!

Tudna segíteni valaki!

az első kerekem eléggé üt, és szeretném centíroztatni.
Komárom Esztergom megyében vagy Budaörs környékén?

Előre is köszi: kisbocsi
Ha még nem centíroztattad ki akkor ezt a szervízt ajánlom. :
-Rajkai kerékpár Komárom, Széchenyi u.47. tel: 34 342 785 -

Az én menthetetlenek hitt elsőkerekemet is megcsinálták.
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Nandor »

kisbocsi írta:Üdv!

Tudna segíteni valaki!

az első kerekem eléggé üt, és szeretném centíroztatni.
Komárom Esztergom megyében vagy Budaörs környékén?

Előre is köszi: kisbocsi
Ha még nem centíroztattad ki akkor ezt a szervízt ajánlom. :
-Rajkai kerékpár Komárom, Széchenyi u.47. tel: 34 342 785 -

Az én menthetetlenek hitt elsőkerekemet is megcsinálták.
rolesz15
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2009.10.03. 20:22
MZ-d típusa: Simson S70RR

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: rolesz15 »

Helló
16"os kerékbe akarom fűzni a tárcsafékes agyat és nem tudjátok hogy milyen küllő kell hozzá?
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Ha nincs más én megcsinálom neked. Már fűztem át párszor a kerekemet. Írj majd.
Avatar
kisbocsi
matekzokni
matekzokni
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2008.03.13. 12:28
Tartózkodási hely: Nagykanizsa

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: kisbocsi »

Üdv!

Tudna segíteni valaki!

az első kerekem eléggé üt, és szeretném centíroztatni.
Komárom Esztergom megyében vagy Budaörs környékén?

Előre is köszi: kisbocsi
bbobszi
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2009.09.18. 15:04
MZ-d típusa: mz ts 250/1

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: bbobszi »

Sziasztok!

MZ TS 250/1 oldalkocsiját akarom rendbetenni.
Segítség kellene, hol tudok hozzá szerezni szilenteket (ha lehet újat)

Előre is köszi...
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Pár száz forint volt, a méreteit nem tudom. De pont jó volt :twisted:
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: hell »

Azt el is felejtettem ha már boltiról volt szó mennyibe került és esetleng méretei?
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Egyből kiderül hogy rövid e vagy hosszú. Ha hosszú akkor valamelyik csapágy kilóg a kerékagyból aszimmetrikusan, ha rövid akkor meghúzásnál nem úgy fekszik fel pl mint egy csavar ha beért, hanem mintha egy rugót feszítenél be.

Szerintem nem baj ha 1 mm-t kilóg a csapágy, úgyis nyomódik össze a távtartó meghúzásnál, de ha rövid, akkor először a porvédő válik le, utána a golyók kezdenek szarakodni (kotyogni fog), majd ki is esnek (nekem kb 3 golyó volt benne amikor távtartó nélkül raktam össze, a többi szanaszét...).
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: hell »

Bár a ragasztással lenne problémám csak ez annál komolyabb sajnos. Ja igen mármint lóg a közepe a csapágynak az a baj kb. 300km után, nem fogja sokáig húzni. A távtartó 2, valamenyi mm hosszabb mint a az előző és még most se jó az esztergályos ezt lehet benézte vagy nem tudom. Most 52,...mm de lehet rövid.
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Ez jó megoldásnak tűnik. ;)
Én legutóbb egy festékboltban láttam műgyantát, azt hiszem kilós kiszerelésben.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Nem tudom mennyire tudsz hozzájutni, de nekem is ez volt a gondom hátsó kerékkel, és a megoldás az volt hogy epoxigyantával (amit saját kezűleg kell kikeverni) ragasztottam be. kb olyan hőmérsékleten elenged, mint a csapágyragasztó, tehát szerelhető marad, viszont kirobbanthatatlan a helyéről.

A Loctite viszont semmit sem ért, úgy húztam ki szerelésnél mintha ott se lett volna.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: hell »

Az egyik csapágyat ragasztani kellett bele és az van most is kicsit oda! Probálok valami megoldást találni mert már kezd elfogyni a türelmem.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Hát ilyen rövid idő után elhasználódás mindenképp valami nem üzemszerű terhelést jelent. Pl oldalirányú: csavarodott villa, vagy rossz méretű távtartó (amit mondtál hogy szaki készített).

Ha a csapágyfészkek rendben vannak, nem esik ki belőle hidegen, akkor még adnék egy esélyt neki nem szétszedett porvédőjű csapágyakkal és bolti távtartóval (Futár is maga készítteti, sajnos nem MZ club támogató, de nekem már 3000 km-t bírt és a csapágy még mindig újszerű).

Ha meghúzásnál nem ül fel hirtelen és határozottan amint eléri a távtartót, sőt még a kerék is egyre nehezebben forog, az rossz. Egyéb esetben nincs ötletem.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: hell »

Kissé elhamarkodott volt kijelenteni hogy jó lett a hátlja a gépnek. Defektet kaptam és szétszedés után kiderült hogy az egyik kerékcsapágynak már kicsit lóg a közepe. Mostmár fogalmunk sincs mi lehet a baja. De közelt sem tökéletes az tuti.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: bambi »

Gyurmooo írta:Perfekt!!!
Köszönöm a gyors segítséget. ;)
Attól féltem, nem ajánlatos hidegen ilyen erőhatást a villára kifejteni. Jó, hidegen is ment bele a csavarodás, de most ugye pont ellentétes, majdnem dupla mértékű hajlítást kell rajta végrehajtani.
Így van :wink:
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

bambi írta:Hidegen is lehet javítani,két ember szükséges minimum.Ki kell vennni a kereket,és egy hosszú vasrúdat kersztbe betenni a villa közé,és két ketten kétoldalról megfogja a varudat,és értelem szerűen az egyik felfele húzza,a másik lefele nyomja.Remélem érthetően írtam :)
Perfekt!!!
Köszönöm a gyors segítséget. ;)
Attól féltem, nem ajánlatos hidegen ilyen erőhatást a villára kifejteni. Jó, hidegen is ment bele a csavarodás, de most ugye pont ellentétes, majdnem dupla mértékű hajlítást kell rajta végrehajtani.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: bambi »

Gyurmooo írta:Adott egy 251-es lengőkar, ami így bőven túl a 30e. km-en, "sikeresen" elcsavarodott kicsikét, kb. 1cm a különbség a jobb és a bal oldal között. (a jobb van feljebb)
Érdemes-e vele próbálkozni karosszériásnál visszahúzni a helyére? Úgy gondoltam kicsit megmelegítem, ne legyen olyan rideg, ne a hegesztés adja meg magát a művelet közben. A motoron sosem volt oldalsztender, így nem a bal oldal felé hajlott el. Menet közben nem is venni észre tulajdonképpen, csak így nincs középen a hátsó kerék, kb. egy centit került balra. Remélem nem kell új lengőkart vennem...
Hidegen is lehet javítani,két ember szükséges minimum.Ki kell vennni a kereket,és egy hosszú vasrúdat kersztbe betenni a villa közé,és két ketten kétoldalról megfogja a varudat,és értelem szerűen az egyik felfele húzza,a másik lefele nyomja.Remélem érthetően írtam :)
Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Matee86 »

Jó nehéz,olyan 1,5kg lehet....vagy több :twisted: :lol:
Gyurmooo írta:B@zzeg... :shock:
Szép darab!
Milyen nehéz? ;)
Mert azért az Mz a király....!:)
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

B@zzeg... :shock:
Szép darab!
Milyen nehéz? ;)
Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Matee86 »

Végre készen lett a merevítő! \:D/
Még nincs lefestve,de azért már felraktam egy próakörre,és jól működik :!: :lol:

Egy-két kép:

Kép

Kép

Üdv:Máté
Mert azért az Mz a király....!:)
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Ha a távtartó mérete rossz olyan mintha ott sem lenne :lol: Ha pedig túl erősen húzod meg, a szar anyagból készültet simán bezömíti, szintén mintha ott se lenne... :shock:

Nameg a jó márkájú cuccok között is akad selejt...
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: nyakas »

:!: nezd meg a tavtartot nem e megrovidult a tulhuzasoktol a hossza 52,5 -53mm er :?:
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Szia! Vagy csak túl erősen húztad meg az anyát a tengelyen, az sem tesz jót neki...Vagy, hogy 1 év alatt 60ezer km-t mentél. :)
torokb
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2008.05.03. 15:54
Tartózkodási hely: Péteri

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: torokb »

Heló srácok!

Egy éve cseréltem a hátsó kerék csapágyait. Mostanában azonban azt éreztem hogy nem fut jól a motor hátulja. Megnéztem és tényleg mintha egy kicsit megint billegne a kerék a tengelyen.
Mi lehet az oka ha egy év alatt elhasználtam a csapágyakat? Nem volt gagyi, rendes helyen vettem. Távtartó bekerült a csapágyak közé. Egyébként is egy évig teljesen jó volt. Lehet hogy nem fut teljesen jó irányba a kerék (villához képest), vagy valami ilyen beállítási hiba miatt kapott extra terhelést?
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: kuti »

Kicsit OFF, de erről jut eszembe. Ma kérdeztem haveromat, hogy hogyan van 1 és 2 személyen a teló. Erre a válasza:Ez nem így van. A két állás az az, hogy közúton, vagy pályán használod épp a gépet. :D
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Conus!

Köszi a választ elő is kerestem elfekvőben lévő 250es hátsó telóm és bele is raktam, és igen vastagabb és erősebb.
Le kellett cserélni, mert 2 személlyel beleért a hátsó kerék(18") a sárvédőbe.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 47 vendég