Futómű

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Futómû

Hozzászólás Szerző: conus »

és a műanyag kilyuggatott tárcsát kicserélted amit az a köcsög drótzéger zár le?
közel nagyker áron csapágy, szimering, o-gyűrű, tűgőrgő, loctite anyagok stb. blokkgenerálhoz innen rendeltem mindent:
http://www.rolling.hu
amúgy én gyöngyösön vettem az arcus 95 kft-nél fekete duplaajkas szimeringet, párban 1500 Ft. :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
revlimit
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 141
Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
MZ-d típusa: TS 150 75'
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Futómû

Hozzászólás Szerző: revlimit »

Alfa írta:Akkor csak a biztonság kedvéért kérdem, hogy ugye össze is jelölted a telószár alsó és felső részeit? Mert ha nem volt túl gyakran cserélve, akkor simán bekopik/elferdül úgy, hogy ha elforgatva van betéve egyik a másikhoz képest, egyszerűen nem fog jól működni, szorul, rezeg, satöbbi.
Na basszus ezt én is elfelejtettem, mármint az összejelölést. Amúgy az én telóm sem százas, és szimeringcsere után pár10 km-el már folyik is. Szóval vettem egy alig használt teleszkóppárt a kis TS-be, és cseréltem az enyémet 1az1ben, mert már nagyon kopott volt(nem is szorult). Viszont a régi rugót raktam a frisebb telókba és így, az első pár cm-en beül a teleszkóp és nem nyomja vissza magát, csak ha annyira lenyomom, hogy már a rugó is dolgozik.
Kérdés: Rakjam bele a másik rugót, ami hosszabb(valószínű a kevesebb használat miatt), vagy csekkolgassam, hogy nem-e szorul-e valahol? Ja én is Repsol 15W-30at töltöttem bele.
Ja és nem kaptam duplaajkas szimeringet, és kérdezném, hogy tud-e valaki olyan helyet ahol lehet kapni? Enyém még a régebbi telós TS (32x45x7)
Amúgy nem ráz, nem szitál, csak nem jön vissza magától a felső helyzetbe.
A motorozás számomra nemcsak közlekedési forma, hanem élmény is egyben. Autózni is szeretek, de az autóvezetés sosem hiányzik annyira, mint amennyire az MZ-vel való karulás tud.

Adatlapom: http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... serProfile
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Futómû

Hozzászólás Szerző: conus »

laller!

simson-ra fel szokták tenni az mz hátsó rugóstagot :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Re: Meg ne vedd!!!

Hozzászólás Szerző: Tamás »

[törölve]

Tigris!
Ha erre jársz, erre gondoltam! :lol:
T
laller
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2009.05.10. 23:09
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Meg ne vedd!!!

Hozzászólás Szerző: laller »

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy az alábbi kép alapján ez mennyire lehet ETZ-250 kompatibilis hátsó rugóstag? Ránézésre teljesen ugyanaz, csak az zavar egy hanygyányit, hogy a hirdetésben az szerepel: simson, mz teleszkóp. Vagy létezik, hogy ugyanaz a mérete a kettőnek?

Kép

Másik kérdés, hogy tapasztalatok alapján milyen szimeringeket érdemes venni a főfékhengerbe, valamint a féknyeregbe a dugattyúk tömítéséhez és a két fél közötti tömítő gumi gyanánt? Gondolok itt elsősorban megbízhatósági szempontokra.

Üdv!
Laller
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Re: Futómû

Hozzászólás Szerző: coco »

Andra$. En 1 hete csinaltam meg ugyanezt. Kokemeny volt. Mig atmentem egy vasuton a kezem lerazta. De most pont jo. Minden megallasnal egy kicsit jacodtam vele, nyomtam le s huztam fel. Ezt parszor megcsinalod es jo lessz.
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Futómû

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

nah ma megcsináltam szépen lefestettem feketére most jóval keményebb lett ami olaj lejött a 2 teleszkópszárból kb annyi volt amit én egyik felébe raktam szóval keményebb de jó lett


kosian

mikor összeraktam nekem is szörcsögött. Már nem talán mert még az olaj nem ért le mert ugye a tetején kell beleönteni.
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Futómû

Hozzászólás Szerző: kosian »

És az mitől lehet, hogy amikor összenyomogatom a teleszkópot, akkor szörcsögő hangot ad?
Széles utat, hátszelet!
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Futómû

Hozzászólás Szerző: kosian »

Andrá$ írta:kosian

én is Repsol 15W30-as olajat vettem még nem csináltam meg de mi a véleményed az olajról??
Hali!
Még nem tudom, de a lengéscsillapítása egész jónak tűnik. Mondjuk én úgy érzem, hogy kevés ennyi olaj bele. Mármint amit a gyár megad. Ha ráülök és súly van a motor elején akkor szerintem túlságosan összecsúszik a teleszkóp. De lehet, hogy ez természetes, csak nekem tűnik így.
Azon kívül, hogy megint szitálgat az eleje (mondjuk nem vészes...) jónak tűnik.
Széles utat, hátszelet!
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Futómû

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

kosian

én is Repsol 15W30-as olajat vettem még nem csináltam meg de mi a véleményed az olajról??
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Futómû

Hozzászólás Szerző: kosian »

Alfa írta:Akkor csak a biztonság kedvéért kérdem, hogy ugye össze is jelölted a telószár alsó és felső részeit? Mert ha nem volt túl gyakran cserélve, akkor simán bekopik/elferdül úgy, hogy ha elforgatva van betéve egyik a másikhoz képest, egyszerűen nem fog jól működni, szorul, rezeg, satöbbi.

Nekem is úgy volt, hogy az egyik oldalon csak bizonyos helyzetben működött, elfordítva össze se ment. Most már csak nagyon kicsit remeg és csak nagyon kis sebességnél, szóval "majd bekopik", de érdemes ezt megnézni.
Sajnos olyat nem csináltam, de most, hogy így mondod ez teljesen ésszerűen hangzik...
Így utólag már nem igen lehet ezzel mit kezdeni gondolom.
Szerintem már nem jövök rá, hogy volt...
Széles utat, hátszelet!
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Futómû

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Akkor csak a biztonság kedvéért kérdem, hogy ugye össze is jelölted a telószár alsó és felső részeit? Mert ha nem volt túl gyakran cserélve, akkor simán bekopik/elferdül úgy, hogy ha elforgatva van betéve egyik a másikhoz képest, egyszerűen nem fog jól működni, szorul, rezeg, satöbbi.

Nekem is úgy volt, hogy az egyik oldalon csak bizonyos helyzetben működött, elfordítva össze se ment. Most már csak nagyon kicsit remeg és csak nagyon kis sebességnél, szóval "majd bekopik", de érdemes ezt megnézni.
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Futómû

Hozzászólás Szerző: kosian »

conus írta:kosian!

1. a teleszkópokat erősen ajánlott (belül) a lehető legtisztábbra pucolni,

2. azt a lyukacsos műanyag tárcsát (szelep) is kicserélted a teleszkóp alsó végén amit az a fax drótzéger zár le?

3. először a 22-es anyát kell meghúzni jobb oldalon (a tengely végén keresztben azért van a furat h oda dugsz egy csavarhúzót amivel ellentartasz), és utána húzod meg a 13-as csavart a bal oldalon! persze csak érzéssel mindent!

4. amiatt ne aggódj h jobban hozzáérnek a fékbetétek, nekem is így volt miután megcsináltam az első villa generált, de most 300km után bekoptak rendesen. :mrgreen:
Őszintén szólva a teleszkóp szárakat belül nem pucoltam ki, csak kiöntöttem az olajat az utolsó cseppig.
Azt a szelepet nem cseréltem ki, csak a szimeringet, viszont az jó is lett, mert abszolút nem folyik az olaj és csont szárazak a villaszárak a gumiharmónika alatt.
A keréktengelynél úgy csináltam hogy leírtad, először 22-es anya, utána másik oldalt szorító.

Ami még furcsa nekem, hogy ha behúzom az első féket és elkezdem lenyomkodni izomból az elejét, magyarul rugóztatom a telót, akkor szörcsögö hangot ad. Ilyet eddig nem cisnált.

Viszont az előbb szétszedtem a féknyerget, kiszedtem belőle a dugattyúkat, mindent megtisztítottam, kipucoltam és újra összeraktam, új olaj és légtelenítettem. Most tuti frankó a fék, szóval azzal már nincs gond, de a szitálás és az a darabos szaggató fékezés lassú tempónál még megvan. Szerintem olyankor is a teleszkóp rázkódik be és azzal lehet valami ami nem százegyes. Amúgy Repsol 15W30 teleszkópolajat tettem bele.
Széles utat, hátszelet!
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Futómû

Hozzászólás Szerző: conus »

kosian!

1. a teleszkópokat erősen ajánlott (belül) a lehető legtisztábbra pucolni,

2. azt a lyukacsos műanyag tárcsát (szelep) is kicserélted a teleszkóp alsó végén amit az a fax drótzéger zár le?

3. először a 22-es anyát kell meghúzni jobb oldalon (a tengely végén keresztben azért van a furat h oda dugsz egy csavarhúzót amivel ellentartasz), és utána húzod meg a 13-as csavart a bal oldalon! persze csak érzéssel mindent!

4. amiatt ne aggódj h jobban hozzáérnek a fékbetétek, nekem is így volt miután megcsináltam az első villa generált, de most 300km után bekoptak rendesen. :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Futómû

Hozzászólás Szerző: kosian »

z25z írta:lehetseges, hogy mig nem volt fenn a feknyereg veletlen benyomodott a fekkar es kijebb jottek a betetek....ezt egyszeruen tudod orvosolni, egy faekkel nyomd visszabb a dugattyukat
Sajnos ez kizárt :(
Nem nyúltam a fékhez és azóta már fékbetétet is cseréltem és visszább is nyomtam a dugattyúkat, kicsit megjárattam őket...
Széles utat, hátszelet!
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Futómû

Hozzászólás Szerző: z25z »

lehetseges, hogy mig nem volt fenn a feknyereg veletlen benyomodott a fekkar es kijebb jottek a betetek....ezt egyszeruen tudod orvosolni, egy faekkel nyomd visszabb a dugattyukat
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Futómû

Hozzászólás Szerző: kosian »

Sziasztok!
Tegnap kicseréltem az első teleszkópokban a szimeringeket és az olajat és sajnos azóta megint szitál a motor eleje és a féket sem lehet rendesen beállítani.
Minden az alapján a két oldalas teleszkópszerelési cucc alapján csináltam és mindent 5x le is ellenőriztem, hogy tuti jól csináltam-e és sehol nem találtam hibát. Csak annyira szedtem szét, hogy a két szárat kihúztam egymásból, szimering ki, új be, már raktam is össze. Rugó bele, vissza a helyére, száranként 230 ml olaj. Először a felső csavarokat húztam meg jól, aztán az alsó kifliét. Féknyereg, kerék sárvédő vissza, de a fék az egyből nagyon szorult, alig forgott a kerék és vissza kellett cserélnem a régebbi, kicsit kopott fékbetétekre és azzal már jobb volt, de így sem mennek vissza eléggé a betétek, mert csak besúrol folyamatosan és amikor lassítok és már egész lassan megyek akkor elkezd darabossá válni a fékhatás és berázkódik a motor egész eleje. Ez az egyik. A másik, hogy megint előjött a szitálás, méghozzá elég rendesen, de csak 50 és 70 között. Ha mondjuk 50 alatt elengedem a kormányt, akkor nem szitál, de mintha balra tartana a motor. Egyenesen megy, nem húz, de mintha balra dőlne egy kicsit. Mitől lehet ez? Az összes csapágy jó, semmi sem kotyog, minden meg van húzva.
Széles utat, hátszelet!
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Futómû

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

8) Nah ma megvettem mindent ami kell az első teleszkóphoz :) és kaptam is mindent \:D/
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
merojoc
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 145
Csatlakozott: 2008.05.22. 20:59
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye:Vértesszõlõs

Re: Futómû

Hozzászólás Szerző: merojoc »

Beleér a felnire ragasztott súly/centirozás/ a lételenítő csavar tetejéhez/16"/. Más valaki tapasztalt ilyet?
ETZ 251
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Re: Futómû

Hozzászólás Szerző: coco »

Koszi.
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Futómû

Hozzászólás Szerző: csikin »

coco: Ugyanilyen kell az összes alumíniumhüvelyes teleszkóphoz.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Re: Futómû

Hozzászólás Szerző: coco »

csikin írta:35×47×7(10) duplaajkú szimmeringet vegyél bele. Márkát nem tudok:)
Ilyen tello szimering jar a kisTZ be is? Ha nem akkor valaki adna egy pontos meretet legysziiiii :D Elore is koszi.
Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Futómû

Hozzászólás Szerző: kr »

Köszönöm Bambi, haladok vele!
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Futómû

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

bakimate írta:
Andrá$ írta:ok köszönöm:)
1700 forint/darab
Kép
oh hát nem olcsó nah mind1 akkor majd ilyet veszek bele
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Re: Futómû

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Andrá$ írta:ok köszönöm:)
1700 forint/darab
Kép
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Futómû

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

ok köszönöm:)
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Re: Futómû

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Andrá$ írta:meg hogy milyen fajtát érdemes venni?
Teleszkóp-szimmeringet.
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Futómû

Hozzászólás Szerző: csikin »

35×47×7(10) duplaajkú szimmeringet vegyél bele. Márkát nem tudok:)
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Futómû

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Vki nem tudna pontos szimering méretet mondani 125 TS első telóhoz?meg hogy milyen fajtát érdemes venni? Előre is köszi
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Re: Futómû

Hozzászólás Szerző: Tamás »

251-es etz és a 125-ös etz közt mi a különbség?

Bár ugyan azok a számok szerepelnek bennük, az egyik kétszer akkora hengerürtartalmú.
A nagyobbnak erősebb a motorja, és gyorsabb is. Kb ennyi.
T
-ricsi-
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 18
Csatlakozott: 2009.04.08. 21:06
MZ-d típusa: ETZ 251

Re: Futómû

Hozzászólás Szerző: -ricsi- »

Simon írta:Helo, nem tudja véletlen valaki hogy a 251-es etz és a 125-ös etz közt mi a különbség, azt tudom hogy a fékek a telók a villák a tengelytáv ugyan az csak azt nem tudom hogy a váz is ugyanaz-e. ?
nem ugyanaz a váz... a tank alatti gerinc a 251-nél hosszabb, meg maga a váz is masszívabb... egyszer lemértük a váz bizonyos méreteit, asszem 6 cm volt a különbség...

ebböl adodóan szerintem a tengelytáv is különbözik, de a villaszöget, utánfutást nem ismerem...
Simon
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2008.03.23. 20:17
MZ-d típusa: Mz ETZ 125
Tartózkodási hely: Lajosmizse

Re: Futómû

Hozzászólás Szerző: Simon »

Helo, nem tudja véletlen valaki hogy a 251-es etz és a 125-ös etz közt mi a különbség, azt tudom hogy a fékek a telók a villák a tengelytáv ugyan az csak azt nem tudom hogy a váz is ugyanaz-e. ?
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Futómû

Hozzászólás Szerző: bambi »

kr írta:Ahoy!

Tud valaki segíteni? ES 250/2 lengéscsillapító szétszedés: levettem a kétrészes határolót, a krómkupakokat, a rugót. Kicsavartam a csaposkulccsal oldható zárófedelet. És itt megállt a tudomány. Nem jön. Enged az erőszaknak?

Köszi
hőlégpisztoly
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Futómû

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

Enged,csak vigyázz,mert ha kijön,akkor az olaj minden irányban terít!!! :evil:
Én úgy szoktam szétszedni,hogy az alsó szemen átdugok valami vasrudat,crovaszárat,csavarhúzót,stb. ,ráállok,a felsö szemen is átdugok valamit,a telót gondosan betekerem rongyba,és elkezdem rángatni.Előbb utóbb enged! :twisted:

Üdv:Stravi
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Futómû

Hozzászólás Szerző: kr »

Ahoy!

Tud valaki segíteni? ES 250/2 lengéscsillapító szétszedés: levettem a kétrészes határolót, a krómkupakokat, a rugót. Kicsavartam a csaposkulccsal oldható zárófedelet. És itt megállt a tudomány. Nem jön. Enged az erőszaknak?

Köszi
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Futómû

Hozzászólás Szerző: Alfa »

coco írta:Sziasztok. Erosen huz jobbra a kormanyom, szoval rendesen meg kell tartsam menetkozbe, elengedni nem is merem. Mitol lehet ez? Otlet valakinek? :D Elore is koszi.
Amikor nekem ilyen volt az egyik első telóm 5 (!) centit ütött (el volt görbülve), ferde volt a kormány is rendesen. Szerencsére a régi dobfékes telókból összekukáztam annyi egyenes alkatrészt, hogy meg tudtam javítani.

Témába vágó cikk hasonló problémával: http://sebessegoltara.blog.hu/2009/04/0 ... kat_szivni
Deje
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2009.04.07. 21:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Futómû

Hozzászólás Szerző: Deje »

Köszönöm a tanácsokat!
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Re: Futómû

Hozzászólás Szerző: coco »

Sziasztok. Erosen huz jobbra a kormanyom, szoval rendesen meg kell tartsam menetkozbe, elengedni nem is merem. Mitol lehet ez? Otlet valakinek? :D Elore is koszi.
Avatar
Peti ETZ250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2008.08.21. 09:23
MZ-d típusa: MZ ETZ250
Tartózkodási hely: Komárom

Re: Futómû

Hozzászólás Szerző: Peti ETZ250 »

Szeva!

Elösször győződj meg róla hogy melyik kerék áll egyenesen ill. melyik nem!
Ezt megnézheted egy járdaszegély mellett, KB meg tudod állapítani melyik kerék nem áll jól!
Majd aztán térj rá a teleszkópokra, lengő villára.Ne szedd szét feleslegesen!

Peti.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Futómû

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Az is el lehet, de ha leveszed a tankot akkor meggyőződhetsz róla valami egyenessel (mondjuk vonalzó). A lengővilla is el lehet, bármi. Ezeket egyenként kiszerelve lehet ellenőrizni, bár az hogy kívülről messziről látszik nem valószínű hogy csavarodás lenne.

Viszont ha a két kerék nem egy nyomon fut, akkor a motor "oldalazni" kezd, ezt könnyen láthatta. Ha az egy nyom jól be van állítva és utána is anomáliák vannak, el lehet kezdeni szétszedni. addig felesleges.
Deje
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2009.04.07. 21:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Futómû

Hozzászólás Szerző: Deje »

Beállítgatom köszönöm! És a váz csavarodással mit tegyek? Szerintem azzal nem lehet mit tenni. Apa jött mögöttem kocsival, és azt mondja mindkét kereket látja hátulról. Ilyenkor nem a váz van elcsavarodva?
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Futómû

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Deje írta:Hello!
A motorom 2 nyomon jár elég rendesen... Ezt a problémát ki lehet küszöbölni valahogyan?:S
1./ Fogsz két 10 es, egy 20 as és egy 22es kulcsot (ha újfajta keréktengelyed van akkor 20 helyett 17), és két (1 el is megoldható) kb 2-3 méteres egyenes valamit (vasrúd, seprűnyél ...). A motort középsztenderen 2 téglára (a 2 szára alá) rakod.
2./ Kilazítod a hátsó kerék tengelyét kétoldalt a 20 es és 22es kulccsal, de nem nagyon, de kézzel tudd huzigálni a kereket.
3./ A hátsó állító bizbazoknál (aminek a végéből kiáll a 6os csavar, amihez a 10es kulcs illik) addig ütögeted/húzogatod a kereket, amíg az említett csavar vége bele nem talál a lengővillla végének furatába és fel nem ütközik.
4./ Meghúzod nagyon picit a keréktengely két meghúzható részét (csavar és anya), hogy ne mozduljon ki magától, de csak annyira!!.
5./ A hátsó kerék gumijára kb a küllő 4/5 énél felfekteted a 3 méteres cuccot (a gumiköpenyre. két érintési pont kell legyen).
6./ Ezután a két oldali 10 es csavarokat addig tekergeted, hogy a hosszú cucc az egyenesbe állított első kerék mellett menjen el a következő értékkel: Hogy melyiket és merre kell tekerni, arra rájössz hamar.

az érték: (Hátsó kerék szélesség - első kerék szélesség)/2

7./ Ekkor, ha a láncfeszességet ellenőrizted és jó (ha nem, akkor a két oldali 10 es csavar egyenlő fordulattal tekerésével állíthatod be), meghúzol minden csavart érzéssel, és kész is.

Csinálni egyszerűbb mint mondani.
vkende
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2009.01.13. 21:37
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Futómû

Hozzászólás Szerző: vkende »

sziasztok,
az lenne a kérdésem, hogy nem tudnátok-e nekem mondani egy jó boltot valahol bpesten vagy annak környékén, ahol be tudnék szerezni az mz etz 125-ösömbe egy fékmunkahengert és néhány kisebb alkatrészt.
köszönöm.
Deje
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2009.04.07. 21:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Futómû

Hozzászólás Szerző: Deje »

Hello!
A motorom 2 nyomon jár elég rendesen... Ezt a problémát ki lehet küszöbölni valahogyan?:S
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Futómû

Hozzászólás Szerző: nyakas »

A DDRes fkpofa kb 3000/db :!:
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Futómû

Hozzászólás Szerző: conus »

emberek!

hátsó fékpofáknak mennyire szabad h elkopottak legyenek? 50%-os kopás már csereérett?
ja és kb mennyi píz egy ddr-es vagy egy török fékpofa darabja? :mrgreen:

minoor!

6302-es normál illesztésű, és szájíz kérdése h acélkosarasat vagy műanyag kosaras gumiporvédőset teszel bele :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
minoor
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 58
Csatlakozott: 2008.01.07. 23:00
MZ-d típusa: Mz ETZ 125 Standard
Tartózkodási hely: Szentistván - Igrici

csapágy

Hozzászólás Szerző: minoor »

Helósztok!

meg tudná valaki mondani hogy milyen számú csapágy kell tárcsafékes ETZ elsőkerekébe??? az enyém már eléggé kotyog de nem akarom szétszedni mert motorral mennék újat venni...
MZ ETZ 125 Standard
=>>UEJ-527<<=
MZ
über alles
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Futómû

Hozzászólás Szerző: nyakas »

Azt a villat örli villanak hivjak ,ezzel a megoldassal teszik a jarmuvet ugynevezett,egyenesfutasuva :wink:
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
Fehér
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2009.03.22. 23:25

Re: Futómû

Hozzászólás Szerző: Fehér »

'Hál Istennek! Nincs konkrét gondom... 8)
Csak az kérdezném: az oldalkocsis motorok első futóművét miért alakítják át lengő karosra, miért jobb így?
(valami olyasmit hallottam, hogy így nem szitál be annyira, de konkrétat nem tudok erről...)
Pacso83
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2009.04.01. 15:29

Re: Futómû

Hozzászólás Szerző: Pacso83 »

Köszönöm Mester Úr!
Megkérhetném, hogy nézze meg a blokkos fórumot? Mert tegnap a bejáratás első napján, történt egy "kis baleset" velem...
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 46 vendég