Futómű

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Futómû

Hozzászólás Szerző: bambi »

Pacso83 írta:Üdvözlet Mindenkinek!
A hétvégén megcsináltam két hátsó lengéscsillapítót ami volt nekem otthon pluszba, és utána gondoltam majd csak kicserélem a motoron lévőket. Előtte elolvastam a szocimotoror cikket, meg itt az okosságokat. 5W-40-es olajat tettem bele de amikor kicseréltem őket, akkor tapasztaltam, hogy olyan kamény lett a motor hátulja, hogy a gerinccsigolyáim összébb csúsztak több centit. A mocin olyan teló volt ami egy Trophy-nak volt az első telója, nem lehetett feszességet állítani, és sokkal magasabb volt mint a mostani. A motor szerintem legalább tíz centivel alacsonyabb lett. Remélem nem rontottam el semmi. Eddig mondjuk alig ért le a közép sztender, most meg úgy kell felcibálni rá a mocit. A régi magassága jobban tetszett nekem, de azokat a telókat nem tudom felújítani, mert tönkretette az előző tulaj a szárakat.
Valakit megkérnék írjon nekem egy adatot, ami összehasonlításként szolgálhat arra, hogy milyen magasnak is kéne lennie az 250-es ETZ-nek. Mondjuk a hátsó csomagtartó hátsó élének a magassága, vagy a hátsó lengéscsollapító felső szeménél a rögzítőcsavar közepét, vagy bármit ami pontos méretet adhat. Úgy kéne, hogy ne sztenderen álljon. Köszönöm előre is a fáradozásokat...
Valószínű szét fogom szedni még azért, hogy valami vékonyabb olajjal töltsem fel. Ha kiderülne, hogy valami komoly magasság probléma van, akkor még kéne biztos mást is szenvedni vele...nem akarnám még kétszer szétszedni...
Ha valaki tud esetleg, Trophy első lengéscsillapítóba való szárat, párban, arra vevő lennék...
Mindenkinek minden jót!
max 5W TELESZKÓP olajat bele.
Pacso83
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2009.04.01. 15:29

Re: Futómû

Hozzászólás Szerző: Pacso83 »

Üdvözlet Mindenkinek!
A hétvégén megcsináltam két hátsó lengéscsillapítót ami volt nekem otthon pluszba, és utána gondoltam majd csak kicserélem a motoron lévőket. Előtte elolvastam a szocimotoror cikket, meg itt az okosságokat. 5W-40-es olajat tettem bele de amikor kicseréltem őket, akkor tapasztaltam, hogy olyan kamény lett a motor hátulja, hogy a gerinccsigolyáim összébb csúsztak több centit. A mocin olyan teló volt ami egy Trophy-nak volt az első telója, nem lehetett feszességet állítani, és sokkal magasabb volt mint a mostani. A motor szerintem legalább tíz centivel alacsonyabb lett. Remélem nem rontottam el semmi. Eddig mondjuk alig ért le a közép sztender, most meg úgy kell felcibálni rá a mocit. A régi magassága jobban tetszett nekem, de azokat a telókat nem tudom felújítani, mert tönkretette az előző tulaj a szárakat.
Valakit megkérnék írjon nekem egy adatot, ami összehasonlításként szolgálhat arra, hogy milyen magasnak is kéne lennie az 250-es ETZ-nek. Mondjuk a hátsó csomagtartó hátsó élének a magassága, vagy a hátsó lengéscsollapító felső szeménél a rögzítőcsavar közepét, vagy bármit ami pontos méretet adhat. Úgy kéne, hogy ne sztenderen álljon. Köszönöm előre is a fáradozásokat...
Valószínű szét fogom szedni még azért, hogy valami vékonyabb olajjal töltsem fel. Ha kiderülne, hogy valami komoly magasság probléma van, akkor még kéne biztos mást is szenvedni vele...nem akarnám még kétszer szétszedni...
Ha valaki tud esetleg, Trophy első lengéscsillapítóba való szárat, párban, arra vevő lennék...
Mindenkinek minden jót!
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Futómû

Hozzászólás Szerző: kosian »

Köszi szépen, akkor gondolom nálam most következik a teleszkópgenerál...
Ilyenek ezek az öreg gépek, az enyémmel is mindig van mit csinálni, de ettől én még szeretem. :)
Széles utat, hátszelet!
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Futómû

Hozzászólás Szerző: conus »

na nekem most volt hátsó teleszkóp generál, kb 250ccm olaj kell bele, 15-30w-s egyébként van egy cikk arról h kell csinálni,
http://www.szocimotoros.hu/hu/szerviz/35
viszont sztem 3 fontos dolog hiányzik belőle:

1. soha, de soha nem feszegetünk semmit csavarhúzóval!
satuba célszerű 2 db falécet tenni h ne nyomorodjon össze a teleszkópcső!
én sem bírtam kirántani nemhogy elsőre, de 20-adjára sem a dugattyút! aztán feltettem az egész góbelemancot a rezsóra, (úgy h az alsó szilentgumi ne égjen meg) megvártam míg felforrósodik aztán elsőre kijött! feszegetés, barmolás nélkül!

2. ha azzal a biciklikulcsos megoldással próbálkoztam volna, a bal oldali teleszkópról nem tudom leszedni az a b.zi spiáter csavart!
ehelyett ezzel tekertem ki:

Kép

3. a szimeringen körben van egy vékony lemezből préselt fém burkolat, amit a szimeringház pereménél tudsz egy kis vékony csavarhúzóval óvatosan leszedni. nekem nem akart lejönni ezért melegítettem ezt is, viszont most ennél jobb képen nem tudok mutatni róla (holnap megpróbálom feltenni amin jól látszik), a piros nyíl mutatja a lefejtés helyét:
Kép

amíg nem szedted le ezt a fém burkolatot meg ne próbáld kiütni a szimeringet, mert azzal elnyomorítod ezt a fém burkolatot ! (sajnos saját tapasztalat, a kész cikkből ez hiányzott :P)
ja és amint látod a tömítőgyűrű az nekem teljesen szétmállott, ezért egy 25x3-as O gyűrűvel helyettesítettem!


és a szétszerelt témát érdemes kitakarítani:
Kép

hát röviden ennyi :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Futómû

Hozzászólás Szerző: kosian »

Halihó!
Szomorúan vettem észre, hogy a jobb hátsó teleszkópom engedi az olajat. Nem vészes, mert nem folyik, csak látszik rajta, hogy olajos és nem is csinálhatja régóta, mert eddig nem láttam. Mi ilyenkor a teendő? Gondolom teleszkóp leszed, szétszed és szimering csere? Hátsó telót még nem szedtem szét ennyire. Annak idején a Simson első teleszkópját szétbontottam rugó és olajcserére, de ehhez még nem nyúltam és nem akarom elrontani. Viszont gondolom ha az egyiket szétszedem és új olajat kap, akkor a másikat is illene. Amúgy mennyi olaj kell beléjük egyenként?

Előre is köszi a válaszokat.
Széles utat, hátszelet!
Avatar
Karak
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2008.09.02. 08:15
Tartózkodási hely: Szombathely

Re: Futómû

Hozzászólás Szerző: Karak »

Szervusz!

Köszi a tippet! Én is gondolt a leflexelésre, a lengővillám szépen mozog a tengelyen, ott nincs berohadva, hál égnek! Meg fogom próbálni kiütögetni a maradék darabot a vázból... Mert minden kész a gépen, a blokk pöpec állapotban, felfúrva 300asra, minden cucc megvéve, csak annak a tengelynek kéne kijönnie... Köszi, flexet megpróbálom! Elvileg ha jól mozog a tengelyen, és csak egyik oldalon vágom el, a villát le lehet róla csúsztatni nem?

Még egyszer köszönöm a tippeket!
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Futómû

Hozzászólás Szerző: nyakas »

Jartam mar igy! elvagtam atengelyt kozvetlen a lengovilla es a blokktarto kozott, mindket oldalon,uj tengely,uj persejek :idea: azutan darabonkent kimelegitettem :idea: jo szerelest!
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
Karak
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2008.09.02. 08:15
Tartózkodási hely: Szombathely

Re: Futómû

Hozzászólás Szerző: Karak »

Sziasztok!

Lenne egy kérdésem, SOS lenne... A hátsó villát vázzal összekötő tengelyt ti hogyan szednétek ki, ha úgy be lenne rothadva a vázba, hogy se csavarlazító, se direkt ütögetés, se csavarral való meghúzás és mozgatás sem használ neki?

Próbáltam csavarlazítót befújni a váz alján lévő kis lukon toldattal (minél beljebb fújjak) De nem használ...

Vagy annak a kiszedése nélkül is ki lehet cserélni a blokktartó lemezeket? Én kötve hiszem :P

Minden megoldás érdekel!!!! Kivéve, hogy elviszem szerelőhöz, ez az utolsó megoldás :)

Köszi előre is!

KaráK
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Futómû

Hozzászólás Szerző: conus »

bambi!

az első teleszkópban a dugattyúgyűrűt te szoktad cserélni? most vettem utángyártott xart... az még hagyján h csupa sorja, de az anyaga... pfff :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Futómû

Hozzászólás Szerző: horhaus »

Teljesen zárt lett. Nem csapágyboltban vettem, hanem MZ-s boltban. Ott ezt adták hozzá. Legalább nem kell zsírozni.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Futómû

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Akkor a tiedből már eltüntette valamelyik előző tulaj.Nekem még ahogy irtam eredeti DDR-es csapágyak voltak benne és a tömitőgyűrű is benne volt.Ha a helyedben lennék én félig zárt csapágyat tennék a fékek felé zárva.A másik csapágy lehet nyitott,és a 2 csapágy közé meg zsírt!!Természetesen a döntés a tied.A zárt csapágyakkal sem lehet semmi gond.Amugy meg nem egy nagy dolog kicserélni (meg nem is olyan drága)ha ne adj isten mégsem jön be és nem bir ki xy évet.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Futómû

Hozzászólás Szerző: horhaus »

Én a 4-es számu tömítéssel nem találkoztam a szétszerelés során :(

Szerintem a zárt csapággyal nagyot nem tévedhetek. A nyitottat talán a behulló ferodol por is bántaná.

Mindenkinek köszi a tanácsot!
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Futómû

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

horhaus írta:Sziasztok

Még mindig a hátsó kerék csapágyán agyalok. Lehet, hogy azért volt a fék felőli oldalon zárt csapágy, nehogy a zsír elérje a fékpofát? Vagy ez hülyeség?
Szerintem a 4-es számú gumi tömitőgyűrű pont azért van hogy a zsír ne jusson a fékekhez.Legalábbis amikor én cseréltem a csapágyakat akkor erre a következtetésre jutottam.Épp ezért a 2 csapágy közé nem sajnáltam zsírt tenni bőségesen.
t_6.gif
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Futómû

Hozzászólás Szerző: conus »

én kerékagyba mind2oldalon zárt, gumiporvédős csapágyat tettem, függetlenül attól h a szervízkönyv mit írt :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Futómû

Hozzászólás Szerző: horhaus »

Sziasztok

Még mindig a hátsó kerék csapágyán agyalok. Lehet, hogy azért volt a fék felőli oldalon zárt csapágy, nehogy a zsír elérje a fékpofát? Vagy ez hülyeség?
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

első teleszkópszárból hogy lehet könnyen kivenni azt a ... drótzégert? :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Futómû

Hozzászólás Szerző: kosian »

Kicseréltem a csapágyakat és a távtartót. Gondoltam ezt látnotok kell, ez volt a régi távtartó:

http://kepfeltoltes.hu/090329/K_p_001_w ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/090329/K_p_002_w ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/090329/K_p_003_w ... es.hu_.jpg

Elég esélyes, hogy ez nyírta a csapágyaimat. Kikerekedett a szemem amikor megláttam, ráadásul szerintem ez sem gyári, mert elég puha anyagnak tűnik és ha megnézitek belül a varratot, ez nem is esztergált cső, hanem hajlított. Na mindegy, a mostani egyelőre jó, javult a motor stabilitása és idővel úgyis kiderül, hogy ez volt-e a probléma.
Széles utat, hátszelet!
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Futómû

Hozzászólás Szerző: horhaus »

Köszi

Lehet, hogy az előző tulaj ezt találta a munkahelyén :wink:
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Futómû

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Szerintem mindkettő nyitott.Legalábbis az én motoromban még azok voltak és eredeti DDR csapágyak.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Futómû

Hozzászólás Szerző: horhaus »

Sziasztok

A /1-es hátsó kerekében az egyik csapágy zárt a másik nyitott. Ez így helyes? Vehetem az újakat is ugyan így?
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Futómû

Hozzászólás Szerző: kosian »

Na akkor megnyugodtam, holnap megcsinálom.
Még egyszer köszönöm a segítséget!
Majd írok, hogy mi újság ;)
Széles utat, hátszelet!
misi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 79
Csatlakozott: 2008.09.12. 12:46
MZ-d típusa: etz 250
Tartózkodási hely: nyárlörinc

Re: Futómû

Hozzászólás Szerző: misi »

nyugottan össze pakolhatod vele ez a gyári méret 20x22 x52.3.
a c anyag nagyon tökéletes ésszel kell meghuzni.
nekem is ugyan ez améretü csö és semmi progléma vele.
üdv:misi
Avatar
Devil
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 348
Csatlakozott: 2007.07.16. 20:36
Tartózkodási hely: Kecskemet

Re: Futómû

Hozzászólás Szerző: Devil »

kosian írta:Na megvannak a csapágyak és kiesztergáltattam a távtartót is (még mindig a hátsó kerékről beszélek).
Viszont elbizonytalanodtam, mert a megadott méretek alapján először úgy volt leírva, hogy 2mm a cső falvastagsága, viszont amit utána írtál, abban már a 20mm x 22mm x 52,3mm volt és én ez alapján csináltattam, viszont így csak 1mm a falvastagság. Ez okozhat gondot? Esetleg javít a helyzeten az, hogy nem A50-es anyagból, hanem valami sokkal erősebb C minőségű krómnikkelből készült? Vagy kuka?
Légyszi segítsetek, mert csinálnám, de most így nem merem belerakni.
az a lenyeg, hogy nem ugy kell meghuzni a tengelyt, hogy osszeszakits mindent, kicsit lehet vekony a fala, de ha esszel huzod ossze, nemhiszem, hogy gondot jelentene.
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Futómû

Hozzászólás Szerző: kosian »

Na megvannak a csapágyak és kiesztergáltattam a távtartót is (még mindig a hátsó kerékről beszélek).
Viszont elbizonytalanodtam, mert a megadott méretek alapján először úgy volt leírva, hogy 2mm a cső falvastagsága, viszont amit utána írtál, abban már a 20mm x 22mm x 52,3mm volt és én ez alapján csináltattam, viszont így csak 1mm a falvastagság. Ez okozhat gondot? Esetleg javít a helyzeten az, hogy nem A50-es anyagból, hanem valami sokkal erősebb C minőségű krómnikkelből készült? Vagy kuka?
Légyszi segítsetek, mert csinálnám, de most így nem merem belerakni.
Széles utat, hátszelet!
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Futómû

Hozzászólás Szerző: horhaus »

Nyakas!

Igazad volt kilazítottam a csavarokat, forgattam a szárakat, egy óra tökölés után sokat javult a helyzet.

Köszi.
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Futómû

Hozzászólás Szerző: horhaus »

Kössz mindenkinek!!

Én úgy gondoltam hogy nincs benne szinte semmi. Most hogy mondjátok, lehet hogy annyira trutyi a régi olaj hogy nem folyt, hanem bent maradt az alján? Bambinak igaza van jobban szét kellett volna szednem. Hétvégén meg is teszem.
Nyakas: megfogadom a tanácsod, de az összejelölést már elmulasztottam.
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Futómû

Hozzászólás Szerző: nyakas »

Mielott meghuzod a telo csavarjait ugyelj ra ,hogy neszoruljon a telo, szabadon mozogjon :!:
Ertendo ,folso zarodugo meghuz , atobbi csavar eloszor csak erintore,ugy a tengejen levo 8as csavar is.
A tengelyanya koppra huzva ,ezutan parszor berugoztatod es meghuzod az osszes csavart igy hejere kerulnek aszarak . Erre azert van szukseg mert nemismered az eloeletet /pl,.gorbe egy picit /en bejelolom szetszedes elott ,ha nemismerem a jarganyt :idea:
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Futómû

Hozzászólás Szerző: bambi »

horhaus írta:Sziasztok

Segítsetek nekem! Új olajat töltöttem az első telóba. Azért nem mondom hogy le cseréltem, mert szinte semmit sem tudtam kiönteni. Pontosan mértem a 230 cm3, és most úgy ugrál az eleje mintha szántáson mennék. Ha behúzott első fékkel meg nyomkodom az elejét rugózik. Nem biztos hogy jól, de be állva nincs. Hol hibázhattam? Lehet olyan hogy nem folyik ki belőle a régi? Az olaj 10w-s teleszkóp olaj. A motor TS/1.
időnként szét kell szedni,elmosni,és ellenőrizni a lehúzó gyűrűket,és a szelepeket
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Futómû

Hozzászólás Szerző: conus »

horhaus!

ebből egy szót nem értek. bele volt rohadva az olaj, vagy nem volt benne szinte semmi :?:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Futómû

Hozzászólás Szerző: horhaus »

Sziasztok

Segítsetek nekem! Új olajat töltöttem az első telóba. Azért nem mondom hogy le cseréltem, mert szinte semmit sem tudtam kiönteni. Pontosan mértem a 230 cm3, és most úgy ugrál az eleje mintha szántáson mennék. Ha behúzott első fékkel meg nyomkodom az elejét rugózik. Nem biztos hogy jól, de be állva nincs. Hol hibázhattam? Lehet olyan hogy nem folyik ki belőle a régi? Az olaj 10w-s teleszkóp olaj. A motor TS/1.
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Futómû

Hozzászólás Szerző: kosian »

Köszi!
Széles utat, hátszelet!
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Futómû

Hozzászólás Szerző: nyakas »

Best Off!
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Futómû

Hozzászólás Szerző: conus »

nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Futómû

Hozzászólás Szerző: nyakas »

Ha nem folyik ,akkor valoszinu meg van a mennyiseg, de csere az biztosabb ,nem nagy melo.
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Futómû

Hozzászólás Szerző: kosian »

Ja, van még valami!
Hogyan tudnám ellenőrizni, hogy az első teleszkópokban elég-e az olaj?
Milyen hosszú mérőpálca kell hozzá és meddig kell érnie rajta az olajnak miután kihúztam?
A hátsó teleszkóp is érdekelne.
Előre is köszi!

Üdv.
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: elszurtam javitás

Hozzászólás Szerző: kosian »

misi írta:d:20mm D:22mm Hossz:52.3mm.
Anyag minöség:A50-es.
Bocsi.
Köszi szépen!!!
Így már meg tudom csináltatni.
misi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 79
Csatlakozott: 2008.09.12. 12:46
MZ-d típusa: etz 250
Tartózkodási hely: nyárlörinc

elszurtam javitás

Hozzászólás Szerző: misi »

d:20mm D:22mm Hossz:52.3mm.
Anyag minöség:A50-es.
Bocsi.
misi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 79
Csatlakozott: 2008.09.12. 12:46
MZ-d típusa: etz 250
Tartózkodási hely: nyárlörinc

Hozzászólás Szerző: misi »

Szia Kosián!
A méret pontossan a következö.
d:19mm D:22mm Hossz:52.3mm
Anyag minöség A 50-es minöségu.
Udv:Misi
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: méret

Hozzászólás Szerző: kosian »

misi írta:Szia Kosian !
Itt egy linkhttp://www.mz-b.de/mz/angebot/english/eradh8.htm
Dea pontosméret 22x2x52.3.
Ez egy német oldal ott sok mindent megtalálsz.
Üdv:Misi

Köszönöm szépen!!!
Gondolom ez átmérõ(külsõ, vagy belsõ???) x anyagvastagság x hossz
Igaz?
Ja és a hossza akkor 52.3 mm?
Az jó, ha acélból esztergáltatom?
Széles utat, hátszelet!
misi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 79
Csatlakozott: 2008.09.12. 12:46
MZ-d típusa: etz 250
Tartózkodási hely: nyárlörinc

méret

Hozzászólás Szerző: misi »

Szia Kosian !
Itt egy linkhttp://www.mz-b.de/mz/angebot/english/eradh8.htm
Dea pontosméret 22x2x52.3.
Ez egy német oldal ott sok mindent megtalálsz.
Üdv:Misi
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: kosian »

Sziasztok!!

Nagyon nagyon kéne nekem a hátsó kerék két csapágya közti távtartó csõ pontos mérete!
Nagyon fontos lenne minél elõbb, mert mennék túrázni, de már kotyog a hátsó kerekem, mert kinyíródnak a csapágyak és szinte biztos, hogy az a távtartó a ludas (ferde, vagy meg van zömülve...).
Szóval esztergáltatnék egyet, mert kapi nem lehet, de sehol nem találom a pontos méretét.

Elõre is köszönöm!
Széles utat, hátszelet!
Avatar
Gyurm@
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 469
Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
MZ-d típusa: ETZ 300
Tartózkodási hely: Budakalász

Hozzászólás Szerző: Gyurm@ »

:twisted: :wink:
Tamás írta: http://www.mzclubhungary.com/Konyvtar/m ... 0_5_20.jpg
http://www.mzclubhungary.com/Konyvtar/m ... 0_5_21.jpg

Ha valaki veszi a fáradtságot és nem csak néz, de lát is
Powered by Bambi -- ETZ 300
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

emberek!!!

ma kipróbáltam a felújított hátsó teleszkópjaimat 15W-30-as olajjal egy személyes módban, simán vette az útszéli "hupli"kat. 8)

ezzel a háromnegyed collos csõbõl kifûrészelt és kireszelt célszerszámmal könnyen ki- és betudtam csavarni a spiáter zárócsavart:

Kép
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Hozzászólás Szerző: nyakas »

Lassan mondom ,a teleszkopokba mindig habzasmentes olajat kell tolteni legyen is az barmijen tipusu :!: a kasztrol forgalmaz lagyabb es kemenyebb telo olajat ezt keverheted es igy valtoztathatod a csillapitas merteket :wink:
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3136
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

Köszi Tamás!
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: Tamás »

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

emberek !!!

akinek nincs még meg, annak ajánlott az alábbi 2 kép letöltése:

Kép

Kép

admin urak! arra gondoltam h célszerû kitenni ezt a 2 képet a letöltések/szerelés -ben. :idea:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
airoh
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2009.02.24. 22:57
Tartózkodási hely: Orosháza

Hozzászólás Szerző: airoh »

z25z írta:15W40 es repsol teleszkopolaj???? :shock: :shock: hat keremszepen lattam en man karon varjut de ilyen 2 fokozatu hidraulikaolajat a repsoltol meg nem (ha megis van vallalom a megkovezest)....amugy jo a motorolaj a teleszkopba csak kell bele egy kis habzasgatlo :twisted:
Zizi

Na tessék, ezt szerettem volna tudni, hogy miért nem ajánljátok bele, most már tudom, hogy felhabzik a sima motorolaj a telóban.

conus

Köszi, hogy megnézted, én azt hittem szám alapján, hogy majdnem ugyanaz a viszkozitásuk, de akkor ezek szerint nem.

Bocs mindenkinek a sok kérdezõsködésért, de elég kíváncsi típus vagyok, szeretem tudni mindennek az okát, mikéntjét (nekem nem elég annyi, hogy a Pistabá' a kocsmában azt mondta úgyhogy biztos jó lesz).
Na, köszi mindenkinek a segítséget olaj ügyben, és mindenképp telóolaj fog bekerülni mostmár (valószínû Repsol).
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

itt van elõttem: 15W-30-as repsol hidralika olaj meg repsol 15W-40-es motorolaj.
még a viszkozitásuk sem azonos :!:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

15W40 es repsol teleszkopolaj???? :shock: :shock: hat keremszepen lattam en man karon varjut de ilyen 2 fokozatu hidraulikaolajat a repsoltol meg nem (ha megis van vallalom a megkovezest)....amugy jo a motorolaj a teleszkopba csak kell bele egy kis habzasgatlo :twisted:
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 47 vendég