Futómű

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1930
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu »

Sajna én még nem hallottam kemányebb telóról, de az nem jelent semmit :) Bambi vagy Gyurma biztos tudja. Esetleg Tigris tudja még õ a nagy hátsó-teló-szakértõ :D A láncfeszítés csak nagyon picit számít bele.
tams9 írta:Igen a farnehézség kétségtelen, az öcsémmel 2-esbe egykerekezne 21-es lánckerékkel.
Keményebb hátsó rugóval esetleg viszkózusabb olajjal nem lehet segíteni? Vagy nem is lehet keményebb hátsó rugót szerezni?

Az számít, hogy a láncfeszítés miatt nekem majdnem legelöl van a kerék?

Ehhez a szilenthez nincs valami rajza méretekkel valakinek? Vagy veszek egy utángyártottat elviszem az esztergályoshoz és azt mondom, hogy nekem ilyen kellene valami jó kemény anyagból?
Köszi hello
tams9
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 68
Csatlakozott: 2008.05.15. 09:45
Tartózkodási hely: Mezõkövesd

Hozzászólás Szerző: tams9 »

Igen a farnehézség kétségtelen, az öcsémmel 2-esbe egykerekezne 21-es lánckerékkel.
Keményebb hátsó rugóval esetleg viszkózusabb olajjal nem lehet segíteni? Vagy nem is lehet keményebb hátsó rugót szerezni?

Az számít, hogy a láncfeszítés miatt nekem majdnem legelöl van a kerék?

Ehhez a szilenthez nincs valami rajza méretekkel valakinek? Vagy veszek egy utángyártottat elviszem az esztergályoshoz és azt mondom, hogy nekem ilyen kellene valami jó kemény anyagból?
Köszi hello
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1930
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu »

Szia tams9! Nekem is ugyanilyen típusom van és két személlyel nekem is ugyanígy viselkedik a motor. Sztem el kell fogadnunk, hogy a 251-es kissé farnehéz, az összes súly hátul van fõleg utassal. De ha teletankolom kicsit jobb a helyzet :) Én már cseréltem az összes csapágyat, stb. de jobb nem lesz :) ez ilyen. A lengõvilla szilentet érdemes kicserélni, fõleg ha stabilabb kanyargásra vágysz! Kemény anyag a nyerõ.

Széles utat!
tams9
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 68
Csatlakozott: 2008.05.15. 09:45
Tartózkodási hely: Mezõkövesd

Hozzászólás Szerző: tams9 »

Hello!
Van egy problémám; mégpedig, hogy a 251(300)-asom 2 személy (88+57kg) alatt olyan, mintha egy nagy torziós rugón ülnék. Teljesen imbolygós, külön úton jár az eleje meg a hátulja, remeg mint a kocsonya, így tudnám leírni a dolgot és megvezeti minden kis repedés az úttesten. Elõl 2,75 ös Heidi van, hátul 3,50-es Mitas. A másik zavaró dolog, hogy ha elengedem a kormányt 3-ba 50nél akkor csapkodva rázkódik a kormány motorfékezve, de egyenesen megy.
A kormánycsapágyon és a hátsó lengõvilla szilenten kívül szóba jöhet valami? Mondta Gyurma, hogy neki acél szilent van berakva. Ezt hogyan lehet megvalósítani és milyen úgy? Valami puhább anyaggal (bronz, alumínium) nem lenne jobb?
Köszi hello
Avatar
Gyurm@
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 469
Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
MZ-d típusa: ETZ 300
Tartózkodási hely: Budakalász

Hozzászólás Szerző: Gyurm@ »

Hell íme a képek a villamerevítõrõl !! Hibátlanul mûködik vele a teló csak rendesen ki kell hézagolni !!

Kép

Kép

Kép
Powered by Bambi -- ETZ 300
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: kosian »

Az elsõ gumi szinte vadonat új, a hátsó régebbi, de annak sincs baja (ránézésre legalábbis). Nem értem az a kifejezést, hogy lóg a teleszkóp... Tény, hogy a kerekek egy nagyon picit ütnek, de annak idején Simsonom volt, annak a kerekei jobban ütöttek és mégis tökéletesen egyensúlyban maradt mikor elengedtema a kormányt. A kormánycsapágyat nem tudom, hogy kell megnézni, hogy jó-e, viszont nagyon szépen fordul a kormány ütközésig, nem akad és könnyû, nincs holtjátéka sem. A hátsó kerékben pedig nemrég lettek cserélve a csapágyak. Ez sokat javított az elõzõ helyzeten, e még mindíg nem tökéletes közel sem.
Avatar
molcsaba
Paparazzi
Paparazzi
Hozzászólások: 1407
Csatlakozott: 2007.07.17. 16:01
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 delux
Tartózkodási hely: Pécel

Hozzászólás Szerző: molcsaba »

Bakimate! Van egy "pici" külömbség a két gumi mintázata között! :twisted: :roll:
Idegeskedni annyi, mint mások hibája miatt magunkon bosszút állni.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

Gshp írta:
bambi írta:lehetõségek:kerekek ütnek,esetleg centrírozni kell,ha a váz nem görbe,akkor esetleg kormány csapágy,kerékcsapágy,lengõ villa lógása,elsõ telók lógása,esetleg rosz hátsó teló.

Nálam az elsõ, hátsó gumi lecserélése megoldotta a problémát :wink: :roll: :twisted:

Üdv : Ádám
Én mertem gondolni,hogy jó állapotuak a gumik :D
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Vee Rubber Grand Touring hátsó gumi. Élt ~20000 kilómétert. Azt hiszem megérett a cserére. :) A helyére ez jön átmenetileg...


Kép

Kép
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
Gshp
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 158
Csatlakozott: 2007.08.01. 21:48
Tartózkodási hely: Hódmezõvásárhely

Hozzászólás Szerző: Gshp »

bambi írta:
ghostrider írta: Talán mert 20 év körüli :?: :D
lehetõségek:kerekek ütnek,esetleg centrírozni kell,ha a váz nem görbe,akkor esetleg kormány csapágy,kerékcsapágy,lengõ villa lógása,elsõ telók lógása,esetleg rosz hátsó teló.

Nálam az elsõ, hátsó gumi lecserélése megoldotta a problémát :wink: :roll: :twisted:

Üdv : Ádám
Köd elõttem, füst utánam !! \:D/ [-=UNW-042=-]
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Hozzászólás Szerző: hell »

Az igen van egy pár lehetõség csak ennyi. :twisted:
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

ghostrider írta:
kosian írta:Mitõl van az, hogy mintha kicsit szitálna a motor? Például menet közben a kormányt nem tudom elengedni, mert azonnal elkezd jobbra balra egyre erõsebben rángatni és tuti elesnék ha megpróbálnám. A motor nem volt törve, nem látok rajta semmi rendelleneset.
Talán mert 20 év körüli :?: :D
lehetõségek:kerekek ütnek,esetleg centrírozni kell,ha a váz nem görbe,akkor esetleg kormány csapágy,kerékcsapágy,lengõ villa lógása,elsõ telók lógása,esetleg rosz hátsó teló.
ghostrider

Hozzászólás Szerző: ghostrider »

kosian írta:Mitõl van az, hogy mintha kicsit szitálna a motor? Például menet közben a kormányt nem tudom elengedni, mert azonnal elkezd jobbra balra egyre erõsebben rángatni és tuti elesnék ha megpróbálnám. A motor nem volt törve, nem látok rajta semmi rendelleneset.
Talán mert 20 év körüli :?: :D
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Hozzászólás Szerző: hell »

Ez a probléma igen jó kérdés az enyém is remeg elég szépen de mitõl azt nem tom?! Esetleg valaki tudja?
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: kosian »

Mitõl van az, hogy mintha kicsit szitálna a motor? Például menet közben a kormányt nem tudom elengedni, mert azonnal elkezd jobbra balra egyre erõsebben rángatni és tuti elesnék ha megpróbálnám. A motor nem volt törve, nem látok rajta semmi rendelleneset.
Gose89

Hozzászólás Szerző: Gose89 »

Hello!
A teleszkópom ereszti az olajat. Mekkora hibára számíthatok? Most nemrég töltöttek bele, de szerintem még lehetne egy kicsit, mert puha még mindi.
Az utóbbi idõben mintha a kanyarban is furcsa lenne. Mintha nem lenne olyan stabil, bár ezt betudom a puha és eresztõs villának és a lassan cserés láncnak és fogaskerekeknek (de akkor is jobb a biztonság, és elviszem majd vhova megnézetni).
Tényleg: a Bambinál mondták nekem jó 2 hónapja, mikor voltam, hogy cserés lesz a lánc meg a fogaskerekek, mert kopott, öreg.
Mennyiben fáj kb egy ilyen mûtét?
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: hátsó teló

Hozzászólás Szerző: bambi »

Gshp írta:
gferenc írta:üdv!
olvastam hogy már javítottatok hátsó telót, tudja valaki pontosan mennyi olaj kell bele?
A hengert belerakjátok , magába a telóba , szíínig töltitek olajjal, és elkezditek belenyomni az alkatrészeket !

Szocimotoroson van egy részletes leírás aszem a szervíz topikjukban :wink: :twisted:

Üdv : Ádám
az elég jó leírás.(mivel segédkeztem benne) :D de hivatalosan 49 ccm,de én55 ccm-et szoktam beletenni,és akkor nincs benne luk
Avatar
Gshp
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 158
Csatlakozott: 2007.08.01. 21:48
Tartózkodási hely: Hódmezõvásárhely

Re: hátsó teló

Hozzászólás Szerző: Gshp »

gferenc írta:üdv!
olvastam hogy már javítottatok hátsó telót, tudja valaki pontosan mennyi olaj kell bele?
A hengert belerakjátok , magába a telóba , szíínig töltitek olajjal, és elkezditek belenyomni az alkatrészeket !

Szocimotoroson van egy részletes leírás aszem a szervíz topikjukban :wink: :twisted:

Üdv : Ádám
Köd elõttem, füst utánam !! \:D/ [-=UNW-042=-]
gferenc
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2008.07.11. 18:39
Tartózkodási hely: Öskü

hátsó teló

Hozzászólás Szerző: gferenc »

üdv!
olvastam hogy már javítottatok hátsó telót, tudja valaki pontosan mennyi olaj kell bele?
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

Gshp írta:Bambi májszter :D Mind 1 nekem én csak 1 vidéki asztalos fia vagyok :D Nálam az a 10 es csavar amit a 10 es kulsc fog :wink: :oops: :roll: :lol:

Amúgymeg a szilikon tartani fogja nekem az olajat alol ? :twisted: :roll: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:
:D
Avatar
Gshp
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 158
Csatlakozott: 2007.08.01. 21:48
Tartózkodási hely: Hódmezõvásárhely

Hozzászólás Szerző: Gshp »

megszáradt a sziló nem folyik nem csöpög semmi sehol . Eddig bent van az elsõ teló a vázban, semi más . jelenleg itt tartok 26-27 TÚRA ! :lol: 8)
Köd elõttem, füst utánam !! \:D/ [-=UNW-042=-]
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1930
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu »

Vagy azt is csinálhatod, hogy vágsz alátétnek gumibelsõbõl gumikarikát, azt megkened FBS-el, rá a csavart és úgy húzod meg :D
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

De ha szilót használsz,arra figyelj,hogy benzinnel (tisztával,ne keverékkel) nagyon alaposan mosd meg a felületeket,különben ahol mocskos marad,oda nem fog ragadni a sziló.Bár annak tényleg csak ilyen "megnyugodtam" megoldásnak kéne lenni :D
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1930
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu »

A lényeg, hogy jól felfeküdjön az alátét a teleszkóp aljának mindkét oldalán, kenhetsz alá szilikont de az alátét a lényeg :wink:
Avatar
Gshp
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 158
Csatlakozott: 2007.08.01. 21:48
Tartózkodási hely: Hódmezõvásárhely

Hozzászólás Szerző: Gshp »

Bambi májszter :D Mind 1 nekem én csak 1 vidéki asztalos fia vagyok :D Nálam az a 10 es csavar amit a 10 es kulsc fog :wink: :oops: :roll: :lol:

Amúgymeg a szilikon tartani fogja nekem az olajat alol ? :twisted: :roll: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:
Köd elõttem, füst utánam !! \:D/ [-=UNW-042=-]
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

Gshp írta:Hay !

Srácok ha én mindkák oldalt a teleszkóp aljánál ahol van a 10-es csavaranya amit ha letekersz széthúzhatod a telót, és oda kentem szilikont, az át fogja engedni az olajat ? Vagy megszárad és örökélet ? :twisted: Mert kentem oda és rem. mostmár sohatöbbet nem fog szivárogni :lol: Na írjatok véleményt :wink:

Üdv Ádám
6-os anya :wink:
Avatar
Gshp
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 158
Csatlakozott: 2007.08.01. 21:48
Tartózkodási hely: Hódmezõvásárhely

Hozzászólás Szerző: Gshp »

Hay !

Srácok ha én mindkák oldalt a teleszkóp aljánál ahol van a 10-es csavaranya amit ha letekersz széthúzhatod a telót, és oda kentem szilikont, az át fogja engedni az olajat ? Vagy megszárad és örökélet ? :twisted: Mert kentem oda és rem. mostmár sohatöbbet nem fog szivárogni :lol: Na írjatok véleményt :wink:

Üdv Ádám
Köd elõttem, füst utánam !! \:D/ [-=UNW-042=-]
Avatar
Gshp
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 158
Csatlakozott: 2007.08.01. 21:48
Tartózkodási hely: Hódmezõvásárhely

Hozzászólás Szerző: Gshp »

tigris írta:BERAGASZTANI??? :shock:

Ilyenrõl még nem hallottam...
Ha jó a szimmering és nem kopott a ház,akkor csak be kell pattintani,de ezek a feltételek ritkán teljesülnek.Nekem az egyik oldalra apám csinált kis lemez leszorító füleket a kiugrás ellen,a másik oldalon már kilökte egyszer,de akkor nem is véletlenül,felkoppant az eleje egy fû alá elbújt mély likban.

Ha ragasztani akarod,arra szerintem kérdezz rá valami szakavatott emberkénél,hogy a ragsztó nem bántja-e a szimmering gumiját.
Épp most vettem szimeringet , és mondtam h ETZ-be viszem és mondta h vegyek loctite 401-es pillanatragasztót ami ehez jó ! SKf ben történt a dolog...
viszont nem lehet kapni rugót a telókba :roll: Szerintetek a régit visszamerjem rakni ? :roll:
Köd elõttem, füst utánam !! \:D/ [-=UNW-042=-]
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

BERAGASZTANI??? :shock:

Ilyenrõl még nem hallottam...
Ha jó a szimmering és nem kopott a ház,akkor csak be kell pattintani,de ezek a feltételek ritkán teljesülnek.Nekem az egyik oldalra apám csinált kis lemez leszorító füleket a kiugrás ellen,a másik oldalon már kilökte egyszer,de akkor nem is véletlenül,felkoppant az eleje egy fû alá elbújt mély likban.

Ha ragasztani akarod,arra szerintem kérdezz rá valami szakavatott emberkénél,hogy a ragsztó nem bántja-e a szimmering gumiját.
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

mivan? pillanatragasztóval teleszkópszimmering? ez vmi új divat? :shock:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Gshp
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 158
Csatlakozott: 2007.08.01. 21:48
Tartózkodási hely: Hódmezõvásárhely

Hozzászólás Szerző: Gshp »

tigris írta:Örülök,hogy sikerült,én is próbáltam az enyémet szervizelni,de annyira össze volt rohadva,hogy nem tudtam szétszedni a csinllapító rész,ennek eredménye a most rajta levõ gagyi gátló. :x

Szeretnék gyári MZ gátlót szerezni hozzá,de elõször kapjak fizetést,aztán lehet gondolkodni.
Sástóra ezzel megyek,izgi lesz :D (bár a 0 olaj gátlónál,amivel tavaly voltam,biztos jobb).
Na sikerült megcsinálni , kicseréltük az olajat meg szépen felpolíroztuk haverral , nagyon kalács lett ! :wink: :wink: :wink:

Holnap jöhet az elsõ pár teló :roll: Oda mivel kell beleragasztani a szimeringet ? Loctite pillanatragasztó szerintetek jó ?
Meeeg SKF szimering ?

Üdv : Ádám :twisted:
Köd elõttem, füst utánam !! \:D/ [-=UNW-042=-]
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Örülök,hogy sikerült,én is próbáltam az enyémet szervizelni,de annyira össze volt rohadva,hogy nem tudtam szétszedni a csinllapító rész,ennek eredménye a most rajta levõ gagyi gátló. :x

Szeretnék gyári MZ gátlót szerezni hozzá,de elõször kapjak fizetést,aztán lehet gondolkodni.
Sástóra ezzel megyek,izgi lesz :D (bár a 0 olaj gátlónál,amivel tavaly voltam,biztos jobb).
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
Gshp
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 158
Csatlakozott: 2007.08.01. 21:48
Tartózkodási hely: Hódmezõvásárhely

Hozzászólás Szerző: Gshp »

tigris írta:
Gshp írta:Heló !

valaki pls írja le hogyan kell szétszedni a 125-ös ETZ hátsó teleszkópjait annyira , hogy olajat lehessen benne cserélni !

Elõre is kösz !

Üdv : Ádám. 8)
A hátsó teló javításáról van egy jó cikk a szocimotoroson,azt érdemes megkeresni!
Kösz Tájger , megtaláltuk és elvégeztük a javítási munkálatokat 1 kis polírozgatással 1bekötve :twisted:

Szépül, újul a gépezet megfelé :roll: 8) 8) 8) 8)
Köd elõttem, füst utánam !! \:D/ [-=UNW-042=-]
torokb
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2008.05.03. 15:54
Tartózkodási hely: Péteri

Hozzászólás Szerző: torokb »

conus írta:de ha az ember megtépi rendesen a keréktengelyt, akkor a távtartó nem fekszik fel pontosan? :roll:
Remélem jól értem mire gondolsz:
szóval rendesen megtépni a hátsó tengelyt az az én esetemben azt jelenti hogy a fék oldali csapágy szétesett, és a kerék annyit tudott billegni, hogy a gallért meggörbítette. Ha a távtartó ferdén van a helyén (mivel a bal oldaláról nem nyomja semmi), és a gallér szorosan rá van rögzülve, akkor szegény gallérnak nincs más választása, mint vagy alulról vagy felülrõl meghorpadni...
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

de ha az ember megtépi rendesen a keréktengelyt, akkor a távtartó nem fekszik fel pontosan? :roll:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
torokb
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2008.05.03. 15:54
Tartózkodási hely: Péteri

Hozzászólás Szerző: torokb »

bambi írta:
torokb írta:"ilyet még nem b***tam..."

na, most megnyugtattál :?
viszont megnéztem jobban: szerintem ez a "lemez gallér" a helyén tartja a cuccot pl csapágyak berakásakor. vagy valami ilyen. Ha a szétment csapágy nem darálta volna be kicsit, akkor ezzel a galérral pont a helyére illeszkedne ez a cucc. merhogy a helyének a vége is így szûkül be mint a gallér... értitek... de ettõl függetlenül nem vagyok meggyõzõdve arról hogy kell ez nekem.

Normál esetben mi tartja a közdarabot úgy hogy felfeküdjön a két vége a két csapágy belsõ gyûrûire?
a gallért hagyd benne,mert amint észre vetted az pozicionálja a távtartót.gyárilag nincs benne,de sok motorba van,gondolom valaki utólag építette bele.nem hülyeség.
Na, idõ közben összeraktam. A gallért deformációit rövid tanakodás után némi hajlítgatással helyreállítottam, és azzal együtt szereltem össze a szerkezetet. Tényleg nem tûnik hülyeségnek, így pont a helyén van a távtartó. Úgy tûnik sikerült jól összerakni, mer mentem vele és még élek. Megint tanultam valamit...
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Gshp írta:Heló !

valaki pls írja le hogyan kell szétszedni a 125-ös ETZ hátsó teleszkópjait annyira , hogy olajat lehessen benne cserélni !

Elõre is kösz !

Üdv : Ádám. 8)
A hátsó teló javításáról van egy jó cikk a szocimotoroson,azt érdemes megkeresni!
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
kazstam

mûszaki vizsga

Hozzászólás Szerző: kazstam »

Szervusztok!
Azzal a kérdéssel fordulnék hozzátok,hogy a mûszki vizsgák során,elsõsorben a TS típusokon mi a követelmény az amit piszkálnak vagy visszadobnak az összes alkatrészt beleértve illatve a környezetvédelemnél mennyire szõröznek,vizsgálják?
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

torokb írta:"ilyet még nem b***tam..."

na, most megnyugtattál :?
viszont megnéztem jobban: szerintem ez a "lemez gallér" a helyén tartja a cuccot pl csapágyak berakásakor. vagy valami ilyen. Ha a szétment csapágy nem darálta volna be kicsit, akkor ezzel a galérral pont a helyére illeszkedne ez a cucc. merhogy a helyének a vége is így szûkül be mint a gallér... értitek... de ettõl függetlenül nem vagyok meggyõzõdve arról hogy kell ez nekem.

Normál esetben mi tartja a közdarabot úgy hogy felfeküdjön a két vége a két csapágy belsõ gyûrûire?
a gallért hagyd benne,mert amint észre vetted az pozicionálja a távtartót.gyárilag nincs benne,de sok motorba van,gondolom valaki utólag építette bele.nem hülyeség.
Avatar
Gshp
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 158
Csatlakozott: 2007.08.01. 21:48
Tartózkodási hely: Hódmezõvásárhely

Hozzászólás Szerző: Gshp »

Heló !

valaki pls írja le hogyan kell szétszedni a 125-ös ETZ hátsó teleszkópjait annyira , hogy olajat lehessen benne cserélni !

Elõre is kösz !

Üdv : Ádám. 8)
Köd elõttem, füst utánam !! \:D/ [-=UNW-042=-]
Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1681
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Hozzászólás Szerző: bluerider »

Hát maga a tengely!
torokb
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2008.05.03. 15:54
Tartózkodási hely: Péteri

Hozzászólás Szerző: torokb »

"ilyet még nem b***tam..."

na, most megnyugtattál :?
viszont megnéztem jobban: szerintem ez a "lemez gallér" a helyén tartja a cuccot pl csapágyak berakásakor. vagy valami ilyen. Ha a szétment csapágy nem darálta volna be kicsit, akkor ezzel a galérral pont a helyére illeszkedne ez a cucc. merhogy a helyének a vége is így szûkül be mint a gallér... értitek... de ettõl függetlenül nem vagyok meggyõzõdve arról hogy kell ez nekem.

Normál esetben mi tartja a közdarabot úgy hogy felfeküdjön a két vége a két csapágy belsõ gyûrûire?
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

torokb írta:Sziasztok!
A hátsó kerekem egy ideje imbolygott egy kicsit... aztán nagyon. És rá szántam magam a csapágycserére, úgy is olyan sok szó esett róla mostanában. Kerék kikap, és kiderült hogy nem hiába akarok csapágyat cserélni: a fékoldali csapágy GOLYÓI, ÉS A BELSÕ GYÛRÛ elkezdtek kipotyogni... aztán a távtartó, majd némi melegítés után (I love benzinlámpa :twisted: ) a lánckerék oldali csapágy is (egyben). A probléma az hogy a távtartó nem csak egy "csõdarab" (én erre számítottam), hanem van rajta egy olyan lemez izé...
szóval ilyen a távtartó: http://htkfm.fw.hu/images/tavtarto.JPG
annak ott kell lennie? kicsit hajlott...vagy kell lennie, csak nem kell kijönnie?
:?: :?: :?:

sokmindent lattam mar, de ilyet meg nem b..tam :twisted: ez hunnan kerult oda??? a kerekagyban a ket cspagy kozott csak a tavtarto van, tehermentesito tavtarto hogy osszehuzva ne a belso gyurure menjen a terheles.....ezt ha direkt csinaltak oda akkor most lesek egy nagyot....
torokb
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2008.05.03. 15:54
Tartózkodási hely: Péteri

Hozzászólás Szerző: torokb »

Sziasztok!
A hátsó kerekem egy ideje imbolygott egy kicsit... aztán nagyon. És rá szántam magam a csapágycserére, úgy is olyan sok szó esett róla mostanában. Kerék kikap, és kiderült hogy nem hiába akarok csapágyat cserélni: a fékoldali csapágy GOLYÓI, ÉS A BELSÕ GYÛRÛ elkezdtek kipotyogni... aztán a távtartó, majd némi melegítés után (I love benzinlámpa :twisted: ) a lánckerék oldali csapágy is (egyben). A probléma az hogy a távtartó nem csak egy "csõdarab" (én erre számítottam), hanem van rajta egy olyan lemez izé...
szóval ilyen a távtartó: http://htkfm.fw.hu/images/tavtarto.JPG
annak ott kell lennie? kicsit hajlott...vagy kell lennie, csak nem kell kijönnie?
:?: :?: :?:
Koppány
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2008.03.30. 14:17
Tartózkodási hely: Hatvan

Hozzászólás Szerző: Koppány »

Sziasztok!

Köszönöm a válaszokat Heidenau gumiügyben. Találtam egy olyan menüpontot a Mofaker honlapján, hogyaszongya "Heidenau köpenyek motorkerékpárokra vonatkozó gyártói ajánlásai". Ez az ETZ 250-re az elsõre:2.75 - 18 M/C 48P Rf. K39 típust ajánl, hátsóra meg:3.50 - 18 M/C 62P Rf. K36 típust. Mivel haverom tavaly ugyanilyen típust vett az ETZ-re és meg van elégedve vele ezek mellett teszem le a voksomat. Remélem nem fogom megbánni. :)
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Akkor már én is veszem a bátorságot és beleszólok! :D

Én most vettem egy Heidenaut hátra. K65 ös mintával 110/16 ost. Pont befér, és iszonyatosan tapad... Olyanokat lehet dönteni hogy lassan elkopik a lábtartó gumija alulról :twisted: Én ajánlom mindenkinek.
oTomotor
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2008.06.28. 23:41

Gumi

Hozzászólás Szerző: oTomotor »

Hello!
ha szabad én is beleszólok a nagyok dolgába ;-)

Annakidején én is jó gumit szerettem volna a 250-es ETZ-re és a Heidenau márkát preferáltam, DE! utánanéztem, és nálunk (Zala) 12e volt a Heidenau amit drágállottam ugyanis METZELER-t sikerült beszereznem 11e-ért.

Elõször a Metzeler ME 77 típust szereltem fel (elöl 300x18, hátul pedig 3,50x18). Azt kell mondjam hogy ETZ-re eddig ez volt a legjobb amit talatam.

Idén azonban váltottam és Metzeler ME 22-t vettem ugyanazon méretekben mint az elõzõt. Érezhetõ különbséget igazán csak vizes uton tapasztaltam az utóbbi javára.

ME 77:

http://www.metzelermoto.de/web/catalog/ ... og/classic

ME 22:

http://www.metzelermoto.de/web/catalog/ ... og/classic

Mindkettõ szerintem tökéletes választás ETZ-re. Igényes kidolgozás a top kategóriából, és 22-es még optikailag is bejön ;-)
Ja és nem utolso sorban mûszakin sem okoznak gondot!
oTo
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

kis mertekben elterhetsz a gyari (2,75) tol mondjuk a 3-as meg okes szerintem, ettol nagyobbat mar jo esellyel a vizsgan is megfutyulik, a baj azzal van, hogy a vastagabb gumik szelesebb felnire valok es ha vekony felnire teszel vastag gumit, annak a pereme ahogy osszeszorul a futofelulet puposodik, masabb lesz az egesz jellege esetleg szarabb a tapadasa is
Koppány
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2008.03.30. 14:17
Tartózkodási hely: Hatvan

Heidenau gumi

Hozzászólás Szerző: Koppány »

Sziasztok!

Úgy döntöttem befektetek új elsõ és hátsó gumikra az ETZ-mre, a fórumot olvasgatva azt tapasztaltam, hogy Heidenau gumit érdemes venni, abban sincs gond hogy hátra 350x18 62P K36 TT típust érdemes venni. A kérdésem az lenne, hogy az elsõ kerékre miért érdemesebb(vagy nem) szélesebb gumit venni 275-18-nál és milyen mintázatút érdemes venni(fõleg a különbözõ mintázatok(pl.:K-65,K-39) amik megzavartak).
Válaszaitokat elõre is köszönöm!!!
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

kosian írta:Köszi!
Az lenne a másik kérdésem, hogy mi okozhatja azt a jelenséget, hogy ha elengedném a kormányt, az elkezd szitálni? Az elsõ kerék nem kotyog, de ha elengedném a kormányt fokozatosan elkezd egyre erõsebben szitálni.
Az elsõ kereked ki van centrirozva? + rossz gumi is okozhatja!

Üdv: Stravkó
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 50 vendég