Futómű

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Lumpy
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2019.06.02. 19:31
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe E

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Lumpy » 2019.06.30. 23:30

z25z írta:
2019.06.17. 17:40
Áhhh, régen volt, hogy csináltam, de egy viton "O" gyűrűt tettem oda. Igaz annak a profilja más volt, a keresztmetszete kör volt és nem úgy mint a gyárinak (négyzet), de tette a dolgát. Nem emlékszem a méretre sajnos és nem is jegyeztem fel :-( marad a méricskélés.
Köszi!
24.6x3.6 mm viton O gyűrű lett végül vásárolva, ez kicsit szorul a teleszkóp csőben, valamint túl magas is, ezért kis esztergán lett félbevágva (és 1-1 fél belerakva a telóba).
Ezt a méretet itt hagyom, hátha valakinek később támpont lehet :D

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2344
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: z25z » 2019.06.17. 17:40

Áhhh, régen volt, hogy csináltam, de egy viton "O" gyűrűt tettem oda. Igaz annak a profilja más volt, a keresztmetszete kör volt és nem úgy mint a gyárinak (négyzet), de tette a dolgát. Nem emlékszem a méretre sajnos és nem is jegyeztem fel :-( marad a méricskélés.

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 246
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Hátsó rugóstag szimering

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2019.06.17. 13:20

Lumpy írta:
2019.06.16. 21:24
Lumpy írta:
2019.06.16. 00:02
Sziasztok!

ETZ 250 Hátsó rugóstag szerelésben vagyok benne.
A régi szimeringet nagy nehezen sikerült kiszedni. A kérdésem, az, hogy a képen látható felső kis perem levehető-e és le kell-e venni mielőtt az új szimeringet bele teszem?
Félek,, hogy mire a helyére bekerül a perem szétbarmolja az oldalát és nem fog jól tömíteni. Az alatta lévő gumi gyűrűt (mármint ami a fém pogácsa körül,a szimeringhez képest lejjebb van) lehet cserélni? Sajnos nincs valami jó állapotban.
Illetve az 5W vagy a 10W olaj javasolt inkább a hátsó rugóstagba?
Köszi előre is a válaszokat.

IMG_20190615_203355_Sz.jpg

Üdv, Lumpy
Kérdésem mostmár az lenne, hogy a képen jelölt gumit hol tudnám beszerezni? Egyik webshopban sem találtam meg, sajnos ami benne van eléggé elrongyolódott már. Előre is köszönöm a tippeket.

IMG_20190615_203406_sz.jpg
Ez engem is érdekelne, annyit tudok, hogy külön nem lehet kapni!
Max így:
https://www.gabors-mz-laden.de/index.ph ... 3/38503/c/_/_/?_
Esetleg, ha tudja valaki a pontos méretét és az anyagát lehetne gyártatni vagy tömítés technikai boltba szerencsét próbálni, hátha akadna valami ami megegyezne ezzel!
Én csomót szétbontottam mire lett kettő ami elfogadható állapotban volt, nem ajánlom senkinek se elég időigényes és költséges mulatság!

Lumpy
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2019.06.02. 19:31
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe E

Re: Hátsó rugóstag szimering

Hozzászólás Szerző: Lumpy » 2019.06.16. 21:24

Lumpy írta:
2019.06.16. 00:02
Sziasztok!

ETZ 250 Hátsó rugóstag szerelésben vagyok benne.
A régi szimeringet nagy nehezen sikerült kiszedni. A kérdésem, az, hogy a képen látható felső kis perem levehető-e és le kell-e venni mielőtt az új szimeringet bele teszem?
Félek,, hogy mire a helyére bekerül a perem szétbarmolja az oldalát és nem fog jól tömíteni. Az alatta lévő gumi gyűrűt (mármint ami a fém pogácsa körül,a szimeringhez képest lejjebb van) lehet cserélni? Sajnos nincs valami jó állapotban.
Illetve az 5W vagy a 10W olaj javasolt inkább a hátsó rugóstagba?
Köszi előre is a válaszokat.

IMG_20190615_203355_Sz.jpg

Üdv, Lumpy
Kérdésem mostmár az lenne, hogy a képen jelölt gumit hol tudnám beszerezni? Egyik webshopban sem találtam meg, sajnos ami benne van eléggé elrongyolódott már. Előre is köszönöm a tippeket.
IMG_20190615_203406_sz.jpg

Lumpy
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2019.06.02. 19:31
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe E

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Lumpy » 2019.06.16. 14:40

z25z írta:
2019.06.16. 11:47
Emlékeim szerint igen, azt le kell venni, különben alá sem tudod tuszakolni az újat. 2,5W gyárilag én 5W-nél nem mennék feljebb, egyszer tettem bele 15W-t és mentem 20 km-t, rosszabb volt, mintha seggbe kúrtak volna :twisted:
Köszönöm a választ, közben a gyakorlat is rávezetett a megoldásra és szétszedtem :D
Az enyém is seggberugós volt, valami öreg sűrű ótvar olaj volt benne, de majd most kap a fent említettek közül valamelyiket, remélem ezután élmény lesz menni vele :mrgreen:

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2344
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: z25z » 2019.06.16. 11:47

Emlékeim szerint igen, azt le kell venni, különben alá sem tudod tuszakolni az újat. 2,5W gyárilag én 5W-nél nem mennék feljebb, egyszer tettem bele 15W-t és mentem 20 km-t, rosszabb volt, mintha seggbe kúrtak volna :twisted:

Lumpy
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2019.06.02. 19:31
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe E

Hátsó rugóstag szimering

Hozzászólás Szerző: Lumpy » 2019.06.16. 00:02

Sziasztok!

ETZ 250 Hátsó rugóstag szerelésben vagyok benne.
A régi szimeringet nagy nehezen sikerült kiszedni. A kérdésem, az, hogy a képen látható felső kis perem levehető-e és le kell-e venni mielőtt az új szimeringet bele teszem?
Félek,, hogy mire a helyére bekerül a perem szétbarmolja az oldalát és nem fog jól tömíteni. Az alatta lévő gumi gyűrűt (mármint ami a fém pogácsa körül,a szimeringhez képest lejjebb van) lehet cserélni? Sajnos nincs valami jó állapotban.
Illetve az 5W vagy a 10W olaj javasolt inkább a hátsó rugóstagba?
Köszi előre is a válaszokat.
IMG_20190615_203355_Sz.jpg
Üdv, Lumpy

jkalocsa
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2019.04.21. 12:01
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: jkalocsa » 2019.04.27. 23:40

csoka írta:
2019.04.26. 18:11
Szimeringet tegyél bele.Én csapágyboltban vettem.A hátsó csillapítót akkor látod mennyire lepusztult,amikor szétszeded.Mosd ki a belsejét gázolajjal.Én 10W lengéscsillapító olajat tettem bele,a sűrűbb 15W,20W nagyon fékezte a csillapítást,kb.mintha fixre lenne hegesztve minden...Az olaj mennyiségét nem tudom,nem találtam leírást róla.Fontos,hogy kétféle csillapító van.Az egyik összenyomásra fékez,a másik széthúzásra.Logikusan a hátsónak széthúzásra kell fékeznie.Nem szabad eltérő tipusút összepárosítani,mert csavarodást okoz a lengővillán.
Köszi, megrendeltem az olajakat is, előre-Fork, hatra-Shock 10W .
Es egy-egy egesz jó leírás első villara es a hátsó telokra:
http://www.szocimotoros.hu/hu/szerviz/24
http://www.szocimotoros.hu/hu/szerviz/35

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: csoka » 2019.04.26. 18:11

Szimeringet tegyél bele.Én csapágyboltban vettem.A hátsó csillapítót akkor látod mennyire lepusztult,amikor szétszeded.Mosd ki a belsejét gázolajjal.Én 10W lengéscsillapító olajat tettem bele,a sűrűbb 15W,20W nagyon fékezte a csillapítást,kb.mintha fixre lenne hegesztve minden...Az olaj mennyiségét nem tudom,nem találtam leírást róla.Fontos,hogy kétféle csillapító van.Az egyik összenyomásra fékez,a másik széthúzásra.Logikusan a hátsónak széthúzásra kell fékeznie.Nem szabad eltérő tipusút összepárosítani,mert csavarodást okoz a lengővillán.

jkalocsa
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2019.04.21. 12:01
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: jkalocsa » 2019.04.26. 17:43

Sziasztok!
Etz125 első teleszkópba meg csak kaptam szimeringet, de a hátsóba se a TZ-hez sem az Endurohoz (elvileg u.az) nem kaptam. :(
(Merete: 10x19x7 a hátsóé)
Jármű alkatrész es 2x csapágybolt leszerepelt..

Ti hol kaptatok? illetve szimeinget vagy gumikarmantyut raktatok bele?
Esetleg más alkatrész, amit meg cserélni kell ?
Köszönöm

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 644
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell » 2019.04.06. 21:26

Hali, volt valami előzmény? Összerakás , illetve szerelés után szorul?

Bence4093
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2019.03.01. 12:43
MZ-d típusa: ETZ 150

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Bence4093 » 2019.04.06. 20:13

Sziasztok.

Etz első teleszkóp egyszerűen szorul, nem rugózik, mi lehet a baj?

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 644
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell » 2019.04.03. 05:31

Szia, a támcső, ott van rögzítve, egy átmenő hatos csavarral, ez alatt tömítésnek kellene lenni, valószínűleg az sérült.

Bence4093
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2019.03.01. 12:43
MZ-d típusa: ETZ 150

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Bence4093 » 2019.04.03. 00:21

Sziasztok.

Az mitől lehetséges, hogy az első teleszkóp aljából csöpög az olaj? Etz

Előre is köszönöm.

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 246
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2019.03.29. 22:26

Köszi Sell!
Mostanában úgy is sok álmatlan éjszakám van, legalább lesz egy kis könnyű esti olvasmányom! :lol:

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 644
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell » 2019.03.29. 18:20

sell írta:
2015.04.13. 20:04
A 8-11 cSt kb a 7.5w és 10w nek felel meg, a kevert olajat molibdénszulfid és csillapítóolaj keverékére érted? Azt csak első szárakba javasolták. A sárga , zöld jelölés nem a csillapítás irányát hanem a normától való negatív ill. pozitív csillapítóerő eltérést jelölte. Remélem jól tudom, valaki azért megerősíthetné. ;-) A 20w- vel nem lett nagyon pattogós az eleje?
Az idézet 2015 április 15.-ről származik, ha érdekel az akkori beszélgetés környezete.

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 644
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell » 2019.03.29. 18:18

Az Mz-s hogyan tovább könyv 175. Oldalon foglalkozik, a lengéscsillapító olajjal, az Etz 250-es javítási könyv, pedig a 15-16. oldalon. Mindkettőben 8-11 cSt ( centistokes) viszkozításút ajánl. Most hülyeséget nem akarok írni, ez milyen (hány) w-s olajnak felel meg. Ha visszalovasol ezt már korábban elég alaposan körbejártuk.

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 246
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2019.03.29. 11:46

aronpfabian írta:
2019.03.29. 10:13
motrosmano írta:
2019.03.29. 09:31
Csak kíváncsiságból érdekel, a könyvben lengéscsillapító olajnak SAE 30-40 van írva, az minek felel meg amikor valahány W-ként jelölve?
Az SAE 30 vagy SAE 40 egyfokozatú motorolaj. Nem válogatós :)
Köszi! Lehet hülyeséget írtam, de a "Hogyan javíthatom a motorkerékpáromat?" című könyv hátuljábam az MZ TS 250/1- nél, de azt hiszem az összes MZ-nél is így adták meg az első teleszkópnál és a hátsó lengéscsillapítónál is.

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 246
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2019.03.29. 11:39

Zorka írta:
2019.03.29. 09:58
motrosmano írta:
2019.03.29. 09:31
Csak kíváncsiságból érdekel, a könyvben lengéscsillapító olajnak SAE 30-40 van írva, az minek felel meg amikor valahány W-ként jelölve?
Szia!
http://www.olajsziget.hu/tudastar/78-mi ... oeles.html
http://www.oilpower.hu/tudastar/a-hidra ... ztalyozasa
Köszi!

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1029
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2019.03.29. 10:13

motrosmano írta:
2019.03.29. 09:31
Csak kíváncsiságból érdekel, a könyvben lengéscsillapító olajnak SAE 30-40 van írva, az minek felel meg amikor valahány W-ként jelölve?
Az SAE 30 vagy SAE 40 egyfokozatú motorolaj. Nem válogatós :)

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2019.03.29. 09:58

motrosmano írta:
2019.03.29. 09:31
Csak kíváncsiságból érdekel, a könyvben lengéscsillapító olajnak SAE 30-40 van írva, az minek felel meg amikor valahány W-ként jelölve?
Szia!
http://www.olajsziget.hu/tudastar/78-mi ... oeles.html
http://www.oilpower.hu/tudastar/a-hidra ... ztalyozasa

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 246
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2019.03.29. 09:31

Csak kíváncsiságból érdekel, a könyvben lengéscsillapító olajnak SAE 30-40 van írva, az minek felel meg amikor valahány W-ként jelölve?

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 246
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2019.03.28. 22:01

sell írta:
2019.03.28. 13:43
Hali, a sűrű olajjal, a csillapítást keményíted fel, tehát "merevvé" teszi a rugózást, ütni, és inkább pattogni fog, mint csillapítani. A rugóerő növelésével lehetne inkább a terhelhetőséget növelni.
Oké, köszönöm!

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 644
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell » 2019.03.28. 13:43

Hali, a sűrű olajjal, a csillapítást keményíted fel, tehát "merevvé" teszi a rugózást, ütni, és inkább pattogni fog, mint csillapítani. A rugóerő növelésével lehetne inkább a terhelhetőséget növelni.

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 246
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2019.03.28. 12:54

motrosmano írta:
2019.03.27. 21:33
És még egy kérdés:
hogyan tudom szétszedni az összerohadt lengéscsillapítót? Minden csavar, anya feltágult csak a szimeringház nem akar kijönni, úgy összetapadt, hogy csak na! Pedig már semmi tartja, csak az összerohadás!
Sajnos még nem szabad erőlködnöm, hogy izomból oldjam meg! Legutóbb úgy sikerült, de most nem merek kockáztatni!
Ez megoldódott! :D A melegítés itt is segített!
10W villaolajom van, láttam, hogy létezik ennél sűrűbb is (lehet, nem jól írom), 15- és 20W is. Esetleg érdemes lenne a lengéscsillapítókat ezek közül valamelyikkel feltölteni? Ha ez számít elég súlyos egyéniség vagyok!

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 246
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2019.03.27. 21:33

És még egy kérdés:
hogyan tudom szétszedni az összerohadt lengéscsillapítót? Minden csavar, anya feltágult csak a szimeringház nem akar kijönni, úgy összetapadt, hogy csak na! Pedig már semmi tartja, csak az összerohadás!
Sajnos még nem szabad erőlködnöm, hogy izomból oldjam meg! Legutóbb úgy sikerült, de most nem merek kockáztatni!

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 246
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2019.03.27. 16:59

Aloha!

1.
Van valakinek etz vagy ('76-tól) TS első teleszkópról robbantott ábrája, olyan amin ki is vehetők az alkatrészek?
Mofaker meg a Gabors-osnál jobb minőségű kép kellene!
Ezekhez a telókhoz árulnak felújító készletet, azok használható minőségűek vagy érdemesebb külön meg venni azt ami kell, esetleg tökmindegy, mert ugyan olyanok?

2.
Könyv szerint 2.15Bx16-s a hátsó kerék felni/kerék pánt mérete a 250/1-snél, boltokban mégis 1,85x16-ra írva láttam, most akkor melyik a helyes?

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 246
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2019.03.22. 13:11

Zorka írta:
2019.03.22. 11:20
motrosmano írta:
2019.03.22. 07:37
Hali!

A TS/ETZ hátsó lengéscsillapítójára rá lehet tenni a trophi lengéscsillapító krómozott burkolatát?
Igen, rá lehet tenni. Csak az Etz-hez van 380-as szemtávolságú teló is. Annál nem fog rendesen összeérni az alsó és a felsőrész.
Köszi! :D

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2019.03.22. 11:20

motrosmano írta:
2019.03.22. 07:37
Hali!

A TS/ETZ hátsó lengéscsillapítójára rá lehet tenni a trophi lengéscsillapító krómozott burkolatát?
Igen, rá lehet tenni. Csak az Etz-hez van 380-as szemtávolságú teló is. Annál nem fog rendesen összeérni az alsó és a felsőrész.

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 246
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2019.03.22. 07:37

Hali!

A TS/ETZ hátsó lengéscsillapítójára rá lehet tenni a trophi lengéscsillapító krómozott burkolatát?

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2019.03.06. 22:31

motrosmano írta:
2019.03.06. 21:05
kupi írta:
2019.03.06. 19:29
ETZ komplett első rész lesz a Győri és a Polgárdi börzén is,tavaly hordtam ki jó pár börzére de a kutya se nézte meg az nem törött az tuti.
Sajnos olyan munkahelyem van, ami miatt a legtöbb hétvégén dolgoznom kell, és nem igen tudok mostanában börzékre járni,
ezért vásárolok javarészt netről, sajnos belefutok ilyenekbe!
De, ha hajlandó vagy elküldeni én megvenném!

Az ETZ 125/150/250 villanyaka miben tér el a 251-sétől, tudja valaki?
Hosszabb lenne?
Semmiben sem tér el. Az oldalkocsiséban van egy fészkesretesz pluszban.

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 246
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2019.03.06. 21:05

kupi írta:
2019.03.06. 19:29
ETZ komplett első rész lesz a Győri és a Polgárdi börzén is,tavaly hordtam ki jó pár börzére de a kutya se nézte meg az nem törött az tuti.
Sajnos olyan munkahelyem van, ami miatt a legtöbb hétvégén dolgoznom kell, és nem igen tudok mostanában börzékre járni,
ezért vásárolok javarészt netről, sajnos belefutok ilyenekbe!
De, ha hajlandó vagy elküldeni én megvenném!

Az ETZ 125/150/250 villanyaka miben tér el a 251-sétől, tudja valaki?
Hosszabb lenne?

Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 761
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ Ts125De luxe/150
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: kupi » 2019.03.06. 19:29

ETZ komplett első rész lesz a Győri és a Polgárdi börzén is,tavaly hordtam ki jó pár börzére de a kutya se nézte meg az nem törött az tuti.

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 246
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2019.03.04. 21:01

hát amilyen szerencsém szokott lenni... ](*,)

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1029
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2019.03.04. 20:56

motrosmano írta:
2019.03.04. 20:53
hát a jófogásról vettem, tőle:
https://www.jofogas.hu/magyarorszag?acc ... 29073d0a4c
mondjuk ez most a legkisebb problémám...
Valami LadaVAZ névvel Facebookon is garázdálkodik egy csaló, már láttam róla figyelmeztetéseket. Lehet kifogtad ugyanezt a jómadarat :(

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 246
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2019.03.04. 20:53

hát a jófogásról vettem, tőle:
https://www.jofogas.hu/magyarorszag?acc ... 29073d0a4c
mondjuk ez most a legkisebb problémám...

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1029
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2019.03.04. 11:10

"az eladó utólagos elmondása alapján, a bal billincs rész meg volt tépve"

Elhallgatta a balesetveszélyes hibát, rosszhiszeműen nem tájékoztatott a pontos állapotról. Pénz vissza azonnal. Ez még így bíróságon is megáll...

(utána meg írd ki ide ki volt, hogy mást se verhessen át)

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: csoka » 2019.03.04. 10:06

Küldd vissza az eladónak!Selejt,törött,deformálódott,baleset veszélyes alkatrészekkel nem kereskedünk!!!(Én semmi képen nem építeném be)

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 246
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2019.03.03. 18:00

Zorka írta:
2019.03.02. 09:42
motrosmano írta:
2019.02.28. 14:09
Helló!

Sikerült megint bevásárolnom!
Vettem egy etz villanyakat, az eladó utólagos elmondása alapján, a bal billincs rész meg volt tépve, gondolom miután kiveték a csavart valamivel szétfeszíteték és kihajlot, majd a csavarjával össze húzták, de már elvesztette a kör az alakját.
Kérdésem meg tudom még javítani?
Képet sajnos nem tudok feltölteni, de remélem érthető voltam!
A geometriai formája az visszaállítható. Csak én már nem bíznék az anyagában. Isten tudja csak, hogy mikor fog eltörni. Ezért inkább ha erre jársz, én adok egyet helyette neked. Csak azt kérem cserébe, hogy ne hozd ide a régit és ne akard kifizetni amit adok. :D
Hali!
Hát, nem hiszem, hogy a közel jövőben arra felé járnék, de azért köszi! :D

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2019.03.02. 09:42

motrosmano írta:
2019.02.28. 14:09
Helló!

Sikerült megint bevásárolnom!
Vettem egy etz villanyakat, az eladó utólagos elmondása alapján, a bal billincs rész meg volt tépve, gondolom miután kiveték a csavart valamivel szétfeszíteték és kihajlot, majd a csavarjával össze húzták, de már elvesztette a kör az alakját.
Kérdésem meg tudom még javítani?
Képet sajnos nem tudok feltölteni, de remélem érthető voltam!
A geometriai formája az visszaállítható. Csak én már nem bíznék az anyagában. Isten tudja csak, hogy mikor fog eltörni. Ezért inkább ha erre jársz, én adok egyet helyette neked. Csak azt kérem cserébe, hogy ne hozd ide a régit és ne akard kifizetni amit adok. :D

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 246
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2019.02.28. 14:09

Helló!

Sikerült megint bevásárolnom!
Vettem egy etz villanyakat, az eladó utólagos elmondása alapján, a bal billincs rész meg volt tépve, gondolom miután kiveték a csavart valamivel szétfeszíteték és kihajlot, majd a csavarjával össze húzták, de már elvesztette a kör az alakját.
Kérdésem meg tudom még javítani?
Képet sajnos nem tudok feltölteni, de remélem érthető voltam!

Kóborló
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 35
Csatlakozott: 2018.12.14. 18:40
MZ-d típusa: TS 125
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Kóborló » 2019.01.17. 10:52

Minden tanácsot szívesen vettem, hátha ragad rám valami, az olajon kívül is! :-k

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1029
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2019.01.17. 09:40

Az O-gyűrű is jó, ha nem kapsz rendes tömítést. 6x2 NBR. Korábbi alkatrészjegyzékekben még ez szerepel a fiberalátét helyett.

A felső pedig mindenképpen teleszkópszimerimlng legyen. A normál ajkai forgó, nem tengelyirányú mozgásra valók, hamar tönkremennek.
Tömítés szaküzletben keress, ne motorosboltban!

Avatar
kiszsebi
Kiszsebi Elnök Úr San (kőműves)
Kiszsebi Elnök Úr San (kőműves)
Hozzászólások: 2606
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2019.01.16. 22:29

Kóborló írta:
2019.01.16. 21:17
Köszönöm Zorka!
...
Rendesek vagytok, hogy ennyit foglalkoztok egy amatőrrel!
Nyugi, egy Amatőrrel nem foglalkozunk solat!

(remélem, mielőbb megismeted a csapatot és érteni fogod!)

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2019.01.16. 21:36

Kóborló írta:
2019.01.16. 21:17
Köszönöm Zorka! Először a Te javaslatodat próbálom ki. Már abban sem voltam biztos, hogy az O tömítés kívül vagy belül van, most megerősítést kaptam. Arra is gondoltam, lehet elég csak meghúzni az anyát, ha engedi. Egyébként csak az egyik telóm szivárog.
Rendesek vagytok, hogy ennyit foglalkoztok egy amatőrrel!
Hááát...
Át kell hogy értékeljem. Sajnos. ](*,)
Mégpedig ezért:
ETZ teleszkóp.gif
1 Nut for control tube
2 Upper clamping-head
3 Screw plug (with cap of plastic)
4 Steering bearing 6006
5 Lower clamping head
6 Compression spring
7 Protective bellows
8 Piston ring at supporting tube
9 Supporting tube
10 Slide tube
11 Guide tube
12 Protective cap
13 Radial seal ring 35x47x7
14 Check washer, thickness 2.0 mm, and lock ring
15 Valve plate, throttle and circlip
16 Cup for final stop
17 Compression spring for final stpp
18 Sealing washer

Sealing washer=Tömítő alátét

Vagyis, ha a meghúzás nem segít, akkor tényleg szét kell szedni. #-o
Mégegyszer elnézést a hibás tanácsért! :oops:
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Zorka 2019.01.16. 22:34-kor.

Kóborló
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 35
Csatlakozott: 2018.12.14. 18:40
MZ-d típusa: TS 125
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Kóborló » 2019.01.16. 21:17

Köszönöm Zorka! Először a Te javaslatodat próbálom ki. Már abban sem voltam biztos, hogy az O tömítés kívül vagy belül van, most megerősítést kaptam. Arra is gondoltam, lehet elég csak meghúzni az anyát, ha engedi. Egyébként csak az egyik telóm szivárog.
Rendesek vagytok, hogy ennyit foglalkoztok egy amatőrrel!

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2019.01.16. 17:51

Kóborló írta:
2019.01.16. 17:11
Ettől féltem. :oops: Nagyon köszönöm a linket! Ehhez képest a sarki boltban kaptam egy klingerit tömítést, igaz én kértem az összekötő pálca végére, az anya alá. No, ennyire vagyok képben!
Szia!
Javítva. #-o
A helyes eljárás föntebb található.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Zorka 2019.01.16. 22:43-kor.

Kóborló
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 35
Csatlakozott: 2018.12.14. 18:40
MZ-d típusa: TS 125
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Kóborló » 2019.01.16. 17:11

Ettől féltem. :oops: Nagyon köszönöm a linket! Ehhez képest a sarki boltban kaptam egy klingerit tömítést, igaz én kértem az összekötő pálca végére, az anya alá. No, ennyire vagyok képben!

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1029
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2019.01.16. 15:19


Kóborló
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 35
Csatlakozott: 2018.12.14. 18:40
MZ-d típusa: TS 125
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Kóborló » 2019.01.16. 13:50

Jut eszembe, ha az anyát leoldom, az összekötő pálca nem csúszik vissza a teloba? Gondolom, ha minden rendben, amíg kicserélem a tömítést több olaj fog kifolyni a csavar mellett, de ez hanyagolható.

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 8 vendég