Futómű

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
nemethur
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2018.07.03. 20:00
MZ-d típusa: es 125 trophy

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: nemethur » 2018.07.04. 19:58

SZia! Évente 2x-3x meg lett kergetve. Nem voltak ilyen gondjai.

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 254
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.07.04. 19:38

nemethur írta:
2018.07.04. 19:22
Ezeken már tulvagyunk, rendben vannak. Csak festés miatt lett szétszedve. Én a teleszkopokra gyanakszom. Kifolyhatott az olaj?
Szia!
Ha évtizedeket állt, Nyilván leeresztett a gumi és féloldalasra nyomódott. Ez jódarabig tud szitálni és rázni. Sztenderen az ES is az első kerékre támaszkodik. Ha elég öreg a gumi, és újrafújod, valamelyik szál is könnyen elszakadhat.
A telót könnyű ellenőrízni. Csak hirtelen megnyomod lefelé a motort. Csillapít, szörcsőg, szorul? Telószilentek?

nemethur
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2018.07.03. 20:00
MZ-d típusa: es 125 trophy

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: nemethur » 2018.07.04. 19:22

Ezeken már tulvagyunk, rendben vannak. Csak festés miatt lett szétszedve. Én a teleszkopokra gyanakszom. Kifolyhatott az olaj?

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1044
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.07.04. 19:06

nemethur írta:
2018.07.04. 18:24
Sziasztok! Nemrég örököltem egy 125-ös trophyt . Fiam és a barátja felujitották,de a kormányával nem birunk. Az lenne a kérdésem hogy mitöl szitál. Egyszerüen nem lehet egyenesen megtartani. Aválaszokat elöre is köszönöm!
Sokmindentől szitálhat. Laza küllők vagy sérült felni (esetleg csálén felszerelt gumi) az első ötletem.

A lengővillák bronzperselyeit rendszeresen kenni kell, ezt gyakran elmulasztották a tulajdonosok. Ha kotyog valamelyik, csere és rendszeres karbantartás! (pl. http://mz-b.hu/mz-es-univerzalis-lengov ... %20persely )

A vázösszehúzó csavarokat a segédváz felfogatásánál 50 Nm-rel kell meghúzni különben az is lelazulhat, kikophat, ettől nyeklik-nyaklik az egész motor Kép

nemethur
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2018.07.03. 20:00
MZ-d típusa: es 125 trophy

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: nemethur » 2018.07.04. 18:24

Sziasztok! Nemrég örököltem egy 125-ös trophyt . Fiam és a barátja felujitották,de a kormányával nem birunk. Az lenne a kérdésem hogy mitöl szitál. Egyszerüen nem lehet egyenesen megtartani. Aválaszokat elöre is köszönöm!

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: csoka » 2018.06.06. 10:25

Ez egy régebbi tipus.A felső rögzítőszem alján kell lenni egy kis csapszegnek,ezt üsd ki,és fel tudod újítani.Egy fontos dolog,hogy összenyomásra csillapít,vagy széthúzásra.Mind kettőnek egyforma irányba kell csillapítania,mert ha különbözőek elcsavarják a lengővillát.Ne kérdezd miért volt két fajta belőle,mert nem tudom.Csak ötlet,talán trophy első lehetett az ellentétes csillapítású…

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 662
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell » 2018.06.05. 04:51

Szia, ha a szelepje, valamint a szár és a szimmeringház nincs szétkopva több mint jó felújítási alap.

Daright
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2018.06.02. 12:55

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Daright » 2018.06.04. 21:06

Köszi!
Szerintetek szerezzek úgymond eredetit vagy ez is megfelel ? :-k

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 662
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell » 2018.06.03. 19:23

Szia, ilyenek voltak a ts-emem, még egy különbözés, a teló alján a gyári számnál, nem ifa, hanem renak felirat volt benne.

Daright
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2018.06.02. 12:55

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Daright » 2018.06.02. 13:10

Üdv!
Elkezdtem felújítani a 125-ös etz-m és szédszettem a hátsó teleszkópot,de ezen nem olyan volt mint a többi etz-men. Tudtommal a felső szem alatt kellene lenni egy anyának nem?
34319830_10212378704524014_134290854113181696_n.jpg
A 34319830_10212378704524014_134290854113181696_n.jpg csatolmány már nem érhető el.

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1044
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.05.23. 08:27

motrosmano írta:
2018.05.23. 07:23
:-#
csoka írta:
2018.05.15. 10:57
Én Magyart vettem kb.5-6 éve ETZ125-höz.A rugó nagyon kemény,az eredetivel összehasonlítva kevőesebb menettel van tekerve.A belsejébe dugható műanyagcsővet gumikalapáccsal kellett beleverni...Mondok róla jót is,még mindig fényes.
Köszi! Nálam simán belement a műanyag cső, de megizadtam mire összenyomtam a rúgót, hogy be tudjuk tenni a félkör műanyagokat! :D

Azt tudja valaki, hogy az ETZ és a TS első teleszkóp krómozott szára megegyezik-e?
Az egész lengéscsillapító betét megegyezik. A külső rugókból van többféle.

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 268
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.05.23. 07:23

:-#
csoka írta:
2018.05.15. 10:57
Én Magyart vettem kb.5-6 éve ETZ125-höz.A rugó nagyon kemény,az eredetivel összehasonlítva kevőesebb menettel van tekerve.A belsejébe dugható műanyagcsővet gumikalapáccsal kellett beleverni...Mondok róla jót is,még mindig fényes.
Köszi! Nálam simán belement a műanyag cső, de megizadtam mire összenyomtam a rúgót, hogy be tudjuk tenni a félkör műanyagokat! :D

Azt tudja valaki, hogy az ETZ és a TS első teleszkóp krómozott szára megegyezik-e?

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: csoka » 2018.05.15. 10:57

Én Magyart vettem kb.5-6 éve ETZ125-höz.A rugó nagyon kemény,az eredetivel összehasonlítva kevesebb menettel van tekerve.A belsejébe dugható műanyagcsővet gumikalapáccsal kellett beleverni...Mondok róla jót is,még mindig fényes.

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 268
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.05.14. 09:28

Helló!

TS hátsó lengéscsillapítók javítok, elég lestrapáltak már a külső rúgók (van vagy 4 pár de nincs közte két egyforma hosszúságú).
Nézegettem netem, találtam is, de nem tudom melyik vállalható a magyar, a taiwani vagy az indiai?
És mi a különbség a 250-s és 125/150-s ETZ-jé között, már mint méretileg?

pl ezek között:
http://www.simson-keletimotor-alkatresz ... BCls%C5%91
http://www.simson-keletimotor-alkatresz ... BCls%C5%91

torokb
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2008.05.03. 15:54
Tartózkodási hely: Péteri

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: torokb » 2018.04.23. 14:42

Zorka írta:
2018.04.19. 20:25
Szia!
Jől gondolod. van még egy rögzítőgyűrű is a belső oldalon ( ábrán 13). Az áttétel 12X24 fog. (ábrán 4-14)
Üdv: Zorka
Húúú nagyon nem értettem hogy miért nem áll össze. Aztán rájöttem, hogy a hátsó lánckeréköntvényemről le van esztergálva a felület ahova a sebességmérő kihajtás koszorúját tenném :)) Az öntvény körben ki van furkálva, és teljesen ki is van egyensúlyozva. Valaki versenyzésre használhatta korábban.

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 254
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.04.19. 20:25

torokb írta:
2018.04.19. 18:41
Szervusztok!

ETZ 250-es motor km óra hajtását rakom össze, évek óta nem volt benne a motorban.
Jól gondolom hogy az óra hajtás fogaskoszorújának a hátsó lánckerék esztergált felületére kell felcsúsznia?
Amit sikerült szerezni fogaskoszorú, annak az átmérője kisebb mint ami felmegy... lehet hogy ez 125/150-es ETZ-hez való fogaskerék?

üdv: Bence
Szia!
Jől gondolod. van még egy rögzítőgyűrű is a belső oldalon ( ábrán 13). Az áttétel 12X24 fog. (ábrán 4-14)
pic_show.jpg
Üdv: Zorka

torokb
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2008.05.03. 15:54
Tartózkodási hely: Péteri

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: torokb » 2018.04.19. 18:41

Szervusztok!

ETZ 250-es motor km óra hajtását rakom össze, évek óta nem volt benne a motorban.
Jól gondolom hogy az óra hajtás fogaskoszorújának a hátsó lánckerék esztergált felületére kell felcsúsznia?
Amit sikerült szerezni fogaskoszorú, annak az átmérője kisebb mint ami felmegy... lehet hogy ez 125/150-es ETZ-hez való fogaskerék?

üdv: Bence

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 254
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.04.06. 08:02

Alatibi írta:
2018.04.05. 21:04
Sziasztok! Nekem egy 250/2 MZ Trophym van, ott tartok a felújításban hogy a lengővillákat szeretném kiszerelni. Levettem az anyákat a tengelyvégekről, és kivettem a csavarokat, de a tengely meg sem mozdul. Ebben kérném a segítségeteket. Előre is köszönöm.
Szia! Akkor már csak a rozsda tartja. Csavarlazító, kalapács, melegítés. Ha a tengelyt ütöd, használj bronzot és vigyázz a menetre. (Csavart alátét nélkül vissza szintbe, amíg a tengely meg nem mozdul) A lengőkarperselyek két oldalán porvédőgumi van. Hamar tönkremehetnek, ha nem vigyázol.
Üdv: Zorka

Alatibi
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2018.03.21. 18:01
MZ-d típusa: Trophy 250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Alatibi » 2018.04.05. 21:04

Sziasztok! Nekem egy 250/2 MZ Trophym van, ott tartok a felújításban hogy a lengővillákat szeretném kiszerelni. Levettem az anyákat a tengelyvégekről, és kivettem a csavarokat, de a tengely meg sem mozdul. Ebben kérném a segítségeteket. Előre is köszönöm.

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 268
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.03.24. 21:33

Helló!

Segítsetek légyszi! Van egy tartalék kis TS hátsó lengővillám amit rendbe szeretnék rakni. Sajnos elég rozsdás a szilentpersely belülről így úgy döntöttem kicserélem. TS-hez nem kaptam csak ETZ-éjét (bár nem tudom van-e eltérés). Normálisnak számít-e az, hogy a persely belsőátmérője 0,5 mm-rel nagyobb a lengővilla tengelynél (előbbinél 18,5 mm-t, utóbbinál 18 mm-t mértem)? Nem hinném, hogy ilyen laza illesztésnek kellene lenni-e! Pár oldallal visszáb még dörzsárat is emlegettek! Néhány javaslatot sem vennék zokon, honnét tudok normálisat beszerezni!
Köszi a válaszokat előre is!
Üdv.: Jani

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: csoka » 2018.03.19. 22:00

Érdemes cserélni.3-4 000Ft-ért már kapsz olyan felújitót,amiben jó minőségű a műanyag dugattyú.Érdemes megnézni a régit,félre van-e kopva,mennyivel kisebb,mint az új...stb.

Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 217
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Athem » 2018.03.19. 11:04

Érdeklődnék, mivel ETZ első teleszkóp felújítása előtt állok, értelem szerűen bevásároltam szimeringeket, meg olajat.
Kérdésem annyi volna, hogy: A vezetőcsőben levő műanyag olajszelep gyűrűt mikor érdemes cserélni? Illetve a támcsőn levő műanyag gyűrűt (a dugattyún) repedés, és kopás esetén érdemes azt is cserélni?

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 662
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell » 2017.12.20. 07:51

Jól néz ki... ;-)

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 173
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2017.12.19. 20:58

sell írta:Köszi, a tippet. ;-)


Kép


Kép


Kép

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 662
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell » 2017.12.16. 21:37

Köszi, a tippet. ;-)

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 173
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2017.12.16. 12:08

sell írta:=D> Grat, hol sikerült hozzájutni?
Jófogáson árul egy szegedi csóka, van neki több darab is. Ha kell, szerintem csapj le rá Te is, amíg van neki

https://auto.jofogas.hu/csongrad/Etz_la ... 917893.htm

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 662
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell » 2017.12.15. 20:00

=D> Grat, hol sikerült hozzájutni?

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 173
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2017.12.15. 16:47

sell írta:Nem használhatatlan, de a tökéletestől azért nagyon messze van. ;-)

Sebaj, szereztem most gyári új bakelitet :)

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 662
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell » 2017.12.14. 17:41

Nem használhatatlan, de a tökéletestől azért nagyon messze van. ;-)

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 662
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell » 2017.12.14. 17:38

Egyébként, nekem is utángyártott van fent, a motoromon, nekem a kilométer meghajtó persely helyzetét, és rögzítését kellett átalakítani, valamint hézagolással kellett játszogatni, a távtartó és a bakelit között.

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 173
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2017.12.14. 10:23

sell írta:Hát igen, ez van, de az én fogalomtáramban a tökéletes az egy olyan valami, amit megvesz az ember és átalakítás, reszelés, esztergálás, stb.. nélkül arra használja amire készítették, illetve álítják róla, hogy arra a célra jó. ;-) ;-)
Elhiszem, de szükségem volt bakelitre, mert a gyári eltört, és nem értem rá hetekig keresgetni másik eredeti gyári bakelitet. Most hogy van a motoron bakelit, és tudom napi szinten használni munkába járásra, ráérek bakelitet vadászgatni, eredetit

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 662
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell » 2017.12.13. 20:16

Hát igen, ez van, de az én fogalomtáramban a tökéletes az egy olyan valami, amit megvesz az ember és átalakítás, reszelés, esztergálás, stb.. nélkül arra használja amire készítették, illetve álítják róla, hogy arra a célra jó. ;-) ;-)

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 173
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2017.12.13. 12:23

sell írta:Tapasztalatom alapján, alaposan meg kell nézni, mit veszel. Amúgy talán a fogaskerekek még talán használhatóak, nagyobb pontatlanságot a műanyagok kidolgozásával tapasztaltam, akár a láncvédő " bakelit"-ről, akár a perselyekről van szó!
Utángyártott bakelit van a motoromon, kis faragás után tökéletes

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 662
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell » 2017.12.12. 19:23

Tapasztalatom alapján, alaposan meg kell nézni, mit veszel. Amúgy talán a fogaskerekek még talán használhatóak, nagyobb pontatlanságot a műanyagok kidolgozásával tapasztaltam, akár a láncvédő " bakelit"-ről, akár a perselyekről van szó!

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 173
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2017.12.12. 11:10

Szebik András írta:Sziasztok!

Etz250-hez jó állapotú tárcsás első kereket merre érdemes keresni?
Az enyém azt hiszem kuka. Ha jól tippelem korábban kaphatott egy hatalmas ütést, mert a felniből ki van csiszolva egy darab. Elsőre nem észrevehető, de de jobban megnézve és gumi nélkül pörgetve a felni pereméből kb 3 mm-t ki van csiszolva.
Jófogáson nézelődj, ott szokott lenni ETZ bontásokból aránylag jó állapotú első kerék, tárcsás. Én is vettem a napokban

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 173
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2017.12.12. 11:09

Ide írok, mert nem találok a témának megfelelő topikot

ETZ 250/251 km meghajtás elemeiből az utángyártott minőség mennyire használható?
Gondolok itt a km meghajtó tengelyre és a km meghajtó fogaskerékre
A napokban elment a km óra meghajtásom, most levettem a spirált, de az hibátlan, a spirált hajtó kis fül eleve nem forog, és valami kattog a bakelit mögött

Avatar
Szebik András
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
Tartózkodási hely: Lébény

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Szebik András » 2017.07.04. 19:38

Sziasztok!

Etz250-hez jó állapotú tárcsás első kereket merre érdemes keresni?
Az enyém azt hiszem kuka. Ha jól tippelem korábban kaphatott egy hatalmas ütést, mert a felniből ki van csiszolva egy darab. Elsőre nem észrevehető, de de jobban megnézve és gumi nélkül pörgetve a felni pereméből kb 3 mm-t ki van csiszolva.

albatros
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2016.09.17. 16:04
MZ-d típusa: ETZ250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Németország

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: albatros » 2017.06.13. 11:05

OK!Akkor Sima csavar, önzáró anyával.
Köszönöm a hozzászólásokat, javaslatokat!

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2350
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: z25z » 2017.06.12. 18:01

Oké, hogy a 8.8 több szempontból jobb, nem is mondtam, hogy csak az 5.6 a jó, hanem, hogy elbírja az előírt nyomatékot az is. De ha így belemerültünk, akkor egy szakértő leírhatná, hogy miért kizáró ok az 5.6 ? Ha össze van szerelve, akkor mennyi vajon a csavar terhelése oldalirányban? Mert ha jól gondolom nemcsak az a teherviselő, hanem elég nagy felületen felfekszik a tárcsa a kerékagyon.

Avatar
amatőr
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 382
Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
MZ-d típusa: ETZ 250 Tour
Tartózkodási hely: Balatonszárszó

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: amatőr » 2017.06.12. 13:19

z25z írta:27 Nm-rel kell meghúznod, ennyit az 5.6-os csavar is elvisel nem kell feltétlen 8.8-as, de nyilván nem árt. Én esetleg savállót tennék fel, az legalább nem rohad (rozsdásodik) meg.
Zoli nem ismerek rád! 5.6-os csavar? Még a salgo polcban is 8.8-as van.

Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2657
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2017.06.12. 07:28

z25z írta:27 Nm-rel kell meghúznod, ennyit az 5.6-os csavar is elvisel nem kell feltétlen 8.8-as, de nyilván nem árt. Én esetleg savállót tennék fel, az legalább nem rohad (rozsdásodik) meg.
Gyárilag is 8.8-as van. Annál alább nem adnám. Valamint, ahogy Csoka is írta, fémes önzáró anya. A savállót viszont nem javaslom, mert elég rideg.

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: csoka » 2017.06.11. 23:47

albatros írta:Szép jóestét mindenkinek!
Volna egy kérdésem:
Most ùjíttatom fel az az elsö kereket.Ùj felni, küllök.. A féktárcsát én rakom vissza, ha megérkezik postán a kerék.Itt szeretném megkérdezni, hogy a 6 db csavarra van - e valami elöírás, vagy vehetek sima csavarokat is?
Menj el egy csavarboltba."Fémönzáró" anyákkal kell összeszerelni,a melegedés miatt.

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2350
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: z25z » 2017.06.11. 21:21

27 Nm-rel kell meghúznod, ennyit az 5.6-os csavar is elvisel nem kell feltétlen 8.8-as, de nyilván nem árt. Én esetleg savállót tennék fel, az legalább nem rohad (rozsdásodik) meg.

albatros
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2016.09.17. 16:04
MZ-d típusa: ETZ250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Németország

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: albatros » 2017.06.11. 20:22

Szép jóestét mindenkinek!
Volna egy kérdésem:
Most ùjíttatom fel az az elsö kereket.Ùj felni, küllök.. A féktárcsát én rakom vissza, ha megérkezik postán a kerék.Itt szeretném megkérdezni, hogy a 6 db csavarra van - e valami elöírás, vagy vehetek sima csavarokat is?

Sediki
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2017.04.26. 11:49
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Sediki » 2017.05.13. 08:26

Pappszii írta:
Sediki írta:Kedves Fórumozók!

Az ETZ250-es motorkerékpárom első teleszkópjai kirugózáskor fémesen ütköző hangot adnak az aszfaltozott utak viszonylag kis egyenetlenségein áthaladva. Bizonyára ez azt jelenti, hogy maximális út,hogy mi lehet a on csillapítás nélkül végzi a dolgát a teleszkóp.
Aki tapasztalt már hasonlót, vagy tud tanácsot adni, az kérem írja meg mit lehetne tenni a teleszkóp normális működése érdekében.
Akitől vettem a motort azt mondta, hogy felújította a teleszkópokat is, valószínűleg az olaj viszkozitása az oka, ezért egy olajcserével orvosolni lehetne a problémát. Eddig még nem cseréltem olajat az első teleszkópokban, inkább megvárom azok észrevételeit, akik olvassák ezt a bejegyzésemet.
Előre is köszönöm a segítséget.
Most kezdte el csinálni, vagy már jó ideje? Esetleg olajat nézd meg benne, hogy van-e benne elég. Esetleg szedd szét és a támcsövet nézd meg, a végén a rugót meg avégütközőt. 15-20 perces munka a villák szétszedése. Van fent hozzá ábra is, meg leírás is.
Köszönöm szépen a segítséget meg fogom nézni az ábra alapján, hogy mi lehet a baj.

Pappszii
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2016.09.27. 19:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 Deluxe

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Pappszii » 2017.05.10. 10:25

Sediki írta:Kedves Fórumozók!

Az ETZ250-es motorkerékpárom első teleszkópjai kirugózáskor fémesen ütköző hangot adnak az aszfaltozott utak viszonylag kis egyenetlenségein áthaladva. Bizonyára ez azt jelenti, hogy maximális úton csillapítás nélkül végzi a dolgát a teleszkóp.
Aki tapasztalt már hasonlót, vagy tud tanácsot adni, az kérem írja meg mit lehetne tenni a teleszkóp normális működése érdekében.
Akitől vettem a motort azt mondta, hogy felújította a teleszkópokat is, valószínűleg az olaj viszkozitása az oka, ezért egy olajcserével orvosolni lehetne a problémát. Eddig még nem cseréltem olajat az első teleszkópokban, inkább megvárom azok észrevételeit, akik olvassák ezt a bejegyzésemet.
Előre is köszönöm a segítséget.
Most kezdte el csinálni, vagy már jó ideje? Esetleg olajat nézd meg benne, hogy van-e benne elég. Esetleg szedd szét és a támcsövet nézd meg, a végén a rugót meg avégütközőt. 15-20 perces munka a villák szétszedése. Van fent hozzá ábra is, meg leírás is.

Sediki
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2017.04.26. 11:49
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Sediki » 2017.04.28. 08:56

Kedves Fórumozók!

Az ETZ250-es motorkerékpárom első teleszkópjai kirugózáskor fémesen ütköző hangot adnak az aszfaltozott utak viszonylag kis egyenetlenségein áthaladva. Bizonyára ez azt jelenti, hogy maximális úton csillapítás nélkül végzi a dolgát a teleszkóp.
Aki tapasztalt már hasonlót, vagy tud tanácsot adni, az kérem írja meg mit lehetne tenni a teleszkóp normális működése érdekében.
Akitől vettem a motort azt mondta, hogy felújította a teleszkópokat is, valószínűleg az olaj viszkozitása az oka, ezért egy olajcserével orvosolni lehetne a problémát. Eddig még nem cseréltem olajat az első teleszkópokban, inkább megvárom azok észrevételeit, akik olvassák ezt a bejegyzésemet.
Előre is köszönöm a segítséget.

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2316
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2017.04.17. 16:59

kicsikeen írta:Kellemes húsvétit mindenkinek!
Ma mondhatnám nyuszira lett még egy hátsó kerék agy 251-es ből ...
Ezzel sem lettem vidámabb... :cry: de most már 3 van!
Donor motort régen vettem .....én is azt gondoltam hogy jó ha van mindenből ,de itt a példa hogy a befektetés nem minden esetben térül meg .Elég sok mindenem van de tessék,ami kellene abból ........
Meg már nem feltétlenül akarok mindenből 3db-ot.
De persze értem a jó tanács lényegét ! köszönöm.
Most elment a kedvem kicsit az egésztől ,szerintem pihenek rá egy kicsit!
Valami megoldás biztosan van .De nem szeretnék bontott cucc+ postaköltség,vagy gyere érte az ország másik felébe mert nem postázok címszó újabb sz@.okat venni.
Ezért tettem fel a kérdést más hogy csinálta,csinálja?
Most már kezdek afelé hajlani hogy lehet nem is sok a 22EFt egy újért ,ha 5EFT-ért kapok bontottat+posta és ezt kitudja hányszor kell eljátszanom,vagy el kell mennem Kaposvárról az ország másik felébe(üzemanyag,matrica stb).Na mindegy....legfeljebb majd leírom mit sikerült kihoznom a dologból ,az biztos hogy nem szeretnék fél megoldást.
-Köszi -
Kép
Május 1. Siófok, veterán börze.
Találsz, sokat.
Hozod a tengelyed, megpörgeted, jó vagy nem eldöntöd.
Láttam már pár agyat, nem igazán találták el bennük az öntvény közepét a megmunkálásnál. Ezen ne aggódj. Ettől még jó lehet, ha a fékfelület jó.

Avatar
kicsikeen
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 18
Csatlakozott: 2011.07.05. 15:14
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: kicsikeen » 2017.04.17. 11:34

Kellemes húsvétit mindenkinek!
Ma mondhatnám nyuszira lett még egy hátsó kerék agy 251-es ből ...
Ezzel sem lettem vidámabb... :cry: de most már 3 van!
Donor motort régen vettem .....én is azt gondoltam hogy jó ha van mindenből ,de itt a példa hogy a befektetés nem minden esetben térül meg .Elég sok mindenem van de tessék,ami kellene abból ........
Meg már nem feltétlenül akarok mindenből 3db-ot.
De persze értem a jó tanács lényegét ! köszönöm.
Most elment a kedvem kicsit az egésztől ,szerintem pihenek rá egy kicsit!
Valami megoldás biztosan van .De nem szeretnék bontott cucc+ postaköltség,vagy gyere érte az ország másik felébe mert nem postázok címszó újabb sz@.okat venni.
Ezért tettem fel a kérdést más hogy csinálta,csinálja?
Most már kezdek afelé hajlani hogy lehet nem is sok a 22EFt egy újért ,ha 5EFT-ért kapok bontottat+posta és ezt kitudja hányszor kell eljátszanom,vagy el kell mennem Kaposvárról az ország másik felébe(üzemanyag,matrica stb).Na mindegy....legfeljebb majd leírom mit sikerült kihoznom a dologból ,az biztos hogy nem szeretnék fél megoldást.
-Köszi -
Kép

Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 762
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ Ts125De luxe/150
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: kupi » 2017.04.16. 19:09

kicsikeen írta:Csere darabra gondoltam Én is ma 11:00-ig ....Mert közben az egyik jó barátom hozott egy "donor" kereket!
És láss csodát.....még sz@.abb mint az enyém! (mivel a ráf pocsék volt,küllő vágással 5 min alatt kezemben volt a közepe)
Szóval most ott tartok hogy 2-ből egy se ???!
ha akarok máshonnan bontottat,megint pénz+idő és van esély egy olyan vásárlására amiből van már 2db.
Külön hátsókerék agy meg használtan nincs,mert 'há egybe "kiskocsibaisjóotthun".. :cry:
Viszont nézegettem kínomban az újat..ami biztos jó,csak nem lehet rendelni,cserébe ha lehetne 22.000FT ! Vagy lehet az is ilyen hibával lett gyártva?? -rizikós,és ott megint nincs próba mert csapágy sincs benne.Vennék még bele 2db csapágyat aztán lehet megint vakarnám a fejem..... #-o
Szóval egyenlőre még mindig ott tartok hogy nem tudom...
Ezért is írtam meg kell nézni a donort"tudom a bontottak nagy része is látott már ezt azt,nekem sikerült felhajtani egy olcsó és jó darabot bár nehéz de nem lehetetlen küldetés és közbe akár más alkatrészeket is lehet szerezni ami később még jó lehet.Pl ha kiszámolod,hogy szeretnél Mz -vel járni még kb 10-15 évig akkor megéri venni egy papírmentes rendszám nélkülit donornak az kb 20-50ezer de akkor szinte minden alkatrészed van ami kelhet(komplett elektromos rendszer motor,futómű,kipuf...),természetesen csak szép gyári as gépre gondolok amit a tulaj leállított kb 20 éve és egybe van még.Sok ilyen van csak érdeklődni kell és nem a hirdetési oldalakon.

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 56 vendég