Futómű

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 256
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Zorka »

nemethur írta: 2018.07.04. 19:58 SZia! Évente 2x-3x meg lett kergetve. Nem voltak ilyen gondjai.
Sztenderen van a motor. Lesúlyozod a hátulját, hogy elemelkedjen az elsőkerék. Nem fogod a kormányt, de jól megpörgeted a kereket. Ha egyenletesen fut, akkor valószinűleg jó. Kerék elejét mindkét oldalról megtámasztod. Kormánnyal ide-oda mozgatod. Kotyog? Hol? Blokkolod az elsőkereket. Meglökdösöd előre-hátra. Mit csinál?
nemethur
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2018.07.03. 20:00
MZ-d típusa: es 125 trophy

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: nemethur »

SZia! Évente 2x-3x meg lett kergetve. Nem voltak ilyen gondjai.
Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 256
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Zorka »

nemethur írta: 2018.07.04. 19:22 Ezeken már tulvagyunk, rendben vannak. Csak festés miatt lett szétszedve. Én a teleszkopokra gyanakszom. Kifolyhatott az olaj?
Szia!
Ha évtizedeket állt, Nyilván leeresztett a gumi és féloldalasra nyomódott. Ez jódarabig tud szitálni és rázni. Sztenderen az ES is az első kerékre támaszkodik. Ha elég öreg a gumi, és újrafújod, valamelyik szál is könnyen elszakadhat.
A telót könnyű ellenőrízni. Csak hirtelen megnyomod lefelé a motort. Csillapít, szörcsőg, szorul? Telószilentek?
nemethur
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2018.07.03. 20:00
MZ-d típusa: es 125 trophy

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: nemethur »

Ezeken már tulvagyunk, rendben vannak. Csak festés miatt lett szétszedve. Én a teleszkopokra gyanakszom. Kifolyhatott az olaj?
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1044
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

nemethur írta: 2018.07.04. 18:24 Sziasztok! Nemrég örököltem egy 125-ös trophyt . Fiam és a barátja felujitották,de a kormányával nem birunk. Az lenne a kérdésem hogy mitöl szitál. Egyszerüen nem lehet egyenesen megtartani. Aválaszokat elöre is köszönöm!
Sokmindentől szitálhat. Laza küllők vagy sérült felni (esetleg csálén felszerelt gumi) az első ötletem.

A lengővillák bronzperselyeit rendszeresen kenni kell, ezt gyakran elmulasztották a tulajdonosok. Ha kotyog valamelyik, csere és rendszeres karbantartás! (pl. http://mz-b.hu/mz-es-univerzalis-lengov ... %20persely )

A vázösszehúzó csavarokat a segédváz felfogatásánál 50 Nm-rel kell meghúzni különben az is lelazulhat, kikophat, ettől nyeklik-nyaklik az egész motor Kép
nemethur
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2018.07.03. 20:00
MZ-d típusa: es 125 trophy

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: nemethur »

Sziasztok! Nemrég örököltem egy 125-ös trophyt . Fiam és a barátja felujitották,de a kormányával nem birunk. Az lenne a kérdésem hogy mitöl szitál. Egyszerüen nem lehet egyenesen megtartani. Aválaszokat elöre is köszönöm!
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: csoka »

Ez egy régebbi tipus.A felső rögzítőszem alján kell lenni egy kis csapszegnek,ezt üsd ki,és fel tudod újítani.Egy fontos dolog,hogy összenyomásra csillapít,vagy széthúzásra.Mind kettőnek egyforma irányba kell csillapítania,mert ha különbözőek elcsavarják a lengővillát.Ne kérdezd miért volt két fajta belőle,mert nem tudom.Csak ötlet,talán trophy első lehetett az ellentétes csillapítású…
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 662
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell »

Szia, ha a szelepje, valamint a szár és a szimmeringház nincs szétkopva több mint jó felújítási alap.
Daright
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2018.06.02. 12:55

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Daright »

Köszi!
Szerintetek szerezzek úgymond eredetit vagy ez is megfelel ? :-k
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 662
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell »

Szia, ilyenek voltak a ts-emem, még egy különbözés, a teló alján a gyári számnál, nem ifa, hanem renak felirat volt benne.
Daright
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2018.06.02. 12:55

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Daright »

Üdv!
Elkezdtem felújítani a 125-ös etz-m és szédszettem a hátsó teleszkópot,de ezen nem olyan volt mint a többi etz-men. Tudtommal a felső szem alatt kellene lenni egy anyának nem?
34319830_10212378704524014_134290854113181696_n.jpg
A 34319830_10212378704524014_134290854113181696_n.jpg csatolmány már nem érhető el.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1044
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

motrosmano írta: 2018.05.23. 07:23 :-#
csoka írta: 2018.05.15. 10:57 Én Magyart vettem kb.5-6 éve ETZ125-höz.A rugó nagyon kemény,az eredetivel összehasonlítva kevőesebb menettel van tekerve.A belsejébe dugható műanyagcsővet gumikalapáccsal kellett beleverni...Mondok róla jót is,még mindig fényes.
Köszi! Nálam simán belement a műanyag cső, de megizadtam mire összenyomtam a rúgót, hogy be tudjuk tenni a félkör műanyagokat! :D

Azt tudja valaki, hogy az ETZ és a TS első teleszkóp krómozott szára megegyezik-e?
Az egész lengéscsillapító betét megegyezik. A külső rugókból van többféle.
Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 268
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: motrosmano »

:-#
csoka írta: 2018.05.15. 10:57 Én Magyart vettem kb.5-6 éve ETZ125-höz.A rugó nagyon kemény,az eredetivel összehasonlítva kevőesebb menettel van tekerve.A belsejébe dugható műanyagcsővet gumikalapáccsal kellett beleverni...Mondok róla jót is,még mindig fényes.
Köszi! Nálam simán belement a műanyag cső, de megizadtam mire összenyomtam a rúgót, hogy be tudjuk tenni a félkör műanyagokat! :D

Azt tudja valaki, hogy az ETZ és a TS első teleszkóp krómozott szára megegyezik-e?
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: csoka »

Én Magyart vettem kb.5-6 éve ETZ125-höz.A rugó nagyon kemény,az eredetivel összehasonlítva kevesebb menettel van tekerve.A belsejébe dugható műanyagcsővet gumikalapáccsal kellett beleverni...Mondok róla jót is,még mindig fényes.
Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 268
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: motrosmano »

Helló!

TS hátsó lengéscsillapítók javítok, elég lestrapáltak már a külső rúgók (van vagy 4 pár de nincs közte két egyforma hosszúságú).
Nézegettem netem, találtam is, de nem tudom melyik vállalható a magyar, a taiwani vagy az indiai?
És mi a különbség a 250-s és 125/150-s ETZ-jé között, már mint méretileg?

pl ezek között:
http://www.simson-keletimotor-alkatresz ... BCls%C5%91
http://www.simson-keletimotor-alkatresz ... BCls%C5%91
torokb
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2008.05.03. 15:54
Tartózkodási hely: Péteri

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: torokb »

Zorka írta: 2018.04.19. 20:25 Szia!
Jől gondolod. van még egy rögzítőgyűrű is a belső oldalon ( ábrán 13). Az áttétel 12X24 fog. (ábrán 4-14)
Üdv: Zorka
Húúú nagyon nem értettem hogy miért nem áll össze. Aztán rájöttem, hogy a hátsó lánckeréköntvényemről le van esztergálva a felület ahova a sebességmérő kihajtás koszorúját tenném :)) Az öntvény körben ki van furkálva, és teljesen ki is van egyensúlyozva. Valaki versenyzésre használhatta korábban.
Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 256
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Zorka »

torokb írta: 2018.04.19. 18:41 Szervusztok!

ETZ 250-es motor km óra hajtását rakom össze, évek óta nem volt benne a motorban.
Jól gondolom hogy az óra hajtás fogaskoszorújának a hátsó lánckerék esztergált felületére kell felcsúsznia?
Amit sikerült szerezni fogaskoszorú, annak az átmérője kisebb mint ami felmegy... lehet hogy ez 125/150-es ETZ-hez való fogaskerék?

üdv: Bence
Szia!
Jől gondolod. van még egy rögzítőgyűrű is a belső oldalon ( ábrán 13). Az áttétel 12X24 fog. (ábrán 4-14)
pic_show.jpg
Üdv: Zorka
torokb
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2008.05.03. 15:54
Tartózkodási hely: Péteri

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: torokb »

Szervusztok!

ETZ 250-es motor km óra hajtását rakom össze, évek óta nem volt benne a motorban.
Jól gondolom hogy az óra hajtás fogaskoszorújának a hátsó lánckerék esztergált felületére kell felcsúsznia?
Amit sikerült szerezni fogaskoszorú, annak az átmérője kisebb mint ami felmegy... lehet hogy ez 125/150-es ETZ-hez való fogaskerék?

üdv: Bence
Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 256
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Zorka »

Alatibi írta: 2018.04.05. 21:04 Sziasztok! Nekem egy 250/2 MZ Trophym van, ott tartok a felújításban hogy a lengővillákat szeretném kiszerelni. Levettem az anyákat a tengelyvégekről, és kivettem a csavarokat, de a tengely meg sem mozdul. Ebben kérném a segítségeteket. Előre is köszönöm.
Szia! Akkor már csak a rozsda tartja. Csavarlazító, kalapács, melegítés. Ha a tengelyt ütöd, használj bronzot és vigyázz a menetre. (Csavart alátét nélkül vissza szintbe, amíg a tengely meg nem mozdul) A lengőkarperselyek két oldalán porvédőgumi van. Hamar tönkremehetnek, ha nem vigyázol.
Üdv: Zorka
Alatibi
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2018.03.21. 18:01
MZ-d típusa: Trophy 250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Alatibi »

Sziasztok! Nekem egy 250/2 MZ Trophym van, ott tartok a felújításban hogy a lengővillákat szeretném kiszerelni. Levettem az anyákat a tengelyvégekről, és kivettem a csavarokat, de a tengely meg sem mozdul. Ebben kérném a segítségeteket. Előre is köszönöm.
Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 268
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: motrosmano »

Helló!

Segítsetek légyszi! Van egy tartalék kis TS hátsó lengővillám amit rendbe szeretnék rakni. Sajnos elég rozsdás a szilentpersely belülről így úgy döntöttem kicserélem. TS-hez nem kaptam csak ETZ-éjét (bár nem tudom van-e eltérés). Normálisnak számít-e az, hogy a persely belsőátmérője 0,5 mm-rel nagyobb a lengővilla tengelynél (előbbinél 18,5 mm-t, utóbbinál 18 mm-t mértem)? Nem hinném, hogy ilyen laza illesztésnek kellene lenni-e! Pár oldallal visszáb még dörzsárat is emlegettek! Néhány javaslatot sem vennék zokon, honnét tudok normálisat beszerezni!
Köszi a válaszokat előre is!
Üdv.: Jani
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: csoka »

Érdemes cserélni.3-4 000Ft-ért már kapsz olyan felújitót,amiben jó minőségű a műanyag dugattyú.Érdemes megnézni a régit,félre van-e kopva,mennyivel kisebb,mint az új...stb.
Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 217
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Athem »

Érdeklődnék, mivel ETZ első teleszkóp felújítása előtt állok, értelem szerűen bevásároltam szimeringeket, meg olajat.
Kérdésem annyi volna, hogy: A vezetőcsőben levő műanyag olajszelep gyűrűt mikor érdemes cserélni? Illetve a támcsőn levő műanyag gyűrűt (a dugattyún) repedés, és kopás esetén érdemes azt is cserélni?
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 662
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell »

Jól néz ki... ;-)
Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 174
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Tony91 »

sell írta:Köszi, a tippet. ;-)


Kép


Kép


Kép
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 662
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell »

Köszi, a tippet. ;-)
Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 174
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Tony91 »

sell írta:=D> Grat, hol sikerült hozzájutni?
Jófogáson árul egy szegedi csóka, van neki több darab is. Ha kell, szerintem csapj le rá Te is, amíg van neki

https://auto.jofogas.hu/csongrad/Etz_la ... 917893.htm
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 662
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell »

=D> Grat, hol sikerült hozzájutni?
Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 174
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Tony91 »

sell írta:Nem használhatatlan, de a tökéletestől azért nagyon messze van. ;-)

Sebaj, szereztem most gyári új bakelitet :)
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 662
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell »

Nem használhatatlan, de a tökéletestől azért nagyon messze van. ;-)
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 662
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell »

Egyébként, nekem is utángyártott van fent, a motoromon, nekem a kilométer meghajtó persely helyzetét, és rögzítését kellett átalakítani, valamint hézagolással kellett játszogatni, a távtartó és a bakelit között.
Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 174
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Tony91 »

sell írta:Hát igen, ez van, de az én fogalomtáramban a tökéletes az egy olyan valami, amit megvesz az ember és átalakítás, reszelés, esztergálás, stb.. nélkül arra használja amire készítették, illetve álítják róla, hogy arra a célra jó. ;-) ;-)
Elhiszem, de szükségem volt bakelitre, mert a gyári eltört, és nem értem rá hetekig keresgetni másik eredeti gyári bakelitet. Most hogy van a motoron bakelit, és tudom napi szinten használni munkába járásra, ráérek bakelitet vadászgatni, eredetit
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 662
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell »

Hát igen, ez van, de az én fogalomtáramban a tökéletes az egy olyan valami, amit megvesz az ember és átalakítás, reszelés, esztergálás, stb.. nélkül arra használja amire készítették, illetve álítják róla, hogy arra a célra jó. ;-) ;-)
Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 174
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Tony91 »

sell írta:Tapasztalatom alapján, alaposan meg kell nézni, mit veszel. Amúgy talán a fogaskerekek még talán használhatóak, nagyobb pontatlanságot a műanyagok kidolgozásával tapasztaltam, akár a láncvédő " bakelit"-ről, akár a perselyekről van szó!
Utángyártott bakelit van a motoromon, kis faragás után tökéletes
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 662
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell »

Tapasztalatom alapján, alaposan meg kell nézni, mit veszel. Amúgy talán a fogaskerekek még talán használhatóak, nagyobb pontatlanságot a műanyagok kidolgozásával tapasztaltam, akár a láncvédő " bakelit"-ről, akár a perselyekről van szó!
Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 174
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Tony91 »

Szebik András írta:Sziasztok!

Etz250-hez jó állapotú tárcsás első kereket merre érdemes keresni?
Az enyém azt hiszem kuka. Ha jól tippelem korábban kaphatott egy hatalmas ütést, mert a felniből ki van csiszolva egy darab. Elsőre nem észrevehető, de de jobban megnézve és gumi nélkül pörgetve a felni pereméből kb 3 mm-t ki van csiszolva.
Jófogáson nézelődj, ott szokott lenni ETZ bontásokból aránylag jó állapotú első kerék, tárcsás. Én is vettem a napokban
Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 174
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Tony91 »

Ide írok, mert nem találok a témának megfelelő topikot

ETZ 250/251 km meghajtás elemeiből az utángyártott minőség mennyire használható?
Gondolok itt a km meghajtó tengelyre és a km meghajtó fogaskerékre
A napokban elment a km óra meghajtásom, most levettem a spirált, de az hibátlan, a spirált hajtó kis fül eleve nem forog, és valami kattog a bakelit mögött
Avatar
Szebik András
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
Tartózkodási hely: Lébény

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Szebik András »

Sziasztok!

Etz250-hez jó állapotú tárcsás első kereket merre érdemes keresni?
Az enyém azt hiszem kuka. Ha jól tippelem korábban kaphatott egy hatalmas ütést, mert a felniből ki van csiszolva egy darab. Elsőre nem észrevehető, de de jobban megnézve és gumi nélkül pörgetve a felni pereméből kb 3 mm-t ki van csiszolva.
albatros
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2016.09.17. 16:04
MZ-d típusa: ETZ250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Németország

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: albatros »

OK!Akkor Sima csavar, önzáró anyával.
Köszönöm a hozzászólásokat, javaslatokat!
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2350
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: z25z »

Oké, hogy a 8.8 több szempontból jobb, nem is mondtam, hogy csak az 5.6 a jó, hanem, hogy elbírja az előírt nyomatékot az is. De ha így belemerültünk, akkor egy szakértő leírhatná, hogy miért kizáró ok az 5.6 ? Ha össze van szerelve, akkor mennyi vajon a csavar terhelése oldalirányban? Mert ha jól gondolom nemcsak az a teherviselő, hanem elég nagy felületen felfekszik a tárcsa a kerékagyon.
Avatar
amatőr
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 384
Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
MZ-d típusa: ETZ 250 Tour
Tartózkodási hely: Balatonszárszó

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: amatőr »

z25z írta:27 Nm-rel kell meghúznod, ennyit az 5.6-os csavar is elvisel nem kell feltétlen 8.8-as, de nyilván nem árt. Én esetleg savállót tennék fel, az legalább nem rohad (rozsdásodik) meg.
Zoli nem ismerek rád! 5.6-os csavar? Még a salgo polcban is 8.8-as van.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2664
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

z25z írta:27 Nm-rel kell meghúznod, ennyit az 5.6-os csavar is elvisel nem kell feltétlen 8.8-as, de nyilván nem árt. Én esetleg savállót tennék fel, az legalább nem rohad (rozsdásodik) meg.
Gyárilag is 8.8-as van. Annál alább nem adnám. Valamint, ahogy Csoka is írta, fémes önzáró anya. A savállót viszont nem javaslom, mert elég rideg.
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: csoka »

albatros írta:Szép jóestét mindenkinek!
Volna egy kérdésem:
Most ùjíttatom fel az az elsö kereket.Ùj felni, küllök.. A féktárcsát én rakom vissza, ha megérkezik postán a kerék.Itt szeretném megkérdezni, hogy a 6 db csavarra van - e valami elöírás, vagy vehetek sima csavarokat is?
Menj el egy csavarboltba."Fémönzáró" anyákkal kell összeszerelni,a melegedés miatt.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2350
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: z25z »

27 Nm-rel kell meghúznod, ennyit az 5.6-os csavar is elvisel nem kell feltétlen 8.8-as, de nyilván nem árt. Én esetleg savállót tennék fel, az legalább nem rohad (rozsdásodik) meg.
albatros
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2016.09.17. 16:04
MZ-d típusa: ETZ250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Németország

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: albatros »

Szép jóestét mindenkinek!
Volna egy kérdésem:
Most ùjíttatom fel az az elsö kereket.Ùj felni, küllök.. A féktárcsát én rakom vissza, ha megérkezik postán a kerék.Itt szeretném megkérdezni, hogy a 6 db csavarra van - e valami elöírás, vagy vehetek sima csavarokat is?
Sediki
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2017.04.26. 11:49
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Sediki »

Pappszii írta:
Sediki írta:Kedves Fórumozók!

Az ETZ250-es motorkerékpárom első teleszkópjai kirugózáskor fémesen ütköző hangot adnak az aszfaltozott utak viszonylag kis egyenetlenségein áthaladva. Bizonyára ez azt jelenti, hogy maximális út,hogy mi lehet a on csillapítás nélkül végzi a dolgát a teleszkóp.
Aki tapasztalt már hasonlót, vagy tud tanácsot adni, az kérem írja meg mit lehetne tenni a teleszkóp normális működése érdekében.
Akitől vettem a motort azt mondta, hogy felújította a teleszkópokat is, valószínűleg az olaj viszkozitása az oka, ezért egy olajcserével orvosolni lehetne a problémát. Eddig még nem cseréltem olajat az első teleszkópokban, inkább megvárom azok észrevételeit, akik olvassák ezt a bejegyzésemet.
Előre is köszönöm a segítséget.
Most kezdte el csinálni, vagy már jó ideje? Esetleg olajat nézd meg benne, hogy van-e benne elég. Esetleg szedd szét és a támcsövet nézd meg, a végén a rugót meg avégütközőt. 15-20 perces munka a villák szétszedése. Van fent hozzá ábra is, meg leírás is.
Köszönöm szépen a segítséget meg fogom nézni az ábra alapján, hogy mi lehet a baj.
Pappszii
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2016.09.27. 19:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 Deluxe

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Pappszii »

Sediki írta:Kedves Fórumozók!

Az ETZ250-es motorkerékpárom első teleszkópjai kirugózáskor fémesen ütköző hangot adnak az aszfaltozott utak viszonylag kis egyenetlenségein áthaladva. Bizonyára ez azt jelenti, hogy maximális úton csillapítás nélkül végzi a dolgát a teleszkóp.
Aki tapasztalt már hasonlót, vagy tud tanácsot adni, az kérem írja meg mit lehetne tenni a teleszkóp normális működése érdekében.
Akitől vettem a motort azt mondta, hogy felújította a teleszkópokat is, valószínűleg az olaj viszkozitása az oka, ezért egy olajcserével orvosolni lehetne a problémát. Eddig még nem cseréltem olajat az első teleszkópokban, inkább megvárom azok észrevételeit, akik olvassák ezt a bejegyzésemet.
Előre is köszönöm a segítséget.
Most kezdte el csinálni, vagy már jó ideje? Esetleg olajat nézd meg benne, hogy van-e benne elég. Esetleg szedd szét és a támcsövet nézd meg, a végén a rugót meg avégütközőt. 15-20 perces munka a villák szétszedése. Van fent hozzá ábra is, meg leírás is.
Sediki
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2017.04.26. 11:49
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Sediki »

Kedves Fórumozók!

Az ETZ250-es motorkerékpárom első teleszkópjai kirugózáskor fémesen ütköző hangot adnak az aszfaltozott utak viszonylag kis egyenetlenségein áthaladva. Bizonyára ez azt jelenti, hogy maximális úton csillapítás nélkül végzi a dolgát a teleszkóp.
Aki tapasztalt már hasonlót, vagy tud tanácsot adni, az kérem írja meg mit lehetne tenni a teleszkóp normális működése érdekében.
Akitől vettem a motort azt mondta, hogy felújította a teleszkópokat is, valószínűleg az olaj viszkozitása az oka, ezért egy olajcserével orvosolni lehetne a problémát. Eddig még nem cseréltem olajat az első teleszkópokban, inkább megvárom azok észrevételeit, akik olvassák ezt a bejegyzésemet.
Előre is köszönöm a segítséget.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2316
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok »

kicsikeen írta:Kellemes húsvétit mindenkinek!
Ma mondhatnám nyuszira lett még egy hátsó kerék agy 251-es ből ...
Ezzel sem lettem vidámabb... :cry: de most már 3 van!
Donor motort régen vettem .....én is azt gondoltam hogy jó ha van mindenből ,de itt a példa hogy a befektetés nem minden esetben térül meg .Elég sok mindenem van de tessék,ami kellene abból ........
Meg már nem feltétlenül akarok mindenből 3db-ot.
De persze értem a jó tanács lényegét ! köszönöm.
Most elment a kedvem kicsit az egésztől ,szerintem pihenek rá egy kicsit!
Valami megoldás biztosan van .De nem szeretnék bontott cucc+ postaköltség,vagy gyere érte az ország másik felébe mert nem postázok címszó újabb sz@.okat venni.
Ezért tettem fel a kérdést más hogy csinálta,csinálja?
Most már kezdek afelé hajlani hogy lehet nem is sok a 22EFt egy újért ,ha 5EFT-ért kapok bontottat+posta és ezt kitudja hányszor kell eljátszanom,vagy el kell mennem Kaposvárról az ország másik felébe(üzemanyag,matrica stb).Na mindegy....legfeljebb majd leírom mit sikerült kihoznom a dologból ,az biztos hogy nem szeretnék fél megoldást.
-Köszi -
Kép
Május 1. Siófok, veterán börze.
Találsz, sokat.
Hozod a tengelyed, megpörgeted, jó vagy nem eldöntöd.
Láttam már pár agyat, nem igazán találták el bennük az öntvény közepét a megmunkálásnál. Ezen ne aggódj. Ettől még jó lehet, ha a fékfelület jó.
Avatar
kicsikeen
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 18
Csatlakozott: 2011.07.05. 15:14
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: kicsikeen »

Kellemes húsvétit mindenkinek!
Ma mondhatnám nyuszira lett még egy hátsó kerék agy 251-es ből ...
Ezzel sem lettem vidámabb... :cry: de most már 3 van!
Donor motort régen vettem .....én is azt gondoltam hogy jó ha van mindenből ,de itt a példa hogy a befektetés nem minden esetben térül meg .Elég sok mindenem van de tessék,ami kellene abból ........
Meg már nem feltétlenül akarok mindenből 3db-ot.
De persze értem a jó tanács lényegét ! köszönöm.
Most elment a kedvem kicsit az egésztől ,szerintem pihenek rá egy kicsit!
Valami megoldás biztosan van .De nem szeretnék bontott cucc+ postaköltség,vagy gyere érte az ország másik felébe mert nem postázok címszó újabb sz@.okat venni.
Ezért tettem fel a kérdést más hogy csinálta,csinálja?
Most már kezdek afelé hajlani hogy lehet nem is sok a 22EFt egy újért ,ha 5EFT-ért kapok bontottat+posta és ezt kitudja hányszor kell eljátszanom,vagy el kell mennem Kaposvárról az ország másik felébe(üzemanyag,matrica stb).Na mindegy....legfeljebb majd leírom mit sikerült kihoznom a dologból ,az biztos hogy nem szeretnék fél megoldást.
-Köszi -
Kép
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 40 vendég