Futómű

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: hell »

Vagy rendelek egyet a motoralkatrész24-ről. Azt amilyen lesz olyan....
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Gyorsba passz, de börzén szokott lenni... Lengővilla még megúszhatja sztem...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: hell »

Ok adok neki egy esélyt ha nem flex lesz. Meg az utolsó szerelése nálam elég volt ebből a kinlódásból...
Tengelyt (meg lengővillát) honnan a fenéből tudok szerezni ami még használható gyorsan?
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Amíg van rajta menet, én alátéttel, combos anyával próbálnám kihúzatni.

Közben lehet csavarlazítózni, fékolajozni. Viszont a tengelytől sztem köszönj el, nem hiszem, hogy az épen kijön...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: csoka »

hell írta:Na meg az ultra szopás ami eddig is volt most fokozódott. A lengővilla tengely az istenért nem akar kijönni. Kezd tele lenni a tököm a géppel már kezdem megbánni szét lett termelve...
Szétvertük a végét(flexel még visszalakítható nagyából jó legyen persze). De hogy a jó életbe nem akar megmozdulni el sem hiszem. Ha van valakinek a flexel levágásos, eladjam a motort vagy felgyujtsam témán kívül valami használható jó megoldása?
De hogy soha az életbe többé nem szedjük szét motorgenerálra az is tuti inkább eladom. Ennyit szívni még mint most...
Ez nem törvényszerű!Idén 4 ETZ-t szedtem darabokra,1 volt ilyen szopatós.Lépcsősre van kopva a tengely...Próbáld meg forgatni,és közben ütni,ha ez nem jön be,akkor elviszed egy autószerelőhöz.Nekik van hidraulikus présük keretben,azzal ki lehet nyomni.Ne verd szét!Amikor összerakod büszke leszel,hogy felépítettél egy motort.Összeszereléshez használj valamilyen tartós kenőanyagot,rézpasztát,hőállózsírt(ezüst színű),akkor többet nem lesz ilyen.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: hell »

Na meg az ultra szopás ami eddig is volt most fokozódott. A lengővilla tengely az istenért nem akar kijönni. Kezd tele lenni a tököm a géppel már kezdem megbánni szét lett termelve...
Szétvertük a végét(flexel még visszalakítható nagyából jó legyen persze). De hogy a jó életbe nem akar megmozdulni el sem hiszem. Ha van valakinek a flexel levágásos, eladjam a motort vagy felgyujtsam témán kívül valami használható jó megoldása?
De hogy soha az életbe többé nem szedjük szét motorgenerálra az is tuti inkább eladom. Ennyit szívni még mint most...
rokaazudvaron
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2015.09.16. 18:11
MZ-d típusa: MZ TS 150

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: rokaazudvaron »

Sziasztok!

Lenne egy kis problémám, remélem valaki tud segíteni! Van egy MZ TS 150-es mocim. Napi használatban van, és a hátsó kerekem rugózásnál beleér a hajtás oldalt a kipufogótartó csavarfejébe, amiből már csiszoltam le rendesen. Ha oldalról ránézem, a kerék egyáltalán nincs a sárhányó közepén. Most jelenleg kétszemélyre állított hátsó lengéscsillapítóval közlekedek :)!


Bálint
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Szebik András írta:Sziasztok!
Magam nem szándékozok nekiállni, mert eddig biciklivel próbálkoztam, de azok csak rosszabbak lettek.
A tippeket előre is köszi.
Próbálj érdeklődni néhány biciklis boltban. Általában meg tudják csinálni, ha akarják.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Tisztelt lakógyűlés! Mi a véleményetek erről a tengelyről? Használható vagy keressek bontottat?http://motoshop.startuzlet.hu/termek/ke ... hatso.html
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
Szebik András
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
Tartózkodási hely: Lébény

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Szebik András »

Sziasztok!
Egy jó tippet szeretnék kérni Győr és Mosonmagyaróvár környékéről.
Tavaly a gumicsere során vettem észre, hogy az első kerék nincs a helyzet magaslatán. Nem teljesen kerek, azaz tojás van benne, valamint egy kicsi nyolcas is megfűszerezi a problémát. Eddig csak kicsit lehetett érezni, hogy ráz a kerék, ezt eddig az utak minőségének betudtam, de most hogy tudatába vagyok a tényleges problémának, már nagyon idegesít.
Hol találok Győr-Moson-Sopron megyében olyan szervizt aki ETZ első kerék kihúzással foglakozik?
Magam nem szándékozok nekiállni, mert eddig biciklivel próbálkoztam, de azok csak rosszabbak lettek.
A tippeket előre is köszi.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Végre megjött a ragasztó a hátsó kerék csapágyhoz. Már ideje volt! Holnap össze is rakom az új csapágyakkal.
Kép
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok »

arcsassandor írta:Segítséget kérek! Egy lelkes kezdő,/ én/ nem tudja mivel tömítse az első teleszkóp zárócsavarjait? Kicsit sürgős ! Aki tud, írjon! H.S.
Ha az alu külső száras van, akkor belül egy klingerit tömítés volt a rugótámasz és a szár között.
Fent nem kéne szivárognia, mert a szár szorosan illeszkedik a helyére, és a zárócsavar fémesen tömít. Ha mégis enged, akkor egy kis blokktömítő paszta a csavarra behajtás előtt.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Sima szilikonpaszta (FBS, blokktömítő, ami épp kéznél van)
arcsassandor
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2015.06.28. 12:54
MZ-d típusa: 250 TS MZ

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: arcsassandor »

Segítséget kérek! Egy lelkes kezdő,/ én/ nem tudja mivel tömítse az első teleszkóp zárócsavarjait? Kicsit sürgős ! Aki tud, írjon! H.S.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

zsakfos írta:Eddig is 6-7 mm volt a difi.
Semmi nem változott,de én ezt már egyszer megmondtam hogy ennyi a difi a méréseket látva és hogy az szerintem nem ügy :)
Ezért kár volt Tutul-t játszanod :)
Jól van na! Be voltam szarva. :wink: Nagyjából meg nyugodtam. :D
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Eddig is 6-7 mm volt a difi.
Semmi nem változott,de én ezt már egyszer megmondtam hogy ennyi a difi a méréseket látva és hogy az szerintem nem ügy :)
Ezért kár volt Tutul-t játszanod :)
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Hát nem tudom mi történt,de úgy néz ki hogy megtalálta a helyét a kerék! Lehet hogy beleszólt a hátsó teló csere,azóta megjártam a falut 3x oda-vissza és lehet hogy beállt a helyére.No meg agyon vízszinteztem a motort hogy kimérjem a hátsóvilla deformált e és semmi baja! Ehhez a szintezéshez hozzá néztem az első kerék függőlegességét és tökéletes!
Így már az is biztos hogy nincs eldeformálódva a váz meg az első villa+ nyak.Annyit mértem és szinteztem hogy a motorépítő
Paul Tutul is megirigyelné! :mrgreen: Ahogy Zizi írta (képekkel demonstrálva) a tárcsás oldalon 6cm lett , a másik oldalon meg 5,5cm lett a felnitől a telótengelyig a táv. Újra léceztem és 6mm a különbség! Ez már jó,tűréshatáron van?
Kép

Kép

Kép
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Gexxx írta:Sziasztok.

Utángyártott hátsó teleszkóp rugóval van tapasztalatotok? Lehet találni indiait meg magyart. Vagy jobban megérné a gyárit újra krómoztatni?
A rugók fáradnak .



Ami neked most bent van vagy akár a bontott, hasonlóan fáradt. Én nem krómoztatnám.
A gyárinál erősebb, hasonló külső átmérőjűt lehet beszerelném, számolni kell a ,,növekvő terheléssel,, . :wink: :mrgreen:

Krómozottat szeretnél feltétlenül?
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Athem írta:Csak ajánlani tudom a webshopost, bár nem adnak hozzá körmös kulcsot, de akinek van otthon hollander kulcsa mz-hez annak jó lesz az is.
Én régi bicikli kulcsot használok erre a célra ha állítani szeretném. Egyébként 5 fokozatos amikről beszéltünk lentebb. Jó anyag eddig.

Bár az első villa most jobban játszik, mint ahogy azt megszoktam eddig, lehet arra is rá kellene néznem felújítás gyanánt, igaz nem csöpög se semmi, csak olyan könnyen mozog mintha nem csillapítana semmi benne. Így jártam a hátsókkal is. :)
Az elsőket ne nagyon keményítsd fel mert szétrázza a kezed-agyad! Ha ráfékezel és nem koppan be hagy úgy ahogy van.Annak lágyan kell csillapítania.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 218
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Athem »

Csak ajánlani tudom a webshopost, bár nem adnak hozzá körmös kulcsot, de akinek van otthon hollander kulcsa mz-hez annak jó lesz az is.
Én régi bicikli kulcsot használok erre a célra ha állítani szeretném. Egyébként 5 fokozatos amikről beszéltünk lentebb. Jó anyag eddig.

Bár az első villa most jobban játszik, mint ahogy azt megszoktam eddig, lehet arra is rá kellene néznem felújítás gyanánt, igaz nem csöpög se semmi, csak olyan könnyen mozog mintha nem csillapítana semmi benne. Így jártam a hátsókkal is. :)
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3136
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

MrDok írta:
Gexxx írta:Sziasztok.

Utángyártott hátsó teleszkóp rugóval van tapasztalatotok? Lehet találni indiait meg magyart. Vagy jobban megérné a gyárit újra krómoztatni?
Na tekerjé lefelé gyorsan.......
Van Sunbim, pnlaci, és még pár ember rajtuk kívül is ajánlja a cserét. Nem újrakrómozni, újat venni! A gyári rugók már megfáradtak biztos..... most már nem csak egyedül fogsz a motoron ülni.....
Azt ugye vágod, hogy csak rugó cseréről és nem komplett rugós tag (lengéscsillapító+rugó) cseréről beszélek? :-)

Amúgy meg alattam mitől fáradt volna el? :-"
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Gexxx írta:Sziasztok.

Utángyártott hátsó teleszkóp rugóval van tapasztalatotok? Lehet találni indiait meg magyart. Vagy jobban megérné a gyárit újra krómoztatni?
Na tekerjé lefelé gyorsan.......
Van Sunbim, pnlaci, és még pár ember rajtuk kívül is ajánlja a cserét. Nem újrakrómozni, újat venni! A gyári rugók már megfáradtak biztos..... most már nem csak egyedül fogsz a motoron ülni.....
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

jura györgy írta:sziasztok, igen ahogy KILL írta , úgy csináld és utána is rugóztasd be, de ha szorosan jár akkor valószínű hogy görbe a teló, Bambinál még lehet hogy kapsz gyárit, én nála vettem, a fűzésnek is nézz utána ,ha közel laknál Sárvárhoz tudnék segíteni ebben üdv. juragy
Semmi baja! olyan szépen jár mint :-" a pi be! A régi szár az igen görbe volt,azzal vettem a gépet. Egy drasztikus fékezés után lent maradt :mrgreen: Úgy mentem haza mint egy speed motoros! az utolsó saroktól ugrott vissza.Egyből cseréltem,na jó ez se új de jó! :D
Na mindegy az a két centit még akkor se értem a léceknél.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Gexxx írta:Sziasztok.

Utángyártott hátsó teleszkóp rugóval van tapasztalatotok? Lehet találni indiait meg magyart. Vagy jobban megérné a gyárit újra krómoztatni?
Nem fáradt el? Az enyém olyan puha lett a 30 év alatt!Úgy vágtam ki mint makkát tojni!
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok, igen ahogy KILL írta , úgy csináld és utána is rugóztasd be, de ha szorosan jár akkor valószínű hogy görbe a teló, Bambinál még lehet hogy kapsz gyárit, én nála vettem, a fűzésnek is nézz utána ,ha közel laknál Sárvárhoz tudnék segíteni ebben üdv. juragy
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3136
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

Sziasztok.

Utángyártott hátsó teleszkóp rugóval van tapasztalatotok? Lehet találni indiait meg magyart. Vagy jobban megérné a gyárit újra krómoztatni?
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

zsakfos írta:Az nincs egy centi csak 7 mm kb.Az véleményem szerint nem akkora baj.
A gumi meg azért van olyan rohadt közel a sárvédőhöz mert jóval szélesebb mint a gyári.Akár még a sárvédőben is lehet kis hajlás azt mindjárt eltűnik az a pár mm .Ilyen széles keréknél hamar kijön ez a dolog
Persze hogy miért van neked ott a tengely és a teló közt a bal oldalon szemmel láthatóan kisebb rés mint másnak,az jó kérdés.
De simán lehet benne ennyi görbeség a telóban ahogy Mrdok is mondta.
Ha tutira akarsz menni,tényleg kapd ki a kereket,azt mérd meg pontosan alul a 2 szár középpontját egymástól.
Azt akkor mindjárt kijön vajon a telókban van a bibi ahogy Mrdok is mondja vagy máshol kell tovább keresgetni
OK ezt még meg próbálom.Meg amit Kill is írt. De még ott van az is hogy hogy a pi be nem stimmel a léchez képest a kerék!
Mert ügye nem középen fut így. Igaz az is csak egy centi,de bosszantó. Mindegy, ki vizmértékelem és megnézem a lengővillát is.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

A teló rendesen lett összehúzva?

Tehát összes csavar/anya lelazítva, koppig párszor berugóztatni, ekkor a balos teló megtalálja a helyét, utána pedig lentről felfelé minden csavart szépen meghúz...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Az nincs egy centi csak 7 mm kb.Az véleményem szerint nem akkora baj.
A gumi meg azért van olyan rohadt közel a sárvédőhöz mert jóval szélesebb mint a gyári.Akár még a sárvédőben is lehet kis hajlás azt mindjárt eltűnik az a pár mm .Ilyen széles keréknél hamar kijön ez a dolog
Persze hogy miért van neked ott a tengely és a teló közt a bal oldalon szemmel láthatóan kisebb rés mint másnak,az jó kérdés.
De simán lehet benne ennyi görbeség a telóban ahogy Mrdok is mondta.
Ha tutira akarsz menni,tényleg kapd ki a kereket,azt mérd meg pontosan alul a 2 szár középpontját egymástól.
Azt akkor mindjárt kijön vajon a telókban van a bibi ahogy Mrdok is mondja vagy máshol kell tovább keresgetni
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

csoka írta:Ne agyalj annyit!Kérj valakitől egy normális első kereket,és tedd bele.Ehhez a váznak semmi köze.Vagy félre van küllőzve,vagy görbe az első tengely.
Na az biztos hogy nem görbe!De ha az is lenne Basszus! Matek! akkor ellentétesnek kellene lennie a gebasznak! Nem egy oldalon! :twisted:
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: csoka »

Ne agyalj annyit!Kérj valakitől egy normális első kereket,és tedd bele.Ehhez a váznak semmi köze.Vagy félre van küllőzve,vagy görbe az első tengely.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

zsakfos írta:Természetesen a menetirány szerinti bal oldal.Mérés szempontjából is értelemszerűen nem a tarcsás oldalra gondoltam
Hát megmértem. Ez rohadtul ott van!
Kép
Direkt az ötöshöz raktam hogy jobban látszódjon.
Viszont amit Zizi írt azt is megnéztem.Íme.
Kép

Kép
Közel egy centi a difi! ](*,) Már azon is gondolkodtam a két öleslécezés kapcsán,ügye az egyik oldalt kb 3mm van,a másikon
2cm ,hogy lehet hogy csavarodott a váz! lehet hogy puffos volt? Vagy ahogy tavaly írta Triton lehet hogy tekeredett a lengővilla? Már minden szar az eszembe jut!
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Természetesen a menetirány szerinti bal oldal.Mérés szempontjából is értelemszerűen nem a tarcsás oldalra gondoltam
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

kiszsebi írta:
pnlaci írta:Melyik bal? Ha rajta ülök bal,vagy ha szembe állok bal?
Na melyik, vazze... Amelyik oldalon a kocsidban a kormány van. :twisted:
(tudom, így sem pontos a meghatározás ;) Mert mondjuk Drapál Fecónak akkor melyik a bal keze :mrgreen: )

A jármű oldalait mindig a menetirány szerint értjük, tehát tök mindegy, hogy melyik oldalon állsz. Pl. az ETZ-ken (ciki, de nem mertem MZ-ket írni) a BAL OLDALON van a sebességváltó kar, míg a jobb oldalon a fékpedál, a kipufogó... Világos :?: :!: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

(egyébként ez emlékeim szerint még a KRESZ-ben is le van írva (jobbkézszabály, kanyarodási szabályok))
Akkor most a bal a bal? :mrgreen:
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

pnlaci írta:Melyik bal? Ha rajta ülök bal,vagy ha szembe állok bal?
Na melyik, vazze... Amelyik oldalon a kocsidban a kormány van. :twisted:
(tudom, így sem pontos a meghatározás ;) Mert mondjuk Drapál Fecónak akkor melyik a bal keze :mrgreen: )

A jármű oldalait mindig a menetirány szerint értjük, tehát tök mindegy, hogy melyik oldalon állsz. Pl. az ETZ-ken (ciki, de nem mertem MZ-ket írni) a BAL OLDALON van a sebességváltó kar, míg a jobb oldalon a fékpedál, a kipufogó... Világos :?: :!: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

(egyébként ez emlékeim szerint még a KRESZ-ben is le van írva (jobbkézszabály, kanyarodási szabályok))
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

zsakfos írta:A félreküllőzéshez egy adat:

a bal oldalon az agy széle gyárilag a felni szélétől 3 mm-re van beljebb.

magyarul ha gumi nélkül keresztül raknánk egy egyenes lécet a keréken,akkor a léc és az agy széle közt 3 mm lenne.


Ezt könnyen kitudod mérni még gumival is és akkor mindjárt tisztábban látod hogy a küllőzés az oka vagy más.
Melyik bal? Ha rajta ülök bal,vagy ha szembe állok bal?
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

A görbe telószár szerintem nem biztos..Mert ha csak a bal oldali telószár görbe,akkor az okozhatja a tengelyen levő kis rést,ahogy Mrdok mondja.Viszont attól még a keréknek a nyomvonal vizsgálatnál középen kellene lennie.Vagy nem?
Szóval én nem vagyok róla meggyőződve hogy görbe lenne a telószár.

Persze ez csak hangosan gondolkodás részemről :)
Ettől még simán lehet görbe ahogy Mrdok mondja
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

A félreküllőzéshez egy adat:

a bal oldalon az agy széle gyárilag a felni szélétől 3 mm-re van beljebb.

magyarul ha gumi nélkül keresztül raknánk egy egyenes lécet a keréken,akkor a léc és az agy széle közt 3 mm lenne.


Ezt könnyen kitudod mérni még gumival is és akkor mindjárt tisztábban látod hogy a küllőzés az oka vagy más.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

MrDok írta:A képeid alapján a telószár görbe. Ez a tengelypozíció nem jön ki másképp.
Nem akarsz felém motorozni? Megoldható mindegyik probléma.
Van felszerelés hozzá.
Lazítsd fel a teló csavarjait, tetőtől talpig, és forgasd meg a belső szárat. Ha vándorol a tengelyen akkor görbe.
Szevasz Doki. Ha nem laknál ilyen messze még-még talán csak el mennék.De beütött a krakk minden téren. A gépben 3 l benya az kb fél útig elég is lenne.Motor projekt leáll,amíg nem látok tisztán.Amit írtál megnézem.És megírom mit találtam.
Az biztos hogy félre van küllőzve a rohadt életbe.De lassan kijön az összes gányolás a gépből!
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok »

A képeid alapján a telószár görbe. Ez a tengelypozíció nem jön ki másképp.
Nem akarsz felém motorozni? Megoldható mindegyik probléma.
Van felszerelés hozzá.
Lazítsd fel a teló csavarjait, tetőtől talpig, és forgasd meg a belső szárat. Ha vándorol a tengelyen akkor görbe.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

jura györgy írta:sziasztok szerintem itt félre van fűzve a kerék az agynak a közepét kell alapul venni fűzésnél a tárcsa-villa távolság az rendbe nekem is kb ennyi ha adhatok egy tanácsot jelöld meg az agy közepét és így mérjed a villákhoz képest ha agyforma a távolság akkor tuti hogy félre van fűzve üdv. juray
Van egy érzésem nekem is hogy félre van fűzve.Csak gondoltam rákérdezek valós e a félelmem.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok szerintem itt félre van fűzve a kerék az agynak a közepét kell alapul venni fűzésnél a tárcsa-villa távolság az rendbe nekem is kb ennyi ha adhatok egy tanácsot jelöld meg az agy közepét és így mérjed a villákhoz képest ha agyforma a távolság akkor tuti hogy félre van fűzve üdv. juray
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Távtartókat nem is lehet felcserélni,mert akkor nem stimmel a fékhez!
Sőt a küllőket is megmértem hogy nem e különböző a méretük.És nem.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

z25z írta:néztem, még rögtön amikor feltetted. szóval belegondolva, a nyereg adott, azon nincs mit módosítani, a tárcsa is jó helyen van, nem is nagyon lehet máshol. A tárcsához képest az agy? Felfekszik rá? Hülye kérdés de nincs véletlen fordítva a kerék benne és másik oldalon a tárcsa? Vagy alátét a tárcsa és agy között? Távtartók stimmelnek?
Hát basszus nekem is ez volt az első reakcióm.Egyből ezt néztem meg én is.ÉS nem! Mivel a tárcsának van egy nagy luk a
közepén és az ellendarabja meg ott van az agyon. És egy helyen vannak,mint zsák meg a foltja.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: z25z »

néztem, még rögtön amikor feltetted. szóval belegondolva, a nyereg adott, azon nincs mit módosítani, a tárcsa is jó helyen van, nem is nagyon lehet máshol. A tárcsához képest az agy? Felfekszik rá? Hülye kérdés de nincs véletlen fordítva a kerék benne és másik oldalon a tárcsa? Vagy alátét a tárcsa és agy között? Távtartók stimmelnek?
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

z25z írta:viszont azt nem hiszem el, hogy ennyivel egyáltalán arrébb lehet küllőzni, valami huncutság van, de szerintem nem a centírozással
Hát ez az! Először nem hittem a szememnek ( pedig nem csípás! :P ) Amúgy nézd meg a két sárvédős képet.Ott ahol hajlik a sárvédő felfogatólemez ,na ott látszik a legjobban. A tárcsás oldalon az ujjam befér a hajlatnál, a tuloldalon jó ha van két mili
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: z25z »

viszont azt nem hiszem el, hogy ennyivel egyáltalán arrébb lehet küllőzni, valami huncutság van, de szerintem nem a centírozással
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

z25z írta:így gondoltam:

Kép

Kép


a kép nem adja vissza, mert kicsit oldalról készült, de koppra 55 mm mindkét oldalról
a tárcsa-villa közt meg ennyi a táv:

Kép


és nem surlódik semmi, szépen fut
Nézd meg az enyém sincs messzebb a villától,a féknyereg adja a méretet.Maga a felni van arrébb!
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

z25z írta:nekem bal oldalon nagyobb a távolság, ime:

Kép

amugy lehet nem ártana úgy megmérned, hogy a két villához képest nincs-e eltolódva, vagyis a mérőszalagot a felni szélére illesztenéd és villaközépig mérni jobbról-balról
Az lehet hogy nálad nagyobb a rés. Hogy miért nem tudom. Pedig nincs összehúzva a telószár az biztos!(Volt olyan barátom
aki elkövette ezt a hibát!) Nem kell megmérni,az a baj hogy szemmel is látszik.Mikor levettem a sárvédőt már akkor is látszott
a különbség. Az agy a helyén van az biztos,máskülönben nem stimmelne a féknyereghez. Vagy nincs igazam? Valami k..ra nem kerek ( hamár kerék!) ](*,)
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 54 vendég