Futómű

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

pnlaci írta:
Szia zsaki! Maga a kerék nem mozdul csak a csapágy,de azért le ellenőrzöm ha már úgyis kint van. Köszi hogy szóltál, amúgy
tényleg nem néztem volna meg. :lol:
Csak azért irtam,mert annak oka van ha elfordult a csapágy a kerékben.
Te is tudod hogy ha már zömült a távtartó,akkor összehúzva a csapágyat olyan,mintha rögzitenéd a csapágy belső és külső gyűrűjét egymáshoz.
Mintha összeragasztanád őket.Ott akkor ha elindul az ember valaminek engedni kell.
Ja és ez előjöhet később egy szimpla lánccsere vagy utánhúzás vagy defekt vagy gumicsere vagy bármi ahol a kerékcsavar meglazitása és újrahúzása megtörténik.


Én így szoktam csinálni ezt az egész dolgot:
A kiszedett kerékben a 2 csapágy és a távtartón és a fékfedélen kívűl semmi nincs rátéve.átdugom a keréktengelyt,egy darab megfelelő méretű 3/4"-os csődarabot ráhúzok a lánckerék felőli oldalon,akkorát hogy az anyával összetudjam húzni az egészet.
Összszoritom és ha rendesen forog a kerék a tengelyen,akkor oké,ha nehezen forog vagy nagyon szorul akkor már rövid a csapágyak közti távtartó.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: hell »

Nekem is kidarálta a csapágyat nem gyengén egyszer a távtartó összenyomorodása miatt. Érdemes ráfigyelni... :)
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

zsakfos írta:
pnlaci írta:Lenne egy nagy kérdésem,nem tudom mennyire befolyásolja a futómű működését. Adott a hátsó kerék,benne kettő darab
csapágy.Kivettem a kereket és az egyik oldalról lazán kiesett ,de a másik oldali is könnyen ki jön.Ez mennyire gázos?
Oldal irányba mozdul csak,más irányú mozgása nincs. Ragasszam be vagy mi az eljárás? Vagy hagyjam így ahogy van?

Laci.
Mielőtt ragasztasz,azért azt a távtartót ellenőrizd le ami a 2 csapágy közt van,mert nagy valószínűséggel már rövid és ez okozta az egész balhét.
Szia zsaki! Maga a kerék nem mozdul csak a csapágy,de azért le ellenőrzöm ha már úgyis kint van. Köszi hogy szóltál, amúgy
tényleg nem néztem volna meg. :lol:
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

pnlaci írta:Lenne egy nagy kérdésem,nem tudom mennyire befolyásolja a futómű működését. Adott a hátsó kerék,benne kettő darab
csapágy.Kivettem a kereket és az egyik oldalról lazán kiesett ,de a másik oldali is könnyen ki jön.Ez mennyire gázos?
Oldal irányba mozdul csak,más irányú mozgása nincs. Ragasszam be vagy mi az eljárás? Vagy hagyjam így ahogy van?

Laci.
Mielőtt ragasztasz,azért azt a távtartót ellenőrizd le ami a 2 csapágy közt van,mert nagy valószínűséggel már rövid és ez okozta az egész balhét.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

csoka írta:Csapágyrögzítővel ragaszd vissza.Nem túl nyerő,ha a csapágy meg tud forogni a csapágyházba.Vannak "kókány"megoldások is,mint belepontozni több helyen a csapágyházba...nem javaslom.
Köszi,nézek hozzá ragasztót.Remélem jó lesz.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: csoka »

Csapágyrögzítővel ragaszd vissza.Nem túl nyerő,ha a csapágy meg tud forogni a csapágyházba.Vannak "kókány"megoldások is,mint belepontozni több helyen a csapágyházba...nem javaslom.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Lenne egy nagy kérdésem,nem tudom mennyire befolyásolja a futómű működését. Adott a hátsó kerék,benne kettő darab
csapágy.Kivettem a kereket és az egyik oldalról lazán kiesett ,de a másik oldali is könnyen ki jön.Ez mennyire gázos?
Oldal irányba mozdul csak,más irányú mozgása nincs. Ragasszam be vagy mi az eljárás? Vagy hagyjam így ahogy van?
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Én klingerit tömitésről tudok ott,bár lehet hogy van ilyen is olyan is,a felújító szettben klingerit szokott lenni.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: z25z »

A támcső végén, mielőtt kibújik az alsó száron (ez van kivülről egy 6-os anyával rögzítve) azon van egy gumigyűrű, azt kellene cserélned.
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

Sziasztok!

Korábban már írtam, hogy az első villánál alul van néhány csepp olaj. Télvíz idején szeretném ezt megoldani, hogy minden oké legyen tavaszra a géppel. Etz 150-ről van szó. Mellékelek egy képet, ahol az olaj megjelenik. Szerintetek mi lehet a gond, hol keresgéljek? Köszi



Kép
Etz 150 87'
Avatar
serif01
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2015.11.21. 19:19
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: BAZ megye

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: serif01 »

Hát akkor valószínűleg utángyártott lesz belőle...
Köszönöm a segítséget!
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Ha nem akarsz sokat hobbyzni a dologgal, szerintem jobban jársz az utángyártottal. Valószínű nem olyan jó mint egy jó gyári, de olcsóbban kijössz vele, nem hónapok alatt fog összeállni a gátlód...

Olyan az alja, mint amit linkeltél.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
serif01
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2015.11.21. 19:19
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: BAZ megye

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: serif01 »

KILL3R etz írta:A belső cső aljában van egy szelep, nem lesz egyszerű újra gyártani, inkább keress bontott telókat.
A zárókupak nem nagyon tud kikopni, hiszen a szár hozzá sem ér, ott egy filc porvédő/olajlehúzó van.

A szimeringház kopása a nagyobb gond, azt talán érdemes újra gyártani, ha van esztergályos ismerős, abból nehéz jót találni.

Nekem 7 bontott telóból jött össze egy jó pár, szóval kb erre készülj... :roll:
Rendes szelep? Akkor annak mozognia is kéne mi? :-k
Hát, ha ekkora szívás akkor jobban megéri az utángyártott 20e-ért? Visszaolvasva írta valaki, hogy egész jók. Van olyan mint a gyári?

most találtam egy képet: http://www.simson.hu/cikk/336/11.JPG
A belső cső aljának így kéne kinéznie?
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

A belső cső aljában van egy szelep, nem lesz egyszerű újra gyártani, inkább keress bontott telókat.
A zárókupak nem nagyon tud kikopni, hiszen a szár hozzá sem ér, ott egy filc porvédő/olajlehúzó van.

A szimeringház kopása a nagyobb gond, azt talán érdemes újra gyártani, ha van esztergályos ismerős, abból nehéz jót találni.

Nekem 7 bontott telóból jött össze egy jó pár, szóval kb erre készülj... :roll:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
serif01
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2015.11.21. 19:19
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: BAZ megye

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: serif01 »

Üdv!
Másfél éve vettem az ETZ-met, és most szétszedtem a hátsó lengéscsillapítót, mert érezhetően nem volt benne olaj. Gondoltam kicserélem a szimeringet és feltöltöm olajjal. Sajnos olajnak nyomát sem találtam, csak fekete trutyi volt benne, az alja meg szétrohadt a belső csőnek. Az alu zárókupak meg elég kopott. Alkatrészt nem találok hozzá, csak komplett utángyártott teleszkópot. Így hát arra gondoltam, hogy az esztergályos hátha legyártaná nekem a szétpergett alkatrészeket.
A kérdésem az lenne, hogy a belső csőnek az alja az ki kéne, hogy essen? Mert mintha a belső oldaláról esett volna ki, de szerintem inkább alatta kellene lennie, de úgy már túl magas. Vagy nem is különállóak eredetileg?
Kép

Kép
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Patrik »

aronpfabian írta:A 15W teleszkópolaj nem túl sűrű ezeknek? 5W nem lenne jobb ide?
Jártam én 15w40-es motorolajjal is,az eléggé felkeményítette,de nem vált hátrányára egy kis plusz keménység.
Attila19900318
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2015.12.27. 20:57
MZ-d típusa: MZ Ts125
Tartózkodási hely: Sajókaza

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Attila19900318 »

aronpfabian írta:A SAE 30-40 az kétféle (mára megszűnt) egyfokozatú motorolaj megjelölése. Így leírva a Simson váltóolaj-betöltő csavarról ismerős, te hol olvastad? :)

A 15W teleszkópolaj nem túl sűrű ezeknek? 5W nem lenne jobb ide?

En beirtam googluba hogy mz ts 125muszaki adatok és ott irja ezt az olajat meg minden mastis leir a motorrol
Eazy Rider.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

A SAE 30-40 az kétféle (mára megszűnt) egyfokozatú motorolaj megjelölése. Így leírva a Simson váltóolaj-betöltő csavarról ismerős, te hol olvastad? :)

A 15W teleszkópolaj nem túl sűrű ezeknek? 5W nem lenne jobb ide?
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: csoka »

Lengéscsillapító olajat vegyél bele.Én előre 20W,hátra 15W tettem.Hátul nagyon kemény volt a 20-as,megfájdította a hátam,olyanokat ütött.
Attila19900318
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2015.12.27. 20:57
MZ-d típusa: MZ Ts125
Tartózkodási hely: Sajókaza

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Attila19900318 »

üdv MZ ts 125 első és hátsó teleszkópba menyi hidraulika olajt ha jól tudom elsőbe 2.3dl hátsóba 0.7dl de javítsatok ki ha tévedek kell tölteni és melyik típus a legjobb bele SAE 30-40 tól van jobb fajta ? ép szétszedtem cseréltem benne szimeringet
Eazy Rider.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Hát majd kiderül hogy milyen.Legfeljebb megírom a tapasztalatom vele kapcsolatban.Így is úgy is vennem kell valamit mert kétszemélyel nem győzök óvatoskodni hogy ne csesszem szét a gumim.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

...visszatérve a konrét teleszkópra, ennek az 5 fokozatban állítható típusnak az eredetije a Jawaké volt. Mivel a kínaiaknak kb 3 perc többféle hosszban gyártásra átállítani a gépet, a német megrendelő meg nem akarta kifizetni a más felépítésű DDR típus utángyártásának a megszervezését, ezért hirtelen MZ alkatrész (is) lett belőle, a német forgalmazó logójával és "minőségi ajánlásával".

Ugyanez kapható Jawa teleszkópként természetesen MZA meg "német minőség" szöveg nélkül, illetve "univerzális TWN teleszkóp" 360mm 345mm stb méretekben is. Ja és persze címkénként változik az ára is, attól függően hány kézen ment át mire hozzád kerül ;)


UI: simán el tudom képzelni hogy a csehek a 2000-es években már kínai beszállítókkal dolgoztak, így a "cseh gyári" Jawa teleszkóp is esélyes hogy nem csak külsőre ugyanez.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

A "német minőség" egy hatalmas kamu. A német forgalmazók felől jövő kínai cuccokat hívják így ügyeskedve a boltok. Senki sehol nem írja hogy gyári vagy német, csak azt hogy "ahhoz fogható minőségű"!
Ez meg jelenthet bármit, a garancia ezeknél ígyis-úgyis max fél év de inkább 1-3 hónap a vételár értékének megfelelően. Ha be tudod szerelni, akkor már nincs helye (ideje) a reklamációnak.

A német webshopok a közvetlenül TWN-ből vagy Lengyelországból jövőket látják el "Replica" felirattal. Az MZA által forgalmazott kínai, mivel a cég megvette az eredeti logók és márkanevek használati jogát, ezekkel van ellátva. Ettől még ez sem gyári, csak ami "DDR Altbestand" (paradox módon ez meg általában Magyarországról megy vissza, mert az NDK-ban is hozzánk hasonlóan "jól" működött a privatizáció).
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

aronpfabian írta:
pnlaci írta:Van olyan is.Igen.Meg van egy olyan ami nem ez a karos állításos,az meg öt fokozatu Sport. http://motoshop.startuzlet.hu/termek/te ... tso_6.html
Ja ez nem cseh,bocsi.Hanem gyári.
Volt 5 fokozatú gyári? A képen a kinézete inkább a kínai általános (~= "cseh" Jawa) teleszkópra hajaz. A gyártója is valójában kínai (MZA).
Hát nem tudom ! Ha az MZA =made in china(És oda írják hogy német minőség) akkor a többi mi ??? Made in csajága röcsöge? Mert pl.a Német oldalon "replica" felirattal látják el a nem gyári minőséget. :-k ???
Hát csak nem szar ,vagy igen? :roll:
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

pnlaci írta:Van olyan is.Igen.Meg van egy olyan ami nem ez a karos állításos,az meg öt fokozatu Sport. http://motoshop.startuzlet.hu/termek/te ... tso_6.html
Ja ez nem cseh,bocsi.Hanem gyári.
Volt 5 fokozatú gyári? A képen a kinézete inkább a kínai általános (~= "cseh" Jawa) teleszkópra hajaz. A gyártója is valójában kínai (MZA).
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Van olyan is.Igen.Meg van egy olyan ami nem ez a karos állításos,az meg öt fokozatu Sport. http://motoshop.startuzlet.hu/termek/te ... tso_6.html
Ja ez nem cseh,bocsi.Hanem gyári.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Na egy kicsit most összezavarodtam,én a törökre gondoltam ami a gyári kinézetű,de azt 360-asnak írja.Viszont biztos,hogy ezt rendeltem és az is biztos,hogy 365-ös mert kb. egy hónapja mértem.
Emlékszem egy ideig nem volt nekik a nyáron,csak a gyárit hirdették,aztán ujra megjelent mint új termék,lehet ekkor történt változás vagy csak hibásan írták ki nem tudom.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Patrik írta:Ha esetleg újba gondolkozol ami a futár motorosboltban van az 365-ös nekem bevált az egész szezont azzal nyomtam le.
Az melyik?Amit 5 ponton lehet állítani,a cseh?
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Ha esetleg újba gondolkozol ami a futár motorosboltban van az 365-ös nekem bevált az egész szezont azzal nyomtam le.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Szereznem kell egy 360ast,mert a 120as gumim belever a műanyag sárvédőbe ha mélyen berugózik. :mrgreen:
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

pnlaci írta:Srácok ! Létezik hogy a hátsó teleszkóp 355ös az ETZ n?Én úgy tudtam hogy 365ös(csavar tengelyt mérve! Vagy nem?)
Sőt, az enyémen még kisebb, 340 mm. A kis TS-é 360 kirugózva.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Srácok ! Létezik hogy a hátsó teleszkóp 355ös az ETZ n?Én úgy tudtam hogy 365ös(csavar tengelyt mérve! Vagy nem?)
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Ja, ha azokat nem bántottad, akkor nem valószínű. Bár ártani nem ártasz vele, egy próbát megér... :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Vaspali
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2012.03.09. 17:50
MZ-d típusa: Mz ETZ 250
Tartózkodási hely: Sopron

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Vaspali »

Köszönöm a hozzászólásokat.

A teleszkópokat nem lazítottam fel. A keréknyomás rendben van. ((Esetleg olyan, ahogy a teleszkópszárakat forgattam festés közben a rugók eltekeredtek? - ilyen lehetséges?))
Kipróbálom, Kill3r ötletét és pár nap múlva megírom az eredméyt.
2 stroke force...
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell »

Esetleg valami bagatel dolog nem lehet? Gondolok itt pl. Keréknyomás?? Gyakorlatból mondom néha ilyen is befigyel.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

KILL3R etz írta:Szerintem az összehúzási sorrenddel van a probléma. Lazíts fel minden csavart a villakifli szorítóktól a tengelyig. Rugóztasd meg párszor a motort, hogy beálljon minden a helyére, majd fentről lefelé húzz mindent fixre. :wink:
Szerintem a telókat nem szedte ki.
Legalábbis én úgy értettem hogy a helyén festette le.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Szerintem az összehúzási sorrenddel van a probléma. Lazíts fel minden csavart a villakifli szorítóktól a tengelyig. Rugóztasd meg párszor a motort, hogy beálljon minden a helyére, majd fentről lefelé húzz mindent fixre. :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Thomas_Hun írta:Eddig nem tapasztalt hiba:

- kiszedtem az első kereket levettem a féknyerget és a sárvédőt. Lefestettem az első két villát. Összerakás után 30-40 km/h sebesség között a motor kúszó mozgást végez jobbra-balra, mintha finoman rángatnám a kormányt.

Ilyen jelenséggel szembesült már valaki?
Hát ha előtte jó volt és csak ennyit csináltál,akkor valami visszaszerelési apró hiba lehet nem?
Esetleg előbb megszoritottad a balos szoritócsavart,mint a kerékanyát?
De ez csak tipp,nem tapasztalat :)
Esetleg távtartók felcserélése,bár azt sem tudom úgy egyáltalán összelehet e rakni :-k :?:
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Vaspali
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2012.03.09. 17:50
MZ-d típusa: Mz ETZ 250
Tartózkodási hely: Sopron

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Vaspali »

Eddig nem tapasztalt hiba:

- kiszedtem az első kereket levettem a féknyerget és a sárvédőt. Lefestettem az első két villát. Összerakás után 30-40 km/h sebesség között a motor kúszó mozgást végez jobbra-balra, mintha finoman rángatnám a kormányt.

Ilyen jelenséggel szembesült már valaki?
2 stroke force...
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: z25z »

ejjha, mindig tanul az ember :-) az enyém 1 lyukas
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok »

z25z írta:
KILL3R etz írta:Két féle van, úgyhogy így távolról elég nehéz segíteni, de hétvégén ha nem feledem, előtúrom a kormánnyakat, és megmérem, de a tied nem tuti, hogy ilyen lesz, szóval kellene a másik méret is....

Előre is köszi, de ha nagyon macerás hagyjad inkább a fenébe, beruházok egy menetfésűre, arra már úgyis sokszor szükségem lett volna. De amint írod: másik méret is van? Elvileg ezek nem univerzálisak? 125/150/250/251 Vagy volt évjáratok között változtatás? Sajnos ezen részét még nem szedtem szét soha a motornak és nem értek hozzá ezért érdeklődöm. Még egy kérdés, melyik másik méretre gondolsz?


Üdv!
Változatok: alsó villakifli tömör, egy lyukas, mindkét szára lyukas. Cső: vastagfalú vékonyfalú. A vékony finommenettel készült, a vastag valami ritkábbal.
És ez még csak ETZ.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: z25z »

KILL3R etz írta:Két féle van, úgyhogy így távolról elég nehéz segíteni, de hétvégén ha nem feledem, előtúrom a kormánnyakat, és megmérem, de a tied nem tuti, hogy ilyen lesz, szóval kellene a másik méret is....

Előre is köszi, de ha nagyon macerás hagyjad inkább a fenébe, beruházok egy menetfésűre, arra már úgyis sokszor szükségem lett volna. De amint írod: másik méret is van? Elvileg ezek nem univerzálisak? 125/150/250/251 Vagy volt évjáratok között változtatás? Sajnos ezen részét még nem szedtem szét soha a motornak és nem értek hozzá ezért érdeklődöm. Még egy kérdés, melyik másik méretre gondolsz?


Üdv!
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Két féle van, úgyhogy így távolról elég nehéz segíteni, de hétvégén ha nem feledem, előtúrom a kormánnyakat, és megmérem, de a tied nem tuti, hogy ilyen lesz, szóval kellene a másik méret is....
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: z25z »

Sziasztok, segítséget szeretnék kérni:

Valaki meg tudná mondani, hogy az első teleszkóp villanyak rögzítőanyájának mi a pontos mérete? Legfőképp a menetemelkedés kellene. Ez az a nagy anya amit 36-os kulcs fog, belső átmérő kb. 28,6 mm és 8 mm magas.

Előre is köszönöm!
Avatar
ETZmanus
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 50
Csatlakozott: 2012.10.15. 17:58
MZ-d típusa: ETZ 250 (volt)
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: ETZmanus »

Patrik írta:Szia.
Én vettem a futármotorosboltból és jó volt rendes teleszķóphoz való szimering volt benne stb,igaz zsugorcsomagolt volt a képen és egy szimpla zacskóban kaptam meg,de a tartalma jó volt.
Köszönöm, akkor megpróbálom. Igazából lehet, hogy semmit nem kell cserélni a szimeringeken kívül, de úgy akarom szétszedni, hogy ha kell valami, akkor legyen kéznél :)
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Szia.
Én vettem a futármotorosboltból és jó volt rendes teleszķóphoz való szimering volt benne stb,igaz zsugorcsomagolt volt a képen és egy szimpla zacskóban kaptam meg,de a tartalma jó volt.
Avatar
ETZmanus
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 50
Csatlakozott: 2012.10.15. 17:58
MZ-d típusa: ETZ 250 (volt)
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: ETZmanus »

Sziasztok.
ETZ első teleszkóp felújításhoz meg szabad venni a zsugorcsomagolt, készletben kapható (azt hiszen taiwani) cuccot, vagy csak a darabonként árultakból kell (szabad) összeszedegetni ami kell?
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

pnlaci módszere elméletben szuper,a gyakorlatban nehezen tudom elképzelni,mert a rugó végén az U alaku rész két szára közti távolság(ahova a cső menne be),kisebb mint a tengelyek(ahova a rugó megy)átmérője.


Én 1 db laposfejű csavarhúzóval szoktam ügyesen,tulajdonképpen úgy ahogy azt pnlaci leírta,csak a cső helyett az emlitett csavarhúzóval.
A sztendert felkötöm előtte,a rugó egyik felét beakasztom és akkor a másik felét meg ráakasztom a csavarhúzó szárára, a csavarhúzó lapos fejét megtámasztom a tengely végén,ahova a rugó megy és finoman elkezdem egy vonalba hozni a csavarhúzó szárát a tengellyel,sőt még tovább feszitem,amig rá nem csúszik a helyére a rugó.

Illetve csináltam már úgy is hogy egy dróttal húztam meg a rugó egyik végét.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Én patentfogóval szoktam megfogni a rugó egyenes részét, és tartalmas csatakiáltás közepette ráakasztom.
Általában 4.-5. alkalomra sikerülni is szokott... :mrgreen:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: z25z »

Még nem tartok ott :-) Lefele könnyű volt, de a visszarakásnál mindig szerencsétlenkedtem. Elkerülendő kapas.a kollega szopását én 2 évente kivettem/kiveszem a tengelyt és bezsírozom. Most is úgy csúszott, mint a nedves .... :mrgreen: Kézzel ki bírtam húzni. Szóval eddig 2 csavarhúzóval feszegettem vissza. Most viszont kivettem a villát, mert viseltes volt és újra festem. Ha már a villa kint van akkor a sztendert is lefújom, és a 2 csavarhúzós mindig megkarcolja, ezért érdeklődtem van-e valami jó megoldás amivel nem baszom majd le a friss festést. :-)
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára z25z 2015.11.15. 18:24-kor.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 53 vendég