Futómű

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 983
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2016.01.19. 19:41

A SAE 30-40 az kétféle (mára megszűnt) egyfokozatú motorolaj megjelölése. Így leírva a Simson váltóolaj-betöltő csavarról ismerős, te hol olvastad? :)

A 15W teleszkópolaj nem túl sűrű ezeknek? 5W nem lenne jobb ide?

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 423
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: csoka » 2016.01.19. 18:58

Lengéscsillapító olajat vegyél bele.Én előre 20W,hátra 15W tettem.Hátul nagyon kemény volt a 20-as,megfájdította a hátam,olyanokat ütött.

Attila19900318
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2015.12.27. 20:57
MZ-d típusa: MZ Ts125
Tartózkodási hely: Sajókaza

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Attila19900318 » 2016.01.19. 10:26

üdv MZ ts 125 első és hátsó teleszkópba menyi hidraulika olajt ha jól tudom elsőbe 2.3dl hátsóba 0.7dl de javítsatok ki ha tévedek kell tölteni és melyik típus a legjobb bele SAE 30-40 tól van jobb fajta ? ép szétszedtem cseréltem benne szimeringet

Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 867
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Mogyoród

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pnlaci » 2016.01.05. 17:25

Hát majd kiderül hogy milyen.Legfeljebb megírom a tapasztalatom vele kapcsolatban.Így is úgy is vennem kell valamit mert kétszemélyel nem győzök óvatoskodni hogy ne csesszem szét a gumim.

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 983
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2016.01.05. 11:05

...visszatérve a konrét teleszkópra, ennek az 5 fokozatban állítható típusnak az eredetije a Jawaké volt. Mivel a kínaiaknak kb 3 perc többféle hosszban gyártásra átállítani a gépet, a német megrendelő meg nem akarta kifizetni a más felépítésű DDR típus utángyártásának a megszervezését, ezért hirtelen MZ alkatrész (is) lett belőle, a német forgalmazó logójával és "minőségi ajánlásával".

Ugyanez kapható Jawa teleszkópként természetesen MZA meg "német minőség" szöveg nélkül, illetve "univerzális TWN teleszkóp" 360mm 345mm stb méretekben is. Ja és persze címkénként változik az ára is, attól függően hány kézen ment át mire hozzád kerül ;)


UI: simán el tudom képzelni hogy a csehek a 2000-es években már kínai beszállítókkal dolgoztak, így a "cseh gyári" Jawa teleszkóp is esélyes hogy nem csak külsőre ugyanez.

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 983
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2016.01.05. 10:53

A "német minőség" egy hatalmas kamu. A német forgalmazók felől jövő kínai cuccokat hívják így ügyeskedve a boltok. Senki sehol nem írja hogy gyári vagy német, csak azt hogy "ahhoz fogható minőségű"!
Ez meg jelenthet bármit, a garancia ezeknél ígyis-úgyis max fél év de inkább 1-3 hónap a vételár értékének megfelelően. Ha be tudod szerelni, akkor már nincs helye (ideje) a reklamációnak.

A német webshopok a közvetlenül TWN-ből vagy Lengyelországból jövőket látják el "Replica" felirattal. Az MZA által forgalmazott kínai, mivel a cég megvette az eredeti logók és márkanevek használati jogát, ezekkel van ellátva. Ettől még ez sem gyári, csak ami "DDR Altbestand" (paradox módon ez meg általában Magyarországról megy vissza, mert az NDK-ban is hozzánk hasonlóan "jól" működött a privatizáció).

Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 867
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Mogyoród

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pnlaci » 2016.01.04. 22:25

aronpfabian írta:
pnlaci írta:Van olyan is.Igen.Meg van egy olyan ami nem ez a karos állításos,az meg öt fokozatu Sport. http://motoshop.startuzlet.hu/termek/te ... tso_6.html
Ja ez nem cseh,bocsi.Hanem gyári.
Volt 5 fokozatú gyári? A képen a kinézete inkább a kínai általános (~= "cseh" Jawa) teleszkópra hajaz. A gyártója is valójában kínai (MZA).
Hát nem tudom ! Ha az MZA =made in china(És oda írják hogy német minőség) akkor a többi mi ??? Made in csajága röcsöge? Mert pl.a Német oldalon "replica" felirattal látják el a nem gyári minőséget. :-k ???
Hát csak nem szar ,vagy igen? :roll:

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 983
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2016.01.04. 22:06

pnlaci írta:Van olyan is.Igen.Meg van egy olyan ami nem ez a karos állításos,az meg öt fokozatu Sport. http://motoshop.startuzlet.hu/termek/te ... tso_6.html
Ja ez nem cseh,bocsi.Hanem gyári.
Volt 5 fokozatú gyári? A képen a kinézete inkább a kínai általános (~= "cseh" Jawa) teleszkópra hajaz. A gyártója is valójában kínai (MZA).

Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 867
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Mogyoród

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pnlaci » 2016.01.04. 21:35

Van olyan is.Igen.Meg van egy olyan ami nem ez a karos állításos,az meg öt fokozatu Sport. http://motoshop.startuzlet.hu/termek/te ... tso_6.html
Ja ez nem cseh,bocsi.Hanem gyári.

Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 304
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Patrik » 2016.01.04. 21:03

Na egy kicsit most összezavarodtam,én a törökre gondoltam ami a gyári kinézetű,de azt 360-asnak írja.Viszont biztos,hogy ezt rendeltem és az is biztos,hogy 365-ös mert kb. egy hónapja mértem.
Emlékszem egy ideig nem volt nekik a nyáron,csak a gyárit hirdették,aztán ujra megjelent mint új termék,lehet ekkor történt változás vagy csak hibásan írták ki nem tudom.

Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 867
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Mogyoród

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pnlaci » 2016.01.04. 17:43

Patrik írta:Ha esetleg újba gondolkozol ami a futár motorosboltban van az 365-ös nekem bevált az egész szezont azzal nyomtam le.
Az melyik?Amit 5 ponton lehet állítani,a cseh?

Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 304
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Patrik » 2016.01.03. 22:12

Ha esetleg újba gondolkozol ami a futár motorosboltban van az 365-ös nekem bevált az egész szezont azzal nyomtam le.

Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 867
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Mogyoród

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pnlaci » 2016.01.02. 19:38

Szereznem kell egy 360ast,mert a 120as gumim belever a műanyag sárvédőbe ha mélyen berugózik. :mrgreen:

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 983
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2016.01.02. 19:05

pnlaci írta:Srácok ! Létezik hogy a hátsó teleszkóp 355ös az ETZ n?Én úgy tudtam hogy 365ös(csavar tengelyt mérve! Vagy nem?)
Sőt, az enyémen még kisebb, 340 mm. A kis TS-é 360 kirugózva.

Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 867
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Mogyoród

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pnlaci » 2016.01.02. 16:29

Srácok ! Létezik hogy a hátsó teleszkóp 355ös az ETZ n?Én úgy tudtam hogy 365ös(csavar tengelyt mérve! Vagy nem?)

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3813
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2015.12.27. 14:33

Ja, ha azokat nem bántottad, akkor nem valószínű. Bár ártani nem ártasz vele, egy próbát megér... :wink:

Avatar
Thomas_Hun
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 88
Csatlakozott: 2012.03.09. 17:50
MZ-d típusa: Mz ETZ 125, 250
Tartózkodási hely: Sopron

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Thomas_Hun » 2015.12.26. 13:56

Köszönöm a hozzászólásokat.

A teleszkópokat nem lazítottam fel. A keréknyomás rendben van. ((Esetleg olyan, ahogy a teleszkópszárakat forgattam festés közben a rugók eltekeredtek? - ilyen lehetséges?))
Kipróbálom, Kill3r ötletét és pár nap múlva megírom az eredméyt.

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 613
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell » 2015.12.25. 15:40

Esetleg valami bagatel dolog nem lehet? Gondolok itt pl. Keréknyomás?? Gyakorlatból mondom néha ilyen is befigyel.

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3365
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2015.12.25. 15:30

KILL3R etz írta:Szerintem az összehúzási sorrenddel van a probléma. Lazíts fel minden csavart a villakifli szorítóktól a tengelyig. Rugóztasd meg párszor a motort, hogy beálljon minden a helyére, majd fentről lefelé húzz mindent fixre. :wink:
Szerintem a telókat nem szedte ki.
Legalábbis én úgy értettem hogy a helyén festette le.

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3813
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2015.12.25. 13:00

Szerintem az összehúzási sorrenddel van a probléma. Lazíts fel minden csavart a villakifli szorítóktól a tengelyig. Rugóztasd meg párszor a motort, hogy beálljon minden a helyére, majd fentről lefelé húzz mindent fixre. :wink:

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3365
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2015.12.25. 10:44

Thomas_Hun írta:Eddig nem tapasztalt hiba:

- kiszedtem az első kereket levettem a féknyerget és a sárvédőt. Lefestettem az első két villát. Összerakás után 30-40 km/h sebesség között a motor kúszó mozgást végez jobbra-balra, mintha finoman rángatnám a kormányt.

Ilyen jelenséggel szembesült már valaki?
Hát ha előtte jó volt és csak ennyit csináltál,akkor valami visszaszerelési apró hiba lehet nem?
Esetleg előbb megszoritottad a balos szoritócsavart,mint a kerékanyát?
De ez csak tipp,nem tapasztalat :)
Esetleg távtartók felcserélése,bár azt sem tudom úgy egyáltalán összelehet e rakni :-k :?:

Avatar
Thomas_Hun
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 88
Csatlakozott: 2012.03.09. 17:50
MZ-d típusa: Mz ETZ 125, 250
Tartózkodási hely: Sopron

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Thomas_Hun » 2015.12.24. 18:22

Eddig nem tapasztalt hiba:

- kiszedtem az első kereket levettem a féknyerget és a sárvédőt. Lefestettem az első két villát. Összerakás után 30-40 km/h sebesség között a motor kúszó mozgást végez jobbra-balra, mintha finoman rángatnám a kormányt.

Ilyen jelenséggel szembesült már valaki?

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2340
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: z25z » 2015.12.05. 00:25

ejjha, mindig tanul az ember :-) az enyém 1 lyukas

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2305
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2015.12.05. 00:21

z25z írta:
KILL3R etz írta:Két féle van, úgyhogy így távolról elég nehéz segíteni, de hétvégén ha nem feledem, előtúrom a kormánnyakat, és megmérem, de a tied nem tuti, hogy ilyen lesz, szóval kellene a másik méret is....

Előre is köszi, de ha nagyon macerás hagyjad inkább a fenébe, beruházok egy menetfésűre, arra már úgyis sokszor szükségem lett volna. De amint írod: másik méret is van? Elvileg ezek nem univerzálisak? 125/150/250/251 Vagy volt évjáratok között változtatás? Sajnos ezen részét még nem szedtem szét soha a motornak és nem értek hozzá ezért érdeklődöm. Még egy kérdés, melyik másik méretre gondolsz?


Üdv!
Változatok: alsó villakifli tömör, egy lyukas, mindkét szára lyukas. Cső: vastagfalú vékonyfalú. A vékony finommenettel készült, a vastag valami ritkábbal.
És ez még csak ETZ.

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2340
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: z25z » 2015.12.04. 23:14

KILL3R etz írta:Két féle van, úgyhogy így távolról elég nehéz segíteni, de hétvégén ha nem feledem, előtúrom a kormánnyakat, és megmérem, de a tied nem tuti, hogy ilyen lesz, szóval kellene a másik méret is....

Előre is köszi, de ha nagyon macerás hagyjad inkább a fenébe, beruházok egy menetfésűre, arra már úgyis sokszor szükségem lett volna. De amint írod: másik méret is van? Elvileg ezek nem univerzálisak? 125/150/250/251 Vagy volt évjáratok között változtatás? Sajnos ezen részét még nem szedtem szét soha a motornak és nem értek hozzá ezért érdeklődöm. Még egy kérdés, melyik másik méretre gondolsz?


Üdv!

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3813
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2015.12.04. 23:00

Két féle van, úgyhogy így távolról elég nehéz segíteni, de hétvégén ha nem feledem, előtúrom a kormánnyakat, és megmérem, de a tied nem tuti, hogy ilyen lesz, szóval kellene a másik méret is....

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2340
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: z25z » 2015.12.04. 08:56

Sziasztok, segítséget szeretnék kérni:

Valaki meg tudná mondani, hogy az első teleszkóp villanyak rögzítőanyájának mi a pontos mérete? Legfőképp a menetemelkedés kellene. Ez az a nagy anya amit 36-os kulcs fog, belső átmérő kb. 28,6 mm és 8 mm magas.

Előre is köszönöm!

Avatar
ETZmanus
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 50
Csatlakozott: 2012.10.15. 17:58
MZ-d típusa: ETZ 250 (volt)
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: ETZmanus » 2015.12.04. 01:00

Patrik írta:Szia.
Én vettem a futármotorosboltból és jó volt rendes teleszķóphoz való szimering volt benne stb,igaz zsugorcsomagolt volt a képen és egy szimpla zacskóban kaptam meg,de a tartalma jó volt.
Köszönöm, akkor megpróbálom. Igazából lehet, hogy semmit nem kell cserélni a szimeringeken kívül, de úgy akarom szétszedni, hogy ha kell valami, akkor legyen kéznél :)

Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 304
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Patrik » 2015.11.24. 21:56

Szia.
Én vettem a futármotorosboltból és jó volt rendes teleszķóphoz való szimering volt benne stb,igaz zsugorcsomagolt volt a képen és egy szimpla zacskóban kaptam meg,de a tartalma jó volt.

Avatar
ETZmanus
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 50
Csatlakozott: 2012.10.15. 17:58
MZ-d típusa: ETZ 250 (volt)
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: ETZmanus » 2015.11.24. 01:55

Sziasztok.
ETZ első teleszkóp felújításhoz meg szabad venni a zsugorcsomagolt, készletben kapható (azt hiszen taiwani) cuccot, vagy csak a darabonként árultakból kell (szabad) összeszedegetni ami kell?

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3365
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2015.11.15. 20:46

pnlaci módszere elméletben szuper,a gyakorlatban nehezen tudom elképzelni,mert a rugó végén az U alaku rész két szára közti távolság(ahova a cső menne be),kisebb mint a tengelyek(ahova a rugó megy)átmérője.


Én 1 db laposfejű csavarhúzóval szoktam ügyesen,tulajdonképpen úgy ahogy azt pnlaci leírta,csak a cső helyett az emlitett csavarhúzóval.
A sztendert felkötöm előtte,a rugó egyik felét beakasztom és akkor a másik felét meg ráakasztom a csavarhúzó szárára, a csavarhúzó lapos fejét megtámasztom a tengely végén,ahova a rugó megy és finoman elkezdem egy vonalba hozni a csavarhúzó szárát a tengellyel,sőt még tovább feszitem,amig rá nem csúszik a helyére a rugó.

Illetve csináltam már úgy is hogy egy dróttal húztam meg a rugó egyik végét.

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3813
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2015.11.15. 18:22

Én patentfogóval szoktam megfogni a rugó egyenes részét, és tartalmas csatakiáltás közepette ráakasztom.
Általában 4.-5. alkalomra sikerülni is szokott... :mrgreen:

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2340
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: z25z » 2015.11.15. 18:03

Még nem tartok ott :-) Lefele könnyű volt, de a visszarakásnál mindig szerencsétlenkedtem. Elkerülendő kapas.a kollega szopását én 2 évente kivettem/kiveszem a tengelyt és bezsírozom. Most is úgy csúszott, mint a nedves .... :mrgreen: Kézzel ki bírtam húzni. Szóval eddig 2 csavarhúzóval feszegettem vissza. Most viszont kivettem a villát, mert viseltes volt és újra festem. Ha már a villa kint van akkor a sztendert is lefújom, és a 2 csavarhúzós mindig megkarcolja, ezért érdeklődtem van-e valami jó megoldás amivel nem baszom majd le a friss festést. :-)
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára z25z 2015.11.15. 18:24-kor.

Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 867
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Mogyoród

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pnlaci » 2015.11.15. 15:21

Nincs mit , és össze jött?

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2340
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: z25z » 2015.11.15. 07:11

pnlaci: köszi a tippet! =D>

kapas.a: nem irigyellek, de grat, hogy megoldottad.

kapas.a
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2015.11.13. 18:44
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: kapas.a » 2015.11.14. 23:16

kapas.a írta:Üdv mindenkinek!
Elakadtam a hàtsó lengőkar kiszerelésével.
A tengely egyszerűen nem mozdul sehova...kezdtem csavarlazítós-ütögetős módszerrel,melegítettem a vàzperselyt,legutóbb az ötkilós kalapàcs sem segített...
Végső elkeseredésemben egyszerűen àtvâgtam a tengelyt,lejött a lengőkar,szilent ,motortartók...
A tengely akkor sem adja magât,semerre sem.
Valakinek van valami ötlete,ha màr így szétàllatkodtam? :|
Kifúrtam...aztakegyetlen melót!

Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 867
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Mogyoród

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pnlaci » 2015.11.14. 20:18

z25z írta:Üdv!

Van valakinek tuti módszere hogy lehet a középsztender rugóját a lehető legkevesebb szenvedéssel/szerencsétlenkedéssel visszaakasztani?
Van egy darab olyan csöved vagy csőkulcs ami pont akkora mint a tengely amire a rugó felmegy?
Kösd fel nyugalmi helyzetbe a sztendert,mert ott van a legkisebb ellenálása a rugónak.Az egyik végét felakasztod a helyére,
a másikra told rá a csövet vagy csőkulcs stb... akazd rá a végét a tengelyre és huzd fel egy vonalra a tengelyel.Azt vezesd
rá a rugót a helyére.

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2340
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: z25z » 2015.11.14. 19:25

Üdv!

Van valakinek tuti módszere hogy lehet a középsztender rugóját a lehető legkevesebb szenvedéssel/szerencsétlenkedéssel visszaakasztani?

kapas.a
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2015.11.13. 18:44
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: kapas.a » 2015.11.13. 18:57

Üdv mindenkinek!
Elakadtam a hàtsó lengőkar kiszerelésével.
A tengely egyszerűen nem mozdul sehova...kezdtem csavarlazítós-ütögetős módszerrel,melegítettem a vàzperselyt,legutóbb az ötkilós kalapàcs sem segített...
Végső elkeseredésemben egyszerűen àtvâgtam a tengelyt,lejött a lengőkar,szilent ,motortartók...
A tengely akkor sem adja magât,semerre sem.
Valakinek van valami ötlete,ha màr így szétàllatkodtam? :|

Cerebellumm
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2013.09.07. 20:09
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 250
Tartózkodási hely: Enying

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Cerebellumm » 2015.10.14. 07:21

Patrik írta:Szia hátha ez segít.

Kép

Kép

Köszi szépen! Ezekből már ki tudom bogarászni, mi hova való. :)

Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 304
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Patrik » 2015.10.13. 21:42

Szia hátha ez segít.

Kép

Kép

Cerebellumm
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2013.09.07. 20:09
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 250
Tartózkodási hely: Enying

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Cerebellumm » 2015.10.13. 19:25

Sziasztok!
250 ETZ első teleszkóp összerakásához kellene segitség. Szétszedve gyanús volt, hogy túl kevés alkatrész van benne. Az előző gazdája szinte mindent kihagyott a szerelésnél. Vettem felújitó készletet. A kérdésem az lenne, van benne két alátét, valamint egy kúpos kialakitású rugó. Ezeket hova kell beépiteni? A többi alkatrészt kibogarásztam hova való.Javitási kézikönyv, alkatrészjegyzék olyan rossz minőségben van, hogy abból nem tudom kivenni, hogy ezeket az alkatrészeket hova kell tenni. Köszi a segitséget.

Avatar
grlacika64
döglégy
döglégy
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2015.08.03. 21:01
MZ-d típusa: ETZ 250 Deluxe
Tartózkodási hely: Sz-Sz-B megye Nyírjákó

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: grlacika64 » 2015.10.06. 17:12

Köszi, ok.

Avatar
BlackIce
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 432
Csatlakozott: 2015.05.09. 21:42
MZ-d típusa: MZ ETZ "250"
Tartózkodási hely: Budapest, XI.ker.

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: BlackIce » 2015.10.05. 20:06

Dögi! Nézd meg a guminyomást is! (2 bar)
Nekem egy jó indulatú kollégám engedte meg egy picit, én meg csodálkoztam, hogy szitál az eleje...

Avatar
grlacika64
döglégy
döglégy
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2015.08.03. 21:01
MZ-d típusa: ETZ 250 Deluxe
Tartózkodási hely: Sz-Sz-B megye Nyírjákó

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: grlacika64 » 2015.10.05. 19:55

Kösz Sunbim! Minden munkát végigcsinálok, csak legyen rendben a mocim. Ja, és a többieknek is köszönöm a tanácsokat.

nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 549
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: nyakas » 2015.10.05. 05:02

sunbim írta:A felsoroltakhoz még hozzátenném a jó gumik is csodát tudnak tenni. Miután lecseréltem heidenau k36-ra , jóformán megszűnt.
Ha a gumi nincs rendesen a ráfon, üt, az is beszitálja. Dögi, most adtunk egy kis munkát. :D
ott a pont!

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2631
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2015.10.04. 21:45

A felsoroltakhoz még hozzátenném a jó gumik is csodát tudnak tenni. Miután lecseréltem heidenau k36-ra , jóformán megszűnt.
Ha a gumi nincs rendesen a ráfon, üt, az is beszitálja. Dögi, most adtunk egy kis munkát. :D

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3813
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2015.10.04. 20:24

Lengővilla gumiszilentek, de még a hátsó gátlók is ludasak lehetnek... :roll:

Avatar
grlacika64
döglégy
döglégy
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2015.08.03. 21:01
MZ-d típusa: ETZ 250 Deluxe
Tartózkodási hely: Sz-Sz-B megye Nyírjákó

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: grlacika64 » 2015.10.04. 19:20

Köszi, én is arra gondoltam, hogy a hátsó kereket is megpörgetjük esztergán.

Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 867
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Mogyoród

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pnlaci » 2015.10.01. 19:22

grlacika64 írta:Sziasztok!
Megkérlek benneteket, ha valaki tud, segítsen nekem.
ETZ 250 DE LUXE elől is dobfékes. A kormány 50-60 km/h közt belibeg. Az első kerék fel lett szabályozva esztergán, más márkájú új gumit raktunk rá, szerelő átnézte a kerékcsapágyakat, kormánycsapágyat, minden jó, mégsem múlt el a libegés. Itt megállt a tudomány, nincs a környezetemben olyan ember, aki tudná a kormány belibegésének okát. Kérlek segítsetek ha tudtok valami megoldást.
Nézzétek meg a hátsót is.Simán beszitál a hátuljától.Engem is átvert az idén.

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég