Futómű

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Devil84
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2014.07.02. 19:15
MZ-d típusa: ETZ125
Tartózkodási hely: Nagykanizsa

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Devil84 »

[/quote]
Ha én csinálnám, akkor biztos,hogy inkább felül a szárat toldanám meg. (egyrészt egyszerűbb, és a szár csak húzásra-nyomásra van igénybe véve, az alulra tett közdarab viszont hajlításra is)[/quote]

Köszönöm a válaszokat.
Felül toldás felé hajlok én is. Kicsit problémásnak érzem, hogy alul a közdarab miatt, anyagvastagsággal kijjebb állna a teleszkóp, tehát nem függőlegesen....
esetleg megtudja valaki mondani, hogy mekkora menet van a száron?
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: gabsic »

nagydivad írta:
Devil84 írta:Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni: szeretném megemelni az ETZ125 motorom hátulját. 2 megoldást találtam a neten való kutakodás során: 1. fenn megtoldani a teleszkópszárat 2. alulra gyártani egy közdarabot. Ti melyiket javasolnátok? Melyikkel milyen a tapasztalat? Köszönöm!
Ha én csinálnám biztos, hogy inkább alulra tennék egy közdarabot. Sokkal erősebb.
Ha én csinálnám, akkor biztos,hogy inkább felül a szárat toldanám meg. (egyrészt egyszerűbb, és a szár csak húzásra-nyomásra van igénybe véve, az alulra tett közdarab viszont hajlításra is)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
nagydivad
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: nagydivad »

Devil84 írta:Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni: szeretném megemelni az ETZ125 motorom hátulját. 2 megoldást találtam a neten való kutakodás során: 1. fenn megtoldani a teleszkópszárat 2. alulra gyártani egy közdarabot. Ti melyiket javasolnátok? Melyikkel milyen a tapasztalat? Köszönöm!
Ha én csinálnám biztos, hogy inkább alulra tennék egy közdarabot. Sokkal erősebb.
Devil84
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2014.07.02. 19:15
MZ-d típusa: ETZ125
Tartózkodási hely: Nagykanizsa

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Devil84 »

Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni: szeretném megemelni az ETZ125 motorom hátulját. 2 megoldást találtam a neten való kutakodás során: 1. fenn megtoldani a teleszkópszárat 2. alulra gyártani egy közdarabot. Ti melyiket javasolnátok? Melyikkel milyen a tapasztalat? Köszönöm!
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

TareszHUN írta:Hello. TS 125 hátsó teleszkópját szedem szét, az egyik szépen szétjött az oldalon található leírás szerint de a másik nem akarja az igazságot, akárhogy erőszakolom nem jön ki a szimeringház. Van valami egyéb praktika ahogy ki lehet szedni?? esetleg felmelegíteni a külső házat? ÉS még 1 kérdés ami nem volt tiszta a leírásban, csak a belső fém hengerbe kell olajat tölteni, vagy az egész házban ahova visszanyomod a szimeringházat?
Kicsit félrevezető a leírás, de ez alapján a kép alapján csak a belsőbe kell:
Kép
TS powa!
Kép
TareszHUN
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2014.05.22. 13:49
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: TareszHUN »

Hello. TS 125 hátsó teleszkópját szedem szét, az egyik szépen szétjött az oldalon található leírás szerint de a másik nem akarja az igazságot, akárhogy erőszakolom nem jön ki a szimeringház. Van valami egyéb praktika ahogy ki lehet szedni?? esetleg felmelegíteni a külső házat? ÉS még 1 kérdés ami nem volt tiszta a leírásban, csak a belső fém hengerbe kell olajat tölteni, vagy az egész házban ahova visszanyomod a szimeringházat?
Karesz
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2014.05.27. 17:13
MZ-d típusa: Simson S51 E ,MZ ETZ

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Karesz »

Sziasztok!

Potom pénzért sikerült hozzá jutnom egy komplett ETZ vázhoz. Váz a lengővillával, első-hátsó kerék komplett fékkel, féknyereggel, oldalstenderrel, első lengéscsillapítókkal, kifogástalan állapotú gyári gumiharmonikákkal, alsó-felső teleszkóp tartó villával-és mindez egyben, nem szétszedve! Az adattáblája nagyon kopott, de azért kivehetők rajta a feliratok. Eszerint a gép egy 1988-as ETZ 125-ös. Vázszáma:4520204
Szeretném teljesen gyári állapotúra felújítani, viszont ehhez elkelne egy kis segítség. Kérdéseim a következők: Vázszám alapján ki lehet-e deríteni hogy milyen színnel jött ki a gyárból, és hogy milyen felszereltséggel? Itt az oldalon olvastam hogy egy bizonyos évjárattól szerelték csak fordulatszámmérővel, ill.külön féklámpa kapcsolóval. Ezen még a régi, fékdobba épített van. A hátsó fékdobon, az első kerékagyon, és felniken, valamint az első lengéscsillapítók alsó részén egész jó állapotú fekete festés van, és a küllőkről is ilyen pereg. Létezett ilyen kivitel, vagy már házi kókányolás lehet? A vázszám sorrendjénél létezik valamilyen logika? Mint pl.a magyar Pannoniáknál:T5/70/12/0920=tipus/gyártási év/gyártás hónapja/az adott hónapban hányadik motor.Mivel nem találtam konkrétan ebbe a témába vágó topikot,ez tűnt a leg logikusabbnak.

Segítségeteket előre is köszönöm!
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

torokb írta:Sziasztok!

ETZ 250 első telók olajszintjét szeretném utántölteni. Hogyan mérem? Vagy mindenképp ki kéne üríteni és úgy betölteni a 230ml olajat?
Úgy tudom egy pálcával is meg lehet mérni, talán 33 cm magasan kell benne lennie az olajnak.
TS 250/1 szerelési könyv ezt írja:

Die Ölfüllmenge beträgt 230 cm³ je Teleskopholm und wird mit einem Meßstab (ø 4 mm) gemessen.

230 cm³ Ölstand der Type TS 250/1 Solo = 330 mm
230 cm³ Ölstand der Type TS 250/1 mit Seitenwagen = 340 mm
Je nach Belastung des Fahrzeuges kann die Ölfüllmenge bis max. 265 cm³ bei der Solomaschine und auf max. 235 cm³ bei der Seitenwagenmaschine erhöht werden.

Gondolom ETZ-re is igaz.
TS powa!
Kép
torokb
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2008.05.03. 15:54
Tartózkodási hely: Péteri

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: torokb »

Sziasztok!

ETZ 250 első telók olajszintjét szeretném utántölteni. Hogyan mérem? Vagy mindenképp ki kéne üríteni és úgy betölteni a 230ml olajat?
Apa66
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2012.03.05. 09:27
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Apa66 »

Patrik írta:Alul cseppen?
Ha alul akkor a mozgatástól megsérülhetett az alsó tömítés vagy el volt öregedve és elszakadt.
Köszönöm a választ! Nem örülök neki, szedhetem szét újra a jobb teleszkópot.

András
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Alul cseppen?
Ha alul akkor a mozgatástól megsérülhetett az alsó tömítés vagy el volt öregedve és elszakadt.
Apa66
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2012.03.05. 09:27
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Apa66 »

Sziasztok!
250-es ETZ két első teleszkópjában szimeringet cseréltem és a jobb oldaliból csöppen az olaj.
Mi lehet a baj?
András
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Ez a legnagyobb érdekesség a dologban hogy csak akkor lehetett hallani mikor megpörgettem kézzel és csendben mellette álltam pici kis ciripelő hangja volt semmi más menet közben nem vettem észre semmit . A másik fele is hasonló volt. Érdekesség a dologban dkf ddr csapágy volt még :) szerintem leszolgálta az idejét.
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

nova001155 írta:A kerékcsapágyat érdemes időközönként ellenőrizni :) Kép
Az szép! Nem volt hangja?
TS powa!
Kép
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

A kerékcsapágyat érdemes időközönként ellenőrizni :) Kép
VS461
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: VS461 »

Üdv!

Lehet, hogy volt már, de a 250-es lengővillája mennyiben tér el a 251-esétől (mármint méretben)?

Köszi!
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

telectronic írta: Van.
A benne lévők már vályúsra voltak kopva így esztergáltam 4 db 2.5 mm vastag hézagoló karikát.
Minden ugyanúgy van összerakva mint a rajzon.

A probléma az, hogy maga a tengely meglehetősen lötyög a vázban, de a tengely nincs megkopva, mert látszik rajta még a gyári esztegálás nyoma, egy másik motorból tettem bele ezt a tengelyt.
Az eredetileg benne lévő annyira bele volt rohadva, hogy kb. 10 percig kalapáltam balra jobbra, meg közben nyomtam neki az olajat mire ki tudtam ütni.
Akkor elkoptak a perselyek és a tengely szorítással a lengőkart is hozzászorítod a vázhoz.
A pirossal jelölt részeknek kell fixnek lenni, a zölddel jelölt lengőkarnak meg szabadon mozognia:
Ha a gumi bele van gyógyulva, az is enged annyi mozgást, amennyi a lengőkarnak kell...
Kép
TS powa!
Kép
Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: telectronic »

tiger1342 írta: Akkor hiányzik a hézagoló a szilentekből. Szedd szét, és hasonlítsd össze a robbantott ábrával.
Kép
Van.
A benne lévők már vályúsra voltak kopva így esztergáltam 4 db 2.5 mm vastag hézagoló karikát.
Minden ugyanúgy van összerakva mint a rajzon.

A probléma az, hogy maga a tengely meglehetősen lötyög a vázban, de a tengely nincs megkopva, mert látszik rajta még a gyári esztegálás nyoma, egy másik motorból tettem bele ezt a tengelyt.
Az eredetileg benne lévő annyira bele volt rohadva, hogy kb. 10 percig kalapáltam balra jobbra, meg közben nyomtam neki az olajat mire ki tudtam ütni.
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy :)
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

telectronic írta:
KILL3R etz írta:ŐŐőőő....

Meghúzni az anyákat? :lol:
Mint írtam:
Ha jól meghúzom a villatengely anyákat, akkor nem mozog a villa, de le és fel sem....
Akkor hiányzik a hézagoló a szilentekből. Szedd szét, és hasonlítsd össze a robbantott ábrával.
Kép
TS powa!
Kép
Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: telectronic »

KILL3R etz írta:ŐŐőőő....

Meghúzni az anyákat? :lol:
Mint írtam:
Ha jól meghúzom a villatengely anyákat, akkor nem mozog a villa, de le és fel sem....
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy :)
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

ŐŐőőő....

Meghúzni az anyákat? :lol:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: telectronic »

Olvasom a hátsó lengővillás esetet...

Nekem az a gondom, hogy az egész villatengely lötyög a vázban...(nem a tengely van megkopva)
és aztán ettől tud a kerék kb. fél centit mozogni ide-oda, vagyis nem a kerék hanem az egész villa.
Ha jól meghúzom a villatengely anyákat, akkor nem mozog a villa, ha engedem, hogy tudjon mozogni, akkor meg lötyög az egész villa a kerékkel együtt.

Ezzel mit tudok csinálni ?

Köszi
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy :)
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: szketo »

Szia! Telóval kapcsolatban javaslom néz körül veterán börzéken,ami Május 11.lesz Bp. Lőrinci börze. Szerencséd van ki lehet fogni jó állapotút ,vagy rosszba esetben, javítható és még is csak eredeti..Bár sajnos hallottam hogy hátsó telókhoz elég nehéz alkatrész találni ?!..Azért ne ad fel!! [-X Kitartó munka mindig meghozza a gyümölcsét... [-o<
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
torokb
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2008.05.03. 15:54
Tartózkodási hely: Péteri

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: torokb »

tiger1342 írta:
torokb írta:Sziasztok!

Mofakeres utángyártott hátsó lengéscsillapítóról várok tapasztalatokat.

Köszi.
Úgy tudom elég vacakok. 10E alatt nincs használható csillapító, inkább érdemes a gyárit rendberakni.
Körbe kérdeztem, ez a tíz alatti taiwanból jött. Török illetve német származású darabokat szintén kerülni kéne?

Sajnos mindenképp cserélni kéne őket, mert nincs már meg az állítófül, illetve az egyiknek repedni kezdett az öntvény a felfogatásnál.
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

torokb írta:Sziasztok!

Mofakeres utángyártott hátsó lengéscsillapítóról várok tapasztalatokat.

Köszi.
Úgy tudom elég vacakok. 10E alatt nincs használható csillapító, inkább érdemes a gyárit rendberakni.
TS powa!
Kép
torokb
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2008.05.03. 15:54
Tartózkodási hely: Péteri

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: torokb »

Sziasztok!

Mofakeres utángyártott hátsó lengéscsillapítóról várok tapasztalatokat.

Köszi.
Avatar
Laczkó
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 91
Csatlakozott: 2009.12.11. 18:47
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Sárvár

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Laczkó »

sunbim írta:A hátsó lengőkar szilenteket vizsgáld meg!
Sztenderre fel és bal ujjaiddal tapints rá a forgáspontra, jobbal mozgasd meg a kereket, erősen! Esetleg két emberrel hatékonyabb az eljárás. Ha kottyan, mozdul, akkor szilent csere!
Ez is lehet a hiba okzója.

Ha ez vigasztal az MZ-sek nagy százalékának beszitál. De ne hagyd annyiban! :D
Úgynézem hogy ez patentos igaz csak egyedül próbáltam..:D jah sokan mondták már..de ez a gép sokáig jó volt azért bosszant..://
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3066
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sunbim »

A hátsó lengőkar szilenteket vizsgáld meg!
Sztenderre fel és bal ujjaiddal tapints rá a forgáspontra, jobbal mozgasd meg a kereket, erősen! Esetleg két emberrel hatékonyabb az eljárás. Ha kottyan, mozdul, akkor szilent csere!
Ez is lehet a hiba okzója.

Ha ez vigasztal az MZ-sek nagy százalékának beszitál. De ne hagyd annyiban! :D
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
Laczkó
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 91
Csatlakozott: 2009.12.11. 18:47
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Sárvár

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Laczkó »

Szevasztok!
Egy régóta fennálló hibára kérnék segítséget.. eddig próbáltam magam rájönni mi lehet a baj de már elég sok kört futottam, hogy rájöjjek de eddig hiába minden.. ](*,) 250-es ETZ a delikvens, 60km/h alatt kileng az egész eleje és ahogy lassul a gép egyre jobban beszitál a kormány ha azt egy kicsit is lazábban fogom..
Amit eddig próbáltam: kerekek kicentírozva szépen futnak, gumik: elől 3éves heidenau k33, hátul új heidenau k36. Megpróbáltam féktárcsa nélkül is a gépet, de maradt a probléma, első teló nem lóg, szétszedtem szimmering cserére, akkor át is néztem, ahogy lehetett.. most elakadtam..:/
Várom a véleményeket:) köszi!!
Csabuss
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2014.03.08. 22:06
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Csabuss »

Üdv hátsó teleszkóp szimering cseréjét végzem éppen és mikor visszaraktam a szimering ház nem megy össze teljesen marad egy kis hézag alul és könnyen le is lehet venni ez így normális van össze kell ragasztani?
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

torokb írta:Szervusztok!

ETZ-250 motor vázát készülök homokfújni és festeni. Hátsó lengőkart hogyan kell lebontani a vázról? Fém persely van, vagy valami szilentbetét? Cserélendő eleme van?
Kihúzod a lengővilla tengelyt és máris el lehet távolítani. Ugye a tengely kihúzása egy igen csak érdekes kérdés, nálam pl. mindenféle erősebb hatás nélkül kijött, de általában úgy be van rohadva, hogy igen csak meg kell vele kínlódni. Hallottam olyat, hogy valaki simán átvágta a tengelyt.

Utána a szilenteket cserélni már gyerekjáték.
Dreamer
torokb
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2008.05.03. 15:54
Tartózkodási hely: Péteri

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: torokb »

Szervusztok!

ETZ-250 motor vázát készülök homokfújni és festeni. Hátsó lengőkart hogyan kell lebontani a vázról? Fém persely van, vagy valami szilentbetét? Cserélendő eleme van?
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3066
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Karambolos volt a kerék. Oldalirányban nem túl nagy a tartása az agynak. Hamar belemegy az a kicsi.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Alfa írta:Ezt magyarázza meg nekem valaki :shock:

Történt, hogy üt a féktárcsám egy kicsit, közeleg a vizsga, és akartam felrakni egy századra szaladósat. Oké, vettem is itt a klubban, esztergán ki is óráztam, tényleg fasza.

Felrakom, üt vagy 3 tizedet. Mondom wtf. Felrakom a régit, az is pont 3 tized. Áh ez csapágy lesz. Kicserélem. Továbbra is üt. De látom ám, hogy a kerékagy tömbje is azzal szinkronban üt, kb hasonlóan. Na mondom, akkor a tengellyel van valami.

De felraktam még a másik kerékagyamat is (krosszgumis), lám azon a tárcsa is szalad, és a kerékagy is szalad. Beépítettem, és minden oké, mintha most jött volna a gyárból. A tengelyben amúgy nem mértem görbeséget.

Ez hogy lehet? Olyan, mintha a csapágyfészkek ütnének az egész cájghoz képest, pl mintha utólag rakták volna bele. De nem, nincs se persely se semmi. Meg lehet így ütni? Vagy...? :evil:
Viszonylag gyakori eset, szabályozd le a tárcsa felfekvési felületét az agyon, jó lesz. Nem hagytak túl vastag anyagot az agy öntvényén (cső), és ha kap egy rendesebb ütést el szokott mászni.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Ezt magyarázza meg nekem valaki :shock:

Történt, hogy üt a féktárcsám egy kicsit, közeleg a vizsga, és akartam felrakni egy századra szaladósat. Oké, vettem is itt a klubban, esztergán ki is óráztam, tényleg fasza.

Felrakom, üt vagy 3 tizedet. Mondom wtf. Felrakom a régit, az is pont 3 tized. Áh ez csapágy lesz. Kicserélem. Továbbra is üt. De látom ám, hogy a kerékagy tömbje is azzal szinkronban üt, kb hasonlóan. Na mondom, akkor a tengellyel van valami.

De felraktam még a másik kerékagyamat is (krosszgumis), lám azon a tárcsa is szalad, és a kerékagy is szalad. Beépítettem, és minden oké, mintha most jött volna a gyárból. A tengelyben amúgy nem mértem görbeséget.

Ez hogy lehet? Olyan, mintha a csapágyfészkek ütnének az egész cájghoz képest, pl mintha utólag rakták volna bele. De nem, nincs se persely se semmi. Meg lehet így ütni? Vagy...? :evil:
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok , elnézést kell késnem kicsit elírtam a rugó hosszát nem 160 és 170 hanem 260 és 270 üdv. juragy
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: bambi »

janosf írta:Szevasztok,


lasan neki kezdek a 250 etz met elo kesziteni a tavaszi idenyre ugy elso at nezesre azt vetem eszre hogy a lanc vedo gumik nagyon szet vanak szakadva mar ezt harmatszora kel le csereljem, Makon vetem az elozoket de nagyon nem jok, gyorsan set menek , mit javasoltok? Koszi.


Udv mindenkit


Janosf.
Börzén használt gyári.De szerintem MDoknak is van.
janosf
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2012.02.12. 20:42
MZ-d típusa: etz 250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: janosf »

Szevasztok,


lasan neki kezdek a 250 etz met elo kesziteni a tavaszi idenyre ugy elso at nezesre azt vetem eszre hogy a lanc vedo gumik nagyon szet vanak szakadva mar ezt harmatszora kel le csereljem, Makon vetem az elozoket de nagyon nem jok, gyorsan set menek , mit javasoltok? Koszi.


Udv mindenkit


Janosf.
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

jók lenének ezek csak lenne egyforma, az utasom csak 50 kg Celldömölkről haza irány csak 1 helyen üt fel, ott rossz az aszfalt, terepen meg egyáltalán nem járok ,na jó Kárpátalja kivételével üdv. juragy ott 2 kerékkel 3 kátyúba voltam ott van olyan hogy kátyú van a kátyúba :D Miklós 88 szerint azok bomba tölcsérek voltak
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

meg van a másik rúgóim amiket te postáztál de azt meg nagyon keménynek találom és ezek 7 mm anyagból van gyártva
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára jura györgy 2014.02.23. 12:39-kor.
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

ja hát ere gondoltam már én is
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pempelli »

jura györgy írta:sziasztok ,olyan gondom akadt hogy az egyik hátsó rugóm hosszabb 10 milliméterrel, a tekercselés sem egyforma, a hosszabbik az sűrűbben van tekerve ,ezt most vetem észre a napokban pontosabban az egyik 160 a másik 170 mm és 6mm anyagból van gyártva tanácsot kérnék hol lehetne ezt megoldani? üdv. juragy
Nem lehet hogy az egyik 125 vagy 150-es ETZ rugó azoké lényegesen ritkább
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok ,olyan gondom akadt hogy az egyik hátsó rugóm hosszabb 10 milliméterrel, a tekercselés sem egyforma, a hosszabbik az sűrűbben van tekerve ,ezt most vetem észre a napokban pontosabban az egyik 160 a másik 170 mm és 6mm anyagból van gyártva tanácsot kérnék hogy lehetne ezt megoldani? üdv. juragy
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára jura györgy 2014.02.23. 12:21-kor.
Dongós
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2013.12.09. 15:19
MZ-d típusa: MZ ES 125/1

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Dongós »

Lóri írta:Szia Balázs!

TS első keréknél nagyobb átmérőjű a fékdob. Javaslom az xmotor.hu oldalt, ott találsz ES-hez kereket. Nekem is ES 125/1 em van.

Lóri
Bocsánat hogy csak most reagálok, de jobb később mint soha :)
Köszönöm szépen a segítséget! Kinéztem egy nagyon jó állapotú TS kereket, ráadásul elég olcsó pénzért, de ezek szerint felejtős :-(...
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Patrik »

KILL3R etz írta:6302 ZZ
Köszi!
sexi22
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2013.04.16. 21:22
MZ-d típusa: etz125

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sexi22 »

kobraCode írta:
MrDok írta: Ne akard egyszerüsíteni a faéket, vagy a 100-as szeget, mindíg valami bonyolult dolog keletkezik belőle............

Kép
Köszi így már értem.


Nem azért hogy beleszóljak vagy ilyesmi csak nekem is be kellene lőni a két kereket,és azt honnan tudod biztosra hogy az első kerék a vázhoz képest egyenesen áll?
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

6302 ZZ
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Sziasztok!
A két hátsókerékcsapágy méretét megtudná valaki mondani? (Etz 250)
Konkrétan ami a kerékagyban van. Kerestem a szervizkönyvben,biztos benne van,de nem találtam.
Köszi előre is!
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: zudori »

MrDok írta:Kép

Kép

Szépek ezek a kerekek!
No meg ismerősek is egy kicsit... :D
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Kép

Kép
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 54 vendég