Futómű

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: kupi »

Melák írta:Sziasztok!
A hátsó rugóstag belső szerkezete 125/150/250 ccm-es modelleket tekintve különbözik valamiben? Mint pl. az első teló csillapítófuratai. Vagy esetleg csak típusonként van eltérés (ES/TS/ETZ)?
Tudomásom szerint a TS-ETZ 125-250 típusokon azonos hátsó rugós tagokat használtak a külömbség max a felfogató fülekbe van de az cserélhető.A belsejük tök egyforma még a simson enduroé is olyan.Az ES az már más.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
Melák
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 109
Csatlakozott: 2007.12.08. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251,150, Ural
Tartózkodási hely: Inárcs

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Melák »

Sziasztok!
A hátsó rugóstag belső szerkezete 125/150/250 ccm-es modelleket tekintve különbözik valamiben? Mint pl. az első teló csillapítófuratai. Vagy esetleg csak típusonként van eltérés (ES/TS/ETZ)?
MZ-Deutsche Demokratische Motorrad
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: kupi »

occsike87 írta:Hali. Látott már valaki első teleszkópban 15 ös csavart anyával a rugó felett? Kerekre van csiszolva flexel. Gyenge volt a rugó és előfeszítés lehet?
nekem is így van megcsinálva de már kész az esztergált pogácsa"csak lusta vagyok beletenni.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
occsike87
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 73
Csatlakozott: 2012.12.13. 16:31
MZ-d típusa: Mz etz 125
Tartózkodási hely: Dunaújváros

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: occsike87 »

Hali. Látott már valaki első teleszkópban 15 ös csavart anyával a rugó felett? Kerekre van csiszolva flexel. Gyenge volt a rugó és előfeszítés lehet?
Avatar
moyos
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 342
Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
Tartózkodási hely: Martonvásár

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: moyos »

m-tom írta: "külső oldal"
:D Köszi, tudom. A mérete volt a kérdőjeles, mert lövésem nem volt, hogy ha bemegyek boltba tömítésért, akkor erre az azonosítóra lesznek-e kíváncsiak, hogy 01-24314, vagy a méreteire. Ezen meg tudtam mérni normálisan, így csak el kell jussak csapágy- vagy ilyesmi boltba.
Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: m-tom »

moyos írta:
kupi írta: Ha jössz majd megnézem a méretét, elvileg van csapágyam is.
Szia!
A feneség az, hogy addig nemigen moccantom, amíg a kuplungbowden végére nem szerzek be diót.
Délelőttös héten egyetlen boltot sem érek már el mire hazaérek, jövőhéten tudnék menni, eddig úgy is volt oda datálódik a teljes összerakás, de ma kijött a bárányhimlő a lányomon. Szóval jövőhét délelőttönként itthon dekkolás, főzőcske kutyafasza egyebek.
Holnap átnézem a padlást kell lennie bontott bowdennek. Ha találok kuplungot, akkor direktbe cserélem és csókolom. Ha nem, akkor amelyiken van akasztószem, azt bevágom, leszedem és átrakom.

Megnéztem közben egy trophy hátsókereket amit vaterán szerváltam korábban. Ebben jó állapotú a tömítés. Annyit ír rajta, hogy:
Hier Auβenseite 01-24.314. Nem nyúlik-málik, meg tudtam mérni. Azért köszönöm!
"külső oldal"
Avatar
moyos
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 342
Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
Tartózkodási hely: Martonvásár

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: moyos »

kupi írta: Ha jössz majd megnézem a méretét, elvileg van csapágyam is.
Szia!
A feneség az, hogy addig nemigen moccantom, amíg a kuplungbowden végére nem szerzek be diót.
Délelőttös héten egyetlen boltot sem érek már el mire hazaérek, jövőhéten tudnék menni, eddig úgy is volt oda datálódik a teljes összerakás, de ma kijött a bárányhimlő a lányomon. Szóval jövőhét délelőttönként itthon dekkolás, főzőcske kutyafasza egyebek.
Holnap átnézem a padlást kell lennie bontott bowdennek. Ha találok kuplungot, akkor direktbe cserélem és csókolom. Ha nem, akkor amelyiken van akasztószem, azt bevágom, leszedem és átrakom.

Megnéztem közben egy trophy hátsókereket amit vaterán szerváltam korábban. Ebben jó állapotú a tömítés. Annyit ír rajta, hogy:
Hier Auβenseite 01-24.314. Nem nyúlik-málik, meg tudtam mérni. Azért köszönöm!
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: kupi »

moyos írta:Kis segítséget szeretnék kérni.
Az ES 150/1 -hez az alkatrészkatalógus ezt hozza a kerékcsapágyhoz a gumigyűrűhöz:

Kép

A régi már eléggé odavan, szal cserélném. Ebből a gyári számból vagy miből hogyan tudom meg a méreteit?
(A kivettet méregethetem, de arról marha macerás pontos méretet prezentálni a rányomott méretszámokból pedig alig látható valami...)
Ha jössz majd megnézem a méretét, elvileg van csapágyam is.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Lóri »

Sziasztok!

Valakinek nincs véletlenül ES Mz-hez egy első kereke? Enyém sajnos sérült, és nem biztos, hogy javítható.

Vagy tudtok esetleg valakit aki bombajól dolgozik, és tudja javítani?

Segítséget előre is köszönöm!

Lóri
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Avatar
moyos
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 342
Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
Tartózkodási hely: Martonvásár

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: moyos »

Kis segítséget szeretnék kérni.
Az ES 150/1 -hez az alkatrészkatalógus ezt hozza a kerékcsapágyhoz a gumigyűrűhöz:

Kép

A régi már eléggé odavan, szal cserélném. Ebből a gyári számból vagy miből hogyan tudom meg a méreteit?
(A kivettet méregethetem, de arról marha macerás pontos méretet prezentálni a rányomott méretszámokból pedig alig látható valami...)
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Szia!
Biztos,hogy a tárcsa üt?
Lehet,hogy nincs igazam ,de nézd meg a kerékcsapágyat ha még nem nézted meg. Én is azt hittem először,hogy a tárcsa üt(nekem is ugyan ez volt a gond) aztán jobban megnézve rájöttem,hogy lóg a csapágy minden irányba és emiatt tűnt úgy,hogy üt a tárcsa.
Avatar
Melák
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 109
Csatlakozott: 2007.12.08. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251,150, Ural
Tartózkodási hely: Inárcs

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Melák »

Sziasztok!
2 évvel ezelőtt vettem egy török/Grimeca első kereket ETZ 251-be. Krómozott felni, dizájnos féktárcsa, meg minden. Pár száz kilométerig tuti volt, aztán el kezdett "ütni" a fék. Megnéztem, lassan körbeforgattam a kereket. A tárcsa hol hozzáért a fékpofákhoz (kerékcserénél újakat szereltem be), hol eltávolodott. Visszaraktam inkább az eredeti kereket, azzal nem volt, meg nincs ilyen gond. Gondoltam előveszem most ezt a török kereket. Tud valaki ötletet adni, hogy mit kellene megnéznem mi lehet a gond?
MZ-Deutsche Demokratische Motorrad
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok »

DNPali írta:Üdv!

Több problémám is lenne:
1. Minkét kerekem meglehetősen ráz, az eleje felfelé szitál, nagyobb sebességnél (100-110 fölött) remeg az egész gép. Gondolom rendbe kellene rakni a felniket, az lenne a kérdésem, hogy mi ennek a módja, Budapesten hol találok szervizt ahol ezt meg tudják csinálni és kb mennyibe kerül?

2. A hátsó kerék csapágyat meglehetősen gyakran kell cserélnem, majdnem évente, mi lehet ennek az oka?

Előre is köszönöm a segítséget.
Megoldások:
1: centírozás, súlyozás, esetleg gumicsere
2. csapágyak közti távtartó rövid, ahogy Perec írta. jó méretűt kell betenni.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: telectronic »

DNPali írta: 1. Minkét kerekem meglehetősen ráz, az eleje felfelé szitál, nagyobb sebességnél (100-110 fölött) remeg az egész gép. Gondolom rendbe kellene rakni a felniket, az lenne a kérdésem, hogy mi ennek a módja, Budapesten hol találok szervizt ahol ezt meg tudják csinálni és kb mennyibe kerül?
Lehet, rossz a lengéscsillapító, ettől kagylósra kopott a gumi és ettől szitál az eleje.
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy :)
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Perec »

Az első kérdést passzolom.

2. A távtartó szokott zömülni (féket kiengedve ahogy húzod a kereket balról egyre nehezebben forog), vagy nem müa. porvédős csapágyakat használsz.
DNPali írta: 2. A hátsó kerék csapágyat meglehetősen gyakran kell cserélnem, majdnem évente, mi lehet ennek az oka?
Kép
Avatar
DNPali
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2008.05.13. 10:43
MZ-d típusa: ETZ-250
Tartózkodási hely: Sárospatak

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: DNPali »

Üdv!

Több problémám is lenne:
1. Minkét kerekem meglehetősen ráz, az eleje felfelé szitál, nagyobb sebességnél (100-110 fölött) remeg az egész gép. Gondolom rendbe kellene rakni a felniket, az lenne a kérdésem, hogy mi ennek a módja, Budapesten hol találok szervizt ahol ezt meg tudják csinálni és kb mennyibe kerül?

2. A hátsó kerék csapágyat meglehetősen gyakran kell cserélnem, majdnem évente, mi lehet ennek az oka?

Előre is köszönöm a segítséget.
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

hali 1 éve cseréltem de azért megnézem most egyébként mióta le engedtem és újra pumpáltam az első kereket sokat javult a helyzet szerintem több összetevője lesz ennek majd ősszel vissza térek rá üdv. juragy
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Alfa »

csapágy? pl hátsókerék
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok igen minden sebességnél 50 felet is ha elengedem a kormányt üdv. juragy
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Perec »

Nekem csak 40-es tempó körül szitál mióta feltettem az aktuális első gumit, 50-re szépen kisimul a statikus centírozás nem ért semmit. Neked minden sebességnél szitál 50 alatt?
jura györgy írta:sziasztok .gondban vagyok , mégpedig azzal hogy 50 km/h ig úgy szitál az eleje hogy félelmetes menni vele 50 felett el marad a szitálás mit nézek meg? hol keressem a hibát? , mondjuk 1 élsókerék centírózás rá férne de eddig jó volt ,NDK találkozó után vettem észre nem tudom hol kezdjem ilyen gondom eddig nem volt
Kép
lézer
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2013.04.03. 20:09
MZ-d típusa: MZ TS 150

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: lézer »

Sziasztok! :)
Olyan kérdésem lenne, hogy TS 150-be, 125ös sport motor, pl.: aprillia af1, honda nsr 125 első villát bele tudok-e rakni, ha igen akkor kell-e nagyobb átalakítást végezni?
válaszokat előre is köszönöm :)
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pempelli »

bambi írta:Pempeli a hátsó adat nem jó!
Előre 2,3dl
Hátulra 0,7 dl
Valóban ,köszönöm Mester :oops:
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: bambi »

Pempeli a hátsó adat nem jó!
Előre 2,3dl
Hátulra 0,7 dl
Avatar
Peti ETZ250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2008.08.21. 09:23
MZ-d típusa: MZ ETZ250
Tartózkodási hely: Komárom

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Peti ETZ250 »

pempelli írta:
Peti ETZ250 írta:Sziasztok!

Meg tudná mondani hogy mennyi olaj kell az első és a hátsó teleszkópba??
Köszi!

A főoldalon voltak ilyen leírások de nem találtam!

Peti!
2,5 dl első
2,3 dl hátsó

Köszönöm!!!
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Peti ETZ250 írta:Sziasztok!

Meg tudná mondani hogy mennyi olaj kell az első és a hátsó teleszkópba??
Köszi!

A főoldalon voltak ilyen leírások de nem találtam!

Peti!
2,5 dl első
2,3 dl hátsó
Avatar
Peti ETZ250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2008.08.21. 09:23
MZ-d típusa: MZ ETZ250
Tartózkodási hely: Komárom

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Peti ETZ250 »

Sziasztok!

Meg tudná mondani hogy mennyi olaj kell az első és a hátsó teleszkópba??
Köszi!

A főoldalon voltak ilyen leírások de nem találtam!

Peti!
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok .gondban vagyok , mégpedig azzal hogy 50 km/h ig úgy szitál az eleje hogy félelmetes menni vele 50 felett el marad a szitálás mit nézek meg? hol keressem a hibát? , mondjuk 1 élsókerék centírózás rá férne de eddig jó volt ,NDK találkozó után vettem észre nem tudom hol kezdjem ilyen gondom eddig nem volt , ja és a teló szétszerelés : értelem szerűen ki veszed a telókat az aljában találsz 6 mm anyát lehajtod és akkor szét tudod húzni a telókat de ami a legfontosabb ahhoz hogy jó legyen tiszta körülmények legyenek a minden amit találsz benne érdemes tisztítani legalábbis én így csinálnám az olajcserét

és száranként 250 ml lengéscsillapító olaj kell bele ETZ 250 esetében üdv. juragy
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: gesszti »

DrV írta:Üdv!

Első villában hogyan kell olajat cserélni? Szimering cserére és egyéb felújításra nincs szükségem, csak olaj cserére. A gyors módszert ismerem, de egyrészt van időm, másrészt nem nagyon tudnám beszerezni a hozzávalókat.
Nemrég vágam egy méretes darabot trabi fékcsőből, kiegyengettem, szereztem egy decis fecskendőt, és már kint is volt az olaj a teleszkópokból. Kiszippantottam.
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Perec »

Elég kicsi kulcs lehet a TS-ben az ETZ aluig kopott pofával is tud fékezni. Sőt A TZ-ben acél kulcs nyom alu pofát, így nem túlzottan kopik, sőt van aki tesz oda egy kis zsírt is.
Simsonban viszont tényleg a pofát szokták patkolni.

Drv: Nem akarod csővel kiszívni az olajat? Gondolom akkor kénytelen leszel kiönteni.
Ne feledd a MoS2-t.
tiger1342 írta:
gesszti írta: Nem a betéteket szokás patkolni? (nem túl elegáns megoldás, de én a betétekre szoktam egy acéllemezt rögzíteni, ha nincs új pofa)
Nemtom, nekem a fékkulcs tűnt szimpatikusabb megoldásnak. Minél nagyobb a kulcs, annál nagyobbat nyit. Végülis egyre megy, de ezt egyszerűbb volt kivitelezni, ráadásul addig sem a kulcsot koptatom, és ha új pofákat rakok majd be, akkor ez még jól jöhet. :)
Kép
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: DrV »

Üdv!

Első villában hogyan kell olajat cserélni? Szimering cserére és egyéb felújításra nincs szükségem, csak olaj cserére. A gyors módszert ismerem, de egyrészt van időm, másrészt nem nagyon tudnám beszerezni a hozzávalókat.
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

gesszti írta: Nem a betéteket szokás patkolni? (nem túl elegáns megoldás, de én a betétekre szoktam egy acéllemezt rögzíteni, ha nincs új pofa)
Nemtom, nekem a fékkulcs tűnt szimpatikusabb megoldásnak. Minél nagyobb a kulcs, annál nagyobbat nyit. Végülis egyre megy, de ezt egyszerűbb volt kivitelezni, ráadásul addig sem a kulcsot koptatom, és ha új pofákat rakok majd be, akkor ez még jól jöhet. :)
TS powa!
Kép
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: gesszti »

tiger1342 írta:
gesszti írta:legutóbb mikor patkoltam a fékkulcsot
Nem a betéteket szokás patkolni? (nem túl elegáns megoldás, de én a betétekre szoktam egy acéllemezt rögzíteni, ha nincs új pofa)
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

gesszti írta:TS 250 fékdoboknál mi az az optimális hézag a fékpofa és a fékdob közt, ami legjobban bevált?
Amikor még éppen nem ér hozzá. :)
Nem tudom a gyári értéket, én legutóbb mikor patkoltam a fékkulcsot, úgy állítottam be, hogy még éppen be lehessen rakni a felszerelt agyat a dobba. Minél kisebb mozdításra van fékerő, annál jobb, úgyis csak növekszik, ahogy kopnak a pofák...
TS powa!
Kép
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: gesszti »

TS 250 fékdoboknál mi az az optimális hézag a fékpofa és a fékdob közt, ami legjobban bevált?
Avatar
K.Imi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 281
Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
MZ-d típusa: ETZ 251m
Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: K.Imi »

Melák írta:Hello! ETZ tárcsafékes elsö agyba miyeln típusú/számú kerékcsapágy kell?
6302-es
MZ ETZ 251e '89
Avatar
Melák
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 109
Csatlakozott: 2007.12.08. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251,150, Ural
Tartózkodási hely: Inárcs

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Melák »

Hello! ETZ tárcsafékes elsö agyba miyeln típusú/számú kerékcsapágy kell?
MZ-Deutsche Demokratische Motorrad
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

MrDok írta: Igen, ez az.
Amúgy ez egy dobfékes első kerék robbantott ábrája. :D
Igen, tudom, olyat kerestem. :)
Csak meglepett, hogy a dobfékes ETZ más mint a dobfékes TS.
TS powa!
Kép
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: hell »

Igyekszik az ember. Jobb ezeken a gondokon előbb átesni. :twisted: :D
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Vagy megnézni, hogy nincs-e elcsavarodva az a kis gyengécske 251-es villácska... :roll: :-" :twisted:

Illetve hogyan, mihez képest állítod a hátsó tengelyt? Láncfeszítő csavarját méred, vagy a hátsó tengely távolságát a lengővilla tengelyétől, vagy a gumi távolságát a villa két oldalától?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Szegény, mindjárt az első hozzászólásánál ráereszted a klub humorzsákjának tartalmát........ :mrgreen:
Üdv a fórumon!
Centírozni, súlyozni kéne, és nem árt ha nem lötyög a hátsó villa sem...........
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: hell »

Fzoli72 írta:Sziasztok! :)
Kérdésem lenne..
251-es ETZ-nél kicseréltem a kerékben is a csapágyakat a láncfogaskerékben is és még mindig szitálás/ pici kóválygás van a hátuljában, tengelyem nem görbe,nincs elvetemedve.
Itt a fő probléma ott kezdődik 251. És hol a kérdés? :D
Fzoli72
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2013.05.14. 19:14
MZ-d típusa: ETZ 251

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Fzoli72 »

Sziasztok! :)
Kérdésem lenne..
251-es ETZ-nél kicseréltem a kerékben is a csapágyakat a láncfogaskerékben is és még mindig szitálás/ pici kóválygás van a hátuljában, tengelyem nem görbe,nincs elvetemedve.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok »

tiger1342 írta: Ez a 8-as alkatrész lenne az?
Kép
Azt hittem egyezik a dobfékes elsővel, de ezek szerint nem...
Igen, ez az.
Amúgy ez egy dobfékes első kerék robbantott ábrája. :D
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
rookwolk
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2012.03.19. 12:57

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: rookwolk »

Movie from the Oostbloktreffen 2013 the Netherlands:

http://www.youtube.com/watch?v=cZCL3Itgywo

2014 edition is held 29 mai until 1 june.

Hope i put it in the good place, mij Hungarian is not 100% .......
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

RR_ZOZY írta:Hali!

Dobfékes ETZ 250 első kerék bal csapágyhoz keresek porvédő lemezt, ilyent:

http://robogoalkatresz.odormotor.hu/alk ... _KEREK.php

Itt azt írják 150-esé és hátsó. Méretileg ez ugyanaz lehet?
Ez a 8-as alkatrész lenne az?
Kép
Azt hittem egyezik a dobfékes elsővel, de ezek szerint nem...
TS powa!
Kép
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok »

RR_ZOZY írta:Hali!

Dobfékes ETZ 250 első kerék bal csapágyhoz keresek porvédő lemezt, ilyent:

http://robogoalkatresz.odormotor.hu/alk ... _KEREK.php

Itt azt írják 150-esé és hátsó. Méretileg ez ugyanaz lehet?
Hátsó keréken hol is lehet ilyen porvédő? Ez csak elöl fordulhat elő, minden olyan típuson ami nem alu fedéllel jött ki. Más a tengely méretezése is.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: kupi »

RR_ZOZY írta:Hali!

Dobfékes ETZ 250 első kerék bal csapágyhoz keresek porvédő lemezt, ilyent:

http://robogoalkatresz.odormotor.hu/alk ... _KEREK.php

Itt azt írják 150-esé és hátsó. Méretileg ez ugyanaz lehet?
Szia szerintem a TS 125 első is ilyen legalább is az enyémen már gyárilag ilyen van elöl(1985) évjárat.
Hátha így jobban találsz mivel kis Ts sok van ami bontodik.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Hali!

Dobfékes ETZ 250 első kerék bal csapágyhoz keresek porvédő lemezt, ilyent:

http://robogoalkatresz.odormotor.hu/alk ... _KEREK.php

Itt azt írják 150-esé és hátsó. Méretileg ez ugyanaz lehet?
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Alfa »

szediati írta:Az etz első teleszkópjában ugye a nagy rugón kívül csak az a pici rugó van ami alul van az összefogató csavarnál? Mert van szervízkönyvem abban a belső csőben is írnak valami rugót meg nem tom mit. Mellékelek képet, hogy nekem csak ez van benne.
Kép
Nekem is, és faszán működnek a telók...
szediati
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 58
Csatlakozott: 2013.02.26. 17:16
MZ-d típusa: etz250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: szediati »

Az etz első teleszkópjában ugye a nagy rugón kívül csak az a pici rugó van ami alul van az összefogató csavarnál? Mert van szervízkönyvem abban a belső csőben is írnak valami rugót meg nem tom mit. Mellékelek képet, hogy nekem csak ez van benne.
Kép
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 52 vendég