Futómű

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Kóborló
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2018.12.14. 18:40
MZ-d típusa: TS 125
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Kóborló » 2019.01.17. 10:52

Minden tanácsot szívesen vettem, hátha ragad rám valami, az olajon kívül is! :-k

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 989
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2019.01.17. 09:40

Az O-gyűrű is jó, ha nem kapsz rendes tömítést. 6x2 NBR. Korábbi alkatrészjegyzékekben még ez szerepel a fiberalátét helyett.

A felső pedig mindenképpen teleszkópszimerimlng legyen. A normál ajkai forgó, nem tengelyirányú mozgásra valók, hamar tönkremennek.
Tömítés szaküzletben keress, ne motorosboltban!

Avatar
kiszsebi
Kiszsebi Elnök Úr San (kőműves)
Kiszsebi Elnök Úr San (kőműves)
Hozzászólások: 2569
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2019.01.16. 22:29

Kóborló írta:
2019.01.16. 21:17
Köszönöm Zorka!
...
Rendesek vagytok, hogy ennyit foglalkoztok egy amatőrrel!
Nyugi, egy Amatőrrel nem foglalkozunk solat!

(remélem, mielőbb megismeted a csapatot és érteni fogod!)

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 171
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2019.01.16. 21:36

Kóborló írta:
2019.01.16. 21:17
Köszönöm Zorka! Először a Te javaslatodat próbálom ki. Már abban sem voltam biztos, hogy az O tömítés kívül vagy belül van, most megerősítést kaptam. Arra is gondoltam, lehet elég csak meghúzni az anyát, ha engedi. Egyébként csak az egyik telóm szivárog.
Rendesek vagytok, hogy ennyit foglalkoztok egy amatőrrel!
Hááát...
Át kell hogy értékeljem. Sajnos. ](*,)
Mégpedig ezért:
ETZ teleszkóp.gif
1 Nut for control tube
2 Upper clamping-head
3 Screw plug (with cap of plastic)
4 Steering bearing 6006
5 Lower clamping head
6 Compression spring
7 Protective bellows
8 Piston ring at supporting tube
9 Supporting tube
10 Slide tube
11 Guide tube
12 Protective cap
13 Radial seal ring 35x47x7
14 Check washer, thickness 2.0 mm, and lock ring
15 Valve plate, throttle and circlip
16 Cup for final stop
17 Compression spring for final stpp
18 Sealing washer

Sealing washer=Tömítő alátét

Vagyis, ha a meghúzás nem segít, akkor tényleg szét kell szedni. #-o
Mégegyszer elnézést a hibás tanácsért! :oops:
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Zorka 2019.01.16. 22:34-kor.

Kóborló
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2018.12.14. 18:40
MZ-d típusa: TS 125
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Kóborló » 2019.01.16. 21:17

Köszönöm Zorka! Először a Te javaslatodat próbálom ki. Már abban sem voltam biztos, hogy az O tömítés kívül vagy belül van, most megerősítést kaptam. Arra is gondoltam, lehet elég csak meghúzni az anyát, ha engedi. Egyébként csak az egyik telóm szivárog.
Rendesek vagytok, hogy ennyit foglalkoztok egy amatőrrel!

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 171
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2019.01.16. 17:51

Kóborló írta:
2019.01.16. 17:11
Ettől féltem. :oops: Nagyon köszönöm a linket! Ehhez képest a sarki boltban kaptam egy klingerit tömítést, igaz én kértem az összekötő pálca végére, az anya alá. No, ennyire vagyok képben!
Szia!
Javítva. #-o
A helyes eljárás föntebb található.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Zorka 2019.01.16. 22:43-kor.

Kóborló
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2018.12.14. 18:40
MZ-d típusa: TS 125
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Kóborló » 2019.01.16. 17:11

Ettől féltem. :oops: Nagyon köszönöm a linket! Ehhez képest a sarki boltban kaptam egy klingerit tömítést, igaz én kértem az összekötő pálca végére, az anya alá. No, ennyire vagyok képben!

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 989
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2019.01.16. 15:19


Kóborló
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2018.12.14. 18:40
MZ-d típusa: TS 125
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Kóborló » 2019.01.16. 13:50

Jut eszembe, ha az anyát leoldom, az összekötő pálca nem csúszik vissza a teloba? Gondolom, ha minden rendben, amíg kicserélem a tömítést több olaj fog kifolyni a csavar mellett, de ez hanyagolható.

Kóborló
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2018.12.14. 18:40
MZ-d típusa: TS 125
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Kóborló » 2019.01.16. 12:19

Köszönöm a választ! Korábban letöltöttem egy szerelési könyvet, de olyan apró ábrát mutat, nem tudtam az alkatrészeit beazonosítani.

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 989
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2019.01.16. 11:16

Kóborló írta:
2019.01.16. 10:32
Hali! TS 125-nél a téli leállítás után, hidegben, az első lengéscsillapító alsó szárából szivárog az olaj. Hetente kb. 2-3 csepp. Ez tavaly is előfordult, de nyáron teljesen megszűnt, ezért nem foglalkoztam vele. A 2-3 csepp még belefér vagy javításra szorul a telo, mit gondoltok?
Az alsó rögzítőanya tömítése szivárog. Én cserélném szezon előtt inkább, mint közben. ETZ alkatrészként fogsz találni (azonos)

Kóborló
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2018.12.14. 18:40
MZ-d típusa: TS 125
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Kóborló » 2019.01.16. 10:32

Hali! TS 125-nél a téli leállítás után, hidegben, az első lengéscsillapító alsó szárából szivárog az olaj. Hetente kb. 2-3 csepp. Ez tavaly is előfordult, de nyáron teljesen megszűnt, ezért nem foglalkoztam vele. A 2-3 csepp még belefér vagy javításra szorul a telo, mit gondoltok?

Avatar
Melák
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 91
Csatlakozott: 2007.12.08. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251,150, Ural
Tartózkodási hely: Inárcs

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Melák » 2019.01.03. 21:51

Szevasztok! 18-as, tárcsafékes ETZ első kerékhez jó a 160mm hosszú küllő?

metalmuvek
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2018.06.09. 12:29
MZ-d típusa: TS 125

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: metalmuvek » 2018.08.12. 11:47

Danke Dir, mein Freund!

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 989
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.08.12. 11:43

Csatári-féle utángyártott:

Fej átm. 10mm
Szár átm. 6mm
Teljes hossz 18.5mm

metalmuvek
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2018.06.09. 12:29
MZ-d típusa: TS 125

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: metalmuvek » 2018.08.12. 11:02

Sziasztok. Köszönöm nektek a válaszokat. Szerintem maradok az alunál, hátul még a gyári van fent.

MÁS: Tegnap szétpattintottam az első kereket, kifűztem a küllőket és förmedvényekhez lett szerencsém. A küllőanyák ránézésre is kisebb fejűek, mint hátul. (Ezért kérdeztem tegnap itt, hogy elől és hátul a küllőanyák minden mérete egyforma-e.) A fej átmérője 9 mm (pontosan 9,2 mm), a teljes hossza 16 mm. A menet értelemszerűen stimmel. Úgy gondolom, hogy ez biztosan nem MZ TS 125-höz való küllőanya.

Kérlek, hogy erősítsetek meg a méreteket illetően.

Köszönöm, Metál

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2341
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: z25z » 2018.08.12. 10:44

Nekem a spanyol acél verzió van, egy atomvillanást is kibír :-D Ez volt fent amikor akkorát estem vele, hogy az első villa is behajlott, de a felninek kutya baja. Viszont nagyon hajlamos rozsdásodni, tehát döntse el mindenki, melyik ujját harapja....

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 989
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.08.11. 23:37

Van alu TWN pl itt http://mz-b.hu/egyeb-univerzalis-felni- ... ch=1.60x18

De a spanyol felniről sem hallottam rosszakat "offtopic" körökből: http://mz-b.hu/egyeb-univerzalis-felni- ... ch=1.60x18 (ez krómozott acél)

metalmuvek
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2018.06.09. 12:29
MZ-d típusa: TS 125

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: metalmuvek » 2018.08.11. 20:09

Hol érdemes jó minőségű felnit (abroncsot) venni?
Aluminiumot. 1,6 x 18

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 989
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.08.11. 19:27

metalmuvek írta:
2018.08.11. 18:46
aronpfabian írta:
2018.08.11. 18:33


Első 1.6 hátsó 1.85
Köszi! Még annyi hogy a küllőanyák minden mérete azonos elől és hátul?
Igen.

metalmuvek
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2018.06.09. 12:29
MZ-d típusa: TS 125

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: metalmuvek » 2018.08.11. 18:46

aronpfabian írta:
2018.08.11. 18:33
metalmuvek írta:
2018.08.11. 16:24
Sziasztok, megmondanátok, hogy a TS 125-nek mekkorák a felniméretei? 1,6 vagy 1,85? Vagy az első kerék 1,6 a hátsó pedig 1,85? Vagy hogy működik ez?
Ma kiderült, hogy elég csúnyán megpukkantották az első kerekem felnijét és legjobb lenne, ha vásárolnék helyette egy újat.
A hátsót kicentíroztattam, azt mondta a pali, hogy szépen fut.
Köszi, Metal


Névtelen.png
Első 1.6 hátsó 1.85
Köszi! Még annyi hogy a küllőanyák minden mérete azonos elől és hátul?

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 989
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.08.11. 18:33

metalmuvek írta:
2018.08.11. 16:24
Sziasztok, megmondanátok, hogy a TS 125-nek mekkorák a felniméretei? 1,6 vagy 1,85? Vagy az első kerék 1,6 a hátsó pedig 1,85? Vagy hogy működik ez?
Ma kiderült, hogy elég csúnyán megpukkantották az első kerekem felnijét és legjobb lenne, ha vásárolnék helyette egy újat.
A hátsót kicentíroztattam, azt mondta a pali, hogy szépen fut.
Köszi, Metal


Névtelen.png
Első 1.6 hátsó 1.85

metalmuvek
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2018.06.09. 12:29
MZ-d típusa: TS 125

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: metalmuvek » 2018.08.11. 16:24

Sziasztok, megmondanátok, hogy a TS 125-nek mekkorák a felniméretei? 1,6 vagy 1,85? Vagy az első kerék 1,6 a hátsó pedig 1,85? Vagy hogy működik ez?
Ma kiderült, hogy elég csúnyán megpukkantották az első kerekem felnijét és legjobb lenne, ha vásárolnék helyette egy újat.
A hátsót kicentíroztattam, azt mondta a pali, hogy szépen fut.
Köszi, Metal

Névtelen.png

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 171
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.07.04. 21:23

nemethur írta:
2018.07.04. 19:58
SZia! Évente 2x-3x meg lett kergetve. Nem voltak ilyen gondjai.
Sztenderen van a motor. Lesúlyozod a hátulját, hogy elemelkedjen az elsőkerék. Nem fogod a kormányt, de jól megpörgeted a kereket. Ha egyenletesen fut, akkor valószinűleg jó. Kerék elejét mindkét oldalról megtámasztod. Kormánnyal ide-oda mozgatod. Kotyog? Hol? Blokkolod az elsőkereket. Meglökdösöd előre-hátra. Mit csinál?

nemethur
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2018.07.03. 20:00
MZ-d típusa: es 125 trophy

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: nemethur » 2018.07.04. 19:58

SZia! Évente 2x-3x meg lett kergetve. Nem voltak ilyen gondjai.

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 171
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.07.04. 19:38

nemethur írta:
2018.07.04. 19:22
Ezeken már tulvagyunk, rendben vannak. Csak festés miatt lett szétszedve. Én a teleszkopokra gyanakszom. Kifolyhatott az olaj?
Szia!
Ha évtizedeket állt, Nyilván leeresztett a gumi és féloldalasra nyomódott. Ez jódarabig tud szitálni és rázni. Sztenderen az ES is az első kerékre támaszkodik. Ha elég öreg a gumi, és újrafújod, valamelyik szál is könnyen elszakadhat.
A telót könnyű ellenőrízni. Csak hirtelen megnyomod lefelé a motort. Csillapít, szörcsőg, szorul? Telószilentek?

nemethur
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2018.07.03. 20:00
MZ-d típusa: es 125 trophy

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: nemethur » 2018.07.04. 19:22

Ezeken már tulvagyunk, rendben vannak. Csak festés miatt lett szétszedve. Én a teleszkopokra gyanakszom. Kifolyhatott az olaj?

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 989
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.07.04. 19:06

nemethur írta:
2018.07.04. 18:24
Sziasztok! Nemrég örököltem egy 125-ös trophyt . Fiam és a barátja felujitották,de a kormányával nem birunk. Az lenne a kérdésem hogy mitöl szitál. Egyszerüen nem lehet egyenesen megtartani. Aválaszokat elöre is köszönöm!
Sokmindentől szitálhat. Laza küllők vagy sérült felni (esetleg csálén felszerelt gumi) az első ötletem.

A lengővillák bronzperselyeit rendszeresen kenni kell, ezt gyakran elmulasztották a tulajdonosok. Ha kotyog valamelyik, csere és rendszeres karbantartás! (pl. http://mz-b.hu/mz-es-univerzalis-lengov ... %20persely )

A vázösszehúzó csavarokat a segédváz felfogatásánál 50 Nm-rel kell meghúzni különben az is lelazulhat, kikophat, ettől nyeklik-nyaklik az egész motor Kép

nemethur
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2018.07.03. 20:00
MZ-d típusa: es 125 trophy

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: nemethur » 2018.07.04. 18:24

Sziasztok! Nemrég örököltem egy 125-ös trophyt . Fiam és a barátja felujitották,de a kormányával nem birunk. Az lenne a kérdésem hogy mitöl szitál. Egyszerüen nem lehet egyenesen megtartani. Aválaszokat elöre is köszönöm!

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 423
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: csoka » 2018.06.06. 10:25

Ez egy régebbi tipus.A felső rögzítőszem alján kell lenni egy kis csapszegnek,ezt üsd ki,és fel tudod újítani.Egy fontos dolog,hogy összenyomásra csillapít,vagy széthúzásra.Mind kettőnek egyforma irányba kell csillapítania,mert ha különbözőek elcsavarják a lengővillát.Ne kérdezd miért volt két fajta belőle,mert nem tudom.Csak ötlet,talán trophy első lehetett az ellentétes csillapítású…

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 613
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell » 2018.06.05. 04:51

Szia, ha a szelepje, valamint a szár és a szimmeringház nincs szétkopva több mint jó felújítási alap.

Daright
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2018.06.02. 12:55

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Daright » 2018.06.04. 21:06

Köszi!
Szerintetek szerezzek úgymond eredetit vagy ez is megfelel ? :-k

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 613
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell » 2018.06.03. 19:23

Szia, ilyenek voltak a ts-emem, még egy különbözés, a teló alján a gyári számnál, nem ifa, hanem renak felirat volt benne.

Daright
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2018.06.02. 12:55

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Daright » 2018.06.02. 13:10

Üdv!
Elkezdtem felújítani a 125-ös etz-m és szédszettem a hátsó teleszkópot,de ezen nem olyan volt mint a többi etz-men. Tudtommal a felső szem alatt kellene lenni egy anyának nem?
34319830_10212378704524014_134290854113181696_n.jpg
A 34319830_10212378704524014_134290854113181696_n.jpg csatolmány már nem érhető el.

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 989
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.05.23. 08:27

motrosmano írta:
2018.05.23. 07:23
:-#
csoka írta:
2018.05.15. 10:57
Én Magyart vettem kb.5-6 éve ETZ125-höz.A rugó nagyon kemény,az eredetivel összehasonlítva kevőesebb menettel van tekerve.A belsejébe dugható műanyagcsővet gumikalapáccsal kellett beleverni...Mondok róla jót is,még mindig fényes.
Köszi! Nálam simán belement a műanyag cső, de megizadtam mire összenyomtam a rúgót, hogy be tudjuk tenni a félkör műanyagokat! :D

Azt tudja valaki, hogy az ETZ és a TS első teleszkóp krómozott szára megegyezik-e?
Az egész lengéscsillapító betét megegyezik. A külső rugókból van többféle.

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 155
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.05.23. 07:23

:-#
csoka írta:
2018.05.15. 10:57
Én Magyart vettem kb.5-6 éve ETZ125-höz.A rugó nagyon kemény,az eredetivel összehasonlítva kevőesebb menettel van tekerve.A belsejébe dugható műanyagcsővet gumikalapáccsal kellett beleverni...Mondok róla jót is,még mindig fényes.
Köszi! Nálam simán belement a műanyag cső, de megizadtam mire összenyomtam a rúgót, hogy be tudjuk tenni a félkör műanyagokat! :D

Azt tudja valaki, hogy az ETZ és a TS első teleszkóp krómozott szára megegyezik-e?

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 423
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: csoka » 2018.05.15. 10:57

Én Magyart vettem kb.5-6 éve ETZ125-höz.A rugó nagyon kemény,az eredetivel összehasonlítva kevesebb menettel van tekerve.A belsejébe dugható műanyagcsővet gumikalapáccsal kellett beleverni...Mondok róla jót is,még mindig fényes.

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 155
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.05.14. 09:28

Helló!

TS hátsó lengéscsillapítók javítok, elég lestrapáltak már a külső rúgók (van vagy 4 pár de nincs közte két egyforma hosszúságú).
Nézegettem netem, találtam is, de nem tudom melyik vállalható a magyar, a taiwani vagy az indiai?
És mi a különbség a 250-s és 125/150-s ETZ-jé között, már mint méretileg?

pl ezek között:
http://www.simson-keletimotor-alkatresz ... BCls%C5%91
http://www.simson-keletimotor-alkatresz ... BCls%C5%91

torokb
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 127
Csatlakozott: 2008.05.03. 15:54
Tartózkodási hely: Péteri

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: torokb » 2018.04.23. 14:42

Zorka írta:
2018.04.19. 20:25
Szia!
Jől gondolod. van még egy rögzítőgyűrű is a belső oldalon ( ábrán 13). Az áttétel 12X24 fog. (ábrán 4-14)
Üdv: Zorka
Húúú nagyon nem értettem hogy miért nem áll össze. Aztán rájöttem, hogy a hátsó lánckeréköntvényemről le van esztergálva a felület ahova a sebességmérő kihajtás koszorúját tenném :)) Az öntvény körben ki van furkálva, és teljesen ki is van egyensúlyozva. Valaki versenyzésre használhatta korábban.

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 171
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.04.19. 20:25

torokb írta:
2018.04.19. 18:41
Szervusztok!

ETZ 250-es motor km óra hajtását rakom össze, évek óta nem volt benne a motorban.
Jól gondolom hogy az óra hajtás fogaskoszorújának a hátsó lánckerék esztergált felületére kell felcsúsznia?
Amit sikerült szerezni fogaskoszorú, annak az átmérője kisebb mint ami felmegy... lehet hogy ez 125/150-es ETZ-hez való fogaskerék?

üdv: Bence
Szia!
Jől gondolod. van még egy rögzítőgyűrű is a belső oldalon ( ábrán 13). Az áttétel 12X24 fog. (ábrán 4-14)
pic_show.jpg
Üdv: Zorka

torokb
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 127
Csatlakozott: 2008.05.03. 15:54
Tartózkodási hely: Péteri

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: torokb » 2018.04.19. 18:41

Szervusztok!

ETZ 250-es motor km óra hajtását rakom össze, évek óta nem volt benne a motorban.
Jól gondolom hogy az óra hajtás fogaskoszorújának a hátsó lánckerék esztergált felületére kell felcsúsznia?
Amit sikerült szerezni fogaskoszorú, annak az átmérője kisebb mint ami felmegy... lehet hogy ez 125/150-es ETZ-hez való fogaskerék?

üdv: Bence

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 171
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.04.06. 08:02

Alatibi írta:
2018.04.05. 21:04
Sziasztok! Nekem egy 250/2 MZ Trophym van, ott tartok a felújításban hogy a lengővillákat szeretném kiszerelni. Levettem az anyákat a tengelyvégekről, és kivettem a csavarokat, de a tengely meg sem mozdul. Ebben kérném a segítségeteket. Előre is köszönöm.
Szia! Akkor már csak a rozsda tartja. Csavarlazító, kalapács, melegítés. Ha a tengelyt ütöd, használj bronzot és vigyázz a menetre. (Csavart alátét nélkül vissza szintbe, amíg a tengely meg nem mozdul) A lengőkarperselyek két oldalán porvédőgumi van. Hamar tönkremehetnek, ha nem vigyázol.
Üdv: Zorka

Alatibi
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2018.03.21. 18:01
MZ-d típusa: Trophy 250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Alatibi » 2018.04.05. 21:04

Sziasztok! Nekem egy 250/2 MZ Trophym van, ott tartok a felújításban hogy a lengővillákat szeretném kiszerelni. Levettem az anyákat a tengelyvégekről, és kivettem a csavarokat, de a tengely meg sem mozdul. Ebben kérném a segítségeteket. Előre is köszönöm.

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 155
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.03.24. 21:33

Helló!

Segítsetek légyszi! Van egy tartalék kis TS hátsó lengővillám amit rendbe szeretnék rakni. Sajnos elég rozsdás a szilentpersely belülről így úgy döntöttem kicserélem. TS-hez nem kaptam csak ETZ-éjét (bár nem tudom van-e eltérés). Normálisnak számít-e az, hogy a persely belsőátmérője 0,5 mm-rel nagyobb a lengővilla tengelynél (előbbinél 18,5 mm-t, utóbbinál 18 mm-t mértem)? Nem hinném, hogy ilyen laza illesztésnek kellene lenni-e! Pár oldallal visszáb még dörzsárat is emlegettek! Néhány javaslatot sem vennék zokon, honnét tudok normálisat beszerezni!
Köszi a válaszokat előre is!
Üdv.: Jani

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 423
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: csoka » 2018.03.19. 22:00

Érdemes cserélni.3-4 000Ft-ért már kapsz olyan felújitót,amiben jó minőségű a műanyag dugattyú.Érdemes megnézni a régit,félre van-e kopva,mennyivel kisebb,mint az új...stb.

Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 214
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Athem » 2018.03.19. 11:04

Érdeklődnék, mivel ETZ első teleszkóp felújítása előtt állok, értelem szerűen bevásároltam szimeringeket, meg olajat.
Kérdésem annyi volna, hogy: A vezetőcsőben levő műanyag olajszelep gyűrűt mikor érdemes cserélni? Illetve a támcsőn levő műanyag gyűrűt (a dugattyún) repedés, és kopás esetén érdemes azt is cserélni?

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 613
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell » 2017.12.20. 07:51

Jól néz ki... ;-)

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 154
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2017.12.19. 20:58

sell írta:Köszi, a tippet. ;-)


Kép


Kép


Kép

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 613
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell » 2017.12.16. 21:37

Köszi, a tippet. ;-)

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 154
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2017.12.16. 12:08

sell írta:=D> Grat, hol sikerült hozzájutni?
Jófogáson árul egy szegedi csóka, van neki több darab is. Ha kell, szerintem csapj le rá Te is, amíg van neki

https://auto.jofogas.hu/csongrad/Etz_la ... 917893.htm

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 7 vendég