Futómű

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
szediati
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 58
Csatlakozott: 2013.02.26. 17:16
MZ-d típusa: etz250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: szediati » 2020.06.11. 20:32

Igazából elcsúszás volt kb 10km/h val és a motor is csuszott velem emiatt kb 1.5métert. Kormány picit ferdén áll de a telók nincsenek elhajolva mert kilazitottam őket és körbe tudom forgatni a villa hídban őket

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2782
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2020.06.09. 22:13

szediati írta:
2020.05.31. 12:59
Egyébként a kormány kifli az két részből van ugye? Mert ha igen akkor ha eldől a motor és a kormányra ráesik akkor a kifli el tud egymáshoz képest tekeredni ha jol gondolom
Ahhoz nem eldőlés kell hanem egy kiadós esés motorozás közben!
Vagy ha mégis, akkor nincsenek a csavarok rendesen meghúzva!

szediati
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 58
Csatlakozott: 2013.02.26. 17:16
MZ-d típusa: etz250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: szediati » 2020.05.31. 12:59

Egyébként a kormány kifli az két részből van ugye? Mert ha igen akkor ha eldől a motor és a kormányra ráesik akkor a kifli el tud egymáshoz képest tekeredni ha jol gondolom

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 662
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell » 2020.05.31. 12:53

Szia, általában a középsőt nem szükséges.

szediati
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 58
Csatlakozott: 2013.02.26. 17:16
MZ-d típusa: etz250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: szediati » 2020.05.31. 12:48

A középső nagy csavart is ami 36 os kulcsal nyitható vagy csak a két teló csavart és alul a két 8 as csavart ami a teló szárakat még tartja

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 662
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell » 2020.05.31. 12:27

Szia, első körben lazitsd fel a kormánykiflik csavarjait és hintáztasd meg erősen (nyomkodd meg) az elejét, hátha csak elcsavarodott, ha nem deformálódott semmi Így visszaáll.

szediati
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 58
Csatlakozott: 2013.02.26. 17:16
MZ-d típusa: etz250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: szediati » 2020.05.31. 11:19

Sziasztok. Sajnos a saját hülyeségemből kifolyólag felborultam az etz 250 motorommal. Vizes fehér aszfalton első féket behuztam kanyar előtt és már ment is az eleje én meg a bal odalamra estem motorral együtt. Lábtartó felhajlott illetve a kormányom picit ballra áll mikor egyenesen megyek. A teleszkóp picit szorul azóta rugózásnál. Nem látni semmit hogy mi deformálódhatott el. Járt már igy valaki? Mit nézzek meg rajta? Köszönöm

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 662
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell » 2020.05.31. 11:13

Hali, csak a kérdezem, a megfogalmazásodból az jön le nekem, hogy az első telóról van szó. Amennyiben ezt kérdezted, 2,3dl teleszkóp olaj kell bele.

Pióca81
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2020.05.30. 14:26
MZ-d típusa: etz 125

Futómű

Hozzászólás Szerző: Pióca81 » 2020.05.30. 14:33

Sziasztok!
Az mz etz 125-ős teleszkópba mennyi olaj kell, és hova?
(Eresztett ezért kicseréltem benne mindent, ami a javító készletbe volt.)

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2533
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: bambi » 2020.05.03. 18:29

Ha nincs nyom akkor lehet egyengetni őket.

Avatar
csitni
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2018.04.10. 21:18
MZ-d típusa: etz250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: csitni » 2020.05.03. 10:32

A teleszkóp lehet görbe de nem látszik rajta semmi. A fennti rögzítőcsvarokat kicsavartam illetve oldalt a kormánykiflin is kilazítottam a csavarokat és megpróbáltam körbeforgatni a teleszkópszárakat. A jobboldali nehezen de körbeforgott a bal viszont nem. Megszorul egy ponton. Mindegy merre forgatom. Közben meg látszik, hogy igazodik a kerék erre arra. Szóval nem tűnik jónak. De külsérelmi nyomot nem látok rajta.

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2533
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: bambi » 2020.05.02. 17:09

csitni írta:
2020.05.02. 16:39
Ja bocsánat. Elfelejtettem írni,hogy 250 es etz ről van szó
Valószínű,hogy görbe benne valami,akár a szár vagy a kormány kifli,csak eddig össze volt forgatva hogy egyenesen legyen de attól még göbe marad.

Avatar
csitni
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2018.04.10. 21:18
MZ-d típusa: etz250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: csitni » 2020.05.02. 16:39

Ja bocsánat. Elfelejtettem írni,hogy 250 es etz ről van szó

Avatar
csitni
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2018.04.10. 21:18
MZ-d típusa: etz250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: csitni » 2020.05.02. 16:37

Szervusztok!

Szétszedtem az első futóművet. Teleszkópok ki, kormány szétszedve. A két egységet ami összefogja a teleszkópokat szintén szétszedtem. Lefestettem amit le akartam ez részletkérdés. Viszont az összeszerelésnél valami nem klappol. Azt gondoltam ha visszarakom a telókat automatikusan egyenesre beáll az egész. Viszon a műszerfal balra néz a kerék meg jobbra és egyenlőre nem jövök rá miért. Hogy tudom ezt beállítani?
Ha valaki tud segíteni kérem ne tartsa magában.
Köszönöm

Avatar
Thomas_Hun
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 103
Csatlakozott: 2012.03.09. 17:50
MZ-d típusa: Mz ETZ 250
Tartózkodási hely: Sopron

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Thomas_Hun » 2020.04.27. 20:28

Szia.

Valóban! Köszönöm!
Nem néztem szét, mielőtt feltettem a kérdést. Sikerült megoldanom.

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 267
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2020.04.25. 20:53

Thomas_Hun írta:
2020.04.23. 17:28
Etz hátsó teleszkópjába ezt a tömítő gyűrűt hol lehet beszerezni ?
Szia!
Pár hozzászólással lentebb pont erről volt szó! :wink:
sell írta:
2019.08.27. 20:07
Szerző: sell
Sziasztok, a keresett gumialkatrész simán helyettesíthető O gyűrűvel aminek a mérete 25*2.5 mm. És természetesen olajálló gumiból kell legyen. Az meg hogy új állapotban kerek keresztmetszetű, ne zavarjon senkit, majd ha pár év után újból szét lessz szedve, addigra majd már az is négyzet keresztmetszetű lesz.

Avatar
Thomas_Hun
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 103
Csatlakozott: 2012.03.09. 17:50
MZ-d típusa: Mz ETZ 250
Tartózkodási hely: Sopron

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Thomas_Hun » 2020.04.23. 17:28

Etz hátsó teleszkópjába ezt a tömítő gyűrűt hol lehet beszerezni ?
Csatolmányok
USER_SCOPED_TEMP_DATA_MSGR_PHOTO_FOR_UPLOAD_1587654682902_6659106387117133421.jpeg

Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1053
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: Kétkerekű
Tartózkodási hely: Börgöndpuszta

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Matthej01 » 2020.03.16. 08:38

Túl sokáig tartott felrakni. Valahogy csak megbírkózok ám a tudattal, hogy nem szar!

Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2646
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2020.03.14. 20:31

Matthej01 írta:
2020.03.14. 11:45
Végre sikerült villa merevítőt kerítenem. Nehéz lesz megszokni, hogy kanyarban nem nyeklik mint a colostok meg recseg az első sárpofozó! :lol:
Hát akkor szedd le! :mrgreen:

Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1053
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: Kétkerekű
Tartózkodási hely: Börgöndpuszta

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Matthej01 » 2020.03.14. 11:45

Végre sikerült villa merevítőt kerítenem. Nehéz lesz megszokni, hogy kanyarban nem nyeklik mint a colostok meg recseg az első sárpofozó! :lol:

Avatar
Thomas_Hun
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 103
Csatlakozott: 2012.03.09. 17:50
MZ-d típusa: Mz ETZ 250
Tartózkodási hely: Sopron

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Thomas_Hun » 2020.01.06. 18:19

Igen, valoban, a rovidebb az ts. Tevedes tortent es rosszat kaptam.
Koszonom !

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 250
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2020.01.05. 13:38

Thomas_Hun írta:
2020.01.05. 13:07
Melyik a kis etz hatso villaja ?
Szerintem a hosszabb.
A rövidebb az a kis Ts-é.

Avatar
Thomas_Hun
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 103
Csatlakozott: 2012.03.09. 17:50
MZ-d típusa: Mz ETZ 250
Tartózkodási hely: Sopron

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Thomas_Hun » 2020.01.05. 13:07

Melyik a kis etz hatso villaja ?
Csatolmányok
1578222559230887607485337794638.jpg
20200105_120426.jpg

Alibiman
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2019.12.14. 18:00
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Koppan a teló

Hozzászólás Szerző: Alibiman » 2019.12.18. 00:32

Akkor megnyugodtam. :-)
Zorka írta:
2019.12.17. 21:17
Alibiman írta:
2019.12.17. 12:15
Az mitől van, hogy ha szenderen erősen megnyomogatom a motor elején, visszatéréskor tompa koppanó hangot ad? Ha nem sztenderen van, akkor nincs ez a hang.
Mert végállásban felkoppan. Ez több mint 30 éve is így volt vadonat új korában.

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 250
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Koppan a teló

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2019.12.17. 21:17

Alibiman írta:
2019.12.17. 12:15
Az mitől van, hogy ha szenderen erősen megnyomogatom a motor elején, visszatéréskor tompa koppanó hangot ad? Ha nem sztenderen van, akkor nincs ez a hang.
Mert végállásban felkoppan. Ez több mint 30 éve is így volt vadonat új korában.

Alibiman
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2019.12.14. 18:00
MZ-d típusa: ETZ250

Koppan a teló

Hozzászólás Szerző: Alibiman » 2019.12.17. 12:15

Az mitől van, hogy ha szenderen erősen megnyomogatom a motor elején, visszatéréskor tompa koppanó hangot ad? Ha nem sztenderen van, akkor nincs ez a hang.

Avatar
Thomas_Hun
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 103
Csatlakozott: 2012.03.09. 17:50
MZ-d típusa: Mz ETZ 250
Tartózkodási hely: Sopron

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Thomas_Hun » 2019.12.13. 20:04

Üdv!

Van aki már keményített első teleszkópokat?
Ha igen, hogyan ?

Avatar
Melák
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 101
Csatlakozott: 2007.12.08. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251,150, Ural
Tartózkodási hely: Inárcs

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Melák » 2019.11.02. 21:54

Hello!
Ez a fajta kerékagy ismerős valakinek? 16" ráf, gyári kivitelben. Az, hogy olyan "peremes" az agy lánckerék felőli oldala szokatlan nekem. Ez ES típus kereke lenne?
CAM01378.jpg
CAM01380.jpg

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 662
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell » 2019.09.01. 18:37

Péntek este tudtam időt szakítani, hogy összerakjam a telókat, kipróbálni, már csak egy rövid kör erejéig maradt idő, tegnap is melóztam, de ma sikerült a kellemeset a hasznossal ötvözni, így már majd 100 km van az előfeszítős telókban. Röviden: öröm és boldogság... ;-) volt kétszemélyes út is, nagyon jó így a motor.
Csatolmányok
tmp-cam-941884112.jpg

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 662
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell » 2019.08.28. 20:15

És természetesen, nem a hangszórókra gondoltam... ;-)

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 662
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell » 2019.08.28. 20:14

Egy kis mókolás, amire már régóta vágytam.
Csatolmányok
tmp-cam-1024631735.jpg
Előfeszítő

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 662
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell » 2019.08.27. 20:07

Sziasztok, a keresett gumialkatrész simán helyettesíthető O gyűrűvel aminek a mérete 25*2.5 mm. És természetesen olajálló gumiból kell legyen. Az meg hogy új állapotban kerek keresztmetszetű, ne zavarjon senkit, majd ha pár év után újból szét lessz szedve, addigra majd már az is négyzet keresztmetszetű lessz.

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2782
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2019.08.02. 19:41

Én személy szerint a csehet ajánlom. De az 2cm-rel hosszabb, le fognak érni a kerekeid közép sztenderen. (Sztendert meghosszabbítva a jelenség megszűnt.)
Az én motoromon az van már lassan tíz éve, és asszonnyal csomagokkal együtt sem volt panasz.
Az meg hogy ,,üt" az nálad nem tudom mit takar, de a max 10 centis rugó úttól sok pihe puha francia autós kényelmet ne várj. :wink:

Lumpy
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2019.06.02. 19:31
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe E

Új hátsó rugóstag

Hozzászólás Szerző: Lumpy » 2019.07.28. 21:50

Sziasztok!

A hátsó rugóstag sajnos nem lett az igazi, pedig 5W olajat kapott, de továbbra is baromi kemény, üt. Pedig ki lett pucolva stb.
Vennék rá új hátsó rugóstagokat.
A kérdésem az lenne, hogy az elérhető (újonnan kínált) hátsó rugóstagokból melyik típus az ajánlott?
Van gyárinak mondott (német), gyárinak kinéző török (Kanuni), gyárinak kinéző taiwani, illetve az 5 fokozatban állítható cseh.
ETZ 250-ről van szó. Túrázásra használnám, néha 2 személlyel. Fontos, hogy a 70 kilóm alatt se üssön, legyen kemény.
Ja és ezek egy az egyben beszerelhetők? (pl. a cseh)

Köszi a tippeket!!

Lumpy
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2019.06.02. 19:31
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe E

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Lumpy » 2019.06.30. 23:30

z25z írta:
2019.06.17. 17:40
Áhhh, régen volt, hogy csináltam, de egy viton "O" gyűrűt tettem oda. Igaz annak a profilja más volt, a keresztmetszete kör volt és nem úgy mint a gyárinak (négyzet), de tette a dolgát. Nem emlékszem a méretre sajnos és nem is jegyeztem fel :-( marad a méricskélés.
Köszi!
24.6x3.6 mm viton O gyűrű lett végül vásárolva, ez kicsit szorul a teleszkóp csőben, valamint túl magas is, ezért kis esztergán lett félbevágva (és 1-1 fél belerakva a telóba).
Ezt a méretet itt hagyom, hátha valakinek később támpont lehet :D

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: z25z » 2019.06.17. 17:40

Áhhh, régen volt, hogy csináltam, de egy viton "O" gyűrűt tettem oda. Igaz annak a profilja más volt, a keresztmetszete kör volt és nem úgy mint a gyárinak (négyzet), de tette a dolgát. Nem emlékszem a méretre sajnos és nem is jegyeztem fel :-( marad a méricskélés.

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 267
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Hátsó rugóstag szimering

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2019.06.17. 13:20

Lumpy írta:
2019.06.16. 21:24
Lumpy írta:
2019.06.16. 00:02
Sziasztok!

ETZ 250 Hátsó rugóstag szerelésben vagyok benne.
A régi szimeringet nagy nehezen sikerült kiszedni. A kérdésem, az, hogy a képen látható felső kis perem levehető-e és le kell-e venni mielőtt az új szimeringet bele teszem?
Félek,, hogy mire a helyére bekerül a perem szétbarmolja az oldalát és nem fog jól tömíteni. Az alatta lévő gumi gyűrűt (mármint ami a fém pogácsa körül,a szimeringhez képest lejjebb van) lehet cserélni? Sajnos nincs valami jó állapotban.
Illetve az 5W vagy a 10W olaj javasolt inkább a hátsó rugóstagba?
Köszi előre is a válaszokat.

IMG_20190615_203355_Sz.jpg

Üdv, Lumpy
Kérdésem mostmár az lenne, hogy a képen jelölt gumit hol tudnám beszerezni? Egyik webshopban sem találtam meg, sajnos ami benne van eléggé elrongyolódott már. Előre is köszönöm a tippeket.

IMG_20190615_203406_sz.jpg
Ez engem is érdekelne, annyit tudok, hogy külön nem lehet kapni!
Max így:
https://www.gabors-mz-laden.de/index.ph ... 3/38503/c/_/_/?_
Esetleg, ha tudja valaki a pontos méretét és az anyagát lehetne gyártatni vagy tömítés technikai boltba szerencsét próbálni, hátha akadna valami ami megegyezne ezzel!
Én csomót szétbontottam mire lett kettő ami elfogadható állapotban volt, nem ajánlom senkinek se elég időigényes és költséges mulatság!

Lumpy
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2019.06.02. 19:31
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe E

Re: Hátsó rugóstag szimering

Hozzászólás Szerző: Lumpy » 2019.06.16. 21:24

Lumpy írta:
2019.06.16. 00:02
Sziasztok!

ETZ 250 Hátsó rugóstag szerelésben vagyok benne.
A régi szimeringet nagy nehezen sikerült kiszedni. A kérdésem, az, hogy a képen látható felső kis perem levehető-e és le kell-e venni mielőtt az új szimeringet bele teszem?
Félek,, hogy mire a helyére bekerül a perem szétbarmolja az oldalát és nem fog jól tömíteni. Az alatta lévő gumi gyűrűt (mármint ami a fém pogácsa körül,a szimeringhez képest lejjebb van) lehet cserélni? Sajnos nincs valami jó állapotban.
Illetve az 5W vagy a 10W olaj javasolt inkább a hátsó rugóstagba?
Köszi előre is a válaszokat.

IMG_20190615_203355_Sz.jpg

Üdv, Lumpy
Kérdésem mostmár az lenne, hogy a képen jelölt gumit hol tudnám beszerezni? Egyik webshopban sem találtam meg, sajnos ami benne van eléggé elrongyolódott már. Előre is köszönöm a tippeket.
IMG_20190615_203406_sz.jpg

Lumpy
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2019.06.02. 19:31
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe E

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Lumpy » 2019.06.16. 14:40

z25z írta:
2019.06.16. 11:47
Emlékeim szerint igen, azt le kell venni, különben alá sem tudod tuszakolni az újat. 2,5W gyárilag én 5W-nél nem mennék feljebb, egyszer tettem bele 15W-t és mentem 20 km-t, rosszabb volt, mintha seggbe kúrtak volna :twisted:
Köszönöm a választ, közben a gyakorlat is rávezetett a megoldásra és szétszedtem :D
Az enyém is seggberugós volt, valami öreg sűrű ótvar olaj volt benne, de majd most kap a fent említettek közül valamelyiket, remélem ezután élmény lesz menni vele :mrgreen:

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: z25z » 2019.06.16. 11:47

Emlékeim szerint igen, azt le kell venni, különben alá sem tudod tuszakolni az újat. 2,5W gyárilag én 5W-nél nem mennék feljebb, egyszer tettem bele 15W-t és mentem 20 km-t, rosszabb volt, mintha seggbe kúrtak volna :twisted:

Lumpy
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2019.06.02. 19:31
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe E

Hátsó rugóstag szimering

Hozzászólás Szerző: Lumpy » 2019.06.16. 00:02

Sziasztok!

ETZ 250 Hátsó rugóstag szerelésben vagyok benne.
A régi szimeringet nagy nehezen sikerült kiszedni. A kérdésem, az, hogy a képen látható felső kis perem levehető-e és le kell-e venni mielőtt az új szimeringet bele teszem?
Félek,, hogy mire a helyére bekerül a perem szétbarmolja az oldalát és nem fog jól tömíteni. Az alatta lévő gumi gyűrűt (mármint ami a fém pogácsa körül,a szimeringhez képest lejjebb van) lehet cserélni? Sajnos nincs valami jó állapotban.
Illetve az 5W vagy a 10W olaj javasolt inkább a hátsó rugóstagba?
Köszi előre is a válaszokat.
IMG_20190615_203355_Sz.jpg
Üdv, Lumpy

jkalocsa
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2019.04.21. 12:01
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: jkalocsa » 2019.04.27. 23:40

csoka írta:
2019.04.26. 18:11
Szimeringet tegyél bele.Én csapágyboltban vettem.A hátsó csillapítót akkor látod mennyire lepusztult,amikor szétszeded.Mosd ki a belsejét gázolajjal.Én 10W lengéscsillapító olajat tettem bele,a sűrűbb 15W,20W nagyon fékezte a csillapítást,kb.mintha fixre lenne hegesztve minden...Az olaj mennyiségét nem tudom,nem találtam leírást róla.Fontos,hogy kétféle csillapító van.Az egyik összenyomásra fékez,a másik széthúzásra.Logikusan a hátsónak széthúzásra kell fékeznie.Nem szabad eltérő tipusút összepárosítani,mert csavarodást okoz a lengővillán.
Köszi, megrendeltem az olajakat is, előre-Fork, hatra-Shock 10W .
Es egy-egy egesz jó leírás első villara es a hátsó telokra:
http://www.szocimotoros.hu/hu/szerviz/24
http://www.szocimotoros.hu/hu/szerviz/35

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: csoka » 2019.04.26. 18:11

Szimeringet tegyél bele.Én csapágyboltban vettem.A hátsó csillapítót akkor látod mennyire lepusztult,amikor szétszeded.Mosd ki a belsejét gázolajjal.Én 10W lengéscsillapító olajat tettem bele,a sűrűbb 15W,20W nagyon fékezte a csillapítást,kb.mintha fixre lenne hegesztve minden...Az olaj mennyiségét nem tudom,nem találtam leírást róla.Fontos,hogy kétféle csillapító van.Az egyik összenyomásra fékez,a másik széthúzásra.Logikusan a hátsónak széthúzásra kell fékeznie.Nem szabad eltérő tipusút összepárosítani,mert csavarodást okoz a lengővillán.

jkalocsa
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2019.04.21. 12:01
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: jkalocsa » 2019.04.26. 17:43

Sziasztok!
Etz125 első teleszkópba meg csak kaptam szimeringet, de a hátsóba se a TZ-hez sem az Endurohoz (elvileg u.az) nem kaptam. :(
(Merete: 10x19x7 a hátsóé)
Jármű alkatrész es 2x csapágybolt leszerepelt..

Ti hol kaptatok? illetve szimeinget vagy gumikarmantyut raktatok bele?
Esetleg más alkatrész, amit meg cserélni kell ?
Köszönöm

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 662
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell » 2019.04.06. 21:26

Hali, volt valami előzmény? Összerakás , illetve szerelés után szorul?

Bence4093
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2019.03.01. 12:43
MZ-d típusa: ETZ 150

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Bence4093 » 2019.04.06. 20:13

Sziasztok.

Etz első teleszkóp egyszerűen szorul, nem rugózik, mi lehet a baj?

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 662
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell » 2019.04.03. 05:31

Szia, a támcső, ott van rögzítve, egy átmenő hatos csavarral, ez alatt tömítésnek kellene lenni, valószínűleg az sérült.

Bence4093
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2019.03.01. 12:43
MZ-d típusa: ETZ 150

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Bence4093 » 2019.04.03. 00:21

Sziasztok.

Az mitől lehetséges, hogy az első teleszkóp aljából csöpög az olaj? Etz

Előre is köszönöm.

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 267
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2019.03.29. 22:26

Köszi Sell!
Mostanában úgy is sok álmatlan éjszakám van, legalább lesz egy kis könnyű esti olvasmányom! :lol:

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 662
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell » 2019.03.29. 18:20

sell írta:
2015.04.13. 20:04
A 8-11 cSt kb a 7.5w és 10w nek felel meg, a kevert olajat molibdénszulfid és csillapítóolaj keverékére érted? Azt csak első szárakba javasolták. A sárga , zöld jelölés nem a csillapítás irányát hanem a normától való negatív ill. pozitív csillapítóerő eltérést jelölte. Remélem jól tudom, valaki azért megerősíthetné. ;-) A 20w- vel nem lett nagyon pattogós az eleje?
Az idézet 2015 április 15.-ről származik, ha érdekel az akkori beszélgetés környezete.

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 13 vendég