Barkácsolás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner » 2008.03.06. 21:35

WALKER írta:hali
valaki nem tudna EZT oldalkocis motorrol képet küldeni hogy hogy van megoldva a zártszelvényhez való illesztés???
elõre is köszönöm
Szia!

Sajnos csak ezt a képet találtam...
Ha jól tudom akor még a lengõvilla tengelyének a környékérõl van mégegy felfogatás ami a képen ne látszi.
Remélem segít valamennyit!

:D
Kép

Avatar
WALKER
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2008.01.08. 15:53
Tartózkodási hely: Pilis

Hozzászólás Szerző: WALKER » 2008.03.04. 15:26

hali
valaki nem tudna EZT oldalkocis motorrol képet küldeni hogy hogy van megoldva a zártszelvényhez való illesztés???
elõre is köszönöm

Balázs

Hozzászólás Szerző: Balázs » 2008.02.21. 16:15

Hát lehet....mittudomain :D na majd ha lesz kedvem tökölök vele :)

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.02.21. 12:45

De említettem vagy két hónapja,csak sztem akkor Te még nem voltál fórumon,más meg nem harapott a témára :D

Balázs

Hozzászólás Szerző: Balázs » 2008.02.21. 12:29

Igeeen?! Ezt nem is említetted még :D

Van amugy kovácsolási technika a végére eszembe jutott, de azt is a nyers acélon alkalmazzák amikor formálják. Ebbõl írtam egy házidogát :D

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.02.21. 10:26

Én sem úg gondoltam a kovácsolást,h Józsi bácsi hátramegy a fújtatóhoz és addig üti Piri néni lekvárfõzõ lábasát,amíg ETZ hajtójkar nem lesz belõle :D

Viszont,ami nagy szerencsém,h itt a cégnél van komplett gépmûhely,viszont a 6 gépbõl csak hármat használnak folyamatosan,és véletlenül még konyítok is valamennyit a forgácsoláshoz (bár a minimálbérért esztergálok/marok egy hónapig idõszakra nem gondolok teljes örömmel vissza...),és amikor mechanikát újítunk,úgyis én gyártom le a nullszériáját,szóval van lehetõségem mindenfélét varázsolni,ha meg nem tudok valamit,itt van egy esztergályos meg egy marós csóka,akik kb 40 éve ezt csinálják (igen,nyugdíjasok),szóval kérdezek.

Balázs

Hozzászólás Szerző: Balázs » 2008.02.21. 09:19

Hajtókart meg ilyeneket "kovácsolnak" ami tulajdonképpen nem kovácsolás. Az alapanyagot hengerlik vagy hidegen húzzák. Dugattyúkat öntik, majd esztergálják. Az azért elég necces házilag megcsinálni, kell hozzá egy frankó maró (meg aki tud is marni), eszterga, állványos fúró stb....komplett gépmûhely.

Órakonzolról lehet szó, úgyis cserélem a konzolnak a csavarjait, majd leveszek róla egy negatívot. Másik ha vkinek kell csinálni akkor az legyenszives dobjon egy mélt illetve küldjön alapanyagot is mert annak szûkében vagyok. Javítást is meg lehet próbálni, de kérek képet a törésrõl lehetõleg éleset, mert akkor abból látható hogy mennyire alu-öntvény. Tiszta alut nem lehet önteni, csak spec.folyósító szerrel ami nekem konkrete nincs. Ámde majd akkor csinálok órakonzolt.
Csaó!

Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) » 2008.02.20. 22:01

Hát igen ezek a prof módszerek...
Csak sajna házilag ezeket nehéz megoldani, vagyha mégis akkor eléggé drágák hozzá a megfeleló szerszámok....

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.02.19. 10:13

Na meg egy vödör vízben fogta,lehûtötte a dugót oszt jó' van...jó,h nem ejtette le,mert eltört volna :D

Szóval ilyen házi módszerrel öntött dugattyút izgi.Bár soha nem voltam öntõ...
És nem véletlenül jobbak a kovácsolással készült alkatrészek,a megmunkálás során az anyag átesik egy tömörödésen,ún. hidegedzésen és utána még edzhetõ.Ez öntött anyaggal nem nagyon mûködik.

Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) » 2008.02.18. 23:31

Nézdd meg a Leggyorsabb indián-t (amugyis jó motoros film) ott a faszi elég érdekes modon mutatja be a dugó öntést:)
Tippelni se tom mekkora lehet annak az illesztése :lol:

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2008.02.18. 20:46

Esetleg dugattyút is lehetne önteni?Vagy maga az anyag minõségét beszerezni kérdéses?

Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

ÓRATARTÓ!!

Hozzászólás Szerző: TZrider250 » 2008.02.18. 20:29

Szia Balázs!
Szerintem önthetnél pár óratartó konzolt, egy szépen sikerült példányt máris lefoglalnék.
Kíváncsi vagyok, hogy házilagos javítása az ilyesminek mennyire lehet sikeres, jelentkeznék önként a kísérletre. Bal oldali karikája jelenleg pici csavarokkal, vagy szegecsekkel látszik összegyógyítva lenni... jól tartja, bár lóg 1-2 millimétert. Csak nem tetszik úgy lógva.

Balázs

Hozzászólás Szerző: Balázs » 2008.02.02. 17:32

Gexxx írta:
Balázs írta:Okay, ha Gexx hajlandó lesz elküldeni az órakonzolját és lesz humorom akkor azon bemutatom a dolgot.
Gexx?
Nooormális? 8) :lol:

Eltaláltad :D

Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate » 2008.02.02. 14:22

És mosás után érdemes kompresszorral átfújni az egész gépet, hogy az arra alkalmas helyeken ne álljon meg a víz.

Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner » 2008.02.02. 12:15

Én nem vinném ennyire túlzásba a dolgot(tárcsatisztító).
Amit nagyon olajosnektalálsz és nem jó nei hogy olyan azt elég ha áttolod egy tisztabenzines rongyal, vagy ha akad otthon egy kis brigéciol esetleg nitrohigito.
A többkek mehet az autosampon vagy mosogatószeres víz , (bár én csak egy rongyal szoktam áttörölni).
Ha saggal mosod akkor nem árt valamivel leragsztani a túlfolyót mert az erõs vízsugár könnyen benyomhatja a vizet a karbiházba....
A lánchoz meg a csapágyakhoz zsírt, a bowdenhez meg a többi mozgó alkatrészhez olajat.

Avatar
kalev
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 116
Csatlakozott: 2007.12.30. 19:53
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: kalev » 2008.02.02. 11:35

Üdv mindenkinek!
Lenne egy kérdésem:Nagytakarításhoz milyen ápoló szereket kell beszereznem?
ilyenre gondolok,h pl:tárcsatisztitó meg hasonlók.
Lassan itt a tavasz,rendbe kell rakni!

Elõre is kösz. :)

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2947
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2008.02.01. 13:53

Balázs írta:Okay, ha Gexx hajlandó lesz elküldeni az órakonzolját és lesz humorom akkor azon bemutatom a dolgot.
Gexx?
Nooormális? 8) :lol:

Balázs

Hozzászólás Szerző: Balázs » 2008.02.01. 10:38

Okay, ha Gexx hajlandó lesz elküldeni az órakonzolját és lesz humorom akkor azon bemutatom a dolgot.
Gexx?

Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner » 2008.02.01. 00:05

Jó, akkor ezt most vedd nyaggatásnak!
:D:D:D
Engem kifejezetten érdekelne a dolog!!!

Balázs

Hozzászólás Szerző: Balázs » 2008.01.31. 21:20

Tiszta alut vagy nagytisztaságú alut nem lehet önteni egy apropó miatt, senki nem fog venni marha drága folyasztó szert mert a tiszta alu nem önthetõ ugyanis kitúrósodik.

Balázs

Hozzászólás Szerző: Balázs » 2008.01.31. 21:18

Naszóval látom lavinát indítottam el és erre büszke vagyok :D

Nah alu öntés, tiszta alu van ám pontosabban nagyobb tisztaságú. Valóban az alut szilíciummal valamint magnéziummal ötvözik, ebbõl lesz az öntvény, ezt onnan tudjátok megállapítani hogy rávertek egy marha nagyot kalapáccsal ha törik akkor az öntvény ha nem akkor nagy(obb) tisztaságú alu. Azért ajánlottam a dugattyúkat mert azoknak elég jó az alapanyaga, és egy szimpla spárheltben meg lehet õket olvasztani, csak csinálni kell egy olvasztó-küblit, aztán apróra összetöröd az anyagot zutty be és gyönyörûen megolvad. Ha érdekel tikteket majd a cucimotorosra írok cikket, úgyis lógok oda egyel.

Homokfomra: 0,4-es frakciójú homok (az a homokozó-homok tök jó) leszitálva szépen, egyenletes nedvesség, elsimítod, belenyomod a mintát, kicsit meglötykölöd benne hogy legyen pozitívba öntve anyag, kiveszed a mintát, kiteszed megszáradni (fontos hogy teljesen átszáradjon!!! különben ha a nedves homokra öntöd az alut nagyon meglepõ dolgokat fogsz tapasztalni a vízgõzzel kapcsolatban) és bele lehet löttyenteni az anyagot.

Más, raktam már össze úgy törött fékkart, hogy beletettem homokba a hiányzó részhez tettem egy darabka nyersanyagot, fogtam a gázlámpát felhevítettem hogy meggöbösödjön, egy vékony acél szállal lehúztam a revét (salakot, fontos levenni mert nem lesz jó az összeolvadás) összetunkoltam és hagytam kihûlni. Tök jó lett, nem tört el.

Jah én fékkart öntöttem így, és nem mondja meg senki ránézésre hogy melyik a gyári és melyik az utángyártott.


Akit érdekel az nyaggasson hogy legyen kedvem ilyet írni, ilyen home-mades alu öntést.

Balázs

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Balázs » 2008.01.31. 21:10

moderator írta:Itt öntsetek alumíniumot, ne a hirdetéseknél!
Irgum-burgum :evil:

Bocs Fõnök! Parancs értettem, kérek engedélyt meghunyászkodni! :D

Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner » 2008.01.31. 15:30

jovanna!

Nagy a mancsom oszt közel van az "e"meg az "r"...


:oops: :oops: :oops:

majd fgyelek

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2947
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2008.01.31. 15:07

motormanner írta:Grexxxnél a pont! ...
GEXXX, NEM GREXXX!!! #-o

Avatar
moderator
a cenzúra ura
a cenzúra ura
Hozzászólások: 76
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:24
Tartózkodási hely: Mindig a hátad mögött!

Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: moderator » 2008.01.31. 14:51

Itt öntsetek alumíniumot, ne a hirdetéseknél!
Irgum-burgum :evil:

Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner » 2008.01.31. 14:41

Grexxxnél a pont!
:d
De szerintem lehetne errõl a technológiáról egy cikket készíteni a wikiben(aki jobban ért hozzá).
Vagy valahová máshová átrakni hogy esetleg megtalálja az akit érdekelhet!
Nem biztos hogy itt az adok-veszekben jó helyen van...

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.01.31. 14:19

Gexxx írta:Megcsinálod a formát majd megolvasztod az óratartót, ha már úgyis azt akarsz újat csinálni :lol:
erre én is gondoltam,de ha nem sikerül az öntés,a régit még meg lehet hegeszteni,feltéve ha még megvan...

Avatar
TRibor
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 84
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:55
Tartózkodási hely: Karcag-Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TRibor » 2008.01.31. 14:06

Ha érdekel az alumínium öntés hobby szinten akkor ezt a linket érdemes megnézni:
http://www.sasovits.hu/cnc/ontes.htm

Avatar
tothszilard
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 35
Csatlakozott: 2008.01.29. 16:37
MZ-d típusa: etz 125
Tartózkodási hely: Zala

Hozzászólás Szerző: tothszilard » 2008.01.31. 13:05

Gexxx ez tetszett :)

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2947
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2008.01.31. 12:37

Megcsinálod a formát majd megolvasztod az óratartót, ha már úgyis azt akarsz újat csinálni :lol:

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.01.31. 10:31

Tiszta aluminiumot szerintem nem nagyon fogtok tudni szerezni,mert kábé semmire nem jó,legfeljebb elektromos vezetéknek.A legtöbb alu mechanikus alkatrészben van szilicium ötvözõként,ezen kívül lehet mangán (pl ilyen a kormánycsutkám) meg sok egyéb anyag,ami az amúgy puha aluminium szilárdságát,keménységét növeli.Legalábbis ilyen dolgok rémlenek anyagismeret óráról :D

Szerintem az alu kábel lenne a legjobban olvasztható,de ahhoz Szolnok-Mezõtúr közt le kell szedni a felsõ vezetéket,h elég legyen (de akkor hogy jutok holnap haza? :D ),meg az túl puha lenne,szóval valami szerkezeti alu lenne jó a célra,bár nem tudom,mennyire lehet +olvasztani gáztûzhelyen... :?:

Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner » 2008.01.30. 23:01

Szerintem a dugattyu nem mert az valami spéci ötvözet. Ha jól tudom szilíciummal ötvözik többekközt (de ebben nem vagyok biztos).
Viszont ha keresel más alutárgyakat azokat meglehet könnyebben. Én nemrég pl. alu U bicaj flket olvasztottam villany rezsón.
Bár ez csak szórakozás volt... Viszont az AMD hûtõborda már nem olvadt meg(gondolom jobban leadta a hõt)


Viszont ez a homokformás dolog érdekelne!!!
Hogyan is lehet ezt csinálni pontosan?
Gondolom akármilyen homok nem megfelelõ...

Avatar
tothszilard
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 35
Csatlakozott: 2008.01.29. 16:37
MZ-d típusa: etz 125
Tartózkodási hely: Zala

Hozzászólás Szerző: tothszilard » 2008.01.30. 17:15

Ez az öntés nem lehet egyszerû dolog. Gondolom sima tûzhelyen nem fog megolvadni a dugattyú..

Balázs

Hozzászólás Szerző: Balázs » 2008.01.30. 09:43

A másik megoldás, ha van kedved és elég ügyes vagy, akkor alu-öntvénybõl öntsd ki és formázd ki. (dugattyúkból nagyon szép öntvényeket lehet csinálni) A lényeg hogy nedves homokba benyomod a konzolt, kiveszed, aztán felteszed a kályhára a formát vagy akárhova, kiszárítod teljesen, alapanyagot felolvasztod zutty bele a formába aztán egy 3-4 óra alatt ki lehet reszelgetni.

Avatar
tothszilard
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 35
Csatlakozott: 2008.01.29. 16:37
MZ-d típusa: etz 125
Tartózkodási hely: Zala

Hozzászólás Szerző: tothszilard » 2008.01.29. 20:41

Az jó, de ahhoz valamilyen különleges elektróda kell?

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2008.01.29. 18:36

tothszilard írta:Kolegák, valaki nem tud eredeti etz órakonzolt? Esetleg az eredetit lehet awi-ztatni? eldõlt szegényem, és eltört egy helyen, igaz attól még használható de nem szép.
lehet hegeszteni vedogazassal, az enyem mar eltort vagy 4x utoljara ugy 8 eve azota egesz jol birja

Avatar
tothszilard
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 35
Csatlakozott: 2008.01.29. 16:37
MZ-d típusa: etz 125
Tartózkodási hely: Zala

Hozzászólás Szerző: tothszilard » 2008.01.29. 18:28

Kösz, akkor próbáltatok hegesztetni, igaz ismerõsöm nincs, de biztos nem egy ember foglalkozik ilyennel. Zalában nem tud valaki aluhegesztõt?

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.01.29. 17:39

Nem könnyû gyári óratartót találni,multkor Nerbinek még volt asszem,de cimborám meg tudta hegesztetni vkivel,érdemes +próbálni,ha van ismerõsöd.

Avatar
tothszilard
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 35
Csatlakozott: 2008.01.29. 16:37
MZ-d típusa: etz 125
Tartózkodási hely: Zala

Hozzászólás Szerző: tothszilard » 2008.01.29. 17:09

Kolegák, valaki nem tud eredeti etz órakonzolt? Esetleg az eredetit lehet awi-ztatni? eldõlt szegényem, és eltört egy helyen, igaz attól még használható de nem szép.

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 15 vendég