Barkácsolás
Re: Barkácsolás
Üdv, nem motorbarkácsolós téma, de szerintem ez a topic a legalkalmasabb a kérdésemre. Bőrkabátot hogyan lehet felújítani? Úgy értem ha kopott. Régebben olvastam egy cikket erről, hogy smirglit használt az illető meg bőr festéket(?) amit cipésznél vett, de a folyamat nem volt leírva. Ti csináltatok már ilyet?
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
Re: Barkácsolás
Köszönöm!
Re: Barkácsolás
Ha arra gondolsz h kifúrod és ott rögzíted a tartót, akkor nekem olyan volt a kis ETZ-n és nem hajlik el Nagyon erős a sárvédő.
buszos írta:Sziasztok!
ETZ150-re szeretnék TS oldalcsomagtartót felszerelni.Szerintetek lehet a sárvédőhöz rögzíteni mint a TS-en vagy alakítsam át?Attól félek,hogy sérülni fog a sárvédő(elhajlik).
Re: Barkácsolás
Sziasztok!
ETZ150-re szeretnék TS oldalcsomagtartót felszerelni.Szerintetek lehet a sárvédőhöz rögzíteni mint a TS-en vagy alakítsam át?Attól félek,hogy sérülni fog a sárvédő(elhajlik).
ETZ150-re szeretnék TS oldalcsomagtartót felszerelni.Szerintetek lehet a sárvédőhöz rögzíteni mint a TS-en vagy alakítsam át?Attól félek,hogy sérülni fog a sárvédő(elhajlik).
- Ghostbikerboy
- biciklis
- Hozzászólások: 40
- Csatlakozott: 2011.07.28. 19:31
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 '91
- Tartózkodási hely: Pocsaj
Re: Barkácsolás
Sziasztok!
Vettem egy pár Krauser dobozt a következő hibákkal, hiányosságokkal:
- Mind a két doboznak csak az egyik oldali zára működik, a másik oldali még csak nem is kattan az elforduláskor. Mi lehet a probléma, lehet ezt valahogyan orvosolni?
- A dobozok felfogató zárai elméletileg jók, de a konzol és a doboz közé szerintem hiányzik valami, ami a dobozt felfogná és amit bele lehetne nyomni a doboz zárába. Esetleg van valakinek fölöslegbe vagy hol tudnék ilyet beszerezni?
- Az egyik doboznak hiányzik az oldaláról egy kis pöcök, vagy fogantyú. Ez a kis fül is érdekelne!
Várom a segítségetek!
Vettem egy pár Krauser dobozt a következő hibákkal, hiányosságokkal:
- Mind a két doboznak csak az egyik oldali zára működik, a másik oldali még csak nem is kattan az elforduláskor. Mi lehet a probléma, lehet ezt valahogyan orvosolni?
- A dobozok felfogató zárai elméletileg jók, de a konzol és a doboz közé szerintem hiányzik valami, ami a dobozt felfogná és amit bele lehetne nyomni a doboz zárába. Esetleg van valakinek fölöslegbe vagy hol tudnék ilyet beszerezni?
- Az egyik doboznak hiányzik az oldaláról egy kis pöcök, vagy fogantyú. Ez a kis fül is érdekelne!
Várom a segítségetek!
Üdv.:
Ghost
Ghost
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Úgy látom hasonlít az ízlésünk, egy javaslatom lett volna a duplex, lyukakkal könnyített első fék..... Megpldod te ezt szépen! Tényleg gyere túrákra!dkari írta: Az eleje még szintén átalakításon esik át . Mármint csak az első kerék. Most fűzök egy 350-es jawa duplex első fékdobot az mz felnibe. Jobb fékhatást nem igen várok tőle de azzal még jobban passzolna a stílushoz. De ha mondjuk kétszer akkora fékhatás lesz mint a kis ts gyári dobjával már az is óriási lessz
Majd próbálok több képet felrakni a mociról mikor elkészül. Addig még egy kicsit:
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Barkácsolás
Az eleje még szintén átalakításon esik át . Mármint csak az első kerék. Most fűzök egy 350-es jawa duplex első fékdobot az mz felnibe. Jobb fékhatást nem igen várok tőle de azzal még jobban passzolna a stílushoz. De ha mondjuk kétszer akkora fékhatás lesz mint a kis ts gyári dobjával már az is óriási lesszMrDok írta:Egyébként a motor eleje kifejezetten tetszik! Látszik rajta az ötletes, gondos gazda keze nyoma, aki szereti az egyedi dolgokat.dkari írta:Köszönöm az elismerést !
!
Majd próbálok több képet felrakni a mociról mikor elkészül. Addig még egy kicsit:
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Barkácsolás
Igen nekem is enyhe szitálási hajlam megvan, akkor lehet beruházok egyre!Köszönöm a gyors reagálást
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Danuviáét raktam fel.Troster írta:Érdeklődnék, hogy Pannónia kormányszorítót milyen módon lehet felszerelni Etz-re?
Van egy pár Etz-n, egyáltalán van-e haszna, tapasztalat, stb.
Esetleg a dörzstárcsa részt, hogy kell felfogatni, segítségeteket várom.
Köszönöm, előre is!
Kellett esztergáltatnom egy menesztőt (ami a felső acél dörzstárcsa is lett egyben), amit a kormánycsőbe beleragasztottam fémragasztóval,, ebbe megy bele a danuvia cucc középrésze amiben a menet van. no meg felülre is kellett egy persely.
Tapasztalat: sokkal jobb lett a motor viselkedése, 50-70 körül nekem hajlamos volt beszitálni az eleje, ez megszűnt, sokkal jobb lett az egyenesfutása.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Barkácsolás
Érdeklődnék, hogy Pannónia kormányszorítót milyen módon lehet felszerelni Etz-re?
Van egy pár Etz-n, egyáltalán van-e haszna, tapasztalat, stb.
Esetleg a dörzstárcsa részt, hogy kell felfogatni, segítségeteket várom.
Köszönöm, előre is!
Van egy pár Etz-n, egyáltalán van-e haszna, tapasztalat, stb.
Esetleg a dörzstárcsa részt, hogy kell felfogatni, segítségeteket várom.
Köszönöm, előre is!
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Barkácsolás
Nagyon szívesen!
Re: Barkácsolás
Troster írta:
Évjáratbeli eltérés, és a /1 lett hivatalosan trophy felirattal festve.Lámpafejen a /1-en már a zöld logós embléma volt, az es-n még a csigás formájú.
Es-n kúpos végű kipu, /1-en csapott hengeres, et már a ts kipu elődje volt.
Köszönöm.
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Egyébként a motor eleje kifejezetten tetszik! Látszik rajta az ötletes, gondos gazda keze nyoma, aki szereti az egyedi dolgokat.dkari írta:Köszönöm az elismerést !
!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Barkácsolás
Köszönöm az elismerést !
Már csak abban bízok ha a rend éber őrei megállítanak, nekik is fog annyira tetszeni hogy észre sem veszik azt az "1-2" apró változtatást ami történt a gépen !
MrDok!
Kösz az észrevételeket,minden észrevételt szívesen fogadok
Ez a masina a képen látható gépből lett .
A szín már adott volt ezért lett zöld. Könnyebb volt a + alkatrészeket zöldre festeni mint az egészet(meg a forgalmiba is zöld van). Nekem is jobban tetszene mondjuk ezüst színbe.
A kiput sajna már nem tudom a lábtartó alá fogatni, mert a hátsó lámpám az eddigi két izzós helyett egy izzós dupla szálas lett ami miatt a lábtartó alá kellett egy kapcsolót szerelnem a féklámpának.(mivel ugye a közös test miatt a világítással együtt égett volna a féklámpa)
Túrára szívesen mennék de ugye ez a fajta felépítés nem épp kényelmes túrára, de ez majd a "teszteken" kiderül....
A láncon is lazítok, igazad van kicsit feszes. Lesz még mit finomítani, átnézni... !
Már csak abban bízok ha a rend éber őrei megállítanak, nekik is fog annyira tetszeni hogy észre sem veszik azt az "1-2" apró változtatást ami történt a gépen !
MrDok!
Kösz az észrevételeket,minden észrevételt szívesen fogadok
Ez a masina a képen látható gépből lett .
A szín már adott volt ezért lett zöld. Könnyebb volt a + alkatrészeket zöldre festeni mint az egészet(meg a forgalmiba is zöld van). Nekem is jobban tetszene mondjuk ezüst színbe.
A kiput sajna már nem tudom a lábtartó alá fogatni, mert a hátsó lámpám az eddigi két izzós helyett egy izzós dupla szálas lett ami miatt a lábtartó alá kellett egy kapcsolót szerelnem a féklámpának.(mivel ugye a közös test miatt a világítással együtt égett volna a féklámpa)
Túrára szívesen mennék de ugye ez a fajta felépítés nem épp kényelmes túrára, de ez majd a "teszteken" kiderül....
A láncon is lazítok, igazad van kicsit feszes. Lesz még mit finomítani, átnézni... !
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Barkácsolás
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3063
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Barkácsolás
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- tjacint
- defektes
- Hozzászólások: 887
- Csatlakozott: 2009.03.22. 23:34
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Barkácsolás
Egy Henger mind fölött, egy Henger kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
A zöld színét kivéve jól néz ki, így ellenfényben.... Jössz túrákra? Megnézném élőben is!
Szerintem lazíts a láncon! ránézésre túl feszes, mert mikor ráülsz feszül még egy kicsit....
A rezót meg egy fekete bilincsel körbeölelve a hátsó lábtartó alá fogasd fel! Jobb lesz az összkép.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Barkácsolás
Jó lett
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Barkácsolás
Állat!Nagyon jól néz ki!Gratula.
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Barkácsolás
Évjáratbeli eltérés, és a /1 lett hivatalosan trophy felirattal festve.Lámpafejen a /1-en már a zöld logós embléma volt, az es-n még a csigás formájú.Hujber írta:Az ES-125 és az ES-125/1es közt mi a különbség?
Es-n kúpos végű kipu, /1-en csapott hengeres, et már a ts kipu elődje volt.
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Barkácsolás
Ez jó ötlet, hogy a tanksapkára fogassam fel a kamerát.Holnap a tettek mezejére lépek, feláldozok egy trabi sapkát!
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 73
- Csatlakozott: 2012.02.07. 19:01
- MZ-d típusa: MZ TS 150
- Tartózkodási hely: Tata
Re: Barkácsolás
gabsic írta:251 tanksapkája mi más típuséval helyettesíthető?
(kameratartót akarok készíteni, de nem a gyári tanksapkát akarom szétfúrni...)
Ha tényleg jó rá a trabanté akkor:
http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_f ... 93516.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Az az igazság, hogy egyáltalán nem akarok hozzányúlni a meglévő gyári tanksapkáhozSamu írta:Miért akarod szétfúrni? Van benne egy jóképességű csavar, ami jó alap lehet (a kockákon nincs ilyen)
gabsic írta:251 tanksapkája mi más típuséval helyettesíthető?
(kameratartót akarok készíteni, de nem a gyári tanksapkát akarom szétfúrni...)
(Van egy tapadókorongos gps-tartóból készített kameratartóm, de a tapadókorongos megoldás sajnos nyomot hagyott a festésen, és most hogy át lett fújva, inkább már valami más megoldás kellene.)
Ezért gondoltam arra, hogy talán simson, vagy egyéb típus tanksapkája jó lehetne...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Trabié jó.gabsic írta:251 tanksapkája mi más típuséval helyettesíthető?
(kameratartót akarok készíteni, de nem a gyári tanksapkát akarom szétfúrni...)
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Barkácsolás
Miért akarod szétfúrni? Van benne egy jóképességű csavar, ami jó alap lehet (a kockákon nincs ilyen)
gabsic írta:251 tanksapkája mi más típuséval helyettesíthető?
(kameratartót akarok készíteni, de nem a gyári tanksapkát akarom szétfúrni...)
- tjacint
- defektes
- Hozzászólások: 887
- Csatlakozott: 2009.03.22. 23:34
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Barkácsolás
Úgy tudom, hogy a Trabant tanksapka is rámegy az MZ takjára.gabsic írta:251 tanksapkája mi más típuséval helyettesíthető?
(kameratartót akarok készíteni, de nem a gyári tanksapkát akarom szétfúrni...)
Egy Henger mind fölött, egy Henger kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
251 tanksapkája mi más típuséval helyettesíthető?
(kameratartót akarok készíteni, de nem a gyári tanksapkát akarom szétfúrni...)
(kameratartót akarok készíteni, de nem a gyári tanksapkát akarom szétfúrni...)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Köszi, kíváncsi leszek a végeredményre! LEhet még én is faragok rajta valamitNandor írta: De, alsó pozícióban eléri a lábtartót. Viszont csak az eredeti mozgástartományának 10%-ában korlátozza, a maradék 90% elég a berúgáshoz.
Nem. Eddig megvolt az összes szocimotor (a fixen becsavarozott blokkok hosszú távon nem bejövősek), még kezdő koromban többféle 50-es "sport" és "krossz" motor, keeway exceed 200 (szétnyomja a tököm az ülés), 600-as bandit (ezzel aránylag még elvoltam, bár nem hosszú távon használtam), 750-es gixxer (vagy a csuklóm, vagy a hátam fájdult meg), transalp (az üléspozíció bejött, de magas dög, alig ért le a lábam, nálam ezért felejtős), kawa gpz 500 (nem gyári kormány volt rajt, így egészen tetszett. ebbe "kicsit" beleszerettem, majdnem az lett az ETZ helyett, de még időben megjött az eszem)Nandor írta: Próbáltad már a Diversiont? Az például nekem nagyon bejött. Bár igazán nagy és drága telivér túramotorokhoz sajnos még nem volt szerencsém.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Barkácsolás
De, alsó pozícióban eléri a lábtartót. Viszont csak az eredeti mozgástartományának 10%-ában korlátozza, a maradék 90% elég a berúgáshoz.gabsic írta: Berúgókarnak nincs útban így a lábtartó?
Próbáltad már a Diversiont? Az például nekem nagyon bejött. Bár igazán nagy és drága telivér túramotorokhoz sajnos még nem volt szerencsém.gabsic írta:Viszont mindezek ellenére fenntartom, hogy az általam eddig motorozott gépek után messze az ETZ a legkényelmesebb gép
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
kíváncsi leszek mire jutsz majd.Nandor írta:Elkészültem a lábtartó hátrább helyezésével!
A rögzítőfülek dőlésszögét kb 45-fokbak módosítva, a lábtartó kicsit hátrább és lejjebb került.
A piros vonal a gyári helyzetet mutatja.
Talán nem tűnik soknak, de kipróbálva az üléshelyzetet máris a térdem a csípőm vonalába került.
Holnap az ülést is megemelem max 1-2cm-rel négy gumituskó segítségével.
Berúgókarnak nincs útban így a lábtartó?
Bár szerintem alapvetően nagyon kényelmes az ETZ (251 ugyebár... ), de hosszabb úton nálam is jelentkezik a derékfájás a magasságomhoz előnytelen lábtartópozíció miatt.
Nekem sokat segített, ilyen hosszabb úton hogy csomagrögzítő hálóval felfogattam az ülésre egy kempingszékbe való kis ülőpárnát. Ez kényelmes, viszont nem esztétikus, meg a magas ülés nem is mindig előnyös, szal nem igazán nyerő dolog.
B verzió lenne, amit tavasszal majd megcsinálok, egy hátsó lábtartókból készített előretolt lábtartó amit a blokk első összefogó csavarjához dogok felrakni. A blokkrezgés miatt hosszútávon kényelmetlen, meg se váltani, se fékezni nem lehet, de túrás hosszabb szakaszon jól jön ha kinyújtaná a lábát az ember.
Viszont mindezek ellenére fenntartom, hogy az általam eddig motorozott gépek után messze az ETZ a legkényelmesebb gép
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Barkácsolás
Valamit-valamiért.Gexxx írta:de akkor rövidebb úton is fog járni a váltókar, valamint nagyobb erő is kell a váltáshoz, ami nem feltétlenül kényelmes...
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Barkácsolás
Annyira nem lehet vészes,régi Swarblikon is volt olyan váltókat hogy 2 helyen tudtad nyomni ,nem volt nehéz ,mi váltottunk csak a kisebbik részénél is.Gexxx írta:de akkor rövidebb úton is fog járni a váltókar, valamint nagyobb erő is kell a váltáshoz, ami nem feltétlenül kényelmes...
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3136
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
de akkor rövidebb úton is fog járni a váltókar, valamint nagyobb erő is kell a váltáshoz, ami nem feltétlenül kényelmes...
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
RBiker profil
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Barkácsolás
Szerintem egy rövidebb váltókarral megoldható.Gexxx írta:Bocs a kötekedésért, de hogy fogsz így váltani?
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3136
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Bocs a kötekedésért, de hogy fogsz így váltani?
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
RBiker profil
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Barkácsolás
Elkészültem a lábtartó hátrább helyezésével!
A rögzítőfülek dőlésszögét kb 45-fokbak módosítva, a lábtartó kicsit hátrább és lejjebb került.
A piros vonal a gyári helyzetet mutatja.
Talán nem tűnik soknak, de kipróbálva az üléshelyzetet máris a térdem a csípőm vonalába került.
Holnap az ülést is megemelem max 1-2cm-rel négy gumituskó segítségével.
A rögzítőfülek dőlésszögét kb 45-fokbak módosítva, a lábtartó kicsit hátrább és lejjebb került.
A piros vonal a gyári helyzetet mutatja.
Talán nem tűnik soknak, de kipróbálva az üléshelyzetet máris a térdem a csípőm vonalába került.
Holnap az ülést is megemelem max 1-2cm-rel négy gumituskó segítségével.
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Barkácsolás
Hátsó lábtartózásról leszoktam miután egy váratlan oldalszéltől majdnem pereceltem egyet 90-100 közt
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Barkácsolás
Én 183 cm vagyok, és 75 kg. Az MZ 50-100 km után már kényelmetlen. Zsibbad a kezem, fáj a lábam, és a hátsóm. A Jawa sokkal kényelmesebb volt minden tekintetben, csak a súlyához volt nehéz hozzászokni, meg a fékrendszeréhez. Ettől függetlenül az MZ-t jobban szeretem, mert kevesebb technikai gondja van, és esztétikailag is szebb A hátsó lábtartó használatát azért nem szoktam nagyon erőltetni, mert instabilabb lesz tőle a gép, meg furán is néz ki rajt az ember. De kényelmesebb, az tuti. Valahol a két lábtartó közt lenne az ideális pozció, valamivel alacsonyabb kormánnyal. [számomra] De ez már megint racinges kialakítás lenne. Picit hátracsórt, és lejjebb eresztett lábtartó, előrébb tolt kormány, és azt hiszem közel tökéletes lenne ^^
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Barkácsolás
Az én tapasztalatom az Etz-vel, hogy több száz km-t meg teszek minden fáradság nélkül.Nekem minden el van rajta találva.
Testi adottságaim: 191cm, 110kg. Tehát az én térdeim is feljebb vannak a csípőmnél.Én pont ezt szeretem benne.Ebből a testhelyzetből sokkal hamarabb tudok fordulni,(kiülni róla mint a nagyok ), és hamarabb "bele lehet bújni a motorba", de ha csak túrázok akkor egyenes háttal is élményekben gazdag a vezetés. Példa:Nézz meg racingos képeket akinek még jobban fel van hozva a lábtartó (fordulékonyság miatt) az jobban ki is ül a motoron, szerintem azok sokkal hamarabb és agresszívebben veszík az ívet, és kigyorsításuk is hamarabb történik. Persze most nem a racingesekről van szó, hanem túrázásról, kicsit elkalandoztam.
Van egy trophym is, érzetre szerintem annak lejjebb van a lábtartója,tehát kényelmesebbnek kéne lennie, de számomra kényelmetlenebb, és a fordulást se érzem úgy mint az etz-vel.
Testi adottságaim: 191cm, 110kg. Tehát az én térdeim is feljebb vannak a csípőmnél.Én pont ezt szeretem benne.Ebből a testhelyzetből sokkal hamarabb tudok fordulni,(kiülni róla mint a nagyok ), és hamarabb "bele lehet bújni a motorba", de ha csak túrázok akkor egyenes háttal is élményekben gazdag a vezetés. Példa:Nézz meg racingos képeket akinek még jobban fel van hozva a lábtartó (fordulékonyság miatt) az jobban ki is ül a motoron, szerintem azok sokkal hamarabb és agresszívebben veszík az ívet, és kigyorsításuk is hamarabb történik. Persze most nem a racingesekről van szó, hanem túrázásról, kicsit elkalandoztam.
Van egy trophym is, érzetre szerintem annak lejjebb van a lábtartója,tehát kényelmesebbnek kéne lennie, de számomra kényelmetlenebb, és a fordulást se érzem úgy mint az etz-vel.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Nem rosz szórakozás, én is ilyen módon csináltam az én tervem alapján a tankra matricát, ami persze még nem végleges, de már egy jó ideje nem szántam rá a "szabadidőmből" a befejezésre.gabsic írta:Egy kis ízelítő, hogy a hosszú téli estéken az MZ-s hogy pótolja a beszerezhetetlen alkatrészek hiányát:
Erre még megy egy, az eredeti matrica alakú átlátszó "üvegfólia", és úgy lesz felragasztva a motorra.
(mielőtt valaki leoltana: nem fillérbaszás, csak sehol nem kaptam 251 deknimatricát, és dekorstúdióban sem tudtak volna ilyen betűtípussal kivágni (legalábbis ahol érdeklődni tudtam)
Az lesz az igazi, mikor majd a tankot, blokkot fogod otthon így kifaragni, mert nem lesz már cseredarab........
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Egy kis ízelítő, hogy a hosszú téli estéken az MZ-s hogy pótolja a beszerezhetetlen alkatrészek hiányát:
Erre még megy egy, az eredeti matrica alakú átlátszó "üvegfólia", és úgy lesz felragasztva a motorra.
(mielőtt valaki leoltana: nem fillérbaszás, csak sehol nem kaptam 251 deknimatricát, és dekorstúdióban sem tudtak volna ilyen betűtípussal kivágni (legalábbis ahol érdeklődni tudtam)
Erre még megy egy, az eredeti matrica alakú átlátszó "üvegfólia", és úgy lesz felragasztva a motorra.
(mielőtt valaki leoltana: nem fillérbaszás, csak sehol nem kaptam 251 deknimatricát, és dekorstúdióban sem tudtak volna ilyen betűtípussal kivágni (legalábbis ahol érdeklődni tudtam)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Barkácsolás
Igen, ez vitathatatlan.KILL3R etz írta:Nahát!
Amúgy szerintem ha megméred a lábtartók teljes szélességét, az MZ sokkal szélesebb is lesz. Szóval még hamarabb ér le...
MrDok Alfa, köszönöm a tanácsokat!
Természetesen a két motor az alább leírt paramétereket leszámítva, teljesen eltér egymástól már ránézésre is. /villaszög, utánfutás, kormány szélesség és távolság stb./
Igazából lefényképeznem sem kell, hogy tudjam hol a hiba.
MZ-n ülve /és ezt bárki kipróbálhatja aki hasonló magasságú mint én/ a térdem a csípőmnél magasabban helyezkedik el, emiatt a hátam begörbül és ez hosszútávon elég kényelmetlen tud lenni.
Viszont 10cm-rel hátrább helyezett lábtartó esetén /vagy a Suzukin ülve/ a térdem lejjebb kerül a csípőmnél és jelentősen növeli a komfortérzetemet. /az MZ-n kipróbáltam két csődarabbal helyettesítve a lábtartókat, persze csak álló helyzetben /
Például az első szériás SV 650-nel nem is tudok normálisan menni, mert a térdem túllóg a tankon erre kiképzett mélyedésen, és csak ott érintkezik a lábam a tankkal ahol az kiszélesedik és egy kis sarok van kiképezve.
Nem túl kényelmes ráadásul nem is biztonságos. /a hátsó ülés meg egyenesen kínpad /
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Ha már így belejöttél, 1 javaslat: fényképezd le magad oldalról, adott távolságból mindkét motoron ülve. Így hamar kiderül a különbség, mid hogy áll. Számítógépen képszerkesztővel még egymás fölé is tudod helyezni a két képet, úgy hogy az egyik átlátszik.Nandor írta:Megpróbáltam utánajárni az Mz üléspozíció kényelmetlenség okainak. /előzmények kipufogó topik/
Mivel Seclusion felvetése teljesen beigazolódni látszik, a kipufogó átalakításról lemondva, ide írnám be az eredményt.
Mivel a lábtartó az MZ-n szerintem magasan, mások szerint alacsonyan van, ezért lementem a garázsomba egy mérőszalaggal és lemértem.
Viszonyításnak egy Suzuki GSF 250-et használtam ami szerencsére szintén a garázsban áll. Ez a motor tökéletes erre a célra mivel mérete és tömege közel azonos az MZ-vel, ellenben számomra az üléspozíciója sokkal kényelmesebb. /csak a pilótának, háttúl más a helyzet /
Lássuk a különbségeket!
Lábtartó MZ:
Suzuki:
Eredmény: majdnem megegyezik. /MZ két cm-rel feljebb van/
Ülésmagasság MZ:
Suzuki:
Eredmény: ugyanaz!
Ezután lemértem a tengelytávot /135cm/és az is szinte pontosan megegyezett. /már amennyire lehet mérőszalaggal pontosan mérni /
Viszont a lábtartó helyzetében van egy lényeges különbség, a GSF lábtartója a hátsó tengelyhez képest 43 míg az MZ-é 59cm-re van.
Konklúzió: a lábtartókat kb. 10cm-rel hátrább és a lehetőségekhez mértem lejjebb kell helyezni, persze ez még igényel némi utómunkát de azt hiszem belevágok.
Bocs a hosszú hozzászólásért és köszönöm, hogy végigolvastad.
1 tapasztalat: Csináltam ülést az MZ-re (szintén kényelmetlenségi okból). Fotel lett belőle, lábtartók a blokk elé. Ez hosszú távon nagyon kényelmes, így kicsit távoli a kormány (3-4cm -el kéne hátrébb húzni), de csak idommal jó, mert anélkül még jobban kell kapaszkodni a menetszélben.
Gyári üléssel kényelmes lehet a hátsó lábtartó használata, ha nincs utas, de ezt gondolom mindenki tesztelte már.
Összegezve: a gyári üléssel az a gond hogy a lábtartó pozíciója miatt rosszul ülsz rajta, ha azt átteszed, akár jó is lehet. Mindenképpen érdemes kitalálni neked mi a jó hosszú távon, és az alapján módosítani a motort.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Én csak azt nem értem, miért más az MZ és a Suzuki üléspozíciója. Azt nézd meg, a kormánytól milyen messze van, a hátsó tengely pont semmit sem számít. A vezető ugyanis csak a kormány-ülés-lábtartó hármassal érintkezik.
- Az ülés a lábtartóhoz képest ugyanott van
- A lábtartó a földhöz képest is
Tehát ami különbözik, az a kormány az üléshez képest (ha úgy tetszik, a tank hossza kb).
csak képzeld azt, hogy van egy kép, oldalról fotózva, ahogy a motoron ülsz. Ha a képet levágják a hátad vonalában, a hátsó futóműből már semmi sem látszik (lehetne 10 centivel vagy 1 méterrel is mögötted), az üléspozíció viszont semmit sem változott.
A következőt javaslom: rajzolj egy egyenes vonalat, ez lesz a motor felülnézetből. A vonal eleje legyen az a pont, ahol az elsőkerék érintkezik az aszfalttal. A második pont legyen a kormánykifli közepénél. A harmadik a kormány végeinél, a negyedik a lábtartónál, az ötödik pedig azon a helyen, ahol ülsz (annak a közepén). Mind2 motorra elvégezve ki fog derülni mi van máshol.
- Az ülés a lábtartóhoz képest ugyanott van
- A lábtartó a földhöz képest is
Tehát ami különbözik, az a kormány az üléshez képest (ha úgy tetszik, a tank hossza kb).
csak képzeld azt, hogy van egy kép, oldalról fotózva, ahogy a motoron ülsz. Ha a képet levágják a hátad vonalában, a hátsó futóműből már semmi sem látszik (lehetne 10 centivel vagy 1 méterrel is mögötted), az üléspozíció viszont semmit sem változott.
A következőt javaslom: rajzolj egy egyenes vonalat, ez lesz a motor felülnézetből. A vonal eleje legyen az a pont, ahol az elsőkerék érintkezik az aszfalttal. A második pont legyen a kormánykifli közepénél. A harmadik a kormány végeinél, a negyedik a lábtartónál, az ötödik pedig azon a helyen, ahol ülsz (annak a közepén). Mind2 motorra elvégezve ki fog derülni mi van máshol.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Barkácsolás
Nahát!
Amúgy szerintem ha megméred a lábtartók teljes szélességét, az MZ sokkal szélesebb is lesz. Szóval még hamarabb ér le...
Amúgy szerintem ha megméred a lábtartók teljes szélességét, az MZ sokkal szélesebb is lesz. Szóval még hamarabb ér le...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Barkácsolás
Megpróbáltam utánajárni az Mz üléspozíció kényelmetlenség okainak. /előzmények kipufogó topik/
Mivel Seclusion felvetése teljesen beigazolódni látszik, a kipufogó átalakításról lemondva, ide írnám be az eredményt.
Mivel a lábtartó az MZ-n szerintem magasan, mások szerint alacsonyan van, ezért lementem a garázsomba egy mérőszalaggal és lemértem.
Viszonyításnak egy Suzuki GSF 250-et használtam ami szerencsére szintén a garázsban áll. Ez a motor tökéletes erre a célra mivel mérete és tömege közel azonos az MZ-vel, ellenben számomra az üléspozíciója sokkal kényelmesebb. /csak a pilótának, háttúl más a helyzet /
Lássuk a különbségeket!
Lábtartó MZ:
Suzuki:
Eredmény: majdnem megegyezik. /MZ két cm-rel feljebb van/
Ülésmagasság MZ:
Suzuki:
Eredmény: ugyanaz!
Ezután lemértem a tengelytávot /135cm/és az is szinte pontosan megegyezett. /már amennyire lehet mérőszalaggal pontosan mérni /
Viszont a lábtartó helyzetében van egy lényeges különbség, a GSF lábtartója a hátsó tengelyhez képest 43 míg az MZ-é 59cm-re van.
Konklúzió: a lábtartókat kb. 10cm-rel hátrább és a lehetőségekhez mértem lejjebb kell helyezni, persze ez még igényel némi utómunkát de azt hiszem belevágok.
Bocs a hosszú hozzászólásért és köszönöm, hogy végigolvastad.
Mivel Seclusion felvetése teljesen beigazolódni látszik, a kipufogó átalakításról lemondva, ide írnám be az eredményt.
Mivel a lábtartó az MZ-n szerintem magasan, mások szerint alacsonyan van, ezért lementem a garázsomba egy mérőszalaggal és lemértem.
Viszonyításnak egy Suzuki GSF 250-et használtam ami szerencsére szintén a garázsban áll. Ez a motor tökéletes erre a célra mivel mérete és tömege közel azonos az MZ-vel, ellenben számomra az üléspozíciója sokkal kényelmesebb. /csak a pilótának, háttúl más a helyzet /
Lássuk a különbségeket!
Lábtartó MZ:
Suzuki:
Eredmény: majdnem megegyezik. /MZ két cm-rel feljebb van/
Ülésmagasság MZ:
Suzuki:
Eredmény: ugyanaz!
Ezután lemértem a tengelytávot /135cm/és az is szinte pontosan megegyezett. /már amennyire lehet mérőszalaggal pontosan mérni /
Viszont a lábtartó helyzetében van egy lényeges különbség, a GSF lábtartója a hátsó tengelyhez képest 43 míg az MZ-é 59cm-re van.
Konklúzió: a lábtartókat kb. 10cm-rel hátrább és a lehetőségekhez mértem lejjebb kell helyezni, persze ez még igényel némi utómunkát de azt hiszem belevágok.
Bocs a hosszú hozzászólásért és köszönöm, hogy végigolvastad.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 61 vendég