Barkácsolás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
yofo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 680
Csatlakozott: 2008.01.29. 20:54
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: yofo »

Samu írta:Néhány héttel ezelőtt barkácsoltam egy kicsit, pontosabban egy burkolatot a motor hátsó sárvédőjével párhozamosan ami védi az egész elektronikát a retektől, kosztól. Egy kicsit benyúlik a jobb oldali dekni alá is, illetve az akksitartó köré-alá is csináltam egy burkolatot.

Az eredmény több túra és szakadó esős szakasz után: tökéletes védelem, a víz, sár nem jut be sehova! Csak ajánlani tudom mindenkinek, néhány óra alatt össze lehet ütni egy ilyet egy papírvékony alulemez, 2 mm-es gumilap és pár gyorskötöző segítségével :) És mellesleg levágtam az összes gyári oxidos sarumat és újakat forrasztottam fel a helyükre 8)
Szia Samu
Engem érdekelne ez a dolog , esetleg képeket nem tudnál felrakni róla ? :shock:
Powered by Bambi MZ ts 250/1
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1907
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 & 251
Tartózkodási hely: Maglód
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Samu »

Néhány héttel ezelőtt barkácsoltam egy kicsit, pontosabban egy burkolatot a motor hátsó sárvédőjével párhozamosan ami védi az egész elektronikát a retektől, kosztól. Egy kicsit benyúlik a jobb oldali dekni alá is, illetve az akksitartó köré-alá is csináltam egy burkolatot.

Az eredmény több túra és szakadó esős szakasz után: tökéletes védelem, a víz, sár nem jut be sehova! Csak ajánlani tudom mindenkinek, néhány óra alatt össze lehet ütni egy ilyet egy papírvékony alulemez, 2 mm-es gumilap és pár gyorskötöző segítségével :) És mellesleg levágtam az összes gyári oxidos sarumat és újakat forrasztottam fel a helyükre 8)
Avatar
merojoc
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 145
Csatlakozott: 2008.05.22. 20:59
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye:Vértesszõlõs

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: merojoc »

Ez az átfűzés 11000ft volt nekem a küllő gyártással és postával eggyütt.
Tökéletes munkát végeztek 0-ás lett a felni miután centirozógépre rakattam.
Nekem bejön.
Nandor írta:Köszönöm a választ z25z .

Akkor lehet, hogy bele sem kezdek. Tíz éve volt egy 250-es ETZ-m amibe 16-os első kerék volt.
Teljesen olyan volt mintha gyári lett volna, a felni is olyan volt mint az első felnik, nem volt széles és lapos mint a hátsó. Én megmondom őszintén azt hittem hogy gyári, és készült olyan MZ amiben ilyen volt az első kerék. Ezért is gondoltam egyszerűbbnek a dolgot, de így már nem olyan csábító. :)
ETZ 251
Avatar
wetzla
Tanár Úr
Tanár Úr
Hozzászólások: 113
Csatlakozott: 2007.07.17. 22:17
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Bátaszék, Petőfi u. 7.

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: wetzla »

Hurrá sikerült!

Köszi fiúk!
Attila
Attila
Avatar
wetzla
Tanár Úr
Tanár Úr
Hozzászólások: 113
Csatlakozott: 2007.07.17. 22:17
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Bátaszék, Petőfi u. 7.

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: wetzla »

Köszi Zizi és Conus!

Megpróbálom. Remélem sikerül.
Hali:
Attila
Attila
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Köszönöm a választ z25z .

Akkor lehet, hogy bele sem kezdek. Tíz éve volt egy 250-es ETZ-m amibe 16-os első kerék volt.
Teljesen olyan volt mintha gyári lett volna, a felni is olyan volt mint az első felnik, nem volt széles és lapos mint a hátsó. Én megmondom őszintén azt hittem hogy gyári, és készült olyan MZ amiben ilyen volt az első kerék. Ezért is gondoltam egyszerűbbnek a dolgot, de így már nem olyan csábító. :)
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: csikin »

20mm átmérőjű.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
kugi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2009.05.06. 19:11
MZ-d típusa: Aprilia Tuareg

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: kugi »

hát...mondjuk 125-ös etz.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: conus »

wetzla!

én is megkínlódtam vele amikor műszakira vittem és ki kellett cserélni a reflektor visszajelző égőt.
ha úgy nem megy ahogy z25z leírta akkor csavarhúzóval be kell nyúlni a gumiharangba a fényes krómos perem mellett, az így keletkezett résbe szilikon olajat befújni, ezt körben végigcsinálni, hagyni állni egy kb 5 percet és utána 2 csavarhúzóval a krómozott gyűrű alá nyúlni és óvatosan kigyimátolni. az a baj h ahol fogja körben az alu öntvény ott belül van egy karmantyú a gumi harangban ami rá szokott gyógyulni a fém óratestre.
ha minden jól megy akkor a 7végén tudok képeket csinálni róla. :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: csikin »

Kugi: Milyen MZ?
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2352
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Csevegő

Hozzászólás Szerző: z25z »

wetzla írta:Sziasztok!
Nézzetek hülyének!
Hogyan kell a fordulatszámmérőt kiszerelni úgy, hogy ne szakadjon el a védőgumi.
Eltört a bowden az óra alatt.
Egyszerűen nem jövök rá!
A szervíz topicban nem táláltamehhez való lehetőséget.
Üdv:
Wetzla

az oratartobol? es a gumiharangra gondolsz amiben a fordulatszammero van? eloszor ahol a spiral bemegy a "harangba" szokott lenni egy kis zeger gyuru azt leveszed, aztan egyszeruen a spiralnal fogva toljad ki az orat a gumibol felfele....esetleg a spiral iranyabol csavarhuzoval, ha a bowden nagyon hajlekony
Avatar
wetzla
Tanár Úr
Tanár Úr
Hozzászólások: 113
Csatlakozott: 2007.07.17. 22:17
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Bátaszék, Petőfi u. 7.

Re: Csevegő

Hozzászólás Szerző: wetzla »

Sziasztok!
Nézzetek hülyének!
Hogyan kell a fordulatszámmérőt kiszerelni úgy, hogy ne szakadjon el a védőgumi.
Eltört a bowden az óra alatt.
Egyszerűen nem jövök rá!
A szervíz topicban nem táláltamehhez való lehetőséget.
Üdv:
Wetzla
Attila
kugi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2009.05.06. 19:11
MZ-d típusa: Aprilia Tuareg

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: kugi »

Sziasztok! Valaki megmondaná nekem, hogy mekkora a berugótengely átmérője az MZ-n? :mrgreen:
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2352
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: z25z »

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2352
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: z25z »

sajnos egy rendszeromlas miatt elveszett a jol osszeszedett kalvariam az atfuzetessel, de megprobalom emlekezetbol...
en vegigjartam az utat, bar nem /1-el.

A lenyeg, hogy eloszor le kell merned, hogy mekkora hosszusagu kullokre van szukseged. En anno ezt hurkapalcaval modelleztem ki. (emlekeim szerint 13,2 cm volt, de biztos mas a dobfekes kerekaggyal szerelt /1-16"-ba valo kullo, mint a tarcsas agy-16" ), szoval ha nincs aki pontos meretet tud adni akkor eloszor modellezes... :-( Miutan megvolt a meret vegigjartam a motoros boltokat, de abban a vastagsagban(!) es hosszusagban nem talaltam sehol. (4 megye sok boltja, veteranborzek, netes keresgetes, 9 honap) Hosszusag stimmelt, de vastagsag nem, es ugye vekony kullot nagy suly ala nem illik. Hosszabbat tudtam volna venni, gondolvan, levagom a veget es metszek ra menetet. Halott otlet, mint felhomalyositottak rola. Mert a kullo menet nem metszett, hanem mangorolt. Vagyis vastagabb a menetes resz, mint maga a kullo. Maradt a gyartatas.
Ajandekba kaptam apamtol a kulloket, o intezte a postakoltseget stb., de tippre 5 rugo korul volt.
Ezutan mar csak a fuzetes maradt, egyik rokon bicikliszervizes, es ugye pro familia alapon megcsinalta, amugy nem talaltam senkit aki ertelmes osszegert befuzte volna...

szoval ha nincs szerencsed (pl.: jawa 559 dobfekes 16-os kulloi nem kompatibilisek a /1-dobfek-16-ossal es gyartatas marad, valamint jo minosegben dolgozo kerekfuzot kell keresned, hat az sztem 5 szamjegyu osszeg lesz
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Hello

Van valakinek tapasztalata felni átfűzéssel? Most konkrétan arra gondolok, hogy a /1-esembe átfűzném az első kereket 16-osra. Még régebben volt egy ETZ-m amiben 16-os volt az első és sokkal stabilabb két személlyel az előbbre kerülő súlypont miatt. A ts-em már kér személlyel is nagyon far nehéz /hát ha még csomagokat is rakok rá/. Szóval érdekelne, hogy mi a menete vagy nagyon macerás-e és nem is érdemes vele foglalkozni.
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

bakimate írta:Adtak igen, az egyik vége a gumiszerelő vas, a másik a kipufogó hollander körmöskulcsa.
oh az igen akkor az nagy találmány
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Adtak igen, az egyik vége a gumiszerelő vas, a másik a kipufogó hollander körmöskulcsa.
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Hali

Valaki nem tudja hogy MZ (TS)-hez gyárilag adtak-e gumiszerelő vasat? 8-[ :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1671
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: bluerider »

Köszi! 8)
A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára!
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: horhaus »

Nem tudom segít-e a kép. Ha kell csinálok még.

Jó munkát
Kép

Kép
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: horhaus »

Az eső felső sarka a teleszkóp felső csavarjához. (hosszabra van cserélve) Kell alá valami távtartó mert a rugó súrolja a dobozt. A hátsó része a sárvédővel van összekötve egy házilag s alakra hajlított laposvassal.
Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1671
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: bluerider »

Oké! Leginkább az érdekelne hogy a vázhoz hogy van fogatva a doboz alatt!
Ma sikerült kivennem a gyári csomagtartót de szétvertem mire kijött! :cry:
A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára!
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: horhaus »

Holnap csinálok rendes képet. Most sötét volt és csak telefon volt nálam.
Kép
Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1671
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: bluerider »

Vettem krauser csomagtartót és jó lenne látni hogy a /1-re hogy fogattátok fel!
Jó lenne fotó róla! Pl. horhaus :shock:
A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára!
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: horhaus »

Dénes írta:Sziasztok!
Egy felrepülő kavics összetörte az első fényszóróm. Trabant lámpabúrája mennyire kompatibilis az ETZ-vel? Gondoltam valami bontóban kéne olcsón hozzájutni. Valakinek van valami ötlete, miként javíthatom ki az üveget nagyon olcsón?
Én nem rég vettem etz lámpa burát 2800 ft körül volt (üveg+foncsor)
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2737
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Na, csupa jó hírek! :) Köszi. Akkor a továbbiakban még zaklatlak egy kicsit Bambi, hogy mikor, hol vagy elérhető. Majd írok.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: bambi »

conus írta:trabant-é is jó hozzá, foncsornak hívják, mert egybe van ragasztva a tükrös hátsó résszel. viszont :!: amire nagyon oda kell figyelni h H4-es vagy bilux égő van-e benne? mert a kettő nem kompatibilis egymással!
bambi-t kérdezd meg, szokott neki lenni bontva. :mrgreen:
van
,és fék bigyuszka is amit kértél :)
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: conus »

trabant-é is jó hozzá, foncsornak hívják, mert egybe van ragasztva a tükrös hátsó résszel. viszont :!: amire nagyon oda kell figyelni h H4-es vagy bilux égő van-e benne? mert a kettő nem kompatibilis egymással!
bambi-t kérdezd meg, szokott neki lenni bontva. :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2737
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Sziasztok!
Egy felrepülő kavics összetörte az első fényszóróm. Trabant lámpabúrája mennyire kompatibilis az ETZ-vel? Gondoltam valami bontóban kéne olcsón hozzájutni. Valakinek van valami ötlete, miként javíthatom ki az üveget nagyon olcsón?
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

horhaus írta:Sziasztok

Nektek nem cseszi össze az első sárvédőt a kuplung bovden és a fordulatszám mérő spirál? A motor színére van fújva és az elég kényes. Van valami távtartó ötletetek?
Ugyanez a problémám :lol:
De igazából nem ér annyit az a kis folt a sárvédőn hogy kisebb sugarú ívet/törést rakjak a bowdenbe...
Avatar
Peti ETZ250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2008.08.21. 09:23
MZ-d típusa: MZ ETZ250
Tartózkodási hely: Komárom

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Peti ETZ250 »

Szeva!

Próbáld meg gyorskötegelővel elvezetni a bovdeneket.
Fordulatszám mérő spirál nekem nem ér hozzá a sárvédőhöz, én a spirálhoz kötegeltem hozzá a kuplung bovdent! :P
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: conus »

nekem nem, mert nekem még a motoron vannak a gyári leszorító kötegelők amik a vázhoz szorítva elvezetik ezeket az alkatrészeket :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: horhaus »

Sziasztok

Nektek nem cseszi össze az első sárvédőt a kuplung bovden és a fordulatszám mérő spirál? A motor színére van fújva és az elég kényes. Van valami távtartó ötletetek?
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Fújni kell a kis olajával (undorító ragacsos cucc, minden port megfog, kicsiket még jobban mint a száraz) és tisztítani is kell rendszeresen (1-2 havonta alapos kimosás benzinnel vagy a kis mosókájával), és akkor nem lehet vele semmi gond hacsak nincs benn vhol gyártási hiba, ami viszont szemmel látható, és sziloplaszttal vagy epoxival javítható.
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Alfa írta:Viszont hogy azon por nem jut be több (sőt, kevesebb, a kevesebb falsszívási lehetőség miatt), az is biztos.
Én ebben nem lennék olyan biztos...
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Alfa írta:Nincsen semmi gond a direktszűrőkkel azon kívül hogy elállítják a motort és után kell állítani. Nem szűr se rosszabbul, se kevesebbet.

A hátránya az, hogy mivel direktben kint van, befolyásolják a beszívott levegő mennyiségét a légáramlatok, eső, párás levegő stb, és ezért gyakrabban kell utánállítani. Bár nekem nem volt ilyen problémám, de elvileg lehetséges.

Viszont hogy azon por nem jut be több (sőt, kevesebb, a kevesebb falsszívási lehetőség miatt), az is biztos.
Köszönöm a választ akkor megpróbálkozom vele. Annyi változtatással, hogy a légszűrőházon belülre teszem.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Nincsen semmi gond a direktszűrőkkel azon kívül hogy elállítják a motort és után kell állítani. Nem szűr se rosszabbul, se kevesebbet.

A hátránya az, hogy mivel direktben kint van, befolyásolják a beszívott levegő mennyiségét a légáramlatok, eső, párás levegő stb, és ezért gyakrabban kell utánállítani. Bár nekem nem volt ilyen problémám, de elvileg lehetséges.

Viszont hogy azon por nem jut be több (sőt, kevesebb, a kevesebb falsszívási lehetőség miatt), az is biztos.
Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Tamás »

Hy! Pl cseréld ki a légszűrő házat. Tömítsd el a lukakat, szereld vissza a gyk-t a helyére.
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Hello

Lehet hogy nem ebbe a topicba való téma /bár végül is az előző tulaj barkácsolása miatt keletkezett probléma/.
Az előző tulaj a gyújtáskapcsolót áthelyezte a légszűrőházba, a bevezetett vezetékek miatt az egész úgy néz ki mint a szita /mindenhonnan szívja a levegőt csak a légszűrőn keresztül nem/. Erre csak egy megoldást találtam ha a levegőszűrőt a szívócsővel a légszűrőházban direktbe kötöm. Viszont mivel ilyen szűrő a direkt szűrőkön kívül nincs most nem tudom, hogy mit csináljak. A direkt szűrők gyengébb szűrése miatt viszont nem jók. Ha van valakinek ötlete, hogy mit csináljak azt megköszönném.
Avatar
grafur
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.16. 21:00
MZ-d típusa: ETZ 251 & BMW
Tartózkodási hely: Győr
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: grafur »

KILL3R etz írta:Grafur!

Ezen a linken van egy jó leírás:http://www.hufnagltuning.hu/hasznos.html

Sok sikert! :P

Köszönöm a linket, meg a tippeket!
A linken végignézve a leírást.... azt hittem egyszerűbb ez a művelet! :D ... ezért egy kicsi gyakorlatot nem ártana.
Conus: Köszi a felajánlást, lehet élni fogok vele, még nem tudom..
Ha ott leszek a Gyurma turán, akkor még tuti csavaranyákkal alápakolt bowdenekkel leszek, de végülis hibátlanul megy most még ezzel is. A megoldással szerintem ráérek nyárig, addig meg még Bambival is fogok beszélni.. :)
GrafUr
"A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!"
>> Túrablog: http://blog.grafur.hu <<
>> Fotó: http://foto.grafur.hu <<
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3866
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Grafur!

Ezen a linken van egy jó leírás:http://www.hufnagltuning.hu/hasznos.html

Sok sikert! :P
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: conus »

grafur!

én saját magam vágtam simsonhoz is, meg mz-hez is bowdent. kell hozzá egy kis gyakorlat, de ha elhozod akkor én megcsinálom neked. :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

én egyszer rövidítettem meg bovdent az nem volt drága bár az Jawa-hoz volt de nem votl vészes bár egy újat csináltatni biztos drágább lenne
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

De-de nekem is az van. Ennyi pénzért nagyon jó, csak a zár kicsit gyenge ratja :D
Avatar
grafur
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.16. 21:00
MZ-d típusa: ETZ 251 & BMW
Tartózkodási hely: Győr
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: grafur »

Nem tudtam jobbat, ezért ebbe a topicba írom:

Karbi átalakítás miatt kellene egyedi bowden a gépemhez.... Nem tudja valaki ki csinál szépen és jól bowdent? Vagy esetleg mennyire húzós szépen megcsinálni?!
Kellene nekem a gázhoz és a szivatóhoz is, ráadásul egyből 3-3 darab, hogy legyen tartalékba.. :) Van valaki Budapesten, aki direkt ilyenekkel foglalkozik?

Jaigen, az egyedi bowden ide kellene (középen van kép):
http://grafur.freeblog.hu/archives/2009 ... o_gurulas/

Előre is köszönet! :)
Széles utat!
GrafUr
GrafUr
"A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!"
>> Túrablog: http://blog.grafur.hu <<
>> Fotó: http://foto.grafur.hu <<
Avatar
grafur
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.16. 21:00
MZ-d típusa: ETZ 251 & BMW
Tartózkodási hely: Győr
Kapcsolat:

Re:

Hozzászólás Szerző: grafur »

matt1989 írta:Megfogalmazni nem tudom ezt a megoldást, csak annyi, hogy a pálca meg lett hosszabbítva.
Hohó, de ismerős, csak nem ZTech 60 literes túradoboz van neked is hátul?! :) Én most szereltem fel.. :)
GrafUr
"A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!"
>> Túrablog: http://blog.grafur.hu <<
>> Fotó: http://foto.grafur.hu <<
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti »

kisbocsi írta:Üdv Mindenki!

Ez az index arrébtétel engem is érdekelni. Meg maga a doboz is, azt hiszem nekem is valami hasonló van valahol a padláson, egyszer már nézegettem, de nem tudom hogy van a felfogatása meg a kulcsok sincsenek meg. Még a tesómé volt.

Minden jót: kisbocsi
A dobozt azt fel lehet csavarozni egy utángyártott krauser tartóta, ami mofánál egykét ezres. Vagy ha van gyári tartó, akkor arra felpattanik. Kulcsok krauserhez valszónû készülnek Gyurma túráig :) Az index az 250esnél nem gond, hisz az hosszabb mint a kisTZ, és így elfér az indextõl a doboz. De fel kell próbálni. A tartót a gépre kicsit nehézkes. Ahány ház, annyi szokás. Túrákon lehet hozzá ötleteket gyûjteni :)

Üdv
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Avatar
kisbocsi
matekzokni
matekzokni
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2008.03.13. 12:28
Tartózkodási hely: Nagykanizsa

Hozzászólás Szerző: kisbocsi »

Üdv Mindenki!

Ez az index arrébtétel engem is érdekelni. Meg maga a doboz is, azt hiszem nekem is valami hasonló van valahol a padláson, egyszer már nézegettem, de nem tudom hogy van a felfogatása meg a kulcsok sincsenek meg. Még a tesómé volt.

Minden jót: kisbocsi
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti »

köszi a képeket a felfogatásról
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 26 vendég