Barkácsolás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Miért kéne jó állapotú? Vegyél vmi szart börzén, vaterán, vagy kérdezgess körbe h kinél van használhatatlan. Akármennyire szét van törve az óra, a mutatónak nem szokott baja lenni, max annyi h lekopik róla a piros festék (ha az alu mutatóról van szó).

Aztán lecseréled a mutatót.
Zsolti_1983
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 53
Csatlakozott: 2010.11.08. 12:40
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Zsolti_1983 »

Nandor

Vicces kérdés. :D
Tuti, hogy nem. Bele való üveget vagy a krómozott záróperemet még csak-csak, de mutatót?? Szerintem szerezz inkább egy jó állapotú használt fordulatszámmérőt.
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Lehet valahol a fordulatszámmérőbe mutatót venni?
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Valami ilyesmire gondoltam de krómozottban.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

pempelli írta:250-es etzre nem tudtok valami szélesebb kormányt?
Keress egy jó krosszkormányt. Az átmérő a lényeg, az egyezzen.
Pl:http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_f ... 00875.html
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: pempelli »

250-es etzre nem tudtok valami szélesebb kormányt?
Zsolti_1983
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 53
Csatlakozott: 2010.11.08. 12:40
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Zsolti_1983 »

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ahhoz a motorhoz már rakétavezetői engedély kellett volna, nem A kategória. :D

Nem is értem, ezt a 248-at hogy sikerült beírni, mert a 250-es ETZ hivatalos hengerűrtartalma 243 ccm. :)
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Nandor »

A váztáblán és a forgalmiban is TS250-van beütve ill. beírva a gyártási év viszont 1977!
Igazából már nincs túl nagy jelentősége, eredetileg Trophy-t akartam venni de féltem, hogy nehéz lesz a 4-sebeséges blokkhoz alkatrészt szerezni úgyhogy a /1 mellet döntöttem.
Erre sikerült egy -Trophy- motoros /1-et vennem. #-o
A forgalmi bejegyzésekről meg csak annyit, hogy az egyik ETZ-m be a teljesítményhez az volt írva 248kw. :D Még jó hogy akkoriban nem volt teljesítményadó. 8)
Zsolti_1983
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 53
Csatlakozott: 2010.11.08. 12:40
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Zsolti_1983 »

Nandor

Akkor pedig az /1-es kéne, hogy legyen. Ámbár azt sajnos nem tudom, hogy a /1-esek váznyaktábláján feltüntették- e /1 jelzést. Mert az én motoromon ott semmi nem látszik (ledörzsölték azt a részt a bovdenek), a másik két járgányunkon meg nem volt adattábla, elvesztek az idők folyamán...
Végül is elképzelhető, hogy korábban másik motort szereltek a gépedbe, persze hivatalosan, és amikor hozzád került, akkor már az volt benne.

Egyébként az én forgalmimban "TS 250/1" típusbejegyzés van.


Kép

Viszont cserébe brutális, 19 kW-os teljesítményt jegyeztek be. :mrgreen:

Erről beszélek, hogy egykor összevissza irkáltak mindent a forgalmiba a fakabátok. Látod, piros javításokkal is tele van.
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Zsolti_1983 írta:Nandor

Akkor az érdekes egy járgány lehet. :)
A forgalmi nem jelent semmit, mert rettentő dilettáns bejegyzéseket tudtak (és tudnak ma is) tenni az arra illetékesek. De ha a váznyaktáblán 1977-es gyártási év szerepel, akkor az biztosan /1 kell hogy legyen, hacsak nem valami utólagos pótalkatrész vázra szerelték át az egész gépedet.
A váztáblán is 1977 van írva, viszont akkor a motorja egy korábbi 4 sebes ts-ből való.
A forgalmiban típusként a TS250 van írva. A te motorodnak nem ez áll a forgalmijában: típus TS250/1?
Zsolti_1983
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 53
Csatlakozott: 2010.11.08. 12:40
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Zsolti_1983 »

Nandor

Akkor az érdekes egy járgány lehet. :)
A forgalmi nem jelent semmit, mert rettentő dilettáns bejegyzéseket tudtak (és tudnak ma is) tenni az arra illetékesek. De ha a váznyaktáblán 1977-es gyártási év szerepel, akkor az biztosan /1 kell hogy legyen, hacsak nem valami utólagos pótalkatrész vázra szerelték át az egész gépedet.
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Zsolti_1983 írta:Nandor
Egyébként miféle típus az a TS 250/0,5? :o
Hát az amolyan se nem ts se nem ts/1, valamiféle keverék.
A forgalmija szerint ts 250 és a motorja is 4 sebességes /hajtómű olajjal kent főtengely csapágyas/ verzió, viszont küllemre teljes mértékben /1-es.
Plusz érdekesség, hogy 1977-ben már nem gyártottak 4 sebes TS250-t. 8)
Zsolti_1983
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 53
Csatlakozott: 2010.11.08. 12:40
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Zsolti_1983 »

Oké.
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: kupi »

Szia Zsolti_1983"
Ha már itt vagyunk a barkácsolás topi-ban akkor barkácsolhatnánk valami megoldást erre a 60W ra mivel nekem az elmúlt 26 évem amit a kicsikémmel (TS125/150) töltöttem ezzel a problémával volt csak terhelve.Odáig jutottam,hogy nappal csak park lámpa ég így minden OK csak a rend őrei nem szeretik így marad a magyarázkodás koncakt hibás"....de este egy hosszabb utazás már veszélyes is lehet pedig a gépem nagyon egybe van.Ötletek?Én már sok mindent kipróbáltam kisebb fogyasztok ledes égők elektronikus indexrelé és át is vezetékeztem de akkor is kevés ..... De szerintem ezt inkább a villany topiban folyt...
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Zsolti_1983
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 53
Csatlakozott: 2010.11.08. 12:40
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Zsolti_1983 »

Nandor

Akkor most már ketten bizonyítjátok, hogy nem csak a mesék világában volt ilyen. :)

Egyébként miféle típus az a TS 250/0,5? :o
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Zsolti_1983 írta:Biztos Standard változat volt, amin a fordulatszámmérő helyén volt a gyújtáskapcsoló, nem? Régi fényképek és prospektusok szerint létezett ilyen változat, bár én még sosem láttam
Nekem volt :D .
Sajnos már csak a kulcsai vannak meg. :(
Zsolti_1983
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 53
Csatlakozott: 2010.11.08. 12:40
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Zsolti_1983 »

Biztos Standard változat volt, amin a fordulatszámmérő helyén volt a gyújtáskapcsoló, nem? Régi fényképek és prospektusok szerint létezett ilyen változat, bár én még sosem láttam (ahány ETZ a szemem elé került, azon mind volt fordulatszámmérő). A csomagtartót nem tudom, milyeneket gyártottak hozzá, nem ismerem igazán a típust.
Ahogy a nickemből is kitűnhet, én a nyolcvanas években még csecsemő, illetve kisgyermek voltam, úgyhogy nem igazán tudom, mi volt itt, csak az idősebbek elmondása alapján tájékozódom. Azt mondják, a nyolcvanas évek közepe tájáig az MZ-k olyanok voltak, mint a magyar népmese (hol volt, hol nem volt). Legalábbis itt a környékünkön (Mosonmagyaróvár); lehet, hogy Pesten azért jobb volt a helyzet. Szóval meglehetősen akadozott úgy a motorkerékpár-, mint az alkatrészellátás, az ilyen extrákat meg, mint pl. a csomagtartó, azt a pár szabad darabot, általában a pult alól adták el "haveroknak", "ismerősöknek". Ezt mondják az írástudók. :)

Zárójelben jegyzem meg, hogy véleményem szerint a TS-sel jobban jártál, mint az ETZ-vel. Szerintem az ETZ mellett csak a generátor meg talán az öt sebességfokozat szól (ámbár a fórumot elnézve, a generátorral is szívnak a kollégák eleget, az öt fokozat meg inkább csak arra jó, hogy hatékonyan fel lehessen osztani a motor nyomatékát, így a vonóerőt is, mert ötödikben már nem nagyon akar menni a kicsike). A TS viszont, bár régimódibb formájú, de masszívabb (amikor mentem egy kis ETZ-vel, határozottan az volt az érzésem, hogy kanyarban tekeredik alattam a váz; a TS-nél sosem éreztem ilyet), jobban megkonstruált, kiforrott szerkezet, jobb anyagminőséggel és nagyobb megbízhatósággal párosulva. Egyedüli hátránya a koszos 60 W-ot szolgáltató dinamó (nem tudom, ezt hogyan gondolták az NDK mérnök urak, amikor csak a tompított meg a hátsó fény elveszi a teljesítmény háromnegyedét), ami miatt a - kötelező - bekapcsolt fényt nem nagyon szereti, de gondos karbantartással azért el lehet vele lavírozni.
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: kupi »

Igaz én azóta sem láttam hallottam arról,hogy ilyen kiegészítőket árult volna egy bolt is itt kis hazánkba TS re bár a könyve írta lehet rendelni....Így valóban szerencsésnek érezhetem magam bár akkoriban 1985 ben kicsit csalódott voltam mivel a gép megvásárlása után pár hétre ugyan abban a boltban már ETZ 125-ös volt ami azért jobban tetszett 16 évesen.Bár azon nem volt még fordulat szám mérő sem emlékeim szerint nem hogy csomagtartó.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Zsolti_1983
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 53
Csatlakozott: 2010.11.08. 12:40
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Zsolti_1983 »

kupi
Hozzászólás témája: Re: Barkácsolás
Elküldve: 2011.11.15. 17:30

Nyugodtan szólj bele, azért van a fórum. :D

Nem azt mondtam, hogy a magyar vevő nem vehette meg újonnan az MZ-t csomagtartóval, oldalsztenderrel stb. felszerelve, csak azt, hogy maga az MZ gyár nem szerelt a motorkerékpárjaira ilyesmit. (Nem is ott gyártották ezeket a csomagtartókat Zschopau környékén, hanem jóval messzebb, Riesában, ahol egy nagy vasmű, konkrétan acél- és csőkombinát működött. A hatvanas-hetvenes években magyarokat is foglalkoztattak a magyar-NDK munkaerő-csereprogram keretében; keresztapám egyik ismerőse dolgozott is ott, saját kezűleg hegesztette az MZ-kre való csomagtartókat.)
A gornaui MZ-pótalkatrész-ellátó vállalat forgalmazta azután az ilyen kiegészítőket is, de a motoroktól külön - innét kellett beszereznie a magyarországi importőrnek is. Viszont az, illetve akár az egyes boltok is, utólag gyakran fölszerelték a forgalmazott motorjaikat ezekkel, úgyhogy teljesen hihető, amit mondasz. Az én nagybátyám is úgy vette a kis TS 125-ösét, hogy már rajta volt a két oldalcsomagtartó. Lehet, hogy jobban is járt az, akinek eleve volt, mert állítólag a boltokban ritkán lehetett hozzájutni.
Avatar
Biker
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 49
Csatlakozott: 2011.09.17. 10:49
Tartózkodási hely: Zenta, Szerbia

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Biker »

bluerider írta:Biker!
A 250-en elfér a kipufogó tartó a krauser előtt, csak előrébb fúrtam neki egy lyukat, hogy szimmetriába legyen a csomagtartó! Doboz nélkül jobban látszana!
Kép
A 251-en is elfér, mert Samunak az van bár az rövidebb motor szerintem! 8)
Köszi! :) Arra is gondoltam, hogy csináltatok egy kipu tartót, ami egyenesen indul és csak a doboz alatt törik meg, meredekebben...
Majd meglátjuk, ha meglesz a vas. :)
Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1681
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: bluerider »

Biker!
A 250-en elfér a kipufogó tartó a krauser előtt, csak előrébb fúrtam neki egy lyukat, hogy szimmetriába legyen a csomagtartó! Doboz nélkül jobban látszana!
Kép
A 251-en is elfér, mert Samunak az van bár az rövidebb motor szerintem! 8)
A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára!
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: kupi »

Zsolti_1983 írta:Stravkó
Hozzászólás témája: Re: Barkácsolás
Elküldve: 2011.11.10. 16:55

Gyárilag biztos, hogy nem volt egyiken sem, mivel az MZ-gyár szériában nem szerelt a motorjaira semmiféle extra elemet. A táskatartót, oldalcsomagtartót, oldalsztendert, lábvédő lemezeket és hasonlókat az erre szakosodott gyár készítette, és a kereskedelemben lehetett beszerezni (amikor éppen kapható volt; gyakran nem, főleg nálunk), majd az egyik MZ-szervizben felszereltetni. A tökéletesen gyári állapothoz tehát nem tartozik hozzá a táskatartó, ettől függetlenül szerintem jó, ha van.
Szia bocs,hogy bele szólok de az én MZ m az gyári új kora óta oldalcsomagtartós darab(krómozott felhajtható táskatartós).A boltba is rajta volt amikor megvettük 1985-ben.lehet ez a bolt egyik jó tréfája volt akkor?Vagy valami kiállítási darab lehetett?Egy biztos utolsó darabok egyike a kis TS-em rá pár hónapra már csak ETZ volt.
Kép
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
Biker
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 49
Csatlakozott: 2011.09.17. 10:49
Tartózkodási hely: Zenta, Szerbia

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Biker »

Köszi! Meglátom még, egyelőre nincs szívem lefesteni, hisz abszolút vállalható, csak pici szépítgetést terveztem...
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Biker írta:Ugyan motorom még nincs, de gomhoz a kabátot alapon vettem E-Bayről egy eredeti Krauzer K1-es szettet. Tegnap érkezett meg, nagyon meg voltam vele elégedve, teljesen hibátlan. :) Viszont picit ki van már fakulva az UV-től. Nem szeretném lefesteni, csak valami műanyag ápolóval átdörzsölném, de a szilikon spray-en kívül nem ismerek mást. Esetleg van-e jobb anyag erre? Az egyik csatja is vakfoltos picit, azokat mivel lehetne kipolírozni?
Mondjuk az azért megfordult a fejemben, hogy a kipu tartó rúdtól hogyan fér fel a doboz? Vagy mögé megy?
Szlikon sprayt nem ajanlom!
Ha csak apolot keresel vannak nagyon jo muanyagapolo spray-k, de en a helyedbin inkabb festenem.
Hasonlo helyzetben voltam Skoda Favorit lokharitoval, muanyagapolotol 2-3 hetig kinezett valahogy aztan ujra ronda lett. Vettem hozza lokharitofesteket es lefujtam vele, azota 2 eve is olyan mint az uj! nem vedlik le rola a festek! egy ilyen spray 1600ft nalunk.
Az MZ hatso dobozat is festettem mar, ott muanyagalapozo + matt fekete festek. Penzben kb ugyanannyi mind a ket megoldas. Ha nincs kompresszorod javaslom a lokharitospray-t, tartos es szep megoldas.
A csatokra kromtisztito pasztat hasznalhatsz.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Biker
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 49
Csatlakozott: 2011.09.17. 10:49
Tartózkodási hely: Zenta, Szerbia

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Biker »

Ugyan motorom még nincs, de gomhoz a kabátot alapon vettem E-Bayről egy eredeti Krauzer K1-es szettet. Tegnap érkezett meg, nagyon meg voltam vele elégedve, teljesen hibátlan. :) Viszont picit ki van már fakulva az UV-től. Nem szeretném lefesteni, csak valami műanyag ápolóval átdörzsölném, de a szilikon spray-en kívül nem ismerek mást. Esetleg van-e jobb anyag erre? Az egyik csatja is vakfoltos picit, azokat mivel lehetne kipolírozni?
Mondjuk az azért megfordult a fejemben, hogy a kipu tartó rúdtól hogyan fér fel a doboz? Vagy mögé megy?
Avatar
Biker
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 49
Csatlakozott: 2011.09.17. 10:49
Tartózkodási hely: Zenta, Szerbia

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Biker »

Látott-e valaki már kereskedelemben off-roader ETZ átalakító készletet? Oldaldeknit, kifupogót, rögzítőelemeket? Létezik ilyen?
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Biker 2011.11.14. 09:56-kor.
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

kiszsebi írta: más a tengely mérete is!!! na meg el sem férne a blokkban akkora lánckerék (átalakítások nélkül)
És , szerinted hamar tönkre vágná a láncot, az ha hátul 45 fogas trophy lánckerék lenne elől meg 16os vagy 15 ös (nem számoltam ki még) Kicsi Ts é maradna a szélesebbik fajta 250 es láncról van szó.
Zsolti_1983
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 53
Csatlakozott: 2010.11.08. 12:40
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Zsolti_1983 »

Stravkó
Hozzászólás témája: Re: Barkácsolás
Elküldve: 2011.11.10. 16:55

Gyárilag biztos, hogy nem volt egyiken sem, mivel az MZ-gyár szériában nem szerelt a motorjaira semmiféle extra elemet. A táskatartót, oldalcsomagtartót, oldalsztendert, lábvédő lemezeket és hasonlókat az erre szakosodott gyár készítette, és a kereskedelemben lehetett beszerezni (amikor éppen kapható volt; gyakran nem, főleg nálunk), majd az egyik MZ-szervizben felszereltetni. A tökéletesen gyári állapothoz tehát nem tartozik hozzá a táskatartó, ettől függetlenül szerintem jó, ha van.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

bomber93 írta:És nem lehet valami módon átalakítani egy 250 es Ts ét vagy ETZ vagy Trophy ét úgy hogy rámenjen a kicsi ts re? mert a belső forma az szinte ugyanugy néz ki ha jól emlékszem csak az 250 esé szélesebb mert akkor nem kéne átfűznöm a kis TS agyát hátul csak szerezni egy 250 es láncot és kompletten a 250 esé lenne a hajtása.
más a tengely mérete is!!! na meg el sem férne a blokkban akkora lánckerék (átalakítások nélkül)
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

És nem lehet valami módon átalakítani egy 250 es Ts ét vagy ETZ vagy Trophy ét úgy hogy rámenjen a kicsi ts re? mert a belső forma az szinte ugyanugy néz ki ha jól emlékszem csak az 250 esé szélesebb mert akkor nem kéne átfűznöm a kis TS agyát hátul csak szerezni egy 250 es láncot és kompletten a 250 esé lenne a hajtása.
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

bomber93 írta:A 250 es és a 125 ös Ts mz nek ugyanolyan a kislánckereke csak fogban tér el? És ugyanolyan lánc megy rá csak hosszban tér el?
A kislánckerék nem ugyanolyan,más a kialakítása! A láncot most hirtelen nem tudom,de úgy rémlik,hogy a 250-esé szélesebb. :-k
POD RACER
Szinter, pipa!!!
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

A 250 es és a 125 ös Ts mz nek ugyanolyan a kislánckereke csak fogban tér el? És ugyanolyan lánc megy rá csak hosszban tér el?
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Troster »

Szerintem se vesződj vele.Ha nem teszel rá úgy se lesz csupasz, ugyanolyan szép attól egy restaurált motor.Ha esetleg ráakadsz börzén, akkor utólag bármikor fel lehet tenni.Nem olyan kurrens darab, hogy ne találj hozzá.
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

Hát én csak azt tudnám mondani, hogy hogyan tudnád rendbe hozni de ha olyan olcsón tudsz szerezni mint amennyiért a kolléga eladta nem érdemes vele vesződni:)
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

bomber93 írta:Őszintén mi baja lett annak a csomagtartónak ? eltört a hegesztés? javitható az alkja nagyjából megvan ha nicns akkor van satu:D ha idegesít a hosszu rész vágd le és dugd be úgy ameddig kell vázon alulról fúrsz két 4 es lyukat menet bele + csavar a többit majd az idő elintézi:D
A kereszttartójának támasztottam egy vascsövet,azzal ütöttem ki. Megroggyant. :(
Folyamatos melegítés mellett fával is próbáltam,de nem mozdult. Aztán elborult az agy,annak onnan ki kell jönni,és ki is jött! Hozzáteszem nem könnyen.
Szép,gyári állapotúra akarom csinálni a motort,tehát nem tehetem így vissza. Azon gondolkodtam,hogy egyáltalán nem teszek rá csomagtartót. Nem volt mindegyiken gyárilag,vagy tévedek?
POD RACER
Szinter, pipa!!!
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

Őszintén mi baja lett annak a csomagtartónak ? eltört a hegesztés? javitható az alkja nagyjából megvan ha nicns akkor van satu:D ha idegesít a hosszu rész vágd le és dugd be úgy ameddig kell vázon alulról fúrsz két 4 es lyukat menet bele + csavar a többit majd az idő elintézi:D
Zsolti_1983
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 53
Csatlakozott: 2010.11.08. 12:40
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Zsolti_1983 »

Stravkó
Hozzászólás témája: Re: Barkácsolás
Elküldve: 2011.11.05. 20:09

Biztos, mert elég sok nagy TS-re vettek annak idején táskatartót, tehát előbb-utóbb találsz majd.
Csak persze kérdéses, hogy AZT hogyan vették ki a helyéről, mert ha úgy, mint te, akkor ugye nem sokkal leszel vele előrébb. :mrgreen:

Az enyémhez édesapám (aki szerszámkészítő) összedobott egy szétsajtoló-készüléket, amelyet a vázra kellett felfogatni, és (folyamatos körbemelegítés mellett) két csavarorsó váltakozva való forgatásával szépen kinyomta a helyéről a táskatartót. Sérülésmentesen kijött, pedig reménytelenül bele volt gyógyulva. Hab a tortán, hogy utána még a krómozott részt is kivarázsoltuk a csővillából, hiszen előbbit krómoztatni kell majd, utóbbit meg szintereztetni (augusztusban darabjaira szedtem a /1-esem, mert teljes körű felújítás vár rá).

Mellesleg, szerintem is kissé túl hosszan van bent a vázcsőben, de nyilván a német mérnökök itt is biztosra akartak menni, hogy se ki ne csússzon a táskatartó, se el ne görbüljön a vázcső. Hát sikerült.
mrpocok
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 44
Csatlakozott: 2009.04.18. 10:57
MZ-d típusa: TS 250/1

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: mrpocok »

Stravkó írta:A melegítés, és a kemény erőszak sikert hozott! :twisted:
Ezúton szeretnék gratulálni annak,aki ezt megtervezte:

Kép

Mivelhogy sérülés nélkül nem jött ki, lehet ilyet valahol venni?

Atyaég ez ilyen hosszan benn van a vázban? Nekem a "fényes" rész tövénél lötyögött és ott is jött szét amikor szétszedni próbáltam :O
Endre
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 74
Csatlakozott: 2011.08.15. 20:14
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Endre »

bakimate írta:A hosszú, hajlított, elágazó lemez első része fogta az akkumulátort. A lemez végében volt egy dió, a dióban egy 6-os csavar, a csavar egy másik lemezhez csatlakozott, ami a tálca külső felébe volt beakasztva. (Hosszú elágazó lemez eleje, a tálca légszűrő felöli oldalába.) A hossz lemez másik felébe egy gumicsík volt befűzve, ami a tálca felett volt átvezetve, a végén egy lemezdarab, ez csatlakozott a kívülre akasztott kis lemezbe. A tálca tetején a szerszámkészlet, és kezelési utasítás, az aljába volt gumidugókkal beakasztva az indexrelé, és -ha van- a elektronikus gyújtás fekete doboza.

Teccikérteni?
Na ezt a két évvel ezelőtti hsz-t kerestem én sokáig! Jól gondolom, hogy ez a lefogatási módszer csak az 5Ah-s akksival működik? Ugyanis a 9Ah az akkora (kb 60 helyett 90 mm mély), hogy elfoglalja az egész alsó tartó tálcát, így nincs hely a tálca külső felébe beakasztandó lemeznek. Ezek szerint a "küllős" lefogatás volt a nagyobb akksihoz kitalálva? Egyáltalán gyárilag milyet tettek bele? Nagyon eredetire szeretném megcsinálni... :roll:
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

Troster írta:Most utálni fogsz, de legutóbbi börzén adtam el egyet 300 forintért... #-o :-#
](*,) ](*,) ](*,)
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Troster »

Most utálni fogsz, de legutóbbi börzén adtam el egyet 300 forintért... #-o :-#
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

A melegítés, és a kemény erőszak sikert hozott! :twisted:
Ezúton szeretnék gratulálni annak,aki ezt megtervezte:

Kép

Mivelhogy sérülés nélkül nem jött ki, lehet ilyet valahol venni?
POD RACER
Szinter, pipa!!!
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Hujber írta:Ez alábbi képen papám szerszámát mutatnám meg, bizonyára mindenkinek volt annak idején a szürke dobozos szerszámkészlete, amiben a piros átlátszónyelű csavarhúzók vannak. A legnagyobb lapos csavarhúzóból és egy kilincsből lett összerakva ez a szerszám, és tényleg baromi jó és ötletes. Ez mindent meglazít, ahová odafér \:D/


Kép

Ötletes :D
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Ez alábbi képen papám szerszámát mutatnám meg, bizonyára mindenkinek volt annak idején a szürke dobozos szerszámkészlete, amiben a piros átlátszónyelű csavarhúzók vannak. A legnagyobb lapos csavarhúzóból és egy kilincsből lett összerakva ez a szerszám, és tényleg baromi jó és ötletes. Ez mindent meglazít, ahová odafér \:D/


Kép
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Troster »

Én ezt olajemelővel nyomattam ki, tuti használ neki, remények szerint a csomagtartó fog engedni,nem a váz... :D
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

Köszi fiúk a gyors választ! :smt023
Akkor erőszak lesz! :twisted:
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Féktisztító, csavarlazító, WD-40 áztatás 1-2x, utána kis melegítés és ki kell jönnie... :)
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1681
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: bluerider »

Szerintem gyári! Ilyen volt az enyém is szorosan illeszkedik a vázba! Sajnos én nem tudtam meg melegíteni ezért egy fával kezdtem kiütni, de így is szétkalapáltam sajna! :cry: Tehát ha van lehetőséged melegítsd meg mielőtt kiütöd! 8)
A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára!
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Máté »

Stravkó írta:Segítsetek!
Ez ugye nem gyári /1 csomagtartó?
Hogyan jön ki a vázból? Csavar sehol,hegesztést sem látok. Nem tudom mi tartja a helyén,de nagyon ott van,nem mozdul!

Kép
Szerintem jó hosszan be van dugva a vázba és ott valamiért megszorult benne.
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

Segítsetek!
Ez ugye nem gyári /1 csomagtartó?
Hogyan jön ki a vázból? Csavar sehol,hegesztést sem látok. Nem tudom mi tartja a helyén,de nagyon ott van,nem mozdul!

Kép
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 53 vendég