Barkácsolás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
gulyesz
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2009.04.13. 11:24
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Érsekcsanád

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: gulyesz »

Lefeszítettem. A hátsó fülön sikerült átakasztani, de az elsőn nem. Így leszedtem az ülést egy kalapáccsal rákoppintottam felülről a fülre, így egy picit lehajlott, hogy leemelhessem. Kihajtottam oldalra a fedelet, mert a zárat nem sikerült kiakasztani. 10-es kulcsal lecsavartam a zárról a nyelvet és kész. 4500 Ft-ért csináltak volna kulcsot, de mondtam inkább hagyjuk.
Vaterán találtam egy ilyen zárat:
Kép

1200 Ft, ugyanez az Odormotornál 3500 Ft.

Remélem jó lesz. Közben megtaláltam az útszéli gazban a kulcsmaradványokat.

Csütörtökön viszem a motort műszakira a KPm-hez. A galériában szereplő képekhez képest kapott még egy enduro kormányt, Bambi féle kidörgőt, másik hátsó rugóstagot. Kíváncsi leszek mit szólnak majd hozzá. :P
Tamás
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: seagateh »

gulyesz írta:Sikerült. :P

megfúrtad a zárat? vagy pedig lefeszítetted?
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Avatar
gulyesz
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2009.04.13. 11:24
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Érsekcsanád

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: gulyesz »

Sikerült. :P
Tamás
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Én tuti szétfúrnám a zárat!

Olcsóbb egy új zár mint kulcsot csináltatni a régihez...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Egyszerűen meghajlítod a fület. Magyarul feszítsd.
Avatar
gulyesz
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2009.04.13. 11:24
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Érsekcsanád

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: gulyesz »

Sziasztok!

Valamelyik nap motorral mentem melózni. Odaérve le akarom állítani a motort, de gyújtáskulcs sehol :evil:
Visszafordultam és meg is találtam egy nyomvályúban, pont akkor ment át rajta egy nyerges. Természetesen az összes kulcs vagy eltört vagy elgörbült. Szerencsére a lakáskulcsot zsebembe tettem, így be tudtam menni a tartalék kulcsokért. De sajnos az akksifedélhez nem volt. Kulcskészítő tudna csinálni, de ahhoz el kéne vinni a zárat. Van valakinek ötlete, hogy hogyan tudnám leszedni a fedelet? A hátulsó fülről le tudom akasztani, de ilyenkor annyira feszül az egész, hogy tovább nem mozdul semerre. :(

Előre is köszönöm.

U.I.: privátba is jöhet az infó, nem kell a nagyközönséget bevonni, hogy hogyan lehet etz-ből az akksit kiszerelni :P
Tamás
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Én is szoktam hülyíteni a népet, ha épp összefutunk a Bambi-Presszóban. :twisted:

Sajnálom, hogy nem jött össze... :?
De igen... kicsit máshogy dolgozik a két cső.... :roll:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
petrvs
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 160
Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
Tartózkodási hely: Monor

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: petrvs »

Alfa írta:Hozzátenném hogy Killernek bejött a bandázs a Bambi I. rezóval.
Igen, Bambi is mondta, azt hiszem Killert. Meg azt is, hogy az egész más eset, mint a gyári/bolti kipu. Nekem bolti van.
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Hozzátenném hogy Killernek bejött a bandázs a Bambi I. rezóval.
Avatar
petrvs
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 160
Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
Tartózkodási hely: Monor

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: petrvs »

Atilla írta:

Pedig jó az, tetszik nekem is!
Mindig mondom, hogy a hülye 2T-nél minden mindennel összefügg. :D
Fúvókázd hozzá a gépet a megváltozott áramláshoz és kész is.
Ahogy a kínaiak mondják: lenni meg is az oldás! :-"

Nem-nem! [-X
Lásd előző...
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
Avatar
petrvs
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 160
Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
Tartózkodási hely: Monor

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: petrvs »

csikin írta:Nagyobb hőértékű gyertya?

Persze, persze...de mi lesz a hidegebb üzemű gyertyával alapjárat körül, vagy 3500-4000 közeli fordulaton, amikor a leggazdaságosabb a motor üzeme (azaz a legnagyobb a főtengelyen leadott teljesítmény a veszteséghő teljesítményéhez képest, azaz legnagyobb a hatásfok, azaz legkisebb a fogyasztás l/100km, így nem biztos, hogy lefűti a gyertya magát) ? Akkor majd beköpi esetleg? És ha olyan kedvem van, hogy húznám neki 110-zel tartósan, akkor majd kínlódjon a motor magasabb hőmérsékleten? Kockáztassam a besülést, ráadásul 300-asra fúrt hengerrel, aminek a bordái 250-hez méretezettek?
Azt mondom, a mérnök nem volt hülye, eléggé finomra reszelték az MZ blokkokat (ahhoz képest, hogy meg volt kötve a kezük) és annyira összefügg minden mindennel, hogy ha egy dolgot megváltoztatunk, sok egyéb is vele módosul.
Szóval nem érzem én magam elég felkészültnek az ilyesmihez és mégiscsak az volna a cél, hogy a masina megbízhatóan üzemeljen és ne fogyasszon sokat. Úgy látszik, ez az igény nagyjából egybe esik a gyári állapottal...amit mégis érdemes változtatni ( könnyített kupplung, például) azt Bambira érdemes bízni, Ő látott már egy-két dolgot, tudja melyik út járható, melyik nem. Ő azt tanácsolta, erről a kipuffról szedjem le, hát leszedtem, és tudom: így járok jól. \:D/
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Atilla »

petrvs írta:Sziasztok!

Csúnya kis tapasztalatot gyűjtöttem be, megosztom:
Pedig jó az, tetszik nekem is!
Mindig mondom, hogy a hülye 2T-nél minden mindennel összefügg. :D
Fúvókázd hozzá a gépet a megváltozott áramláshoz és kész is.
Ahogy a kínaiak mondják: lenni meg is az oldás! :-"
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Atilla 2011.06.16. 14:35-kor.
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: csikin »

Nagyobb hőértékű gyertya?
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
petrvs
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 160
Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
Tartózkodási hely: Monor

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: petrvs »

Sziasztok!

Csúnya kis tapasztalatot gyűjtöttem be, megosztom:
A kipuff leömlőjét letekertem hőálló bandázzsal, mert
-tetszett
-gondoltam mivel nagyobb a hőmérséklet a csőben, ez majd tisztán tartja- ebben nem is volt hiba, lilára égett a konfúzornál, koksz semmi nem volt benne.
DE :!:
Amire nem gondoltam, és nem is volt észrevehető : ettől eléggé megnő a henger hőmérséklete is, ami alattomosan hazavágja a gyertyát, de úgy, hogy nem egyből elmegy a gyújtás, hanem csak úgy viselkedik, mintha túl dús volna a keverék. (Kormos gyertyakép, nem túl lelkes pörgés...) mindezt a Mester segített kideríteni; persze mindjárt ugrott is a bandázs...

...szóval gyári/utángyártott kipufira nem jó a hőszigetelés :(

Kép
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára petrvs 2011.06.16. 14:06-kor.
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

ambrusviktor írta:Szervízkönyv, vagy javítási kézikönyv? azokban szerintem benne lehet... és akkor ahhoz már tudod igazítani hogy milyen lámpást tegyél fel... hát ha ez nem jön be, akkor még mindig tudom ajánlani a benzinből külön kivezetőcsövön keresztül ellátott utánpótlással működő petróleum vagy aladinlámpát :mrgreen:
Lekjopp!!! (Y) :D
Amiket eddig átnyálaztam, abban nem volt bent. De majd éjszaka melóban keresgélek. Most meg megyek légszűrőt cserélni :D
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Seclusion írta:
Igen, mindenképp így akartam, amit néztem, az 1 db 3500 körül van, végül is olyan, mint egy normál motor lámpa. Kb Simson méret, talán nagyobb. Vagy a kocka ködlámpa, amiből 2 bitang jól nézne ki ha befelé lógatnám a bukókereten :P A gyújtásnak nem tudom egyedül, hogy hol nézhetném meg a teljesítményfelvételét... De most olvasgatok picit, Jawa elektronikáról tuti van bőséges leírás, hisz az a gyengéjük :)
Szervízkönyv, vagy javítási kézikönyv? azokban szerintem benne lehet... és akkor ahhoz már tudod igazítani hogy milyen lámpást tegyél fel... hát ha ez nem jön be, akkor még mindig tudom ajánlani a benzinből külön kivezetőcsövön keresztül ellátott utánpótlással működő petróleum vagy aladinlámpát :mrgreen:
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

ambrusviktor írta:Nézd meg, hogy mennyi a generátor max teljesítménye, számold ki, hogy mi megy róla, és ehhez igazíthatod is a többit. Biztosan marad még helye efféle kisebb teljesítményű lámpának. Pl nálam úgy jött ki, hogy két 35Wos izzó még belefér. De aztán biztos- ami biztos alapon csak egyet kötöttem be, (mert 12Vosnál nem találtam kisebb teljesítményűt) és az is tök jól világít.
És még annyi, hogy szerintem (szerintem!!) nem kell keresned 6V 25Wos ködfényszórót, hanem vedd meg ami tetszik és olcsó. (enyém pl kb 2000ft volt) és az izzót cseréld csak le 6V 35-25-15W os közül olyanra ami tetszik...
Igen, mindenképp így akartam, amit néztem, az 1 db 3500 körül van, végül is olyan, mint egy normál motor lámpa. Kb Simson méret, talán nagyobb. Vagy a kocka ködlámpa, amiből 2 bitang jól nézne ki ha befelé lógatnám a bukókereten :P A gyújtásnak nem tudom egyedül, hogy hol nézhetném meg a teljesítményfelvételét... De most olvasgatok picit, Jawa elektronikáról tuti van bőséges leírás, hisz az a gyengéjük :)
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Seclusion írta:
Azért nem akartam hagyományos izzót, mert aggódtam az áramfelvétel miatt, és elég picike az akksim. Bár nincs gondja a töltésnek, tehát elvileg nem okozhat gondot, csak hajlamos vagyok a túldramatizálásra :D
Köszi a választ!
Nézd meg, hogy mennyi a generátor max teljesítménye, számold ki, hogy mi megy róla, és ehhez igazíthatod is a többit. Biztosan marad még helye efféle kisebb teljesítményű lámpának. Pl nálam úgy jött ki, hogy két 35Wos izzó még belefér. De aztán biztos- ami biztos alapon csak egyet kötöttem be, (mert 12Vosnál nem találtam kisebb teljesítményűt) és az is tök jól világít.
És még annyi, hogy szerintem (szerintem!!) nem kell keresned 6V 25Wos ködfényszórót, hanem vedd meg ami tetszik és olcsó. (enyém pl kb 2000ft volt) és az izzót cseréld csak le 6V 35-25-15W os közül olyanra ami tetszik...
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

ambrusviktor írta:Nem kell ledes lámpa. Tegyél fel két ködlámpát mint én, lehet kapni H3 6V 25w os vagy 35W os izzókat is (55 és 110Wosakat is csak az már nagy). Olcsóbb mint a ledes és teljesen jól világít. (Bár nálam 12v os a rendszer). Nekem még nem szóltak érte...bár még nem is állítottak meg... műszakira azért leszereltem, de ha ügyesen kötöd be szerintem mondhatod h optikai tuning csak és egyébként nem működik... nekem még nem volt belőle gondom.
Azért nem akartam hagyományos izzót, mert aggódtam az áramfelvétel miatt, és elég picike az akksim. Bár nincs gondja a töltésnek, tehát elvileg nem okozhat gondot, csak hajlamos vagyok a túldramatizálásra :D
Köszi a választ!
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Seclusion írta:Sziasztok!

Egy 6V-os rendszerre szeretnék két extra lámpát felszerelni (nem MZ, hanem Jawa), mivel a fejlámpa igen gyengének bizonyul. A bukókeretre lennének fel szerelve. A lámpaburák, foncsorok, minden meg lenne, de a kérdés az, hogy 6V-ra létezik-e LED-es H3 foglalatú izzó? Na meg, hogy vajon a rendőrök ehhez mit szólnának? :)
Nem kell ledes lámpa. Tegyél fel két ködlámpát mint én, lehet kapni H3 6V 25w os vagy 35W os izzókat is (55 és 110Wosakat is csak az már nagy). Olcsóbb mint a ledes és teljesen jól világít. (Bár nálam 12v os a rendszer). Nekem még nem szóltak érte...bár még nem is állítottak meg... műszakira azért leszereltem, de ha ügyesen kötöd be szerintem mondhatod h optikai tuning csak és egyébként nem működik... nekem még nem volt belőle gondom.
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Sziasztok!

Egy 6V-os rendszerre szeretnék két extra lámpát felszerelni (nem MZ, hanem Jawa), mivel a fejlámpa igen gyengének bizonyul. A bukókeretre lennének fel szerelve. A lámpaburák, foncsorok, minden meg lenne, de a kérdés az, hogy 6V-ra létezik-e LED-es H3 foglalatú izzó? Na meg, hogy vajon a rendőrök ehhez mit szólnának? :)
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: csikin »

Meg egy kis fúrás-faragás és apróbb alkatrészek.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

csikin írta:Olajszivattyús dekli
Olajszivattyú
Olajtartály

15+10+10+15 a posta ez kb 15000huf ez mind egy eladótól, szerintem megéri simán

és kell még pár apróság és módosítás.
Valóban csak ilyen egyszerű lenne átszerelni? :roll: csak az alkatrészek kellenek és kész
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

csikin írta:Olajszivattyús dekli
Olajszivattyú
Olajtartály

15+10+10+15 a posta ez kb 15000huf ez mind egy eladótól, szerintem megéri simán

és kell még pár apróság és módosítás.
15000ért megéri XD ... hát...annyiból soksok benzint veszek...akkor inkább keverek :) de azért köszönöm!
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: csikin »

Olajszivattyús dekli
Olajszivattyú
Olajtartály

15+10+10+15 a posta ez kb 15000huf ez mind egy eladótól, szerintem megéri simán

és kell még pár apróság és módosítás.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Seri19 írta:Sztem egyik különolajozású 2t se csinál konstans keverési arányt, mivel hogy a szivattyút ami az olajat pumpálja, maga a motor hajtja. Ha a fordulatszám függvényében kapja az olajat, akkor mindig az ideális mennyiségű olajat kapja a motor( közel ideális). Az, hogy a keverési arány nem lessz állandó az sztem nem akkora gond. Ha jól tudom a különolajzású 2t motorok 1:100hoz keverik a cuccot.
Hmm...és van valami ötleted?
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

Sztem egyik különolajozású 2t se csinál konstans keverési arányt, mivel hogy a szivattyút ami az olajat pumpálja, maga a motor hajtja. Ha a fordulatszám függvényében kapja az olajat, akkor mindig az ideális mennyiségű olajat kapja a motor( közel ideális). Az, hogy a keverési arány nem lessz állandó az sztem nem akkora gond. Ha jól tudom a különolajzású 2t motorok 1:100hoz keverik a cuccot.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Seri19 írta:Nem is kell konstansnak lennie. De amúgy közel állandó lessz az arány, csak motorféknél kap kicsit többet, de akkor nem is baj talán.
Hogy a búbánatba ne kellene konstansnak lennie? :D :mrgreen: ha 1:50 es keveréket szeretnék akkor nem szeretném hogy 1:20asra dúsuljon, vagy 1:100asra híguljon :D
De egyébként ha van ötleted a megvalósításra, akkor nagyon is érdekelne, mert én csomót filoztam rajta, de asszem nincs elég agyam hozzá :S
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

Nem is kell konstansnak lennie. De amúgy közel állandó lessz az arány, csak motorféknél kap kicsit többet, de akkor nem is baj talán.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Seri19 írta:
Fordulatszám függvényében is adagolhatod az olajat. A külön olajozásos is így működik.
Igen de nem tudom összehangolni a benzinnel, hogy konstans keverési arány legyen...
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

ambrusviktor írta:No igen...utánaolvastam... szóval azonos görbét nagyon nehéz lenne csinálni még maximum áramlásnál is, mert egy automatikával meg kéne oldani hogy a tankban lévő aktuális nyomást a másik állandóan nyomon kövesse. Persze a diffúziót könnyen ki lehetne zavarni, de az állandóan azonos keverési arány megtartásához túl sokat kéne ügyködni ... pedig reméltem hogy van valakinek egy vésővel és kalapáccsal elkészíthető ötlete :D
Fordulatszám függvényében is adagolhatod az olajat. A külön olajozásos is így működik.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

No igen...utánaolvastam... szóval azonos görbét nagyon nehéz lenne csinálni még maximum áramlásnál is, mert egy automatikával meg kéne oldani hogy a tankban lévő aktuális nyomást a másik állandóan nyomon kövesse. Persze a diffúziót könnyen ki lehetne zavarni, de az állandóan azonos keverési arány megtartásához túl sokat kéne ügyködni ... pedig reméltem hogy van valakinek egy vésővel és kalapáccsal elkészíthető ötlete :D
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

KILL3R etz írta:Én biztosan nem csinálnék fáradtságos munkával egy hibaforrást. :D
Én is ezt a véleményt osztom :D Ha beleöntöm akkor tudom hogy benne van nem azon filózok hogy jó-e a keverő !
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Én biztosan nem csinálnék fáradtságos munkával egy hibaforrást. :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

nova001155 írta:
Ne haragudj meg de szerintem ez marhaság különböző nyomással megy a nyál meg az olaj PL.:mi garantálja hogy az olajtartályba ne menjen bele a benya? Legegyszerűbb megoldás veszel egy különolajzós blokkot azt csókolom.
Mert nincs pénzem különolajzós blokkra :D Egyébként nyilván valamiféle diffúzióval számolni lehetne, de ha megvan a megfelelő áramlási sebesség, akkor ez csupán keveredést okoz, és ha beállítható egy egymáshoz hasonuló áramlási mennyiség mindkét oldalon az lehet hogy nyerő lenne, de egyébként igazad van, ezen még van mit gondolkozni sokat...lehet hogy nem is éri meg a fáradtságot.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

ambrusviktor írta:A véleményeteket szeretném kérni, hogy amit kitaláltam az baromság-e vagy esetleg van-e értelme.
Szóval úgy gondoltam, hogy az emcetemhez jó lenne egy olyan olajozó rendszer, hogy ne kelljen mindig a kúton vacakolnom a töltögetéssel. Ha van erre valakinek tippje, szívesen hallgatom. Én magam arra gondoltam, hogy kiszámolom mennyi benzin jön a tankból pl 1 perc alatt, így megkapok szükséges adatokat. Nyilván akkor azt kellene megoldanom, hogy 1/50ed annyi olaj jöjjön egy másik csövön (természetesen ezt mérni úgy tudom, hogy a csőből jövő mennyiség maximumát nézem, tehát a karbiról levéve a csövet, nyitott csappal mérem). Ezt a két csövet pedig a benzincsap fölött összekötni. Így ha párhuzamosan lineáris a csökkenés és növekedés (még nem tudom, nem jártam utána), hiszen nyilván nem áramlik mindig maximum sebességgel a benzin a karbiba, akkor elvileg egyenletes 1:50es keveréket kapna. Persze itt még adott a probléma, hogy folyton ellenőrizni kéne, hogy nincs-e eldugulva vagy akármi... szóval ennek is vannak gyenge pontjai... van valakinek ötlete? Érdemes vajon nekikezdeni?
Ne haragudj meg de szerintem ez marhaság különböző nyomással megy a nyál meg az olaj PL.:mi garantálja hogy az olajtartályba ne menjen bele a benya? Legegyszerűbb megoldás veszel egy különolajzós blokkot azt csókolom.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

A véleményeteket szeretném kérni, hogy amit kitaláltam az baromság-e vagy esetleg van-e értelme.
Szóval úgy gondoltam, hogy az emcetemhez jó lenne egy olyan olajozó rendszer, hogy ne kelljen mindig a kúton vacakolnom a töltögetéssel. Ha van erre valakinek tippje, szívesen hallgatom. Én magam arra gondoltam, hogy kiszámolom mennyi benzin jön a tankból pl 1 perc alatt, így megkapok szükséges adatokat. Nyilván akkor azt kellene megoldanom, hogy 1/50ed annyi olaj jöjjön egy másik csövön (természetesen ezt mérni úgy tudom, hogy a csőből jövő mennyiség maximumát nézem, tehát a karbiról levéve a csövet, nyitott csappal mérem). Ezt a két csövet pedig a benzincsap fölött összekötni. Így ha párhuzamosan lineáris a csökkenés és növekedés (még nem tudom, nem jártam utána), hiszen nyilván nem áramlik mindig maximum sebességgel a benzin a karbiba, akkor elvileg egyenletes 1:50es keveréket kapna. Persze itt még adott a probléma, hogy folyton ellenőrizni kéne, hogy nincs-e eldugulva vagy akármi... szóval ennek is vannak gyenge pontjai... van valakinek ötlete? Érdemes vajon nekikezdeni?
Avatar
moyos
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 342
Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
Tartózkodási hely: Martonvásár

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: moyos »

kr írta:Moyos,

ha van rajta index, akkor működnie kell. Így szól az írás. Szal leveheted, nem szólhatnak. Amúgy már voltam néhányszor motort vizsgáztatni, olyan még nem volt hogy az indexet nézték volna. Ha mégis, nem biztos hogy észreveszi hogy a búra alatt led van. Nem izgulnék.
Eddig mindig a szigetszentmiklósi kpm-nél vizsgázott a gép, és mindig nézték az indexet. Eddig nem volt belőle semmi gond, mert hátul TS indexkaron elöl pedig sámson karon figyelt az index. Amibe 6V21Wos cseresznyeizzó - vagy hogyhíjják - volt. Ezt a mai napig tudok szerezni. /Csak most beugrott, hogy visszaalakítom eredetire/
De eldőlt: vizsgára megy index nélkül. Utána felszerelem LEDekkel.
(Mikor a jogsit szereztem emlékszem az oktató magyarázta, hogy hiába figyel az index a gépen, kezet akkor is kell lengetni kanyarodási szándék jelzésére.)
Még 1x köszi!
Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: kr »

Moyos,

ha van rajta index, akkor működnie kell. Így szól az írás. Szal leveheted, nem szólhatnak. Amúgy már voltam néhányszor motort vizsgáztatni, olyan még nem volt hogy az indexet nézték volna. Ha mégis, nem biztos hogy észreveszi hogy a búra alatt led van. Nem izgulnék.
Avatar
moyos
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 342
Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
Tartózkodási hely: Martonvásár

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: moyos »

daranyi68 írta:
moyos írta:Üdv Mindenkinek!

Műszakihoz lenne kérdésem:
Trophym van, ami ugye gyárilag kormányvég-indexes. Hála a jó égnek, 6V 18W -os szofita jár bele, amit eddig csak az anno tungsram - most már GE márkaboltban találtam. (Nem rossz pízt kérnek a küldeményekért)
Mi van akkor, ha megcsinálom a LED-es indexet? Ha úgy műxik mint a fesszabályzó, akkor örök élet meg egy nap... szal NKH hivatalos álláspont szerint beleköt. Vizsgán megjátszható, hogy index nélkül viszem? Avagy a LEDes változattal létezhet az, hogy átmegy?

Szia!
Szerintem átengedig ledesen is.De azért biztos bele fognak kötni hogy hova lettek az irányjelzők!A moped91 KFT viszont árul 6v 18w-os szofita égőt.Én megpróbálnám őket is.Végül is egy telefont megér.Vagy itt egy másik oldal ahol lehet böngészni.

http://raczmotors.mainpage.hu/webshop/w ... ist_num=10
Köszi szépen az infókat! Meg úgy egyébként Mindenkinek!
Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: kr »

kösz srácok!
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: hell »

Nekem RMZ 250 kormányom van eddig bevált... :)
A lényeg ahogy irták 22mm legyen....
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

kr írta:Hali!

kormány-ügyben kérném a tanácsotokat. MZ ETZ 250(300) a verda. Szeretném ha pár (kb1-2 centivel) szélesebb lenne, és nem lenne hátrahúzva annyira a vezető felé. Ha az eredetit kicsit kiegyengetném, pont megfelelő lenne. De ilyet ugye nem teszünk. Mintha a TS kormány szélesebb lenne, de lehet csak optikai csalódás. Nincs valakinek tipp, mi az ami felmegy gond nélkül?

kr
Nekem Yamaha DT kormány van fent, az nagyon bejön...
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

kr írta:Hali!

kormány-ügyben kérném a tanácsotokat. MZ ETZ 250(300) a verda. Szeretném ha pár (kb1-2 centivel) szélesebb lenne, és nem lenne hátrahúzva annyira a vezető felé. Ha az eredetit kicsit kiegyengetném, pont megfelelő lenne. De ilyet ugye nem teszünk. Mintha a TS kormány szélesebb lenne, de lehet csak optikai csalódás. Nincs valakinek tipp, mi az ami felmegy gond nélkül?

kr
Szinte bármilyen kormány rámegy, szabványméret a 22 mm. Akár 1/2 colos csőből is hajthatsz magadnak egyet. A szélesítést nyugodtan hegesztheted a végére, a markolatok eltakarják azt is, a hajlításnál viszont óvatosan, a króm pattoghat le látható helyekről. 8)
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: kr »

Hali!

kormány-ügyben kérném a tanácsotokat. MZ ETZ 250(300) a verda. Szeretném ha pár (kb1-2 centivel) szélesebb lenne, és nem lenne hátrahúzva annyira a vezető felé. Ha az eredetit kicsit kiegyengetném, pont megfelelő lenne. De ilyet ugye nem teszünk. Mintha a TS kormány szélesebb lenne, de lehet csak optikai csalódás. Nincs valakinek tipp, mi az ami felmegy gond nélkül?

kr
daranyi68

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

gabsic írta:
daranyi68 írta: Akkor nálunk nagyon kötekedők!!Mondván hogy a gyárban felrakták,akkor hol van!És azzal a lendülettel el is küldték a motorost!Vagy nekem volt egy esetem.Igaz ez autóval történt.Azzal kezdődőt hogy nem birt napirendre térni hogy nem bírt kimutatható CO értéket mérni.Pedig vagy 20 percen keresztül kísérletezett.Na onnantól kezdve mindenben csak a hibát kereste.A végén az abroncsokat lengette a gyári értékről 1,8-ra és utána azon lovagolt hogy rosszak a lengéscsillapítóim!!Mondom neki hogy az nem gond hogy a gyártó nem ezeket a paramétereket adta meg? Kezdtem hisztizni én is!Hiszen lassan egy órája csak valamibe belekötni próbált!Ekkor jött egy öreg szaki és félrehívta beszélt vele,majd ezek után megkaptam az érvényes műszakit további 2 évre!
Egy szóra álljunk már meg... Lévén a lengéscsillapító-vizsgáló maradék-talperőt mér, ezért ha leengedte a gumidat azt csak azért tette, hogy a szar lengéscsillapítóval is tudjon valami normálisabb értéket mérni. Mikor olyan autót vittem műszakira aminek tudtam hogy nem a legjobbak a lengéscsillapítói, akkor én is leengedtem 1.4-re a gumikat, meg bevágtam a csomagtartóba 4 doboz járólapot. A jó lengéscsillapító-értékek alapja az alacsony guminyomás, és a nagy terhelés :lol:
Csevegőben válaszolok
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: gabsic »

daranyi68 írta: Akkor nálunk nagyon kötekedők!!Mondván hogy a gyárban felrakták,akkor hol van!És azzal a lendülettel el is küldték a motorost!Vagy nekem volt egy esetem.Igaz ez autóval történt.Azzal kezdődőt hogy nem birt napirendre térni hogy nem bírt kimutatható CO értéket mérni.Pedig vagy 20 percen keresztül kísérletezett.Na onnantól kezdve mindenben csak a hibát kereste.A végén az abroncsokat lengette a gyári értékről 1,8-ra és utána azon lovagolt hogy rosszak a lengéscsillapítóim!!Mondom neki hogy az nem gond hogy a gyártó nem ezeket a paramétereket adta meg? Kezdtem hisztizni én is!Hiszen lassan egy órája csak valamibe belekötni próbált!Ekkor jött egy öreg szaki és félrehívta beszélt vele,majd ezek után megkaptam az érvényes műszakit további 2 évre!
Egy szóra álljunk már meg... Lévén a lengéscsillapító-vizsgáló maradék-talperőt mér, ezért ha leengedte a gumidat azt csak azért tette, hogy a szar lengéscsillapítóval is tudjon valami normálisabb értéket mérni. Mikor olyan autót vittem műszakira aminek tudtam hogy nem a legjobbak a lengéscsillapítói, akkor én is leengedtem 1.4-re a gumikat, meg bevágtam a csomagtartóba 4 doboz járólapot. A jó lengéscsillapító-értékek alapja az alacsony guminyomás, és a nagy terhelés :lol:
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: festékes »

Ezért nem szoktam én a kocsival szarakodni,van egy autószerelő barátom aki vizsgáztat is és tudom,hogy nem vág át sosem,na én rá szoktam bízni a kocsit,engem ne szo...anak [-X
Legutóbb is átnézte,elvitte ,átvizsgálták szóltak neki hogy cseréldd ki a szilenteket,ha hazamész mert már ne túl frankók aztán jónapot.
Nem tudom mennyit ad nekik,sztem nem sokat,lehet megállapodtak,hogy odahordja az összes kocsit,mindenesetre tőlem csak jelentéktelen összeget kér,plusz ha valamit cserélni kell akkor alkatrész,de ezt is kedvezménnyel vásárolja egy nagykernél.
És ami a legfontosabb,hogy tudom a kocsit rendben kapom vissza,volt már hogy szólt figyelj ezt és ezt lassan cserélni kell,tudjál róla,szóval nagyon korrekt,de másokkal is,bár az sem utolsó szempont,hogy én meg fillérekért festek neki,ha kell a lakásán néha :D
De ez már csevegő topic úgyhogy bocsi
daranyi68

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

csoka írta:Én is dolgoztam vizsga állomáson,mint tanusítvány adó.A vizsgabiztosnak ennyi elvárása volt:
-ami a járművön van berendezés,annak működnie kell(pl.a hátsó ablak mosó nem működik,le kell szerelni az ablaktörlőkart);
-a motoroknál a hangot meg kell mérni;
-a szabálytalanúl felszerelt(nem biztonságos),vagy nem tipus azonos alkatrészeket ki kell cserélni/tetni,le kell szerelni;
-az esztétikai állapotra figyelni kell(ha ütött-kopott az nem baj,ha rozsdás,olajsáros,szabadon lógó vezetékek vannak,az baj);

ezek azért fontosak,mert a vizsgaállomások be vannak kamerázva,és így láthatja más(NKH ellenőr)is az ott vizsgázott járműveket.
igazából a Pannoniák is voltak gyártva indexes,és nélküli változatban,az irányjelző motorkerékpáron nem kötelező tartozék,ha ebbe kötnek bele,akkor pénzt akar a vizsgáztató.
módszer:ha csak Ő látja(kamera és munkatárs nem)össze dörzsölöd a mutató és hüvelyk ujjaidat,és próba képpen mutatsz neki 2ujjat(2000Ft),ha nemet int a fejével,és nem mutat Ő valamit,akkor hagyd ez egy bunkó,vagy nem tetszel neki,vagy ellenőrzik őket.
Akkor nálunk nagyon kötekedők!!Mondván hogy a gyárban felrakták,akkor hol van!És azzal a lendülettel el is küldték a motorost!Vagy nekem volt egy esetem.Igaz ez autóval történt.Azzal kezdődőt hogy nem birt napirendre térni hogy nem bírt kimutatható CO értéket mérni.Pedig vagy 20 percen keresztül kísérletezett.Na onnantól kezdve mindenben csak a hibát kereste.A végén az abroncsokat lengette a gyári értékről 1,8-ra és utána azon lovagolt hogy rosszak a lengéscsillapítóim!!Mondom neki hogy az nem gond hogy a gyártó nem ezeket a paramétereket adta meg? Kezdtem hisztizni én is!Hiszen lassan egy órája csak valamibe belekötni próbált!Ekkor jött egy öreg szaki és félrehívta beszélt vele,majd ezek után megkaptam az érvényes műszakit további 2 évre!
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: csoka »

Én is dolgoztam vizsga állomáson,mint tanusítvány adó.A vizsgabiztosnak ennyi elvárása volt:
-ami a járművön van berendezés,annak működnie kell(pl.a hátsó ablak mosó nem működik,le kell szerelni az ablaktörlőkart);
-a motoroknál a hangot meg kell mérni;
-a szabálytalanúl felszerelt(nem biztonságos),vagy nem tipus azonos alkatrészeket ki kell cserélni/tetni,le kell szerelni;
-az esztétikai állapotra figyelni kell(ha ütött-kopott az nem baj,ha rozsdás,olajsáros,szabadon lógó vezetékek vannak,az baj);

ezek azért fontosak,mert a vizsgaállomások be vannak kamerázva,és így láthatja más(NKH ellenőr)is az ott vizsgázott járműveket.
igazából a Pannoniák is voltak gyártva indexes,és nélküli változatban,az irányjelző motorkerékpáron nem kötelező tartozék,ha ebbe kötnek bele,akkor pénzt akar a vizsgáztató.
módszer:ha csak Ő látja(kamera és munkatárs nem)össze dörzsölöd a mutató és hüvelyk ujjaidat,és próba képpen mutatsz neki 2ujjat(2000Ft),ha nemet int a fejével,és nem mutat Ő valamit,akkor hagyd ez egy bunkó,vagy nem tetszel neki,vagy ellenőrzik őket.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 64 vendég