Barkácsolás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

conus írta:Atozz!

ehj ehj... [-X mit csinálsz te azzal a /1-essel? teljesen elrondítod :evil:
Én is ezt a véleményt osztom.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: conus »

Atozz!

ehj ehj... [-X mit csinálsz te azzal a /1-essel? teljesen elrondítod :evil:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
AtoZz
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 44
Csatlakozott: 2010.11.03. 01:27
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Szerbia/ Szabadka/ Bácskossuthfalva

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: AtoZz »

ma elkapott az ihlet.... :mrgreen:
KépKépKép
KépKépKép
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: bambi »

Dénes írta:Asszem Bobek akart pót kormánycsapágyat hozni Albánba, hátha elromlik. :twisted:

on:
De nem vittünk:-)
Nem szokot olyan hamar elromlani,én azért sem vittem,mert nekem kúpgörgős van és az még inkább nehezebben megy tönkre
:-"
Avatar
AtoZz
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 44
Csatlakozott: 2010.11.03. 01:27
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Szerbia/ Szabadka/ Bácskossuthfalva

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: AtoZz »

Alfa írta:Valaki meg tudja mondani mekkora a 250es (meg az összes sztem xD) kormánycső belső átmérője? magyarul milyen átmérő megy bele maximum. Sajnos én nem leszek mostanában motorközelben.
nekem nem eredeti kormány van, de 19mmes anyag férne bele, másik kormány amit mértem abba pedig 20mmes...
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Asszem Bobek akart pót kormánycsapágyat hozni Albánba, hátha elromlik. :twisted:

on:
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Forrest írta:
frensis írta:Üdv Emberek !

Olyan kérdésem lenne, hogy nem érdekel-e valakit kúpgörgős csapágy a villanyakba ?

...
Igaz hogy Trophyró írtál (ahhoz már én is kinéztem egy kúpgörgőset), de mi lenne ha a 6006 helyére (TS, ETZ) kúpgörgőset raknánk? Akkor kell egy beállító anya mint a kónuszos megoldásoknál. Viszont ez ETZ és TS villahídnál se egyszerű. A felső villahidat szerintem faragni kéne hozzá.
A kúpgörgős az igazi, a terhelést is jobban bírja. Viszont akkora böszme túlméretezett csapágyat tettek oda, hogy az is teljesen jó az MZ képességeihez.
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Csak a külső átmérőjét tudom, ez 22 mm. Gondolom 1.5-es, vagy 2-es anyagból van.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Valaki meg tudja mondani mekkora a 250es (meg az összes sztem xD) kormánycső belső átmérője? magyarul milyen átmérő megy bele maximum. Sajnos én nem leszek mostanában motorközelben.
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: csikin »

Indexes fórumon is beszéltük, hogy az két 6006os úgy ahogy van jó, nem kell bántani.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
Forrest
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 186
Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
MZ-d típusa: RD 350
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Forrest »

frensis írta:Üdv Emberek !

Olyan kérdésem lenne, hogy nem érdekel-e valakit kúpgörgős csapágy a villanyakba ?

...
Igaz hogy Trophyró írtál (ahhoz már én is kinéztem egy kúpgörgőset), de mi lenne ha a 6006 helyére (TS, ETZ) kúpgörgőset raknánk? Akkor kell egy beállító anya mint a kónuszos megoldásoknál. Viszont ez ETZ és TS villahídnál se egyszerű. A felső villahidat szerintem faragni kéne hozzá.
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

Friggyes Mester írta:Nekem is azért volt elég 2 csavar(ami a teló mellett van) Mert a kapaszkodó rögzítő bilincsbe hosszabb csavart raktam ami alátámasztotta a ...vagy a krauzerba tettem hosszabb csavarokatami a kapaszkodóra feküdt??...már nem tudom az a lényeg támasztott mint állat. És nagyon csorsan le lehetett szedni ha pályára mentem
Igaz beszéd! :wink:
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Krepp »

Nekem is azért volt elég 2 csavar(ami a teló mellett van) Mert a kapaszkodó rögzítő bilincsbe hosszabb csavart raktam ami alátámasztotta a ...vagy a krauzerba tettem hosszabb csavarokatami a kapaszkodóra feküdt??...már nem tudom az a lényeg támasztott mint állat. És nagyon csorsan le lehetett szedni ha pályára mentem
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Avatar
gezaf
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2010.01.31. 19:28
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Pilis-Budapest

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: gezaf »

Köszönöm a segítségeteket! Találtam még szabad furatokat az ülést a vázhoz rögzítő fülön, majd ehhez erősítem valahogy a csomagtartót! Így fúrni se kell.
Avatar
frensis
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: frensis »

Üdv Emberek !

Olyan kérdésem lenne, hogy nem érdekel-e valakit kúpgörgős csapágy a villanyakba ?

Első szériás TS-től ugye 6006-os csapágy van benne, ezzel nincs gond, szabvány méret.
De akinek pl. Trophy-ja van és összetörik a csésze 40 év után az meg van ugye lőve, vagy esztergáltat, ami vagy jó lesz, vagy nem.
Méretek, ha megvannak, lehet már valamit alkotni.

Versenyeken, illetben a mindennapokban is használják pl. Pannóniában.
Árat jövőhéten tudok mondani.
Üdv.: Feri

Feel My MZ Power !!
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Frici!

Hilti szalag lesz az.... :)
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Krepp »

Van az a lyuggatott fém szalag, nem tóm hogy hívják...
De hajlítgatható kézzel és csavarral anyával saját magához rögzíthető.
nem szép de erős és praktikus...

Nekem már egy ideje 2 csavar és 2 gyors kötöző tartja a tartót :shock:
de ha Albániát kibírta akkor mindent...
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

na a barkácsboltokban kapható bilincs az, ami a legkisebb rezgés hatására is 1-2 nap alatt lelazul, nem is javasolják szakmunkés ismerőseim se. Emellett extragyengék :mrgreen:
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Bilincs:

Valami izmosabb vas-acél(?) tehát fémlemezből kiollóztam, meghajtottam és átfúrtam.
Home-made bilincs. :D Egyébként barkácsboltokban vagy csavarboltokban lehet kapni ilyesmiket.
Avatar
gezaf
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2010.01.31. 19:28
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Pilis-Budapest

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: gezaf »

Köszönöm a hozzászólásokat!

A jelenlegi helyzetet jól illusztrálják ezek a képek:
http://picasaweb.google.com/116475600115513611951/ETZ#

Oldalra már nem tennék fel csomagot, mert azt már egy másik csomagtartó biztosítja. A bal oldalon, a hátsó rugóstag vázhoz rögzítési helyétől hátrébb található már egy furat a lemezen, tehát itt nem kell újabb fúrás. Jobb oldalon a kipufogópálca rögzül ebbe a furatba. Gondolom ez alá, a váz lemezére kell rözíteni a csomagtartót. Elég vastag ez a csomagtartó vas: el fog rajta még férni a pálca rögzítése is, nem fog torzulni a kipufogó felfüggesztése?
Lehet, hogy a krómozott kapaszkodóvasat nem szeretném keresztülfúrni, mert ki tudja még, hogy fogom majd a későbbiekben felhasználni. Azért köszönöm a tanácsot!

Sajnos nem tudom eléggé felnagyítani Dénes képét. Neked a bilincs nem a nagy kerethez van csavarozva, hanem a két paralelogramma összekötési pontjával (ahol a négy-négy csavarlyuk van)

Milyen bilincseket lehet hozzá használni, mert nekem már a rajta lévőt az oldalcsomagtartó leköti? Hol lehet ilyeneket beszerezni?
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Dénes »

http://picasaweb.google.com/denes89/Tel ... 5828884434

Én csak 2 bilinccsel és 2 csavarral (gyári helyeken) raktam fel, és semmit nem fúrtam, és nem is feszül semmi.
Oldalra ki tud mozogni, de az oldalkeretre nem rögzítek dobozt, hanem helyette az ülésre támaszkodó nyeregtáskát veszek, az oldalkeret pedig csak éppen eltartja a keréktól. Tehát a súly az ülést nyomja.
Ha dobozolnád akkor kéne még merevítés ami a hátsó lábtartóhoz fut, vagy valamilyen keresztirányban még.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Képet nem tudok mutatni, de a köv. képpen:

Fúrsz 1 furatot a váz lemez részére (ahol a kipuff tartó is van, csak PONTOSAN a másik oldalra, különben csálé lesz mint az enyém.). Összerakod a csomagtartót, majd felrakod úgy, hogy semerre ne feszüljön, ehhez alátétek kellenek, nálam tervben van alátét felhegesztése. Leveszed a szorító bilincseket, más fogja tartani, meg amúgy se fér be. Ekkor már el lehet engedni a csomagtartót, szépen ráfekszik a kapaszkodó aljára. Ezután a 3. rögzítési pont maga a krómozott cucc kifúrása fent középen, együtt a csomagtartóval. Azért együtt, mert 1 így mindenképp 1 vonalban lesz a csavarnak, 2 mert a csomagtartó megvezeti a fúrót, nem karcolja össze a krómozottat a fúrószár, csak egy kis lyuk lesz rajta (én 6ossal fúrtam).

Ha ez valamiért nem tetszik, akkor lehet még bilincset is használni, de azt nem szeretem mert lelazul.

Így kicsúszni sem tud a kapaszkodó (nekem kicsúszott őszi guruláson, mókás volt, ott tanultam meg h betüni nem elég), és stabilan áll a csomagtartó is.
Avatar
gezaf
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2010.01.31. 19:28
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Pilis-Budapest

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: gezaf »

MotorZsenik!

Van valakinek közelebbi fotója arról, miként van rögzítve a hátsó csomagtartó (ami a mofakerben is kapható) az ETZ 250-es vázhoz, úgy, hogy a kapaszkodóvas is megmarad. Nézegettem korábbi hozzászólásokat, de ilyen képet nem találtam!


Előre is hála!
Géza
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Gaszika írta: Hello!

Tudnál nekem pár dolgot mondani erről a gumiról ami az ETZ-n van?
Mert én is ilyet szeretnék venni
Szia! Persze.
Válaszom a gumiknál.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
Gaszika
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2010.09.28. 18:58
MZ-d típusa: Mz ETZ 125
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Gaszika »

Valóban! :lol:[/quote]
Bezony! :oops: :-"
A küllők és küllőanyák is külön fiókban pihennek már! :smt023
A vázat még nem vágtam darabokra, mert az egyben kell.... :-k A festéshez. :wink:[/quote]

Hello!

Tudnál nekem pár dolgot mondani erről a gumiról ami az ETZ-n van?
Mert én is ilyet szeretnék venni
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

sub-ee írta:
horhaus írta: Doki
Te aztán komolyan veszed, hogy rakjuk el télre a motort.
Valóban! :lol:
Bezony! :oops: :-"
A küllők és küllőanyák is külön fiókban pihennek már! :smt023
A vázat még nem vágtam darabokra, mert az egyben kell.... :-k A festéshez. :wink:
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

horhaus írta:
MrDok írta:Ma 19;30 :
Kép
21;05 :
Kép
Lassan felfér a polcra..... \:D/ :D :smt023


Doki

Te aztán komolyan veszed, hogy rakjuk el télre a motort.


Valóban! :lol:
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: horhaus »

MrDok írta:Ma 19;30 :
Kép
21;05 :
Kép
Lassan felfér a polcra..... \:D/ :D :smt023


Doki

Te aztán komolyan veszed, hogy rakjuk el télre a motort.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3066
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: sunbim »

"Azt hiszem innen eltűnt egy hozzászólásom.,,

...hsz. nem tűnik el csak átalakult! :smt029 :wink:
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Boge írta:Emberek!

Szerintetek a kormányzárat, hogy tudom a legkisebb roncsolással kivenni kulcs hiányában?
Kifúrjam? Vagy esetleg másik MZ kulcsa nyithatja?

Vélemény?
Fúrd ki a cilindert belőle, pont egy 10-es fúrószállal jó lesz, így utána egyszerűen kiesik darabokban.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1930
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Samu »

Ki lehet ütni a helyéről! Korábban már írtunk is róla talán... persze akkor kuka lesz.
Boge írta:Emberek!

Szerintetek a kormányzárat, hogy tudom a legkisebb roncsolással kivenni kulcs hiányában?
Kifúrjam? Vagy esetleg másik MZ kulcsa nyithatja?

Vélemény?
Avatar
Boge
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 663
Csatlakozott: 2010.03.20. 21:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Becsehely

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Boge »

Emberek!

Szerintetek a kormányzárat, hogy tudom a legkisebb roncsolással kivenni kulcs hiányában?
Kifúrjam? Vagy esetleg másik MZ kulcsa nyithatja?

Vélemény?
"nem letudni akarom az utat, hanem gyönyörködni benne"
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Ma 19;30 :
Kép
21;05 :
Kép
Lassan felfér a polcra..... \:D/ :D :smt023
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Azt hiszem innen eltűnt egy hozzászólásom.
A hangtüneményekre annyira nem vagyok érzékeny. :)

Nagyon rámszáltatok. :D Annyi a lényeg, hogy szitálás ügyben sokmindennel próbálkoztam és egyedül a szorító vált be. Tudom hogy, egy jó motor nem szitál...
Gondolom a vázam vagy a lengővillám van egy kicsit megnyekkenve, nemtudom.

Igazából csak azt szerettem volna megosztani, hogy:

Aki belefáradt a felnik centríroztatásába, egyensúlyoztatásába, csapágycserékbe stb. stb. (és közben mondjuk a vázzal van baj) az próbálja ki a kormányszorítót, mint tüneti kezelést.
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Dénes írta:Az agyrák, csakúgy mint a kormányszitálás, gyógyíthatatlan. Csak kezelni lehet. :)
Ha egyenes a váz, nem lóg se elöl se hátul a futómű, és a kerekek is rendben vannak, akkor az nem szitál! [-X
A csörög a motorja hangszigetelni fogod? :mrgreen:
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Dénes írta:
Lári-fári. Szorítás az "egyetlen" járható út. Vagyis inkább a legkönnyebben. Én már cseréltem mindent és mindig is szitált a motorom kormánya. Akármilyen felnivel, akármilyen gumival, kormánycsapágy-csere előtt után...
Csak halkan kérdezem: hátsó kereket is cserélted? Mert az is okozhatja a szitálást..... simán berázza a gépet. Bezzeg a jó kis KTM váz ami az előző endurómban volt... vagy egy centis nyolcas volt a hátsó kerékben (berohadt küllők,3 hiányzott is), észre sem vettem menet közben.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

Én meg ettől kapok agyrákot mindjárt :).
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Sajnos az utángyártott agyrákok eléggé mérethibásak. Mofába ne vegyél semmiképpen. Helyette jobb ötlet bontásból beszerezni. Figyelj, hogy az alján rá legyen irva, hogy ddr.
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Krepp »

az agyrákot bontásból szerzik???
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Dénes »

MrDok írta:
Dénes írta:Az agyrák, csakúgy mint a kormányszitálás, gyógyíthatatlan. Csak kezelni lehet. :)
Kezelni lehet: kerékcentírozásnak hívják, és elég hatásos.
Persze nem mindegy hogy a villa és a kormánycsapágyak milyen állapotban vannak.
Lári-fári. Szorítás az "egyetlen" járható út. Vagyis inkább a legkönnyebben. Én már cseréltem mindent és mindig is szitált a motorom kormánya. Akármilyen felnivel, akármilyen gumival, kormánycsapágy-csere előtt után...
Avatar
Cickány
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 360
Csatlakozott: 2009.03.31. 15:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 de Luxe
Tartózkodási hely: UK, Skócia

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Cickány »

Friggyes Mester írta:Egyébként nekem is lesszzz..... :roll:
.
Agyrákod? 8-[
Vagy kormányszitálásod? :roll:
(Bocsiiiii)
Kicsi Brümi megy, mint vaddisznó.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Dénes írta:Az agyrák, csakúgy mint a kormányszitálás, gyógyíthatatlan. Csak kezelni lehet. :)
Kezelni lehet: kerékcentírozásnak hívják, és elég hatásos.
Persze nem mindegy hogy a villa és a kormánycsapágyak milyen állapotban vannak.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Krepp »

Egyébként nekem is lesszzz..... :roll:
csak még nincs elbontva a motor...
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Az agyrák, csakúgy mint a kormányszitálás, gyógyíthatatlan. Csak kezelni lehet. :)
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Krepp »

Úgy is van Dénes....
Aszpirint az agyrákosnak.... :!: :D =D> :D
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Reszeltem egy Danuvia kormányszorítót MZ-re. Minden problémám megszűnt. [-o<
A kanyarvételes részt még tesztelni kell (majd nyáron) de egyenesben már nem szitál a kormány, elengedett kéznél se. (csak így azért neccesebb egyensúlyozni)
Mondjuk a lamellái kopottak, nade azt majd vmi börzén gyűjtök, danuviából van egy rakás ugyis.

Csak azért irtam, mert: Kormányszorítót a népnek. :D
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Szerintem szedd szét a simson órát és faragj bele, egy digitális kerékpár km órát.

Az enyém másfél éve működik még elemet sem kellett cserélni és biztos, hogy nem csal. :)
bladzser
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 83
Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
MZ-d típusa: Simson
Tartózkodási hely: Rudabánya

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: bladzser »

Seri19 írta:
bladzser írta:Fogós kérdés.
Simsonra szeretném rárakni az MZ kilóméteróráját.
A simson fórumon már kérdeztem ott buták ehez ](*,)

Szóval van a simsonnak az a kilóméteróra hajtása ami az első kerékről jön. A baloldali porvédőlemez helyére megy fel a meghajtó. Ebből lehet kani 16, 17, 19 -es kerékméretre.
http://e-motorparts.addel.hu/products.p ... 96aacc7f0b
Innen szándékozom megvenni hozzá a kihajtást, csak nemtudom melyiket vegyem.Azt hogy miként hozom össze a sprirált az már megvan papíron vázlatban, de a kilómétermeghajtóból a 16-os simson kerékre a 16-osat vegyem meg a meghatóból?

Illetve még egy fontos dolog. Csalni fog az óra, vagy helyes értéket fog mutatni.
Tehát simson órán 50km/h -hozugyanannyi fordulat szükséges mint mz órához?

Mindenféleképpen össze kell hozni a két órát nincs mese :)
Tudtok esetleg segíteni?:)
Az összes ndk-s kilóméter óra 1:1ben teker, szóval akkor a keréknek megfelelő méretüt vegyed. Én szinyómon trabant óra van.
hohóóó :D köszönöm szépen erre voltam kíváncsi.
De csináltam egy tesztet.
Vettem egy simson órát, spirál végére akkusfúró (teljesen feltöltött aksikval)
megtekertem, igaz ugrált a mutató, de kb. olyan 40 nek tudtam kivenni.

Úgyanígy megtekertem a mz órát. Az pedig szép egyenletesen mutatta a 48-at :)

Csak gondoltam hátha valakit érdekel. De ez az 1:' ben hajtás, megerősítésként nagyon jól jött. Lehet rakokrá egy trabant wartburg mz simson órát, és majd átlagolom a sebességet útközbe :D

Köszönöm a választ :)
Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

bladzser írta:Fogós kérdés.
Simsonra szeretném rárakni az MZ kilóméteróráját.
A simson fórumon már kérdeztem ott buták ehez ](*,)

Szóval van a simsonnak az a kilóméteróra hajtása ami az első kerékről jön. A baloldali porvédőlemez helyére megy fel a meghajtó. Ebből lehet kani 16, 17, 19 -es kerékméretre.
http://e-motorparts.addel.hu/products.p ... 96aacc7f0b
Innen szándékozom megvenni hozzá a kihajtást, csak nemtudom melyiket vegyem.Azt hogy miként hozom össze a sprirált az már megvan papíron vázlatban, de a kilómétermeghajtóból a 16-os simson kerékre a 16-osat vegyem meg a meghatóból?

Illetve még egy fontos dolog. Csalni fog az óra, vagy helyes értéket fog mutatni.
Tehát simson órán 50km/h -hozugyanannyi fordulat szükséges mint mz órához?

Mindenféleképpen össze kell hozni a két órát nincs mese :)
Tudtok esetleg segíteni?:)
Az összes ndk-s kilóméter óra 1:1ben teker, szóval akkor a keréknek megfelelő méretüt vegyed. Én szinyómon trabant óra van.
bladzser
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 83
Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
MZ-d típusa: Simson
Tartózkodási hely: Rudabánya

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: bladzser »

Fogós kérdés.
Simsonra szeretném rárakni az MZ kilóméteróráját.
A simson fórumon már kérdeztem ott buták ehez ](*,)

Szóval van a simsonnak az a kilóméteróra hajtása ami az első kerékről jön. A baloldali porvédőlemez helyére megy fel a meghajtó. Ebből lehet kani 16, 17, 19 -es kerékméretre.
http://e-motorparts.addel.hu/products.p ... 96aacc7f0b
Innen szándékozom megvenni hozzá a kihajtást, csak nemtudom melyiket vegyem.Azt hogy miként hozom össze a sprirált az már megvan papíron vázlatban, de a kilómétermeghajtóból a 16-os simson kerékre a 16-osat vegyem meg a meghatóból?

Illetve még egy fontos dolog. Csalni fog az óra, vagy helyes értéket fog mutatni.
Tehát simson órán 50km/h -hozugyanannyi fordulat szükséges mint mz órához?

Mindenféleképpen össze kell hozni a két órát nincs mese :)
Tudtok esetleg segíteni?:)
Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 52 vendég