Barkácsolás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: csikin »

Szerintem egyformák.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
POINTER
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 61
Csatlakozott: 2010.02.18. 13:25
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: POINTER »

Sziasztok!
Volna egy olyan kérdésem, hogy az Etz 250-es motor középsztendere kompatibilis-e a Ts 250/1 el? Ismerősöm /1-éhez nincs sztender, és egy 250 es Etz ről szeretne átrakni egyet. Megoldható?
Pointer
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: conus »

KILL3R etz írta:conus!

Víz nélkül sehogy... :twisted: :twisted:
nem baj, nekem nincsenek fölösleges beázási problémáim :-" :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: z25z »

ha jol tudom 300 asokat lehet meg furni kb 2x
balintmz
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 80
Csatlakozott: 2009.12.12. 21:19
MZ-d típusa: etz 251

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: balintmz »

nincs eltömödve a kipuffom. kiégettem a cikk szerint :D a gyujtáshoz olyan gyertyábol fabrikált cuccot csinálok hogy pontosra tudjam állitani a dolgot. a gyertya elhasználodása okozhat kissebb szikrát? esetleg a szénbetétes gyertyakábelt cserélni illene rézbetétesre :lol: :lol:
Nem tudom mennyire lehet megkopva a henger fala (már a kompressziohoz) igyekszem mindig Castrol olajat használni, de szerintem a Mol Dinamik olaj sem rossz.
Gondolkodtam a 300asitáson is. Csak az vele a baj hogy ott már nincs tulméret. egyszer megfurja és annyi a hengernek nem? Nekem utángyártott fötnegelyem van. Azzal is megoldhato a dolog?

Köszi a válaszokat, Bálint
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: z25z »

KILL3R etz írta:conus!

Víz nélkül sehogy... :twisted: :twisted:

:smt003 :smt044 ez a beszolas nagyon odab.sz :twisted:
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

conus!

Víz nélkül sehogy... :twisted: :twisted:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: conus »

nekem a bandázsolás annyira nem tetszik. fekete színben nem lehet kapni? :P
sárt hogy lehet róla letakarítani? :-({|= :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Na de fiúk. Biciklis óra van fent nekem, és 5.ben elforogja a 6000-et. Az 128 elvileg. És még nem is hasaltam rá... :P :D

De ha már barkácsolás topic.

Akiknek új rezójuk van, annak ajánlom a prisma color hőálló festéket. 600 fokig bírja, és télleg nem pereg le.
Másrészt pedig a bandázsolást. Úgyérzem, mintha nagy sebességnél kicsivel erősebb lenne.
És hihetetlenül jól néz ki sztem. :twisted:
Csevegőbe dobok fel képet.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Dénes írta:.
Kivételes esetekben (mesékben és mondákban) 130-135 körül még megyegethetnek, de az már csodamotor.

Sokat csal az órájuk :lol:
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Dénes írta:Tudom, hogy kényes téma, deee szerintem, az az MZ amelyik 120-al tud menni, az egy jó darab. 5 liter meg nem feltétlenül sok, ha tépi neki mint az állat akkor főleg nem.
Kivételes esetekben (mesékben és mondákban) 130-135 körül még megyegethetnek, de az már csodamotor.
Ez az érdekes a dologban nekem az 5 liter fogyasztás úgy jött ki 4500 nál fentebb nemvittem és hosszú utón nem is városi tötymörgéssel 90 es tempóval ahol csak lehet amúgy sztem nekem fúvóka kellhet kisseb igaz 125-ös van benne de lehet kitágult vagy a súbertú kopott el mivel elég szutykos a gyertya nincs rendesen kiégetve.
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Tudom, hogy kényes téma, deee szerintem, az az MZ amelyik 120-al tud menni, az egy jó darab. 5 liter meg nem feltétlenül sok, ha tépi neki mint az állat akkor főleg nem.
Kivételes esetekben (mesékben és mondákban) 130-135 körül még megyegethetnek, de az már csodamotor.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

balintmz írta:-elögyujtás: 3000-töl kezd huzni ,mondjuk csak érzésre van belöve :D
-kompresszio: 2 éve lett G.O.-zvan ugy gondolom kell annak még lennie.
-karburálás: a keverék állito csavar le van blombálva, azt nem szedtem ki, de nem érzem ugy hogy kevés üzemanyagot kapna. 5,2-t fogyaszt
-úszó: nekem csatos karburátor van fent, a szintjelzöig van állitva.
-levegöszürö: új
-szekunder hajtás: még minden a gyári

Ja sikerült szerezni egy gyári kipuffot is.

Én nem tudom hogy mit lehet még csinálni a nyomaték érdekében. Elöre árulnak eggyel nagyobb fogaskereket is?
ha még van vmi szivesen fogadom.

Köszi, Bálintmz
Üdv sztem a fogyasztással lessz valami 5.2 :s sok nekem is 5 lityót eszik az is sok 1 személlyel 120 nál többet nem megy enyémsem ha fogaskerékkel akarsz bűvölködni akkor kisseb kell előre akkor lessz nagyobb a nyomaték, nagyobbnál méggyengébb lessz de a vége hosszabb.
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Üdv!
Az előgyújtást nem érzésre szoktuk, hanem 2,5-3 mm-rel a holtpont előtt. Wikin le van irva a menete.
2 év alatt mehettél 0 km-ert is és 100 ezret is. Remélem érted mi a gond. :)
A csavar nem sok vizet zavar, azzal csak finomra lehet hangolni, meg leginkább alul.
A súbertűn érdemes variálni, ezenkívül a gyújtást megnézni. Ha gyenge a szikra akkor sem fog menni. (trafó?) És akkor sem ha nagyobb fogaskereket teszel előre.
Kipufogó (gyári) nincs eltömődve? Ha igen akkor égetni szokták. (wiki szintén)

Ezeken kívül a 300-asítást csak ajánlani tudom (mondjuk Bambinál), több erő-kevesebb fogyasztás cserébe. Nem találkoztam még olyannal akinek nőtt volna a fogyi, épp ellenkezőleg.
balintmz
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 80
Csatlakozott: 2009.12.12. 21:19
MZ-d típusa: etz 251

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: balintmz »

-elögyujtás: 3000-töl kezd huzni ,mondjuk csak érzésre van belöve :D
-kompresszio: 2 éve lett G.O.-zvan ugy gondolom kell annak még lennie.
-karburálás: a keverék állito csavar le van blombálva, azt nem szedtem ki, de nem érzem ugy hogy kevés üzemanyagot kapna. 5,2-t fogyaszt
-úszó: nekem csatos karburátor van fent, a szintjelzöig van állitva.
-levegöszürö: új
-szekunder hajtás: még minden a gyári

Ja sikerült szerezni egy gyári kipuffot is.

Én nem tudom hogy mit lehet még csinálni a nyomaték érdekében. Elöre árulnak eggyel nagyobb fogaskereket is?
ha még van vmi szivesen fogadom.

Köszi, Bálintmz
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: conus »

hát bálint még mielőtt bármiféle plusz költségbe vernéd magad az alábbiakat célszerű végig nézni:

-előgyújtás
-kompresszió
-karburálás
-úszó játéka (mikor zár mikor nyit mm-ben a peremhez képest)
-levegőszűrő
-szekunder hajtás áttét

ha ezeket mind átnézted, akkor döntsél :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
balintmz
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 80
Csatlakozott: 2009.12.12. 21:19
MZ-d típusa: etz 251

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: balintmz »

sziasztok.
ETZ 251-esem van. Föleg túrázásra használom, de az a gond hogy nagyobb szélben csomagokkal estleg még egy emberrel vagy emelkedön nem birja az 5öst, nem megy. valahogy nem megoldhato hogy több eröt kicsalni a motorbol? gyujtással játszak ? mondjuk az tranzistoros. 90-100-max 110et megyek vele. föleg a 90. fogaskerékcsere elöl? Fúrás 300ra? nem tudom, nem kellene nekem sok, kicsit jobb gyorsulás de föleg nyomaték. Minden épkézláb ötletet szivesen fogadok.

Köszi, Bálint
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Dénes írta:Nézz át a gps-fórumra. Leírtuk.
Kösz átmazsoláztam találtam használható tippeket.
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Nézz át a gps-fórumra. Leírtuk.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Valakinek van valami öttlete gps felrögzítéssére ? Már filózok egy idelye rajta de nemjjutottam semmi érdemlegesre.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

revlimit írta:Kis ETZ hátsó kerékből lehet tárcsás aggyal összefűzve, gyártatott küllőkkel első kereket csinálni?? Csak mert sehol nem találok normális tárcsás 18as első kereket és már unom a rázkódást... :?:
Üdv! Mindent lehet, csak akarni kell! Persze, mindegy hogy mit fűz össze az ember, csak elég erős legyen a rá váró feladathoz. Mivel a felni jó, agy jó, küllők biztos jók (elég erősek), így végöl kijöhet egy használható 16-os első kerék.......
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: bambi »

mrpocok írta:Üdvözlet MZ fanok!

A kérdésem: a nyakban lévő csapágyak egyszerűen kiüthetök, vagy bele vannak melegítve a vázba ugyhogy ne erőszakoskodjak?
kiüthetők
mrpocok
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 44
Csatlakozott: 2009.04.18. 10:57
MZ-d típusa: TS 250/1

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: mrpocok »

Üdvözlet MZ fanok!

A kérdésem: a nyakban lévő csapágyak egyszerűen kiüthetök, vagy bele vannak melegítve a vázba ugyhogy ne erőszakoskodjak?
Avatar
revlimit
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 141
Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
MZ-d típusa: TS 150 75'
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: revlimit »

Kis ETZ hátsó kerékből lehet tárcsás aggyal összefűzve, gyártatott küllőkkel első kereket csinálni?? Csak mert sehol nem találok normális tárcsás 18as első kereket és már unom a rázkódást... :?:
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: conus »

volt itt a fórumon egy tag valami symontemplar, ha jól emlékszem akkor ő csinál egyedi bőr/műbőr huzatokat. a képen a motorján is ő gyártotta ha jól emlékszem. egy időben elég aktív volt, aztán néha még felnézett.
itt az adatlapja.
http://69.175.94.114/~mzclubhu/forum/me ... file&u=365

ez meg az egyik hozzászólása, itt vannak képek az egyedi ülésekről:
http://69.175.94.114/~mzclubhu/forum/vi ... 325#p12325

írj neki privát üzenetet vagy valamit. :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
jecsy
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2009.09.01. 21:27
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Budapest, Salgótarján

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: jecsy »

Köszi a válaszokat fiúk!
Esetleg valami jó kárpitost nem tudna valaki ajánlani?
Nagyságrendileg mennyibe kerülhet egy ilyen ülés kárpitozása?

Jecsy
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Tényleg jól néz ki. ETZ-hez sajnos nem ilyenek a huzatok. Tapasztalat. Pedig én is minden fület kihajtogattam, zsinórt feszesre húztam. Egyébként, hogy a kérdésre is válaszoljak:

A ragasztottat vedd meg! (a kettő közül)
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Dénes írta:Szar mindegyik. Nagy, hülyén néz ki, lóg az egész, és 2 éven belül szétszakad. A varrottba pedig ezen felül még a víz is belemegy, így eső után kb. 2 hétig habzani fog az ülés szivacsa, mikor ráülsz. És természetesen szivárogni fog a víz belőle. Nem túl komfortos.
Utángyártott alkatrészek rovatunkat hallották.
Nekem pont ellentétes a véleményem.
A /1-en utángyártott van már 3-ik éve.Semmi baja.Sőt meglepően méretpontos és szépen feltehető.
Na persze nem úgy mint ahogy sokan csak ráhuzzák a régire azt jól van.Na úgy tényleg hülyén néz ki.
A füleket kihajtogatni,a régi huzatot ledobni, az újat feltenni,a zsinórját jó feszesen megkötni a füleket visszahajtogatni és kész.
Szerintem! :D
A Simsonon is utángyártott van :D
Kép
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: festékes »

jecsy írta:Sziasztok!

Ezt a topikot találtam "megfelelőnek" a kérdésemhez. Az üléshuzatom ramaty. A boltban kaphatót ajánljátok? Van ragasztott, meg varrott.
Melyik jobb?


Üdv.
Egy jó autóüléshuzatkészitő csinál neked,bőrből is!Többe kerül de megéri áthuzatni inkább az egész ülést!
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Szar mindegyik. Nagy, hülyén néz ki, lóg az egész, és 2 éven belül szétszakad. A varrottba pedig ezen felül még a víz is belemegy, így eső után kb. 2 hétig habzani fog az ülés szivacsa, mikor ráülsz. És természetesen szivárogni fog a víz belőle. Nem túl komfortos.
Utángyártott alkatrészek rovatunkat hallották.
Avatar
jecsy
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2009.09.01. 21:27
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Budapest, Salgótarján

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: jecsy »

Sziasztok!

Ezt a topikot találtam "megfelelőnek" a kérdésemhez. Az üléshuzatom ramaty. A boltban kaphatót ajánljátok? Van ragasztott, meg varrott.
Melyik jobb?


Üdv.
Avatar
gulyesz
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2009.04.13. 11:24
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Érsekcsanád

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: gulyesz »

Sziasztok! Tudna valaki fényképet felrakni arról, hogy hogyan lehetne etz 250 utángyártott Krauser tartóra givi monokey felfogatást felszerelni?

Előre is köszi.

Tamás
Tamás
Avatar
Sörtank
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 64
Csatlakozott: 2008.05.31. 18:38
MZ-d típusa: ETZ

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Sörtank »

Gyurmooo írta:Az "Elektronika" topic a megfelelő a kérdés feltevéséhez, de amúgy

http://hu.wikibooks.org/wiki/MZ_szerelés

:!:
Oks köszi akkor oda írok!
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Az "Elektronika" topic a megfelelő a kérdés feltevéséhez, de amúgy

http://hu.wikibooks.org/wiki/MZ_szerelés

:!:
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Gyurmooo 2010.07.23. 09:07-kor.
Avatar
Sörtank
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 64
Csatlakozott: 2008.05.31. 18:38
MZ-d típusa: ETZ

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Sörtank »

Hali
Nem tudtam hogy melyik témába is írjam a kérdésemet így ide írok! 150 ccm Mz van. Az lenne a kérdésem hogy milyen gyertyát ajánlanátok bele? És milyen hőértéke legyen a gyertyának! MErt úgy tudom az se mindegy!
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Nah, tehát akkor a pöcköt ki lehet cserélni? Ez jó hír, mert újabban az én kormányzárom sem jó. Nem akad be. :)
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Dénes írta:Szerintem el van kopva a zár hüvelye, szal a vázad. Vagyis a pöcök nem ül be a helyére.
Jó régen beszéltünk erről, de most találtam meg a "jól elrakott" kormányzárt... :mrgreen:
Az volt a baj, hogy a hagyományostól eltérően ebben a ZADI k.zárban nem fix a kis pöcök, ami belekap a váz-tokban lévő "sínpályába", hanem úgy van beletolva. Ez volt laza, kicsit vissza tudott csúszni, és egy fél-egy mm-t rövidebb volt, mint jó lett volna. Csináltam kicsit hosszabbat, és vastagabbat bele (itt is lényeg tehát a méret... :twisted: ) és láss csodát, tökéletesen működik. Ezek után nem biztos, hogy ilyet vennék mégegyszer.
Ami ez mellett szól, hogy szimmetrikus a kulcsa.
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: festékes »

mark222 írta:köszi,ezt leírtam magamnak,de már nem biztos hogy szükség lesz rá:p hamar változás tötént,méghozzá az hogy édesapám lehet hogy kifizet nekem egy felújítást,és akkor már ezt is a szerelőre bízom inkább :P de ha ez mégsem jön össze akkor ez lesz amit mondtál :D nagyon köszi =D>
Szivesen sok sikert :wink:
mark222
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2010.06.17. 10:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125
Tartózkodási hely: Szombathely

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: mark222 »

köszi,ezt leírtam magamnak,de már nem biztos hogy szükség lesz rá:p hamar változás tötént,méghozzá az hogy édesapám lehet hogy kifizet nekem egy felújítást,és akkor már ezt is a szerelőre bízom inkább :P de ha ez mégsem jön össze akkor ez lesz amit mondtál :D nagyon köszi =D>
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: festékes »

Mark222!Szóval először beleraktam 5 centis láncdarabokat,majd addig rázogattam mig a szomszédok aláirást gyüjtöttek,hogy költözzek el :twisted: Aztán pár liter rozsdamaróban áztattam egy nap,ezután brigéciollal mostam és egy üvegmosó kefével,meg egy hosszú pipaecsttel maceráltam a belsejét türelmesen.Végül slaggal való vizes átmosás után még denaturált szesszel átmostam,ugy néz ki tuti lett :lol: Egyébként ha lejjebb olvasol még találsz egy-két ötletet a srácoktól!Nekem Gabsic keverőgépes megoldása is nagyon tetszik!Üdv Laci
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Alfa írta:10 mm-ig tökéletesen biztonságosan levehetsz akármilyen öntvényt, annál vastagabbnak kell lennie :shock:

Én azt hittem azért ugyanolyan vastag mind (gyári is), mert a hátsó villánál a távtartó helyére jön be, ami ugye fix méretű.
Vastagságra ugyanakkora a tengelynél, csak ahogy jön lefelé, a régi az elkeskenyedik, az utángyártott meg egyenesen meg, és utána van szögben megtörve.
LEhet így nem érthető ahogy írom, de délután csinálok képet...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

10 mm-ig tökéletesen biztonságosan levehetsz akármilyen öntvényt, annál vastagabbnak kell lennie :shock:

Én azt hittem azért ugyanolyan vastag mind (gyári is), mert a hátsó villánál a távtartó helyére jön be, ami ugye fix méretű.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: gabsic »

MrDok írta: JÁÁÁÁÁÁJ! Gyárit szétvágni???????? :shock:
Szerszám nélkül nem lehet dolgozni! Minimum kisflex+ satu!!!
Ez egy elég lelakott gyári volt, de gondoltam még így is jobban fog kinézni mint a ronda utángyártott.
Satu az van 3 is, csak épp a flex kapcsolója mekkent meg pár hete... :S
Amúgy közben eszembe jutott egy megoldás, nem akarom elkiabálni, de remélem megoldja váz fúrás nélkül is a dolgot még ezzel az öntvénnyel.
Holnap beszámolok róla meg csinálok képeket is.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

gabsic írta: igen, én is ilyen vállat csináltam. addig stimm. csak nem ilyen nagy bumszli utángyártott öntvényből csináltam, hanem még eredeti ddr-esből, az meg sokkal karcsúbb, szal a vállnak ami megmaradt csak kb 2-3 mm falvastagsága volt, mindez 15mm hosszan. na az a 2-3 nem bírta az igénybevételt...
Most még találtam itthon nagy benga utángyártott sztendert lehet szétfaragom azt is. Csak vasfűrésszel jó nagy szívás....
A gyárit le sem kellett volna szedni ennyire... :mrgreen:
De leginkább békén hagyni az eredeti alkatrészt, ahogy MrDok is írta. :!:
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára Gyurmooo 2010.06.10. 22:30-kor.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

gabsic írta: igen, én is ilyen vállat csináltam. addig stimm. csak nem ilyen nagy bumszli utángyártott öntvényből csináltam, hanem még eredeti ddr-esből, az meg sokkal karcsúbb, szal a vállnak ami megmaradt csak kb 2-3 mm falvastagsága volt, mindez 15mm hosszan. na az a 2-3 nem bírta az igénybevételt...
Most még találtam itthon nagy benga utángyártott sztendert lehet szétfaragom azt is. Csak vasfűrésszel jó nagy szívás....
JÁÁÁÁÁÁJ! Gyárit szétvágni???????? :shock:
Szerszám nélkül nem lehet dolgozni! Minimum kisflex+ satu!!!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Alfa írta:Nem értem... ha a felét leveszed a tömbnek ott ahol fedésben van a váznyúlvánnyal, akkor egy kb 2 centi mély, 8-10 centi hosszú váll lesz a tömb 2/3 ánál, ezt elkenni legalábbis művészet... :shock: Fényképezd le pls mi hogy van ott.

Így ekkorának kell lenni minimum a vállnak, de mivel én sokat vettem le belőle síkra, ez lehetne jóval nagyobb is (2szerese mondjuk). Így is közel olyan vastag, mint a vázcső vége. Lehetetlen hogy ez el tudjon fordulni, a hátsó villánál is hasonló megoldás akadályozza meg. A váll végig a cső mentén megy, semerre sem tud fordulni, csak akkor ha totálisan lelazult már, de azt észreveszi az ember.

Kép
igen, én is ilyen vállat csináltam. addig stimm. csak nem ilyen nagy bumszli utángyártott öntvényből csináltam, hanem még eredeti ddr-esből, az meg sokkal karcsúbb, szal a vállnak ami megmaradt csak kb 2-3 mm falvastagsága volt, mindez 15mm hosszan. na az a 2-3 nem bírta az igénybevételt...
Most még találtam itthon nagy benga utángyártott sztendert lehet szétfaragom azt is. Csak vasfűrésszel jó nagy szívás....
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Nem értem... ha a felét leveszed a tömbnek ott ahol fedésben van a váznyúlvánnyal, akkor egy kb 2 centi mély, 8-10 centi hosszú váll lesz a tömb 2/3 ánál, ezt elkenni legalábbis művészet... :shock: Fényképezd le pls mi hogy van ott.

Így ekkorának kell lenni minimum a vállnak, de mivel én sokat vettem le belőle síkra, ez lehetne jóval nagyobb is (2szerese mondjuk). Így is közel olyan vastag, mint a vázcső vége. Lehetetlen hogy ez el tudjon fordulni, a hátsó villánál is hasonló megoldás akadályozza meg. A váll végig a cső mentén megy, semerre sem tud fordulni, csak akkor ha totálisan lelazult már, de azt észreveszi az ember.

Kép
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Jelentem, ideiglenesen felfüggesztem a lábtartóra telepített oldaltámasz projektemet.
Tegnap majdnem elfeküdt miata a TZ... kb 45°-os szögben állt már mikor elkaptam.
Az elfordulás elleni biztosításnak meghagyott váll szépen elkenődött, az öntvény pedig elfordult... ](*,)
MEgoldás már sejtem hogy mi lesz... kellene fúrni egy 6os vagy 8as furatot az öntvénybe, és a vázon a lábtartóba is, és abba még egy csavart beleküldeni. Mivel ez a csavar szinte tisztán nyírásra lenne igénybe véve, szerintem a 6os is elég lenne.
De a váz fúrkálása előtt inkább még alszok egyet a dologra hogy vajon megéri-e egyáltalán ilyen áron... :-k
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

MrDok írta:Alfa, ott hiányzik egy ellenanya a hátsóvilla tengelyéről!
Nem szokott kilazulni? Én pótolnám a helyedben.....
2 éve raktam fel a lengővillát, most tavasszal ellenőriztem (amikor megvettem is ennyi anya volt rajta összesen :D ), és mozdítani sem bírtam. Szóval nem lazul le :D

Azért köszi, ha találok a műhelyben ilyen méretű és menetű (ez finommenet, legalábbis a lengővilla tengelye saját gyártmány, emelt szilárdságú Cr-Ni acélból) anyát, felrakom, van neki hely :D De nem hiszem h ez egy atombombánál kisebb erőhatásra egyáltalán meg tudna mozdulni... Finommenetet sehol se kontráznak, vagy én tudom rosszul? :twisted:

Júniusban nem fér bele sajna (vizsgaidőszak + vettem egy kormánykapcsolót (jog) + egy pár tükröt (elhasználtam az előzőt :D ), ez így összesen 12 ropi volt.

Júliusban viszont kinézek min. 1 túrát és megyek :roll:
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Perec »

MrDok írta:Alfa, ott hiányzik egy ellenanya a hátsóvilla tengelyéről!
Nem szokott kilazulni? Én pótolnám a helyedben.....
Nekem a másik oldalon nincs, tehát az nem csak azért van, hogy az egyik végén fixálni lehessen az anyát és könnyebb legyen szerelni?

Alfa: Te csak az éjszakai túrára akarsz menni? (mikor fogom látni a gépedet?) A Gyurm@'n hiába skubiztam...
Kép
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 85 vendég