arovado írta:Üdv!
Nemrég hallottam egy számomra igen meglepő dologról: volt aki házilag csinált magának MZ hez injektort.
Hm... szerintetek működőképes lehet egy ilyen dolog? Engem érdekelne...
Ezen en is elgondolkodtam mar, tekintve, hogy egyre nehezebb megbizhato karburatort kapni, a felujito kitekrol nem is beszelve.
Ami szerintem korulmenyes a kialakitasnal, egyik az elhelyezes, masik a pontos legnyeles merese. Ha mar injektoros atalkitas, akkor az lenne a legjobb, ha a benzint nem a forgattyus hazba fecskendezne, hanem kozvetlenul az egesterbe, de ezt hazilag szerintem nem lehet megbizhatora megcsinalni (Aprilia eseteben is koztes modon fecskendez az egesterbe). Masik lehetoseg lenne a felomlo nyilasok, viszont itt meg nagy hoterheles erne a befecskendezo szelepeket, valamint ezeknek a jaratoknak a nyitvatartasi ideje nem biztos, hogy elegendo lenne egy bizonyos fordulatszam folott a kello mennyiseg befecskendezesere, es akkor meg az elhelyezesbol adodo keveredesi problemakat nem vettuk figyelembe. Amit talan a legkonnyebb megvalositani kisipari korulmenyek kozott, hogy a szivonyilas kozvetlen kozelebe tenni a befit, ekkor vegulis lenne egy elektronikus karbink.
A masik fo problema igy elmeletben, hogy mikor mennyi levego jut be az egesterbe, es ebbol mennyi marad bent adott fordulatszamokon. Negyutemunel ezt vagy MAP es MAT jelbol, vagy fojtoszelep allas jelbol, vagy pedig MAF jelbol hatarozza meg az elektronika. A MAP jelnel az a gond, hogy ketutemu esetben kis fordulaton jellemzoen "sokat dolgozik vissza" a szivorendszerbe a motor, nagyon nagy a nyomas ingadozas. Ezt lehet korrigalni valamelyest egy szivomembrannal, de akkor is nagyon jo atlagolo algoritmus szukseges a motorvezerlobe, hogy meghatarozhato legyen a nyomas. Negyutemueknel, tipikisan a magas fordulatu sportmotorknal is jellemzo ez a problema, ott a MAP jelet csak alapjarat kozeleben hasznaljak, a terheles meghatarozasara a fojtoszelep jelado (TP) jelet hasznaljak. Ez vegulis jarhato ut lehet MZ-nel is, de vagy csinal az ember egy nagyon jo motor modellt egy arra alkalmas szimulacios szoftverrel, vagy rengeteget kiserletezik azzal, hogy milyen potenciometer allasnal, mennyi levegot nyelhet a motor, es ugy kalibralja be a ennek a szenzornak a jelet, vagy nem torodik az ember a pontos terheles adatokkal, hanem talalomra addig adja hozza a benzint kulonfele terhelesi allapotokban, amig ugy nem gondolja, hogy most a legnyomatekosabb. Ezt persze teljes fordulatszam tartomanyban vegig kell jatszani, es nem art hozza egy motor mero fekpad, mert utcan meg hosszabb lenne.
Ja es meg valahogy egy uzemanyag szivattyut is el kell helyezni a gepen
.
Igy hirtelen ezek jutottak eszembe.