Barkácsolás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

gabsic írta:Ha valaki szeret kamerázni menet közben, akkor tudom ajánlani az MD80 kamerát. Akkora mint egy pendrájv, microsd kártyára ment a cuccot, és egész jó minőségben.
720*480 felbontás, 30 fps... akár vaterán is kapni már 4-5 ezer körül. \:D/
Frissen feltöltött tesztvidóm jutúbon (még feldolgozás alatt van, ergo még pár órán át ratyi a minőség):
A dzsekimre volt csiptetve a kütyü, ezért kicsit ugrál a kép, nem volt valami stabil...

Szerk:
most nézem, néha van benne kis ugrás, megakadás, az eredetiben m-jpeg aviban az nem volt benne, a divxbe átkódolt cuccban viszont igen. :-k
Ez jó! Merre lehet beszerezni?
Szerk: már meg is van.............
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
Forrest
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 186
Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
MZ-d típusa: RD 350
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Forrest »

Avatar
Haribo
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2009.08.30. 21:07
MZ-d típusa: TS 250/1, ES 250/2
Tartózkodási hely: Vác (és környéke)
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Haribo »

Sziasztok!

Nagy Trophy-hoz lenne szükségem - a lehető legpontosabb - kék színkódra (ha valaki tudja a pirosat, arra is kíváncsi lennék). És ha tudtok olyan helyet Bp-Vác vonzáskörzetében, ahol jó áron ki is keverik nekem, az is jöhet! ;) Nagyon köszönöm! Üdv.Haribo (haribo@totalcar.hu)
Fuhrpark:
Simson SR2 E ('63),
MZ ES 175 ('58),
MZ ES 125/1 ('69),
MZ ES 250/2 ('72),
MZ TS 250/1 ('80),
MZ TS 250/1 A ('78)
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Nekem tetszik. :D
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Ha valaki szeret kamerázni menet közben, akkor tudom ajánlani az MD80 kamerát. Akkora mint egy pendrájv, microsd kártyára ment a cuccot, és egész jó minőségben.
720*480 felbontás, 30 fps... akár vaterán is kapni már 4-5 ezer körül. \:D/
Frissen feltöltött tesztvidóm jutúbon (még feldolgozás alatt van, ergo még pár órán át ratyi a minőség):
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=V0pNtXHOmUM[/youtube]
A dzsekimre volt csiptetve a kütyü, ezért kicsit ugrál a kép, nem volt valami stabil...

Szerk:
most nézem, néha van benne kis ugrás, megakadás, az eredetiben m-jpeg aviban az nem volt benne, a divxbe átkódolt cuccban viszont igen. :-k
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
punisher
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 196
Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Göd

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: punisher »

Louie!!!

Azt a :shock: megfájdut a fejem :-k és elkopott volna a kezem ](*,) :mrgreen:
Ezt mind leírni...
louie
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2010.03.21. 15:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: louie »

arovado írta:Üdv!
Nemrég hallottam egy számomra igen meglepő dologról: volt aki házilag csinált magának MZ hez injektort.
Hm... szerintetek működőképes lehet egy ilyen dolog? Engem érdekelne...
Ezen en is elgondolkodtam mar, tekintve, hogy egyre nehezebb megbizhato karburatort kapni, a felujito kitekrol nem is beszelve.
Ami szerintem korulmenyes a kialakitasnal, egyik az elhelyezes, masik a pontos legnyeles merese. Ha mar injektoros atalkitas, akkor az lenne a legjobb, ha a benzint nem a forgattyus hazba fecskendezne, hanem kozvetlenul az egesterbe, de ezt hazilag szerintem nem lehet megbizhatora megcsinalni (Aprilia eseteben is koztes modon fecskendez az egesterbe). Masik lehetoseg lenne a felomlo nyilasok, viszont itt meg nagy hoterheles erne a befecskendezo szelepeket, valamint ezeknek a jaratoknak a nyitvatartasi ideje nem biztos, hogy elegendo lenne egy bizonyos fordulatszam folott a kello mennyiseg befecskendezesere, es akkor meg az elhelyezesbol adodo keveredesi problemakat nem vettuk figyelembe. Amit talan a legkonnyebb megvalositani kisipari korulmenyek kozott, hogy a szivonyilas kozvetlen kozelebe tenni a befit, ekkor vegulis lenne egy elektronikus karbink.
A masik fo problema igy elmeletben, hogy mikor mennyi levego jut be az egesterbe, es ebbol mennyi marad bent adott fordulatszamokon. Negyutemunel ezt vagy MAP es MAT jelbol, vagy fojtoszelep allas jelbol, vagy pedig MAF jelbol hatarozza meg az elektronika. A MAP jelnel az a gond, hogy ketutemu esetben kis fordulaton jellemzoen "sokat dolgozik vissza" a szivorendszerbe a motor, nagyon nagy a nyomas ingadozas. Ezt lehet korrigalni valamelyest egy szivomembrannal, de akkor is nagyon jo atlagolo algoritmus szukseges a motorvezerlobe, hogy meghatarozhato legyen a nyomas. Negyutemueknel, tipikisan a magas fordulatu sportmotorknal is jellemzo ez a problema, ott a MAP jelet csak alapjarat kozeleben hasznaljak, a terheles meghatarozasara a fojtoszelep jelado (TP) jelet hasznaljak. Ez vegulis jarhato ut lehet MZ-nel is, de vagy csinal az ember egy nagyon jo motor modellt egy arra alkalmas szimulacios szoftverrel, vagy rengeteget kiserletezik azzal, hogy milyen potenciometer allasnal, mennyi levegot nyelhet a motor, es ugy kalibralja be a ennek a szenzornak a jelet, vagy nem torodik az ember a pontos terheles adatokkal, hanem talalomra addig adja hozza a benzint kulonfele terhelesi allapotokban, amig ugy nem gondolja, hogy most a legnyomatekosabb. Ezt persze teljes fordulatszam tartomanyban vegig kell jatszani, es nem art hozza egy motor mero fekpad, mert utcan meg hosszabb lenne.
Ja es meg valahogy egy uzemanyag szivattyut is el kell helyezni a gepen :) .
Igy hirtelen ezek jutottak eszembe.
Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: arovado »

Üdv!
Nemrég hallottam egy számomra igen meglepő dologról: volt aki házilag csinált magának MZ hez injektort.
Hm... szerintetek működőképes lehet egy ilyen dolog? Engem érdekelne...
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Ez akkor "hű bazze" kategória... :evil:
Szerintem akkor marad a gyári felújítása.
Köszi az infót Mester.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: bambi »

Gyurmooo írta:Igen, sajnos nem túl jók. :evil:
Ezért nem veszek "ETZ" fékpofát, inkább a gyárit újíttatom föl, vagy ha Bambi tud nekem EBC-t szerezni, azt veszek.
De pl. nem tudok szép 6 szögletű index búrát venni, a magyar "KIS" sz@r, csúnya és reped, más pedig nem nagyon van. U.ez van a hátsó lámpa búrával is, a szögletes amit kapni lehet, egy gané... ](*,)
5500ft a fékpofa sajna :(
sanyika_etz125
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2010.03.04. 22:57
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: sanyika_etz125 »

Gyurmooo írta:Tessék (az utolsó az oldalon):

http://www.moped91.com/portal/termek/5_ ... lkatreszei

(ez az egy fajta TS kormány, amit én eddig boltban láttam)
köszönöm!! :P
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Index tekintetében csak javasolni tudom azt, ami mind1 milyen, de egy M8 csavar a vége. Ugyanis a gyári index szár egy cső, ami belül 7 alatt van valamivel. Le se kell szedni, egy menetfúróval gyönyörű M8 menetet lehet bele vágni minden átalakítás nélkül, összekötni a zsinórokat és simán becsavarni. M10 is megoldható szerintem, de akkor át kell menni rajta egy 8,5 ös fúróval.
Avatar
revlimit
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 141
Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
MZ-d típusa: TS 150 75'
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: revlimit »

Gyurmooo írta:Igen, sajnos nem túl jók. :evil:
Ezért nem veszek "ETZ" fékpofát, inkább a gyárit újíttatom föl, vagy ha Bambi tud nekem EBC-t szerezni, azt veszek.
De pl. nem tudok szép 6 szögletű index búrát venni, a magyar "KIS" sz@r, csúnya és reped, más pedig nem nagyon van. U.ez van a hátsó lámpa búrával is, a szögletes amit kapni lehet, egy gané... ](*,)
Na hát ezt jó tudni, ezekután igyekszek nem elrepeszteni az enyéimet.
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Igen, sajnos nem túl jók. :evil:
Ezért nem veszek "ETZ" fékpofát, inkább a gyárit újíttatom föl, vagy ha Bambi tud nekem EBC-t szerezni, azt veszek.
De pl. nem tudok szép 6 szögletű index búrát venni, a magyar "KIS" sz@r, csúnya és reped, más pedig nem nagyon van. U.ez van a hátsó lámpa búrával is, a szögletes amit kapni lehet, egy gané... ](*,)
Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: arovado »

Azt azért, ugye tudjátok, hogy az a "német minőség" az iszonyat kamu. Én tőlük rendelek árút néha, mert kiskereskedőik vagyunk, de pfff... semmit nem jelent ám az a német minőség, csak h több pénzt kérnek érte...
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Tessék (az utolsó az oldalon):

http://www.moped91.com/portal/termek/5_ ... lkatreszei

(ez az egy fajta TS kormány, amit én eddig boltban láttam)
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: horhaus »

Ha mindenképpen választ szeretnél: fogalmam sincs. :)
sanyika_etz125
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2010.03.04. 22:57
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: kormány, lábtartó

Hozzászólás Szerző: sanyika_etz125 »

sanyika_etz125 írta:van valakinek ötlete, hogy mégis hol kapok a régi ts-eken látható szinte teljesen egyenes kormányt amit ha az átmérő engedi, fel tudok tenni etz250-re???????????
ill. nem használ valaki átalakított lábtartószerkezetet? olyan sportos üléspozíciót lehetővé tevő hátrébb helyezett lábtartóra gondolok, de nem pont az utaslábtartó helyére varázsoltat (ill. azt is megnézném)
szóval ha valaki igen, pls tegyen fel képeket, hogy ötletet adhasson (nem fogok sorozatgyártani...)
kösz a válaszokat
...
ennyire ne tolongjatok az ötletekkel... =P~
tényleg senki, semmit?
nos?
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

MÉH telep? :mrgreen:
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Szóval lehet. Valakinek van kormányzár hüvelye? :-" :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Dremel és 1mm-es korong. :twisted:
Levágom, utána helyére teszem a kormányzárat a hüvelyben, és megjelölöm a helyét a kormány jobb szélső helyzetében. Végül védőgázas hegesztővel felvarrjuk.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Köszi a képeket Gyurmoooo!

Az áthelyezést hogy tervezed? Ugyanis nekem nincs rajta "zár-tok" :?

Kormány nyakat lehet hegeszteni?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Előzővel jól működött, de majd festés előtt át akarom helyezni a zárhüvelyt, mert park állásban nincs teljesen jobbra a kormány. Így feszül a zár. Az előző valószínűleg ezért tört el. ](*,)
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Szerintem el van kopva a zár hüvelye, szal a vázad. Vagyis a pöcök nem ül be a helyére.
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Pl. mint ez:
Kép
Előnye, hogy szimmetrikus a kulcs.
Nem tudom mi lehet vele a baj, direkt ETZ-hez van.
Ez pedig a hagyományos, de ilyet nem kaptam:
Kép
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Milyen az a ZADI kormányzár :?: :-k
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Vettem ma "hirtelen felindulásból" egy ZADI kormányzárat.
A baj vele, hogy miután bezárt helyzetbe rakom, annyira visszacsúszik, hogy nem éri el az alu kormánykiflit. :evil:
Valaki tud erre megoldást?
Biztos jó a mérete, mielőtt valaki erre gondolna, első dolog volt ellenőriznem.
sanyika_etz125
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2010.03.04. 22:57
MZ-d típusa: ETZ 250

kormány, lábtartó

Hozzászólás Szerző: sanyika_etz125 »

van valakinek ötlete, hogy mégis hol kapok a régi ts-eken látható szinte teljesen egyenes kormányt amit ha az átmérő engedi, fel tudok tenni etz250-re???????????
ill. nem használ valaki átalakított lábtartószerkezetet? olyan sportos üléspozíciót lehetővé tevő hátrébb helyezett lábtartóra gondolok, de nem pont az utaslábtartó helyére varázsoltat (ill. azt is megnézném)
szóval ha valaki igen, pls tegyen fel képeket, hogy ötletet adhasson (nem fogok sorozatgyártani...)
kösz a válaszokat
...
ennyire ne tolongjatok az ötletekkel... =P~
tényleg senki, semmit?
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára sanyika_etz125 2010.05.06. 21:07-kor.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: gabsic »

KILL3R etz írta:Valószínű túl távol van az érzékelőtől. A használatiban le van írva, hogy milyen távolságra kell lennie. Nekem ami a Simón van ott 5mm-ert írt. De az tökéletesen is működik. :P
Nekem is max 5mm-t ír, valóságban kb 2 mm-re van.
Simson fórumon közben olvasgattam, egyelőre megpróbálom spirálban összecsavarni a vezetékeket, ha nem segít akkor holnap veszek árnyékolt kábelt és kicserélem arra....
Jobb tippem egyelőre nincs sajnos...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Valószínű túl távol van az érzékelőtől. A használatiban le van írva, hogy milyen távolságra kell lennie. Nekem ami a Simón van ott 5mm-ert írt. De az tökéletesen is működik. :P
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Vettem egy biciklis kilóméterórát, de gondjaim vannak...
KEzdtődött azzal, hogy felraktam, kipróbáltam, de ahogy kifordultam az udvarból folyton resetelt a kütyü.
Ekkor rájöttem, hogy mindig a fék kiengedésekor resetel, tehát a fékhez használt relé okozta feszültségimpulzus miatt volt, ezt egy diódával orvosoltam.
Jelenleg a gondok:
- gyújtás levételekor néha resetel
- nagyobb sebességnél megzavarodik
Az első szerintem szintén valami EMI gond lehet, árnyékolt kábel a szenzor és az óra között segíthet talán...
A másik baj viszont, hogy nagy sebességnél megzavarodik, pl 80nál 15 és 85 között ugrálnak a számok.
A szenzort először a küllő külső (abroncs felőli) végéhez raktam, de akkor 20 felett kiakadt. Átraktam a szenzort és a mágnest a küllő agy felőli végéhez, így kb 50ig bírja, aztán elkezd összevissza mutatni.
Ezen mi segíthet? Szenzort próbáltam másikat, ugyanezt csinálta. Erőssebb/ nagyobb mágnes?
Ja a kütyü elvileg 150ig tudna mérni. Ötlet?
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
louie
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2010.03.21. 15:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: louie »

Sziasztok!

Erdeklodnek, hogy meg van-e valakinek kozuletek az Engmod2T nevu ketutemu motor szimulacios program?
Valamint, szerintetek mennyi hatasfok javulast eredmenyezne egy megfeleloen illesztett szivomembran egy 250-es ETZ-n? Foglalkozott mar vele valaki gyakorlatban is? A szocimotoros oldalon van egy atalakitas, viszont ott csak annyi tortent, hogy a dugattyut a megvaltozott korulmenyekhez igazitotta a keszito, egyebb modositas nem tortent a vezerlesben, vagy mashol.
Kivancsi vagyok az itteni, sokat latott szakik velemenyere, hogy megfeleloen tervezett atalakitasok mellett, van-e haszna egy ilyen modositasnak? Persze az ezzel jaro rengeteg tanulas mindnekeppen haszonnak tekintheto, de azon felul?

Udv,
Louie
Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1681
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: bluerider »

Gabsic!
Tetszetős megoldás! =D>
A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára!
Avatar
Forrest
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 186
Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
MZ-d típusa: RD 350
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Forrest »

Üdv Urak
A hátsó lámpa keretéből ki lehet szerelni a rendszámtábla világítás átlátszó lemezét úgy, hogy utána vissza is lehessen rakni?

Kép
Lord Mersant
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2010.04.03. 11:24
MZ-d típusa: MZ ES 250/2 Trophy
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Lord Mersant »

Tényleg sikerült rendesen belegabalyodni a tank rozsdamentesítés problematikájába. Közben kiderült, hogy mégsem úszom meg a blokk teljes szétszedése nélkül, így ahhoz kezdtem hozzá. Most csinálom először, időm sincs túl sok rá, így biztosan lassan fogok haladni.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Én így nyomtam:
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
=D>
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: arovado »

festékes írta:Dehogynem érted! :D Mostmár nagyon vágod ,igy csavar is meg ro55 akár maszekba is nyomhatod az ipart biztos lesz rá igény! \:D/
Jaaa oks ez remek, azért még jó h az én tankom rozsdamentes XD
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: festékes »

Dehogynem érted! :D Mostmár nagyon vágod ,igy csavar is meg ro55 akár maszekba is nyomhatod az ipart biztos lesz rá igény! \:D/
Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: arovado »

festékes írta:Na belegabalyodtunk a témába mint macska a házicérnába. Szóval biztos,hogy ártani nem árt a ro 55 sőt,csak végleges megoldást akkor jelent,ha a rozsda csak felületi, és még nem ette bele magát a fémbe mert akkor már többszöri használat után sem tudja tökéletesen kifejteni a hatását mert vegyileg nincs akkora ereje egyik rozsdamarónak sem ,inkább csavaros rárogatás ezért mondják hogy az ütés mindennek használ :P egyébként bárhogy csináljuk anyagilag még mindig barátibb mint beszerezni egy uj tankot :twisted:
Üdv Laci
Ájé értem, szóval ha a rozsdát leverjük utána csak lehet már RO55 :D vagy még mindig nem értem? :D
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: festékes »

Na belegabalyodtunk a témába mint macska a házicérnába. Szóval biztos,hogy ártani nem árt a ro 55 sőt,csak végleges megoldást akkor jelent,ha a rozsda csak felületi, és még nem ette bele magát a fémbe mert akkor már többszöri használat után sem tudja tökéletesen kifejteni a hatását mert vegyileg nincs akkora ereje egyik rozsdamarónak sem ,inkább csavaros rárogatás ezért mondják hogy az ütés mindennek használ :P egyébként bárhogy csináljuk anyagilag még mindig barátibb mint beszerezni egy uj tankot :twisted:
Üdv Laci
Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: arovado »

conus írta:nem sokkal előtted elvetették a kavicsos módszert, mert a lepattanó kis szilánkok beragadnak belül a tank szájának heftelésébe. :mrgreen:
Am okés akkor kavics helyett más megoldás :D A ro55 mellett kitarthatok még? :D
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: conus »

nem sokkal előtted elvetették a kavicsos módszert, mert a lepattanó kis szilánkok beragadnak belül a tank szájának heftelésébe. :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: arovado »

festékes írta:Hali. Nem akarok okosabb lenni senkinél,de a szakmámból adódóan mondhatom,hogy ezek a rozsdamaró vegyszerek csak felületileg oldják a rozsdát tehát ez csak ideiglenes megoldás.Viszont ha már fémtiszta a felület,lakkbenzines átmosást javaslok többször,aztán mehet bele a nafta.Tehát a csavaros illetve a láncos megoldás a legtutibb! :lol:
Üdv Laci
Am felületileg? ezt nem értem :D Már lehet h rosszul tudom, ez esetben bocsánat, legalább majd kideül h mostantól nekem sem így kell csinálni :D
Szóval a rozsda, vagyis FeO(OH) egy porózus szerkezet, ami közé a víz be tud hatolni (ezért mélyül a rozsda) na ahova a víz be tud hatolni, oda a vizes bázisú RO55 is, ami foszforsavas közege révén megtámadja a rozsdát, és foszfátos-kationos bevonatot hoz rajta létre ami ugyebár pozitív standard potenciálú, így nyilván nem oxidálódik ergo nem fog rozsdásodni...
Én is am javasolnám h előtte kövekkel rázogatni a tankot, hogy a rozsda porózusabb legyen de ez csak a módszer gyorsításának kedvéért... szal szerintem megoldja...
De ez csak az elmélet... ha gyakorlatban másképp van, akkor osszátok meg velem, mert akkor legközelebb én sem így csinálom :D
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: festékes »

Hali. Nem akarok okosabb lenni senkinél,de a szakmámból adódóan mondhatom,hogy ezek a rozsdamaró vegyszerek csak felületileg oldják a rozsdát tehát ez csak ideiglenes megoldás.Viszont ha már fémtiszta a felület,lakkbenzines átmosást javaslok többször,aztán mehet bele a nafta.Tehát a csavaros illetve a láncos megoldás a legtutibb! :lol:
Üdv Laci
Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: arovado »

Én is a RO55-öt javaslom...azt szoktam használni bármi rozsdásodik...
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: conus »

nem értem minek bonyolítjátok ennyire az ro-55 + üvegszilánk kombinációt, de biztos h én vagyok a hülye 8-[ :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Najah, a rázkódástól könnyen keletkezhet szikra odabenn, főleg ha "kavicsokat" (SiO2)használunk. Néhány deci vizet bele, többször átöblíteni, majd etanollal átöblíteni és benzinnel. Így tuti jó lesz. :)
Avatar
Forrest
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 186
Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
MZ-d típusa: RD 350
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Forrest »

De csak óvatosan a tankkal. Könnyen kinyílik ha megvannak az égés feltételei.
Lord Mersant
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2010.04.03. 11:24
MZ-d típusa: MZ ES 250/2 Trophy
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Lord Mersant »

Ok, akkor hagyom a kavicsokat. A húsvét úgy elment, hogy nem tudtam hozzányúlni a motorhoz, ma meg mégiscsak be kellett jönnöm dolgozni, így holnap délutánra tolódik a projekt. Csavart, kisebb fémdarabokat találok otthon, és nézek etanolt is. Köszönöm a tippeket. A többire van valakinek ötlete? Forgattyúsház rozsdamentesítése, hiányzó alkatrészek, stb.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Én tavaly duuuurvàr rozsdás jawa tankot takarítottam ki, volt benn kb 2 mm vastag rozsdás trutyis réteg. Betonkeverõre lett csinálva egy tartó, és így lett forgatva kb 2 órán keresztül!!!
Én kavicsokkal csináltam, de sajnos utána tényleg nem lehetett belõle kipucolni a kavicsokat! PL a tanksapka környékén vannak helyek belül ahova ugy beszorultak a kavicsok hogy még mindig benn vannak. Néha elszabadul 1-2 azok ott figyelnek a tank alján :D
Emiatt én is inkább láncot javaslok! (félreértések elkerülésére: NEM motorlánc, hanem "kutyalánc"!) Esetleg valamilyen apró fémdarabok: ismerős csavargyárban dolgozik, neki 8as anyák voltak kéznél. kavics azért nem az igazi mert törik, és túl kicsi szemcséi is vannak.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 25 vendég