Barkácsolás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

z25z írta:
Köszi még nem, a nyak csak példa volt zsaki válaszára :D , de közben mintha eltűnt volna a hozzászólása :shock:
Ott van az.Nem tűnt el
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

z25z írta:
MrDok írta:
Ha írod mihez kell kapod a választ.....
Mennyi alsó villanyak kell? 8)
Köszi még nem, a nyak csak példa volt zsaki válaszára :D , de közben mintha eltűnt volna a hozzászólása :shock:
Biztos elszégyellték magukat a betűk, vagy az éjji manók ma korán keltek.
Előfordul néha. Nálam is volt már nem is egyszer.
Legutoljára tegnap a esti "van e krauser doboz 509 -es zárhoz kulcsa valakinek" kérdésem.....
Nem hat meg. Ez van. :mrgreen:
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: z25z »

MrDok írta:
Ha írod mihez kell kapod a választ.....
Mennyi alsó villanyak kell? 8)
Köszi még nem, a nyak csak példa volt zsaki válaszára :D , de közben mintha eltűnt volna a hozzászólása :shock:
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

z25z írta:Olyan van igen. Igazából arra lettem volna kíváncsi, hogy mi van ha a menet amibe be kellene tenni hosszabb,mint a kapható leghosszabb betét. Pl. első villa villanyakban az alsó rögzítőcsavarok na az kb 50-60 mm.
Ha írod mihez kell kapod a választ.....
Mennyi alsó villanyak kell? 8)
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

z25z írta: Mai művem:
ilyen volt:
ilyen lett:
Most már talán nem tépem ki :-) eddig a kontraanya a másik oldalon megoldás volt. Szóval van egy másik javítandó ketyere csak nincs olyan hosszú betétem ezért érdeklődtem hátha valaki tudja mi a teendő....
Hogy erre is kimerítő választ adjunk.... :mrgreen:
Ha nekem lenne ilyen gondom, és kell oda a hosszú menet, akkor simán beletekernék 2 betétet, aztán a felesleget visszacsiszolnám. Ha nem kell, akkor egy betéttel is elég jó lesz a menet terhelhetősége.
Azért röviden ecsetelném a javaslatom miértjét. Nekem is potyogott már ki menet közben az a csavar. Nem vagyok vele egyedül. Azóta teszem oda fordítva a csavart. Pont ellenkezőleg mint a gyárban. Betekerem, meghúzom, a legközelebbi polírozásig nem kell bántani. Kívülről szedem le az 1 db anyát ha szerelni kell. A csavar fix stiftként rögzíti a féket, még ha az anyát el is felejtem ráhúzni. Hogy kotyog mert laza maradt, azt az első megállásnál észleled, és nem fordul körbe a féked a 20x km után, mert kiesett a csavar.
Zsaki kedvéért képen is:

Kép
Amúgy mindenki úgy csinálja ahogy jólesik, nem kötelező érvényű parancs ez, csak egy javaslat. Hátha. :wink:
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: z25z »

Olyan van igen. Igazából arra lettem volna kíváncsi, hogy mi van ha a menet amibe be kellene tenni hosszabb,mint a kapható leghosszabb betét. Pl. első villa villanyakban az alsó rögzítőcsavarok na az kb 50-60 mm. De addig túrtam a netet, amíg nagyjából kikövetkeztettem a megoldást, mert konkrétan sehol nem találtam erre vonatkozóan adatot. Ezek a betétek három féle hosszban kaphatók 1, 1,5 és 2d jelöléssel. A szám az átmérővel arányos vagyis a kapató leghosszabb betét az az átmérő 2-szerese, vagyis 8-as menethez 16 mm a leghosszabb. Néhol azt írják, hogy nem lehet kettőt betenni egymás után, máshol azt, hogy megoldható. De ha jól következtettem akkor az a lényeg, hogy nincs is sok jelentősége 8 menetnél hosszabbat beletenni, mert hagyományos meneteknél pl a húzóerő 50%-a az első meneten van majd csökken és a 4-ik menet után már 6% alatt van érdemi teherviselés nélkül. Ezzel szemben a heli-coil jobban elosztja ott a 6-ik menetnél csökken 10% alá. De hiába lenne akár 20 menet a 8-ik után már nem nagyon "játszik" a menetszám.
Na jól van nem bolygatom tovább a témát :D
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

z25z írta:Na akkor totál kiveséztetek/tünk mindent, csak épp az eredeti kérdés nem lett megoldva :twisted: :evil:
Hívd fel Bambit azt kérdezd meg.Ő dolgozik ilyennel.
Egyébként hova kellene neked hosszú?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Sass Pál
Bácsi
Bácsi
Hozzászólások: 491
Csatlakozott: 2015.06.22. 22:54
MZ-d típusa: TS 250/1

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Sass Pál »

Szia Zsaki!
Én is beismerem, ha hibázom. Egyszer maradtam úton az MZ-vel, természetesen az én hibámból, viszont a hiba elhárítása közben szereztem egy jó barátot. Azóta is tartjuk a kapcsolatot, sőt ő is jön már évek óta a szelestei motoros találkozóra. Ezt neked is ajánlanám, minden év július első hétvégéén.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: z25z »

Na akkor totál kiveséztetek/tünk mindent, csak épp az eredeti kérdés nem lett megoldva :twisted: :evil:
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Patrik »

zsakfos írta:
MrDok írta: Nemérteeed? :roll:
Na majd csinálok neked jól képet a témáról. Patrik írja a tutit.
Basszus leesett.
Tényleg félreértettem.
Patrik igazad van
Na,egyébként már megérte a téma,mert nekem nincs rajta anya belülröl simán csak bele van hajtva a csavar,jó hogy feltetted a képet róla bár ezt hibát úgyb 3 éve követhettem el és nem volt vele gond,de tuti megcsinálom rendesen mert ezen fogok agyalni menet közben,és ha már agyalok rajta be is fog kovetkezni.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Sass Pál írta: Ha valami hasonló gond van, mindég az emberi hibát kell keresni!! Ha a csavar be van hajtva a fékfedél menetébe, és le van kontrázva, kizárt, hogy lelazuljon!!
Ez így van Pali.Csak van aki beismeri hogy ő volt a hülye,mint ahogy én is,van aki meg szidja az Mz-t.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Sass Pál
Bácsi
Bácsi
Hozzászólások: 491
Csatlakozott: 2015.06.22. 22:54
MZ-d típusa: TS 250/1

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Sass Pál »

zsakfos írta:Amúgy nekem is ment már el a csavar,pont Dokival mentem túrára.
Mondjuk ott egyértelműen én voltam a balfék.
Előtte fékpofát cseréltem és nem húztam meg a csavart és anya sem volt a túloldalon.
Szerencsére balesetet nem okoztam emiatt,de az egész túrát hátsó fék nélkül tettem meg.
Ha valami hasonló gond van, mindég az emberi hibát kell keresni!! Ha a csavar be van hajtva a fékfedél menetébe, és le van kontrázva, kizárt, hogy lelazuljon!!
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

zsakfos írta:
MrDok írta: Nemérteeed? :roll:
Na majd csinálok neked jól képet a témáról. Patrik írja a tutit.
Basszus leesett.
Tényleg félreértettem.
Patrik igazad van
Túl sokat dolgoztál az idén! Ideje lenne pihizni. :D
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Amúgy nekem is ment már el a csavar,pont Dokival mentem túrára.
Mondjuk ott egyértelműen én voltam a balfék.
Előtte fékpofát cseréltem és nem húztam meg a csavart és anya sem volt a túloldalon.
Szerencsére balesetet nem okoztam emiatt,de az egész túrát hátsó fék nélkül tettem meg.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

z25z írta:
Én ezt egy kicsit továbbgondoltam és nem csinálnám így. Mégpedig azért mert ha hátulról csavarod be és netán leesik az anya az ok, hogy látod...ha észreveszed, mert valljuk be kurva ritkán nézünk rá...de akkor a fékpálcád lötyög szépen. Mivel ha a rendes oldalról tekered be akkor nemcsak stiftként van ott a csavaron, hanem a pálcát rászorítod a fékfedélre a benne levő menet miatt így súrlódási vagy szorító erő is a helyén tartja, a másik oldalról az anya már csak grátisz.
Szerintem amit Doki ír,nem rossz így belegondolva.Ő arra gondol hogy még akkor is a helyén marad a fékkitámasztó vas ha leesett az anya,mert nem tud oldalra annyit mozdulni hogy a csavarról leessen.Viszont én maradok a gyári megoldásnál.
A gyári megoldás a tuti nekem.
A csavar a másik oldalról meg nem grátisz hanem biztosítás,talán az egyik legerősebb fajta mint ahogy már írtam.Két anya összehúzatva egy csavaron.Csak itt az egyik anya,az maga a fékfedél a menettel.
A gyárban nem hülyék dolgoztak anno.
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2015.12.15. 11:49-kor.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

MrDok írta: Nemérteeed? :roll:
Na majd csinálok neked jól képet a témáról. Patrik írja a tutit.
Basszus leesett.
Tényleg félreértettem.
Patrik igazad van
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: z25z »

Patrik írta:Félre értetted Dokit,ő belülröl a kerék felöl teszi a csavart,betekeri a menetbe,a csavar fixen áll de a fék rögzítő vasba csak beleló illetve átlóg rajta,emiatt nem tud elmozdulni a fék,olyan mint egy stift,de még a másik oldalról ráteszi az alátétet meg az önzáró anyát,hogy fixen álljon,de ha valahogy lejönne az anya a csavar akkor is pozícióba tartja a féket.
Amit te írtál az is tuti,ez meg picit túl van biztosítva,de abba még nem halt bele senki.
Én ezt egy kicsit továbbgondoltam és nem csinálnám így. Mégpedig azért mert ha hátulról csavarod be és netán leesik az anya az ok, hogy látod...ha észreveszed, mert valljuk be kurva ritkán nézünk rá...de akkor a fékpálcád lötyög szépen. Mivel ha a rendes oldalról tekered be akkor nemcsak stiftként van ott a csavaron, hanem a pálcát rászorítod a fékfedélre a benne levő menet miatt így súrlódási vagy szorító erő is a helyén tartja, a másik oldalról az anya már csak grátisz.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Krauser zárakkal hogy állunk?
Van valakinek 509-es zár?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

zsakfos írta:
Patrik írta:Félre értetted Dokit,ő belülröl a kerék felöl teszi a csavart,betekeri a menetbe,a csavar fixen áll de a fék rögzítő vasba csak beleló illetve átlóg rajta,emiatt nem tud elmozdulni a fék,olyan mint egy stift,de még a másik oldalról ráteszi az alátétet meg az önzáró anyát,hogy fixen álljon,de ha valahogy lejönne az anya a csavar akkor is pozícióba tartja a féket.
Amit te írtál az is tuti,ez meg picit túl van biztosítva,de abba még nem halt bele senki.
Nem értettem félre.Ezek szerint te értetted félre amit én írtam. :D
De nézd a rajzot. 36-os csavar,37-es anya a túloldalon
Csavar átmegy simán a fékrögzitő vason,mert abban ugye nem menet van,hanem lyuk,a fékfedélbe betekerjük a csavart,mert abban már menet van.Majd a kerék felől ami átment csavar,arra rátekerünk egy anyát,ami rászorul a fékfedélre,amiben menet van ugye,ergo olyan mintha 2 anyát egybeszoritanánk
Erre értettem hogy olyan így mint a kontraanya.


Magyarul ugyanazt irtam mint Mrdok,csak feleslegesnek tartom az alátétet és az önzáró anyát,elég egy sima anya is alátét nélkül,jól ráhúzva a fékfedélre.
A gyár is azért nem tett oda alátétet,mert semmi értelme.
Nemérteeed? :roll:
Na majd csinálok neked jól képet a témáról. Patrik írja a tutit.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Patrik írta:Félre értetted Dokit,ő belülröl a kerék felöl teszi a csavart,betekeri a menetbe,a csavar fixen áll de a fék rögzítő vasba csak beleló illetve átlóg rajta,emiatt nem tud elmozdulni a fék,olyan mint egy stift,de még a másik oldalról ráteszi az alátétet meg az önzáró anyát,hogy fixen álljon,de ha valahogy lejönne az anya a csavar akkor is pozícióba tartja a féket.
Amit te írtál az is tuti,ez meg picit túl van biztosítva,de abba még nem halt bele senki.
Igazad van,ha kicsit későn is,de leesett a tantusz :D
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2015.12.15. 11:47-kor.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Félre értetted Dokit,ő belülröl a kerék felöl teszi a csavart,betekeri a menetbe,a csavar fixen áll de a fék rögzítő vasba csak beleló illetve átlóg rajta,emiatt nem tud elmozdulni a fék,olyan mint egy stift,de még a másik oldalról ráteszi az alátétet meg az önzáró anyát,hogy fixen álljon,de ha valahogy lejönne az anya a csavar akkor is pozícióba tartja a féket.
Amit te írtál az is tuti,ez meg picit túl van biztosítva,de abba még nem halt bele senki.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

MrDok írta: Egy jó tanács, mindenkinek.....
A kerék felöl küld át a csavart, kívül alátétek és önzáró anya. Ha az anya és a többi cucc leesik akkor is ott a csavar, ami be van húzva a hejére, nem fordul át a fék.
Alátét,önzáró anya felesleges.Elég csak egy anya is,hisz a fékfedélben menet van és így olyan mintha kontra anya lenne.Annál szorosabb kötést meg elképzelni sem tudok.
Egyébként gyárilag is úgy van



Kép
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Mekkora ötlet ! :D Kösz Doki.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

z25z írta:
zsakfos írta: Iszol te rendesen hogy ilyen hülyeségeken agyalsz? :D :smt064

Néha nagyon jó lenne :D, de már 1,5 éve sajna még egy konyakosmeggyet se :evil:

Mai művem:
ilyen volt:

ilyen lett:

Most már talán nem tépem ki :-) eddig a kontraanya a másik oldalon megoldás volt. Szóval van egy másik javítandó ketyere csak nincs olyan hosszú betétem ezért érdeklődtem hátha valaki tudja mi a teendő....
Egy jó tanács, mindenkinek.....
A kerék felöl küld át a csavart, kívül alátétek és önzáró anya. Ha az anya és a többi cucc leesik akkor is ott a csavar, ami be van húzva a hejére, nem fordul át a fék.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Sass Pál
Bácsi
Bácsi
Hozzászólások: 491
Csatlakozott: 2015.06.22. 22:54
MZ-d típusa: TS 250/1

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Sass Pál »

Ezt nagyon szépen megoldottad!! Nem tudom az ETZ-nél hogy volt, de az én /1-esimen gyárilag is vannak kontraanyák, mivel a fék nem játék!!! Ha a kontra nélkül kilazul, csúnya dolgokat tud csinálni. Üdvözöllek: Sass Pali egy új klub tag.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

z25z írta:
zsakfos írta: Iszol te rendesen hogy ilyen hülyeségeken agyalsz? :D :smt064

Néha nagyon jó lenne :D, de már 1,5 éve sajna még egy konyakosmeggyet se :evil:

Mai művem:
ilyen volt:

Kép

ilyen lett:


Kép

Most már talán nem tépem ki :-) eddig a kontraanya a másik oldalon megoldás volt. Szóval van egy másik javítandó ketyere csak nincs olyan hosszú betétem ezért érdeklődtem hátha valaki tudja mi a teendő....
Nem tudod egy mérettel nagyobbra csinálni? Úgy spontán . :D
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: z25z »

zsakfos írta: Iszol te rendesen hogy ilyen hülyeségeken agyalsz? :D :smt064

Néha nagyon jó lenne :D, de már 1,5 éve sajna még egy konyakosmeggyet se :evil:

Mai művem:
ilyen volt:

Kép

ilyen lett:


Kép

Most már talán nem tépem ki :-) eddig a kontraanya a másik oldalon megoldás volt. Szóval van egy másik javítandó ketyere csak nincs olyan hosszú betétem ezért érdeklődtem hátha valaki tudja mi a teendő....
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

z25z írta:Csak erdeklődésképp, aki esetleg látott már vagy csinált helicoil-os menetjavítást: az motoszkál a fejemben, hogy ugye vannak a különböző hosszúságú betétek D1 D1,5 D2, de mi van akkor ha a javítandó menet hosszabb, mint a leghosszabb kapható betét? Olyankor mit csinálnak? Belehajt egyet tövig, aztán egy másikat utána? Vagy hogy?
Zizi!
Iszol te rendesen hogy ilyen hülyeségeken agyalsz? :D :smt064
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: z25z »

Csak erdeklődésképp, aki esetleg látott már vagy csinált helicoil-os menetjavítást: az motoszkál a fejemben, hogy ugye vannak a különböző hosszúságú betétek D1 D1,5 D2, de mi van akkor ha a javítandó menet hosszabb, mint a leghosszabb kapható betét? Olyankor mit csinálnak? Belehajt egyet tövig, aztán egy másikat utána? Vagy hogy?
titok1
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2011.05.07. 19:59
MZ-d típusa: Mz Ts-125

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: titok1 »

[/quote]Szia! Megvannak a méretek, de ide nem engedi ( vagy én vagyok a béna) a gép feltenni. Adjál egy privát elérhetőséget, és oda elküldöm a fényképet és a rajzot is. Egyébként ma voltam a Mágusnál( Bambi) és azt az infót kaptam tőle, hogy lehet kapni a motoros boltokban. Üdvözöllek: Pali
Kép[/quote]
Ez már így érthető, köszönöm. Lehet kapni netes felületeken, de ennyi miatt nem akarok rendelni, egyelőre csinálok utánzatot, aztán nyitva tartom a szemem és hátha találok majd gyárit.. Esetleg a rendszámtartó alá való lemezről nincs hasonló méretekkel rendező rajzod? :) Üdv, Dénes
Sass Pál
Bácsi
Bácsi
Hozzászólások: 491
Csatlakozott: 2015.06.22. 22:54
MZ-d típusa: TS 250/1

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Sass Pál »

Akkor mégis sikerült, megpróbálom a fényképet is.
Sass Pál
Bácsi
Bácsi
Hozzászólások: 491
Csatlakozott: 2015.06.22. 22:54
MZ-d típusa: TS 250/1

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Sass Pál »

titok1 írta:
Sass Pál írta:Ma megyek a motorokhoz, és lemérem a pontos méreteket, holnap felteszem ide. Üdvözöllek: Pali
Rendben, várom, előre is köszönöm.
Szia! Megvannak a méretek, de ide nem engedi ( vagy én vagyok a béna) a gép feltenni. Adjál egy privát elérhetőséget, és oda elküldöm a fényképet és a rajzot is. Egyébként ma voltam a Mágusnál( Bambi) és azt az infót kaptam tőle, hogy lehet kapni a motoros boltokban. Üdvözöllek: Pali
Kép
titok1
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2011.05.07. 19:59
MZ-d típusa: Mz Ts-125

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: titok1 »

Sass Pál írta:Ma megyek a motorokhoz, és lemérem a pontos méreteket, holnap felteszem ide. Üdvözöllek: Pali
Rendben, várom, előre is köszönöm.
Sass Pál
Bácsi
Bácsi
Hozzászólások: 491
Csatlakozott: 2015.06.22. 22:54
MZ-d típusa: TS 250/1

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Sass Pál »

Ma megyek a motorokhoz, és lemérem a pontos méreteket, holnap felteszem ide. Üdvözöllek: Pali
titok1
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2011.05.07. 19:59
MZ-d típusa: Mz Ts-125

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: titok1 »

Sass Pál írta:
titok1 írta:Üdv Urak, Mz Ts250/1-el kapcsolatban szeretnék segítséget kérni. 1. akku leszorító gyárilag hogyan nézett ki, melyik fajta volt benne? leutánozható-e házilag? Esetleg méretekben tud-e valaki segíteni? 2. A rendszámtáblatartóm megvan, csak az alatta lévő hajtott "lemez" hiányzik, ennek esetleg méreteit tudná valaki? Örülnék, ha valaki tudna segíteni. :) Üdv, Dénes
Szerintem a szombati börzén kapsz ilyet. De ha kéne gyártani, akkor én 1-es rozsdamentes lemezből kajlítanám!! Örök élet, és még egy nap!!! Ha minta kell tudok adni, akár három darabot is. Én Budapesten lakom.
Börzéken sajnos nem nagyon találtam, esetleg ha Te találnál jó áron, vagy van felesleges darabod, megvenném. :) Én nyíregyházán túl lakom, de gyakran járok az ország minden pontján, átutazóba lehet át is tudnám venni jövő héten is. De ha fényképekkel, illetve méretekkel kisegítenél az is megfelelne. Köszönöm mindkettőtök segítségét. :) Nem egy nagy kaland legyártani, egyiket sem, ez tény, csak szeretném a pontos utánzatot legyártani. De jelenleg nincs kiindulási lehetőségem a képeken kívül.
Sass Pál
Bácsi
Bácsi
Hozzászólások: 491
Csatlakozott: 2015.06.22. 22:54
MZ-d típusa: TS 250/1

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Sass Pál »

titok1 írta:Üdv Urak, Mz Ts250/1-el kapcsolatban szeretnék segítséget kérni. 1. akku leszorító gyárilag hogyan nézett ki, melyik fajta volt benne? leutánozható-e házilag? Esetleg méretekben tud-e valaki segíteni? 2. A rendszámtáblatartóm megvan, csak az alatta lévő hajtott "lemez" hiányzik, ennek esetleg méreteit tudná valaki? Örülnék, ha valaki tudna segíteni. :) Üdv, Dénes
Szerintem a szombati börzén kapsz ilyet. De ha kéne gyártani, akkor én 1-es rozsdamentes lemezből kajlítanám!! Örök élet, és még egy nap!!! Ha minta kell tudok adni, akár három darabot is. Én Budapesten lakom.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

titok1 írta:Üdv Urak, Mz Ts250/1-el kapcsolatban szeretnék segítséget kérni. 1. akku leszorító gyárilag hogyan nézett ki, melyik fajta volt benne? leutánozható-e házilag? Esetleg méretekben tud-e valaki segíteni? 2. A rendszámtáblatartóm megvan, csak az alatta lévő hajtott "lemez" hiányzik, ennek esetleg méreteit tudná valaki? Örülnék, ha valaki tudna segíteni. :) Üdv, Dénes
Akkuleszoritó a képen látható,6-7-8 alkatrész.
Alatta megtlálod a sorban.

https://www.gabors-mz-laden.de/index.ph ... 1c767bd08/?_

Magát a lemezt lehet venni boltban.
http://motoralkatresz24.hu/termék-nézet ... 0000015781

A csavart meg a diót meg esztergályos megcsinálja.Mérethez kis képzelőerő és méricskélés elég. :D
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
titok1
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2011.05.07. 19:59
MZ-d típusa: Mz Ts-125

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: titok1 »

Üdv Urak, Mz Ts250/1-el kapcsolatban szeretnék segítséget kérni. 1. akku leszorító gyárilag hogyan nézett ki, melyik fajta volt benne? leutánozható-e házilag? Esetleg méretekben tud-e valaki segíteni? 2. A rendszámtáblatartóm megvan, csak az alatta lévő hajtott "lemez" hiányzik, ennek esetleg méreteit tudná valaki? Örülnék, ha valaki tudna segíteni. :) Üdv, Dénes
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

xl2 írta:helló mindenki nek aki azon töri a fejét hogy milyen ideken főfékhengert meg kuplungkart tegyen a etz jére hogy meg egyezik ugy mint a etz jé nos én találtam megoldást ere én honda nsr 125 nek a főfékhengerjét meg a kuplung karját fogom használni mert elég jól mutat meg párban van csak annyi van hogy ehhez a honda nsr kombinált kapcsoli is kelének mert csak így mutat jól it van pár kép Rolla
http://kepfeltoltes.hu/view/151010/01_w ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/151010/02_w ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/151010/03_w ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/151010/04_w ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/151010/05_w ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/151010/4890 ... es.hu_.jpg
szerintem így ezen a etz kormányon elég jól néz ki
aztamindenithogynezki
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
xl2
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 96
Csatlakozott: 2014.03.25. 23:19
MZ-d típusa: etz 125

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: xl2 »

helló mindenki nek aki azon töri a fejét hogy milyen ideken főfékhengert meg kuplungkart tegyen a etz jére hogy meg egyezik ugy mint a etz jé nos én találtam megoldást ere én honda nsr 125 nek a főfékhengerjét meg a kuplung karját fogom használni mert elég jól mutat meg párban van csak annyi van hogy ehhez a honda nsr kombinált kapcsoli is kelének mert csak így mutat jól it van pár kép Rolla
http://kepfeltoltes.hu/view/151010/01_w ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/151010/02_w ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/151010/03_w ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/151010/04_w ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/151010/05_w ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/151010/4890 ... es.hu_.jpg
szerintem így ezen a etz kormányon elég jól néz ki
Mad Max
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2015.05.20. 11:32
MZ-d típusa: es250/2

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Mad Max »

Sziaszto

sikerült valami egészen frankó dolgot összehoznunk idős barátommal a mocira: fel raktunk egy vákum súberes honda karbit!!! megszünttek a zörgések. a nagy vagy alacsony fordulaton elégtelen üzemanyag problémák, és végre végre van alapjárat megbízható egyenletes!!!!!!! még kell kicsit igazítani a dolgon mert alacsony fordulaton néha sok a nafta gondolok itt az indulásnál mikor épp engeded ki a kuplungot hajlamos le fulladni de ez csak az oldalkocsival jelentkezik!!! és még valami igazán nagyszerű dolgot is sikerült hosszú kisérletezés után meg oldanom mégpedig a röpsúly felszerelést gondolok itt a rugók legyártására és a megfelelő szabálysásra nem kis meló volt hiszen a röpsúlyt csak az állórész meglazításával lehet levenni és állítani az erősségen de kijelenthetem most már fantasztikusan működik ami nem kicsit növeli a motor élet tartamát pláne oldalkocsival!!!!! meg éri mindkét átalakitás!!! bár a röpsúly a trophy esetében vissza alakítás volt!!
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

z25z írta:Köszi a választ! Elmélkedtem az elektronika topicban is ezügyben és valami hasonlóra tippeltem. Csak elakadtam azon, hogy zsakinak akkor hogy a tökömbe van kontroll lámpáról visszalejzés elakadásjelző üzemmódban? Na zsaki akkor most te jössz! :D :D
Diódázva van a visszajelző mert ledes.Ezért tud működni :) Az észrevételt köszönöm,majd megforditom a bilincset,bár gőzöm sincs mi jelentősége van,meg akkor már 2 egyforma csavart is teszek bele :)
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: z25z »

Köszi a választ! Elmélkedtem az elektronika topicban is ezügyben és valami hasonlóra tippeltem. Csak elakadtam azon, hogy zsakinak akkor hogy a tökömbe van kontroll lámpáról visszalejzés elakadásjelző üzemmódban? Na zsaki akkor most te jössz! :D :D
Avatar
Stephanus
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
MZ-d típusa: 251
Tartózkodási hely: Ócsa

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Stephanus »

z25z írta:Hajajj, sejtettem én hogy nálam valami globál káosz van a vezetékeléssel. Érdekes, hogy jobbra-balra van visszajelzés, de mind a 4-re nincs.
Nincs ott semmi káosz. A visszajelző a jobb és bal indexek kapcsolt(pozitív) ágai közé van kötve. Ha a jobb oldal villog, akkor onnan kapja a pozitívot, a bal oldal égőin keresztül pedig negatívot. Ha a bal oldal villog, akkor fordítva. Ha mind a két oldal villog, akkor meg mindig ugyanaron a potenciálon van a visszajelző két kapcsa -> sosincs rajta feszültség -> nem villog. Ez a normál működés.
KépKép
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: sell »

Igaz, nem engem kérdeztél, bocsi. A lyuk a ts-eken a szivató helye.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: z25z »

Hajajj, sejtettem én hogy nálam valami globál káosz van a vezetékeléssel. Érdekes, hogy jobbra-balra van visszajelzés, de mind a 4-re nincs.

A visszajelzőnél hogy kell lennie a vezetékeknek? (hova megy a fekete/fehér, fekete/zöld) egyik a kontroll izzó egyik pólusa a másik a másik vagy testelve van valamelyik?


2 észrevétel: a kormányon mi célt szolgál a lyuk? meg a főfékhenger bilincsét fordítsd már meg, nem mintha befolyásolna bármit is csak ha mán faszául néz ki akkor faszául is álljon :twisted: :D :twisted: (UP nyíl felfele)
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára z25z 2015.08.13. 06:57-kor.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Nekem akkor szerencsém van,pont elfér jobb oldalt,nem is kellett odébb raknom a főfékhengert sem.
Igen 2 áramkörös,olyat kerestem eleve.
Már be is kötöttem,működik frankón.
Visszajelző külön?Minek?Működik a sima visszajelző közben.
Kép
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: z25z »

Igen, ez kurva jól néz ki. :smt023 Gondolkoztam én is ilyenen, csak egy dolog miatt ugrott a project, mégpedig, hogy hova tudnám feltenni. Ugyebár az lenne a jó, ha hüvelykujjal el lehetne könnyen érni. Ha bal oldalon a gyári kapcsoló elé, akkor a kuplungkar kerül messzire, ha jobbra akkor a fékkar. Ha kapcsoló és fékkar utánra akkor már nehéz elérni. Ráadásul nekem nincs tükörtató a főfékhengeren, így az van közvetlen utána. És még fent van a szivargyújtó töltő, másik oldalon meg a GPS tartó, szóval a kormányon gyakorlatilag nincs hely. Viszont fent van a burkolat és annak a felfogatásához rögzítettem egy fémlemezt amiben a kapcsoló van, így nem zavar semmit és hüvelykujjal elérem :-)
Leginkább egy olyan konzolt kellene szerezni, amiben van egy plusz kapcsoló, mert akkor házon belül meg lehetne oldani attól függően hogy 1 vagy 2 áramkörös egy pár centis vezetékkel vagy 2 diódával...

Remélem sikerül megoldanod, hogy kényelmesen tudd használni. Ez 2 áramkörös kapcsoló? Kontroll lámpa lesz hozzá?
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

KILL3R etz írta:
Az elakadásjelzőt én úgy oldottam meg, hogy vettem 2 áramkörös kapcsolót (olyan mintha 2 külön kapcsolót kapcsolnál 1 kapcsolóval, így nem kell diódázgatni), leloptam a feljövő szaggatott +12V-ot a gyári kapcsolóról, közösítve rákötöttem a kapcsoló bemenő lábaira, a kimenetet meg a két elsőre kötöttem a lámpafej csokijában. Így 3 forrasztással megúszod, és csak egy 2 eres kábelt kell bevinni a lámpafejbe. :wink:
Na így utólag mégegyszer kösz az ötletet,kedvet kaptam hozzá és már meg is jött Kínából a kapcsoló.
Zizi én ilyesmire gondoltam,amikor azt mondtam hogy esztétikailag is elfogadható legyen.Ez szerintem totál vállalható a kormányon.


Kép

Kép
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

csoka írta:Oldalsó csomagtartója van valakinek az ETZ-jén?A harmadik felfogató csavart nem tudom hova kell rögzíteni,1 hátsó lábtartó,2 teleszkóp felső csavar,3 ??? a kapaszkodó bilincse lehet?
Igen.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 54 vendég