Barkácsolás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 662
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: sell » 2020.05.31. 11:58

A művelet pedig, a következő:
Az összeforrasztott diódákat a kilóméterórában található index visszajelző csúszósaruira kell kötni,
DSCN4057.JPG
visszajelző
a közös végét pedig a zümmer piros szálára, a zümi fekete szálára pedig test kell, és már készen is van!! A test szintén megtalálható az óra hátulján, Így az aplikáláshoz mindössze a kilóméterórát kell kihúzni a gumiharangból.
Ha esetleg nem lett volna érthető a magyarázatom akkor itt is van segítség.
https://www.youtube.com/watch?v=TSvl091-67c&t=16s

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 662
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: sell » 2020.05.31. 11:48

Sziasztok. Volna egy kis barkács amit megosztanák veletek. Nemrégen kértek meg aplikáljak valami index visszajelzőt, ami hallható is , és nem csak a műszerfali lámpa jelezzen vissza. Ez a kis kapcsolás egyszerű, olcsó és még könnyen beépíthető még komoly szakértelem nélkül is. Valamint nem utolsó sorban az MZ-ken is és minden olyan (régebbi tipusú) járművön használható, ahol az index visszajelző un. "kétpozitívos" vezérléssel megy. Az alkatrész igény szerény:
Kettő darab félvezető dióda kell (pl. 1N tipusú), ezt akár bontásból is származhat, de újonnan is kb 30Ft/dbára van. ezeket a képen látható módon kell összeforrasztani:
DSCN4056.JPG
diódák
Valamint egy 12Voltról üzemelő "zümmer" (sípoló) , ez szintén könnyen beszerezhető villamossági üzletekben, mezőgazdasági vagy autós alkatrészboltokban 600-800Ft körül kapható.
DSCN4055.JPG
sípoló
Ezek mérete olyan kicsi, hogy a kilóméteróra gumiharangjában is elfér :D

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2020.02.09. 20:12

Nagygabi írta:
2020.02.09. 15:58
Gexxx írta:
2020.02.09. 12:47
Az is lehet hogy nem gyári (=hosszabb) teleszkópok vannak hátul, ami jobban kiemeli a hátulját a motornak.

Hát igen, nem gyári a hátsó teló, ugye a "GYÁRI FORMA" lett választva, de tudjuk mindnyájan ez mit jelent. Az első teló az /1, de ez nem gondolom, hogy befolyásolná.
Viszont első lépésként követem sunbim javaslatát és megtoldom a sztender alját egy 4-5 milis "lemez" darabbal.

Köszönöm a javaslatokat, aztán majd ha valamelyik túrán összefutunk úgyis látjátok a hiányosságokat és úgyis szóltok. :)
Nagygabi
Hát ezt nem mondtad Gabi hogy nem gyári a hátsó telód! ... A megoldás ugyan az lesz amit már leírtam. ;)

Avatar
Nagygabi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2018.12.24. 16:14
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Nagygabi » 2020.02.09. 17:48

kiszsebi írta:
2020.02.09. 16:46
Az is lehet, hogy az ütköző bakelit tört el és ettől tűnik rövidebbnek.
Ezt egy keményfa "kockával" érdemes pótolni.
Az ott nekem be van hegesztve és a felhegesztett lemezdarabon van egy furat amibe beletettem a 251 ütköző gumiját.
Hogy ez gyárilag van-e így, vagy az előző tulajok valamelyike találta ki, azt nem tudom. A motorom 85.6.havi tárcsafékes.
Mindamellett köszi a javaslatot.

Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2652
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2020.02.09. 16:46

Az is lehet, hogy az ütköző bakelit tört el és ettől tűnik rövidebbnek.
Ezt egy keményfa "kockával" érdemes pótolni.

Avatar
Nagygabi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2018.12.24. 16:14
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Nagygabi » 2020.02.09. 15:58

Gexxx írta:
2020.02.09. 12:47
Az is lehet hogy nem gyári (=hosszabb) teleszkópok vannak hátul, ami jobban kiemeli a hátulját a motornak.

Hát igen, nem gyári a hátsó teló, ugye a "GYÁRI FORMA" lett választva, de tudjuk mindnyájan ez mit jelent. Az első teló az /1, de ez nem gondolom, hogy befolyásolná.
Viszont első lépésként követem sunbim javaslatát és megtoldom a sztender alját egy 4-5 milis "lemez" darabbal.

Köszönöm a javaslatokat, aztán majd ha valamelyik túrán összefutunk úgyis látjátok a hiányosságokat és úgyis szóltok. :)
Nagygabi

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2996
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2020.02.09. 12:47

Az is lehet hogy nem gyári (=hosszabb) teleszkópok vannak hátul, ami jobban kiemeli a hátulját a motornak.

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2020.02.09. 10:35

Nagygabi írta:
2020.02.08. 18:39
Sziasztok, a segítségeteket kérem.
Adott egy MZ ETZ 250, a blokk kivételével én pakoltam össze a teljes felújítást követően. Nem patika, használós a motor, amit nagyon szeretek. Az elmúlt szezonban 3 000 km együtt örömködés volt minden gond nélkül.
Most viszont már eléggé zavar, hogy üresben alapjáraton nem hagyhatom felügyelet nélkül közép sztenderen, mert "elmegy, arrébb megy" nem tudom hogy írjam le a jelenséget, de félek, hogy feldől vagy valami......
Elől 18x300 hátul 18x350 gumi van szerelve és az első és hátsó gumi is lent van a földön közép sztenderen. Nem tudom, rövidebb a motorállványom?
Lehetséges, hogy esetleg más MZ motorkerékpáré van fent? Vagy a hengerfejnél lévő "gumis felfüggesztést" raktam össze rosszul?
Köszönöm, ha segítetek.
Baráti üdvözlettel:
Nagy Gábor

Szeva Gabi.

Valószínűleg a nagyobb első gumiméret miatt is lehet. De ebben a korban már kopnak a közép sztender talpai, ezáltal rövidül. Leg egyszerűbb megoldás a talpak ,,megpatkolása". Hegesz rá egy vastagabb , mondjuk egy 10mm-es ,,lemezt,, mind két talpra. Vagy ha ez kevés akkor bonyolultabb a megoldás, a sztender függőleges csöveibe kell betoldanod. A motor felfüggesztésnek nincs köze a jelenséghez. A sztendered a váz kereszt csövére van rádugva. És keményebb, köves, betonos felületen nekem is elbillegett régebben, ha nem volt teljesen vízszintes a talaj akkor még jobban.

Avatar
Nagygabi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2018.12.24. 16:14
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Nagygabi » 2020.02.08. 18:39

Sziasztok, a segítségeteket kérem.
Adott egy MZ ETZ 250, a blokk kivételével én pakoltam össze a teljes felújítást követően. Nem patika, használós a motor, amit nagyon szeretek. Az elmúlt szezonban 3 000 km együtt örömködés volt minden gond nélkül.
Most viszont már eléggé zavar, hogy üresben alapjáraton nem hagyhatom felügyelet nélkül közép sztenderen, mert "elmegy, arrébb megy" nem tudom hogy írjam le a jelenséget, de félek, hogy feldől vagy valami......
Elől 18x300 hátul 18x350 gumi van szerelve és az első és hátsó gumi is lent van a földön közép sztenderen. Nem tudom, rövidebb a motorállványom?
Lehetséges, hogy esetleg más MZ motorkerékpáré van fent? Vagy a hengerfejnél lévő "gumis felfüggesztést" raktam össze rosszul?
Köszönöm, ha segítetek.
Baráti üdvözlettel:
Nagy Gábor

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2020.01.23. 16:39

hell írta:
2020.01.17. 09:23
Elküldtem postán a Müller Sz. leméretezi 3D nyomtatásra... Hajós úr megkapja majd a példányát amiről szó volt ha még nem lenne neki... :)
A méretek végett hozzájárultam a projekthez. :) Kíváncsi leszek rá lesz-e belőle valami... :D
Köszönöm . Nem nincs még máshonnan.Szabolcs rajta van az ügyön. Közben kiderült az én kormányzár kulcsom nem Doblina(kerek fejű),hanem BAB kulcs(négyzet fejű). Elküldtem Szabolcsnak amiket kért méretet.Most kíváncsian várom a végeredményt
Megkaptam.Nagyon frankó . Köszi

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2150
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: hell » 2020.01.17. 09:23

Elküldtem postán a Müller Sz. leméretezi 3D nyomtatásra... Hajós úr megkapja majd a példányát amiről szó volt ha még nem lenne neki... :)
A méretek végett hozzájárultam a projekthez. :) Kíváncsi leszek rá lesz-e belőle valami... :D

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 254
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2020.01.13. 20:35

Gexxx írta:
2020.01.13. 16:23
Az bizony. Nagy TS-nél van értelme, ahol eléggé nehezen hozzáférhető a kormányzár - asszem
Minden delux TS-nél. Ugyanis a felső villafejen van a zár az óratartók között. Ráadásul még egy kifordítható védőlemez is van fölötte. Ha ez nem lenne éppen elég macerás és az ember még nem is figyel, simán mellézárható. Aztán csodálkozik, hogy jobbra nem akar fordulni a gépezet.

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2996
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2020.01.13. 16:23

Az bizony. Nagy TS-nél van értelme, ahol eléggé nehezen hozzáférhető a kormányzár - asszem

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2150
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: hell » 2020.01.09. 11:54

Szerintem a facen erről van szó 3D témában. :) Bambi mintha erre mondta volna kulcs hosszító vagy mi. Fene se gondolta. Öreganyám kulcstartónak használta hosszú éveken át. :D
Fénykép-0959.jpg

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 254
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Kulcsok

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2019.12.16. 18:13

Alibiman írta:
2019.12.16. 12:14
Urak, kulcs ügyben kéne egy kis tanácsadás. Azt szeretném, hogy az oldaldekli, tanksapka és a kormányzár egy kulccsal működjön. Lehetséges ez?
Az oldaldekli és a tanksapka még csak-csak, de a kormányzár teljesen más méret.

Alibiman
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2019.12.14. 18:00
MZ-d típusa: ETZ250

Kulcsok

Hozzászólás Szerző: Alibiman » 2019.12.16. 12:14

Urak, kulcs ügyben kéne egy kis tanácsadás. Azt szeretném, hogy az oldaldekli, tanksapka és a kormányzár egy kulccsal működjön. Lehetséges ez?

Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2652
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2019.10.13. 08:12

aronpfabian írta:
2019.10.13. 08:09

Felejtős, egyedi alkatrészeket kéne gyártani hozzá. Olcsóbb felújíttatni a gyárit (pedig az se túl olcsó)
Esetleg egy új számlap? :twisted:

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1044
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2019.10.13. 08:09

motrosmano írta:
2019.10.12. 17:19
Sziasztok!
Vettem egy csodálatos kínai kilométerórát, véletlenül jó is hozzá a gyári TS kilométer spirál, csak az óra és a spirál rögzítőanyája közé kellett egy menetes betétet/átalakítót/közösítőt ( kinek hogy tetszik) csináltatnom, ma felszereltem és azt tapasztaltam, hogy pontosan feleannyit mutat mint a gyári óra azonos fordulatszám mellett.
Van valami megoldás, hogy helyes értéket mutasson, vagy felejtős?
Felejtős, egyedi alkatrészeket kéne gyártani hozzá. Olcsóbb felújíttatni a gyárit (pedig az se túl olcsó)

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 267
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2019.10.12. 17:19

Sziasztok!
Vettem egy csodálatos kínai kilométerórát, véletlenül jó is hozzá a gyári TS kilométer spirál, csak az óra és a spirál rögzítőanyája közé kellett egy menetes betétet/átalakítót/közösítőt ( kinek hogy tetszik) csináltatnom, ma felszereltem és azt tapasztaltam, hogy pontosan feleannyit mutat mint a gyári óra azonos fordulatszám mellett.
Van valami megoldás, hogy helyes értéket mutasson, vagy felejtős?

torokb
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2008.05.03. 15:54
Tartózkodási hely: Péteri

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: torokb » 2019.08.08. 08:39

Zorka írta:
2019.08.08. 07:29
Szia!
Tehát van egy seeger gyűrűd. Az ellentétes oldalon felakasztod a ferdén levágott oldalt. Áthúzod a másik irányba és feltolod az "ép" részét koppanásig. Majd seeger vissza. Te fordítva csináltad. Csak azt nem tudom, hogyan sikerült.
:shock:
Köszönöm!
Talán a harminc éves sztender gyűrűi már ki voltak annyira kopva hogy a másik irányban is lebillent...

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 254
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2019.08.08. 07:29

torokb írta:
2019.08.07. 23:36
Sziasztok!

Nem találtam szerelés/váz topikot...

Szóval ETZ250-esen a középsztendert próbálom cserélni.

Elhúztam balra, kiakasztottam a bal felét, majd eltoltam jobbra, és lejött. Nem kellett ütni, kézzel sikerült. A zavarba ejtő az, hogy most nem megy fel az új, de a régi sem megy vissza. Beakasztom a jobb felét (ahol nincs rugó), eltolom koppanásig balra, de nem bírom beakasztani a bal felét (amin a kivágás van). Tippek?
Szia!
Tehát van egy seeger gyűrűd. Az ellentétes oldalon felakasztod a ferdén levágott oldalt. Áthúzod a másik irányba és feltolod az "ép" részét koppanásig. Majd seeger vissza. Te fordítva csináltad. Csak azt nem tudom, hogyan sikerült.

torokb
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2008.05.03. 15:54
Tartózkodási hely: Péteri

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: torokb » 2019.08.07. 23:36

Sziasztok!

Nem találtam szerelés/váz topikot...

Szóval ETZ250-esen a középsztendert próbálom cserélni.

Elhúztam balra, kiakasztottam a bal felét, majd eltoltam jobbra, és lejött. Nem kellett ütni, kézzel sikerült. A zavarba ejtő az, hogy most nem megy fel az új, de a régi sem megy vissza. Beakasztom a jobb felét (ahol nincs rugó), eltolom koppanásig balra, de nem bírom beakasztani a bal felét (amin a kivágás van). Tippek?

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 254
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2019.07.05. 10:05

motrosmano írta:
2019.07.04. 11:00
Hali!
Tudja-e valaki, hogy hogy a kis Trophira fel lehet-e tenni a kis TS vagy a Jawa csepp tankot?
Haver el fogja küldeni hamarosan a tüzelőanyag tartályát felújítatni, és kellene neki ideiglenesen addig valami pótlás, viszont elég messzire lakunk egymástól, ahhoz, hogy személyesen ki tudjuk próbálni, ezért kérdezem meg!
Köszi!
Szia!
Lehetni éppen lehet, de hogyan oldod meg az első lámpát? :-k

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 267
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2019.07.04. 11:00

Hali!
Tudja-e valaki, hogy hogy a kis Trophira fel lehet-e tenni a kis TS vagy a Jawa csepp tankot?
Haver el fogja küldeni hamarosan a tüzelőanyag tartályát felújítatni, és kellene neki ideiglenesen addig valami pótlás, viszont elég messzire lakunk egymástól, ahhoz, hogy személyesen ki tudjuk próbálni, ezért kérdezem meg!
Köszi!

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2150
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: hell » 2019.07.03. 18:44

Mindegy már...
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára hell 2019.07.05. 21:57-kor.

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 267
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2019.06.21. 16:57

aronpfabian írta:
2019.06.21. 13:02
Javíthatóak.
Köszi, engem csak pont ennyi érdekelt!

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1044
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2019.06.21. 13:02

motrosmano írta:
2019.06.21. 12:13
Köszi!
Én biztos, hogy nem fogok itthon neki fogni sem hegeszteni, sem forrasztani!
Pusztán csak azért érdekelt, mert van 2db kis TS vagy ES blokkom ami már dolgozott kistraktorban, vagy csettegőben és ki van vágva ott ahol nem kéne... mindegy is, szóval menthetők-e vagy kuka!
Javíthatóak. Mivel kistraktorhoz csak a por- és cseppvédő fedelet szokták kivágni, az akár ragasztással is: http://www.simson.hu/index.php?mit1=cik ... t=5&alkat=

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 267
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2019.06.21. 12:13

Köszi!
Én biztos, hogy nem fogok itthon neki fogni sem hegeszteni, sem forrasztani!
Pusztán csak azért érdekelt, mert van 2db kis TS vagy ES blokkom ami már dolgozott kistraktorban, vagy csettegőben és ki van vágva ott ahol nem kéne... mindegy is, szóval menthetők-e vagy kuka!

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 254
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2019.06.21. 08:38

motrosmano írta:
2019.06.20. 17:47
Helló!
Lenne egy kérdésem: a blokk öntvényt lehet hegeszteni?
Hááát lehet... de inkább a forrasztást ajánlom.
http://www.hegesztes-bolt.hu/durafix_fo ... _palca_838
https://www.szerszamok-webaruhaz.hu/tar ... as_hazilag

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 267
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2019.06.20. 17:47

Helló!
Lenne egy kérdésem: a blokk öntvényt lehet hegeszteni?

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: csoka » 2019.06.03. 13:31

ha a te ülésszivacsod már teljesen szét van üllve,vagy esetleg porlik szét az anyaga,akkor annál minden jobb.A Török szivacs jó(kemény).Esetleg Kanuni néven próbálj keresni.

Lumpy
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2019.06.02. 19:31
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe E

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Lumpy » 2019.06.02. 19:47

Sziasztok!
ETZ 250 motoron az ülés szivacsot kiszeretém cserélni.
Van bevált szivacs vagy bolt esetleg ami általatok ajánlott? A kifejezetten MZ-hez árult szivacs milyen?

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2150
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: hell » 2019.05.13. 19:48

Esetleg nem tud valaki valamilyen jóféle ragasztót ami a foncsort és az üveget összefogná atom erősen és rugalmas is és magas hőállóságú? Fehér vagy szintelen kellene. Gyárilag fehér volt benne. FBS nem jöhet szóba mert ecetsavas ha jól tudom így mondják és megmarja a foncsort. Valami más csoda kellene. Szélvédő ragasztóból nem találtam eddig fehéret vagy szintelent az is szóba jöhetne talán....

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 267
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2019.03.31. 21:12

Helló!

Mit gondoltok, erre megéri beruházni?

https://auto.jofogas.hu/jasz_nagykun_sz ... 358857.htm

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 267
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.11.04. 19:04

Zorka írta:
2018.11.04. 13:52
motrosmano írta:
2018.11.04. 13:05
Helló!
A donor alkatrészeimből összeraktam egy komplett motort (kis TS-t), frankón működik rajta minden, ahhoz képest hogy a teljes vezetékelését egyedül köttötem be, csak a töltés visszajelzőhöz kellet segítség, de mindegy is.
Két kérdésem lenne:
Húgomnak készült, amolyan gyakorló/tanuló motornak, csupa olyan alakrészből amiért nem kár, ha el dőlne.
Viszont neki igen pici keze van, és nehézkesen éri a fék és kuplung karokat. Milyen megoldást tudnátok javasolni, hogy ne legyen akkora távolság a kormány és a karok között?
Másik kérdés, ha üzem közben összetörik az egyik dugattyúgyűrű, akkor gyengébb lesz, vagy hogy lehet, ha lehet szétszerelés nélkül kideríteni?
Szia!
Például az EBAY-en lehet kapni occsón állítható karokat.
Berugókart közepes, egyenletes erővel , gyújtás nélkül lenyomod. Ha ez hamar sikerül, akkor szedheted szét.
Persze nem árt, ha van egy jó állapotú motor összehasonlításnak.
Köszi! Rálesek az ebay-n!

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 254
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.11.04. 13:52

motrosmano írta:
2018.11.04. 13:05
Helló!
A donor alkatrészeimből összeraktam egy komplett motort (kis TS-t), frankón működik rajta minden, ahhoz képest hogy a teljes vezetékelését egyedül köttötem be, csak a töltés visszajelzőhöz kellet segítség, de mindegy is.
Két kérdésem lenne:
Húgomnak készült, amolyan gyakorló/tanuló motornak, csupa olyan alakrészből amiért nem kár, ha el dőlne.
Viszont neki igen pici keze van, és nehézkesen éri a fék és kuplung karokat. Milyen megoldást tudnátok javasolni, hogy ne legyen akkora távolság a kormány és a karok között?
Másik kérdés, ha üzem közben összetörik az egyik dugattyúgyűrű, akkor gyengébb lesz, vagy hogy lehet, ha lehet szétszerelés nélkül kideríteni?
Szia!
Például az EBAY-en lehet kapni occsón állítható karokat.
Berugókart közepes, egyenletes erővel , gyújtás nélkül lenyomod. Ha ez hamar sikerül, akkor szedheted szét.
Persze nem árt, ha van egy jó állapotú motor összehasonlításnak.

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 267
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.11.04. 13:05

Helló!
A donor alkatrészeimből összeraktam egy komplett motort (kis TS-t), frankón működik rajta minden, ahhoz képest hogy a teljes vezetékelését egyedül köttötem be, csak a töltés visszajelzőhöz kellet segítség, de mindegy is.
Két kérdésem lenne:
Húgomnak készült, amolyan gyakorló/tanuló motornak, csupa olyan alakrészből amiért nem kár, ha el dőlne.
Viszont neki igen pici keze van, és nehézkesen éri a fék és kuplung karokat. Milyen megoldást tudnátok javasolni, hogy ne legyen akkora távolság a kormány és a karok között?
Másik kérdés, ha üzem közben összetörik az egyik dugattyúgyűrű, akkor gyengébb lesz, vagy hogy lehet, ha lehet szétszerelés nélkül kideríteni?

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2350
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: z25z » 2018.10.21. 17:30

Fiuk! Valaki tudja, hogy a főtengely szét és összeszereléshez hány T nyomóerő szükséges?

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 267
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.09.23. 11:45

Köszi!
Elég borsos ára van annak kis lemezkének!
Sajnos hozzám már kosárban került a motor, amúgyis jawa csepptank volt rajta, etz órák, talán jawa első lámpa, talán nem, meg rengeteg barkácsolás pl plusz merevítés a vázba, kivágva az akku tartó aluból, hogy az ülés levétele nélkül lehesen az akksit ki-be rakosgatni - gondolom én- és a kedvencem a váznál levágott csomagtartó. Ráadásul az előző gazdája nem foglakozott szegénnyel csak hajtotta mint a barom, egyszer még egy fának is neki ment, szerencsére a váz nem deformálodott. Nagyjából összeszedtem mindent hozzá csak ilyen apróságok hiányoznak még. Aztán indulhat az összeépítés! [-o<

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 254
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.09.23. 08:06

motrosmano írta:
2018.09.23. 07:46
aronpfabian írta:
2018.09.22. 19:34


Standarden simán fel van ragasztva a fényezésre. Az MZ logót pedig az első krómtartó csavarra szerelt lemez tartja. Pont akkora mint maga a tábla
Azért kérdeztem meg, mert eddig az összes nagy TS tankon amit láttam a gumi felfogató/tartó fülek fele magán a tankon volt fele pedig a króm díszlemezen. De kis TS tankokon valóban úgy van megoldva. De még csak az embléma tartó lemez se egyezik meg a kis és TS tankokon Sőt eddig még webshopokba se láttam embléma tartó lemezt, vagy olyan gumit ami standardhez való lenne. Bár ezek nem olyan problémák, de jó lenne minnél hűebben helyreállítani!
Az embléma tartólemez ilyen műanyag. Ez a 12l-es tanké.
https://www.gabors-mz-laden.de/index.ph ... 25/6008/c/_/_/?_
Ez a 17l-es tanké.
https://www.gabors-mz-laden.de/index.ph ... 13/6007/c/_/_/?_
De sehol sem találtam króm nélküli gumifelfogatáshoz külön alkatrészt.
Nekem Luxok voltak, a standardra nem emlékszem hogyan volt.
A standardról egyébként sem szedte le soha senki, mert minek.

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 267
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.09.23. 07:46

aronpfabian írta:
2018.09.22. 19:34
motrosmano írta:
2018.09.22. 18:01
Hali!

TS 250 vagy 250/1 STANDARD-nál hogy van meg oldva a tankon a térdvédőgumi rögzítése?
Van 1 pár megrozsdásodott krómozott tank oldal díszlemezem, ha abból faragom ki felirat-tartókat és gumi-tartókat az esetleg bukta lenne veteránvizsgán?
Voltam mostanában pár börzén de véletlenül se volt ilyen nagy TS tank.
Standarden simán fel van ragasztva a fényezésre. Az MZ logót pedig az első krómtartó csavarra szerelt lemez tartja. Pont akkora mint maga a tábla
Azért kérdeztem meg, mert eddig az összes nagy TS tankon amit láttam a gumi felfogató/tartó fülek fele magán a tankon volt fele pedig a króm díszlemezen. De kis TS tankokon valóban úgy van megoldva. De még csak az embléma tartó lemez se egyezik meg a kis és TS tankokon Sőt eddig még webshopokba se láttam embléma tartó lemezt, vagy olyan gumit ami standardhez való lenne. Bár ezek nem olyan problémák, de jó lenne minnél hűebben helyreállítani!

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1044
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.09.22. 19:34

motrosmano írta:
2018.09.22. 18:01
Hali!

TS 250 vagy 250/1 STANDARD-nál hogy van meg oldva a tankon a térdvédőgumi rögzítése?
Van 1 pár megrozsdásodott krómozott tank oldal díszlemezem, ha abból faragom ki felirat-tartókat és gumi-tartókat az esetleg bukta lenne veteránvizsgán?
Voltam mostanában pár börzén de véletlenül se volt ilyen nagy TS tank.
Standarden simán fel van ragasztva a fényezésre. Az MZ logót pedig az első krómtartó csavarra szerelt lemez tartja. Pont akkora mint maga a tábla

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 267
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.09.22. 18:01

Hali!

TS 250 vagy 250/1 STANDARD-nál hogy van meg oldva a tankon a térdvédőgumi rögzítése?
Van 1 pár megrozsdásodott krómozott tank oldal díszlemezem, ha abból faragom ki felirat-tartókat és gumi-tartókat az esetleg bukta lenne veteránvizsgán?
Voltam mostanában pár börzén de véletlenül se volt ilyen nagy TS tank.

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 254
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.09.22. 17:42

germisi írta:
2018.09.22. 16:52
Sziasztok!

Sajnos a Trophy-m hátsó csomagtartóján a kereszt menetes szár jelenleg nem éppen oda való, és ezt szeretném kicserélni (az amelyiken elforog a felhajtható rész). Érdekelne, hogy egyszerűen egy menetesszár kell oda méretre vágva, vagy van kultúráltabb megoldás is (mondjuk amit a gyár alkalmazott)

Válaszokat előre is köszi.
Szia!
Menetes szár? Ott olyan nincs. Vagy két külön csavar, vagy két csavar és egy belsőmenetes cső. Eredetileg az van ott.
De ha beírod a google-be, hogy MZ ES csomagtartó, ott a képeknél meg is nézheted.

Avatar
germisi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2018.09.04. 17:53
MZ-d típusa: ES 150/1

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: germisi » 2018.09.22. 16:52

Sziasztok!

Sajnos a Trophy-m hátsó csomagtartóján a kereszt menetes szár jelenleg nem éppen oda való, és ezt szeretném kicserélni (az amelyiken elforog a felhajtható rész). Érdekelne, hogy egyszerűen egy menetesszár kell oda méretre vágva, vagy van kultúráltabb megoldás is (mondjuk amit a gyár alkalmazott)

Válaszokat előre is köszi.

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 267
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.09.06. 14:06

Azaz, tegyetek teljesen döntés képtelenné! :lol: :lol: :lol:

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1044
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.09.06. 14:04

Van ebayen Jeephez 178mm-es projektoros LED fényszóró,nappali fénnyel. Ha valami különleges kell ;)

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 267
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.09.06. 13:24

Zorka írta:
2018.09.06. 08:49
motrosmano írta:
2018.09.06. 08:17


Nem sikerült rákeresnem az ebay-n, legközelebb a bicikli első lámpák kilistázásával jártam. Nem vagyok perfekt angolból, és azok a szavak amik az eszembe jutottak nem hoztak sajnos eredményt. :oops:
Tudna valaki segíteni?
Köszi!

Ui.:
Jav.: -ha egyszer is elkészül-
Írd be a keresőbe: Motorcycle Headlight
Nekem jóval több mint 60 oldalt adott ki, oldalanként 50 hirdetéssel.
hát ez eszembe se jutott az este! ](*,)
köszi! =D>
most aztán már el se tudom dönteni melyik tetszik jobban! :D

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 254
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.09.06. 08:49

motrosmano írta:
2018.09.06. 08:17
Zorka írta:
2018.09.05. 18:59

Az ebayos (Kínából) cuccokon általában nincsen E megfelelőségi jelzés, így azok a lámpák nem is vizsgáztathatóak.
Nem sikerült rákeresnem az ebay-n, legközelebb a bicikli első lámpák kilistázásával jártam. Nem vagyok perfekt angolból, és azok a szavak amik az eszembe jutottak nem hoztak sajnos eredményt. :oops:
Tudna valaki segíteni?
Köszi!

Ui.:
Jav.: -ha egyszer is elkészül-
Írd be a keresőbe: Motorcycle Headlight
Nekem jóval több mint 60 oldalt adott ki, oldalanként 50 hirdetéssel.

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 267
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.09.06. 08:17

Zorka írta:
2018.09.05. 18:59
motrosmano írta:
2018.09.05. 18:56
Ez a motor - ha egyszer is készül - soha nem kerül forgalomba, csak is kizárólag a saját szórakoztatásomra csinálom, de azért köszi tippet! Nézek valami mást, nem akarom nagyon szívatni magam! :wink:
Az ebayos (Kínából) cuccokon általában nincsen E megfelelőségi jelzés, így azok a lámpák nem is vizsgáztathatóak.
Nem sikerült rákeresnem az ebay-n, legközelebb a bicikli első lámpák kilistázásával jártam. Nem vagyok perfekt angolból, és azok a szavak amik az eszembe jutottak nem hoztak sajnos eredményt. :oops:
Tudna valaki segíteni?
Köszi!

Ui.:
Jav.: -ha egyszer is elkészül-

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 10 vendég